T4 Caravelle -02 2.5TDI

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

T4 Caravelle -02 2.5TDI

ViestiKirjoittaja Rkk » 20.2.2011 6:19

Uusi palstalainen ja ensimmäin Volkari meidän taloudessa.
Pidemmän aikaa jo katsellu näitä Caravellejä ja nyt löyty hyvä yksilö.
130tkm. mittarissa ja erittäin hyvin huolettu.
Automaatti, vakkarilla, ilmastointi manual, eber ym.
Elekantivihree metalliväri ja hyvässä kunnossa. Jokusia kiveniskemiä keulassa.
1 omistaja ollut.
Ruostesuojattu pariin kertaan ja heti uudesta ensimmäinen kerta.
Tehtaanmuovitkin löytyy vielä takalooshin lattialta.
Kalareissuja varten hankittu ja tulee toden näköisesti olemaan perheessä pitkään.
Näitä on kehuttu hiljaiseksi ja ylläri olikin kun hiljainen oli nastarenkaiden kanssa.
Porterin peltikaapilla ja Viton uuskoppasilla tullu ajeltua mut tällänenhän pesee mennentullen melutasossa.
Perheen toinen auto -06 Nissan Note:ssa renkasmeteli kuuluu paljo selvemmin sisään.

Kesäkumit vanteineen joutuu hommailemaan.
Jossain vaiheessa sivuteltta pidemmille kalareissuille.




Kuva
Viimeksi muokannut Rkk, 14.8.2011 10:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 20.2.2011 9:31

Oletan että T5:sen 16" peltivanteet käyvät myös tähän T4:seen.
Olenko oikeassa vai väärässä ?

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 20.2.2011 10:42

Väärässä.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 20.2.2011 10:48

Mikä ero ?

Vastaankin itse.
Eri pultijako.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 20.2.2011 11:24

Nii i, 5x112 vs 5x120.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 20.2.2011 11:24

T5 jako on 5x120 ja näissä on 5x112, mutta tuolla jaolla olevia vanteita on varmaankin eniten markkinoilla (tuolle sopivassa tuumakoossa).
Näitä on kehuttu hiljaiseksi ja ylläri olikin kun hiljainen oli nastarenkaiden kanssa.
Kitkarenkaitten kanssa vielä hiljaisempi. Tuossa näyttäisi olevan etulokarit, jotka vaikuttavat rengasmeluun aika paljon. Pohjapanssari hiljentää vielä lisää ja yksi, joka tahtoo luiskahtaa aina paikaltaan, on vaihdekepin palje.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 20.2.2011 14:22

Ei naksunu eikä kyl kuulunu yhtään mitään.
Pikkasen oli oransistahehkua ajovalojen poltimoissa.
Orkis akku kuoli viimeyön aikana.
No uutta tilalle :)

Edellinen omistaja lähteny aina piuhan perästä.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 21.2.2011 9:43

Kuoleen akun tilalle laitetaan tuollanen 95Ah:

http://www.varta-automotive.com/index.php?id=352&L=20

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 23.2.2011 11:08

Nyt pelittää taas 95Ah akulla. Läks ku palmun alta.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 25.2.2011 11:52

Meinaa olla vaikeita löytää "sopivia" 16" vanteita mitkä miellyttäisi omaan silmään.
Suurinongelma on tuo kantavuusluokitus kun pitäisi olla 99.

Jos on jotain vinkejä vanteista niin saa laitella.

Maalarin kanssa tuli höpistyä jotta saadaan puskurit korinväriseksi jossain välissä.
Ikkunoiden pystypilarit täytyy laitella mustiksi myös. Taidetaan laittaa teippauksella kunhan löytyy tarpeeksi leveätä rullatavaraa.

Eipä tuohon muuta ehostusta tule paitsi ehkä lisäpitkää kun reissuajosta tulee liikuttua kummiski aika usein hämärän rajamailla taikka pimeässä.

Tämä olikin tupakoimatonyksilö.
Tuli tsekkatua noi tuhkakupit ja tekstailtua ex-omistajalle "ei ole ikinä siinä autossa pösyttelty".

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 25.2.2011 12:40

99 kantavuudella olevia vanteita on kyl aika huono löytää, eteenkin jos vanteesta haluaa tyylikkäät, meillä on nuo talvivanteet lailliset mut kesäisin on sit menty ihan normivanteilla (17-18") ja hyvin on kestänyt, nyt kesäpyörinä 17" vw monte carlot, en tiedä mikä noiden virallinen kantavuus mahtaa olla mut malliltaan sen verran "tukevat" et tuskin poliisit rupee kyselemään.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 25.2.2011 13:26

Taidetaan laittaa teippauksella kunhan löytyy tarpeeksi leveätä rullatavaraa.
brittiläisestä kaupasta olen tilannut valmiiksi muotoon leikatut muovit Multivaniin. Tosin, ei paljoa työtä ole, jos itsekin leikkelee rullatavarasta. D-C-Fix on ainoa merkki jota osaan suositella ja rullasta riittää hyvin muovituksiin.
Jos en väärin muista, minulla taitaa olla yksi bussimallin teippisetti jossakin tallella. Toinenkin on, mutta oikealta ohjattavaan malliin, jolloin pari pilaria ei ihan saletisti natsaa.

5x112 jakoisten vanteitten kanssa on tullut sattumoisin pelattua aika paljon: jos en väärin muista, ainoa vanne, joka käsieni kautta on kulkenut, jossa on kantavuusmerkintä, oli T4 15" orkkis peltivanne. Uusissa saattaa ollakin.

Poliisit voivat noista vannekantavuuksista huoletta kysellä, jos vanteessa ei ole kantavuusmerkintää, asia on silloin kunnossa. Renkaitten kantavuusindeksi on aivan toinen asia.

Itsellä olisi hieman suunnitelmia laittaa A8 16" takovannetta alle. Paino ratkaisee.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 25.2.2011 13:44

ei kait se teippirullan korkeus mikään ongelma oo, jos ei muuten löydy niin leikkaa pituus-suunnassa! Meilläkin noita mustia teippirullia on tarpeeksi korkeana suoraan hyllyssä kirkkaana, mattana ja taitaa olla vielä hiilikuituisenakin pikkasen jäljellä. Omassa pakussa ollut nyt 6 vuotta kiiltävällä mustalla ikkunan puitteet ja hyvin on pysynyt, toki tummansinisessä ei tuu hirmusesti esille.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 25.2.2011 19:56


Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 26.2.2011 8:42

Toisen avaimen kaukosäädin "kuollu". Oli patterista jännitteet loppu ja laitoin uuden.
Valo alkoi vilkutamaan kokoajan.
Kake auki ja kas avauspainikkeen piirilevyssä oleva mikrokytin hajalla.

Mistä uudet aivot edukkaasti.
Kakesta löytyy tuollainen koodi HLO 7DO 959 753 C

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 27.2.2011 17:46

Vannepropleema toistaseksi ratkaistu.
Orkis 16" x 6,5" tuumaset pellit alle pikkukapseleilla.
Tarvii hiekkapuhallusta ja väriä & lakkaa pintaan.

Tuleeko si hopea vai musta vanne.
Musta ja hopeakapseli VW-merkillä kuulostaa aika rumalta :)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 27.2.2011 20:03

Mistä uudet aivot edukkaasti
Joku kuitenkin tarjoaa marmoritiskiä, mutta pistetään kuitenkin "Ebay", josta saattaa löytyä käytettynä esim. Ford Galaxyn avaimen aivot, josta saa koodaamalla toimivan volkkariin -tietty, jos sietää fordin leiman avaimessa.
BTDT

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 27.2.2011 20:05

Ebayttä kollasin jo VW-haulla. Täytyy katella tolla Foordilla.
Jos on ulkokuoret samanlaiset ni kuoret saa vaihdettua.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 28.2.2011 19:00

No eipä tunnu löytyvän aivoja avaimeen taikka sitten hakusanat on väärin.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 28.2.2011 19:26

Myös Seatissa on ollut tuollaista aivoa. Aivo on tod.näk malliltaan Siemens 5WK4 ja taajuus 433.92 MHz.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 28.2.2011 19:49

Noista si tiijä sopiiko ja toimiiko ?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 28.2.2011 20:34

Siinä aivolaatikon kyljessä mainitaan speksit, joilla voi alkaa etsiä. Käytetyssä on riskinsä, jos haluaa varmasti toimivan takuulla, kannattaa ostaa marmoritiskiltä uusi.

PIFu
-
Viestit: 83
Liittynyt: 12.7.2009 16:40

ViestiKirjoittaja PIFu » 1.3.2011 0:08

jos viel alut kiinnostaa niin vinkvink

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 2.3.2011 19:33

Mittanauha, kynä ja paprua.
Takarontin tuumailua tekiskö kolmiosasen lavetin minkä saa helposti.
Retkirompeet ym. lavetin alle piiloon.
80cm. leveetä ja 2m. pitkää suunitelmissa.
40cm. korkeelle lattiasta.
Alumiiniprofiilista runko saranoilla ja jaloilla.
ym. ym.

Kuva

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 4.3.2011 12:55

Löytyykö noiden Audi-logojen tillalle VW-logoa suoraan vai täytyykö soveltaa.
Logo on neljällä nastalla kiinni.
Näkyy tuossa takapuolen kuvassa.
Logon halkaisija 110mm.
Koko keskiölätkän halkaisija 148mm.
Kyseessä Audi A8 orkis vanteessa oleva peitinlätkä.

Kuva

Kuva

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 4.3.2011 13:39

Saattaisi löytyäkin, jos vaina jaksaisi kelata varaosakuvastoa. Tietty, voihan siihen laittaa tarran tilalle.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 4.3.2011 14:11

Ei toi tarra oikein toimi tuossa suoraan koska audilogo on kohokuviolla.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 4.3.2011 15:28

Tuo koko harmaa osa näyttää irrotettavalta, vai eikö? Itsellä on sama projekti edessä, kromattu audin logo lahtee pois ja sitten vain pakkelia ja harmaa maali päälle.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 4.3.2011 15:31

Justiinsa tutkiskelin ja vain tuo Audi-merkki lähtee eli tuo krominenosa. Tuo harmaa 90mm alue onkin samaa valua koko kehyksen kanssa.
Hopea eli alumiini on kolmella klipsulla takaakse taitettu ja ulkoreunassa kiertää pokkaus.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 17.3.2011 15:37

Nuo Audin vanteet menikin palautuksena takaisin.
Toiset ½" kapeammat piti tulla tilalle koska noiden 7½" kanssa meinas tulla ahdasta. Jarruletku otti kiinni (olis voinnu viritellä sivuun) ärräpää jäi 3mm. päähän vanteen reunasta. No nuo 7":set kerkis toinen myyjä myydä vaikka oli tänne päin tulossa.

Tuollaiset Enzot on nyt odottelemassa suvikeliä. Ei ne nyt oikein tyyliin sovi mutta oli tuolla myynnissä olevista ainoa vaihtoehto mitä vois alle laitella.

http://www.nettivanne.fi/vanteet/Alumii ... x112-et50/

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 18.3.2011 17:58

Lisäakua pitäisi alkaa tuumailemaan kuskinpenkin alle.
Millasia valmiita asennussarjoja porukat on laitellu.

Lisäakku tulisi jääkaappia ym. varten ja varmistuksessi vielä kytkin jonnekin ettei pääakkusta loput virrat reissussa.
Jääkaappin käyttö tulisi olemaan vain ajon aikana koska on aikamoinen virtasyöppö 150A/24t.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 19.4.2011 11:07

Kesärinkulat alla.

Kuva

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 19.4.2011 12:18

Lisäakua pitäisi alkaa tuumailemaan kuskinpenkin alle.
Millasia valmiita asennussarjoja porukat on laitellu.

Tuo on nykyisin, edellisessä hieman työläämmin asennettava malli. Joskus testasin tuollaista matkajääkaappia ja vein samoin tein takaisin kauppaan. 10A virrankulutus on autokäytössä mahdoton. Viime kesän pärjäsin yön yli -reissun kylmennykset laadukkaalla kylmälaukulla ja kahdella pakastimesta kaivetulla 1.5 litran limupullolla.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 19.4.2011 17:15

Mulla on tuolainen käytössä ja siirtymille + lyhyeen käyttöön mennään sähkönvoimalla.
Muuten si kaasulla kun on leiri pystyssä.

http://www.dometic.com/fi/Europe/Finlan ... taid=82305

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 19.4.2011 17:32

Itsekin olen kaasukäyttöistä miettinyt, mutta kaasun kuljettaminen pakussa sisällä ei oikein houkuttele.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 19.4.2011 18:40

En näe mitään ongelmaa tuossa jos ventiili/ventiilit on kunnossa ja pullo kunnolla kiinitetty.
Leirikäytössä kaasu on kylläkin ulkopuolella silloin kun on käytössä.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 19.4.2011 19:34

Eli käytännössä ajon aikana venttiili irti ja parkissa kaappi kylmenemään ja pullo pihalle.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 19.4.2011 20:03

Kannataa tuo esijäähdyttää ennen reissuun lähtö.
Kestää sen 3-5t. sähkökäytössä 230V. enne kuin tuo oma käytössä oleva on saavuttanut +5-8 lämpötilan.
Sen jälkeenhän sitä ei tarvitse täysillä vältämättä pitää ajonaikana 12V käytössä.
Eli ei tarvi niitä max. tehoja kulutukseen.

Kaasu muutenkin mukana koska rreissussa kulkee 2-levynen kaasulevy missä voi pöperöitä laitella ja kaffeet kiehautella.

Riippuen tietenkin missä päin pörrää ja kuinka pitkää reissua tekee.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 24.4.2011 11:11

Jarruhuolto kaikki levyt + palat ja umpiruostuneet käsijarrunvaijerit (edellinen omistaja ei ole käkkäriä käytelly) ensviikolla.
Onneksi ei tarvitse itse sotkea käsiä kun kaveri lupasi laitella "aikansa kuluksi".

Varaosaliikeessä rekkarin mukaan 8 eri levy vaihtoehto.
Kaveri kun saa vanhat irti ni mallit mukaan ni tulee oikeat.

Samalla kattoo tuon automaattilootan siirtomekanismin kun ei mene pakkovaihteet päälle.
Onko vain pientä hionosäätöä vaille.
D:tä se tökkäseen ku seinää kun kolmosta haluu tarjota.
Viimeksi muokannut Rkk, 21.10.2011 8:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Schimmi
-
Viestit: 28
Liittynyt: 1.4.2006 17:47

ViestiKirjoittaja Schimmi » 24.4.2011 23:00

Meillä oli T4 Caravelle tdi 98-99 automaatilla ja oli tosi mukava, hiljainen ja luotettava peli. Varusteita oli ajotietokoneesta automaattiseen ilmastointiin sekä takana tehdastummennetut lasit. 200tkm kohdalla otti ja paloi ilmeisesti Eberin takia. Kakkosakku löytyi myöskin.

Uuden korimallin Vito on kyllä täysin surkea esitys verrattuna T4 laatuun. Oikein ikävä vieläkin Caravellea :)

Jääkaapeista itsellä on kokemusta kompressorikaapista yhdeltä viikon Norjanreissulta. Kaasulaitetta en uskaltanut ottaa vähäisen kokemuksen takia. Kompurakaappi pysyi autossa koko ajan. Kaappi survottiin Vitoon sikaosastolle ja johdotus kakkosakun kautta. Waeco on merkki. Pakastinlokerokin löytyy. Arkkumallisten saatavuus Pohjois-Suomessa oli huono reissun lähetessä ja tämän hain Kärkkäiseltä Ylivieskasta. Jonkun kerran käytin autoa varalta hetken tyhjäkäynnillä. Kolme ekaa yötä oltiin samalla leiripaikalla ilman ajoa.


http://farm5.static.flickr.com/4114/4816454416_2a356f56f7_z.jpg

http://farm5.static.flickr.com/4100/4850165314_db11cbb3c1_b.jpg

http://farm5.static.flickr.com/4121/4850165578_279a0ed6ea_b.jpg

http://farm5.static.flickr.com/4102/4816219566_1eab7d5f2d_z.jpg

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 25.4.2011 8:58

Tuulilasinpyyhkimet räpärri ja pompotti tihkusateessa.
Riihimäen Nesteellä pyyhkimet vaihtoon.
Kulkupeleissä aina ollut noita Boshin Twimejä.
Tuolla oli naulakossa näitä uusia Boshn Twin Aeroja ja olin niistä kuulut parilta kaverilta kovasti kehuja joten nehän piti ottaa käyttöön.
Huoltamonpitäjä vei ne käsistä kun kaivelin muovikorttia lompsasta kassalla.
Kerinny kunnolla ulos kun jo viimistä asenteli paikoileen.
Jossakin osataan vielä palvella.
Asennetuna paikoilleen vähän yli 40€. :D

On todella viljaiset vaikka lasissa oli nirkosesti pisaroita.
Katotaan nyt ajan kanssa millaiset ovat.

http://rb-aa.bosch.com/boaa-fi/Product. ... lication=1

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 25.4.2011 10:13

Jokohan noi tehdaan suojamuovit vois nykästä irti.
Johan nuo on tuolla olleet.
Alkaa paikotellen jo repsottamaan.
Suojamaton vois uusia oikean mittaseksi ku on reunoista hiukan vajaa edestä.
Samalla kiinityslenkeille vois tehdä aukot.

http://hota.1g.fi/kuvat/Caravelle/Tehda ... 2.JPG/full

http://hota.1g.fi/kuvat/Caravelle/tehdasmuovi3.JPG/full

http://hota.1g.fi/kuvat/Caravelle/Tehda ... 1.JPG/full

http://hota.1g.fi/kuvat/Caravelle/Suojamatto.JPG/full

Mikäs reijitetty "myysterikotelo" tuo on ? Löytyy tunkin vierestä.

http://hota.1g.fi/kuvat/Caravelle/Myyst ... o.JPG/full

Liukuoven paneeli repsottaa alareunasta.
Sen verran kurkailin et on näköjään muovikiinikkeet irronneet paneelista ja yritelty korjailla kuumaliimalla.
Täytyy ottaa työn alle kuhan jarruhuolto on tehty.

HeikkiS
-
Viestit: 282
Liittynyt: 26.6.2006 21:34

ViestiKirjoittaja HeikkiS » 25.4.2011 10:35

oiskohan tuo myteerikoppa mahdollisesti poistoilmaräppänän suojakotelo...

Schimmi
-
Viestit: 28
Liittynyt: 1.4.2006 17:47

ViestiKirjoittaja Schimmi » 25.4.2011 17:17

Meillä ei otettu myöskään koskaan noita suojamuoveja pois takaosastolta, pakettiauto käytössä oli niin laitettiin jonkunsortin paksu kumimatto taakse lattialle.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 4.5.2011 10:43

Kaveri kipas levyt + palat +käkkärivaijerit varaosapuljusta.
Levyjä olikin 7 eri mallia ja paloja 10 erimallia.
Onneks oli mallikappaleet mukana.
Levy Ate ja palat Luukaksen.

Mikähän idea tuossakin on insinöörillä ollu kun löyty kahta halkaisijaa ja ero 2mm. 280mm. ja 282mm.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 6.5.2011 21:12

Nyt olis uudet vauhdinsurmat laitettu.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 1.6.2011 13:14

"Service now" alkoi kiljumaan. Muuta en tehnyt kun laitoin pissapojan täyteen.
Googeli ei lötäny heti kuin kuitataan mut suuntaan antavan löysin.
No räpläämään:
- virrat päälle
-Trippin namikka pohjaa
-Kellonamikas kääntö

Tuolla kuitaantu.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 1.6.2011 13:17

Liukuoven ovipahvi repsetti alareunassa ja natisi & kitisi ajossa.
Paneeli pois ja kas edellinen omistaja yritäny fiksailla kuumaliimalla ja nehän oli ironneet.
Nyt on kaikki irtonaiset liimattu Wurthin liima & tiivistemassalla.
Kaikki muut paitsi yksi joka oli tehtaan jäljiltä tukevasti kiinni.

Nyt hiljeni.
Olis tietysti voinnu laittaa lisä äänieristeet liukuoveen mutta eipä tullu mieleen.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 26.6.2011 8:06

Mistä olis fiksuinpaikka ottaa lisäpistokkeelle (virran ulos otto) virrat takana.
Pistoke tulisi kuskipuolelle takapaneeliin.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 28.6.2011 18:36

Hyttysverkko asenettu:

klik

Ruodonoikasu paikkakin olis valmis:

klik

Vapoja varten tuli koukut laiteltua reikänauhasta + kutistesukka päälle.
Tuossa vielä mallailua en valmiita:

klik

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 18.7.2011 9:10

Kaatosadeilmiö ?
Valokatkaijia kävi lämpöisenä.
Kääntö oikeeseen laitaan ja takas vasuriin sytytti valot taas päälle.
Pari kertaa teki tuon et sammu 200km. kaatosadematkalla ja katkaisija oli lämmin.
Tuon kaatosade reissun jälkeen toiminnut ihan normaalisti eikä lämpiä.

Omituistako ?

Itse en havainnut tuota ennen kuin vastaantulijat vilkuttelivat valojaan.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 8.8.2011 10:17

Katsastuskontorilla käyty ja "tyyppivikaan" tökkäs.
Toinen alapallo vaihtoon.

Ruodon oikasupaikasta totesi pilke silmäkulmassa:
"Tuo on varmaankin hylly eikä sänky" :)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 8.8.2011 10:31

Melkein samalla, kun tilaa ajan konttorille, kannattaa tilata aika nivelen vaihtoon. Kertovat konttorilla, mitä viveliä pitää vaihtaa, niin osaa ostaa sopivat. Itselläkin kolisee taas etupäässä.

e:typo
Viimeksi muokannut lukkari, 8.8.2011 11:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 8.8.2011 10:33

Jeps. Kaverille rimpautin ennen kuin meni et katotaas mitä laitettavaa löytävät ni pääset hommiinn :)

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 10.8.2011 10:15

Moog VW 131 alapallot 2kpl. 80€. + työ laatikko Sandelsia ja taas mennään.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 11.8.2011 8:55

Taistelua itseni kanssa.
Maalarille menossa syksyllä keulassa olevien kiven iskeemien vuoksi.
Jättääkö puskurit orkis kuosiin vai laitetaanko korinväriseksi.
Entäs sitten peilit.
16" peltivanteet meinasin viedä samalla jos maalati keksisi niille jotain kivaa ja hillittyä.
Voishan nekin tietysti laittaa ihan orkiskuosilla alle.

Tarvii vissiin nyt tarkemmin mietiskellä hyvän konjakin kanssa.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 18.8.2011 17:05

Gtechniq C4 Permanent Trim Restorer testailua.

http://www.autonhoito.com/shop/index.ph ... cts_id=371

Ennen käsittelyä:
http://hota.1g.fi/kuvat/Caravelle/Ennen10.JPG/full

Käsittelyn jälkeen:
http://hota.1g.fi/kuvat/Caravelle/j%E4lkeen11.JPG/full

Saas nähdä kuinka kauan pysyy edes tuollaisena.
Jotain laikkuja muoviosissa mitkä ei lähteneet pois olenkaan.
Tuli kokeiltua aika tuimallakin aineella.

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 18.8.2011 17:11

Täällä on testattu mm. tuota C4:n kestävyyttä ja kyllähän se pidempään pysyy ja näyttää paremmalta kuin mikään muu aine :)

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 18.8.2011 17:29

Juu tuo testi tuli katsottua ja joutu ostamaan sen perusteella C4:sta.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 18.8.2011 20:24

Jättääkö puskurit orkis kuosiin vai laitetaanko korinväriseksi.
Ehdottomasti korin värin. Nuo Caravellen isot puskurit ovat aika möhkäleen näköiset tummina.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 22.8.2011 6:54

Unohtu laittaa mitä tuli vastaan alapallorempassa vastaan.
Abs-johdot olivat osuneet vanteisiin edessä.
Vanteita sovitelessa kyl tsekattiin ettei pitäs osua mihinkään eikä ne silloin osuneet.
Ei siellä mitään tuohoa tapahtunut. Just ja just oli jälkeä johdoissa.
Ihan ääriasentoissa ja auto olessa liikeessä ilmeisesti osuneet.
No enään ei osu.

Vanteet: 16" x 7" Et 50

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 23.8.2011 10:33

Uuden antenni vaihto ei auttanut radion suhina kohina kanavahyppelyyn.
Vaihdoin antenni ihan muutenkin koska oli umpiruosteessa ja vettä täynnä :)
No eipä tuollaiselta denverin halpisgrammarilta voinnut paljoa vaatia.

Tilalle tulee Alpine:
http://finland.alpine-europe.com/tuotte ... -123r.html

ja tökätään siihen tuollainen:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... uistitikku

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 24.8.2011 11:22

"Autosähköasentaja" ollut asialla.

http://hota.1g.fi/kuvat/Caravelle/h%E4s%E4.JPG/full

Täytyy laitella vähän siistimmin.

Mikäs tuon liittiminen käyttötarkoitus olis. Orkisnavia vartenko ?

http://hota.1g.fi/kuvat/Caravelle/mliitin.JPG/full

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 24.8.2011 14:21

Nuo tuollaiset autoradioasennukset ovat enemmän sääntö kuin poikkeus. Ai,
mikä ISO-liitin?

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 25.8.2011 10:41

Heti muuttu äänimaailma kun Denverillä nakkas vesilintua ja laittoi Alpinen pöhisemään.

Mitenkäs nuo kojelaudan kaiuttimet on kiinni.
Ritilän poisto ei valaissut asiaa. Ei tullut ruuveja vastaan.
Mitäs joutuu purkamaan jotta saa uutta tilalle ?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 25.8.2011 11:06

Eikös niissä ole ihan bajonettikiinnitys, eli kiertämällä lähtee. Itse laittaisin kyllä esim. irralliset diskantit kojetaulun päihin. Noin pieniin paikkoihin ei kummoista kaiutinta saa ja toisekseen, osoittaa päin tuulilasia.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 25.8.2011 11:14

Täytyypä alka pyöritteleen joku päivä.
Juu erillissarjaa tulossa kojelautaan.
Si pitäs löytää ovipahvit ja alkaa tuumailemaan midbassoja niihin.
Noissa orkiksissa kun ei ole kaiuttimien paikkoja.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 28.8.2011 11:59

Kaiutin tuumailua.

Tuota settiä nyt tullu tuumailtua.
http://www.audiohellman.fi/focal/kaiuttimet/6-5/165-a3

Olisikohan tilaa noille 6,5" ovien yläreunassa.
Selvinee kun ottaa ovipahvin irti ja kattoo mitä siellä on vastassa.

http://hota.1g.fi/kuvat/Caravelle/op.JPG/full

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 7.9.2011 11:18

Tuo Focalin 165 A3 setti ei käykään.
Kojelaudan kajareilla tilaa tasan 50mm upotussyvyyttä.
Katellaan muita vaihtoehtoja.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 7.9.2011 11:45

Si pitäs löytää ovipahvit ja alkaa tuumailemaan midbassoja niihin.
Meidän takapihalla lojuu yhdet siniset ovipahvit.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 7.9.2011 16:51

Meidän takapihalla lojuu yhdet siniset ovipahvit.


Räpsäätkö kuvan millaset ja hinta toimituskuluineen kiinnostaa.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 12.9.2011 16:38

Rainbow DL-C4.2 sarja oli postissa.
Diskantien kanssa hiukan pähkäilyä mihin laittas "fiksusti".
Täytynee tehdä niille omat kiinikesydeemit ni saa tuohon etupilarin alareunaan.
Kiinikkeiden kiinitys jäis orkis kaiutinritilöiden alle piiloon.

http://www.powerset.fi/autohifi/rainbow/dl-c42.html

Ripaldi
-
Viestit: 57
Liittynyt: 11.7.2007 8:34

ViestiKirjoittaja Ripaldi » 13.9.2011 20:19

Seuraan mielenkiinnolla tätä musiikkipuolen päivitystä, joten laitathan kuvia kehiin kun homma etenee.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 14.9.2011 16:56

Seuraan mielenkiinnolla tätä musiikkipuolen päivitystä, joten laitathan kuvia kehiin kun homma etenee.


No eipä tuohon mitään ihmeellistä tule.
No Powersetin myyjä ( loistavaa palvelua muuten) teki kyllä kohtuu tarjouksen subista ja vahvarista kun kysäsin rehellistä mielipidettä noista aktiivisubeista.
Mitään painesubia en ole suunnitellut. Kuhan sopivasti höpisee räntätäntärokkista kevyeen metalliin.

Jos pikkuhiljaa sais laiteltua.
Suurin projekti on midbassojen nakertelu jossain vaiheessa.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 18.9.2011 13:25

Johdot vedetty ja aika helposti sai pujoteltua.
Jakosuotimien paikkoja ihmetelinkin sitten pidempää minne ne saisi jemmaan.

"Mikäs paneeli tuossa oikein on" Kuva

"Ahaa"
Kuva

Sieltähän jakarit sitten löysivät kodin.
Kuva

Diskanteille ruma kiinnitysrauta haponkestävästä reikänauhasta.
No eipä tuota paljoa jää näkyville ja toimii.
Kuva

Diskantti paikoillaan ja kiinnitys samaan reikään keskiäänen kanssa.
Reikärauta pujotettu orkis ritilän alta.
Pikkasen ritilä irvistää mutta se hoituu hienosäädöllä eli puukolla sisäpuolen lirpakeen poisto.
Helppo ja nopea asennus.
Kuva

Samalla laitoin taka usbpiuhan kiinni ja liitimellekin löyty paikka.
Ei tarvi aina irrotella usbmuistia kun soitinpaneelin ottaa yöksi irti.
Muistina tuollainen Delok nano joka on erittäin pienikokoinen:
http://www.delock.com/produkte/gruppen/ ... 54221.html

Kuva

Äänimaailma muutui selvästi puhtaamaksi.
Seuraavaksi ihmetellään basso puolta jossain välissä.

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 18.9.2011 16:03

Omaan teenelkkuun olen ajatellut tuota Focalin 3-tie settiä. Midbassojen upotussyvyys vaan taitaa olla hieman liikaa oviin? Lisäksi sit joku 3 kanavainen vahvari ja kuskin penkin taakse 10" subbari suljetussa kotelossa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 18.9.2011 16:40

Kyllä siellä ovessa tilaa on, jos laittaa kaiuttimen vakipaikalle ovitaskuun.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 18.9.2011 16:43

Omaan teenelkkuun olen ajatellut tuota Focalin 3-tie settiä. Midbassojen upotussyvyys vaan taitaa olla hieman liikaa oviin? Lisäksi sit joku 3 kanavainen vahvari ja kuskin penkin taakse 10" subbari suljetussa kotelossa.


No 4":set ei mahdu si orkis paikoille suoraan jos meinaa laittaa orkisritilät takas.
Imarööri ottaa vastaan.
Nytenkin ahisti hiukan kun oli 51mm upotussyvyys tuolla rainbownsarjalla.
Voi ne mennä nippanappa.

Midbassot kanssa pitäs oviin katella kunhan nyt saa ovipahvi irti (laiska) ja näkee mitä sinne mahtuu.
Midbassoprojekti kun alkaa niin siinä vaiheessa järjestelmä muuttuu aktiiviseksi 5-kanavaisen vahvistimen kanssa jolloin saa myös subille kanavat valmiiksi.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 18.9.2011 16:44

Kyllä siellä ovessa tilaa on, jos laittaa kaiuttimen vakipaikalle ovitaskuun.


Meikäläisellä ei ole pelkääjän puolella ovitaskua.
Se tässä vähän "hidastaakin" projektia.

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 18.9.2011 17:08

Mulla on molemmin puolin "ovitaskut", joissa paikat 6,5" midbassoille. Mutta onkohan kiinnitys riittävän tukeva, ettei rämise. Keskiäänien upotussyvyys ei mulle tullut ollenkaan mieleen, että sekin voi olla tiukoilla. Pitäisköhän sinne alle vielä saada jotain vaimennusmateriaalikin? Täytyy mittailla ja miettiä vielä tai sit pitää näyttää ilmaröörille kuumailmapuhallinta ja uutta muotoa.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 18.9.2011 17:16

Kyllä ne ovitaskut kannattaa vahvistaa. Painaa noi elementit kummiskin riittävästi.

Ripaldi
-
Viestit: 57
Liittynyt: 11.7.2007 8:34

ViestiKirjoittaja Ripaldi » 18.9.2011 19:12

Aivan varmasti paranee äänimaailma pikku päivityksellä.

Tuosta midbasson asennuksesta oveen, siis luulen että parashan se olisi jos sen elementin saisi korokerenkaiden kanssa suoraan oveen kiinni. Ovipahvi ja ovitasku vain verhoilisivat kaiken. Tällöin elementti ei olisi ovipahvin varassa ja asennus olisi tukeva. En tiedä kuinka helposti kyseinen asennus on mahdollista toteuttaa.

Tuossa lokeron kohdalla, jonne jakarit asensit, olisi varmasti ihan käypänen paikka pikku subille. Itsellä on kyseisen luukun takana MFD:n CD-vaihtaja joten vaatii enempi toimia subin asentamiselle.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 11.10.2011 16:46

Huoltokirja naputeltu digitaaliseen muotoon.
Ei ihan pilkuntarkasti.

Caravelle huoltokirja

1.9-03 Longlife huolto 19799km.

5.8-04 Longlife huolto
Suodattimet
Jarrupalat E & T 37000km.

15.11-05 Longlife huolto
Suodattimet
Aika & km perusteinen huolto. 55000km.

27.8-06 Longlife huolto
Suodattimet
Ilmastointi huolto. 71000km.

28.6-07 Longlife huolto
Hammashihnanvaihto
Vesipumppu
Ilmansuodatin. 81931km.

30.05-08 Longlife huolto
Perus-/öljynvaihtohuolto
Kaikki iskunvaimentimet. 96000km.

10.8-09 ATF-öljyt + suodatin 109000km.

5.6-09 Moottoriöljyt
Suodattimet 113000km.

29.5-10 Longlife huolto
Koko pakoputkisto.
Käsijarrun jousi
Suodattimet 125000km.

1.11-10 Uusi tuulilasi
Automaatin öljyt.

23.2-11 Uusi akku. Varta Start Stop Agm G14

8.3-11 Jarrunesteet 134088km.

5.5.-11 Jarrulevyt ja palat eteen & taakse. 134678km.

10.8-11 Alapallonivelet V & O. 136000km.

9.-11 Uusi soitin ja kaiuttimet.
Alpine CDE-123R
Rainbow DL-C4.2 Erillissarja.

23.1.2012 Hehkujenvaihto.

24.1 Uusi valokytkin. Uusi orkisosa.

15.5 -12 Uusi virtalukonpohja.

15.6 -12 Jako- ja syöttöpumpu hihnat kilkeineen. Vesipumppu. Nokka- ja
kampiakselinstefat. Polttoainesuodatin.
140tkm.

31.7. 2012 Peruutuskamera ja uusi soitin asennettu.

9.12 -12 Moottoriöljyt + suodatin + ilmansuodatin.
143142 km

7.6 2013 laakkonen oy. Uusi kuskinovi laitettu.

30.11 Talvihuolto: Egr:n siivous. Automaattilaatikon öljynvaihto + suodatin.
Ajovalojen releytys + muuta pientä. Konepellillä alla oleva kuittaus kytkin kuollu. Uusi tilattu ja vaihdellaan kun tulee. 153tkm mittarissa. Hittaasti tulee kilometrejä :)

11.2015
Uudet Nokia hakka c kesärenkaat.

12.2015
158tkm.
Moottoriöljyt vaihdettu ja samalla öljypohjassa oleva anturi.
Jakopäänhihna tarkastettu ja ok.
Viimeksi muokannut Rkk, 21.12.2015 13:56. Yhteensä muokattu 16 kertaa.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 11.10.2011 16:48

Hehkut pitäs vaihtaa.
Onko noissa laadullisia eroja.
Mitkä kannattaa kiertää kaukaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 11.10.2011 20:01

Beru ja Bosch nyt ainakin, TD Passattiin laitoin kesällä Championit, ei pidempiaikaista kokemusta niistä, veikkaisin laatutuotteiksi.

shrteam
-
Viestit: 51
Liittynyt: 4.12.2008 15:28

ViestiKirjoittaja shrteam » 11.10.2011 20:25

`Kovasti on jarruteltu kun n.130tkm jarrupalat jo kahesti vaihettu!

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 11.10.2011 21:09

Työpaikan transusta meni oem jarrupalat 30tkm oston jälkeen, vaihto oem ja seuraavat kesti 20tkm. Sit laitettiin tarvikkeet ja tais kestää 100tkm.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 12.10.2011 4:39

Edellinen omistaja ajellut tuohon 134tkm:n asti suurimman osan ajosta taajamassa.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 16.11.2011 5:32

Kaveri nosti kädet pystyyn hehkujen vaihdossa.

On muuten ahtaat paikat ja kaikki kivasti piilossa. Joutuisi tekemään tilaa. Jäähdytintä pitäs saada siirettyä mutta ilmastoinnin kennokin on edessä. Noista ei sitten tiedä jos sattuu hehku napsahtamaan poikki ni tulis isompi urakka. Täytyy tuo emännä hiace saada talliin takas yöksi kun siinä on pakkelit kyljissä. Talvikummit on nyt sitten alla ja laitoin sen sisätilan haarotimen. Eikä muuten takajarrupalat jurnuta enään kun pysähtyy. Kuparipastaa kitinälevyjen alla. Varmaankin aika pehmeetä materiaali noi palat mitkä tuli taakse. No ainakin saat kontorin ikkunat auki kun laitat tolppaan.

Joutuu hakemaan lavan Sandelsia työpalkaksi.

Piuhan päästähän tuo hörähtää nätisti käyntiin.
Kunnolla kylmäkone lähtee vähän rumasti rynkyttäen.

Pari tarjouspyyntöa laitelin paikallisille yrittäjille paljonko ottavat hehkujen vaihdosta.
Vois kysellä Laakoselta piruuttaan paljonko niillä kustantaa.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 16.11.2011 10:12

Vois kysellä Laakoselta piruuttaan paljonko niillä kustantaa.


150€. kun vien omat hehkut mennessä.
Edukaampi mitä oletin.

I_O
-
Viestit: 28
Liittynyt: 11.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja I_O » 17.11.2011 11:16

On muuten ahtaat paikat ja kaikki kivasti piilossa. Joutuisi tekemään tilaa. Jäähdytintä pitäs saada siirettyä mutta ilmastoinnin kennokin on edessä. Noista ei sitten tiedä jos sattuu hehku napsahtamaan poikki ni tulis isompi urakka.


Pultit konehuoneen etuosasta (6kpl) ja se syyläri kääntyy ylareunasta kaikkine päivineen eteenpäin. Sitten vaan sopiva pitkä hylsy ja vaihdat ne hehkut. Muista noudattaa asennettaessa uusia hehkuja annettua momenttia, ettei seuraavalla kerralla tule vahinkoja irroituksessa. Ei ne ole siellä liikkeessä laskeneet tuohon hintaan mukaan mahdollisuutta, että hehku katkeaa. Siitä tulee siis lisälasku ja jos katkaiset itse, niin se lasku tulee joka tapauksessa.Momentti on siis pieni 15Nm.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 17.11.2011 11:28

Pultit konehuoneen etuosasta (6kpl) ja se syyläri kääntyy ylareunasta kaikkine päivineen eteenpäin. Sitten vaan sopiva pitkä hylsy ja vaihdat ne hehkut. Muista noudattaa asennettaessa uusia hehkuja annettua momenttia, ettei seuraavalla kerralla tule vahinkoja irroituksessa. Ei ne ole siellä liikkeessä laskeneet tuohon hintaan mukaan mahdollisuutta, että hehku katkeaa. Siitä tulee siis lisälasku ja jos katkaiset itse, niin se lasku tulee joka tapauksessa.Momentti on siis pieni 15Nm.


Ilmeisesti joutuisi maskia ym. purkamaan edestä pois ?
Muuten ei kyllä mahdu kääntymään mihinkään.

No Laakkoselle menee ensikuussa laitettavaksi.

Saisihan nuo itsekkin laitettua mutta puuttuu se oleelisin eli lämmintalli missä voi omaan tahtii rassata.

I_O
-
Viestit: 28
Liittynyt: 11.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja I_O » 18.11.2011 11:55

Usko pois, mutta irroittamalla välijäähyn ruuvit 2kpl maskiraudan päältä ja raudan päistä ruuvia, eli etuvalojen päältä yht siis 6 ruuvia, niin koko maski syylärin ym. kilkkeiden kanssa kääntyy eteenpäin avartaen huomattavasti konehuoneen työskentelytilaa. Siis joudut tekemään mitä tahansa ja koska tahansa konehuoneessa, niin tuo saranoitu maski helpottaa hommaa huomattavasti. Ja se on totta, että kylmässä ei ole mukava tehdä hommia joten ei se Laakkonen ole välttämättä mikään huono vaihtoehto. Itse laskisin max 2h tuohon operaatioon, minkä on laskenut tuon hinnan perusteella korjaamokin tuhon kuluvaksi. Tod näk aika koko hommaan ehkä 0,5h jos lähtee hehkut poraamatta. Tuossa kahdessa tunnissa poraa jo useammankin hehkun pois koneesta.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 18.11.2011 12:16

Uskotaan :)

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 26.11.2011 11:03

Penkinpäälisiä mietiskellyt tuohon caravelleen.
Sellasia fiksumman näköisiä.

Alustavaa kyselyä laitoin tuonne http://www.tammer-suoja.fi/istuinsuojat_alcantara.php alacantarasta + nahka.
Sisältää penkit + niska tuet + kuskin kyynärnojan.
Tarjous oli 800€.

Metritavarana saa oviverhoilua varten molempia.
Alcantara 130 euroa/ jm
Aito nahka (laminoituna) 48,50 euroa/ m2

Pyysivät vielä jokusen valokuvan penkeistä jolloin tarkentuu että mallit ovat oikein.

Tuolla olisi myös jotain kivaa:
http://suomi.albert-premium.com/

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 30.11.2011 12:15


Tuolla olisi myös jotain kivaa:
http://suomi.albert-premium.com/


" Istuinsuojasarjan hinta ko. autolle (Leather Look -sivu/taustamateriaali, Brutal Antracit, VW logo, toimitus) on 445,50 euroa toimitettuna annettuun osoitteeseen (sis.alv. 23%).

Hinnat käytetyille tekstiileille metritavarana ovat seuraavat:
- Leather Look (153 cm leveä): 99 EUR/m (sis. alv.)
- Brutal antracit (153 cm leveä) : 60 EUR/m (sis.alv.) "

"Keinonahka" & kangasverhoilulla + tikkaukset saumoissa.
Ei tuo kovinpaha hinta olisi laadukaista suojista.
Tuohon hintaan kuului vielä niskatuet.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 15.5.2012 10:38

Jänniteet taas 10,5volttia.

Virtalukon pohja vaihdettu.
Olipas inhottavassa paikassa tuo paketin lukitusruuvi.

Menee tuo akku loppuviikosta testipenkkiin kun on vielä takuuta jäljellä.
Agm-tyyppi ja testipenkissä vasta saa selville onko ok.
Samalla mittaavat purkaako auto jossakin virtaa.

Ainoa mitä epäilen jos ei tuo virtalukonpohja oireillu on soitin.

Eiköhän tuohon jotain selvyytä saa loppuviikosta.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 15.5.2012 14:29

Kaveri ainakin teki Jettaansa on/off kytkimen vastaavalle radiolle, kun tyhjensi viikossa akun.. Itsellä ei ole ollut mitään vastaavia ongelmia.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 17.5.2012 11:41

Hiukan autosoitin sähkötöitä.
Oli heräte ja jatkuvavirta samassa.
Nyt erikseen.
Ei kait tuo vaikuta vissiin mitää ?
Seurataan tilannetta jossain välissä kunhan volkari seisoo useamman päivän tippuu akkujännite.

Jos tuo ei auta niin sitten pitää laittaa päävirralle katkaisija.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 21.5.2012 18:04

Oli heräte ja jatkuvavirta samassa.


Do niin siellähän se syyllinen oli.
Nyt pysyy jänniteet akussa.
12.4 volttia löyty.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa