Skoda Octavia 1.6FSI -05
Valvoja: ffp jäsenet
Skoda Octavia 1.6FSI -05
Noniin. Tuli siis vaihdettua Golffi Skoda Octaviaan. Tilat ainakin kasvoivat huomattavasti. Octaavialla oli ollut ennen minua yksi omistaja ja kilometrejä mittari näyttää vähän päälle 72tkm. Moottorina toimii siis 1.6FSI ja varustelutasolta auto on elegance. Eli autosta löytyy esim. Automaatti-ilmastointi, Xenon-ajovalot, vakionopeudensäädin.
Auto ostovaiheessa
Takaa
Autoon ei siis vielä ole tehty mitään kun on niin tuore tapaus mutta suunnitteilla olisi että autoa tarvisi madaltaa, mietinnässä oli että joku 40/40 alustasarja kiinteistä tai korkeussäädettävä jolla sitten todennäköisesti tiputtaisin n. 50-60mm molemmista päistä. Sekä kesä että talvirenkaat vanteilla olisi myös hankitalistalla. Sekä vetokoukku saisi repiä irti rumentamasta perää mutta tällä hetkellä vetokoukun avain hukassa. Näillä mennään nyt aluksi.
Auto ostovaiheessa
Takaa
Autoon ei siis vielä ole tehty mitään kun on niin tuore tapaus mutta suunnitteilla olisi että autoa tarvisi madaltaa, mietinnässä oli että joku 40/40 alustasarja kiinteistä tai korkeussäädettävä jolla sitten todennäköisesti tiputtaisin n. 50-60mm molemmista päistä. Sekä kesä että talvirenkaat vanteilla olisi myös hankitalistalla. Sekä vetokoukku saisi repiä irti rumentamasta perää mutta tällä hetkellä vetokoukun avain hukassa. Näillä mennään nyt aluksi.
Viimeksi muokannut Raiden, 22.10.2012 22:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuli tässä eilen testailtua tuota vakionopeudensäädintä, mutta ei vain saanu sitä pelittämään vaikka oikein ohjeista luki. Onko täällä joku joka osaa selittää tuon kikan miten sen saa päälle vai onko se rikki.
Eli ohjeet meni kutakuinkin näin:
1. on/off kytkin asentoon on
2. Aja haluttuun nopeuteen ja paina set (painoin pitkään ja lyhyeen)
3. Jalka pois kaasulta ja auto rullaa haluttua nopeutta. (ittellä vauhti tippuu ja vasta 0km/h on tasaista, mutta olis kiva edetä.)
Ite koitin 60km/h ja 80km/h vauhdilla.
Eli onko käyttäjässä vika vai autossa. Kiitos jo etukäteen.
Eli ohjeet meni kutakuinkin näin:
1. on/off kytkin asentoon on
2. Aja haluttuun nopeuteen ja paina set (painoin pitkään ja lyhyeen)
3. Jalka pois kaasulta ja auto rullaa haluttua nopeutta. (ittellä vauhti tippuu ja vasta 0km/h on tasaista, mutta olis kiva edetä.)
Ite koitin 60km/h ja 80km/h vauhdilla.
Eli onko käyttäjässä vika vai autossa. Kiitos jo etukäteen.
Pura se viiksi.
Osat irtautuu toisistaan ja sitten saat sen sisällä olevan piirilevyn irti.
Putsaa se jollain contact kliinerillä tms ja kuivaa ja kokoa uudelleen.
Itsellä auttoi toi eikä maksanu mitään.Liikkeessä laitettuna pelkkä viiksi vissiin +100€ eli kandee kokeilla tuota putsausta ensin.
Netissä oli ohjekin tuolle jossain..tyyppivika.
Osat irtautuu toisistaan ja sitten saat sen sisällä olevan piirilevyn irti.
Putsaa se jollain contact kliinerillä tms ja kuivaa ja kokoa uudelleen.
Itsellä auttoi toi eikä maksanu mitään.Liikkeessä laitettuna pelkkä viiksi vissiin +100€ eli kandee kokeilla tuota putsausta ensin.
Netissä oli ohjekin tuolle jossain..tyyppivika.
Vakkari toimii jälleen. Ei ollut kummoinenkaan vika ja korjaus oli ilmainen.
Tänään tuli laitettua uudet kesärenkaat/vanteet, kun vanhat oli loppuun kuluneet. Eli renkaina pyörii Delinte type DL9100 225/40R18 ja vanteiksi tuli FA10 titanium. Madallusta tuo huutaa mutta madallus tapahtuu todennäköisesti vasta ensi vuonna.
Tänään tuli laitettua uudet kesärenkaat/vanteet, kun vanhat oli loppuun kuluneet. Eli renkaina pyörii Delinte type DL9100 225/40R18 ja vanteiksi tuli FA10 titanium. Madallusta tuo huutaa mutta madallus tapahtuu todennäköisesti vasta ensi vuonna.
Viimeksi muokannut Raiden, 22.10.2012 22:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ja eilen tuli pyöräytettyä auton alle talvirenkaat ja vanteet. Talvirenkaiksi valikoitui Bridgestone Blizzak ja vanteiksi tuli O.Z Canova. Myös etu- ja takavilkut tuli vaihdettua kromivilkkuihin jotta oranssit ei paista valoista läpi.
Viimeksi muokannut Raiden, 22.10.2012 23:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
tai korkeussäädettävä jolla sitten todennäköisesti tiputtaisin n. 50-60mm molemmista päistä.
Tuohon suunnittelemaasi verrattuna tuo 30mm alustasarja ei madalla käytännössä juuri lainkaan. Tai siis että auto ei välttämättä näytä yhtään madalletulta, koska on vakionakin niin korkea. Moni on nimittäin valitellut, että 50mm sarjallakin jää liian korkeaksi ja vaihtanut sen sitten coiloveriin. Aika tappiin saa sellaisenkin ruuvata, mikäli oikeasti matalalle haluaa.
Ajattelin vain mainita, ettei tule pettymyksenä.
Mutta varmastihan tuo on vanhaa vakioalustaa tai tappiin madallettua coiloveria parempi ajaa, jos korkeus ei ole niin tärkeä pointti.
Oho...heh...Enpä huomannu/muistanukkaan että tuommoista olin menny kirjoittamaan =) joo taisi viime vuonna olla suuret haaveet. Kyllä lähin tohon autoon nyt ihan mukavuutta vain hakemaan eli ei ollut tarkoitus mitenkään ihmeellisesti tontittaa. On ollu muutenkin jo hyvä auto joten eipä viitti sitä pilata millään liian jäykällä alustalla. Ehkä tuo tulee jäämän aavistuksen liian korkealle mutta olkoot tämän kerran.
Todellinen ongelmien kevät ollut tämä vuosi. Pari viikkoa sitten syttyi tauluun airbag merkkivalo ja huollossa selvisi että kuskin puolen airbagissa vika, noh...pari päivää siitä niin syttyi pakokaasujärjestelmän merkkivalo tauluun ja eipä sillä sitten enään ajettukkaan oikein mihinkään ku ei kiihtyny juuri lainkaan. Vikana oli puola. No nyt on auto taas korjattu ja euroja meni yhteensä 248€.
Myös nuo konit ja eibachit tuli laitettua alle. Kesärenkaat seuraavaksi alle todennäköisesti parin viikon sisällä. Eihän se juu 30mm madalluksella tonttiin mennyt lähellekkään, mutta eipä ollut tarvettakaan kun ajettavuus on huippua. Voin suositella. Ennen->Jälkeen kuvat tulossa todennäköisesti likaisesta autosta lähipäivinä.
Myös nuo konit ja eibachit tuli laitettua alle. Kesärenkaat seuraavaksi alle todennäköisesti parin viikon sisällä. Eihän se juu 30mm madalluksella tonttiin mennyt lähellekkään, mutta eipä ollut tarvettakaan kun ajettavuus on huippua. Voin suositella. Ennen->Jälkeen kuvat tulossa todennäköisesti likaisesta autosta lähipäivinä.
Noniin...Nyt sain tehtyä kuvat autosta...Eli auton on erittäin kurainen kun ei ole viittinyt sitä näillä mutakeleillä pestä mutta tosiaan se ennen ja jälkeen kuva. Eli tuon verran auto muuttui noilla konin fsd:llä ja eibachin 35mm jousilla.
Kesävanteetkin tuli myytyä ja uusi sarja jo kiikarissa...Pari viikkoa vielä odottelua ja sit kesäkiekot alle...
Kesävanteetkin tuli myytyä ja uusi sarja jo kiikarissa...Pari viikkoa vielä odottelua ja sit kesäkiekot alle...
Viimeksi muokannut Raiden, 22.10.2012 23:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nyt ajeltu jo jonkin aikaa uusilla kesärenkailla ja vanteilla. Renkaiksi valikoitui Nexenin uudempi malli n8000 koossa 225/40R18 sekä vanteiksi Xtra lip -alumiinivanteet.
Renkaita tarvii kehuta että ovat kyllä hintaisekseen älyttömän hyvät.
Viikonloppuna Skoda sai myös turtle waxin car waxin sekä extra gloss -vahat pintaan.
Uutta kuvaa
Renkaita tarvii kehuta että ovat kyllä hintaisekseen älyttömän hyvät.
Viikonloppuna Skoda sai myös turtle waxin car waxin sekä extra gloss -vahat pintaan.
Uutta kuvaa
Viimeksi muokannut Raiden, 22.10.2012 23:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Xtralip vanteet tuli myytyä eteenpäin ja täksi kesäksi alle tuli tällä kertaa Autec Delos 7½x18" ja renkaiksi Firestonet koossa 225/40R18"
Eli tämmöiset
Eli tämmöiset
Viimeksi muokannut Raiden, 22.10.2012 23:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tänään oli edessä auton määräaikaishuolto. Matkamittarin näyttäessä 89tkm lukemaa. Tuli saman huollon yhteydessä huollatettua vakkari joka on ollut nyt jo lähes hankintapäivästä toimintakyvytön. Aluksi toimi oikutellen mutta sitten loppui kokonaan. No oli se hienoa lepuutella jalkoja. Tuli myöskin hankittua BMC:n paneelisuodatin.
Semmoista muuten voisin kysyä että onko täällä kukaan tietäväinen että onko Skoda Octaviassa samanlaiset polkimet kuin VW Golf V:ssa...eli saako tuollaisen Golffin setin heittämällä Octaviaan
Semmoista muuten voisin kysyä että onko täällä kukaan tietäväinen että onko Skoda Octaviassa samanlaiset polkimet kuin VW Golf V:ssa...eli saako tuollaisen Golffin setin heittämällä Octaviaan
Tänään tuli asennettua Foilz valokalvoa (Kirkasmusta) sumareiden päälle. Eipä noita sumareita tule koskaan käytettyä kun ei ole semmoisia kelejä joten tuskin tuota sanomistakaan tulee. Itse olen tyytyväinen kalvoihin.
Tältä se näyttää
Tältä se näyttää
Ja näin alkoi minun perjantai.
Ja tässä Länskärin uutinen asiasta. Mikä on kylläkin väärin kirjoitettu koska tuo toinen osapuoli pamautti kyllä takakulmaan.
No nyt odotellaan sitten osia autoon. Etupäästä taitaa menna puskuri, maski, konepelti ja ritilät vaihtoon sekä takaa puskuri ja vanne ja pohjassa onkin sitten enemmänkin vaurioita.
Ja tässä Länskärin uutinen asiasta. Mikä on kylläkin väärin kirjoitettu koska tuo toinen osapuoli pamautti kyllä takakulmaan.
No nyt odotellaan sitten osia autoon. Etupäästä taitaa menna puskuri, maski, konepelti ja ritilät vaihtoon sekä takaa puskuri ja vanne ja pohjassa onkin sitten enemmänkin vaurioita.
Tähänkin autoon saatiin torstaina mittariin 100tkm kun lähdimme juhannusta viettämään. Hienosti on auto pelittänyt. Pari asiaa vain pistää välillä ärsyttämään. Pienempi haitta on se kun auto seisoo sateessa ja lähtee liikkeelle niin ekassa jarrutuksessa päästää vettä pelkääjän oven alta jalkatilaan. Mutta se tosiaan on se pienempi riesa kun autoa säilytän tallissa. Toinen on nykiminen kaupunkiajossa kun ajaa tasakaasulla. Mutta tämäkin taitaa olla näissä ihan perusvika.
Autoon ei ole juuri muutoksia tullut, muutakuin koko mustat kangasmatot vaihdoin kuramattojen tilalle kesäksi. Myös yksi hankinta mitä olen miettinyt jos laittaisi tuohon niin kynsikuppisarjan kahvoihin.
Autoon ei ole juuri muutoksia tullut, muutakuin koko mustat kangasmatot vaihdoin kuramattojen tilalle kesäksi. Myös yksi hankinta mitä olen miettinyt jos laittaisi tuohon niin kynsikuppisarjan kahvoihin.
Kaadappa pari purkkia suuttimen puhdistusainetta tankkiin, vaikka Forté Fuel System Cleaneria. Näissä fsi koneissa tuppaa suuttimet karstottuun. Ja muutenkin Egr sotkee imu puolen todella hyvin. Kun polttoainetta ei suihkutetta imukanavaan niin karsta tarttu imukanaviin ja ventiileihin. Voi nykimen ehkä helpottua kun hieman puhdistuu suuttimet. Imupuolellekin on oma puhdistusaine Fortella.
Töissä tullut vastaan tapauksia jossa FSI kone niin karstoittunut että epäilty koneen olevan jo loppu. Forten aineilla saatu moottori vielä puhtaaksi ja toimimaan oikein.
Töissä tullut vastaan tapauksia jossa FSI kone niin karstoittunut että epäilty koneen olevan jo loppu. Forten aineilla saatu moottori vielä puhtaaksi ja toimimaan oikein.
-
- -
- Viestit: 80
- Liittynyt: 17.9.2008 15:00
Nostellaas tätä pitkästä aikaa.
Nyt kun pimeä aika on alkanut tulla niin tuli asenneltua auton kattovaloiksi ledit jotta autossa sisällä jotain näkisi. Suunnitelmissa olisi jos lähtis vaihtamaan lähes kaikki polttimot niin ulkoa kuin sisältä. Sekä päivävaloja tässä harkitaan. Pitää vain saada suostumus asiaan vaimolta.
Sitten tuohon nykimiseen tuli hankittua Liqui Moly Pro-line bensiinijärjestelmän puhdistusainetta. Vielä ei osaa sanoa onko vaikutusta, mutta 200km takana eikä ainakaan vielä ole kertaakaan pistänyt nykimään joten litku saattoi auttaa ongelmaan.
Nyt kun pimeä aika on alkanut tulla niin tuli asenneltua auton kattovaloiksi ledit jotta autossa sisällä jotain näkisi. Suunnitelmissa olisi jos lähtis vaihtamaan lähes kaikki polttimot niin ulkoa kuin sisältä. Sekä päivävaloja tässä harkitaan. Pitää vain saada suostumus asiaan vaimolta.
Sitten tuohon nykimiseen tuli hankittua Liqui Moly Pro-line bensiinijärjestelmän puhdistusainetta. Vielä ei osaa sanoa onko vaikutusta, mutta 200km takana eikä ainakaan vielä ole kertaakaan pistänyt nykimään joten litku saattoi auttaa ongelmaan.
Työpaikan pakettiautossa oli viime kesän Linglongit ja siinä tarkoituksessa ne meni mainiosti ja oli mukavat ja hiljaiset. Skodassa ollut alla nyt vasta 50km kaupunkiajoa ja siltä ajalta ei pahaa sanottavaa ole. Rengasmeteli on Skodassa kaikilla merkeillä ollut melko äänekästä mitä alla on pyöriny, mutta se on Skodassa enemmän ominaisuus eikä niinkään renkaan vika.
Mikäköhän siinä on että joka helv...in paikassa porukka jaksaa ottaa kantaa noiden mukamas "tinapaskavanteiden" tiimoilta?!?? :O
Siinä ne ovat vanteita kun muutkin ja jokainen valitkoon itse mitä alle laittaa! ;)
Ite en henk.koht näe kyllä minkään näköstä järkeä sijoittaa ns. "laatuvanteisiin"! Ajellut useilla eri "paskatinoilla" ja mitään ongelmia ei ole ollut niiden suhteen joten miksi ihmeessä maksaa abaut 4x summa vanteista kun edullisemminkin saa ihan samaa tavaraa?? ;)
Siinä ne ovat vanteita kun muutkin ja jokainen valitkoon itse mitä alle laittaa! ;)
Ite en henk.koht näe kyllä minkään näköstä järkeä sijoittaa ns. "laatuvanteisiin"! Ajellut useilla eri "paskatinoilla" ja mitään ongelmia ei ole ollut niiden suhteen joten miksi ihmeessä maksaa abaut 4x summa vanteista kun edullisemminkin saa ihan samaa tavaraa?? ;)
Samaa mieltä. Aina olen ajanut alle tonnin vanteilla ja koskaan ei vanteissa ole mitään vikaa ollut ja jokaisen kesän jälkeen vanteet ovat edelleen kuin uudet. Ja nykyään kun auto viettää kesät lähinnä tallissa kun tulee poljettua joka paikkaan joten se on aivan sama mitkä siellä alla pyöriii.
Ja huomannut myös senkin että mitä kalliimmat vanteet sitä vähemmän ostajia ja sitä suuremmat tinkaajat sekä sitä enemmän ite menee tappiolle.
Ja huomannut myös senkin että mitä kalliimmat vanteet sitä vähemmän ostajia ja sitä suuremmat tinkaajat sekä sitä enemmän ite menee tappiolle.
Olen risun kanssa ihan samoilla linjoilla ulkonäöstä kyllä, mutta huvittaa kyllä hiukan nämä inhorealistiset tinapaskavanne kommentit :D
Tässä ollut tähän mennessä paras kombo: http://raiden.kuvat.fi/kuvat/Autot/2013 ... /_full.jpg
Auto vanteita lukuunottamatta kliini ja siisti. Miltähän tuossa mahtaisi näyttää korinväriset alahelmat puskureissa? Sopisi kylkien linjaan paremmin.
Tässä ollut tähän mennessä paras kombo: http://raiden.kuvat.fi/kuvat/Autot/2013 ... /_full.jpg
Auto vanteita lukuunottamatta kliini ja siisti. Miltähän tuossa mahtaisi näyttää korinväriset alahelmat puskureissa? Sopisi kylkien linjaan paremmin.
Mielipiteitä on monia ja kaikkia ei voi miellyttää. Omaan tarkoitukseen kuitenkin sopivat ja helppo pitää puhtaana.
Noita mustien osien maalauttamista tässä varmaa vuosi sitten kyselin ja huhheijaa niitä hinta-arvioita. Jäi se idea siihen. Mutta tarvii kattoo josko vielä joskus.
Auto katsastettu tänään ja jälleen kerran ilman ainuttakaan huomautusta.
Noita mustien osien maalauttamista tässä varmaa vuosi sitten kyselin ja huhheijaa niitä hinta-arvioita. Jäi se idea siihen. Mutta tarvii kattoo josko vielä joskus.
Auto katsastettu tänään ja jälleen kerran ilman ainuttakaan huomautusta.
Listojen/helmojen maalausta kannattaa kysellä useista paikoista. Ite teetin omaan passattiin tuon aikoinaan josta maalattiin ja silotettiin ylälistat. Helmat jätettiin mustaksi ihan käyttännön syistä kun ajoa hiekkateillä. Pelkästään nuo ylempien maalaus tuo jo näköä, mutta entiedä miltä tässä ocussa näyttäs livenä jos jättää etu ja takahelman mustaksi kun sivut on jo korinvärissä.
Mulla ylälistojen maalaus ammattimaalarilla oli 300-400€.
Kallein paikka pyyteli hommasta lähes 1500€! Joten haitaria on!
Mulla ylälistojen maalaus ammattimaalarilla oli 300-400€.
Kallein paikka pyyteli hommasta lähes 1500€! Joten haitaria on!
Tänään tuli taas vähän päivitystä autoon kun tässä jokunen aika sitten toinen sumari poksahti vaikka ikinä sumareita edes käytä. Noh. Ei muuta kuin varaosaliikkeestä kysymään niin yhden polttimon hinta 22€. Se jäi sinne ja ostin sitten työpaikkani kautta pari polttimoa ja säästin.
Valoiksi tuli jotkut kiinanmallin 5000K värisävyllä. Sopii paremmin nyt Xenoneiden kanssa.
Vertailussa Vanha - Uusi:
Keula täynnä itikoita ja auto muutenkin nyt kamalassa kunnossa. Tarttis ottaa pesu- ja vahausprojekti tässä joku päivä.
Myös keulan ja takapään Skoda merkit tulee saamaan päivitystä lähipäivinä, koska keulamerkistä alkanut päälikuori irtoilemaan. Mutta siitä sit myöhemmin.
Valoiksi tuli jotkut kiinanmallin 5000K värisävyllä. Sopii paremmin nyt Xenoneiden kanssa.
Vertailussa Vanha - Uusi:
Keula täynnä itikoita ja auto muutenkin nyt kamalassa kunnossa. Tarttis ottaa pesu- ja vahausprojekti tässä joku päivä.
Myös keulan ja takapään Skoda merkit tulee saamaan päivitystä lähipäivinä, koska keulamerkistä alkanut päälikuori irtoilemaan. Mutta siitä sit myöhemmin.
Jaaha. Taas se aika vuodesta että renkaat piti vaihtaa vaikka eipä tänne länsi-suomeen lunta ole luvattu vielä pitkiin aikoihin. Vanhat talvipyörät menivät kaupaksi ja uudet tuli hankittua. Nyt mentiin tuumaa pienempään. Eli tämän talven alla pyörii Bridgestone Blizzak WS70 195/65R15 kitkat sekä AWS Racing vanteet.
Jepjep. Eilen illalla kun aloin vanhoja polttimoita myyntiin laittamaan niin huomasin toisessa kopassa osramin polttimon ja toisessa uuden Xtremevision polttimon. Eli jääny merkkihuollossa polttimo vaihtamatta mutta hinta osattiin kumminkin ottaa. Eipä näihin huoltoihin voi kyllä ikinä luottaa. Koskaan tiedä mitä laskutetaan ja mitä jätetään niistä tekemättä.
Tuli viestiäkin huollosta että voi arvioida miten meni 1-5 asteikolla. Meinasin laittaa 5 kun homma hoitui tosi rivakkaan. Nyt annan kyllä 0...Tarvii varmaan jatkossa änkeä vaikka väkisin katsomaan mitä autolle tehdään. Potuttaa nyt niin vietävästi.
Tuli viestiäkin huollosta että voi arvioida miten meni 1-5 asteikolla. Meinasin laittaa 5 kun homma hoitui tosi rivakkaan. Nyt annan kyllä 0...Tarvii varmaan jatkossa änkeä vaikka väkisin katsomaan mitä autolle tehdään. Potuttaa nyt niin vietävästi.
50€. En tiä oliko tuntitaksalla vai polttimoiden määrällä laskettu. Vaihdettiin siis parkit, pitkät ja toinen lyhkänen. Aikaa ei menny ku joku 30min ku tuli jo viestiä että auto kunnossa.
Tänään Raumalla vaihdattivat tuon toisen xenonin ja on kyllä huomattava ero vanhoihin polttimoihin. Parkki olisi saanut olla omaan mieleen vielä kirkkaampi. Edelleen vähän liian keltainen omaan makuun kun xenoni paistaa vieressä.
Edit: Polttimot siis hankin ite. Eli Skodahuollossa ottivat vain työn.
Tänään Raumalla vaihdattivat tuon toisen xenonin ja on kyllä huomattava ero vanhoihin polttimoihin. Parkki olisi saanut olla omaan mieleen vielä kirkkaampi. Edelleen vähän liian keltainen omaan makuun kun xenoni paistaa vieressä.
Edit: Polttimot siis hankin ite. Eli Skodahuollossa ottivat vain työn.
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 29.12.2014 18:47
Re: Skoda Octavia 1.6FSI -05
Tämän voi lukottaa. Auto vaihtui tänään toiseen.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa