TT quattro '00
Valvoja: ffp jäsenet
TT quattro '00
Golf meni ja tilalle tuli tällainen Ingolstadtin (Unkarin) ihme.
Pellin alla 1.8T (APX, 225hp), rullattu 177tkm, musta nahkasisusta, joka on tosi siistissä kunnossa, penkit nyt vaatii vähän nahanhoitoainetta, mutta nekin ihan ryhdissään ja sivutuetkin ihan kunnossa.
Ulkokuoressa OLI pientä sanomista (naarmu takakyljesssä + lommo vasemman helman etulaidassa), sittemmin hieman enemmänkin... Siitä lisää alempana.
Tekniikka pelaa hienosti ja haldex toimii aivan kuten kuuluukin. *koputtaa puuta*
Perusvirit löytyy, eli Karalan (digituning) lastu + custom rosteriputkisto komeilla (?) ulospäin rullatuilla putken päillä! Ehkä noille joutuu jotain tekemään. ;)
Alustana joku Bilstein (korkeussäädettävä?), ainakin hiton hyvä ajoltaan. Pitää tutkia, kunhan on aikaa...
Vanteina jotku perus-halpis-17" mitkä lie valuvikaiset alesessiot. :D Saa kelvata talvipyöriksi. Kesäksi tulee Golfistakin tutut 18" possun kup kolmoset.
Ainahan näissä käytetyissä vessoissa jotain sanomista on. Ekana ulkokuoressa tökkää nuo puskurin ritilät, jotka on joku pilannut maalaamalla, kuten kuvasta näkee. Tilasin siis Slamitilta uudet. Keskiritilän otin Quattro Sport -mallisen, kun sekin kuulemma vähän soveltamalla tuohon käy. Jos ei käy, niin saa Harri tulle itse asentamaan! :D
Maski ja takapuskurin paneeli tulee myös mallia Quattro Sport.
Samaan tilaukseen laitoin orkkis ilmanputsarikotelon + bypassin, ei oikein tuo armoton tuningsuhina enää iske, kai sitä tulee vanhaksi pikkuhiljaa. Autoon siis asennettu BSR suodatinkitti + jonkinsortin tuning-dump/bypass venttiili. Toi on vielä liian jäykällä jousella, joten äänimaailma on vähintäänkin huomiota herättävä. ;D
Vakkarin viiksenkin tilailin samaan konkurssiin, kun on nahkahousu säästöpäällä jättänyt ruksaamatta lisävarustelistalta.
Ja noi kalvot lähtee kans v*ttuun. Ei sovi sitten kirveelläkään mun mielestä tuohon. :P
Kunhan jaksan, niin otan kuvia sisältäkin.
Pellin alla 1.8T (APX, 225hp), rullattu 177tkm, musta nahkasisusta, joka on tosi siistissä kunnossa, penkit nyt vaatii vähän nahanhoitoainetta, mutta nekin ihan ryhdissään ja sivutuetkin ihan kunnossa.
Ulkokuoressa OLI pientä sanomista (naarmu takakyljesssä + lommo vasemman helman etulaidassa), sittemmin hieman enemmänkin... Siitä lisää alempana.
Tekniikka pelaa hienosti ja haldex toimii aivan kuten kuuluukin. *koputtaa puuta*
Perusvirit löytyy, eli Karalan (digituning) lastu + custom rosteriputkisto komeilla (?) ulospäin rullatuilla putken päillä! Ehkä noille joutuu jotain tekemään. ;)
Alustana joku Bilstein (korkeussäädettävä?), ainakin hiton hyvä ajoltaan. Pitää tutkia, kunhan on aikaa...
Vanteina jotku perus-halpis-17" mitkä lie valuvikaiset alesessiot. :D Saa kelvata talvipyöriksi. Kesäksi tulee Golfistakin tutut 18" possun kup kolmoset.
Ainahan näissä käytetyissä vessoissa jotain sanomista on. Ekana ulkokuoressa tökkää nuo puskurin ritilät, jotka on joku pilannut maalaamalla, kuten kuvasta näkee. Tilasin siis Slamitilta uudet. Keskiritilän otin Quattro Sport -mallisen, kun sekin kuulemma vähän soveltamalla tuohon käy. Jos ei käy, niin saa Harri tulle itse asentamaan! :D
Maski ja takapuskurin paneeli tulee myös mallia Quattro Sport.
Samaan tilaukseen laitoin orkkis ilmanputsarikotelon + bypassin, ei oikein tuo armoton tuningsuhina enää iske, kai sitä tulee vanhaksi pikkuhiljaa. Autoon siis asennettu BSR suodatinkitti + jonkinsortin tuning-dump/bypass venttiili. Toi on vielä liian jäykällä jousella, joten äänimaailma on vähintäänkin huomiota herättävä. ;D
Vakkarin viiksenkin tilailin samaan konkurssiin, kun on nahkahousu säästöpäällä jättänyt ruksaamatta lisävarustelistalta.
Ja noi kalvot lähtee kans v*ttuun. Ei sovi sitten kirveelläkään mun mielestä tuohon. :P
Kunhan jaksan, niin otan kuvia sisältäkin.
Viimeksi muokannut Markku M., 29.9.2010 17:17. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
Ei mitään hajua mikä se venttiili on, mut helvetisti se suhisee ainakin. :D Pitää katsella sitten, kun sen vaihtaa. Ois varmaan pari vapaavirtaussuodatintakin tuossa kaupan kohta. BSR löytyy Audista ja Apex'i hyllystä. ;)
Joo, antituunaus on kivaa ja halpaa. (kivaa - joo, halpaa - ei tod)
TT on taas sarjassamme näitä - autoja jotka jakaa mielipiteet rajusti kahtia. Siitä vaan joko tykkää tai ei tykkää. Mun mielestä se on yksi hienoimmista Audeista, mitä on ikinä tehty. :)
Eilen katselin noita umpioita ja totesin, että joku on kyllä onnistunut polttimoiden vaihdossa lähes 100-prosenttisesti. Pitkien valojen polttimot kun eivät ole edes sinnepäinkään paikallaan. :) Pitää jaksaa joku päivä irroitella umpiot ja tutkiskella, että mikä on mennyt pieleen.
Joo, antituunaus on kivaa ja halpaa. (kivaa - joo, halpaa - ei tod)
TT on taas sarjassamme näitä - autoja jotka jakaa mielipiteet rajusti kahtia. Siitä vaan joko tykkää tai ei tykkää. Mun mielestä se on yksi hienoimmista Audeista, mitä on ikinä tehty. :)
Eilen katselin noita umpioita ja totesin, että joku on kyllä onnistunut polttimoiden vaihdossa lähes 100-prosenttisesti. Pitkien valojen polttimot kun eivät ole edes sinnepäinkään paikallaan. :) Pitää jaksaa joku päivä irroitella umpiot ja tutkiskella, että mikä on mennyt pieleen.
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
Kyllä tämä Haldex vehje Torsenin jälkeen vaan puskee ja puskee ja tuntuu liian etuvetoiselta.
Minä taas väitän ihan päinvastoin, torsen tuntuu useamman haldex-vuoden jälkeen todella aliohjaavalta. Haldexin kanssa pitää vaan opetella ajamaan hieman eri tavalla kuin torsenilla, kyllä se tottelee hienosti kaasun käyttöä ihan ilman performance laatikoitakin.
En kyl ylistäis vanhan TT:n ajo-ominaisuuksia.
Radalla ainakin helvetin tylsä auto ajaa, käyttäytyy ku vastahakoinen muuli.
Mielummin sitä veti kierrokset Z4:lla ja 350Z:lla, TT:n jäädessä varikolle ihan keskenään.
Saahan sillä lystiä talvella muiden amisten kanssa parkkipaikalla pyöriessä.
Mutta kaukana se on urheiluautosta!
Onhan se ihan söpö ja kiva peli vedellä normaaliajossa, johon se on tehtykin.
"Bulevardi-sportti".
Radalla ainakin helvetin tylsä auto ajaa, käyttäytyy ku vastahakoinen muuli.
Mielummin sitä veti kierrokset Z4:lla ja 350Z:lla, TT:n jäädessä varikolle ihan keskenään.
Saahan sillä lystiä talvella muiden amisten kanssa parkkipaikalla pyöriessä.
Mutta kaukana se on urheiluautosta!
Onhan se ihan söpö ja kiva peli vedellä normaaliajossa, johon se on tehtykin.
"Bulevardi-sportti".
Meneeköhän tää nyt varmasti tarpeeksi offtopicin puolelle? :D
Noh, enivei. Käsittääkseni tässä nyt ei kukaan TT:tä ole urheiluautoksi väittänytkään. Omasta mielestänikin se on lähinnä "SCC" eli Sport Compact Car. Eli pikkusportti näin suomennettuna. Tuollainen GTI-luokan coupe, jossa kivana lisänä sillointällöin vetävät takapyörät.
Ja muihin GTI-luokan autoihin verrattuna TT on kyllä hieno ja hyvä auto ajaa. Z4 ja 350Z on kummatkin omasta mielestäni hieman toisen kategorian autoja, niihin on mun mielestä vähän huono verrata. Mutta ennenkaikkea, makuasioita. Tykkäähän joku ajaa Citroeneilläkin.
Noh, enivei. Käsittääkseni tässä nyt ei kukaan TT:tä ole urheiluautoksi väittänytkään. Omasta mielestänikin se on lähinnä "SCC" eli Sport Compact Car. Eli pikkusportti näin suomennettuna. Tuollainen GTI-luokan coupe, jossa kivana lisänä sillointällöin vetävät takapyörät.
Ja muihin GTI-luokan autoihin verrattuna TT on kyllä hieno ja hyvä auto ajaa. Z4 ja 350Z on kummatkin omasta mielestäni hieman toisen kategorian autoja, niihin on mun mielestä vähän huono verrata. Mutta ennenkaikkea, makuasioita. Tykkäähän joku ajaa Citroeneilläkin.
Noh noh, äläs nyt. :) Lamborghini Gallardo ja Porsche 911 Turbo ovat urheiluautoja. Näin esimerkkinä...
Joo, alusta on tosi hyvä, ei kallistele nimeksikään, mutta pintakovakaan tuo ei missään nimessä ole. Harkitsin tuossa jopa alustan korottamista (!) talveksi, korkeussäädettävä kun tuo taitaa olla. Ainakin mitä kaveriltani kyselin, joka ko. autoa on huoltanut.
Hankintana ei harmita kyllä pätkääkään, onhan tämä "vähän" toista maata, kuin Mk4 Golf! ;) Vaikka periaatteessa samaa p*skaa onkin, eri paketissa vaan.
Joo, alusta on tosi hyvä, ei kallistele nimeksikään, mutta pintakovakaan tuo ei missään nimessä ole. Harkitsin tuossa jopa alustan korottamista (!) talveksi, korkeussäädettävä kun tuo taitaa olla. Ainakin mitä kaveriltani kyselin, joka ko. autoa on huoltanut.
Hankintana ei harmita kyllä pätkääkään, onhan tämä "vähän" toista maata, kuin Mk4 Golf! ;) Vaikka periaatteessa samaa p*skaa onkin, eri paketissa vaan.
Mitenhän tällä Haldexilla sitten pitäisi ajaa? Voiko tässä mun autossa olla jokin vika sitten? Eturenkaat saa sutata niin vimmatusti ennen kuin takana tapahtuu mitään. Kaasun lisäyksellä ollaan sitten jo puskemisen takia jossain liikenteen jakajassa. Ehkä en vain osaa :) Kyllä omaan makuun saisi olla huomattavasti takapainotteisimpi.
Mitenhän tällä Haldexilla sitten pitäisi ajaa? Voiko tässä mun autossa olla jokin vika sitten? Eturenkaat saa sutata niin vimmatusti ennen kuin takana tapahtuu mitään. Kaasun lisäyksellä ollaan sitten jo puskemisen takia jossain liikenteen jakajassa. Ehkä en vain osaa :) Kyllä omaan makuun saisi olla huomattavasti takapainotteisimpi.
Ei sitä etupään sutaisua kerkeä edes huomaamaan normaalisti...
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
Offi jatkukoon :), löytyy pihasta kaikki 3 erilaista quattroa...
- Torsen on käytökseltään kuin takaveto, kunhan sen saa luisuun, ainut että on aika ennalta arvaamaton.
- Avotasuri on ehkä kaikista mukavin noista 3:sta, heittää vain luisuun ja nauttia menosta. - Haldex on vähä tosta välistä, toki ESPi päällä ihan mielenkiintoinen tuttavuus, kun tuntuu ettei sillä voi ajaa ulos tuolloin :D. Haldexista kyllä vielä aika vähän kokemusta, että kuinka toi sähkökaasu ja poiskytkentä haittaavat nautintoa.
- Torsen on käytökseltään kuin takaveto, kunhan sen saa luisuun, ainut että on aika ennalta arvaamaton.
- Avotasuri on ehkä kaikista mukavin noista 3:sta, heittää vain luisuun ja nauttia menosta. - Haldex on vähä tosta välistä, toki ESPi päällä ihan mielenkiintoinen tuttavuus, kun tuntuu ettei sillä voi ajaa ulos tuolloin :D. Haldexista kyllä vielä aika vähän kokemusta, että kuinka toi sähkökaasu ja poiskytkentä haittaavat nautintoa.
OT:
Kuinka paljon olet ajanut radalla TT:llä? ;)
Itse olen ajellut radalla ja yhden talven 225hv 8N quattrolla (KW V1 + Oettinger softa) ja voin kyllä Ceden trollailusta huolimatta sanoa laitteen olevan varsin urheilullinen ajaa, alusta- ja softapäivityksellä se on kyllä jotakin muuta kuin vastahakuinen muuli. Ja kyllä mä sen sain sladiinkin talvella oikealla kaasunkäytöllä. ;)
Takavetoisiin verrattuna se on toki "tylsempi" radalla, mutta luokittelisin sen edellä mainituilla päivityksillä vähintäänkin sportiksi. Radalla nuo Ceden mainitsemat takavedot antavat kyllä nelikkoa enemmän enemmän "ajamisen iloa". Mutta TT 8N on helppo ja hauska ajaa radalla, pienellä päivityksellä se on kyllä jotakin muuta kuin kampaaja-auto. Allekirjoittanut on rataillut kahden TT:n lisäksi kolmella takaveto- Stuttgartilaisella, eli jotakin vertailukohtaa kai on. ;)
Terveisin:
ex
2x TT 8N
2x Boxster
1x 911 C2
En kyl ylistäis vanhan TT:n ajo-ominaisuuksia.
Radalla ainakin helvetin tylsä auto ajaa, käyttäytyy ku vastahakoinen muuli.
Mielummin sitä veti kierrokset Z4:lla ja 350Z:lla, TT:n jäädessä varikolle ihan keskenään.
Saahan sillä lystiä talvella muiden amisten kanssa parkkipaikalla pyöriessä.
Mutta kaukana se on urheiluautosta!
Onhan se ihan söpö ja kiva peli vedellä normaaliajossa, johon se on tehtykin.
"Bulevardi-sportti".
Kuinka paljon olet ajanut radalla TT:llä? ;)
Itse olen ajellut radalla ja yhden talven 225hv 8N quattrolla (KW V1 + Oettinger softa) ja voin kyllä Ceden trollailusta huolimatta sanoa laitteen olevan varsin urheilullinen ajaa, alusta- ja softapäivityksellä se on kyllä jotakin muuta kuin vastahakuinen muuli. Ja kyllä mä sen sain sladiinkin talvella oikealla kaasunkäytöllä. ;)
Takavetoisiin verrattuna se on toki "tylsempi" radalla, mutta luokittelisin sen edellä mainituilla päivityksillä vähintäänkin sportiksi. Radalla nuo Ceden mainitsemat takavedot antavat kyllä nelikkoa enemmän enemmän "ajamisen iloa". Mutta TT 8N on helppo ja hauska ajaa radalla, pienellä päivityksellä se on kyllä jotakin muuta kuin kampaaja-auto. Allekirjoittanut on rataillut kahden TT:n lisäksi kolmella takaveto- Stuttgartilaisella, eli jotakin vertailukohtaa kai on. ;)
Terveisin:
ex
2x TT 8N
2x Boxster
1x 911 C2
Kyllä Torsenin menosta tiesi paljon paremmin mihin suuntaan sitä ollaan menossa ja kaasujalan säännöstelyllä se myös ohjattiin sinne mihin haluttiin. Tämän oman Haldex vehkeen kanssa saa kyllä arvailla kovasti pusketaanko suoraan vai lähteekö se perä irti.
Voiko rengastus vaikuttaa tähän käytökseen kuinka paljon? Torsenilla enimmät kilsat tuli kitkoilla ja nyt on alla uudet nastarenkaat.
Pitääkö tässä alkaa ihan oikeasti etsimään vikaa muualtakin kuin ratin ja penkin välistä? Ja jos niin mistä?
Voiko rengastus vaikuttaa tähän käytökseen kuinka paljon? Torsenilla enimmät kilsat tuli kitkoilla ja nyt on alla uudet nastarenkaat.
Pitääkö tässä alkaa ihan oikeasti etsimään vikaa muualtakin kuin ratin ja penkin välistä? Ja jos niin mistä?
Pitäisiköhän tätä haldex-spekulointia varten perustaa vaikka tuonne tekniikka-osioon oma topic..? :D
Tällästä meinasit?
Kysellään noi vaikka privaatilla sitten... :D
TT:tä tuli tänään räplättyä hieman:
Pitkän valon polttimot on nyt kunnolla paikallaan, hieman oli edellinen omistaja teurastanut polttimoiden pidikkeistä sisuskalut pois, että oli saanut pitkiin jälkiasennus-xenonit paikalleen.
Pikku patentti polttimon pidikkeeseen, että polttimo pysyy paikallaan ja johan alkoi polttimot istumaan siellä missä pitääkin ja pitkät valot osoittelemaan sinne, minne pitääkin! :)
Samalla räpläillessäni huomasin positiiviseksi yllätyksekseni, että autossa on kuin onkin alkuperäiset kaasupurkausvalot! :) Umpion takakannessa on asianmukainen suurjännitevaroitustarra ja BOSCHin valmistamista ballasteista löytyy VAG-varaosanumerot ja kaikki! Nice!
Ajovalon pesureidenkin pelkäsin jo hajonneen, kun pesurien luukut jäivät irvistämään. Onneksi selvisin säikähdyksellä: pesurin suutin irti -> suutin täynnä jäätä -> pieni sulatus-operaatio ja takaisin _kunnolla_ pohjaan asti paikalleen ja johan alkoi luukutkin menemään kiinni. :)
Aikani kuluksi, uusia puskurin ritilöitä ynnä muita hiluja odotellessani suhautin puskurin ritilät mattamustalla. Ehkä "pikkuisen" fiksumman näköinen nyt.
Ja pari otosta tältä illalta:
Etuviistosta parkit päällä
Xenonit päällä
Takaviistosta
Noi putkenpäät tulee vaihtumaan! Ihan hirveet. :D Samaten kalvot poistuu ikkunoista, kunhan saan inspiraation ruveta löträämään Sinolin kera.
Maalipintakin vaatisi hieman huolenpitoa. Pitänee käydä kyselemässä pientä myllytys/vahaus-operaatiota tuosta eräältä fiksarilta...
Ei tässä näytä tekeminen loppuvan ainakaan tämän yksilön pelastusoperaatiossa kesken... Mutta onpahan tekemistä! Ei pääse valittamaan, että tylsää olisi. ;)
TT:tä tuli tänään räplättyä hieman:
Pitkän valon polttimot on nyt kunnolla paikallaan, hieman oli edellinen omistaja teurastanut polttimoiden pidikkeistä sisuskalut pois, että oli saanut pitkiin jälkiasennus-xenonit paikalleen.
Pikku patentti polttimon pidikkeeseen, että polttimo pysyy paikallaan ja johan alkoi polttimot istumaan siellä missä pitääkin ja pitkät valot osoittelemaan sinne, minne pitääkin! :)
Samalla räpläillessäni huomasin positiiviseksi yllätyksekseni, että autossa on kuin onkin alkuperäiset kaasupurkausvalot! :) Umpion takakannessa on asianmukainen suurjännitevaroitustarra ja BOSCHin valmistamista ballasteista löytyy VAG-varaosanumerot ja kaikki! Nice!
Ajovalon pesureidenkin pelkäsin jo hajonneen, kun pesurien luukut jäivät irvistämään. Onneksi selvisin säikähdyksellä: pesurin suutin irti -> suutin täynnä jäätä -> pieni sulatus-operaatio ja takaisin _kunnolla_ pohjaan asti paikalleen ja johan alkoi luukutkin menemään kiinni. :)
Aikani kuluksi, uusia puskurin ritilöitä ynnä muita hiluja odotellessani suhautin puskurin ritilät mattamustalla. Ehkä "pikkuisen" fiksumman näköinen nyt.
Ja pari otosta tältä illalta:
Etuviistosta parkit päällä
Xenonit päällä
Takaviistosta
Noi putkenpäät tulee vaihtumaan! Ihan hirveet. :D Samaten kalvot poistuu ikkunoista, kunhan saan inspiraation ruveta löträämään Sinolin kera.
Maalipintakin vaatisi hieman huolenpitoa. Pitänee käydä kyselemässä pientä myllytys/vahaus-operaatiota tuosta eräältä fiksarilta...
Ei tässä näytä tekeminen loppuvan ainakaan tämän yksilön pelastusoperaatiossa kesken... Mutta onpahan tekemistä! Ei pääse valittamaan, että tylsää olisi. ;)
Tänään kävin hakemassa Audiin soittimenkin jopa. Tärkeimpänä valintakriteerinä oli, että pitää soveltua valaistukseltaan muuhun kojetaulun valaistukseen ja hyvinhän tuo tuonne soveltuu.
Kaiken maailman nintendo-hedelmäpelisoittimet unohdettiin samantien ja tuommoinen Alpinen 105Ri vastasi muiltakin ominaisuuksiltaan haettua (cd-toisto, mp3-toisto, usb-liitäntä, valmius erillisen prosessorin kytkentään (Imprint) & prossun suoraohjaus jne...). Tuo 105Ri:hän on toiminnoiltaan / ominaisuuksiltaan vanhempaa CDA-9884R -mallia vastaava, erivärisillä valoilla vaan.
Ja hyvinhän se tuonne muuhun kojetauluun sulautuu. :) Kuva
Pikkumittarit yllättäen elää omaa elämäänsä (näyttää kokoajan about noita lukemia), mutta eiköhän nuokin tuosta saada korjautettua ajan myötä... :) Mittariston uusinta olisi vähän turhan kallis paukku ja korjaajakin noille olisi jo suunnilleen tiedossa.
Slamitin pakettia odotellen. Sitten ehkäpä lisää kuvia, kunhan saa nuo tilatut hilut kiinni. :)
Kaiken maailman nintendo-hedelmäpelisoittimet unohdettiin samantien ja tuommoinen Alpinen 105Ri vastasi muiltakin ominaisuuksiltaan haettua (cd-toisto, mp3-toisto, usb-liitäntä, valmius erillisen prosessorin kytkentään (Imprint) & prossun suoraohjaus jne...). Tuo 105Ri:hän on toiminnoiltaan / ominaisuuksiltaan vanhempaa CDA-9884R -mallia vastaava, erivärisillä valoilla vaan.
Ja hyvinhän se tuonne muuhun kojetauluun sulautuu. :) Kuva
Pikkumittarit yllättäen elää omaa elämäänsä (näyttää kokoajan about noita lukemia), mutta eiköhän nuokin tuosta saada korjautettua ajan myötä... :) Mittariston uusinta olisi vähän turhan kallis paukku ja korjaajakin noille olisi jo suunnilleen tiedossa.
Slamitin pakettia odotellen. Sitten ehkäpä lisää kuvia, kunhan saa nuo tilatut hilut kiinni. :)
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
Tänään kävin näyttämässä tuota paikallisella VW-liikkeellä, tuomio: takakyljen ja oven oikaisu ja maalaus, uusi kahva + lukkolaite (ovi taipunut siis kahvalta asti ja kahva/lukko ei pelaa enää kunnolla). Eivät suostu uutta ovea laittamaan vaan koittavat oikoa tuon. Pahoin pelkään vaan, että ei tule suoraa enää... :/ Auto menee pajoitettavaksi 11. päivä tammikuuta. Ei auta kuin toivoa, että tulee katseen kestävä lopputulos.
Tänään hain Slamitin paketin matkiksesta, mutta kuinka yllättävää, että motivaatio auton "tuunaamisen" suhteen on pikkuisen jäissä. Noh, ehkä mä joku päivä tuossa saan noi maskit yms ritilät kötösteltyä kiinni... Tuossa aikani kuluksi maalailin noi puskurin uudet sivuritilätkin kiiltävällä mustalla, niin sopii paremmin yhteen noiden Quattro Sport -palikoiden kanssa.
Tänään hain Slamitin paketin matkiksesta, mutta kuinka yllättävää, että motivaatio auton "tuunaamisen" suhteen on pikkuisen jäissä. Noh, ehkä mä joku päivä tuossa saan noi maskit yms ritilät kötösteltyä kiinni... Tuossa aikani kuluksi maalailin noi puskurin uudet sivuritilätkin kiiltävällä mustalla, niin sopii paremmin yhteen noiden Quattro Sport -palikoiden kanssa.
Korjaamo tässä taasen tyytyväinen, että saa myytyä ovh-hintaista työtä yhtiölle --> soppa valmiiksi keitetty ja sinä saat paklatun oven. Lienee vakuutusyhtiön päätös perustunut merkkiliikkeen ovh-hintaiseen oveen: jos sinulle käy käytetty mutta suora osa, niin kannattaa kysyä vakuutusyhtiön suhtautumista siihenkin. Itse tein näin entisen käyttöauton kohdalla ja sain "kaikkien kannalta" paremman lopputuloksen aikaiseksi. "Myynti"-palstalla näyttää oleva 2000 vuosimallin luukkuja kaupan sjugelin toimesta.
(e: en näemmä osaa kirjoittaa)
(e: en näemmä osaa kirjoittaa)
Juu, näin ne mulle sen perusteli, että uusi ovi on niin hintava, että ainakin yritetään oikoa tuota nyt ensiksi...
Tuossa vielä tänään napattu parempi kuva kyljestä ilman jäätä. Aika syvä on tuo lommo takakyljessä, noi oven painaumat on huomattavasti loivempia, mutta kuten sanoinkin, tuo ovipelti on aika pahasti venynyt.
Jaksoin jopa turailla nuo quattro sport hilut keulalle. Menihän se keskiritiläkin, tosin aika raakaa voimaa sai käyttää, että se sinne lopsahti "paikalleen" :D Takapuskurin paneelia en jaksanut vielä ruveta turaamaan, kun on auton perässäkin tuollainen mukava 10cm lumikinos. Maskin vaihto sujui kans aika kivutta, kun vanhasta maskista oli ne maskin alalaidan kiinnitysklipsit jo irroteltu ja ylälaidan kiinnikkeet katkottu. :D
Ja tuossapa vielä kuva "Quattro Sport" keulasta.
Puskurin sivuritilät tulivat myös uudet ja ennen kiinnilaittoa tosiaan maalasin ne kiiltävällä mustalla, niin ei ole ihan niin eri sarjaa muiden ritilöiden kanssa.
Ja nappasinpa samalla pari kuvaa sisältäkin:
Kuva1 ja Kuva2
Penkit vaatisi hieman värjäyskäsittelyä selkänojan sivuttaistukiin, mutta muuten nuo on kyllä ihan hienossa kunnossa. Lattiamatot on myös uusintalistalla, kuskin matto on oikean jalan kantapään kohdalta puhki.
Ilmanputsarikotelo ja bypass vaihtuivat kans originaaleihin. Huomattavasti sivistyneemmän kuuloinen tuo auto nyt, kun ei enää sihise ja suhise. :)
Tuossa vielä tänään napattu parempi kuva kyljestä ilman jäätä. Aika syvä on tuo lommo takakyljessä, noi oven painaumat on huomattavasti loivempia, mutta kuten sanoinkin, tuo ovipelti on aika pahasti venynyt.
Jaksoin jopa turailla nuo quattro sport hilut keulalle. Menihän se keskiritiläkin, tosin aika raakaa voimaa sai käyttää, että se sinne lopsahti "paikalleen" :D Takapuskurin paneelia en jaksanut vielä ruveta turaamaan, kun on auton perässäkin tuollainen mukava 10cm lumikinos. Maskin vaihto sujui kans aika kivutta, kun vanhasta maskista oli ne maskin alalaidan kiinnitysklipsit jo irroteltu ja ylälaidan kiinnikkeet katkottu. :D
Ja tuossapa vielä kuva "Quattro Sport" keulasta.
Puskurin sivuritilät tulivat myös uudet ja ennen kiinnilaittoa tosiaan maalasin ne kiiltävällä mustalla, niin ei ole ihan niin eri sarjaa muiden ritilöiden kanssa.
Ja nappasinpa samalla pari kuvaa sisältäkin:
Kuva1 ja Kuva2
Penkit vaatisi hieman värjäyskäsittelyä selkänojan sivuttaistukiin, mutta muuten nuo on kyllä ihan hienossa kunnossa. Lattiamatot on myös uusintalistalla, kuskin matto on oikean jalan kantapään kohdalta puhki.
Ilmanputsarikotelo ja bypass vaihtuivat kans originaaleihin. Huomattavasti sivistyneemmän kuuloinen tuo auto nyt, kun ei enää sihise ja suhise. :)
Kato sitten tarkkaan kun saat autos takas. Ne ei sielä yhtään edes koita kohdella sitä nätisti. Omassa TT:ssä kummassakin ovessa lakka lohkeamia, ilmesesti on auottu ovia kun ollut nosturissa ja ne muoviset stopparit olleet likasia tai liian kovin hakattu niihin. Vaikka sainkin 500€ niistä niin silti se vituttaa. Kandee putsata viimisen päälle kuntoon, mieluiten vahat pintaan että saat sen varmasti puhtaaksi heti palautuksen jälkeen ja pääset peilaamaan mahdolliset naarmut tai kolhut.
Omaani osuttiin kahdesti viime kesänä, sekä lehtosella ovat rytänneet nosturin kanssa kummatkin helmat alta kasaan. Ei päältä päin näy mutta sattusin katsomaan auton alle kun renkaan kulmia säädettiin niin yllätys oli suuri, jokaisen nostokohdan kohdalla helmassa 1-2 painaumaa. Ihme kun ei totakaan voi sanoa kun toisen helman klommosta jo jäivät kiinni kesällä. Saa nähdä miten hoitavat kuntoon...
Näin ohimennen olis tällänen kyssäri, tohon rempattiin se jakopää viime keväänä. Olisko ollut jo kesäkuussa kun vein auton LMS kun pitää outoa rahinaa kylmänä. Siitä asti ollaan mun kustannuksella haettu vikaa. Vaihdettu ilmastoinnin kompura+hihnankiristin+öljypumppu+forte käsittely, mutta vikaa ei ole löytynyt. Tässä talven tultua alkaa kovasti vaikuttamaan siltä että se jakopää on taas paskana, sillä rahina vaan koventunut ja aika pitkään ääntää. Takuu ilmesesti on 1 tai 2 vuotta, ainakin osilla 2 vuotta. Mutta olen omakustanteisesti upottanut jo pitkälti toista tonnia vian hakuun ja lopulta se taitaa olla alkuperäinen vika josta maksoin jo ruhtinaalliset 2500€. Voiko tollasen vian korjaaminen tosiaan olla noin vitun vaikeeta vai kuin vitun käsi tarvii olla?
Omaani osuttiin kahdesti viime kesänä, sekä lehtosella ovat rytänneet nosturin kanssa kummatkin helmat alta kasaan. Ei päältä päin näy mutta sattusin katsomaan auton alle kun renkaan kulmia säädettiin niin yllätys oli suuri, jokaisen nostokohdan kohdalla helmassa 1-2 painaumaa. Ihme kun ei totakaan voi sanoa kun toisen helman klommosta jo jäivät kiinni kesällä. Saa nähdä miten hoitavat kuntoon...
Näin ohimennen olis tällänen kyssäri, tohon rempattiin se jakopää viime keväänä. Olisko ollut jo kesäkuussa kun vein auton LMS kun pitää outoa rahinaa kylmänä. Siitä asti ollaan mun kustannuksella haettu vikaa. Vaihdettu ilmastoinnin kompura+hihnankiristin+öljypumppu+forte käsittely, mutta vikaa ei ole löytynyt. Tässä talven tultua alkaa kovasti vaikuttamaan siltä että se jakopää on taas paskana, sillä rahina vaan koventunut ja aika pitkään ääntää. Takuu ilmesesti on 1 tai 2 vuotta, ainakin osilla 2 vuotta. Mutta olen omakustanteisesti upottanut jo pitkälti toista tonnia vian hakuun ja lopulta se taitaa olla alkuperäinen vika josta maksoin jo ruhtinaalliset 2500€. Voiko tollasen vian korjaaminen tosiaan olla noin vitun vaikeeta vai kuin vitun käsi tarvii olla?
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
Mak383, eikö tuossa ole cruisea? Jos ei, niin suosittelen asentamaan sen pikinmiten, säästää hermoja matka-ajossa tuolla koneella, kun itellä ainakin tuntu vauhti pumppaavan vähän liikaa koneen luonteesta johtuen. Sulla tais olla APX-kone, mutta ainakin BAM:ssa ei tarvinnu ku pistää uus viiksi kii, johto viikseltä vesikaukalon liitinrasialle, ja liitinrasialta ECU:lle, sit vain VAG-comilla käyttöön.
Bypassin tilalla oli joku ihan v*tun hämärän (halvan) näköinen "säädettävä" bypass, joka ääniensä perusteella kyllä puhalteli sitä ilmaa muuallekkin, kuin imuputkeen. Orkkis-bypassin vaihtamalla auton toimintakin parani, ei nyhdä eikä tiputtele kierroksia enää vaihdoissa / muissa tilanteissa, joissa bypass aukeaa ja laskee paineet "pihalle".
Ja joo, jos tosiaan vianhaku on noin hankalaa & kallista, niin itse ainakin rupeaisin jo miettimään, että onko tuo enää järkevää ja saattaisn jopa vaihtaa vianetsijää... ;)
Kuattrosportti-takapuskurin paneelinkin sain vaihdettua jopa tuossa yksi päivä paikalleen. Siitäkin voisi ottaa ehkä joskus kuvaa. Tai noh, ehkäpä kuvailen sitten koko autoa, että: "Näin v*tuiksi meni lommon oikominen" ja valitan että miten p*skaa palvelua sain!:D
Ja joo, jos tosiaan vianhaku on noin hankalaa & kallista, niin itse ainakin rupeaisin jo miettimään, että onko tuo enää järkevää ja saattaisn jopa vaihtaa vianetsijää... ;)
Kuattrosportti-takapuskurin paneelinkin sain vaihdettua jopa tuossa yksi päivä paikalleen. Siitäkin voisi ottaa ehkä joskus kuvaa. Tai noh, ehkäpä kuvailen sitten koko autoa, että: "Näin v*tuiksi meni lommon oikominen" ja valitan että miten p*skaa palvelua sain!:D
Tuossa vähän kävin turailemassa jotain...
Penkit sai tänään puhdistuskäsittelyn, lopputulokseen olen ihan tyytyväinen. Etenkin, kun ottaa huomioon, että tein itse :)
Hirveä määrä likaa noista penkeistä irtosi, vaikka näyttivät aivan puhtailta, poislukien tietty ikävä kiilto nahan pinnassa. Rätit olivat putsauksen jälkeen aivan mustana p*skasta. Tuossapa vielä kuva puhtaista penkeistä.
Samalla raapasin takaluukusta rinkulat pois, tilalle eksyi joku ihmeellinen merkki..? ;)
Kalvot raapasin kans pois, ainakin omaan silmään huomattavasti parempi noin. Pimeä kuva pihalta.
Penkit sai tänään puhdistuskäsittelyn, lopputulokseen olen ihan tyytyväinen. Etenkin, kun ottaa huomioon, että tein itse :)
Hirveä määrä likaa noista penkeistä irtosi, vaikka näyttivät aivan puhtailta, poislukien tietty ikävä kiilto nahan pinnassa. Rätit olivat putsauksen jälkeen aivan mustana p*skasta. Tuossapa vielä kuva puhtaista penkeistä.
Samalla raapasin takaluukusta rinkulat pois, tilalle eksyi joku ihmeellinen merkki..? ;)
Kalvot raapasin kans pois, ainakin omaan silmään huomattavasti parempi noin. Pimeä kuva pihalta.
Eei, rinkulat ei oo menossa kyllä takas, omasta mielestä parempi noin. Tokihan nuo on makuasioita, kuten kalvotkin. Moni on sanonut, että meni ihan pilalle, kun otin kalvot pois. Itse en oikein jaksa ymmärtää, että miksi jokainen auto pitäisi pilata jätesäkeillä? Jotkut haaleat kalvot vielä ymmärtää jotenkuten... :P
Ja btw, merkkihän on kuitenkin ihan ooeeämmää, kuten pakkauskin antaa ymmärtää... ;)
Ja btw, merkkihän on kuitenkin ihan ooeeämmää, kuten pakkauskin antaa ymmärtää... ;)
Joo, tuolta amöriikan mailta (ja Harrilta) otin vaikutteita tuohon peräpään merkintään. Ja tottahan se on, teit mitä tahansa, niin ainahan ne jakaa mielipiteitä. Joistain muutoksista tykkää vain useammat, kuin toiset. (tykkäähän ne jotkut carzonen korisarjoistakin...) ;D
jmracing: Vakkari on vielä tuolla laatikossa lattialla, ei oo kerenny/jaksanu paneutua siihen sen enempää. Pitäis joku nakittaa vaihtamaan toi viiksi, kun itsellä ei ole ratin irrotukseen soveltuvaa hylsyä eikä kyllä ihan kauheesti motivoi tuo pakkasessa pihalla tekeminenkään... Samalla nakituksella toki se joku vois vetää noi piuhatkin. Ei mulla motivaatio ole kateissa, puuttuu vaan aikaa, työkalut ja lämpimät tilat. ;)
Ja joo, vanteet tulee samat, mitkä oli Golfissakin. Eli Porsche Cup 3:t. Ehkä sopii, ehkä ei. ;) Omasta mielestä sopivampaa vannemallia saa TT:hen etsiä. Toki sama malli 3-osaisena olisi se "the shit", mut mennään näillä nyt. Tarratuninkiakin on tulossa, kauhee läjä tarroja tuolla lipaston laatikossa! :)
jmracing: Vakkari on vielä tuolla laatikossa lattialla, ei oo kerenny/jaksanu paneutua siihen sen enempää. Pitäis joku nakittaa vaihtamaan toi viiksi, kun itsellä ei ole ratin irrotukseen soveltuvaa hylsyä eikä kyllä ihan kauheesti motivoi tuo pakkasessa pihalla tekeminenkään... Samalla nakituksella toki se joku vois vetää noi piuhatkin. Ei mulla motivaatio ole kateissa, puuttuu vaan aikaa, työkalut ja lämpimät tilat. ;)
Ja joo, vanteet tulee samat, mitkä oli Golfissakin. Eli Porsche Cup 3:t. Ehkä sopii, ehkä ei. ;) Omasta mielestä sopivampaa vannemallia saa TT:hen etsiä. Toki sama malli 3-osaisena olisi se "the shit", mut mennään näillä nyt. Tarratuninkiakin on tulossa, kauhee läjä tarroja tuolla lipaston laatikossa! :)
No ei tää nyt NIIN älyttömän hyvin oo pidetty... Edellinen omistaja ei oo tehny paljoa muuta ku tankannu ja ajanu. Huollot on tosin käytetty ajallaan ja jos jotain on särkynyt, niin se on korjattu. Eli tekniikkapuoli on kyllä ihan ok kunnossa, mitä nyt noita pikku räpellyksiä piti vähän siistiä tuolta ilmanotto/kierrätyspuolelta.
Sisustalta ja ulkokuoreltaan onneksi säilynyt liki räpeltämättömänä, josta iso plussa. Sisustaltaan auto olikin ihan perussiisti, mitä nyt hieman paskainen.
Ulkokuori vaatii hieman fiksiä (joo, nyt vähän enemmänkin...), mutta eiköhän se tästä vielä iloksi muutu. Pellit on onneksi tuota "pientä" sivuosumaa ja apukuskin helman etuosaa lukuunottamatta suorat, pahempia naarmujakaan ei ole. Vain pari pientä jälkeä takaluukussa.
Nuo helmat ajattelin fiksata molemmat viimeistään tuossa keväällä/kesällä. Eli oikean helman painauman oikaisu, molempien helmojen massauksen korjaus (huomasin, että ainakin kuskin helmasta alkaa massa etupäästä irtoamaan) + maalaus. Sinänsä helppo toteuttaa, kun helmat on selkeästi "rajatut" muusta korista, ei tarvitse häivytellä/myllytellä sumurajoja. Myllytyksen ja ämpärillisen vahaa vaatii tosin toi koko auto. Sen näkönen, että vahapurkki on ollut melko vieras käsite...
Joo, arvaa vaan vit..harmittiko. 2 viikkoa kerkes koko vessa olla mulla, niin eikö joku apina peruuta kyljen ruttuun. Sen verta oli vKäyrä tapissaan, että ei riittänyt motivaatiota edes miettiä pistävänsä tikkua ristiin korjauksen vuoksi. Korjatkoot liikkeessä, jos tekevät huonoa jälkeä, tekevät uudestaan. Niin "helppoa" se on. ;)
Ja mitä tohon oven vaihtoon tulee... Mikäli se on ihan päin <lisää ruma sana tähän> oiottu, niin sit kyllä taistelen viimeiseen asti, että ovi vaihdetaan.
Auto on nyt pajalla, jännityksellä odottaen, että mitä sieltä sitten koitetaan mulle tarjota "valmiina" työnä. Huomenna vois kävästä maalaamolla katsomassa, josko auto olisi jo saatu kiikutettua sinne ja miten paljon kittivaraa on kylkeen jätetty. :D
Sisustalta ja ulkokuoreltaan onneksi säilynyt liki räpeltämättömänä, josta iso plussa. Sisustaltaan auto olikin ihan perussiisti, mitä nyt hieman paskainen.
Ulkokuori vaatii hieman fiksiä (joo, nyt vähän enemmänkin...), mutta eiköhän se tästä vielä iloksi muutu. Pellit on onneksi tuota "pientä" sivuosumaa ja apukuskin helman etuosaa lukuunottamatta suorat, pahempia naarmujakaan ei ole. Vain pari pientä jälkeä takaluukussa.
Nuo helmat ajattelin fiksata molemmat viimeistään tuossa keväällä/kesällä. Eli oikean helman painauman oikaisu, molempien helmojen massauksen korjaus (huomasin, että ainakin kuskin helmasta alkaa massa etupäästä irtoamaan) + maalaus. Sinänsä helppo toteuttaa, kun helmat on selkeästi "rajatut" muusta korista, ei tarvitse häivytellä/myllytellä sumurajoja. Myllytyksen ja ämpärillisen vahaa vaatii tosin toi koko auto. Sen näkönen, että vahapurkki on ollut melko vieras käsite...
Joo, arvaa vaan vit..harmittiko. 2 viikkoa kerkes koko vessa olla mulla, niin eikö joku apina peruuta kyljen ruttuun. Sen verta oli vKäyrä tapissaan, että ei riittänyt motivaatiota edes miettiä pistävänsä tikkua ristiin korjauksen vuoksi. Korjatkoot liikkeessä, jos tekevät huonoa jälkeä, tekevät uudestaan. Niin "helppoa" se on. ;)
Ja mitä tohon oven vaihtoon tulee... Mikäli se on ihan päin <lisää ruma sana tähän> oiottu, niin sit kyllä taistelen viimeiseen asti, että ovi vaihdetaan.
Auto on nyt pajalla, jännityksellä odottaen, että mitä sieltä sitten koitetaan mulle tarjota "valmiina" työnä. Huomenna vois kävästä maalaamolla katsomassa, josko auto olisi jo saatu kiikutettua sinne ja miten paljon kittivaraa on kylkeen jätetty. :D
Noh, nyt on auto korjattu. Itse asiassa ollu jo pari viikkoa kohta, mut on ollu kaiken maailman etelänmatkat yms tässä välissä, niin ei oo kerenny kirjottelee.
Ei siitä nyt niin kamala tullut. KLIKS Itse ainakin olen ihan tyytyväinen työn jälkeen. Ovikaan ei peilaa yhtään, vaikka vähän jännitti, kun kokemukset tuollaisten pintojen oikomisista on mitä on...
Ei siitä nyt niin kamala tullut. KLIKS Itse ainakin olen ihan tyytyväinen työn jälkeen. Ovikaan ei peilaa yhtään, vaikka vähän jännitti, kun kokemukset tuollaisten pintojen oikomisista on mitä on...
-
- -
- Viestit: 73
- Liittynyt: 29.2.2004 15:29
Joo, kyllä tuossa taitaa kutitumisilmiöstä olla kyse, maalauksen jälkeen samana päivänä tuo ovi ei ollut vielä noin pahan näköinen. Eikö se nyt luonnossa ihan noin kamala ole, kuin tuossa kuvassa. Lakkaa tuossa näyttäisi olevan melko reilu kerros, eli eiköhän tuon saa fiksattua... Vähän vesihiontaa ja myllytys koko autolle, niin eiköhän siitä katseen kestävä tule. :)
Kävin tuossa pesemässä TT:n ja samalla räpsin pari "parempaa" kuvaa nykykuosista. Vanteiden keskilätkät sai samalla kyytiä, ehkä "vähän" parempi noin. :)
Etuviistosta
Takaviistosta
Stance
Nätisti istuu, ainakin omasta mielestä. Pyörät saisi tulla vaan noin metrin ulommas. :D
Ja ihan hitosti kohensi ulkonäköä tuo kalvojen poisto!
Kävin tuossa pesemässä TT:n ja samalla räpsin pari "parempaa" kuvaa nykykuosista. Vanteiden keskilätkät sai samalla kyytiä, ehkä "vähän" parempi noin. :)
Etuviistosta
Takaviistosta
Stance
Nätisti istuu, ainakin omasta mielestä. Pyörät saisi tulla vaan noin metrin ulommas. :D
Ja ihan hitosti kohensi ulkonäköä tuo kalvojen poisto!
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa