Skoda Octavia 1.6FSI -05

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

Skoda Octavia 1.6FSI -05

ViestiKirjoittaja Raiden » 14.8.2010 9:16

Noniin. Tuli siis vaihdettua Golffi Skoda Octaviaan. Tilat ainakin kasvoivat huomattavasti. Octaavialla oli ollut ennen minua yksi omistaja ja kilometrejä mittari näyttää vähän päälle 72tkm. Moottorina toimii siis 1.6FSI ja varustelutasolta auto on elegance. Eli autosta löytyy esim. Automaatti-ilmastointi, Xenon-ajovalot, vakionopeudensäädin.

Auto ostovaiheessa
Takaa

Autoon ei siis vielä ole tehty mitään kun on niin tuore tapaus mutta suunnitteilla olisi että autoa tarvisi madaltaa, mietinnässä oli että joku 40/40 alustasarja kiinteistä tai korkeussäädettävä jolla sitten todennäköisesti tiputtaisin n. 50-60mm molemmista päistä. Sekä kesä että talvirenkaat vanteilla olisi myös hankitalistalla. Sekä vetokoukku saisi repiä irti rumentamasta perää mutta tällä hetkellä vetokoukun avain hukassa. Näillä mennään nyt aluksi.
Viimeksi muokannut Raiden, 22.10.2012 22:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 17.8.2010 9:43

Tuli tässä eilen testailtua tuota vakionopeudensäädintä, mutta ei vain saanu sitä pelittämään vaikka oikein ohjeista luki. Onko täällä joku joka osaa selittää tuon kikan miten sen saa päälle vai onko se rikki.

Eli ohjeet meni kutakuinkin näin:
1. on/off kytkin asentoon on
2. Aja haluttuun nopeuteen ja paina set (painoin pitkään ja lyhyeen)
3. Jalka pois kaasulta ja auto rullaa haluttua nopeutta. (ittellä vauhti tippuu ja vasta 0km/h on tasaista, mutta olis kiva edetä.)

Ite koitin 60km/h ja 80km/h vauhdilla.

Eli onko käyttäjässä vika vai autossa. Kiitos jo etukäteen.

Hump
-
Viestit: 41
Liittynyt: 28.3.2006 7:39

ViestiKirjoittaja Hump » 17.8.2010 9:58

Kyllä tuo vakkari pitäisi juuri noin toimia kuten kokeilit.
set-napista päälle ja sitten nopeutta voi lisätä res-napista tai vähentään set-napista.

Vaikuttaa että tuossa vakkarissa olisi joku vika.

Harjula
-
Viestit: 244
Liittynyt: 27.7.2003 23:21

ViestiKirjoittaja Harjula » 17.8.2010 10:23

Todennäköisesti viiksi hajonnut, ei mitenkään ihmeellinen vika jos alkuperäinen viiksi. Lähipiirissäkin ollut muutama 05-06 Octavia mistä vakkari lopettanut toimintansa jo alle 100tkm ajettuna. Korjaantui viiksen vaihdolla.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 17.8.2010 14:57

Pura se viiksi.
Osat irtautuu toisistaan ja sitten saat sen sisällä olevan piirilevyn irti.
Putsaa se jollain contact kliinerillä tms ja kuivaa ja kokoa uudelleen.

Itsellä auttoi toi eikä maksanu mitään.Liikkeessä laitettuna pelkkä viiksi vissiin +100€ eli kandee kokeilla tuota putsausta ensin.
Netissä oli ohjekin tuolle jossain..tyyppivika.

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 25.8.2010 22:24

Vakkari toimii jälleen. Ei ollut kummoinenkaan vika ja korjaus oli ilmainen.

Tänään tuli laitettua uudet kesärenkaat/vanteet, kun vanhat oli loppuun kuluneet. Eli renkaina pyörii Delinte type DL9100 225/40R18 ja vanteiksi tuli FA10 titanium. Madallusta tuo huutaa mutta madallus tapahtuu todennäköisesti vasta ensi vuonna.
Viimeksi muokannut Raiden, 22.10.2012 22:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 21.10.2010 17:52

Ja eilen tuli pyöräytettyä auton alle talvirenkaat ja vanteet. Talvirenkaiksi valikoitui Bridgestone Blizzak ja vanteiksi tuli O.Z Canova. Myös etu- ja takavilkut tuli vaihdettua kromivilkkuihin jotta oranssit ei paista valoista läpi.
Viimeksi muokannut Raiden, 22.10.2012 23:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 25.2.2011 8:11

Eilen tuli hankittua alustasarjaa autoon. Tuli siis ostettua Koni FSD iskarit ja Eibach pro kit 30-30mm madalluksella. Nyt vain odottelemaan että tulisi lämpimiä kesäkelejä jottai saisi alustasarjan ja kesärenkaat alle...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 25.2.2011 12:56

Toimiiko noi konit madalletulla? Eikö olis kannattanu hankkia yhteensovitettu setti jommalta kummalta valmistajalta?

Samu.L
-
Viestit: 59
Liittynyt: 25.1.2010 19:55

ViestiKirjoittaja Samu.L » 25.2.2011 13:09

englannissa on nimenomaa käyttäny kyseistä yhdistelmää aika paljon. Mun mielestä noi konin tolpat on muuteki tehty matalammalle alustalle.

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 25.2.2011 13:58

Kyllä tuon FSD iskarin pitäisi ihan hyvin vielä 30mm madalluksella toimia. Olisihan sitä voinut Konilta jousetkin hankkia mutta tuollaiset tuli nyt hankittua. Mutta kesällä sen sitten näkee onko hyvät ajaa...Pitäisi olla ainakin parempi kuin alkuperäinen alusta.

jabajee
-
Viestit: 692
Liittynyt: 26.7.2004 18:36

ViestiKirjoittaja jabajee » 25.2.2011 21:59

tai korkeussäädettävä jolla sitten todennäköisesti tiputtaisin n. 50-60mm molemmista päistä.

Tuohon suunnittelemaasi verrattuna tuo 30mm alustasarja ei madalla käytännössä juuri lainkaan. Tai siis että auto ei välttämättä näytä yhtään madalletulta, koska on vakionakin niin korkea. Moni on nimittäin valitellut, että 50mm sarjallakin jää liian korkeaksi ja vaihtanut sen sitten coiloveriin. Aika tappiin saa sellaisenkin ruuvata, mikäli oikeasti matalalle haluaa.
Ajattelin vain mainita, ettei tule pettymyksenä.
Mutta varmastihan tuo on vanhaa vakioalustaa tai tappiin madallettua coiloveria parempi ajaa, jos korkeus ei ole niin tärkeä pointti.

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 25.2.2011 23:52

Oho...heh...Enpä huomannu/muistanukkaan että tuommoista olin menny kirjoittamaan =) joo taisi viime vuonna olla suuret haaveet. Kyllä lähin tohon autoon nyt ihan mukavuutta vain hakemaan eli ei ollut tarkoitus mitenkään ihmeellisesti tontittaa. On ollu muutenkin jo hyvä auto joten eipä viitti sitä pilata millään liian jäykällä alustalla. Ehkä tuo tulee jäämän aavistuksen liian korkealle mutta olkoot tämän kerran.

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 7.4.2011 22:05

Todellinen ongelmien kevät ollut tämä vuosi. Pari viikkoa sitten syttyi tauluun airbag merkkivalo ja huollossa selvisi että kuskin puolen airbagissa vika, noh...pari päivää siitä niin syttyi pakokaasujärjestelmän merkkivalo tauluun ja eipä sillä sitten enään ajettukkaan oikein mihinkään ku ei kiihtyny juuri lainkaan. Vikana oli puola. No nyt on auto taas korjattu ja euroja meni yhteensä 248€.

Myös nuo konit ja eibachit tuli laitettua alle. Kesärenkaat seuraavaksi alle todennäköisesti parin viikon sisällä. Eihän se juu 30mm madalluksella tonttiin mennyt lähellekkään, mutta eipä ollut tarvettakaan kun ajettavuus on huippua. Voin suositella. Ennen->Jälkeen kuvat tulossa todennäköisesti likaisesta autosta lähipäivinä.

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 12.4.2011 23:16

Noniin...Nyt sain tehtyä kuvat autosta...Eli auton on erittäin kurainen kun ei ole viittinyt sitä näillä mutakeleillä pestä mutta tosiaan se ennen ja jälkeen kuva. Eli tuon verran auto muuttui noilla konin fsd:llä ja eibachin 35mm jousilla.

Kesävanteetkin tuli myytyä ja uusi sarja jo kiikarissa...Pari viikkoa vielä odottelua ja sit kesäkiekot alle...
Viimeksi muokannut Raiden, 22.10.2012 23:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 13.6.2011 21:37

Nyt ajeltu jo jonkin aikaa uusilla kesärenkailla ja vanteilla. Renkaiksi valikoitui Nexenin uudempi malli n8000 koossa 225/40R18 sekä vanteiksi Xtra lip -alumiinivanteet.

Renkaita tarvii kehuta että ovat kyllä hintaisekseen älyttömän hyvät.

Viikonloppuna Skoda sai myös turtle waxin car waxin sekä extra gloss -vahat pintaan.

Uutta kuvaa
Viimeksi muokannut Raiden, 22.10.2012 23:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 25.4.2012 17:40

Xtralip vanteet tuli myytyä eteenpäin ja täksi kesäksi alle tuli tällä kertaa Autec Delos 7½x18" ja renkaiksi Firestonet koossa 225/40R18"

Eli tämmöiset
Viimeksi muokannut Raiden, 22.10.2012 23:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 9.5.2012 21:57

Tänään oli edessä auton määräaikaishuolto. Matkamittarin näyttäessä 89tkm lukemaa. Tuli saman huollon yhteydessä huollatettua vakkari joka on ollut nyt jo lähes hankintapäivästä toimintakyvytön. Aluksi toimi oikutellen mutta sitten loppui kokonaan. No oli se hienoa lepuutella jalkoja. Tuli myöskin hankittua BMC:n paneelisuodatin.

Semmoista muuten voisin kysyä että onko täällä kukaan tietäväinen että onko Skoda Octaviassa samanlaiset polkimet kuin VW Golf V:ssa...eli saako tuollaisen Golffin setin heittämällä Octaviaan

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 21.8.2012 13:39

Tänään tuli asennettua Foilz valokalvoa (Kirkasmusta) sumareiden päälle. Eipä noita sumareita tule koskaan käytettyä kun ei ole semmoisia kelejä joten tuskin tuota sanomistakaan tulee. Itse olen tyytyväinen kalvoihin.

Tältä se näyttää

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 22.10.2012 22:50

Tänään auton ilme muuttui taas hieman kun takaovien laseihin ja takalasiin asennettiin 20% kalvoa. Kuvat saavat odottaa tulemista siihen saakka kunnes auton saan pestyä ja todennäköisesti talvikiekot alle.

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 24.10.2012 21:32

Talvirenkaat tuli laitettua alle tänään. Ja tältä se nyt näyttää talvivanteilla. Auto tarvis vielä pestä, mutta ei oikein innosta kun joka päivä sataa.

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 7.12.2012 17:09

Ja näin alkoi minun perjantai.
Ja tässä Länskärin uutinen asiasta. Mikä on kylläkin väärin kirjoitettu koska tuo toinen osapuoli pamautti kyllä takakulmaan.

No nyt odotellaan sitten osia autoon. Etupäästä taitaa menna puskuri, maski, konepelti ja ritilät vaihtoon sekä takaa puskuri ja vanne ja pohjassa onkin sitten enemmänkin vaurioita.

My_bug
-
Viestit: 681
Liittynyt: 1.3.2005 18:34

ViestiKirjoittaja My_bug » 7.12.2012 17:49

No voi vittu. Onneksi ei tullut henkilövahinkoja. Rautaa saa kaupasta lisää, mutta ihmisiä ei saa ihmiskaupasta. Tai siis saa, mutta mutta...Noh.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 7.12.2012 17:54

Kappas, yhden kerran livenäkin nähnyt kun auto nousee kaiteen päälle, pysähdyttiin auttamaan ooppeli miestä, kaide leikkasi peräkontin pohjan auki ja hankalasti oli kuuppeli siinä nalkissa mutta mies voimalla saatiin pois kaiteen päältä. Onneksi ei käynyt pahemmin!

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 20.4.2013 23:05

Tänään tuli pestyä auto sisältä sekä päältä sekä vahattua Autoglymin Super Resin Polishilla.

Kuva

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 23.6.2013 17:54

Tähänkin autoon saatiin torstaina mittariin 100tkm kun lähdimme juhannusta viettämään. Hienosti on auto pelittänyt. Pari asiaa vain pistää välillä ärsyttämään. Pienempi haitta on se kun auto seisoo sateessa ja lähtee liikkeelle niin ekassa jarrutuksessa päästää vettä pelkääjän oven alta jalkatilaan. Mutta se tosiaan on se pienempi riesa kun autoa säilytän tallissa. Toinen on nykiminen kaupunkiajossa kun ajaa tasakaasulla. Mutta tämäkin taitaa olla näissä ihan perusvika.

Autoon ei ole juuri muutoksia tullut, muutakuin koko mustat kangasmatot vaihdoin kuramattojen tilalle kesäksi. Myös yksi hankinta mitä olen miettinyt jos laittaisi tuohon niin kynsikuppisarjan kahvoihin.

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 25.6.2013 11:56

Kaadappa pari purkkia suuttimen puhdistusainetta tankkiin, vaikka Forté Fuel System Cleaneria. Näissä fsi koneissa tuppaa suuttimet karstottuun. Ja muutenkin Egr sotkee imu puolen todella hyvin. Kun polttoainetta ei suihkutetta imukanavaan niin karsta tarttu imukanaviin ja ventiileihin. Voi nykimen ehkä helpottua kun hieman puhdistuu suuttimet. Imupuolellekin on oma puhdistusaine Fortella.
Töissä tullut vastaan tapauksia jossa FSI kone niin karstoittunut että epäilty koneen olevan jo loppu. Forten aineilla saatu moottori vielä puhtaaksi ja toimimaan oikein.

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 25.6.2013 15:47

Kiitos vinkistä. Tarviikin tuota konstia varmaan seuraavaksi koittaa mahtaisiko auttaa.

lemmentalja
-
Viestit: 80
Liittynyt: 17.9.2008 15:00

ViestiKirjoittaja lemmentalja » 25.6.2013 16:16

Putsaa se kaasuläppä ni loppuu nykiminen.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=10254.0

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 25.6.2013 20:25

Myös softapäivitys auttaa tuohon.

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 25.6.2013 22:38

Nonni. Ohan tässä nyt sit jo vaihtoehtoja. No tarvitseepi katsoa mistä aloittaa. Toivottavasti edes joku auttaisi. Tommonen nykiminen on kyllä rasittava juttu.

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 21.8.2013 9:50

Onkos täällä ketään joka tietäisi onko Skodan keulamerkki ihan vain kaksipuoleisella teipillä kiinni vai jollain muulla tapaa. Huomasin vain että keulamerkistä lähtee päältä joku kalvo ja alle menee vettä joten ajattelin että sen voisi vaihtaa.

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 21.8.2013 22:36

Kahden päivän aikana tuli autoa puunattua yhteensä 8 tunnin verran joten nyt pinta kiiltää ja sisusta jälleen raikkaan puhdas. Menee se kesäloma näinkin.

Kuva

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 21.8.2013 23:06

Hyvältä näyttää :)

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 19.11.2013 15:08

Nostellaas tätä pitkästä aikaa.
Nyt kun pimeä aika on alkanut tulla niin tuli asenneltua auton kattovaloiksi ledit jotta autossa sisällä jotain näkisi. Suunnitelmissa olisi jos lähtis vaihtamaan lähes kaikki polttimot niin ulkoa kuin sisältä. Sekä päivävaloja tässä harkitaan. Pitää vain saada suostumus asiaan vaimolta.
Kuva

Sitten tuohon nykimiseen tuli hankittua Liqui Moly Pro-line bensiinijärjestelmän puhdistusainetta. Vielä ei osaa sanoa onko vaikutusta, mutta 200km takana eikä ainakaan vielä ole kertaakaan pistänyt nykimään joten litku saattoi auttaa ongelmaan.

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 23.3.2014 21:12

Pientä päivitystä tännekkin. Tämän viikonlopun aikana tullut 7 tuntia laitettua autoa kevätkuntoon. Vanhat kesärenkaat tuli myytyä ja uudet on jo hankittu mutta niiden allelaitto sai vielä jäädä.
Kuva
Mittarissa nyt n. 108tkm ja nykiminen loppunut täysin tuon Liqui moly pro-linen jälkeen.

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 12.4.2014 16:30

Ja tänään tuli kesärenkaat laitettua alle. Alla pyörii tämän kesän siis 8,5x18" 5x112 et48 Rial Romat Linglong Greenmax 225/40R18 renkailla.
Kuva
Surkea puhelinkuva vanteista.

Kjimi
-
Viestit: 34
Liittynyt: 16.10.2006 18:03

ViestiKirjoittaja Kjimi » 14.4.2014 15:47

Mitä olet mieltä noista Linglongeista esim. verrattuna edellisiin renkaisiisi? Pitäisi pain hankkia uudet kumit ja nämä ovat olleet päällimmäisenä mielessä.

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 14.4.2014 16:41

Työpaikan pakettiautossa oli viime kesän Linglongit ja siinä tarkoituksessa ne meni mainiosti ja oli mukavat ja hiljaiset. Skodassa ollut alla nyt vasta 50km kaupunkiajoa ja siltä ajalta ei pahaa sanottavaa ole. Rengasmeteli on Skodassa kaikilla merkeillä ollut melko äänekästä mitä alla on pyöriny, mutta se on Skodassa enemmän ominaisuus eikä niinkään renkaan vika.

risu
-
Viestit: 111
Liittynyt: 22.3.2007 18:39

ViestiKirjoittaja risu » 14.4.2014 16:51

Enpä äkkiseltään keksi karmeampaa vannetta, mutta hyvä jos itse tykkäät.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 14.4.2014 19:21

Tuo Linglong Greenmax on ainakin pirun hiljainen rengas.. Muuta ei osaa vielä sanoa ku ajanu about 1000km. Autona Tdi Bora joten sen melu eron huomaa.

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 14.4.2014 22:36

Enpä äkkiseltään keksi karmeampaa vannetta, mutta hyvä jos itse tykkäät.

Niin no. Minä keksin montakin vaihtoehtoa. Eikä tuo mallia mua häiritse joten enköhän nyt taas yhden kesän kestä noilla ajella.

Quorro
-
Viestit: 140
Liittynyt: 7.8.2012 11:54

ViestiKirjoittaja Quorro » 16.4.2014 9:17

Ihmeellisen paskoja tinavanteita pyörii tässä topikissa. Jos noita vaihdellaan pari kertaa kesässä ni oisko jo aika hommata jotkut "vanteet"?

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 16.4.2014 9:22

Eipä ole tarvetta. Ja jos esim. OZ, Autec ja Rial ovat mielestäsi paskoja tinavanteita niin mikä on se ainut oikea.

Quorro
-
Viestit: 140
Liittynyt: 7.8.2012 11:54

ViestiKirjoittaja Quorro » 16.4.2014 9:29

Rial ja Oz tottakai laatukamaa. Vanteiden ulkonäkö on vaan näissä ollut ihan marketti kamaa ja kaikki näyttäny ainakin omaan silmään yhtä hölmöltä. Kaikki kuitenkin tavoittelee vähän eri juttuja, ja veikkaan että tässä stance juttuja ei ole edes mietitty.. :)

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 8.6.2014 20:40

Jälleen pientä päivitystä ulkokuoreen. Kahvat saivat kromikuoret tuossa muutama viikko sitten.
Kuva

Jagii
-
Viestit: 215
Liittynyt: 16.12.2011 7:04

ViestiKirjoittaja Jagii » 9.6.2014 0:22

Mikäköhän siinä on että joka helv...in paikassa porukka jaksaa ottaa kantaa noiden mukamas "tinapaskavanteiden" tiimoilta?!?? :O
Siinä ne ovat vanteita kun muutkin ja jokainen valitkoon itse mitä alle laittaa! ;)
Ite en henk.koht näe kyllä minkään näköstä järkeä sijoittaa ns. "laatuvanteisiin"! Ajellut useilla eri "paskatinoilla" ja mitään ongelmia ei ole ollut niiden suhteen joten miksi ihmeessä maksaa abaut 4x summa vanteista kun edullisemminkin saa ihan samaa tavaraa?? ;)

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 9.6.2014 10:26

Samaa mieltä. Aina olen ajanut alle tonnin vanteilla ja koskaan ei vanteissa ole mitään vikaa ollut ja jokaisen kesän jälkeen vanteet ovat edelleen kuin uudet. Ja nykyään kun auto viettää kesät lähinnä tallissa kun tulee poljettua joka paikkaan joten se on aivan sama mitkä siellä alla pyöriii.
Ja huomannut myös senkin että mitä kalliimmat vanteet sitä vähemmän ostajia ja sitä suuremmat tinkaajat sekä sitä enemmän ite menee tappiolle.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 10.6.2014 9:49

Olen risun kanssa ihan samoilla linjoilla ulkonäöstä kyllä, mutta huvittaa kyllä hiukan nämä inhorealistiset tinapaskavanne kommentit :D

Tässä ollut tähän mennessä paras kombo: http://raiden.kuvat.fi/kuvat/Autot/2013 ... /_full.jpg

Auto vanteita lukuunottamatta kliini ja siisti. Miltähän tuossa mahtaisi näyttää korinväriset alahelmat puskureissa? Sopisi kylkien linjaan paremmin.

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 10.6.2014 13:31

Mielipiteitä on monia ja kaikkia ei voi miellyttää. Omaan tarkoitukseen kuitenkin sopivat ja helppo pitää puhtaana.

Noita mustien osien maalauttamista tässä varmaa vuosi sitten kyselin ja huhheijaa niitä hinta-arvioita. Jäi se idea siihen. Mutta tarvii kattoo josko vielä joskus.

Auto katsastettu tänään ja jälleen kerran ilman ainuttakaan huomautusta.

Jagii
-
Viestit: 215
Liittynyt: 16.12.2011 7:04

ViestiKirjoittaja Jagii » 10.6.2014 17:02

Listojen/helmojen maalausta kannattaa kysellä useista paikoista. Ite teetin omaan passattiin tuon aikoinaan josta maalattiin ja silotettiin ylälistat. Helmat jätettiin mustaksi ihan käyttännön syistä kun ajoa hiekkateillä. Pelkästään nuo ylempien maalaus tuo jo näköä, mutta entiedä miltä tässä ocussa näyttäs livenä jos jättää etu ja takahelman mustaksi kun sivut on jo korinvärissä.

Mulla ylälistojen maalaus ammattimaalarilla oli 300-400€.
Kallein paikka pyyteli hommasta lähes 1500€! Joten haitaria on!

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 11.6.2014 9:07

300-400€ on ihan kohtuullinen hinta, niissä on aika homma nimimerkillä muutamat siloittanut ja maalannut. On se silti aika kallis..

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 11.6.2014 10:37

Jep ja vielä kun kuvittelin silloin että jollain 200-300€ selviän kun itse kaikki osat autosta irroitan valmiiksi ja itse takaisin kiinnitän. Muistaakseni halvin tarjous minkä sain oli jossain 500-600€ paikkeilla.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 11.6.2014 11:40

Siis aivan pimeitä hintoja. Koita löytyy joku harrastemaalari täältä tai esim NPS:ltä.

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 16.7.2014 17:30

Tänään tuli taas vähän päivitystä autoon kun tässä jokunen aika sitten toinen sumari poksahti vaikka ikinä sumareita edes käytä. Noh. Ei muuta kuin varaosaliikkeestä kysymään niin yhden polttimon hinta 22€. Se jäi sinne ja ostin sitten työpaikkani kautta pari polttimoa ja säästin.

Valoiksi tuli jotkut kiinanmallin 5000K värisävyllä. Sopii paremmin nyt Xenoneiden kanssa.
Vertailussa Vanha - Uusi:
Kuva

Keula täynnä itikoita ja auto muutenkin nyt kamalassa kunnossa. Tarttis ottaa pesu- ja vahausprojekti tässä joku päivä.

Myös keulan ja takapään Skoda merkit tulee saamaan päivitystä lähipäivinä, koska keulamerkistä alkanut päälikuori irtoilemaan. Mutta siitä sit myöhemmin.

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 28.7.2014 17:41

Kuva

Noniin. Tänään sai sitten revittyä edestä Skodan merkin irti joka oli lähtenyt päältä hilseilemään ja tuli laitettua Milotec:in krominen merkin korvike. Takapäähän vaihdoin sitten samalla kun näytti muuten tyhmältä.

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 27.10.2014 19:25

Jaaha. Taas se aika vuodesta että renkaat piti vaihtaa vaikka eipä tänne länsi-suomeen lunta ole luvattu vielä pitkiin aikoihin. Vanhat talvipyörät menivät kaupaksi ja uudet tuli hankittua. Nyt mentiin tuumaa pienempään. Eli tämän talven alla pyörii Bridgestone Blizzak WS70 195/65R15 kitkat sekä AWS Racing vanteet.

Kuva

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 6.11.2014 16:43

Tänään tuli hankittua ja vaihdatettua lyhkäset xenon ajovalot tehokkaampiin Philips XtremeVision +50 polttimoihin sekä pitkiin ja parkkeihin tuli Philips WhiteVision polttimot. Nyt todennäköisesti voi jo jotain alkaa pimeellä näkemään.

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 11.11.2014 10:20

Jepjep. Eilen illalla kun aloin vanhoja polttimoita myyntiin laittamaan niin huomasin toisessa kopassa osramin polttimon ja toisessa uuden Xtremevision polttimon. Eli jääny merkkihuollossa polttimo vaihtamatta mutta hinta osattiin kumminkin ottaa. Eipä näihin huoltoihin voi kyllä ikinä luottaa. Koskaan tiedä mitä laskutetaan ja mitä jätetään niistä tekemättä.

Tuli viestiäkin huollosta että voi arvioida miten meni 1-5 asteikolla. Meinasin laittaa 5 kun homma hoitui tosi rivakkaan. Nyt annan kyllä 0...Tarvii varmaan jatkossa änkeä vaikka väkisin katsomaan mitä autolle tehdään. Potuttaa nyt niin vietävästi.

Jap3
-
Viestit: 195
Liittynyt: 3.3.2008 16:16

ViestiKirjoittaja Jap3 » 11.11.2014 14:09

Asiasta varmaan kannattaa käydä mainitsemassa huollossa ja vaatia rahaa takaisin tai uutta polttimoa..

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 11.11.2014 14:52

Et kai vaan mennyt Käyttöautoon, jos niin se oli SUURI virhe! Ne ei suoriudu edes oman nimensä sanomisesta:-)

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 11.11.2014 14:59

Vesku: Kävin Porin Rinta-Joupilla

Ja soitin kyllä sinne ja sovittiin että polttimo vaihdetaan Raumalla kun ei poriin enää uudestaan asiaa ole. Totesi että "varmaan ajatuskatko tullut asentajalla"...Ihan varmasti. Enkä ihmettele vaikka katkeis vähän useamminkin.

risu
-
Viestit: 111
Liittynyt: 22.3.2007 18:39

ViestiKirjoittaja risu » 12.11.2014 21:03

Ihan vaan mielenkiinnosta jos saapi kysyä, mitä maksoi Octaviaan ajovalopolttimoiden vaihto merkkarilla?

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 12.11.2014 21:09

50€. En tiä oliko tuntitaksalla vai polttimoiden määrällä laskettu. Vaihdettiin siis parkit, pitkät ja toinen lyhkänen. Aikaa ei menny ku joku 30min ku tuli jo viestiä että auto kunnossa.

Tänään Raumalla vaihdattivat tuon toisen xenonin ja on kyllä huomattava ero vanhoihin polttimoihin. Parkki olisi saanut olla omaan mieleen vielä kirkkaampi. Edelleen vähän liian keltainen omaan makuun kun xenoni paistaa vieressä.

Edit: Polttimot siis hankin ite. Eli Skodahuollossa ottivat vain työn.

toppura123
-
Viestit: 21
Liittynyt: 29.12.2014 18:47

ViestiKirjoittaja toppura123 » 29.12.2014 22:15

Hieno topicci, seuraan kyllä mielenkiinnolla miten tämä etenee =)

Huomenna taidan omasta Octaviasta avata kanssa :)

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 20.2.2015 21:06

7.4.2011 oli viimeksi ongelmia airbagin kanssa ja tänään näytti jälleen syttyvän merkkivalo tauluun. Saas nähä missä tällä kertaa ongelma piilee.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 21.2.2015 15:06

En jaksanu lukea kun aloituspostauksen ja skipata loppuun mutta päälimmäisenä ajatuksena muuten fiksusta autosta jäi mieleen "hyi v*ttu, mitenkä voi ollakin noin rumat kesävanteet".

Herneitä saa ja pitää vetää.

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 26.2.2015 8:52

Airbag ongelma selvisi. Kuskinpuolen sivutörmäystunnistin viallinen. Oli ovesta johto katkennut. Nyt pelittää taas ja matka jatkuu.

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

Re: Skoda Octavia 1.6FSI -05

ViestiKirjoittaja Raiden » 2.6.2017 21:08

Tämän voi lukottaa. Auto vaihtui tänään toiseen.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa