Tuollainen tuli hankittua pojalle hetken mielijohteesta kun sattui naapurissa olemaan.
Edestä :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... =edest.jpg
sivusta :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... t=sivu.jpg
takaa :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... =takaa.jpg
Varustettuna Hondan 110 gx 3,5HP koneella :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... =honda.jpg
Koppa lähti nätisti pois kun otti molemmista päistä 2kpl ruuveja auki sekä sivusta porasi popniitit pois :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... =koppa.jpg
Sieltä paljastui tällainen näky :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... koppaa.jpg
jarrusylinteri oli poistettu käytöstä, palat hukassa,sylinterin kumit entiset :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... satula.jpg
hmmm.puuttuisikohan tuosta jotain ?
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... rulevy.jpg
ilmansuodatinkotelo ja suodatin rikki :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... aittoa.jpg
polttoainetankin korkki puuttuu, kaasuvaijeri poikki :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... t=kone.jpg
Korille täytyisi myös tehdä jotain, kiirehän tällä ei ole kun poitsu on vasta kohta 2v ja itse en tuonne mahdu istumaan :-)
Eiköhän tuosta jotain saada aikaiseksi. Jos on hyviä linkkejä tai kokemuksia tuollaisesta niin ei muuta kuin tarinaa kehiin...
Suomalaista autoiluhistoriaa, lokariauto!
Valvoja: ffp jäsenet
Tuoreimmasta Klassikot-lehdestä löytyy artikkeli Lokari-yrityksen (ja autojen) historiasta.
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 25.12.2010 7:22
http://www.aijaa.com/v.php?i=7273901.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=7273907.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=7273910.jpg
tuommoinen tuli ostettua omalle pojalle 4 vuotis synttäri lahjaksi.
kovasti on ollut mieleinen. viimeksi ajeltiin jäällä viime sunnuntaina.
http://www.aijaa.com/v.php?i=7273907.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=7273910.jpg
tuommoinen tuli ostettua omalle pojalle 4 vuotis synttäri lahjaksi.
kovasti on ollut mieleinen. viimeksi ajeltiin jäällä viime sunnuntaina.
Tää taidettiin siirtää kävijöiden kalustoon kun ei täytä projektin tunnusmerkkejä...
No,ei sen väliä, jatketaan silti.
Taisi tuo Klassikot lehden juttu osaltaan vaikuttaa tähän innostukseen :-)
Itse asiassa mullakin oli näköjään aukko sivistyksessä kun noita kuvia katselee. En tajunnut että niitä on ollut noin monella eri korimallilla.
Perjantai-ilan ratoksi perushuolto koneelle :
- sytytystulpan puhdistus
- kaasuttimen purku
- öljynvaihto koneeseen
- kurkkaus venttiilikopan alle miltä siellä näyttää, kaikki ok.
Kaasuttimen säiliö ja koko kaasutin oli täynnä kuivunutta bensamöhnää ainakin noin 1cm paksuudelta. Samalla tuli puhdistettu koko muukin kaasutin samasta möhnästä. Veikeä kaasutin kun siinä ei ole neulaa ollenkaan, koneen kierroksia säädetään läpällä kuten ruiskuautoissakin.
tuossa kuva :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... asutin.jpg
Käynnistimen otin irti puhdistusta varten ja ensimmäinen perkule pääsi siinä vaiheessa kun takaisin kasatessa vetonyörin kelausjousi katkesi..
Hinkkasin tuosta käynnistinpyörästä enimmän ruosteet pois ja samalla puhdistin sytytyspuolan ruosteesta :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... spuola.jpg
Huomaa, että laitos on kasattu laatuosista, jarrusatula mallia Brembo :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... brembo.jpg
Kaasutin ja tulppa puhdistettuna löin bensaa tankkiin ja kokeilin nykiä käyntiin. Kun tuo vetokäynnistin hajosi niin piti viritellä aina ennen nykäisyä naru käynnistinkiekon ympärille. Pari kertaa se hörähti kunnes tajusi laittaa nippusiteellä kaasuvivun hieman auki. Hirveän savupilven saattelemana sehän lähti perhana käyntiin !
Ainut että kaasuttimen tiivisteet vuotaa bensaa oikein suihkuamalla. No,ne taitaa olla helpommasta päästä tässä projektissa.
Käytin minuutin verran ja tyhjensin öljyt koneesta tuolta :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... proppu.jpg
Olikin sellaista lirua että ei tainnut olla voiteluominaisuudet ihan viimeistä huutoa. Sisään meni noin ensi alkuun 5w40 moottoriöljyä. Vaihtaa sit myöhemmin oikeat öljyt joka taitaa olla 10w40.
Variaattorin hihna pitäisi jostain löytää, Made in Usa :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... nremmi.jpg
Eli googletusta on luvassa muille päiville. Täytyy lisäksi soitella tuonne Lokari- yhtiöihin vieläkö näihin saa varaosia.
EDIT. Ainakin jenkkilästä löytyy hihnaa :
http://www.beltpalace.com/comet200420.html
Eli tuo vaihteito/variaattoriosa on ilmeisesti Comet industriesin tekemä, näin siellä taisi muuten jossain lukeakin.
EDIT2.
Näitähän saa vieläkin eli tod.näk. myös varaosia :
http://www.lokari.fi/?s=t_pienautot
No,ei sen väliä, jatketaan silti.
Taisi tuo Klassikot lehden juttu osaltaan vaikuttaa tähän innostukseen :-)
Itse asiassa mullakin oli näköjään aukko sivistyksessä kun noita kuvia katselee. En tajunnut että niitä on ollut noin monella eri korimallilla.
Perjantai-ilan ratoksi perushuolto koneelle :
- sytytystulpan puhdistus
- kaasuttimen purku
- öljynvaihto koneeseen
- kurkkaus venttiilikopan alle miltä siellä näyttää, kaikki ok.
Kaasuttimen säiliö ja koko kaasutin oli täynnä kuivunutta bensamöhnää ainakin noin 1cm paksuudelta. Samalla tuli puhdistettu koko muukin kaasutin samasta möhnästä. Veikeä kaasutin kun siinä ei ole neulaa ollenkaan, koneen kierroksia säädetään läpällä kuten ruiskuautoissakin.
tuossa kuva :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... asutin.jpg
Käynnistimen otin irti puhdistusta varten ja ensimmäinen perkule pääsi siinä vaiheessa kun takaisin kasatessa vetonyörin kelausjousi katkesi..
Hinkkasin tuosta käynnistinpyörästä enimmän ruosteet pois ja samalla puhdistin sytytyspuolan ruosteesta :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... spuola.jpg
Huomaa, että laitos on kasattu laatuosista, jarrusatula mallia Brembo :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... brembo.jpg
Kaasutin ja tulppa puhdistettuna löin bensaa tankkiin ja kokeilin nykiä käyntiin. Kun tuo vetokäynnistin hajosi niin piti viritellä aina ennen nykäisyä naru käynnistinkiekon ympärille. Pari kertaa se hörähti kunnes tajusi laittaa nippusiteellä kaasuvivun hieman auki. Hirveän savupilven saattelemana sehän lähti perhana käyntiin !
Ainut että kaasuttimen tiivisteet vuotaa bensaa oikein suihkuamalla. No,ne taitaa olla helpommasta päästä tässä projektissa.
Käytin minuutin verran ja tyhjensin öljyt koneesta tuolta :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... proppu.jpg
Olikin sellaista lirua että ei tainnut olla voiteluominaisuudet ihan viimeistä huutoa. Sisään meni noin ensi alkuun 5w40 moottoriöljyä. Vaihtaa sit myöhemmin oikeat öljyt joka taitaa olla 10w40.
Variaattorin hihna pitäisi jostain löytää, Made in Usa :
http://smg.photobucket.com/albums/v476/ ... nremmi.jpg
Eli googletusta on luvassa muille päiville. Täytyy lisäksi soitella tuonne Lokari- yhtiöihin vieläkö näihin saa varaosia.
EDIT. Ainakin jenkkilästä löytyy hihnaa :
http://www.beltpalace.com/comet200420.html
Eli tuo vaihteito/variaattoriosa on ilmeisesti Comet industriesin tekemä, näin siellä taisi muuten jossain lukeakin.
EDIT2.
Näitähän saa vieläkin eli tod.näk. myös varaosia :
http://www.lokari.fi/?s=t_pienautot
Ostin lapselle lokariautoprojektin. Siitä puuttuu kokonaan variaattori. Saako sellaisia mistään, myykö leo laine oy osia niihin vai mistä, usasta? Eli nyt minulla on vain moottori ja taka-akseli, jossa on ratas ja ketju. Mites moottorisahan keskipakokytkin toimisi tossa tai skootterin vari? Onko brigs trattonissa liian vähän kierroksia tai onko sahan kytkin liian löysä? Ehdotuksia?! Tuossa löytämäni kuva puuttuvista osista: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... b5615ba171
Lokarilta ei aaa enää, muutakuin rattaita ja varin hihnoja. Vareja on ollut vuosien varrella monelaisia. Varit on ollu jenkkilän tuotantoa ja firma on mennyt konkurssiin. Ostin keulakolaroidun moposkootterin, josta jo purin tekniikan pois. Siitä saan kaiken tarvittavan ja varmasti halvemmallakin. Katotaan, jos viitseisi tehdä projekteihin juttua siitä moottoriswapista.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa