TT quattro '00

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

TT quattro '00

ViestiKirjoittaja Markku M. » 3.12.2009 16:07

Golf meni ja tilalle tuli tällainen Ingolstadtin (Unkarin) ihme.

Kuva

Pellin alla 1.8T (APX, 225hp), rullattu 177tkm, musta nahkasisusta, joka on tosi siistissä kunnossa, penkit nyt vaatii vähän nahanhoitoainetta, mutta nekin ihan ryhdissään ja sivutuetkin ihan kunnossa.
Ulkokuoressa OLI pientä sanomista (naarmu takakyljesssä + lommo vasemman helman etulaidassa), sittemmin hieman enemmänkin... Siitä lisää alempana.
Tekniikka pelaa hienosti ja haldex toimii aivan kuten kuuluukin. *koputtaa puuta*

Perusvirit löytyy, eli Karalan (digituning) lastu + custom rosteriputkisto komeilla (?) ulospäin rullatuilla putken päillä! Ehkä noille joutuu jotain tekemään. ;)
Alustana joku Bilstein (korkeussäädettävä?), ainakin hiton hyvä ajoltaan. Pitää tutkia, kunhan on aikaa...

Vanteina jotku perus-halpis-17" mitkä lie valuvikaiset alesessiot. :D Saa kelvata talvipyöriksi. Kesäksi tulee Golfistakin tutut 18" possun kup kolmoset.

Ainahan näissä käytetyissä vessoissa jotain sanomista on. Ekana ulkokuoressa tökkää nuo puskurin ritilät, jotka on joku pilannut maalaamalla, kuten kuvasta näkee. Tilasin siis Slamitilta uudet. Keskiritilän otin Quattro Sport -mallisen, kun sekin kuulemma vähän soveltamalla tuohon käy. Jos ei käy, niin saa Harri tulle itse asentamaan! :D
Maski ja takapuskurin paneeli tulee myös mallia Quattro Sport.

Samaan tilaukseen laitoin orkkis ilmanputsarikotelon + bypassin, ei oikein tuo armoton tuningsuhina enää iske, kai sitä tulee vanhaksi pikkuhiljaa. Autoon siis asennettu BSR suodatinkitti + jonkinsortin tuning-dump/bypass venttiili. Toi on vielä liian jäykällä jousella, joten äänimaailma on vähintäänkin huomiota herättävä. ;D

Vakkarin viiksenkin tilailin samaan konkurssiin, kun on nahkahousu säästöpäällä jättänyt ruksaamatta lisävarustelistalta.

Ja noi kalvot lähtee kans v*ttuun. Ei sovi sitten kirveelläkään mun mielestä tuohon. :P

Kunhan jaksan, niin otan kuvia sisältäkin.
Viimeksi muokannut Markku M., 29.9.2010 17:17. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 3.12.2009 18:22

Keskiritilän otin Quattro Sport -mallisen, kun sekin kuulemma vähän soveltamalla tuohon käy. Jos ei käy, niin saa Harri tulle itse asentamaan! :D

Eipä ole Harri ainuttakaan asentanut, mutta kyllä se sinne sopii kun sovittaa. :)

ahto
-
Viestit: 123
Liittynyt: 12.9.2006 22:12

ViestiKirjoittaja ahto » 3.12.2009 19:53

asiallinen laitos kyllä!

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 3.12.2009 22:54

Eipä ole Harri ainuttakaan asentanut, mutta kyllä se sinne sopii kun sovittaa. :)


No mutta se sen mulle lupas, että se sinne käy kun laittaa käymään! :D Ja näköjäänhän se käy, kun sullakin semmoinen on... ;)

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 4.12.2009 7:18

Löytyihän siihen syncro-kuumeeseen lääkkeet ;)
Suunnitelmat antituunauksesta kuulostaa hyvälle.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 4.12.2009 9:06

Golf meni ja tilalle tuli tällainen Ingolstadtin ihme.


Btw ei ole ingolstadilainen vaan ko kotterot kootaan Unkarissa :) Perus siisti TT eihän näistä saa rumia kuin tekemällä (joskin siinäkin moni onnistunut)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 4.12.2009 9:14

Perus siisti TT eihän näistä saa rumia kuin tekemällä


Aivan,ovat sitä jo tehtaalta lähtiessään.

Keulan ritilät kyllä tuo mieleen lievän amistuunauksen. =)

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 4.12.2009 9:22

Noh noh, olin mäkin tuota mieltä kun mk1 TT tuli markkinoille, sitten mieli muuttui joskus ~02 aikoihin ja sitten tänä vuonna unelma toteutui ja pihaa tuli oma koristamaan :)

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 4.12.2009 9:24

No mutta se sen mulle lupas, että se sinne käy kun laittaa käymään! :D Ja näköjäänhän se käy, kun sullakin semmoinen on... ;)

Kyllä se kohtuullisella voimankäytöllä sinne istahtaa ihan mukavasti.

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 4.12.2009 11:48

Mikäli tuo mainitsemasi "jonkinsortin tuning-dump/bypass venttiili " on Forgen split-r, niin voisin ostaa sen sulta pois lojumasta. :D

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 4.12.2009 12:22

Ei mitään hajua mikä se venttiili on, mut helvetisti se suhisee ainakin. :D Pitää katsella sitten, kun sen vaihtaa. Ois varmaan pari vapaavirtaussuodatintakin tuossa kaupan kohta. BSR löytyy Audista ja Apex'i hyllystä. ;)

Joo, antituunaus on kivaa ja halpaa. (kivaa - joo, halpaa - ei tod)

TT on taas sarjassamme näitä - autoja jotka jakaa mielipiteet rajusti kahtia. Siitä vaan joko tykkää tai ei tykkää. Mun mielestä se on yksi hienoimmista Audeista, mitä on ikinä tehty. :)

Eilen katselin noita umpioita ja totesin, että joku on kyllä onnistunut polttimoiden vaihdossa lähes 100-prosenttisesti. Pitkien valojen polttimot kun eivät ole edes sinnepäinkään paikallaan. :) Pitää jaksaa joku päivä irroitella umpiot ja tutkiskella, että mikä on mennyt pieleen.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 4.12.2009 12:28

Joku jälkiasentanu ksenonit josku pitkiin? silloin pitää jotain umpioista kuulemma rikkoa ja on jotenkin semmonen kutina ettei normi pitkät enää sen jälkeen istuisi ihan 1/1. Tämä ihan mutua.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 4.12.2009 12:44

Nice. :) Näinköhän tässä joutuu sitten vielä uudet umpiot metsästämään. Noh, aika näyttänee..

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 4.12.2009 19:57

Steg 1 korjaus tehty, vilkkurele vaihdettu. entinen rele oli tullut tiensä päähän ja vilkut veti milloin minkäkin laista rallia. Uuden relen sain kaupassa mukana (jälkitoimituksena tosin). Melko vaativa homma, aikaakin meni ainakin 2 minuuttia. :)

nikob
-
Viestit: 112
Liittynyt: 11.10.2008 15:21

ViestiKirjoittaja nikob » 4.12.2009 20:07

Tämmöinen nelikko tt on varmasti hieno laite ajaa :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 4.12.2009 20:11

On se kyllä paras VAG ajaa, mitä tähän mennessä on tullut vastaan. Todellinen "ajajan auto". Toki monen mielestä pullarenkaat ja lulla-alustat on "parempia" ajaa, mutta omasta mielestä tuo bilstein pesee kyllä kaikki mukavuusalustat sata-nolla.

Jonde
-
Viestit: 2086
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 4.12.2009 20:28

Vielä kun laitat haldex performance purkin ja peloquinsin lukon perään, niin tiedät miten kiva ajettava se voi olla.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 5.12.2009 1:23

Vielä kun laitat haldex performance purkin ja peloquinsin lukon perään, niin tiedät miten kiva ajettava se voi olla.

Ei sitä kyllä normi kuolevainen tajua kaivata... ;)

Duke
-
Viestit: 433
Liittynyt: 28.7.2003 0:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja Duke » 5.12.2009 19:21

Osaapas! Kyllä tämä Haldex vehje Torsenin jälkeen vaan puskee ja puskee ja tuntuu liian etuvetoiselta. Pitäs kyllä päästä kokeileen sellasta vehettä mihin tuo controlleri on vaihettu, kuinka paljon se muuttuu? Mutta kyllä tämäkin aina vajaavetoset hakkaa 100-0 :D

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 5.12.2009 21:00

^ Et vaan osaa. ;)

Jonde
-
Viestit: 2086
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 5.12.2009 21:07

Se sininen purkki pitäs olla eka päivitys minkä autoon tekee, sillä saa ajettavuutta ja enemmän oikean nelivedon. Tuollaset maskit ja muut kilkkeet ei tee siitä autosta yhtään parempaa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 5.12.2009 21:26

Nooh, kyllä tää nyt välttää hetken tällaisena tekniikaltaan. Aika hakemista tuo nelikolla ajaminen vielä... :)

Katsellaan niitä purkkeja yms. sitten vaikka ensitalveksi. :D

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 6.12.2009 11:02

Kyllä tämä Haldex vehje Torsenin jälkeen vaan puskee ja puskee ja tuntuu liian etuvetoiselta.

Minä taas väitän ihan päinvastoin, torsen tuntuu useamman haldex-vuoden jälkeen todella aliohjaavalta. Haldexin kanssa pitää vaan opetella ajamaan hieman eri tavalla kuin torsenilla, kyllä se tottelee hienosti kaasun käyttöä ihan ilman performance laatikoitakin.

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 6.12.2009 11:35

En kyl ylistäis vanhan TT:n ajo-ominaisuuksia.
Radalla ainakin helvetin tylsä auto ajaa, käyttäytyy ku vastahakoinen muuli.
Mielummin sitä veti kierrokset Z4:lla ja 350Z:lla, TT:n jäädessä varikolle ihan keskenään.

Saahan sillä lystiä talvella muiden amisten kanssa parkkipaikalla pyöriessä.
Mutta kaukana se on urheiluautosta!
Onhan se ihan söpö ja kiva peli vedellä normaaliajossa, johon se on tehtykin.
"Bulevardi-sportti".

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 6.12.2009 13:53

^ *reps* :DD

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 6.12.2009 14:36

Meneeköhän tää nyt varmasti tarpeeksi offtopicin puolelle? :D

Noh, enivei. Käsittääkseni tässä nyt ei kukaan TT:tä ole urheiluautoksi väittänytkään. Omasta mielestänikin se on lähinnä "SCC" eli Sport Compact Car. Eli pikkusportti näin suomennettuna. Tuollainen GTI-luokan coupe, jossa kivana lisänä sillointällöin vetävät takapyörät.

Ja muihin GTI-luokan autoihin verrattuna TT on kyllä hieno ja hyvä auto ajaa. Z4 ja 350Z on kummatkin omasta mielestäni hieman toisen kategorian autoja, niihin on mun mielestä vähän huono verrata. Mutta ennenkaikkea, makuasioita. Tykkäähän joku ajaa Citroeneilläkin.

Ertzi
-
Viestit: 50
Liittynyt: 12.1.2009 0:05

ViestiKirjoittaja Ertzi » 6.12.2009 17:53

Kuvissa todella siistin oloinen urheiluauto. Varmasti hyvä hankinta! Alusta on tosiaan alkuperäisenä aika onneton, mutta pienellä laitolla aivan eri peli. Bilstein on varmasti tuonut ajettavuuteen jämäkkyytä.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 6.12.2009 18:10

Noh noh, äläs nyt. :) Lamborghini Gallardo ja Porsche 911 Turbo ovat urheiluautoja. Näin esimerkkinä...

Joo, alusta on tosi hyvä, ei kallistele nimeksikään, mutta pintakovakaan tuo ei missään nimessä ole. Harkitsin tuossa jopa alustan korottamista (!) talveksi, korkeussäädettävä kun tuo taitaa olla. Ainakin mitä kaveriltani kyselin, joka ko. autoa on huoltanut.

Hankintana ei harmita kyllä pätkääkään, onhan tämä "vähän" toista maata, kuin Mk4 Golf! ;) Vaikka periaatteessa samaa p*skaa onkin, eri paketissa vaan.

Duke
-
Viestit: 433
Liittynyt: 28.7.2003 0:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja Duke » 6.12.2009 21:14

Mitenhän tällä Haldexilla sitten pitäisi ajaa? Voiko tässä mun autossa olla jokin vika sitten? Eturenkaat saa sutata niin vimmatusti ennen kuin takana tapahtuu mitään. Kaasun lisäyksellä ollaan sitten jo puskemisen takia jossain liikenteen jakajassa. Ehkä en vain osaa :) Kyllä omaan makuun saisi olla huomattavasti takapainotteisimpi.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 6.12.2009 22:31

Mitenhän tällä Haldexilla sitten pitäisi ajaa? Voiko tässä mun autossa olla jokin vika sitten? Eturenkaat saa sutata niin vimmatusti ennen kuin takana tapahtuu mitään. Kaasun lisäyksellä ollaan sitten jo puskemisen takia jossain liikenteen jakajassa. Ehkä en vain osaa :) Kyllä omaan makuun saisi olla huomattavasti takapainotteisimpi.

Ei sitä etupään sutaisua kerkeä edes huomaamaan normaalisti...

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 6.12.2009 22:53

Joo, kyllä tossa mullakin alkaa takapyörät suttaamaan samantien, kun oikaisee vähän oikeaa jalkaa liukkaalla. Eikä se nyt niin mainittavasti "puske", nelipyöräluisua ennemminkin. Vähän rattia vispaamalla saa perän sivullekin helposti.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 7.12.2009 8:53

Offi jatkukoon :), löytyy pihasta kaikki 3 erilaista quattroa...
- Torsen on käytökseltään kuin takaveto, kunhan sen saa luisuun, ainut että on aika ennalta arvaamaton.
- Avotasuri on ehkä kaikista mukavin noista 3:sta, heittää vain luisuun ja nauttia menosta. - Haldex on vähä tosta välistä, toki ESPi päällä ihan mielenkiintoinen tuttavuus, kun tuntuu ettei sillä voi ajaa ulos tuolloin :D. Haldexista kyllä vielä aika vähän kokemusta, että kuinka toi sähkökaasu ja poiskytkentä haittaavat nautintoa.

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 7.12.2009 10:33

OT:

En kyl ylistäis vanhan TT:n ajo-ominaisuuksia.
Radalla ainakin helvetin tylsä auto ajaa, käyttäytyy ku vastahakoinen muuli.
Mielummin sitä veti kierrokset Z4:lla ja 350Z:lla, TT:n jäädessä varikolle ihan keskenään.

Saahan sillä lystiä talvella muiden amisten kanssa parkkipaikalla pyöriessä.
Mutta kaukana se on urheiluautosta!
Onhan se ihan söpö ja kiva peli vedellä normaaliajossa, johon se on tehtykin.
"Bulevardi-sportti".


Kuinka paljon olet ajanut radalla TT:llä? ;)

Itse olen ajellut radalla ja yhden talven 225hv 8N quattrolla (KW V1 + Oettinger softa) ja voin kyllä Ceden trollailusta huolimatta sanoa laitteen olevan varsin urheilullinen ajaa, alusta- ja softapäivityksellä se on kyllä jotakin muuta kuin vastahakuinen muuli. Ja kyllä mä sen sain sladiinkin talvella oikealla kaasunkäytöllä. ;)

Takavetoisiin verrattuna se on toki "tylsempi" radalla, mutta luokittelisin sen edellä mainituilla päivityksillä vähintäänkin sportiksi. Radalla nuo Ceden mainitsemat takavedot antavat kyllä nelikkoa enemmän enemmän "ajamisen iloa". Mutta TT 8N on helppo ja hauska ajaa radalla, pienellä päivityksellä se on kyllä jotakin muuta kuin kampaaja-auto. Allekirjoittanut on rataillut kahden TT:n lisäksi kolmella takaveto- Stuttgartilaisella, eli jotakin vertailukohtaa kai on. ;)

Kuva

Terveisin:

ex
2x TT 8N
2x Boxster
1x 911 C2

Duke
-
Viestit: 433
Liittynyt: 28.7.2003 0:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja Duke » 7.12.2009 18:18

Kyllä Torsenin menosta tiesi paljon paremmin mihin suuntaan sitä ollaan menossa ja kaasujalan säännöstelyllä se myös ohjattiin sinne mihin haluttiin. Tämän oman Haldex vehkeen kanssa saa kyllä arvailla kovasti pusketaanko suoraan vai lähteekö se perä irti.

Voiko rengastus vaikuttaa tähän käytökseen kuinka paljon? Torsenilla enimmät kilsat tuli kitkoilla ja nyt on alla uudet nastarenkaat.

Pitääkö tässä alkaa ihan oikeasti etsimään vikaa muualtakin kuin ratin ja penkin välistä? Ja jos niin mistä?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 8.12.2009 6:12

Mulla on alla uudehkot nastat ja taas tuli töistä kotiin ajellessa todettua, että hyvin se peräpää kyllä lähtee mukaan ja sivulle. Maltillisellakin kaasupolkimen käytöllä.

Pitäisiköhän tätä haldex-spekulointia varten perustaa vaikka tuonne tekniikka-osioon oma topic..? :D

Timpe^^
-
Viestit: 262
Liittynyt: 22.6.2005 19:43

ViestiKirjoittaja Timpe^^ » 8.12.2009 13:18

Pitäisiköhän tätä haldex-spekulointia varten perustaa vaikka tuonne tekniikka-osioon oma topic..? :D


Tällästä meinasit?

Duke
-
Viestit: 433
Liittynyt: 28.7.2003 0:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja Duke » 10.12.2009 18:57

Sori vielä OT. Vedän sanojani hieman takaisin ja odottelen Haldexin ehjäämistä :D

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 10.12.2009 19:27

Mitä oli menny?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 10.12.2009 20:16

Kysellään noi vaikka privaatilla sitten... :D

TT:tä tuli tänään räplättyä hieman:

Pitkän valon polttimot on nyt kunnolla paikallaan, hieman oli edellinen omistaja teurastanut polttimoiden pidikkeistä sisuskalut pois, että oli saanut pitkiin jälkiasennus-xenonit paikalleen.
Pikku patentti polttimon pidikkeeseen, että polttimo pysyy paikallaan ja johan alkoi polttimot istumaan siellä missä pitääkin ja pitkät valot osoittelemaan sinne, minne pitääkin! :)

Samalla räpläillessäni huomasin positiiviseksi yllätyksekseni, että autossa on kuin onkin alkuperäiset kaasupurkausvalot! :) Umpion takakannessa on asianmukainen suurjännitevaroitustarra ja BOSCHin valmistamista ballasteista löytyy VAG-varaosanumerot ja kaikki! Nice!

Ajovalon pesureidenkin pelkäsin jo hajonneen, kun pesurien luukut jäivät irvistämään. Onneksi selvisin säikähdyksellä: pesurin suutin irti -> suutin täynnä jäätä -> pieni sulatus-operaatio ja takaisin _kunnolla_ pohjaan asti paikalleen ja johan alkoi luukutkin menemään kiinni. :)

Aikani kuluksi, uusia puskurin ritilöitä ynnä muita hiluja odotellessani suhautin puskurin ritilät mattamustalla. Ehkä "pikkuisen" fiksumman näköinen nyt.

Ja pari otosta tältä illalta:

Etuviistosta parkit päällä

Xenonit päällä

Takaviistosta

Noi putkenpäät tulee vaihtumaan! Ihan hirveet. :D Samaten kalvot poistuu ikkunoista, kunhan saan inspiraation ruveta löträämään Sinolin kera.

Maalipintakin vaatisi hieman huolenpitoa. Pitänee käydä kyselemässä pientä myllytys/vahaus-operaatiota tuosta eräältä fiksarilta...

Ei tässä näytä tekeminen loppuvan ainakaan tämän yksilön pelastusoperaatiossa kesken... Mutta onpahan tekemistä! Ei pääse valittamaan, että tylsää olisi. ;)

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 10.12.2009 20:47

Puolisen metriä spaceria taakse tekisi gutaa... ;)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 10.12.2009 20:49

Oishan mulla tossa yhdet 20mm limput... Mutmutnoh, katotaan nyt. ;D

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 10.12.2009 21:14

Sinne vaan. :) Noissa vanteissa on varmaan joku et35?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 10.12.2009 21:31

En edes tiedä, ei ole ollut tarvetta (vielä) irrotella noita.. Takalevyt & palat pitäis vaihtaa, joten eiköhän se siinä samalla selviä, että millä ET:llä noi on.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 16.12.2009 22:22

Tänään kävin hakemassa Audiin soittimenkin jopa. Tärkeimpänä valintakriteerinä oli, että pitää soveltua valaistukseltaan muuhun kojetaulun valaistukseen ja hyvinhän tuo tuonne soveltuu.
Kaiken maailman nintendo-hedelmäpelisoittimet unohdettiin samantien ja tuommoinen Alpinen 105Ri vastasi muiltakin ominaisuuksiltaan haettua (cd-toisto, mp3-toisto, usb-liitäntä, valmius erillisen prosessorin kytkentään (Imprint) & prossun suoraohjaus jne...). Tuo 105Ri:hän on toiminnoiltaan / ominaisuuksiltaan vanhempaa CDA-9884R -mallia vastaava, erivärisillä valoilla vaan.

Ja hyvinhän se tuonne muuhun kojetauluun sulautuu. :) Kuva

Pikkumittarit yllättäen elää omaa elämäänsä (näyttää kokoajan about noita lukemia), mutta eiköhän nuokin tuosta saada korjautettua ajan myötä... :) Mittariston uusinta olisi vähän turhan kallis paukku ja korjaajakin noille olisi jo suunnilleen tiedossa.

Slamitin pakettia odotellen. Sitten ehkäpä lisää kuvia, kunhan saa nuo tilatut hilut kiinni. :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 19.12.2009 16:45

Chrysler Voyager + kädetön kuljettaja + peruutusvaihde = ruttuinen Audi TT...

nj^
-
Viestit: 548
Liittynyt: 15.5.2008 17:38

ViestiKirjoittaja nj^ » 20.12.2009 1:25

Kävikö pahasti?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 20.12.2009 5:07

Kuskin puolen takakylki pyöränkaaren etupuolelta muutaman sentin sisässä + oven takaosassa vähän naarmua + ruttua.
Noh, eiköhän tuosta vielä kalu saada...

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 20.12.2009 20:19

Mikähän siinä on että täällä foorumilla ainaki jokatoista TT:tä on rutattu parkkipaikalla :D

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 20.12.2009 22:23

Ne on kai niin pieniä ja huomaamattomia..? :D

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 21.12.2009 5:24

Tässäpä vielä kuvaa sivuosumasta:

Kuva

Toivotaan nyt, että tuosta tulee vielä katseen kestävä. Oven vaadin uusimaan, koska pelti on niin venynyt, että "lerpattaa" kiinni paiskatessa. Ei tuosta kunnolla käy ilmi, että miten paljon toi kylki on sisässä, mutta useamman sentin kuitenkin.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 21.12.2009 13:29

Auts, toivotaan ettei mee kirppu lunariin, vaikuttaa aika kallillta jäljeltä toi...

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 21.12.2009 19:28

Tänään kävin näyttämässä tuota paikallisella VW-liikkeellä, tuomio: takakyljen ja oven oikaisu ja maalaus, uusi kahva + lukkolaite (ovi taipunut siis kahvalta asti ja kahva/lukko ei pelaa enää kunnolla). Eivät suostu uutta ovea laittamaan vaan koittavat oikoa tuon. Pahoin pelkään vaan, että ei tule suoraa enää... :/ Auto menee pajoitettavaksi 11. päivä tammikuuta. Ei auta kuin toivoa, että tulee katseen kestävä lopputulos.

Tänään hain Slamitin paketin matkiksesta, mutta kuinka yllättävää, että motivaatio auton "tuunaamisen" suhteen on pikkuisen jäissä. Noh, ehkä mä joku päivä tuossa saan noi maskit yms ritilät kötösteltyä kiinni... Tuossa aikani kuluksi maalailin noi puskurin uudet sivuritilätkin kiiltävällä mustalla, niin sopii paremmin yhteen noiden Quattro Sport -palikoiden kanssa.

polarice
-
Viestit: 286
Liittynyt: 26.12.2008 0:09

ViestiKirjoittaja polarice » 21.12.2009 20:51

Siis onko tuo oven oikominen vakuutusyhtiön päätös? Luulis että oven vaihtamalla pääsis halvemmalla.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 21.12.2009 21:22

Ei vakuutusyhtiön, vaan korjauksen suorittavan liikkeen.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 22.12.2009 10:01

Eikös vakuutusyhtiöltä voi vaatia uutta ovea ? On se vaan kumma miten näitä TiiTejä tosiaan kolhitaan koko ajan :(

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 22.12.2009 10:07

Ei kuulemma onnistu, oiotaan.. Noh, jos ei tule hyvä, niin sit oiotaan uusiks tai vaihdetaan ovi.

Mikko L.
-
Viestit: 80
Liittynyt: 23.7.2003 16:44

ViestiKirjoittaja Mikko L. » 22.12.2009 11:26

Korjaamo tässä taasen tyytyväinen, että saa myytyä ovh-hintaista työtä yhtiölle --> soppa valmiiksi keitetty ja sinä saat paklatun oven. Lienee vakuutusyhtiön päätös perustunut merkkiliikkeen ovh-hintaiseen oveen: jos sinulle käy käytetty mutta suora osa, niin kannattaa kysyä vakuutusyhtiön suhtautumista siihenkin. Itse tein näin entisen käyttöauton kohdalla ja sain "kaikkien kannalta" paremman lopputuloksen aikaiseksi. "Myynti"-palstalla näyttää oleva 2000 vuosimallin luukkuja kaupan sjugelin toimesta.

(e: en näemmä osaa kirjoittaa)

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 22.12.2009 12:58

Melko erikoinen ratkaisu, ettei ovea vaihdeta.
Lopputuloksesta tulee varmasti hyvinkin...mmm...pakkelinen.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 22.12.2009 13:20

Ei vakuutusyhtiön, vaan korjauksen suorittavan liikkeen.


kyllä se päätös tulee aina maksajalta eli vakuutusyhtiöltä. Korjaamo tosin esittää asiasta näkemyksensä, mikä järkevintä on.

TT:n uusi ovi voi olla niin kallis, että oikaisu tulee halvemmaksi.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 22.12.2009 15:05

Juu, näin ne mulle sen perusteli, että uusi ovi on niin hintava, että ainakin yritetään oikoa tuota nyt ensiksi...

Tuossa vielä tänään napattu parempi kuva kyljestä ilman jäätä. Aika syvä on tuo lommo takakyljessä, noi oven painaumat on huomattavasti loivempia, mutta kuten sanoinkin, tuo ovipelti on aika pahasti venynyt.

Jaksoin jopa turailla nuo quattro sport hilut keulalle. Menihän se keskiritiläkin, tosin aika raakaa voimaa sai käyttää, että se sinne lopsahti "paikalleen" :D Takapuskurin paneelia en jaksanut vielä ruveta turaamaan, kun on auton perässäkin tuollainen mukava 10cm lumikinos. Maskin vaihto sujui kans aika kivutta, kun vanhasta maskista oli ne maskin alalaidan kiinnitysklipsit jo irroteltu ja ylälaidan kiinnikkeet katkottu. :D

Ja tuossapa vielä kuva "Quattro Sport" keulasta.

Puskurin sivuritilät tulivat myös uudet ja ennen kiinnilaittoa tosiaan maalasin ne kiiltävällä mustalla, niin ei ole ihan niin eri sarjaa muiden ritilöiden kanssa.

Ja nappasinpa samalla pari kuvaa sisältäkin:
Kuva1 ja Kuva2

Penkit vaatisi hieman värjäyskäsittelyä selkänojan sivuttaistukiin, mutta muuten nuo on kyllä ihan hienossa kunnossa. Lattiamatot on myös uusintalistalla, kuskin matto on oikean jalan kantapään kohdalta puhki.

Ilmanputsarikotelo ja bypass vaihtuivat kans originaaleihin. Huomattavasti sivistyneemmän kuuloinen tuo auto nyt, kun ei enää sihise ja suhise. :)

Ertzi
-
Viestit: 50
Liittynyt: 12.1.2009 0:05

ViestiKirjoittaja Ertzi » 22.12.2009 18:40

Kato sitten tarkkaan kun saat autos takas. Ne ei sielä yhtään edes koita kohdella sitä nätisti. Omassa TT:ssä kummassakin ovessa lakka lohkeamia, ilmesesti on auottu ovia kun ollut nosturissa ja ne muoviset stopparit olleet likasia tai liian kovin hakattu niihin. Vaikka sainkin 500€ niistä niin silti se vituttaa. Kandee putsata viimisen päälle kuntoon, mieluiten vahat pintaan että saat sen varmasti puhtaaksi heti palautuksen jälkeen ja pääset peilaamaan mahdolliset naarmut tai kolhut.

Omaani osuttiin kahdesti viime kesänä, sekä lehtosella ovat rytänneet nosturin kanssa kummatkin helmat alta kasaan. Ei päältä päin näy mutta sattusin katsomaan auton alle kun renkaan kulmia säädettiin niin yllätys oli suuri, jokaisen nostokohdan kohdalla helmassa 1-2 painaumaa. Ihme kun ei totakaan voi sanoa kun toisen helman klommosta jo jäivät kiinni kesällä. Saa nähdä miten hoitavat kuntoon...

Näin ohimennen olis tällänen kyssäri, tohon rempattiin se jakopää viime keväänä. Olisko ollut jo kesäkuussa kun vein auton LMS kun pitää outoa rahinaa kylmänä. Siitä asti ollaan mun kustannuksella haettu vikaa. Vaihdettu ilmastoinnin kompura+hihnankiristin+öljypumppu+forte käsittely, mutta vikaa ei ole löytynyt. Tässä talven tultua alkaa kovasti vaikuttamaan siltä että se jakopää on taas paskana, sillä rahina vaan koventunut ja aika pitkään ääntää. Takuu ilmesesti on 1 tai 2 vuotta, ainakin osilla 2 vuotta. Mutta olen omakustanteisesti upottanut jo pitkälti toista tonnia vian hakuun ja lopulta se taitaa olla alkuperäinen vika josta maksoin jo ruhtinaalliset 2500€. Voiko tollasen vian korjaaminen tosiaan olla noin vitun vaikeeta vai kuin vitun käsi tarvii olla?

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 23.12.2009 9:22

Mak383, eikö tuossa ole cruisea? Jos ei, niin suosittelen asentamaan sen pikinmiten, säästää hermoja matka-ajossa tuolla koneella, kun itellä ainakin tuntu vauhti pumppaavan vähän liikaa koneen luonteesta johtuen. Sulla tais olla APX-kone, mutta ainakin BAM:ssa ei tarvinnu ku pistää uus viiksi kii, johto viikseltä vesikaukalon liitinrasialle, ja liitinrasialta ECU:lle, sit vain VAG-comilla käyttöön.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 23.12.2009 11:38

Juu, cruise on tuossa lattialla pahvilaatikossa... ;)

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 25.12.2009 3:01

No ei se siellä lattialla paljoa hyövää. ;)

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 1.1.2010 13:08

Mikähän suhiseva härveli siellä by-passin paikalla olikaan? :)

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 1.1.2010 14:00

Voiko tollasen vian korjaaminen tosiaan olla noin vitun vaikeeta vai kuin vitun käsi tarvii olla?


Eikö kannattais jo ite ruveta korjaamaan ja maalaamaan ja huoltamaan sitä autoa?? :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 1.1.2010 14:31

Bypassin tilalla oli joku ihan v*tun hämärän (halvan) näköinen "säädettävä" bypass, joka ääniensä perusteella kyllä puhalteli sitä ilmaa muuallekkin, kuin imuputkeen. Orkkis-bypassin vaihtamalla auton toimintakin parani, ei nyhdä eikä tiputtele kierroksia enää vaihdoissa / muissa tilanteissa, joissa bypass aukeaa ja laskee paineet "pihalle".

Ja joo, jos tosiaan vianhaku on noin hankalaa & kallista, niin itse ainakin rupeaisin jo miettimään, että onko tuo enää järkevää ja saattaisn jopa vaihtaa vianetsijää... ;)

Kuattrosportti-takapuskurin paneelinkin sain vaihdettua jopa tuossa yksi päivä paikalleen. Siitäkin voisi ottaa ehkä joskus kuvaa. Tai noh, ehkäpä kuvailen sitten koko autoa, että: "Näin v*tuiksi meni lommon oikominen" ja valitan että miten p*skaa palvelua sain!:D

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 6.1.2010 19:38

Tuossa vähän kävin turailemassa jotain...

Penkit sai tänään puhdistuskäsittelyn, lopputulokseen olen ihan tyytyväinen. Etenkin, kun ottaa huomioon, että tein itse :)
Hirveä määrä likaa noista penkeistä irtosi, vaikka näyttivät aivan puhtailta, poislukien tietty ikävä kiilto nahan pinnassa. Rätit olivat putsauksen jälkeen aivan mustana p*skasta. Tuossapa vielä kuva puhtaista penkeistä.


Samalla raapasin takaluukusta rinkulat pois, tilalle eksyi joku ihmeellinen merkki..? ;)


Kalvot raapasin kans pois, ainakin omaan silmään huomattavasti parempi noin. Pimeä kuva pihalta.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 6.1.2010 20:07

Vaikka nämä ovatkin ihan komeita vehkeitä niin ei perkele nuo etuvalot ovat rumat kuin rullatuoli.
Hyi stna.

mmh79
-
Viestit: 30
Liittynyt: 25.4.2005 3:36

ViestiKirjoittaja mmh79 » 8.1.2010 5:06

Samalla raapasin takaluukusta rinkulat pois, tilalle eksyi joku ihmeellinen merkki..? ;)


Rinkelit takas, tai sit ei ollenkaan. Nyt näyttää amis/turkki tuningilta;) Ja huomattavasti parempi ilman kalvoja.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 8.1.2010 6:17

Eei, rinkulat ei oo menossa kyllä takas, omasta mielestä parempi noin. Tokihan nuo on makuasioita, kuten kalvotkin. Moni on sanonut, että meni ihan pilalle, kun otin kalvot pois. Itse en oikein jaksa ymmärtää, että miksi jokainen auto pitäisi pilata jätesäkeillä? Jotkut haaleat kalvot vielä ymmärtää jotenkuten... :P
Ja btw, merkkihän on kuitenkin ihan ooeeämmää, kuten pakkauskin antaa ymmärtää... ;)

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 8.1.2010 11:43

Porkken merkki sopii hienosti.

My_bug
-
Viestit: 681
Liittynyt: 1.3.2005 18:34

ViestiKirjoittaja My_bug » 8.1.2010 11:54

Hyvä idea toi Turbo-merkki. Amistuuninkiahan tuo olis, jos olis tikkukirjaimilla tuo teksti, tai vaikka sellanen Saab-Turbo merkki, mutta tuo on ihan tyylikäs. Ja mulla on silmää näille jutuille, joten kaikki jotka on toista mieltä, on väärässä.












:D

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 8.1.2010 14:12

No tuo merkkihän sopii ihan hyvin noiden putken ulostulojen kanssa tuonne perseeseen... ;)

jmracing
-
Viestit: 96
Liittynyt: 5.10.2006 23:06

ViestiKirjoittaja jmracing » 8.1.2010 14:45

Possun merkki sopii kuin nenä päähän. Käsittääkseni kesävanteiksikin on tulossa jotain possuun viittaavaa joten mikä ettei. Jenkeissäkin tuntuu olevan joka toisessa TT:ssä juurikin tuo badge. Joko muuten vakionopeudensäädin on asennettu ?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 8.1.2010 16:54

Joo, tuolta amöriikan mailta (ja Harrilta) otin vaikutteita tuohon peräpään merkintään. Ja tottahan se on, teit mitä tahansa, niin ainahan ne jakaa mielipiteitä. Joistain muutoksista tykkää vain useammat, kuin toiset. (tykkäähän ne jotkut carzonen korisarjoistakin...) ;D

jmracing: Vakkari on vielä tuolla laatikossa lattialla, ei oo kerenny/jaksanu paneutua siihen sen enempää. Pitäis joku nakittaa vaihtamaan toi viiksi, kun itsellä ei ole ratin irrotukseen soveltuvaa hylsyä eikä kyllä ihan kauheesti motivoi tuo pakkasessa pihalla tekeminenkään... Samalla nakituksella toki se joku vois vetää noi piuhatkin. Ei mulla motivaatio ole kateissa, puuttuu vaan aikaa, työkalut ja lämpimät tilat. ;)

Ja joo, vanteet tulee samat, mitkä oli Golfissakin. Eli Porsche Cup 3:t. Ehkä sopii, ehkä ei. ;) Omasta mielestä sopivampaa vannemallia saa TT:hen etsiä. Toki sama malli 3-osaisena olisi se "the shit", mut mennään näillä nyt. Tarratuninkiakin on tulossa, kauhee läjä tarroja tuolla lipaston laatikossa! :)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 12.1.2010 22:33

Ohos. On se kyllä sääli kun hyvin pidettyjä autoja rutataan noin... :( Noh toivottavasti kaikki menee hyvin....Ite olisin kuitenkin yrittäny hommaa käytetyn oven ja sitä kautta saada kuntoon (esim ebay). Tosin en tiedä sitten miten vakyhtiö olisi siihen hommaan myöntynyt...

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 13.1.2010 0:15

No ei tää nyt NIIN älyttömän hyvin oo pidetty... Edellinen omistaja ei oo tehny paljoa muuta ku tankannu ja ajanu. Huollot on tosin käytetty ajallaan ja jos jotain on särkynyt, niin se on korjattu. Eli tekniikkapuoli on kyllä ihan ok kunnossa, mitä nyt noita pikku räpellyksiä piti vähän siistiä tuolta ilmanotto/kierrätyspuolelta.
Sisustalta ja ulkokuoreltaan onneksi säilynyt liki räpeltämättömänä, josta iso plussa. Sisustaltaan auto olikin ihan perussiisti, mitä nyt hieman paskainen.
Ulkokuori vaatii hieman fiksiä (joo, nyt vähän enemmänkin...), mutta eiköhän se tästä vielä iloksi muutu. Pellit on onneksi tuota "pientä" sivuosumaa ja apukuskin helman etuosaa lukuunottamatta suorat, pahempia naarmujakaan ei ole. Vain pari pientä jälkeä takaluukussa.
Nuo helmat ajattelin fiksata molemmat viimeistään tuossa keväällä/kesällä. Eli oikean helman painauman oikaisu, molempien helmojen massauksen korjaus (huomasin, että ainakin kuskin helmasta alkaa massa etupäästä irtoamaan) + maalaus. Sinänsä helppo toteuttaa, kun helmat on selkeästi "rajatut" muusta korista, ei tarvitse häivytellä/myllytellä sumurajoja. Myllytyksen ja ämpärillisen vahaa vaatii tosin toi koko auto. Sen näkönen, että vahapurkki on ollut melko vieras käsite...

Joo, arvaa vaan vit..harmittiko. 2 viikkoa kerkes koko vessa olla mulla, niin eikö joku apina peruuta kyljen ruttuun. Sen verta oli vKäyrä tapissaan, että ei riittänyt motivaatiota edes miettiä pistävänsä tikkua ristiin korjauksen vuoksi. Korjatkoot liikkeessä, jos tekevät huonoa jälkeä, tekevät uudestaan. Niin "helppoa" se on. ;)
Ja mitä tohon oven vaihtoon tulee... Mikäli se on ihan päin <lisää ruma sana tähän> oiottu, niin sit kyllä taistelen viimeiseen asti, että ovi vaihdetaan.

Auto on nyt pajalla, jännityksellä odottaen, että mitä sieltä sitten koitetaan mulle tarjota "valmiina" työnä. Huomenna vois kävästä maalaamolla katsomassa, josko auto olisi jo saatu kiikutettua sinne ja miten paljon kittivaraa on kylkeen jätetty. :D

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 13.1.2010 8:26

Mihin maalaamoon TT menee?

ahto
-
Viestit: 123
Liittynyt: 12.9.2006 22:12

ViestiKirjoittaja ahto » 13.1.2010 10:33

jos liike korjaa niin pesonen.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 13.1.2010 11:11

Juu, Pesosellehan ne sen passittaa. Eikä itellä sitä vastaan kyllä mitään ole, ihan ok jälkeä siitä puljusta on yleensä tullut pihalle. Noh, pääasia ehkä, ettei mene a) erääseen maaseutumaalaamoon valtatie 13:n varrelle b) erääseen "maineikkaaseen" maalaamoon oravinmäelle. :)

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 13.1.2010 11:28

No ei nyt ihan kauhean mairittelevia kokemuksia ole tuostakaan maalaamosta aina kuulunut. Työn laatu ilmeisesti riippuu siitä mitä kautta sinne töitä tulee. Mutta toivottavasti TT:n maalaus tehdään asiallisesti.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 13.1.2010 11:29

Nooh, toivotaan pahinta ja pelätään parasta. ;)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 15.1.2010 4:08

Tasan ei käy onnen lahjat... TT:stä on kuulemma koko kylki painunut "b-pilarin" (jota siis ei ko. autossa ole) kohdalta sisään ja vaatii ulos vetämistä. Eli korjausaikataulu venyyyy.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 1.2.2010 21:56

Noh, nyt on auto korjattu. Itse asiassa ollu jo pari viikkoa kohta, mut on ollu kaiken maailman etelänmatkat yms tässä välissä, niin ei oo kerenny kirjottelee.

Ei siitä nyt niin kamala tullut. KLIKS Itse ainakin olen ihan tyytyväinen työn jälkeen. Ovikaan ei peilaa yhtään, vaikka vähän jännitti, kun kokemukset tuollaisten pintojen oikomisista on mitä on...

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 1.2.2010 22:00

Hämääkö kuva, vai onko tuo oikeasti appelsiinipinnalla?

Ei ainakaan lommoa enää tällainen puusilmä näe näytön kautta... ;)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 1.2.2010 22:04

Ei se nyt mitään appelsiinia ole kuitenkaan. Vähän näkyy ruiskun jälki selkeämmin tuossa oven etuosassa, takakylki on likipitäen virheettömällä pinnalla. Keväämmällä vois käyttää koko vessan myllytyksessä, niin eiköhän tuo oven etuosan "appelsiinikin" häviä... :)

Mikko Mallikas
-
Viestit: 73
Liittynyt: 29.2.2004 15:29

ViestiKirjoittaja Mikko Mallikas » 3.2.2010 5:53

Ihan selvää appelsiinia tuo etuosa.. Turha sitä nyt ruveta kiertelemään "ruiskun jälki näkyy blaa,blaa,baa"....

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 3.2.2010 10:25

No kyllä mun käsitys appelsiinista on hieman erilainen. :D

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 3.2.2010 11:01

Kysessähän saattaa olla myös tunnetun tulostinvalmistajan valmistaman kameran kennon tapa tuottaa kuvaa,
Kyllä se tälläisen maalaistollonkin silmään appelsiinilta näyttää, joskin paha tuosta kuvasta on mitään sanoa.

Joba
-
Viestit: 45
Liittynyt: 5.8.2008 13:00

ViestiKirjoittaja Joba » 3.2.2010 14:21

Siisti TT, ovi nyt näyttää siltä että lakkaa on laskettu reilusti ja se on kutistunut. Kuiva lakkaus ei ole tuon näköinen :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 3.2.2010 15:39

Joo, kyllä tuossa taitaa kutitumisilmiöstä olla kyse, maalauksen jälkeen samana päivänä tuo ovi ei ollut vielä noin pahan näköinen. Eikö se nyt luonnossa ihan noin kamala ole, kuin tuossa kuvassa. Lakkaa tuossa näyttäisi olevan melko reilu kerros, eli eiköhän tuon saa fiksattua... Vähän vesihiontaa ja myllytys koko autolle, niin eiköhän siitä katseen kestävä tule. :)

Kävin tuossa pesemässä TT:n ja samalla räpsin pari "parempaa" kuvaa nykykuosista. Vanteiden keskilätkät sai samalla kyytiä, ehkä "vähän" parempi noin. :)


Etuviistosta

Takaviistosta

Stance

Nätisti istuu, ainakin omasta mielestä. Pyörät saisi tulla vaan noin metrin ulommas. :D

Ja ihan hitosti kohensi ulkonäköä tuo kalvojen poisto!

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 3.2.2010 15:50

Hyvä stänssi ja parempi ilman roskasäkkejä laseissa.
eipä noi vanteet kyl parantuneet keskilätkien poistolla, pistä takas...

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 3.2.2010 15:53

Noo, makuasia. Noi vanteet näytti keskilätkien kanssa mun mielestä ihan muovisilta. :)

edit: tosin, en tiedä saako ton näkösistä vanteista hienoja tekemälläkään :D

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 3.2.2010 16:51

No ei kyllä saa! :D
Mut keskilätkien kanssa näyttää "ehjemmältä".

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 3.2.2010 17:11

Olkoot nyt hetken noin. Tai vaikka kevääseen asti. Aika sama. :D Kattoo jos ens talveks löytäis jotai fiksumpaa vannetta tai sit tekis noille jotai taikoja...

Kipe_
-
Viestit: 262
Liittynyt: 21.7.2007 16:59

ViestiKirjoittaja Kipe_ » 4.2.2010 2:43

Mitkäs akvaariot tuossa on etuvalojen tilalla kun näyttää kosteutta olevan melko reilustikkin sisällä?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 4.2.2010 5:19

Pesun jälkeen kun ajelee pakkaseen, niin ne on aina ton näköset. Kyllä ne siitä aina kirkastuu pikkuhiljaa. :)

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 4.2.2010 10:55

^ Ja ihmiset vielä kehtaavat valittaa, jos tarvikeumpiot ottavat hieman kosteutta sisään. ;)

slate
-
Viestit: 674
Liittynyt: 27.7.2003 14:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja slate » 4.2.2010 11:48

Erään kostuvaumpioisen audin tapauksessa maahantuojan kommentti asiaan oli, että se on tämä suomen ilmasto. Ei kuulukaan toimia.

Näyttää vajaalta nuo vanteet ilman keskiöitä mun mielestä. Noh mutta kohtahan saa kesärullat alle ;)


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa