Skyline R32 GTR --> R34 GTT

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

sonikk
-
Viestit: 83
Liittynyt: 21.1.2007 15:27

ViestiKirjoittaja sonikk » 28.3.2010 16:58

No otahan se silmä käteen ja katso tuo itse linkittämäsi video.


Katos vaan, oli kikkeli kädessä niin en huomannut. Toi ei ollut sama pätkä mitä alunperin tarkoitin ja halusin lähinnä kuulla omistajan kokemuksia, pahoittelut.

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 29.3.2010 7:05

Kieltämättä sama fiilis tuli, kun noi molemmat luukut on eriväriset niin antaa just sellasen vaikutelman kun olis romikselta haettu "mällipäähän" osia =)


Tukee erittäin hienosti tätä mun tekstiä:

Onhan se laatikkomainen vanha pulkka, mutta silti niin virtaviivainen, leveä, matala. Lähes täydellinen “sleeper”.


Ei tämän tarkoitus ole mikään ständiqueeni ollakaan :)

Oettinger
-
Viestit: 115
Liittynyt: 29.4.2006 12:04

ViestiKirjoittaja Oettinger » 29.3.2010 7:49

Multa kyllä täydet pojot tuohon prokkikseen.

Ja plasmamittaristo odottaa mulla ;)

jmo
-
Viestit: 86
Liittynyt: 7.1.2009 9:30

ViestiKirjoittaja jmo » 29.3.2010 8:10

Itse en kyllä ainakaan Skylinea miellä kovinkaan sliipperimäiseksi autoksi :D

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 29.3.2010 8:22

Ja plasmamittaristo odottaa mulla ;)


puolen tunnin päästä on hillot liikkeellä :) plaaasmaaa tääännneee!! ;)

Kuva


Itse en kyllä ainakaan Skylinea miellä kovinkaan sliipperimäiseksi autoksi :D


On se sen verran karu että ei se verrariltakaan näytä :) nojoo yleisesti ottaen moni kuitenkin katsoo tuon vain putkivireiseksi corollaksi kun tuolla kylillä päästelee ;)

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 29.3.2010 9:52

nojoo yleisesti ottaen moni kuitenkin katsoo tuon vain putkivireiseksi corollaksi kun tuolla kylillä päästelee

Ei muuten sinänsä yllätä..

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 29.3.2010 10:24

Quote:
nojoo yleisesti ottaen moni kuitenkin katsoo tuon vain putkivireiseksi corollaksi kun tuolla kylillä päästelee

Ei muuten sinänsä yllätä..


eikä muuten haittaa mua :)

puliukk0
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.1.2010 11:04

ViestiKirjoittaja puliukk0 » 29.3.2010 12:19

Eiks noi plasmat oo vähä amis juttuja? Ei herneitä...

Tai sitten mä oon tulossa vanhaksi.

Gunmetallina, vakion näkösenä toi R32 on omaan mieleen parasta. :)

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 29.3.2010 12:29

Saattaa ollakin, kaikki muutkin mittarit ja mankka on siniset joten siinä mielessä toi varmaan saattaa sopiakin.
Amis tai race päättäkää itse :) on se joka tapauksessa hienompi mun silmään kuin vakiomittaristo.

puliukk0
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.1.2010 11:04

ViestiKirjoittaja puliukk0 » 29.3.2010 12:43

Ei ei en mä pahalla. Jokainen rakentaa itselleen, ja siitä pitää pitää kiinni! :)

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 29.3.2010 14:51

Kannattaa make383 (ja kaikki muutkin lapsenmieliset) kokeilla joskus ajaa pakilla mäkin autokaistaa omallakin autolla, on ihan hauskaa kateltavaa ku myyjät repeää nähdessään perän tulevan eka :D

Kieltämättä hymyilytti asiakastakin (minua) kun paikallisella Hesellä auto peruutti autoluukulta siitä Hesen lasiseinän vierustaa pitkin. En muista oliko tämä kyseisen topicin yksilö vai joku näistä muista viime vuosina kylälle eksyneistä Japanian ihmeistä, mutta hymyilytti joka tapauksessa. Nuo nyt vielä menee, mutta tosiaan noilla parkkihallien ja -alueiden puomeilla voi tulla hankaluuksia jos yksin on liikkeellä.

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 30.3.2010 10:29

Kieltämättä hymyilytti asiakastakin (minua) kun paikallisella Hesellä auto peruutti autoluukulta siitä Hesen lasiseinän vierustaa pitkin. En muista oliko tämä kyseisen topicin yksilö vai joku näistä muista viime vuosina kylälle eksyneistä Japanian ihmeistä, mutta hymyilytti joka tapauksessa. Nuo nyt vielä menee, mutta tosiaan noilla parkkihallien ja -alueiden puomeilla voi tulla hankaluuksia jos yksin on liikkeellä.


En tainnut olla minä kyllä silloin, mutta onhan tuota tullut harrastettua jo edellisellä menopelillä.
Onhan noita useita paikkoja jotka ei ole tälle oikean puolen ohjaukselle tarkoitettuja, mutta kyllä niistä on tavalla tai toisella selvitty :)
Sun täytyy Heikki tulla puheisiin kun tuossa kylillä joku kerta nähdään niin pääset koekyytitykselle :)

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 30.3.2010 10:50

noilla parkkihallien ja -alueiden puomeilla voi tulla hankaluuksia jos yksin on liikkeellä.


Pitää hankkia semmonen tarttumakoura sopivalla varrella ni voi tökkiä napit ja ottaa laput :D

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 30.3.2010 12:55

Oettingerilta löytyi plasmamittariston lisäksi muutakin ostettavaa:
Eli täälläkin on jo huudeltu vilkuista niin tälläiset on tulossa
Kuva

Kävi hirvee munkki kun noita ei oikeasi ole myynnissä, ainakaan käytettyinä.

Lisäksi uudet takavalojen kuoret joihin laitan hiilaripinnoitteen, saa sitten valita kummat istuu silmään paremmin. mulla on ollut "esikuva autona" tämä:

Kuva Kuva

pikkuhiljaa alkaa yhteneväisyyksiä löytymään...

vitor
-
Viestit: 123
Liittynyt: 8.11.2009 17:54

ViestiKirjoittaja vitor » 2.4.2010 19:28

hieno auto ei voi muuta sanoo:)tuntuu oma corrado aika köyhältä tuon rinnalla,no jospa itekki sais joskus tommosen:)

Misanthor
-
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2006 0:32

ViestiKirjoittaja Misanthor » 4.4.2010 19:45

Eikös se Corrado ole kuitenkin ja VAGin Racer henkisin auto. Tiukkaa 90-lukua, kaks ovee ja henkii voimaa. 8)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 4.4.2010 20:24

No kyllä mä VAGeista löydä 80-luvulta vähän race-henkisempiäkin... ;D (viitaten vaikkapa erääseen b-ryhmäjalosteeseen) Ja kyllä, Corrado on 80-lukua, ei 90.
Ei sillä, ihan hieno se Corradokin on (mun mielestä koriltaan hienoin VW mitä koskaan on tehty). Sori OT :D

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 15.4.2010 8:29

Oettingerilta löytyi plasmamittariston lisäksi muutakin ostettavaa:
Eli täälläkin on jo huudeltu vilkuista niin tälläiset on tulossa
Kuva

Kävi hirvee munkki kun noita ei oikeasi ole myynnissä, ainakaan käytettyinä.

Lisäksi uudet takavalojen kuoret joihin laitan hiilaripinnoitteen, saa sitten valita kummat istuu silmään paremmin.


Ei oleee, se on vain mainos sanottiin kebabkioskilla. Eli näitä vilkkuja sitten ei olekaan tulossa. Oettinger oli katsellut vähän väärin eikä omistanutkaan tuollaisia.

Plasmamittaristo on nyt paikoillaan, kuvia ei vielä ole. Uudet vanteet himottais ja olisi jo tiedossakin mutta pitää saada nämä ensin myytyä.

Maski löysi myös paikkansa keulalta, vähän jakaa omaakin mielipidettä että pitäiskö vakio hommata hiilikuituisena vai pitää tämä:
http://i339.photobucket.com/albums/n461 ... C00305.jpg
http://i339.photobucket.com/albums/n461 ... C00304.jpg
http://i339.photobucket.com/albums/n461 ... C00309.jpg

Kuvissa myös talviratsu :)

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 16.4.2010 9:01

Plasmaaaaaa

Kuva Kuva

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 18.5.2010 9:12

Päivitetäänpäs vähän tätäkin. Edellisen viestin jälkeen on tapahtunut seuraavaa:
-Rekisterikilpi kiinnitetty taakse, 3kk siinä vain menikin :)

-Jakopään hihna vaihtui kevlar versioon, uudet alkuperäiset kiristinrullat löysi paikkansa sekä Nismon N1 vesipumppu.

-Vanteet on näyttäneet todella “ujoilta” johtuen väärästä offsetista. Vaikka vanteet on joka nurkassa 9,5″ leveät niin on ne olleet reilusti kaaren sisällä ja tämä tietenkin, ainakin omaa silmää häiritsi. Joten tilasin 25mm pultattavat spacerit taakse.

Ennen:
Kuva

Jälkeen:
Kuva

http://i339.photobucket.com/albums/n461 ... C00412.jpg


13.5 Radalle.com tapahtumassa Alastarolla olin ja ratakilometrejä kertyi liki 100.
Lähinnä vikoja oltiin hakemassa joita tulee vasta tuossa kovemmassa ajossa esille...
Ekojen kierrosten jälkeen jarrut alkoi häviämään, mutta se meni sitten ohi? tiedä sitten mikä sen teki mutta kuitenkaan ei enään loppupäivänä vaivannut. Jarrunesteet ajattelin vaihtaa kun niistä ei mitään tietoa ole.
Lämmöt oli ongelma koko ajan. Öljynlämmöillä nyt ei niin merkitystä ole mutta kyllä nekin siinä 120-130 paikkeilla koko ajan oli. Vedenlämmöt nousi aina parin kierroksen jälkeen ja kolmas olikin sitten aina jäähdyttelykierros... Tilattu 56mm paksu tuplarivinen alusyyläri ja kaksi 12" matalaa flektiä. Jokohan alkais niillä pysyyn.
Eturenkaat otti vähän sisälokasuojaan kiinni jyrkissä mutkissa ja sinne tarvis miedot (5mm?) spacerit laittaa vielä.
Muuten auto toimi hienosti, renkaista vaan hävi pito heti ekojen kierrosten jälkeen ja meni vähän luisutteluksi mutkista poistuminen.

Pari kuvaa, kiitokset kuvaajille:
http://i339.photobucket.com/albums/n461 ... C_1217.jpg
http://i339.photobucket.com/albums/n461 ... G_6023.jpg


Nettisivuakin on taas päivitelty ja tänään päivitän lisää:
http://skyliner.nettisivu.org/gtr-projekti/

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 18.5.2010 9:41

Öljynlämmöillä nyt ei niin merkitystä ole mutta kyllä nekin siinä 120-130 paikkeilla koko ajan oli.

Kyllä tuohon sen verran kannattaa kuitenkin kiinnittää huomiota ettei ihan mitä tahansa öljyjä laita koneeseen, jos kerran tuolla tasolla pyörii öljynlämpö jo parin nopean kierroksen jälkeen.

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 18.5.2010 9:52

Quote:
Öljynlämmöillä nyt ei niin merkitystä ole mutta kyllä nekin siinä 120-130 paikkeilla koko ajan oli.

Kyllä tuohon sen verran kannattaa kuitenkin kiinnittää huomiota ettei ihan mitä tahansa öljyjä laita koneeseen, jos kerran tuolla tasolla pyörii öljynlämpö jo parin nopean kierroksen jälkeen.


Kyllä sulla pointti tuossa on, itse oon vielä sen verran varmanpäälle pelaaja tuossa asiassa että vaihdoin ennen rataa uudet Castrol TWS 10-60 sisään ja vaihdan taas ennen seuraavaa ratapäivää uudet jne. tulee varmaan joku max 2000km vaihtoväli noin. Kuitenkaan en ole niin hifisti että vaihtaisin aina ennen ja jälkeen radan kun tuo öljy maksaa kuitenkin sen 55€ 4litraa.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 18.5.2010 11:46

No ei siinä jatkuvassa vaihtamisessa mitään järkeä olisikaan, lähinnä tarkoitin sitä että siihen öljyn laatuun kannattaa panostaa.

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 18.5.2010 12:47

Vesiletkut tuli:

Kuva

jsahlman
-
Viestit: 832
Liittynyt: 23.7.2003 15:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsahlman » 18.5.2010 17:39

Oliks sulla uudet jarrupalat kerta eka ajoissa tuntu häviävän?

zerai
-
Viestit: 25
Liittynyt: 28.2.2010 16:46

ViestiKirjoittaja zerai » 18.5.2010 20:38

missä takaspoileri?!! :) hienojahan skyllet on lähes aina, eikä tämäkään ole sitä murto-osaa joka ei jollain tavalla säväyttäis.

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 19.5.2010 7:01

jsahlman: Ei ole ihan uudet ainakaan, kun ei mun aikana ole laiteltu. Se tekee välillä muutenkin sellaista että kun kylmänä lähtee ajeleen niin joutuu jarrua painaan huomattavasti enemmän kuin yleensä. Aina se pysää mutta jarrua joutuu painaan enemmän. Täytyis nyt vaihtaa jarrunesteet ja koittaa jos sillä paranis.

zerai: Spoileri oli kyllä mietinnässä ja päätin että tän kesän saa olla noin, jos ensi kesäksi sitten laittais jonku hiilikuituisen liihottimen sinne. Onpahan sitten ainakin jotain uudistusta ulkonäköön ensi vuodellekin. Maalaillakin toki talvella hiukan täytyy, mutta siitä sitten myöhemmin...

jsahlman
-
Viestit: 832
Liittynyt: 23.7.2003 15:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsahlman » 19.5.2010 8:53

Uudet "kisa" palathan pitää aina ajaa sisään enennekuin ne toimii kunnolla. Alussahan ne on juuri tuollaiset veltot lopöt. Kuumaksi ajettuna ja jäähdytettynä ne sitten pelaakin jo kunnolla ja ovat kovat.

Jos sulla aina on ekajarrutuksilla polin veltto niin katsastele jarrulevyjen suoruus. Joku levy hiukan lieppaa niin se pitää paloja vain lauempana jolloin polin tuntuu hiukan veltolta ensin. Toistuvien jarrutusten jälkeen ne palat onkin lähempänä sitten taas.

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 19.5.2010 9:11

Joo edellisessä oli jotku kisapalat jotka vinku ihan pirusti aina kylmänä. Tässäkin luultavasti vastaavat on jo siitäkin syystä että alkuperäiset maksaa paljon.

Toi toinen teoria on kans ihan hyvä kyllä, ei kylläkään käsille täristä jarrutuksissa mutta eipä se sitä todista ettei kiero voisi olla.

Toki siellä radalla ajaessa ne jarrut hävis oikeen kunnolla! Enivei kyllä nyt on varmaan useampien pikkutekijöiden summa syynä noihin jarruongelmiin. Ensin kun vaihtaa ne nesteet ja samalla tutkii palojen sekä levyjen kunnon niin on paljon viisaampi jo. Luultavasti (toivottavasti) paranee jo paljon sillä.

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 2.6.2010 10:50

En löytänyt viesteistä mainintaa, joten kysympä suoraan että millä ET:llä nuo 9,5" vanteet ovat? Kaveri etsii juuri vanteita omaan GT-R:änsä ja pohtii kovasti mahtuuko tuollainen 9,5" ET30 tuollaiseen autoon.

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 2.6.2010 11:28

L-Janne:

Kyllä mahtuu ihan heittämällä, leveämpikin.

noi mun on varmaankin et 38. takana siis 25mm spacerit joten takana et 13, joka on täydellinen ainakin noilla renkailla (225/45/17).
Eli taa ehkä spacerit vielä, riippuen toki mieltymyksistä.

edessä et 30 on juuri ihanteellinen!



edit:
Tässä vielä linkki sivustolle josta löytyy moniin merkkeihin ja malleihin sopivuudet kuvien kanssa. Käyttäjien kuvia ja auton specsit aina. On hyödyllinen myös volkkarimiehille.

RIMTUCK

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 2.6.2010 11:38

Nyt kun tämä topic taas ylös nousi niin voihan tätä samalla päivittää. Eli syyläriä vielä odotellaan. Maski saapui ja on kyllä omaan silmään hieno ainakin. Toki sovitus ei kuvissa vielä ole paras mahdollinen ja kiinnikkeitä vielä hieman muokkaan, mutta kyllä siitä jo näkee että millainen tulee.

Kuva Kuva Kuva

http://i339.photobucket.com/albums/n461 ... C00494.jpg

http://i339.photobucket.com/albums/n461 ... C00497.jpg

Paljon on taas ebaytä käytetty ja osia on tulossa, mutta niistä lisää myöhemmin..

Hyvää kesän alkua kaikille!

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 3.6.2010 14:12

Vaihtaisin nuo oranssit vilkut kirkkaisiin. Tulis keulasta huomattavasti rauhallisempi. :) Vilkkujen muoto ei myöskään ole millääntapaa kaunis, ulkonevat rumasti.

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 3.6.2010 14:45

Vaihtaisin nuo oranssit vilkut kirkkaisiin. Tulis keulasta huomattavasti rauhallisempi. :) Vilkkujen muoto ei myöskään ole millääntapaa kaunis, ulkonevat rumasti.



Tullissa ovat :)
Ensi viikolla varmastikkin saan ne..

Tulee ei ulkonevat ja tummat.

http://i339.photobucket.com/albums/n461 ... ilkut5.jpg

Umpioiden taustat on tarkoitus laittaa tummiksi myös sitten ensi talvena, ehkä tähän tyyliin..

http://www.skylinesaustralia.com/forums ... 188716.jpg

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 3.6.2010 15:10

Miten tuo maski on noin epämuodostunut? Nuo rivat on keskeltä toinen ylöspäin ja toinen alaspäin mutkalla... Itse pistäisin vastaavanlaisen tuotteen takaisin myyjälle ja vaatisin suoran maskin tilalle. Tuota kun rupee vääntelemään suoraksi, niin saattaa halkeilla lakat ja hartsit jo... :/

Itse jättäisin vilkut oranssiksi. ainakin tuollaisilla kyrstalleilla tulee vähän räpelletyn turkkituningin näköinen lopputulos, kun ei ole muuta kyrstallia koko vehkeessä. :P

Tämä nyt vaan omana mielipiteenä... Toki omistaja tekee niinkuin parhaakseen näkee. :) Muuten kyllä ihan suht tyylikäs laite, vaikken postiautojen suuri ystävä olekaan.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 3.6.2010 15:12

Paremmalta nuo tummat vilkut näyttää kuin vakiot :)

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 3.6.2010 21:01

Itse jättäisin vilkut oranssiksi. ainakin tuollaisilla kyrstalleilla tulee vähän räpelletyn turkkituningin näköinen lopputulos, kun ei ole muuta kyrstallia koko vehkeessä. :P


Niinno, onko tuossa vehkeessä sitä oranssiakaan muualla ja kumpi väri sinne keulille paremmin "sulautuu"? :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 3.6.2010 23:36

No mut hei se on sitä oossomia jiideeämmää kun on oranssit vilkut. ;)

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 4.6.2010 11:59

Miten tuo maski on noin epämuodostunut? Nuo rivat on keskeltä toinen ylöspäin ja toinen alaspäin mutkalla... Itse pistäisin vastaavanlaisen tuotteen takaisin myyjälle ja vaatisin suoran maskin tilalle. Tuota kun rupee vääntelemään suoraksi, niin saattaa halkeilla lakat ja hartsit jo... :/



En ole viel koskaan nähnyt suoraripaista hiilarimaskia gtrrässä :) aina ne on tuollaisia.
Tossa on kyllä keskellä alempaa ripaa kiinnityspaikka jonka avulla saa venytettyä tuon alemman suoraksi, kun ehtis vaan. Voi olla että teen tuohon keskelle maskia taakse piiloon yhden "tukipuun".
Ei halkeillut kun suoraksi väänsin.


Noi vilkut on sitten ihan katsojan silmässä. vai miten se meni :)

Anyway, noissa alkup etuvilkuissa on myös sivuvilkut, jotka ei tietenkään suomessa riitä. Joten niiden ainut etu menee siinä. Onhan tuossa kylkivilkutkin tummat ja tosiaan ne umpiot vedät tummiksi. Lookki on sitten luokkaa tälläinen:

http://i110.photobucket.com/albums/n81/ ... eue123.jpg

Kiitos Mikk- kuvasta ;)

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 9.6.2010 7:08

Vilkut saapui eilen. Laatu vähän jännitti, mutta paremmin ne istuu kuin alkuperäiset.

ennen:
Kuva

jälkeen:
Kuva

http://i339.photobucket.com/albums/n461 ... C00512.jpg

http://i339.photobucket.com/albums/n461 ... C00515.jpg

Vielä kun ehtis laittaan tuon maskin istuun kunnolla niin olis nokan ilme omaan mieleen.

Eilen aloitettiin seibonin reijitys! :o Eli tulee ne tuulihaat/kiinnityssokat tuohon vielä. Pomputtaa nokkapeltiä jo 100km/h vauhdissa siihen malliin että lävähtää kohta lasille. On jo pienet halkeamat muodostuneet sinne pellin lukon tietämille. :/ Vähän teki häijyä tehdä porakoneella reikää tuollaiseen peltiin :)

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 9.6.2010 12:35

Ei sitten tullutkaan samanlaiset vilkut mitä aikaisemmin sanoit? :)



Ja kun noita uusia kuvia kattoo niin siellä ne etukulmissa törröttää ihan niinkuin vanhatkin, paitsi väri erona. :D

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 9.6.2010 12:52

Joo kyllähän ne on ulkonevat toisin kuin väitin :) näytti vaan ostokuvissa ettei olisi...
Mutta eipä näissä ole sitä selkeää levitystä mikä noissa orggiksissa oli. Eli ei niin paljoa ulkone ;)

Väriin olen kyllä tyytyväinen ja noiden laatuun muutenkin.

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 16.8.2010 23:12

Vakiona lupaa:
0-400m a.k.a Varttimaili 12.9


Perjantaina tuli Alastarolla koitettua sitten tuolla omalla.
Renkaina Roadstonen alileveät ja loppuunajetut. (225/45)
Vakio ahtopaineet 0,7

Name react 60ft time speed

Skyyline 0,54 1,90 12,68 179,53
Skyyline 0,61 1,88 12,69 178,45

Siinä pari viimeisintä vetoa.

Dandan
-
Viestit: 46
Liittynyt: 21.7.2010 14:31

ViestiKirjoittaja Dandan » 17.8.2010 9:01

Todella hieno peli!
En tiedä mikä näissä viehättää, mutta joku vaan kolahtaa kovaa. Ehdoton legenda! Livenä kävin kerran kattomassa helsingin ruoholahdessa majaillutta lähelle 1000 pollesta valkoista vastaavaa. Auto istui kiltisti vanhan nissanin näkösenä parkissa ja mietin, että onko tohonki nyt ollu pakko laittaa CD-levyn kokoinen putken pää. Nooh, kyllähän se sitten selvis miks siinä sellanen on kun kone saatiin käyntiin =D

Ei kai näihinkään enää aivan tajuttomia se kuskin puolenvaihto maksa? Epäilisin, että nostais kuitenkin auton jälleenmyyntiarvoa aika paljon.

Jos jotain negatiivista saa sanoa niin itse vaihtaisin vanteet puhtaasti subjektiivisesta syystä (ei vaan miellytä silmää ton malliset).

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 17.8.2010 9:35

Toi ratin puolenvaihto ei tule tän auton kohdalla kysymykseen. Ei ole tarvetta. 18 vuotiaat tytötkin osaa jakaa postia...

Itsekään en liiemmin pidä näistä vanteista.

Kaikkea on tapahtunut edellisen kirjoittelun jälkeen. Naapuri peruutti kyljen läjään vitun mulkku.

Kuva

http://i339.photobucket.com/albums/n461 ... C00612.jpg


ja paljon muuta. voisin päivitellä tähän kunhan ehdin..

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 17.8.2010 11:13

Joko peruuttannut vauhdilla tai sitten isompi auto jolla peruutti. Ikävää jälkeä.. :(

Dandan
-
Viestit: 46
Liittynyt: 21.7.2010 14:31

ViestiKirjoittaja Dandan » 17.8.2010 12:05

Sillälailla! Naapuri ilmeisesti kustantaa uudet vanteet (ja ilmeisesti paljon muutakin) =D

Njoo, ei varmaan ollu kysymys siitä eikö sillä oikean puoleisella ohjauksella ajaminen olisi vaikeaa, mutta Suomessa ehkä vähän epäkäytännöllistä tietyissä tilanteissa. En itekkää sitä pakollisena vaihtoehtona pidä, mut saispahan ainaki hyvän tekosyyn uusia sisustaakin (mittareita yms) =)

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 27.8.2010 11:34

Joko peruuttannut vauhdilla tai sitten isompi auto jolla peruutti. Ikävää jälkeä.. :(


En tiedä kuinka lujaa on tullut mutta tuosta kohdin on kyllä pelli pokattu joka suuntaan että ei ihan hiljaa ole tullut kun autona oli porrasperä civic.



Samassa rytäkässä hajosi myös takapyöriä kääntävästä Hicasista raidetangot ja ylä vino tukivarsi. Takarenkaassa oli tästä syystä klappia n 5mm. Joten oli hyvä syy laittaa kauan hyllyllä makaillut DriftWorksin Total Hicas Eliminator paikoilleen ja näin tehtiin. Eli ei käänny takapyörät enään ja suurimmat väljyydet saatiin pois. Nyt on kyllä jo hyllyssä uudet säädettävät tukivarretkin ja ne asennellaan sitten talven aikana. Niitä en ehtinyt ennen kerhon pääratapäivää asennella ja ei viitsi monia pyöränsuuntauksia tehdä, talven aikana alustaa käydään läpi muutenkin ja autoa tarvii kyllä nostaa vähän. On noi etuvetarit niin törkeässä kulmassa.

Piti ostaa sitten vara-auto kun tuli noita ajokelvottomuuksia.. Getari repes täysin kun näki mikä pihaan tuli :D

http://i339.photobucket.com/albums/n461 ... C00640.jpg



Tapahtunutta kesän aikana:

Kesän ekasta ratapäivästä (radalle.com) viisastuneena vesien jäähdytystä koiteltiin hieman parantaa ja lääkkeeksi em alusyyläri asenneltiin. Samalla laitettiin uudet silikooniset vesiletkut. Flekti pysyi samana joka siellä olikin. Koska kahta ei saatu mahtumaan ohjaustehostimen vuoksi.

http://i339.photobucket.com/albums/n461 ... C00662.jpg
http://i339.photobucket.com/albums/n461 ... C00665.jpg



DNSF Pääratapäivä heinäkuussa

Kerhon pääratapäivä Botniaringillä oli sateinen ja meni renkaiden ja liukkauden takia leikkimisen puolelle, mutta hauskaa oli! :)

http://i339.photobucket.com/albums/n461 ... C00696.jpg
http://i339.photobucket.com/albums/n461 ... G_8245.jpg
http://i339.photobucket.com/albums/n461 ... 9753-1.jpg


Yksi spinnaus riitti kuitenkin etujarrupaloille jotka olivat jo ennestään melko kuluneet. Kitkapinnat lähti liikkeelle ja päivän ajot loppuivat sitten siihen.

Kuva
Jarrupalat piti ennen ratapäivää jo vaihtaakin mutta tuli sitten väärät palat toimittajalta.

Lämmöt pysyivät nätisti kurissa, toki kelikin oli viileä ja sateinen. Muitakaan ongelmia ei ollut. Renkaat oli kyllä liposet ja tarkoitus oli ne poltella loppuun ja vaihtaa uudet alle, mutta kelistä ja jarruista johtuen ne ei sitten kuluneetkaan.


Sisustan puunailin ja tässä muutamia kuvia siitä. Huomaa maskotti ja JDM somisteet :)

http://i339.photobucket.com/albums/n461 ... C00547.jpg
http://i339.photobucket.com/albums/n461 ... C00545.jpg
http://i339.photobucket.com/albums/n461 ... 270034.jpg
http://i339.photobucket.com/albums/n461 ... 270035.jpg
http://i339.photobucket.com/albums/n461 ... C00584.jpg
http://i339.photobucket.com/albums/n461 ... 270032.jpg
http://i339.photobucket.com/albums/n461 ... C00578.jpg


Alastaro 13.8

DNSF ratapäivä. Lämmintä 30 astetta. Todellinen tulikoe uudelle syylärille.
Nousihan ne lämmöt tietenkin :/ Toki kierrosmäärät tuplaantui eli sai vetää n 3 kovaa aina ennen jäähdyttelyä. Paremman flektin laitan sinne vielä mutta muuten saa olla rauhassa. Riittähän tuo mun rata-ajoihin kyllä. Uudet BlackDiamondin etupalat oli vaihdettuna ja ei mitään moitittavaa niissä. Varmaankin n.20 kierrosta ehdin ajelemaan ennenkuin takajarrupalat loppuivat. Niitä ei ollut etupaloja tilatessa varastossa ja pintaa oli 5mm ennen ratapäivää. Päivän grippiajot mun osalta taas loppui jarrupalojen myötä.
Iltapäivällä tuli sitten varttimaileja kokeiltua ja paras aika onkin tuossa ylemmässä viestissä jo ilmoitettuna. 3 autoa alitti "katuautoille maagisen" 13s rajan. Mun gtr, nm. TeroLuu:n 630hp gtr, ja Stigin lihavan serkun jääkaappipakastin eli stagea.

http://www.youtube.com/watch?v=iB55Jw2BaRI

Aika haipakkaan tuollainen farkkukin liikkuu. Melkoinen katukilleri :)

Pari fotoa sieltä vielä.
http://i339.photobucket.com/albums/n461 ... G_9276.jpg
http://i339.photobucket.com/albums/n461 ... G_1339.jpg
http://i339.photobucket.com/albums/n461 ... G_1268.jpg
http://i339.photobucket.com/albums/n461 ... G_9739.jpg

Renkaat oli edelleen samat kulahtaneet nahkat kuin botniallakin, mutta saavat kelvata tämän kesän ja laitetaan sitten uudet talven aikana.

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

Stage II

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 19.10.2010 10:27

Noniin, nyt on sitten saanut projekti uudet siivet ja jos ei näillä lentoon lähde niin on se kumma :D

Auto on tällä hetkellä tälläisessä kunnossa:

http://i339.photobucket.com/albums/n461 ... C00850.jpg

http://i339.photobucket.com/albums/n461 ... 170050.jpg

http://i339.photobucket.com/albums/n461 ... 150056.jpg


Vanteet on myyty ja uusia osia on haalittu pikkuhiljaa...

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

Stage II

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 19.10.2010 10:28

Purkuhommat aloittelin kuukausi sitten.

Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva


Sovittiin metalli ja autotyö Nordlundin kanssa tämä projekti jo hieman aikaisemmin ja auto siis vietiin Raumalle talvehtimaan.

Parit viimeiset fiilistelykuvat ennen lähtöä..

Kuva Kuva

Kuva Kuva
Viimeksi muokannut GolfViitonen, 20.10.2010 10:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 19.10.2010 10:40

Sitten trailerille ja matkaan...

Kuva Kuva Kuva
Viimeksi muokannut GolfViitonen, 20.10.2010 10:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 19.10.2010 10:42

Perille päästiin ja purkuhommat käyntiin.

Vaihdekeppi irti
Kuva

Vielä viimeinen kuva koneesta paikallaan
Kuva

Vaihdelaatikko irti ja kardaanit
Kuva

Exedyn kytkin sieltä löyty
Kuva

Konepelti ja johtosarja irroiteltuna
Kuva

Ketjut kiinni..
Kuva

..pieni mietintätauko..
Kuva

..ja nosto.
Kuva

Joku vielä vastusti..
Kuva

..mutta lähtihän se
Kuva Kuva Kuva


Tirehtöörinä tässä mun projektissa toimii nimimerkki metanord eli metalli ja autotyö Nordlund. Suosittelen kaikille jotka tarvii pienempään tai isompaan remonttiin apua!
Viimeksi muokannut GolfViitonen, 20.10.2010 9:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 19.10.2010 10:44

Syyskuun lopulla olin taas Raumalla kuvailemas kun Metanord hääräs moottorin kimpussa.



Exedy oli saanut hieman lämpöä osakseen
Kuva

RB pestynä

Kuva


Ja purettuna

Kuva Kuva

Kansi ja imusarja irti

Kuva Kuva


Alakerran laakerit olivat kyllä melko loppu, että ne olis jo ensi kesänä varmaan tuoneet itsensä esille.
Viimeksi muokannut GolfViitonen, 20.10.2010 9:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 19.10.2010 11:54

Seuraavanlaisia osia on jo hommailtu:

N1-öljypumppu
Kuva

Holsetti ja hukkis
Kuva

XS-Powerin sinkkupakosarja, rosterinen, tig-hitsattu
Kuva


Kytkimen teräspunosletku
Kuva


Imusarjan ja läppärunkojen tiivisteet.
Kuva
Viimeksi muokannut GolfViitonen, 20.10.2010 10:25. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 19.10.2010 12:01

Tulipas päivitystä kerralla.

Yhteenvetona tulevasta talvesta:
-Singleturbo
-Takomännät
-Uudet vanteet
-Korin korjausta

Voimaa tuosta on sitten jatkossa saatavilla kyllä. suuttimet ja kaikkea pientä pitäis vaihdella niin 700hp ei olisi kaukana.
Kuitenkaan tuohon ei mulla ole tarvetta ja reilu 500hp on nyt tehotavoite.

Niconce
-
Viestit: 75
Liittynyt: 16.2.2009 12:02

ViestiKirjoittaja Niconce » 19.10.2010 14:35

Hienolta vaikuttaa! Saa kyllä mielenkiinnolla seurailla miten tämä edistyy!

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 20.10.2010 0:01

Erittäin mielenkiintoinen projekti, vie ihan 100-0 näitä ffp:n perus kakkisten ja ventojen tontituksia! :D

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 20.10.2010 8:24

Tämä on kyllä hyvin dokumentoitu projektikertomus, mutta kannattaa vähän rajoittaa noiden kuvamäärien kanssa. Esim. trailerille nostosta ei ihan välttämättä tarvitse olla kuutta kuvaa esillä :) Laita jatkossa noita pikkukuvia tai pelkkinä linkkeinä.

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 20.10.2010 9:49

Ok :) olin vaan hitusen laiska ja tuolta nettisivuilta kopioittin :) Vaihtelen ne pikkukuviin...

Kiitos palautteesta :D

Käykääs muuten jättämässä vieraskirjaan palautetta ja katselemas vähän tarkemmat kertomukset täältä:

Stage II

golf 3 cc
-
Viestit: 319
Liittynyt: 16.3.2006 9:56

ViestiKirjoittaja golf 3 cc » 20.10.2010 18:37

tämä on sitä "SIK OOSSOMIA" nyt on skylle siinä pajoituksessa mihin se kuuluukiin. eli tehoia ei näköä..

Peksi
ffp jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 17.7.2003 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peksi » 20.10.2010 21:19

Nyt samalla kun nuo moottori ja kojetaulukin on purettu niin melkein jo samalla työllä siirrät sen rattiakselinkin sinne missä se suomessa kuuluu :)

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 20.10.2010 21:30

kyllä minustakin vois olla paikallaan Peksin ehdotus. Sitä luotto vänkäriä ei aina kyytiin tule :D

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 20.10.2010 22:57

Mun mielestä taasen noin on parempi ajella :)

Vaikka saisin ilmaiseksi vaihdettua omaan käyttöautoon (ei kauppamielessä), niin en ole varma että vaihtaisinko. Mun mielestä se on osa tota autoa ja niin sen pitääkin.

Ja suuri etu tuossa on myös se, ettei tarvii kavereille sanoa "et saa koittaa", kun ne tietää itsekkin :D Eikä ole kyllä aikuisten oikeasti tullut vaaraohituksia tuon takia ja parempi on ilman kartturia ajaa, kun ei tarvi päätä toisen syliin änkeä. Ei se ero ole kuitenkaan kuin sen 70cm pään paikalla ja sen verran pystyy nojaamaan helposti ,jos tarvetta on. Posticorollalla on toki paljon hankalempaa ajaa rhd :/

kiitoksia golf 3 cc

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 18.3.2011 19:59

Pitkästä aikaa voisin pienen päivityksen laittaa tänne:

Moottori

Osat alkaa olemaan käsillä kaikki, bensapumppu ja kytkin vielä puuttuu.
Tässä hankittuja osia, kuvat klikaten isommiksi:

-Männät. CP Pistons +0,5mm takoalumiiniseosta

Kuva

-Kiertokanget. Teräksiset

Kuva

-Laakerit. ACL Race Series, kiertokankiin ja kampiakseliin.

Kuva

-ARP pultit kiertokankiin

Kuva

-Kansi"pahvi". Cometic, kolmikerroksinen metallitiiviste

Kuva

++Kaikki ylempänä mainitut. Lisäksi lohko on koneistettu, porattu 0,5mm ylikokoon ja maalattu.


Sisusta

Koki myös uudistusta, lähinnä johtuen uusien osista:

Kuva

Vasemmalta oikealle --> Bee'r lähtöpaukku ja kierrosten rajoitin, Greddy profec B spec 2- elektroninen ahtopaineen säädin, HKS eids maffien huijaukseen.

Kuvasta puuttuu vetosuhteen sähkösäätö, Extremen valmistama Torque Split Controlleri. Takavedoksi napin painalluksella kun leikittää yms yms..

Näille kaikille paikka vaadittiin ja sellainen toteutettiin, mankka lähti eikä tule takaisin. Yksi uusi mittari tuli, veden lämpö. Lopputulos joka on evo 3 kun tein ensiksi huonosti enkä ollut tyytyväinen.

Kuva Kuva Kuva Kuva


Vanteet

Oikeaa JDM-tunnelmaa nostattamaan löytyi tälläiset tassut.

Advan Racing by Yokohama RG II. 17 tuumaiset 9,5 tuumaa leveät vanteet, joiden päälle on kietaistu Yokohaman renkaat 255/40 kokoisena. Taottua alumiiniä, todella kevyet. Paino ilman rengasta ainoastaan 5,7kg! Renkaan kanssa 14,7kg!

Vanteet istuu autoon kuin hajuvesi lihapullaan ja tulos on sopivan race ainakin allekirjoittaneen mielestä. Tältä ne siis näyttävät:

Kuva
Kuva Kuva Kuva Kuva

Uudet mutterit tilattu (16grammaa kpl, kaikki ylimääräinen paino pois =) )


Tulevaisuus:

Auto kuskattiin jälleen raumalle odoittamaan... Sopivaa viikonloppua odotellaan, ehkä ensi viikonloppuna natsaa ja pääsen metanordin pajalle kasailemaan moottoria ja toivotaan että se siihen keulalle istahtaisi piakkoin myös. Maalasin muuten myös iskaritornit ja onnistui ihan hyvin, konehuone muuten oli hyvässä maalissa. Hiilikuitukontti meni vaihdossa vanteisiin ja orggis kontti tulee paikoilleen takaisin, pikku muutoksin. Kaikkea unohtui mutta lisää myöhemmin.
Viimeksi muokannut GolfViitonen, 27.3.2011 21:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 19.3.2011 12:14

Hyvältä näyttää!

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 27.3.2011 21:34

Eilen saatiin tätäkin hiukan eteneen. Osat on jo pari viikkoa olleet mulla ja eilen tosiaan menin niiden kanssa Raumalle ja päästiin aloittaan kasausta.

Lohkosta pintapölyt pois ja huomattiin että plaanauksen tarvii kyllä:

Kuva Kuva Kuva


Plaanauksen jälkeen maali pintaan ettei ruostu, tuli hieman häiriintyneen värinen kun ei muutakaan ollut :)

Kuva Kuva Kuva Kuva


Öljytykit puhtaiksi ja paikoilleen:

Kuva Kuva


Männät kiinni kankiin:

Kuva Kuva Kuva


Kaikki sopan ainekset koolla:

Kuva Kuva Kuva


Vielä kun ne saisi tuon sisälle:

Kuva


Kiitoksia jälleen auto ja metallityö Nordlund!

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 5.4.2011 17:38

Viime viikonloppuna projekti eteni mukavasti, kun saatiin moottori kasaan.
Raumalle kun päästiin oli Nordlund koneistanut kampiakselin, johon siis asennettiin leveämpi veto öljypumpulle.

Kuva Kuva

Ja tässä sitten kuvia kasauksesta, klikaten isommiksi:

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva

Kokeiltiin vähän hollille jo pakosarjaa ja ahdinta.. Painepuolta pitää vielä kääntää ja keskiosaakin mutta tässä teaseri tulevasta.

Kuva

Timpe^^
-
Viestit: 262
Liittynyt: 22.6.2005 19:43

ViestiKirjoittaja Timpe^^ » 5.4.2011 21:53

Asiallisen näköistä touhua... Nordlundin tallilla pariin kertaan kyllin mottia tullu ihailtua. Lohkon kylkeen pitäis kyllä kairata pleksi-ikkunat tms. jotta blingbling männät näkyis koneen ollessa nipussa ;)

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 26.6.2011 22:06

Tämä on kasassa ja ajossa....

Ensistartti:
http://www.youtube.com/watch?v=9jiWA4l-kp0

Testiä suljetulla alueella:
http://www.youtube.com/watch?v=ACA8VtVgSKM

firetys
-
Viestit: 31
Liittynyt: 25.9.2010 16:07

ViestiKirjoittaja firetys » 26.6.2011 22:38

Sehän tuntuu liikahtavankin kohtuudella.. joko on yhtään säädöissä? Vähän taitaa laihalle vetää yläpäässä? :)

Mielenkiinnolla seuraillaan..

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 27.6.2011 10:31

Hyvin kyllä liikahtaa, suljetusta alueesta en tiiä :D Mielenkiintoista lukee tämmöstä isoo projektia muustakin kun vag vempeleestä

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 27.6.2011 22:10

Siirtolastulla on vielä ajossa, eli ei ole säädetty ja pirun rikkaalla on. Bensapumppu loppuu 7000rpm jälkeen pitkässä vedossa.

testipätkässä ei ole kierrostenrajoitinta ja auto on takavetoinen uuden kytkimen vuoksi. Eli ei suurempia kierrätyksiä ole ja ahtopaineet on minimissä.

Kirjoitan tuon loppupään "projektiosuuden" tähän vielä kun aikaa on...

Kierrostenrajoitin on nyt asennettu ja ekan paukahduksen jälkeen vedot hävis... alkoi vetään laihalle eikä ahdot nousseet...



...uusi katalysaattori ei ollut uusi enään :) tänään käytettiin se irti ja sisällä oli sellainen pallogrillin verran kekäleitä :) nyt on sitten taas vapaasti virtaava putki. ja kierrostenrajoitin toimii aika vitun hienosti, ainut että linnut putoilee puista kun säikähtää haulikkomiestä XD

ensi kuulla säätöön sekä penkitys ja uusi bensapumppu paikoilleen.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 10.7.2011 11:58

Onnittelut.On komeeta katottavaa ja veteleekin ihan riittävästi..toistaiseksi:)

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 5.9.2011 16:59

Kuva

Kuva


Kuva

Kuva

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 5.9.2011 18:09

No saattaahan tolla jo ehtiä. :)

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 5.9.2011 18:52

Missä ahistaa, kun paine kasvaa mutta tehot putoo?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 5.9.2011 20:03

Eikös omistaja tuolla kirjoitellut, että 7krpm jälkeen loppuu bensapumpusta ruuti..?

IL3
-
Viestit: 201
Liittynyt: 15.8.2011 8:14

ViestiKirjoittaja IL3 » 5.9.2011 20:50

Mä käsitin että bensapumppu oli ongelma ennen penkitystä ja sitä ennen tulisi siihen päivitystä?

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 5.9.2011 22:20

Bensapumppu on kyllä vaihdeltu riittävän suureksi.

Tuossa loppuu vakio nokat kesken. Kansihan on täysin vakio.

Säädettävät nokkapyörät on kyllä tuossa asennusta odottamassa. Lähinnä parempaa heräävyyttä yritetään saada. Tehot riittää mun tarpeisiin jo :) Imunokan voisi myös ostaa vähän jyrkemmän jos jostain löytyisi käytettynä kun tahtovat olla uutena niin pirun kalliita.

Tämä on ajettu 1,4 bar ahdoilla ja hukkiksessa on hitusen liian vahva jousi, siksi ahdot nousee läpi kierrosalueen. Seuraavaksi siis hukkiksen jousi vaihtoon, uudet nokkapyörät paikoilleen ja uudestaan penkkiin. Toki pitää koittaa mitä se suuremmilla ahdoilla sanoo, kyllä sen 1,7 baaria pitäis kestää hyvinkin.

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 30.12.2011 11:06

No nyt on vihdoin saatu auto uuteen maaliin ja kylki suoraksi. Kuvia hieman operaatiosta, klikkaamalla näet ison kuvan.
Auton maalasi Riku Lattu (LLA-tuning maalari). Itse olin mukana tekemässä pohjatöitä. Riku oli jo aloitellut kun pelipaikalle pääsin. Kylki oikaistu, kontista spoilerin reiät poisteltu sekä helmojen asennusreiät tukittu.

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva


Kontin sivuista puski pintaruoste saumoista, samoin ovikoteloista. Ensin vedin ne auki.

Kuva Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva


Seuraavaksi lommot kittailtiin piiloon ja sivuvilkkujen reiät.

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva


Hiontaväriä pintaan ja uudet koriliimat saumoihin.

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva


Ovikoteloiden ja kontin reunojen maalaus, viimeiset hionnat ja uuniin.

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 30.12.2011 11:07

Auto uunissa ja muutamia kuvia itse maalauksesta:

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva

Kuva

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 30.12.2011 11:08

Muutama kuva kasailtuna, tiivisteet paikallaan ja perä kasattuna. Huom. Kaikki osat on vaan laiteltu paikoilleen, ei ole säädetty vielä mitenkään joten kaikki repsottaa.
Autoon tulee myös uudet helmat.

Kuva Kuva Kuva Kuva


Systeri otti järkkärillä muutaman:

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva
Viimeksi muokannut GolfViitonen, 14.2.2012 16:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 30.12.2011 16:03

Nojoo, uus maalipinta on uus maalipinta mutta eikö joku toinen väri olisi sopinut paremmin? Tuo valkoinen on niin perkeleen tylsä ja nähty.

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 30.12.2011 16:48

no ehkä joo. tuohon autoon ei vaan sovi mkään bling bling väri. ja mun mielestä valkoinen on tohon hieno. toisaalta. toi ei ole mikään ihan perus valkoinen. auringossa vasta tulee todellisuus esiin ;)

Siellä on seassa 20% Xirallic blue diamondia. luonnonvalossa auto kimaltaa aika nätisti sinisen sävyjä tuohon valkoiseen.

topppsu
-
Viestit: 97
Liittynyt: 12.12.2011 20:42

ViestiKirjoittaja topppsu » 31.12.2011 18:04

Hyvältä näyttää skailaaain.

Vaikuttaakos tämä datsuni ensi kesänä raumalla ?

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 14.2.2012 16:22

Kuva


Tuollaiset tuli hommattua...

18x10,5 et 20


ja tälläiset myös.

Kuva

modaillaan noi helmat ja takapuskin tuohon etupuskuriin sopivaksi.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 15.2.2012 12:31

Kivat ponttonit. Paljon kantavuus? :D

hattumies
-
Viestit: 209
Liittynyt: 24.9.2009 20:16

ViestiKirjoittaja hattumies » 15.2.2012 15:41

Just hyvät jos modaukset osuu nappiin, vanteet näyttää passelilta.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 19.2.2012 11:18

Tällaiseen tuon pulkkasatsin hommaamisen vielä ymmärtää. Istuu tyyliin ;D

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 21.2.2012 10:37

hemmetin hieno projekti kunnes maailmani musertui viimeiseen kuvaan autosta :/

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 21.2.2012 18:49

"hemmetin hieno projekti kunnes maailmani musertui viimeiseen kuvaan autosta :/"

ei saa murtua keskeneräisestä :)

niistä tulee kyllä rankasti miedommat kuin tuossa kuvassa. youll see...

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 21.2.2012 23:17

ei ole vielä renkaat eikä mutterit tulleet. ehkä tällä viikolla tulee niin pääsee kunnolla testaamaan.
teaser:

Kuva

Kuva[/img]
Viimeksi muokannut GolfViitonen, 22.2.2012 9:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 22.2.2012 2:46

Toivottavasti tulee sopivan kapeet kumit kans. ;)

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 22.2.2012 10:55

mitkäs vanteet nuo on? hyvännäköset!

shrteam
-
Viestit: 51
Liittynyt: 4.12.2008 15:28

ViestiKirjoittaja shrteam » 22.2.2012 19:15

Ajatko jokkista?

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 22.2.2012 20:03

265/35 renkaat tulee.

Noi on xxr 526set.


shrteam: Oonko jotenkin hidas kun en käsitä tuota?

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 22.2.2012 20:39

Vikan kuvan taustalla jokin vastaaja laitos :)

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 22.2.2012 20:59

Eli siis olen hidas :) ei tullut edes mieleen kun mietin heti vittuiluna tuota XD

en aja jokkista, serkun talli. tuolla on varmaan 6 noita sm-finaali tasoisia autoja. meinaa kai ensi kesänä pärjätä.

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 22.2.2012 21:32

Ei tosta jokkisautoa saa, mutta postiauton kyllä. d8)

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 22.2.2012 22:44

Ei toi ole postin väreissä, itella se on :)

on mulla postikin.


Kaverukset:

Kuva


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa