Suomalaista autoiluhistoriaa, lokariauto!

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

Suomalaista autoiluhistoriaa, lokariauto!

ViestiKirjoittaja cool blue » 6.1.2011 16:53

Tuollainen tuli hankittua pojalle hetken mielijohteesta kun sattui naapurissa olemaan.

Edestä :

http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... =edest.jpg

sivusta :

http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... t=sivu.jpg

takaa :

http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... =takaa.jpg


Varustettuna Hondan 110 gx 3,5HP koneella :

http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... =honda.jpg

Koppa lähti nätisti pois kun otti molemmista päistä 2kpl ruuveja auki sekä sivusta porasi popniitit pois :

http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... =koppa.jpg

Sieltä paljastui tällainen näky :

http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... koppaa.jpg

jarrusylinteri oli poistettu käytöstä, palat hukassa,sylinterin kumit entiset :

http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... satula.jpg

hmmm.puuttuisikohan tuosta jotain ?

http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... rulevy.jpg

ilmansuodatinkotelo ja suodatin rikki :

http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... aittoa.jpg

polttoainetankin korkki puuttuu, kaasuvaijeri poikki :

http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... t=kone.jpg

Korille täytyisi myös tehdä jotain, kiirehän tällä ei ole kun poitsu on vasta kohta 2v ja itse en tuonne mahdu istumaan :-)

Eiköhän tuosta jotain saada aikaiseksi. Jos on hyviä linkkejä tai kokemuksia tuollaisesta niin ei muuta kuin tarinaa kehiin...

jii_bee
-
Viestit: 2415
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 6.1.2011 17:36

Tuoreimmasta Klassikot-lehdestä löytyy artikkeli Lokari-yrityksen (ja autojen) historiasta.

ElektrikMekanik
-
Viestit: 209
Liittynyt: 25.12.2010 7:22

ViestiKirjoittaja ElektrikMekanik » 7.1.2011 14:29

Oon tainnu elää purkissa kun ei Lokari nimenä sanonu mitään ennen tätä. Onhan sitä joskus kakarana luettu keltapörssistä lokariautojen myynti-ilmotuksia vaan en ees tienny tommosista tai niiden ulkonäöstä. :D Onpahan taas viisaampi.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 7.1.2011 14:35

hienoja vehkeitä. formula-mallisella tuli itellä otettua ensi askeleet nelipyöräisten maailmaan skidinä. tuntu että oli aika kauan unholassa lokarit.
ei muutaku orggis-kuntoon niin johan kelpaa muksulla ajella ;)

polarice
-
Viestit: 286
Liittynyt: 26.12.2008 0:09

ViestiKirjoittaja polarice » 7.1.2011 15:07

Tästä vähän rakentelumallia niin hieno tulee.

ville s
-
Viestit: 379
Liittynyt: 25.7.2003 8:03

ViestiKirjoittaja ville s » 7.1.2011 20:49

http://www.aijaa.com/v.php?i=7273901.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=7273907.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=7273910.jpg


tuommoinen tuli ostettua omalle pojalle 4 vuotis synttäri lahjaksi.

kovasti on ollut mieleinen. viimeksi ajeltiin jäällä viime sunnuntaina.

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 8.1.2011 13:14

Tää taidettiin siirtää kävijöiden kalustoon kun ei täytä projektin tunnusmerkkejä...
No,ei sen väliä, jatketaan silti.

Taisi tuo Klassikot lehden juttu osaltaan vaikuttaa tähän innostukseen :-)

Itse asiassa mullakin oli näköjään aukko sivistyksessä kun noita kuvia katselee. En tajunnut että niitä on ollut noin monella eri korimallilla.

Perjantai-ilan ratoksi perushuolto koneelle :
- sytytystulpan puhdistus
- kaasuttimen purku
- öljynvaihto koneeseen
- kurkkaus venttiilikopan alle miltä siellä näyttää, kaikki ok.

Kaasuttimen säiliö ja koko kaasutin oli täynnä kuivunutta bensamöhnää ainakin noin 1cm paksuudelta. Samalla tuli puhdistettu koko muukin kaasutin samasta möhnästä. Veikeä kaasutin kun siinä ei ole neulaa ollenkaan, koneen kierroksia säädetään läpällä kuten ruiskuautoissakin.

tuossa kuva :

http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... asutin.jpg

Käynnistimen otin irti puhdistusta varten ja ensimmäinen perkule pääsi siinä vaiheessa kun takaisin kasatessa vetonyörin kelausjousi katkesi..

Hinkkasin tuosta käynnistinpyörästä enimmän ruosteet pois ja samalla puhdistin sytytyspuolan ruosteesta :

http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... spuola.jpg

Huomaa, että laitos on kasattu laatuosista, jarrusatula mallia Brembo :

http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... brembo.jpg

Kaasutin ja tulppa puhdistettuna löin bensaa tankkiin ja kokeilin nykiä käyntiin. Kun tuo vetokäynnistin hajosi niin piti viritellä aina ennen nykäisyä naru käynnistinkiekon ympärille. Pari kertaa se hörähti kunnes tajusi laittaa nippusiteellä kaasuvivun hieman auki. Hirveän savupilven saattelemana sehän lähti perhana käyntiin !
Ainut että kaasuttimen tiivisteet vuotaa bensaa oikein suihkuamalla. No,ne taitaa olla helpommasta päästä tässä projektissa.

Käytin minuutin verran ja tyhjensin öljyt koneesta tuolta :

http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... proppu.jpg

Olikin sellaista lirua että ei tainnut olla voiteluominaisuudet ihan viimeistä huutoa. Sisään meni noin ensi alkuun 5w40 moottoriöljyä. Vaihtaa sit myöhemmin oikeat öljyt joka taitaa olla 10w40.

Variaattorin hihna pitäisi jostain löytää, Made in Usa :

http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... nremmi.jpg

Eli googletusta on luvassa muille päiville. Täytyy lisäksi soitella tuonne Lokari- yhtiöihin vieläkö näihin saa varaosia.

EDIT. Ainakin jenkkilästä löytyy hihnaa :

http://www.beltpalace.com/comet200420.html
Eli tuo vaihteito/variaattoriosa on ilmeisesti Comet industriesin tekemä, näin siellä taisi muuten jossain lukeakin.

EDIT2.
Näitähän saa vieläkin eli tod.näk. myös varaosia :

http://www.lokari.fi/?s=t_pienautot

ahu
-
Viestit: 559
Liittynyt: 24.7.2003 8:53

ViestiKirjoittaja ahu » 15.6.2011 11:22

Ostin lapselle lokariautoprojektin. Siitä puuttuu kokonaan variaattori. Saako sellaisia mistään, myykö leo laine oy osia niihin vai mistä, usasta? Eli nyt minulla on vain moottori ja taka-akseli, jossa on ratas ja ketju. Mites moottorisahan keskipakokytkin toimisi tossa tai skootterin vari? Onko brigs trattonissa liian vähän kierroksia tai onko sahan kytkin liian löysä? Ehdotuksia?! Tuossa löytämäni kuva puuttuvista osista: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... b5615ba171

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 15.6.2011 22:15

Koneen osia ei saa,variaattorin hihnaa taisi olla jokunen vielä hyllyssä, mutta sieltä voisi selvitä mitä kautta ne on variaattorin osia ostaneet ja millaisilla koodeilla. Jos kysyt niin infoatko tännekin ?
Noita on useampaa versiota tehty variaattorista joten ihan yksiselitteistä se ei ole...

Antti_L
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.10.2004 18:50

ViestiKirjoittaja Antti_L » 16.6.2011 19:35

Ootteko promotorista kysyny? Sieltä ainaki joku aika sitten löyty keskipakoiskytkin ja ratas vanhaan lokariautoon.

ahu
-
Viestit: 559
Liittynyt: 24.7.2003 8:53

ViestiKirjoittaja ahu » 18.6.2011 9:18

Selvittelen ensi viikolla lokari oy:n sekä tuon promoottorin ja ilmoittelen tänne.

ahu
-
Viestit: 559
Liittynyt: 24.7.2003 8:53

ViestiKirjoittaja ahu » 16.7.2011 18:33

Lokarilta ei aaa enää, muutakuin rattaita ja varin hihnoja. Vareja on ollut vuosien varrella monelaisia. Varit on ollu jenkkilän tuotantoa ja firma on mennyt konkurssiin. Ostin keulakolaroidun moposkootterin, josta jo purin tekniikan pois. Siitä saan kaiken tarvittavan ja varmasti halvemmallakin. Katotaan, jos viitseisi tehdä projekteihin juttua siitä moottoriswapista.

eaglhart
-
Viestit: 87
Liittynyt: 28.6.2011 22:00

ViestiKirjoittaja eaglhart » 9.10.2011 9:37

Hitto, tuollaista velipojan kanssa Tuulilasista kuolattiin ja haaveiltiin, eikä tietenkään koskaan saatu... :)


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa