Scirocco GT II -92

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

Scirocco GT II -92

ViestiKirjoittaja Maikki » 23.2.2010 16:31

Kimppahallissa talvehtivat ykköskoppaiset Jetta G60 ja avo-Golffi rupesivat pikkuhiljaa aiheuttamaan kummallisia mielihaluja omasta harrasteajoneuvosta. Vuorotyöhön siirtyminen antoi vielä luvan hallitukselta toisen kulkupelin ostoon niin pelihän oli jo menetetty ;)

Jämsästä löytyi viimeistä vuosimallia edustava yksilö hyvällä historialla niin pakkohan se oli käydä ostamassa pois. Saksassa yksi omistaja 92-02, Suomessa 1. omistaja 02-03 ja toinen omistaja 03-10. Tekniikkana käyttäjäystävällinen 95hv 1.8 KE-jetillä ja katilla

GT II-varustelu pitää sisällään sporttisisustan, ohjaustehostimen, kattoluukun, korisarjan jne.

Kuitit ja yleinen olemus kertovat hyvästä pidosta mutta 18 vuotta ja 262 tkm on kuitenkin jättänyt jälkensä maalipintaan ja muutama lommokin löytyy. Kuitenkin kojelauta ja penkit ovat täysin ehjät.

Tekniikka pidetään vielä vakiona mutta tonttiinhan tuo pitää saada ja kesävanteiksi on tulossa 15" Sebringit snowflake:ien tilalle.

Kuva

Kuva

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 23.2.2010 18:16

Tekniikkana käyttäjäystävällinen 95hv 1.8 KE-jetillä ja katilla


Juu, ei tekeminen lopu ainakaan kesken! ;)

Hieno Rocco kyllä! :) Vaikka itse enemmän Raatoihminen olenkin. Kuvien perusteella tosi hienossa kunnossakin vielä.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 23.2.2010 18:40

Makia on, hyvä aihio harrastepeliksi! Siisti kunto yms. (oossomit ;) )

_Wisse_
-
Viestit: 211
Liittynyt: 8.5.2007 21:53

ViestiKirjoittaja _Wisse_ » 23.2.2010 19:07

itekkin taisin tätä kampetta kattoo nettiautosta ( ? ) ...jotenkin corrolla ajun aikana halu ostaa vanha scirocco on kasvanu:) tekniikkaa vaan vähän lisää pellin alle ja muita kiusaamaan;)

edittiä: tai vanhaa ja vanhaa,oma raato vm. -91 =D

Jarna
-
Viestit: 118
Liittynyt: 18.11.2003 10:51

ViestiKirjoittaja Jarna » 23.2.2010 19:31

Noniin, siinähän se uskollinen palvelija onkin. Täytyy myöntää, että kevyttä haikeutta oli mielessä katsellessa kun takavalot hävisivät horisonttiin lumipyryyn eikä uudella Roccolla päristely tuntunut samalta iltapäivällä. Ei ilmeisesti ollut isompia hässäköitä luoviessa lumituiskussa Keski-Suomesta Ouluun?

Pääasia on kuitenkin se, että auto meni harrastajalle, joka ymmärtää asian päälle. Täytyy käydä vakoilemassa tilannetta kotopuolessa käydessä.. :)

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 23.2.2010 19:43

Jarna: Hyvin toimi.

Tämä päivä menikin iloisesti sisältä ja päältä autoa putsaten. Maalipinta näyttää kuvassa hyvältä kun aurinko ei paista mutta myllytyksenhän tuo vaatii korjausmaalausten jälkeen.

Käsijarruheebelit on jo ostettu, tiivisteet ja tunnistin pitää käydä vielä ostamassa niin pääsee remppaamaan jossakin välissä. Työnantaja ikävästi rajoittaa tärkeämpiä ensviikonloppuna vaatimalla fyysistä läsnäoloa töissä ;)

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 23.2.2010 20:14

Kai se pitää perustaa jokin kerho ykkösalustaisille Vw tuotteille Ouluun, näitä alkaa olla jo sen verran kaveripiirissä :)
Mutta auto on todella helmi ja taatusti parempaan suntaan tulee muuttumaan.

laene
-
Viestit: 357
Liittynyt: 24.7.2003 7:32

ViestiKirjoittaja laene » 23.2.2010 23:13

juu, kerho pystyyn vaan, ja sitte ehdotan että pidetään kokoontumiset 1barissa ;D

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 24.2.2010 0:12

hieno laite nykyisessä kunnossa enkä kyllä usko että maikki ainaskaan pilaa tätä :) joko on osia tilailtu?
onhan noita ykkösiä aika monta oulun alueella.

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 24.2.2010 9:16

Siis tuohan on ihan mahottoman siisti. Kesälookkia odotellessa.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 24.2.2010 9:28

Sebringit on varattu ja onnenpyörä pyörii madallusjousten ja gewinde fahrwerken välillä. Eilen kyllä tuli hallilla himoiten katseltua Allun jetan alta BBS:iä

Renkaiden arvuuttelu on vielä vaiheessa ostanko 195/50-15 Toyo T1-R:t 28,95£/kpl vai Hankook K110 34,95£/kpl. Toyon hintakin pompsahtaa 195/45-15 kokoisena heti 43,95£/kpl. Toisaalta samankokoinen Falken ZE912 maksaa 37,60£ mutta onko kellään kokemuksia noista?

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 24.2.2010 9:40

Niissä mun Geen pelleissähän on 195/45 renkaat päällä, mallaa niitä alle niin saat vähän osviittaa korkeudesta. Liekkö sitä saa tarpeeksi tonttiinkaan 195/50 kumeilla??

ePa-
-
Viestit: 9
Liittynyt: 3.11.2009 17:16

ViestiKirjoittaja ePa- » 24.2.2010 10:14

Jep jep.

Ei muuta kuin osiksi vaan... ;)

Alkaa tallissa olemaan kohta ruuhkaa, kun autot lissääntyy. Tuo Anttonin kesäluukkilinkki on kyllä magee. Ja kompaan tuota Laeneen miitti paikkaa! :D

Pitäsköhän sitä rustata omastaki puuhastelusta selostusta palstalle?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 24.2.2010 11:17

ja tällä suunnalla löytyy kans 195/45r15 kumit 7" vanteella et28 jos tarvii mallata. turhan korkeaksi tuo ainaki oma jetta jäi noilla kumeilla.

epa-: kyllä mietiskelit ihan oikein :)

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 24.2.2010 14:47

Siistikuntoisen näköinen ja oivallisen värinen pirssi.

Falkeneissa rengasmelu on aikamoinen, sikäli jos se nyt yhtään on halpisrenkaiden valintakriteerinä tai muutoinkaan merkittävässä asemassa vanhoissa autoissa... Hankookit oli viime kesän alla vanhassa pasaaderissa ja en keksi mitään moitittavaa, tosin siinä(kin) muuta mekkalaa on sen verran että ihan pienet sivuäänet ei pääse häiritsemään ;)

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 24.2.2010 16:32

Onhan se hieno peli. Kyllä se alusta kannattaa säädettävä laittaa, ettei tartte harmitella myöhemmin. Ja 45 renkaat ehottomasti.

Kai se pittää itellekkii taas joku ykkösraato hommata, jos tuommonen seura on suunnitteilla. Vai oisko kakkonen tässä tapauksessa ykkönen?

ePa-
-
Viestit: 9
Liittynyt: 3.11.2009 17:16

ViestiKirjoittaja ePa- » 24.2.2010 16:36

2 = 1!

As always.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 7.3.2010 22:48

Gewinde Fahrwerk löytyi ebayn ihmeellisestä maailmasta. Huippulaadukas ja tunnettu Raceland on valmistaja ;) Kuvissa aivan sama kuin TA-Technics tai Formel-K.

Ihan omakohtaisella kokemuksella I-koppaisessa Formel-K on huomattavasti parempi kuin KW Variante2. KW:ssä etupää on ihan liian jäykkä vaikka iskarit on säädetty löysimmilleen.

vanteiksi löytyi ex-omat Sebringit ja epalta renkaiksi Marangonin 195/50-15.

Tiistaina pääsee vihdoin ja viimein konehuoneen kimppuun.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 29.3.2010 20:03

Jotain pientä saatu aikaan

ennen:
http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_1249.jpg

jälkeen:
http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_1251.jpg

Korkeuskammo meinasi iskeä joten Pellikka laitteli coiloverit, käsijarruvaijerit ja muut hilut takajarruihin. Minä toimin hyvänä jeesjees-miehenä ja työkalujen ojentelijana.

http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_1256.jpg

Vanteiksi tuleekin III-koppasen BBS:t jotka yritän keretä huomenna hakemaan matkahuollosta

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 14.4.2010 7:44

Klassiche radporno:

Kuva

ET45 ei oikein sovi Sciroccoon vaan otti edestä kuskinpuolelta kiinni. Hätäensiavuksi Biltsun 5mm spacerit kiinni ja menoksi. Taakse huutaa 10mm spacereita ja perää pitää laskea 10-15 niin on omaan silmään passeli senjälkeen.

Mitä maalipinnalle tehdään on nähtävillä Hot Rod & Rock Show:ssa Tampereella 24-25.4

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 14.4.2010 9:47

Tuo vanha kunnon scirocco se vaan jaksaa ihastuttaa, väri ja vanteetkin kyllä omaan silmään juuri passelit. Tosi komea peli!

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 16.4.2010 16:50

Jottei tulisi turha kiire Hot Rod & Rock show:un niin kaupan parkkipaikalla toinen auto lähti peruuttamaan ruudusta suoraan etupuskuriin. Kuski ei sitten reagoinut mitenkään tööttäämiseen ja peruttaakkaan ei voinut kun takana oli auto. Sattuuhan noita ja peltiä saa uutta (suomennettuna puskurissa oli jo maali kulmasta pois ja nyt sen saa maalautettua).

Onneksi suhteita käyttämällä saa auton korjattavaksi heti maanantaina.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 31.5.2010 22:16

Katsastusvanteet alla. Jostain syystä tuontikatsastuksessa rekisteriotteeseen oli merkitty rengaskooksi vain 155R13 vaikka jo tehtaalta tullessa alla on ollut 185/60-14 renkaat. Onneksi VV-auotsta sain paperin jossa on kaikki alkuperäiset koot.

http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_1393.jpg

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 1.6.2010 11:02

Väittäisin nähneeni tämän kamppeen motarilla jokunen päivä sitten, Kajaanintien rampista Kemiä kohti lähti etenemään.
Pikaisella ja pidemällä vilkaisulla näytti maukkaalta peliltä :)

Tai tuskin näitä Oulussa nyt ihan ruuhkaksi asti pyörii kuitenkaan.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 1.6.2010 15:12

Todennäköisesti töistä olin ajelemassa kotio.

Leimakin tuli eikä muuta vikaa kun puusilmänä en huomannu katsoa rekisterikilven valoja mutta niistä tuli vain huomautus.

Lensoja pitää tässä jokupäivä testata alle ;)

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 1.6.2010 16:24

testataanko huomenna ronalit kuiten? ;)

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 2.6.2010 10:22

hallilla maalailtiin ja jottei pelkkä liuottimen käry tuntuisi pahalta niin sisällä oi myös bensaa vuotava saksanmosse. Asiakkaiden iloksi ja päänsäryn välttämiseksi päätin jättää tilausten pakkailun tälle päivälle ja käyttää illan hyödyllisemmin

Lensot alla:

http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... lensot.jpg

Renkaat on 195/45-16 mutta saisivat olla 40-sarjalaiset

Lederhosen sai vihdoin ja viimein ratinkin lähetettyä niin pääsee senkin vaihtamaan illalla.

Seuraavaksi Ronal Turbot alle :)

Jarna
-
Viestit: 118
Liittynyt: 18.11.2003 10:51

ViestiKirjoittaja Jarna » 2.6.2010 21:56

Pelastettu entisöinniltä :) On mulla kyllä pussihousutkin, muttamutta... Ronal Turbot oli minunkin aikana haaveissa, mutta se(kin) sitten jäi. Hyvä, että joku toteuttaa kaikki allekirjoittaneen toteuttamatta jättäneet suunnitelmat.

Klassinen "rekisterikiven valot vaihdettava" - linja jatkuu...kannattaa muuten tilata ne kannatkin uudet, ainakin vasen oli muistaakseni "hieman" korrodoituneen näköinen. Olisko maatto heikohko tai jotain.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 3.6.2010 6:25

Jarna: "Pelastettu museoinnilta" ;)

Vasen rekisterikilvenvalonkanta on kieltämättä aika heikossa hapessa ja syyllinen valojen ja takalasinpyyhkijän toimimattomuuteen taitaa löytyä johtosarjan läpiviennin sisältä.

Harmi kun itse ei pysty tuolla paljoa ajelemaan kun rouva on sosialisoinut sen omakseen :)

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 3.6.2010 15:23

Autoon niinkään liittymättä, kertokaa nyt mulle että mikä tuo rautaristijuttu on? Ihmiset liimailee noita tarroja autoihinsa mutta kukaan ei osaa selittää että miksi ja mitä iloa siitä on?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 3.6.2010 15:29

Noita ristejä oli vanhemmissa saksalaisissa pommikoneissa joten sopiihan ne myös näihin uudempiinkin ;)

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 3.6.2010 16:12

Rautaristihän juontaa juuret vielä pidemmälle historiaan, Maltan ritarit käyttivät kyseistä tunnusta ristiretkillä, joten aivan uusi asia ei ole kyseessä. Eipä taida muslimit laittaa kyseistä tunnusta menopeleihinsä...

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 3.6.2010 17:23

Maltanristi kuvaa vapautta ja riippumattomuutta.

Kipe_
-
Viestit: 262
Liittynyt: 21.7.2007 16:59

ViestiKirjoittaja Kipe_ » 4.6.2010 0:29

Onko mahdollista että näin tämän ACS:ssä kun autot lähti pois ouluhallilta? :o

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 4.6.2010 1:52

Maltan risti ja Rautaristihän ovat sitten kaksi eri asiaa... Ei sotketa termejä. :)

Tässäpä kuva, josta nuo erot varmaankin käyvät ilmi melko selkeästi.
(Tyylikäs kirjoitusvirhekin vielä kuvassa, mut noh, olkoot...)
Eli siis Maltan ristissä on 4 V-sakaraa, joissa 8 kärkeä, ei kaarevuuksia. Ja taas Rautaristissä on kaarevasti levenevät symmetriset tasapäätyiset sakarat.

Maltan risti oli jo keskiajalla kristittyjen sotamiesten tunnus. Rautaristi taas tuli käyttöön vasta 1800-luvulla Saksan puolustusvoimien, "Bundeswehrin", logoksi ja sotakaluston koristeeksi ja toimikin tuona symbolina 1900-luvun alkuun asti. Rautaristiin ei liity niinkään symboliikkaa, lähinnä pelkkä koriste.
Maltan ristiin ja sen merkityksiin taas liittyy vaikka jos minkälaisia tarinoita. Useimmiten se yhdistetään rohkeuden tai onnen (autuuden) symboliksi. Jep, jeesustelujuttuja... Taas vapauteen ja riippumattomuuteen en ole koskaan kuullut sitä yhdistettävän? "Biker Cross" taas on mukaelma Maltan rististä ja Rautarististä, jonka voisin kuvitella noita asioita symboloivan.

Että näin.

Btw, hyvin passaa Lensot! :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.6.2010 1:59


Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 4.6.2010 6:13

Kipe: ACS:ssä scirocco oli minun osastolla 50/50 kiillotettuna. Ihan oikein näit kun rouva ajoi sen pois hallista.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 4.6.2010 7:28

Sanokaa mitä sanotte, mutta vaikka Aatu-setä olisi koneidensa kylkeen tuon rautaristin itse laittanut, niin kyllä sen sematiikka tulee paljon kauempaa. Niinkuin aiemmin postasin tuskin yksikään muslimi laittaisi sitä volsuunsa, rodiinsa tai hd:sä. Kyllä se sen verta kaukaa juontaa juurensa. Oli kyseessä malta, iron tai chopper cross.

Wille
-
Viestit: 921
Liittynyt: 23.7.2003 10:52

ViestiKirjoittaja Wille » 4.6.2010 8:29

Mistä Maikki tilasit Lensot? Omaani olen odotellut Lensoja jo maaliskuun alusta ja vieläkään ei niitä saa. Joutuu Bugruniin lähtemään väliaikais vanteilla. :(

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 4.6.2010 9:31

Lensot tilasin Slamitiltä. hetken kesti tulla kun alunperin tilasin kullanväriset mutta tukkurihan ei voinut ilmoittaa että niitä tulee joskus joten piti tyytyä hopeisiin kun halusin pienemmällä ET:llä.

Voipi olla että voit ihailla lensoja yhden vajaatehoisen GTD:n alla Bugrunissa ;)

Wille
-
Viestit: 921
Liittynyt: 23.7.2003 10:52

ViestiKirjoittaja Wille » 4.6.2010 9:48

Kauanko tilauksessa meni? Hopeiset pienellä ET:llä olleet tilauksessa Slamitilta vapusta asti, aluksi ilmoitettiin toimitusajaksi 2 vko. Toissapäivänä tuli soitto että menee vielä 4 vko! Enkä syytä Slamittiä, vaan ilmeisesti ongelma on tehtaan päässä. Tuskin tulee 4 viikossakaan, jos ylipäätänsä tulee tänä vuonna.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 19.2.2011 14:18

Suuria ei ole tapahtunut. Ratti on vaihtunut ehjään ja entisöity uutta vastaavaksi. talvivanteina Sebringit ja päällä 185/55-15 Bridgestone Noranza2:t. Mukavaa millimetripeliä keulassa kun tilaa ei todellakaan ole liikoja joten nytkin raapii iloisesti vaikka nostin keulaa sentillä.

If it ain't rubbin you ain't dubbin...

Kuva

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 19.2.2011 20:03

Hieno rocco siulla ja ammattivehkeillä saat korin kiiltämään vimosen päälle. Todellakin tontitus on hankalaa kun levikkkeet menee niin sisälle kaariin. Ainut vaihtoehto on rälläköidä levikkeet mutta ikävä orginaalia on mennä pilkkomaan..

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 19.2.2011 20:15

TiPu: Mielummin kärsin rajallisesta vanne- ja rengaskokovalikoimasta kuin rupean levikkeitä puukottamaan.

Kesävanteet 5mm spacereillä edessä eli ET40 ja renkaana 195/50-15 ei raapinut yhtään mutta 5mm vähemmän ET:tä ja pikkusen korkeampi rengas vaikka onkin sentin kapeampi näköjään raapii. Takana on nytkin 10mm spacerit ja hyvin on tilaa. Ensikesäksi tulee 175/50-15 nakit niin saa tarvittaessa kunnolla tonttiin :)


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa