Skoda Octavia vRS Combi Facelift -09 "greenline"
Valvoja: ffp jäsenet
Skoda Octavia vRS Combi Facelift -09 "greenline"
Pian pari vuotta vanha facelift ocu, joka pikkuhiljaa muokkautunut omaan silmään sopivaksi. Tämmönen lookki tällä hetkellä, katotaan mitä ens kesänä keksitään.
Riisselikoneella ja manuaaliloodalla. Runsaiden vakiovarusteiden (mm.4xsähkölasit, maxidot monitoiminäyttö, sadetunnistin, rengaspainevalvonta, autom.tummentuva taustapeili) lisäksi ruksasin varustelistalta ainoastaan täysikokoisen vararenkaan, sunset tummennukset, irrottettavan vetokoukun ja koska tehtaalta ei saanut eberiä RS malliin niin jälkeenpäin asennettiin Webasto Thermo Top C + Telestart T100THM kaukosäädin.
Talvella mustaksi maalatuilla vakio 17" Zenitheillä 205/50 Hakkapeliitta 7:at. Kesälle tällä hetkellä vihreeksi (kyllä, luit oikein) maalatut koottavat 3-osaiset Artec Turbo P eteen 8,5x18 215/40-18 ja taakse 10x18 245/35-18. H&R Monotubella tiputettu kaikki mitä pystyy (takaa säätöpalat poistettu ja edestä alempi lukitusmutteri poistettu).
Väriteema jakaa varmasti mielipiteitä ja ehkä sitä on hieman haettukin ;) Mutta mitä enemmän tuota joka päivä katselee sen paremmalta se näyttää :D
Sitten on kaikkee muuta pientä tullu laitettua... mm. Columbus navi, gti golf lepuutustuki, milotec b/c pilarikuoret, oem takaspoileri, peilinkuoret vanteiden väriin, sumareissa vihreät kalvot, erillisarja eteen, etuovet ja takakontti vaimennettu jne.
Muuten täytyy kehua kyllä autoa, tällä hetkellä mittarissa 96tkm ja ainut vika palaneita parkkipolttimoita takavaloista lukuunottamatta on joku DPF:n paineanturi.
ja lisää löytyy TÄÄLTÄ
Riisselikoneella ja manuaaliloodalla. Runsaiden vakiovarusteiden (mm.4xsähkölasit, maxidot monitoiminäyttö, sadetunnistin, rengaspainevalvonta, autom.tummentuva taustapeili) lisäksi ruksasin varustelistalta ainoastaan täysikokoisen vararenkaan, sunset tummennukset, irrottettavan vetokoukun ja koska tehtaalta ei saanut eberiä RS malliin niin jälkeenpäin asennettiin Webasto Thermo Top C + Telestart T100THM kaukosäädin.
Talvella mustaksi maalatuilla vakio 17" Zenitheillä 205/50 Hakkapeliitta 7:at. Kesälle tällä hetkellä vihreeksi (kyllä, luit oikein) maalatut koottavat 3-osaiset Artec Turbo P eteen 8,5x18 215/40-18 ja taakse 10x18 245/35-18. H&R Monotubella tiputettu kaikki mitä pystyy (takaa säätöpalat poistettu ja edestä alempi lukitusmutteri poistettu).
Väriteema jakaa varmasti mielipiteitä ja ehkä sitä on hieman haettukin ;) Mutta mitä enemmän tuota joka päivä katselee sen paremmalta se näyttää :D
Sitten on kaikkee muuta pientä tullu laitettua... mm. Columbus navi, gti golf lepuutustuki, milotec b/c pilarikuoret, oem takaspoileri, peilinkuoret vanteiden väriin, sumareissa vihreät kalvot, erillisarja eteen, etuovet ja takakontti vaimennettu jne.
Muuten täytyy kehua kyllä autoa, tällä hetkellä mittarissa 96tkm ja ainut vika palaneita parkkipolttimoita takavaloista lukuunottamatta on joku DPF:n paineanturi.
ja lisää löytyy TÄÄLTÄ
Viimeksi muokannut betamax, 7.9.2011 23:49. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
No, no. Se on järkeä eikä lippis-uskottavuutta. Noi nykyiset sulautuu niin hienosti korin muotoihin että muutosarvo on samaa kun lyhentäisi pyyhkijänsulkaa kymmenellä millimetrillä.Talveksi laitoin myös takakuraläpät (joo joo aika paappalookkia :D)
Hitusen toi jäähdyttäjän säleikkö sotii muuta väritystä vastaan. Onko se matta va näyttääkö se vaan?
Harvinaisen yhtenäisen oloinen olemus autoksi. Tää on sen näköinen että olisi voinut olla joku tehtaan ärräversio. Jatka samaa rataa!
Jos tunnet että ihan pakko on jotain laittaa niin miten olisi joku hienotunteinen reuna tohon puskurin alaosaan? Joku sellainen hyvin sulautuva?
Aika hyvän pelin olet ostanut. Itellä on -07 RS hb pumpparidieselillä ja manuaalilootalla ja huolettomia kilometrejä on jo 126tkm takana. Tuskin tuo CR kone ainakaan huonompi on. Maxidot on tullu vissiin vakiovarusteeksi jossakin vaiheessa? Mites nuo kuraläpät näyttää noin lyhyiltä? Jos tuota alkais tuunaamaan niin GTI V golfin helmat, Superskodalta StudieRS+ takadiffuusori, kattospoileri taakse ja vaikkapa ne Lemanssit alle. Skoda on siitä hyvä kohde tuunailla että osia saa tosi edullisesti. Myös TT tai S5 replica vanteet saattaais käydä mainiosti.
Viimeksi muokannut sik, 13.12.2009 9:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo eipä tuos muuta vikaa oo ku tuo sokota merkki :D Niin ja ne vetarit puuttuu takaa.
Maski on matta ja mielestäni vaatis jotain muutakin sen lisäksi... ehkä mustat peilit?
H. Jormalainen: Joku lippa on kyl ollu kiikaris, mutta kun ei tiedä käviskö tuohon faceliftin puskuriin jonku toisen vagin esim. cupra-r lippa pienellä muokkauksella. Superskodalla näytti olevan joku mutta se ei ollut kylläkään hillitty.
sik: Joo maxidot tuli tähän faceliftiin vakioksi ja mun käsittääkseni jotain muutakin ois ilmeisesti tullu. Juurikin nuo ehdottamasi muutokset ovat kyllä olleet mielessä mutta katsotaan täs pikkuhiljaa mitä tulee tehtyä. Hillittyä linjaa ois kyl tarkotus mennä että ehkä se diffuusori pistää liikaa silmään. Kuraläpät on kyllä melko lyhyet, mutta hyvä niin :D
albanzo: yks kaveri sano että illalla katto kauempaa niinku ois tullu uus c-mersu vastaan :D Tiedä sitte tosiaan onko se hyvä vai huono asia...
Ratti on kyllä todella mukava käteen ja on mielestäni huomattavasti hienompikin kuin vanhemmissa räsissä. Vaihdekepistä ei tosin voi sanoa samaa, S-linen vaihdekeppi vois sopia paremmin käteen.
Maski on matta ja mielestäni vaatis jotain muutakin sen lisäksi... ehkä mustat peilit?
H. Jormalainen: Joku lippa on kyl ollu kiikaris, mutta kun ei tiedä käviskö tuohon faceliftin puskuriin jonku toisen vagin esim. cupra-r lippa pienellä muokkauksella. Superskodalla näytti olevan joku mutta se ei ollut kylläkään hillitty.
sik: Joo maxidot tuli tähän faceliftiin vakioksi ja mun käsittääkseni jotain muutakin ois ilmeisesti tullu. Juurikin nuo ehdottamasi muutokset ovat kyllä olleet mielessä mutta katsotaan täs pikkuhiljaa mitä tulee tehtyä. Hillittyä linjaa ois kyl tarkotus mennä että ehkä se diffuusori pistää liikaa silmään. Kuraläpät on kyllä melko lyhyet, mutta hyvä niin :D
albanzo: yks kaveri sano että illalla katto kauempaa niinku ois tullu uus c-mersu vastaan :D Tiedä sitte tosiaan onko se hyvä vai huono asia...
Ratti on kyllä todella mukava käteen ja on mielestäni huomattavasti hienompikin kuin vanhemmissa räsissä. Vaihdekepistä ei tosin voi sanoa samaa, S-linen vaihdekeppi vois sopia paremmin käteen.
^Valkoiseen autoon sopii kyllä tämän tyylisellä värityksellä olevat vanteetkin. Varsinkin jos perus hopeaan vertaa.
Tuossa esim. vähän samantyylinen malli kuin nuo alla olevat Zenithit.
Tuossa esim. vähän samantyylinen malli kuin nuo alla olevat Zenithit.
Itsellä on kyllä ollut mielessä tummat vanteet, eli ei ihan mustat mutta jotkut grafiitinharmaat tai jotain siihen suuntaan. Esim. juuri nuo Oettinger RXX diamond blackina tai sitte LM replicat joista maalata se keskusosa tummaksi. Toki joistain muistakin vanteista olis kiva saada ehdotuksia, ei oikeen meinaa löytyä sopivan mallisia, ja vielä tuo octavian vaatima ET vaikeuttaa etsimistä.
Vaimensin takakontin ku alko kyllästyttää toi nastojen "humina". Kolme pakettia meni vibroplastia, ois menny viel ehkä paketti tai puoli nii ois saanu paremmin mutta oli tuollakin jo vaikutusta. Eihän ne tietenkää hävinnyt mutta juurikin tuo humina vaimeni ja nastojen äänensävy muuttui niin että niihin ei enää kiinnitäny huomiota yhtä paljon.
Etuoviin odottais vielä neljä pakettia vibroa, tukkupaketti Spleniä ja DLS MS6A erillissarja. Ylimääräinen vahvistinki olis etupäälle + subille mutta pitäis katkoa piuhoja että sais linjamuuntimen ja subille pitäis tehdä sivukoteloon lasikuidusta kotelo joten voi olla että menee kesään jos ollenkaan.
Niin ja briteistä on tulossa Columbus navi :)
Etuoviin odottais vielä neljä pakettia vibroa, tukkupaketti Spleniä ja DLS MS6A erillissarja. Ylimääräinen vahvistinki olis etupäälle + subille mutta pitäis katkoa piuhoja että sais linjamuuntimen ja subille pitäis tehdä sivukoteloon lasikuidusta kotelo joten voi olla että menee kesään jos ollenkaan.
Niin ja briteistä on tulossa Columbus navi :)
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 5.11.2008 21:05
Mä en ole ikinä suuremmin Skodista perustanut. VW ja Audi on aina sytyttänyt ja nyt nää 2000-> Seatit myös, mutta ei Skodat.
Kiitos sun esimerkillisen Skodan, nyt lasjen nekin jo yhtäläisesti hienojen autojen joukkoon.
Jos joskus Skodan hommaan (mikä tosiaan tämän päivän jälkeen huomattavasti todennäköisempää, kuin aiemmin), toivon että siitä yhtä upea jalostuisi kuin omastasi :)
Jatka aloittamallasi linjalla!
Kiitos sun esimerkillisen Skodan, nyt lasjen nekin jo yhtäläisesti hienojen autojen joukkoon.
Jos joskus Skodan hommaan (mikä tosiaan tämän päivän jälkeen huomattavasti todennäköisempää, kuin aiemmin), toivon että siitä yhtä upea jalostuisi kuin omastasi :)
Jatka aloittamallasi linjalla!
Kiitoksia kovasti, kiva että muidenkin silmään sopii :) Kun esimerkiksi nuota wortherseen kuvia katselee niin ei näyttäis olevan kovin erikoista että vanteet on jollain pastellivärillä maalattu, mutta tääläpäin kyllä kerää aika kivasti katseita.
albanzo: Etuvannetta tosiaan sais tuoda hieman ulommas, mutta tykkään myös ajaa välillä hieman "sporttisemmin" ja silloin tulee raapimisongelmia, eikä sitä jaksaisi kuunnella. Mutta pitää sitä kyllä koittaa. Pitikin mainita tuosta väristä että kuvankäsittely on mennyt sen verran pitkälle, että tuo vihreä väri ei oikeasti ole noin syvän kiiltävä, mutta sillä saatiin auton maalipinta näyttämään niin kiiltävältä kuin se oikeasti kuvaushetkellä oli ;)
polarice: Jotain vihreää tuo maski tosiaan kaipaisi. Koittanut jo photarilla eri vaihtoehtoja mitä sille vois tehä, mutta täytyy katsoa.
ZiGgY sTaRdUsT: Kattokaiteet on ollu mielessä poistaa lähes ensimmäisenä, mutta en ole vieläkään keksinyt millä peittää ne pitkulaiset reiät tiiviisti. Umpeenkaan niitä ei viitsi hitsata. Yks vaihtoehto ois maalata kaiteet valkoiseksi niin ei pistäis läheskään yhtä paljo silmään. Lippoja oon yrittänyt etsiä kovasti, superskodalla ois pari mutta toinen törröttää mielestäni liikaa eteenpäin ja toinen tulee ulos reunoilta. Ei ainakaan suoraan skodaan sopivia lippoja näyttäis Kerscherillä olevan, mutta ehkä joku vitosgolffin oma vois mennä pienillä modeilla.
markkuk: Taitaa edessä olla camberit aika nollis, mutta takana sen verran miinuksella että etupää näyttää sen vuoksi olevan aivan toiseensuuntaan kallellaan.
eGetin: Yritettiin lastuttaa yhden osaavan lastuttajan toimesta, mutta ei vaan onnistunut. Ihmeellinen tehokuoppa muistaakseni jossain 2500rpm kohdilla ja siitä lähti taas pikkuhiljaa käyrä nousemaan jolloin saatiin parhaillaan 190hp irti. Ohjelmaa muokattiin moneen kertaan, mutta ei mitään vaikutusta eikä keksitty mikä sen aiheuttaa.
albanzo: Etuvannetta tosiaan sais tuoda hieman ulommas, mutta tykkään myös ajaa välillä hieman "sporttisemmin" ja silloin tulee raapimisongelmia, eikä sitä jaksaisi kuunnella. Mutta pitää sitä kyllä koittaa. Pitikin mainita tuosta väristä että kuvankäsittely on mennyt sen verran pitkälle, että tuo vihreä väri ei oikeasti ole noin syvän kiiltävä, mutta sillä saatiin auton maalipinta näyttämään niin kiiltävältä kuin se oikeasti kuvaushetkellä oli ;)
polarice: Jotain vihreää tuo maski tosiaan kaipaisi. Koittanut jo photarilla eri vaihtoehtoja mitä sille vois tehä, mutta täytyy katsoa.
ZiGgY sTaRdUsT: Kattokaiteet on ollu mielessä poistaa lähes ensimmäisenä, mutta en ole vieläkään keksinyt millä peittää ne pitkulaiset reiät tiiviisti. Umpeenkaan niitä ei viitsi hitsata. Yks vaihtoehto ois maalata kaiteet valkoiseksi niin ei pistäis läheskään yhtä paljo silmään. Lippoja oon yrittänyt etsiä kovasti, superskodalla ois pari mutta toinen törröttää mielestäni liikaa eteenpäin ja toinen tulee ulos reunoilta. Ei ainakaan suoraan skodaan sopivia lippoja näyttäis Kerscherillä olevan, mutta ehkä joku vitosgolffin oma vois mennä pienillä modeilla.
markkuk: Taitaa edessä olla camberit aika nollis, mutta takana sen verran miinuksella että etupää näyttää sen vuoksi olevan aivan toiseensuuntaan kallellaan.
eGetin: Yritettiin lastuttaa yhden osaavan lastuttajan toimesta, mutta ei vaan onnistunut. Ihmeellinen tehokuoppa muistaakseni jossain 2500rpm kohdilla ja siitä lähti taas pikkuhiljaa käyrä nousemaan jolloin saatiin parhaillaan 190hp irti. Ohjelmaa muokattiin moneen kertaan, mutta ei mitään vaikutusta eikä keksitty mikä sen aiheuttaa.
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
Yritettiin lastuttaa yhden osaavan lastuttajan toimesta, mutta ei vaan onnistunut. Ihmeellinen tehokuoppa muistaakseni jossain 2500rpm kohdilla ja siitä lähti taas pikkuhiljaa käyrä nousemaan jolloin saatiin parhaillaan 190hp irti. Ohjelmaa muokattiin moneen kertaan, mutta ei mitään vaikutusta eikä keksitty mikä sen aiheuttaa.
kaverilla tuommosessa samanlaisessa vm 2010, karalan ohjelma jolla luvataan 204hv/440nm
eikä ole ollut minkäänlaisia ongelmia....
http://www.turbotec.com/henkiloautot/et ... _III_2009-
-
- -
- Viestit: 47
- Liittynyt: 11.8.2010 21:29
-
- -
- Viestit: 92
- Liittynyt: 15.12.2006 19:15
Pitääpä tännekki vähä päivitellä auton tilannetta.
Talvi menty ihan perus mustilla 17" vakiovanteilla ja alusta 3cm korkeampana. Oli tarkotus laittaa tummat kalvot etu- ja takavaloihin, mutta jäi laittamatta ja tuskin kesäksikään laitan.
Greenline lookki vaihtuu näillä näkymin ensi kesäksi hieman eri suuntaan. Löysin semmoset vanteet ettei ny ihan joka päivä pitäs tulla vastaan ja taitaa jäädä alle ;) Tosin väri vaihtuu vielä.
Kyseessä siis OEM Mercedes Benz Maybach 57 vanteet, koko 8x19 ET67. Renkaat 225/35-19. Leepu-speiserithän ne vaati joten taakse heitin 35mm spacerin ja eteen 32mm, nyt tulee kivasti kaaren tasalle.
Lisää kuvia tulee kun saan vanteet maalarille.
Lisäksi poppivehkeitä on sen verran päivitetty että jo aiemmin vaihdettu DLS MS6A erillissarja muutettiin aktiiviseksi Alpine PXE-H650 DSP-prosessorin ja Alpine PDX-5 vahvistimen avulla, molemmat piilossa kuskin penkin alla. Diskanteiksi vaihtuu vielä DLS Nordica 1:set. Subbarikotelo takakontin sivuun odottaa edelleen tekijää :D
Talvi menty ihan perus mustilla 17" vakiovanteilla ja alusta 3cm korkeampana. Oli tarkotus laittaa tummat kalvot etu- ja takavaloihin, mutta jäi laittamatta ja tuskin kesäksikään laitan.
Greenline lookki vaihtuu näillä näkymin ensi kesäksi hieman eri suuntaan. Löysin semmoset vanteet ettei ny ihan joka päivä pitäs tulla vastaan ja taitaa jäädä alle ;) Tosin väri vaihtuu vielä.
Kyseessä siis OEM Mercedes Benz Maybach 57 vanteet, koko 8x19 ET67. Renkaat 225/35-19. Leepu-speiserithän ne vaati joten taakse heitin 35mm spacerin ja eteen 32mm, nyt tulee kivasti kaaren tasalle.
Lisää kuvia tulee kun saan vanteet maalarille.
Lisäksi poppivehkeitä on sen verran päivitetty että jo aiemmin vaihdettu DLS MS6A erillissarja muutettiin aktiiviseksi Alpine PXE-H650 DSP-prosessorin ja Alpine PDX-5 vahvistimen avulla, molemmat piilossa kuskin penkin alla. Diskanteiksi vaihtuu vielä DLS Nordica 1:set. Subbarikotelo takakontin sivuun odottaa edelleen tekijää :D
^Vaikka onkin ehkä yyber harvinaiset nuo Maybachit, mutta sekään ei poista sitä tosiasiaa, että tuo malli on ihan saatanan ruma ja näyttää lähinnä pölykapselilta tai halvalta tarvikealuvanteelta.
Eli huonompaan suuntaan on mielestäni menossa vanteiden vaihdon myötä.
Aloituspostauksen kuvassa auto on hemmetin hienon näköinen.
Eli huonompaan suuntaan on mielestäni menossa vanteiden vaihdon myötä.
Aloituspostauksen kuvassa auto on hemmetin hienon näköinen.
-
- -
- Viestit: 47
- Liittynyt: 11.8.2010 21:29
Vanteet on paremmin turvassa laitapuolen kulkijoilta kun eivät ymmärrä noiden päälle :) Ei tarvi olla muutakun kehällä pultit niin jo lähtee, oli ne oikeat tai feikit.
Ei tuosta pienestä kuvasta vielä ota selvää mutta eiköhän ne jollain kivalla värillä istu niinkö pitääkin. Kunhan ei mitään överiväriä neon värit yms..
Ei tuosta pienestä kuvasta vielä ota selvää mutta eiköhän ne jollain kivalla värillä istu niinkö pitääkin. Kunhan ei mitään överiväriä neon värit yms..
Nyt on pari päivää noita auton alla katsellut nii kyllä ne hyvältä näyttää mustanakin, mutta jokin vaaleempi väri on tulossa että päästään siitä pellivanne-efektistä, mutta ei tosiaan tällä kertaa mitään karkkivärejä ;) Artecitkin on tuos tallin lattialla uudelleen kiillotuksen alla joten ne voi heittää alle jos tekee mieli karkkeilla...
Itse kyllä tykkään noiden vanteiden "massiivisuudesta" ja ulkonäöstä muutenkin, mutta ehkä jos niissä olisi Inter Actionin keskilätkät niin eivät niin hienot olisikkaan ;D
Itse kyllä tykkään noiden vanteiden "massiivisuudesta" ja ulkonäöstä muutenkin, mutta ehkä jos niissä olisi Inter Actionin keskilätkät niin eivät niin hienot olisikkaan ;D
Samoin huonompaan suuntaan meni vanteet omaan silmään, mulla on alla talvipöläreinä bilteman "kromit", on melkein identtiset kyseisten vanteitten kanssa =((
edit* vihreät vanteet sopii ihan jäätävän hyvin peilien, vrs merkin ja sumareitten kanssa.. nannaa tuo puhdas valkonen+kontrastiväri+kromi yhdistelmä
edit* vihreät vanteet sopii ihan jäätävän hyvin peilien, vrs merkin ja sumareitten kanssa.. nannaa tuo puhdas valkonen+kontrastiväri+kromi yhdistelmä
Viimeksi muokannut ffakke, 22.3.2012 0:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa