Scirocco GT II -92
Valvoja: ffp jäsenet
Scirocco GT II -92
Kimppahallissa talvehtivat ykköskoppaiset Jetta G60 ja avo-Golffi rupesivat pikkuhiljaa aiheuttamaan kummallisia mielihaluja omasta harrasteajoneuvosta. Vuorotyöhön siirtyminen antoi vielä luvan hallitukselta toisen kulkupelin ostoon niin pelihän oli jo menetetty ;)
Jämsästä löytyi viimeistä vuosimallia edustava yksilö hyvällä historialla niin pakkohan se oli käydä ostamassa pois. Saksassa yksi omistaja 92-02, Suomessa 1. omistaja 02-03 ja toinen omistaja 03-10. Tekniikkana käyttäjäystävällinen 95hv 1.8 KE-jetillä ja katilla
GT II-varustelu pitää sisällään sporttisisustan, ohjaustehostimen, kattoluukun, korisarjan jne.
Kuitit ja yleinen olemus kertovat hyvästä pidosta mutta 18 vuotta ja 262 tkm on kuitenkin jättänyt jälkensä maalipintaan ja muutama lommokin löytyy. Kuitenkin kojelauta ja penkit ovat täysin ehjät.
Tekniikka pidetään vielä vakiona mutta tonttiinhan tuo pitää saada ja kesävanteiksi on tulossa 15" Sebringit snowflake:ien tilalle.
Jämsästä löytyi viimeistä vuosimallia edustava yksilö hyvällä historialla niin pakkohan se oli käydä ostamassa pois. Saksassa yksi omistaja 92-02, Suomessa 1. omistaja 02-03 ja toinen omistaja 03-10. Tekniikkana käyttäjäystävällinen 95hv 1.8 KE-jetillä ja katilla
GT II-varustelu pitää sisällään sporttisisustan, ohjaustehostimen, kattoluukun, korisarjan jne.
Kuitit ja yleinen olemus kertovat hyvästä pidosta mutta 18 vuotta ja 262 tkm on kuitenkin jättänyt jälkensä maalipintaan ja muutama lommokin löytyy. Kuitenkin kojelauta ja penkit ovat täysin ehjät.
Tekniikka pidetään vielä vakiona mutta tonttiinhan tuo pitää saada ja kesävanteiksi on tulossa 15" Sebringit snowflake:ien tilalle.
Noniin, siinähän se uskollinen palvelija onkin. Täytyy myöntää, että kevyttä haikeutta oli mielessä katsellessa kun takavalot hävisivät horisonttiin lumipyryyn eikä uudella Roccolla päristely tuntunut samalta iltapäivällä. Ei ilmeisesti ollut isompia hässäköitä luoviessa lumituiskussa Keski-Suomesta Ouluun?
Pääasia on kuitenkin se, että auto meni harrastajalle, joka ymmärtää asian päälle. Täytyy käydä vakoilemassa tilannetta kotopuolessa käydessä.. :)
Pääasia on kuitenkin se, että auto meni harrastajalle, joka ymmärtää asian päälle. Täytyy käydä vakoilemassa tilannetta kotopuolessa käydessä.. :)
Jarna: Hyvin toimi.
Tämä päivä menikin iloisesti sisältä ja päältä autoa putsaten. Maalipinta näyttää kuvassa hyvältä kun aurinko ei paista mutta myllytyksenhän tuo vaatii korjausmaalausten jälkeen.
Käsijarruheebelit on jo ostettu, tiivisteet ja tunnistin pitää käydä vielä ostamassa niin pääsee remppaamaan jossakin välissä. Työnantaja ikävästi rajoittaa tärkeämpiä ensviikonloppuna vaatimalla fyysistä läsnäoloa töissä ;)
Tämä päivä menikin iloisesti sisältä ja päältä autoa putsaten. Maalipinta näyttää kuvassa hyvältä kun aurinko ei paista mutta myllytyksenhän tuo vaatii korjausmaalausten jälkeen.
Käsijarruheebelit on jo ostettu, tiivisteet ja tunnistin pitää käydä vielä ostamassa niin pääsee remppaamaan jossakin välissä. Työnantaja ikävästi rajoittaa tärkeämpiä ensviikonloppuna vaatimalla fyysistä läsnäoloa töissä ;)
Siis tuohan on ihan mahottoman siisti. Kesälookkia odotellessa.
Sebringit on varattu ja onnenpyörä pyörii madallusjousten ja gewinde fahrwerken välillä. Eilen kyllä tuli hallilla himoiten katseltua Allun jetan alta BBS:iä
Renkaiden arvuuttelu on vielä vaiheessa ostanko 195/50-15 Toyo T1-R:t 28,95£/kpl vai Hankook K110 34,95£/kpl. Toyon hintakin pompsahtaa 195/45-15 kokoisena heti 43,95£/kpl. Toisaalta samankokoinen Falken ZE912 maksaa 37,60£ mutta onko kellään kokemuksia noista?
Renkaiden arvuuttelu on vielä vaiheessa ostanko 195/50-15 Toyo T1-R:t 28,95£/kpl vai Hankook K110 34,95£/kpl. Toyon hintakin pompsahtaa 195/45-15 kokoisena heti 43,95£/kpl. Toisaalta samankokoinen Falken ZE912 maksaa 37,60£ mutta onko kellään kokemuksia noista?
Siistikuntoisen näköinen ja oivallisen värinen pirssi.
Falkeneissa rengasmelu on aikamoinen, sikäli jos se nyt yhtään on halpisrenkaiden valintakriteerinä tai muutoinkaan merkittävässä asemassa vanhoissa autoissa... Hankookit oli viime kesän alla vanhassa pasaaderissa ja en keksi mitään moitittavaa, tosin siinä(kin) muuta mekkalaa on sen verran että ihan pienet sivuäänet ei pääse häiritsemään ;)
Falkeneissa rengasmelu on aikamoinen, sikäli jos se nyt yhtään on halpisrenkaiden valintakriteerinä tai muutoinkaan merkittävässä asemassa vanhoissa autoissa... Hankookit oli viime kesän alla vanhassa pasaaderissa ja en keksi mitään moitittavaa, tosin siinä(kin) muuta mekkalaa on sen verran että ihan pienet sivuäänet ei pääse häiritsemään ;)
Gewinde Fahrwerk löytyi ebayn ihmeellisestä maailmasta. Huippulaadukas ja tunnettu Raceland on valmistaja ;) Kuvissa aivan sama kuin TA-Technics tai Formel-K.
Ihan omakohtaisella kokemuksella I-koppaisessa Formel-K on huomattavasti parempi kuin KW Variante2. KW:ssä etupää on ihan liian jäykkä vaikka iskarit on säädetty löysimmilleen.
vanteiksi löytyi ex-omat Sebringit ja epalta renkaiksi Marangonin 195/50-15.
Tiistaina pääsee vihdoin ja viimein konehuoneen kimppuun.
Ihan omakohtaisella kokemuksella I-koppaisessa Formel-K on huomattavasti parempi kuin KW Variante2. KW:ssä etupää on ihan liian jäykkä vaikka iskarit on säädetty löysimmilleen.
vanteiksi löytyi ex-omat Sebringit ja epalta renkaiksi Marangonin 195/50-15.
Tiistaina pääsee vihdoin ja viimein konehuoneen kimppuun.
Jotain pientä saatu aikaan
ennen:
http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_1249.jpg
jälkeen:
http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_1251.jpg
Korkeuskammo meinasi iskeä joten Pellikka laitteli coiloverit, käsijarruvaijerit ja muut hilut takajarruihin. Minä toimin hyvänä jeesjees-miehenä ja työkalujen ojentelijana.
http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_1256.jpg
Vanteiksi tuleekin III-koppasen BBS:t jotka yritän keretä huomenna hakemaan matkahuollosta
ennen:
http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_1249.jpg
jälkeen:
http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_1251.jpg
Korkeuskammo meinasi iskeä joten Pellikka laitteli coiloverit, käsijarruvaijerit ja muut hilut takajarruihin. Minä toimin hyvänä jeesjees-miehenä ja työkalujen ojentelijana.
http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_1256.jpg
Vanteiksi tuleekin III-koppasen BBS:t jotka yritän keretä huomenna hakemaan matkahuollosta
Klassiche radporno:
ET45 ei oikein sovi Sciroccoon vaan otti edestä kuskinpuolelta kiinni. Hätäensiavuksi Biltsun 5mm spacerit kiinni ja menoksi. Taakse huutaa 10mm spacereita ja perää pitää laskea 10-15 niin on omaan silmään passeli senjälkeen.
Mitä maalipinnalle tehdään on nähtävillä Hot Rod & Rock Show:ssa Tampereella 24-25.4
ET45 ei oikein sovi Sciroccoon vaan otti edestä kuskinpuolelta kiinni. Hätäensiavuksi Biltsun 5mm spacerit kiinni ja menoksi. Taakse huutaa 10mm spacereita ja perää pitää laskea 10-15 niin on omaan silmään passeli senjälkeen.
Mitä maalipinnalle tehdään on nähtävillä Hot Rod & Rock Show:ssa Tampereella 24-25.4
Jottei tulisi turha kiire Hot Rod & Rock show:un niin kaupan parkkipaikalla toinen auto lähti peruuttamaan ruudusta suoraan etupuskuriin. Kuski ei sitten reagoinut mitenkään tööttäämiseen ja peruttaakkaan ei voinut kun takana oli auto. Sattuuhan noita ja peltiä saa uutta (suomennettuna puskurissa oli jo maali kulmasta pois ja nyt sen saa maalautettua).
Onneksi suhteita käyttämällä saa auton korjattavaksi heti maanantaina.
Onneksi suhteita käyttämällä saa auton korjattavaksi heti maanantaina.
Katsastusvanteet alla. Jostain syystä tuontikatsastuksessa rekisteriotteeseen oli merkitty rengaskooksi vain 155R13 vaikka jo tehtaalta tullessa alla on ollut 185/60-14 renkaat. Onneksi VV-auotsta sain paperin jossa on kaikki alkuperäiset koot.
http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_1393.jpg
http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... G_1393.jpg
hallilla maalailtiin ja jottei pelkkä liuottimen käry tuntuisi pahalta niin sisällä oi myös bensaa vuotava saksanmosse. Asiakkaiden iloksi ja päänsäryn välttämiseksi päätin jättää tilausten pakkailun tälle päivälle ja käyttää illan hyödyllisemmin
Lensot alla:
http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... lensot.jpg
Renkaat on 195/45-16 mutta saisivat olla 40-sarjalaiset
Lederhosen sai vihdoin ja viimein ratinkin lähetettyä niin pääsee senkin vaihtamaan illalla.
Seuraavaksi Ronal Turbot alle :)
Lensot alla:
http://i50.photobucket.com/albums/f302/ ... lensot.jpg
Renkaat on 195/45-16 mutta saisivat olla 40-sarjalaiset
Lederhosen sai vihdoin ja viimein ratinkin lähetettyä niin pääsee senkin vaihtamaan illalla.
Seuraavaksi Ronal Turbot alle :)
Pelastettu entisöinniltä :) On mulla kyllä pussihousutkin, muttamutta... Ronal Turbot oli minunkin aikana haaveissa, mutta se(kin) sitten jäi. Hyvä, että joku toteuttaa kaikki allekirjoittaneen toteuttamatta jättäneet suunnitelmat.
Klassinen "rekisterikiven valot vaihdettava" - linja jatkuu...kannattaa muuten tilata ne kannatkin uudet, ainakin vasen oli muistaakseni "hieman" korrodoituneen näköinen. Olisko maatto heikohko tai jotain.
Klassinen "rekisterikiven valot vaihdettava" - linja jatkuu...kannattaa muuten tilata ne kannatkin uudet, ainakin vasen oli muistaakseni "hieman" korrodoituneen näköinen. Olisko maatto heikohko tai jotain.
Jarna: "Pelastettu museoinnilta" ;)
Vasen rekisterikilvenvalonkanta on kieltämättä aika heikossa hapessa ja syyllinen valojen ja takalasinpyyhkijän toimimattomuuteen taitaa löytyä johtosarjan läpiviennin sisältä.
Harmi kun itse ei pysty tuolla paljoa ajelemaan kun rouva on sosialisoinut sen omakseen :)
Vasen rekisterikilvenvalonkanta on kieltämättä aika heikossa hapessa ja syyllinen valojen ja takalasinpyyhkijän toimimattomuuteen taitaa löytyä johtosarjan läpiviennin sisältä.
Harmi kun itse ei pysty tuolla paljoa ajelemaan kun rouva on sosialisoinut sen omakseen :)
Maltan risti ja Rautaristihän ovat sitten kaksi eri asiaa... Ei sotketa termejä. :)
Tässäpä kuva, josta nuo erot varmaankin käyvät ilmi melko selkeästi.
(Tyylikäs kirjoitusvirhekin vielä kuvassa, mut noh, olkoot...)
Eli siis Maltan ristissä on 4 V-sakaraa, joissa 8 kärkeä, ei kaarevuuksia. Ja taas Rautaristissä on kaarevasti levenevät symmetriset tasapäätyiset sakarat.
Maltan risti oli jo keskiajalla kristittyjen sotamiesten tunnus. Rautaristi taas tuli käyttöön vasta 1800-luvulla Saksan puolustusvoimien, "Bundeswehrin", logoksi ja sotakaluston koristeeksi ja toimikin tuona symbolina 1900-luvun alkuun asti. Rautaristiin ei liity niinkään symboliikkaa, lähinnä pelkkä koriste.
Maltan ristiin ja sen merkityksiin taas liittyy vaikka jos minkälaisia tarinoita. Useimmiten se yhdistetään rohkeuden tai onnen (autuuden) symboliksi. Jep, jeesustelujuttuja... Taas vapauteen ja riippumattomuuteen en ole koskaan kuullut sitä yhdistettävän? "Biker Cross" taas on mukaelma Maltan rististä ja Rautarististä, jonka voisin kuvitella noita asioita symboloivan.
Että näin.
Btw, hyvin passaa Lensot! :)
Tässäpä kuva, josta nuo erot varmaankin käyvät ilmi melko selkeästi.
(Tyylikäs kirjoitusvirhekin vielä kuvassa, mut noh, olkoot...)
Eli siis Maltan ristissä on 4 V-sakaraa, joissa 8 kärkeä, ei kaarevuuksia. Ja taas Rautaristissä on kaarevasti levenevät symmetriset tasapäätyiset sakarat.
Maltan risti oli jo keskiajalla kristittyjen sotamiesten tunnus. Rautaristi taas tuli käyttöön vasta 1800-luvulla Saksan puolustusvoimien, "Bundeswehrin", logoksi ja sotakaluston koristeeksi ja toimikin tuona symbolina 1900-luvun alkuun asti. Rautaristiin ei liity niinkään symboliikkaa, lähinnä pelkkä koriste.
Maltan ristiin ja sen merkityksiin taas liittyy vaikka jos minkälaisia tarinoita. Useimmiten se yhdistetään rohkeuden tai onnen (autuuden) symboliksi. Jep, jeesustelujuttuja... Taas vapauteen ja riippumattomuuteen en ole koskaan kuullut sitä yhdistettävän? "Biker Cross" taas on mukaelma Maltan rististä ja Rautarististä, jonka voisin kuvitella noita asioita symboloivan.
Että näin.
Btw, hyvin passaa Lensot! :)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Sanokaa mitä sanotte, mutta vaikka Aatu-setä olisi koneidensa kylkeen tuon rautaristin itse laittanut, niin kyllä sen sematiikka tulee paljon kauempaa. Niinkuin aiemmin postasin tuskin yksikään muslimi laittaisi sitä volsuunsa, rodiinsa tai hd:sä. Kyllä se sen verta kaukaa juontaa juurensa. Oli kyseessä malta, iron tai chopper cross.
Kauanko tilauksessa meni? Hopeiset pienellä ET:llä olleet tilauksessa Slamitilta vapusta asti, aluksi ilmoitettiin toimitusajaksi 2 vko. Toissapäivänä tuli soitto että menee vielä 4 vko! Enkä syytä Slamittiä, vaan ilmeisesti ongelma on tehtaan päässä. Tuskin tulee 4 viikossakaan, jos ylipäätänsä tulee tänä vuonna.
Suuria ei ole tapahtunut. Ratti on vaihtunut ehjään ja entisöity uutta vastaavaksi. talvivanteina Sebringit ja päällä 185/55-15 Bridgestone Noranza2:t. Mukavaa millimetripeliä keulassa kun tilaa ei todellakaan ole liikoja joten nytkin raapii iloisesti vaikka nostin keulaa sentillä.
If it ain't rubbin you ain't dubbin...
If it ain't rubbin you ain't dubbin...
TiPu: Mielummin kärsin rajallisesta vanne- ja rengaskokovalikoimasta kuin rupean levikkeitä puukottamaan.
Kesävanteet 5mm spacereillä edessä eli ET40 ja renkaana 195/50-15 ei raapinut yhtään mutta 5mm vähemmän ET:tä ja pikkusen korkeampi rengas vaikka onkin sentin kapeampi näköjään raapii. Takana on nytkin 10mm spacerit ja hyvin on tilaa. Ensikesäksi tulee 175/50-15 nakit niin saa tarvittaessa kunnolla tonttiin :)
Kesävanteet 5mm spacereillä edessä eli ET40 ja renkaana 195/50-15 ei raapinut yhtään mutta 5mm vähemmän ET:tä ja pikkusen korkeampi rengas vaikka onkin sentin kapeampi näköjään raapii. Takana on nytkin 10mm spacerit ja hyvin on tilaa. Ensikesäksi tulee 175/50-15 nakit niin saa tarvittaessa kunnolla tonttiin :)
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa