Mk2 Gti G60

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

Mk2 Gti G60

ViestiKirjoittaja samza » 2.8.2009 17:59

Laitanpahan tämän omankin harrastekikottimen esille, vaikka näitä kakkiksia alkaakin olemaan täällä jos joka lähtöön.
Olkoon tämä nyt vaikka sitten se tusinan kolmastoista. :)

Kaikkihan sai alkunsa joskus vuonna yks ja kaks, eli kun aikoinaan kortin sain niin ensimmäinen auto oli; tietenkin MK2 golffi.
Tosin moottorina 1,3. Isiliisingillä ei silloin tehokkaampaa irronnut, ja hyvä ehkä niin :)
Mutta siitä se ajatus sitten lähti, että joskus vielä omistan hitusen tehokkaamman kyseisen mallisarjan kulkuneuvon.

No, aikaa noista ajatuksista on jo varsin paljon ja autoja on tässä välissä kerennyt olemaan aika paljonkin, kakkiksia myöskin.
Viimesyksynä (Gti)kakkiskuume oli jo kehittynyt senverran kovaksi että asialle piti alkaa tekemään jotain.
Syksy ja talvi tutkailtiin kotimaan markkinoita hyvää alkuperäiskuntoista 16V/G60 etsien. No, kuten arvata saattaa, hyväkuntoisia yksilöitä ei
oikein myyntäväksi asti löytynyt.
Muutamaa kävin katsomassa, mutta aikamoista projektia nekin olisivat vaatineet ollakseen itseä miellyttävässä ajokunnossa.

No, sitten piti alkaa tähyilemään ulkomaille. Ja kun kerta sille tielle oli tullut lähdettyä niin malliksi kohdistui nimenomaan G60 malli, harvinaisuuden/tehopotentiaalin takia.

Keväällä sitten sopivantuntuinen laite oli kierroksessa ja kun myyjä sai vakuuteltua auton olevan teknisesti ja visuaalisesti hyvässä kunnossa niin alettiin avovaimon kanssa suunnitella yhdistettyä autonhaku/lomareissua Eurooppaan.
No, viikon reissu heitettiin vapun aikoihin ja tuliaisena tuotiin TÄMMÖINEN (Eli siis Golf Gti G60 -90).
Btw, Kuka arvaa mistä kuva on otettu :)?

Auto on siis suhteellisen orkkiskuntoinen 3-ovinen g60, ilman mitään ihmeellisyyksiä varusteluissa.
No, kattoluukku löytyy, mutta kaipa näissä on kaikissa.
Värinä metallimusta (la9v) ja ainakin itse olen kovasti tykästynyt tuohon väriin.

Autolle tähänmennessä tehty perushuoltoja:
kaikki nesteet vaihdettu ja muutama metri ali(yli)paineletkuja konehuoneeseen. Myöskin hihnoja uusittu, jakohihnan kimppuun pitäisi vielä käydä kunhan nyt saisi aikaiseksi..
Ainiin, autometerin ahtopaine mittarin laitoin tuossa jokunen aika sitten.
VANTEETkin tuli vaihdettua enemmän omaa silmää miellyttävään ja alustaa ruuvasin myös korkeanpaikankammoisena hitusen lähemmäs maata.(joo, onse vielä aika korkea)
TÄSSÄ vielä kuva autosta tällähetkellä.
SISUSTA näyttää tältä ja pannuhuone tältä

Mitään erityistä ei autoon ole suunnitteilla;

-alustapäivitystä, tehoa , madallusta + vannejumppaa lienee tulossa.
-Muutamia pieniä yksityiskohtia olisi tarkoitus korjata alkuperäisempään suuntaan( esim alkuperäinen ratti on etsinnässä)

Tarkoitus pitää auto ihan kesä/harrastepirssinä joka ei säikähdä ratakäyttöäkään..
Viimeksi muokannut samza, 17.10.2014 8:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 2.8.2009 18:03

On kyllä kaunis yksilö... Vanteista kyllä iso plus

Battery
-
Viestit: 232
Liittynyt: 14.4.2006 15:12

ViestiKirjoittaja Battery » 2.8.2009 18:12

Motoparkissa tulikin jo ihasteltua.Taisit tulla eilen imatralla mansikkalassa vastaan. Ajoin vastaan turkoosilla pyhimys volvolla.

rosten
-
Viestit: 67
Liittynyt: 12.3.2009 15:07

ViestiKirjoittaja rosten » 2.8.2009 18:13

TODELLA nätti yksilö :o Itse ehkä harkitsisin tuumaa isompia vanteita, mutta nuokin sopivat.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.8.2009 18:32

Ei missään nimessä isompia vanteita. Nuo on jo sillä rajalla että vielä näyttää fiksulta. Ei tää mikään jenkkimaasturi ole :)

Onko kakkosgolfiin saanu optiona jotain sporttirattia? Tuo manhattanin ruori on jokseenkin järkyttävän tavis :D

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 2.8.2009 19:22

^kai noihin on ollut saatavissa jos jonkinmoista ruoria, mutta lähinnä nahkapintaista alkuperäismallista etsiskelen.
Ja ei tosiaan ole tulossa isompia vanteita, ehkä tuuman pienempään, mutta kunhan katsellaan :)

Battery: jokos se sun g60 koska liikkuu? vois olla mukava käydä kokeilee.. sais jotain vertailupohjaa tohon omaan

j.f
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.10.2005 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja j.f » 2.8.2009 19:51

itellä on alkuperäinen nahkaratti tietenkin varastossa, mutta en sitä kyllä raaski myydä:) mites tässä on maalipinnan laita? näyttää aika kiiltävältä, onko ylimaalattu?

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 2.8.2009 20:27

Mun mielestä ei paras vannevalinta isoilla puskureilla ja muovikaarilla varustettuun Golfiin. Pikkupuskurit, ilman kaaria ja possut, niin sitten toimii. Tässä toimisi paremmin jotkin leveät, lipalla varustetut vanteet.

/Wille/
-
Viestit: 64
Liittynyt: 12.11.2008 17:16

ViestiKirjoittaja /Wille/ » 2.8.2009 20:29

Kyllä on hieno auto! Vanteista myös täältäpäin isot plussat.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 2.8.2009 21:00

J.f: joo kyllä tää on ylimaalattu jossainvaiheessa, onneks sentään alkuperäisellä värillä :)

honasz
-
Viestit: 180
Liittynyt: 5.7.2008 10:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja honasz » 2.8.2009 21:23

Hienossa kunnossa on kyllä, tuli BIFfissä jonkun verran tutkiskeltua :)
Ootko vielä päässy kilpiä sovitteleman?

Vähän vois lisätä ilmaa renkaaseen :D http://koti.mbnet.fi/samza/temp/d90.jpg vai hämääkö kuva

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 2.8.2009 21:31

Peukku.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 2.8.2009 21:43

Kyllä tuo kuva jotenkin hämää, ei ne renkaat noin lutallaan ole oikeesti :) Tosin onhan nuo ilmanpaineet katottu jo pariin kertaan ton kuvan ottamisen jälkeen.

Ja kyllä, auto on nykyään jo kilvissä! :)

Saukkii
-
Viestit: 48
Liittynyt: 17.5.2009 22:54

ViestiKirjoittaja Saukkii » 2.8.2009 22:03

on kyllä komia peli :) varsinkin kun tuo on g60 tekniikalla :)

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 2.8.2009 23:03

Jone kirjoitti:Peukku.

x2

Battery
-
Viestit: 232
Liittynyt: 14.4.2006 15:12

ViestiKirjoittaja Battery » 3.8.2009 13:02

jokos se sun g60 koska liikkuu? vois olla mukava käydä kokeilee.. sais jotain vertailupohjaa tohon omaan


Eiköhän se tän vuoden puolella, ei oo vaa nyt oikein ollut innostusta jatkaa hommia. Mut jos tällä viikolla sais ton oikeen takakyljen umpeen:)

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 4.8.2009 23:05

Tänään tuli vaihdettua jakohihna, joka osoittautuikin aikaavieväksi hommaksi. Kampiakselin ja vesipumpun hihnapyörien pultit ei meinanneet luovuttaa helpolla, mutta työvoitto tuli otettua :)
Samalla vaihdoin uudet kiristinrullat ja uuden moniurahihnan. Pientä luistamisongelmaa esiintyi vanhalla hihnalla..

Reissussa rähjääntynyt roikkuva etupuskurin pääty tuli myös korjattua uudella kiinikkeellä.

Uusia vikoja odotellessa ;)

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 5.8.2009 9:02

Nuo Volkkarin hihnapyörien pultit ovat kyllä melkoista muovailuvahaa. On ihme jos kaikki saa auki ilman kuusiokolojen pyöristymistä.

Kakkos-Golpero on tällaisena yksinkertaisesti vain niin tyylikäs, ettei siitä oikein keksi mitään sanottavaa. :)



Niin ja Wolfsburgin linna on tuo rakennus tuolla topicin alussa (mikäli se jonkun mieltä vielä askarruttaa).
Viimeksi muokannut jii_bee, 5.8.2009 15:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 5.8.2009 9:22

^ Kyllä nuo tinaruuvit auki saa jos käyttää oikeaa momenttia ja vaihtaa ne AINA uusiin kuten ohjeet (ainakin nykyjään) vaatii, tiedä sitten miten on ollut 90-luvulla. Ovat kyllä viddumaisia jos joku on onnistunut murjomaan niitä edellisellä kertaa.

Hieno kakkonen, monen toteutumaton unelma!

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 5.8.2009 18:51

Eipä niitä tarvii ees jokakerta uusiin vaihtaa, mulla ainaki aukiivat ne kuusiokolot kun käyttää sopivaa avainta ja riittävää jatkovartta irroittaessa =)

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 5.8.2009 19:29

jep, jii_bee tiesi oikein mikä rakennus se tuossa ekassa kuvassa oli.
Piti autonhakureissulla käydä kakkikselle hieman näyttämässä synnyinseutuja, kun osui mukavasti matkanvarrelle :D
Niin, eikä tuota susilinnaa ollut itsekään ennen tullut nähtyä muutakuin vanhassa VW:n logossa :)

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 26.8.2009 17:45

Tänään oli taas puuhapäivä tallilla. Asentelin tuommoisen kasan puslia etuakselistoon + etuiskunvaimentimien yläpään laakerit .
Ajotuntuma muuttui kyllä kertaheitolla reilusti parempaan suuntaan ja turha vetely katosi. Toisenpuolen yläpään laakeri oli valmista kauraa ja ne uusimalla ylimääräiset kupinat ja muklutukset on tipotiessään, kyllä nyt taas kelpaa..

Näillä eväillä vkonloppuna Kiikalaan, ehkä :)

honasz
-
Viestit: 180
Liittynyt: 5.7.2008 10:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja honasz » 27.8.2009 6:55

Ihan asiallisen näkönen läjä, tollaset kun sais itellekin aikaseks. Kasvoiko melu tai epämukavuus entisestään? :D

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 27.8.2009 20:21

eipä kyllä ainakaan nyt uutuuttaan tullut melua lisää, pikemminkin päinvastoin, kun nuo kaikki ylimääräiset äänet etupäässä katosi.
Mikään mukavuuspainotteinenhan tämmöinen kakkiainen ei ole muutenkaan, varsinkaan kun on halvemman luokan korkeussäädettävä alusta viittävaille pohjaan säädettynä :)

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 31.8.2009 22:14

Kiikalassa tuli piipahdettua lauantaina ja stripille olis vähäsen tehnyt mieli, mutta auton kulkupuoli on muuttunut tässä kesänmittaan hieman aneemiseksi, eli ahtoja ei oikein tahtonut löytyä. Tyydyin siis katselemaan muiden menoa.
Kaikki ahtoputket tuli käytyä silmämääräisesti läpi ja mielessä on ollut että jokohan se samperin G-laderi teki temput.. kun tuli käytyä kiusaamassa radallakin tuota tässä kesällä.

Tänään sitten otin ahtimen irti, tarkoituksena lähettää se huoltoon. Muttamutta, sieltähän se laaderin alta löytyi sitten se vikakin, että mihin ne ahtopaineet karkaa. Kuten kuvasta näkyy, paikka on sen verran mukava, että eipä tuota näe päältä eikä alta, ennenkuin ahdin on otettu edestä pois.
Tuossa vielä sama letku pöydällä.

Papereiden (ja ahtimen pohjaan kaiverretun tekstin) mukaan ahdin on huollettu aika tarkkaan 3 vuotta sitten ja vaikka kilometrejä ei ole kertynyt kuin noin 20tkm, niin ajattelin silti huollattaa ahtimen. Tulihan se nyt irroitettuakin jo tuohon valmiiksi :)
Voipi olla että turhaan, mutta tietääpähän että ei tarvitse ihan kohta siitä asiasta murehtia, toivottavasti.

Niin, uusi ahtoletku pitäisi jostain löytää. Ehdotuksia, suosituksia?

Ja uusi mittarinvaijerikin pitäisi jostain saada. Mites se olikaan, jostain 1,3 kakkiksesta piti käydä?

j.f
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.10.2005 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja j.f » 31.8.2009 22:32

kyllä se kannattaa huoltaa ja ajaa sitten iisisti sisään. Ei kuitenkaan tiedä miten sillä on ehkä revitelty aiemmin.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.9.2009 7:51

HIgh level-vaijeri nro 01026680 tai 9101002880.

Corron vaijerin pituus 1100mm,golfin 1110mm ja tuo tarvike/korvaava 1020mm.

Alkaa kasvamaan sukupuolielin otsaan.

Edittiä: VUHUU,nyt toimii. Melkoista hienosäätöä. =D Hykkyrälle voin kahvit tarjota joskus. =)

JA tosiaan vaijeri maksoi 19€ ja käy siis Golf/Jetta 1,1-1,3.


Tuossa omaa parin vuoden takaista etsintää. Vaijeri tosiaan huomattavasti lyhyempi mutta yltää justiinsa.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 1.9.2009 17:13

Juu, kiitti Sebastian. tuota juuri etsinkin.
Uutta alkuperäistä vaijeria en näihin enää valitettavasti saa, joten tuo soveltaminen on "pakollista"..
entinen vaijeri ei ole poikki, mutta nopeusviisarin neula vipattaa melkolailla epämiellyttävän näköisesti.

Ahdin lähti tänään huoltoon ja ahtoletku pitäis olla matkalla kotiinpäin, toivottasti sakemanni saa sen ennen lumia tulemaan perille..:)
Kyllä tää tästä:)

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 1.9.2009 17:36

Jos ne muutkin letkut on noin hapertuneen oloisia niin kannattanee uusia kaikki.
Ding
edit.. jaa olitkin jo tilannu uuden letkun...

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 1.9.2009 17:46

^oujee, sinisiä :D
Nojoo, en tiedä mitä sitä illalla unipäissäni oikein ajattelin kun vaan yhden letkun tilasin.. mutta tosiaan nyt mennään sillä.

jaa, eihän nuo linkin letkut ilmeisesti edes olis käypäisetkään..

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 1.9.2009 17:58

Niin taitaakin olla, että ebay kauppiaalla on menny ameriikan mallin letkut sekasin... Toi euroletku (iso välijäähy) paketti onkin pirusti kalliimpi. Tälläset kävis sinne?

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 1.9.2009 18:32

joo tollaset sinne menis oikein mukavasti.. taitaa olla rapiat 200 eur ton setin hinta.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 10.9.2009 12:51

Nonnii, auto tuli kasattua. Tuntuis pelittävän nyt niinkuin kuuluukin. G-laaderissa ei ollut kylläkään mitään sanomista, mutta onpahan nyt huollettu sitten sekin. Eli "huoltohistoria" piti siltäkin osin paikkaansa.
Pitänee nyt seuraava tankillinen ajaa kumminkin varovasti, vähän niinkuin sisäänajoa ahtimelle..

Tuossa vielä kuva autosta tälläerää. Näillä mennään nyt tää loppusyksy :)

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 10.9.2009 14:53

Hienohan se on, oikein "lapin autokin" :D

honasz
-
Viestit: 180
Liittynyt: 5.7.2008 10:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja honasz » 10.9.2009 19:35

kaunista :)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 10.9.2009 21:04

Paljoko ne näistä muuten haluaa veroja nykyään?

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 10.9.2009 21:58

jonkinverran alle 300 oli verot.

Jak3:

Hienohan se on, oikein "lapin autokin" :D

Joo-o, kiitoskiitos:) Jostain sieltä asti ne varmaan tuota veropäätöstä tullissa kyselivät,
meni nimittäin melkotarkkaan se 3kk että oli kilvet autossa :D
Viimeksi muokannut samza, 11.9.2009 6:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

reds
-
Viestit: 53
Liittynyt: 6.8.2006 13:24

ViestiKirjoittaja reds » 10.9.2009 22:39

Onnittelut hienosta kakkiksesta!

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 4.10.2009 13:53

Taitaa olla kohtapuoleen aika saatella golffi talviunille.
Käytin autoa kuitenkin rullilla viikon loppupuolella: Tuloksena 189hp & 270nm, melko odotettavissa olevat lukemat noille perusvirityksille.
No näillä mennään nyt tälläerää.
Viimeksi muokannut samza, 18.10.2009 20:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

honasz
-
Viestit: 180
Liittynyt: 5.7.2008 10:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja honasz » 4.10.2009 14:00

Onko teho renkailta vai laskennallinen koneelta?

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 4.10.2009 14:04

koneteho

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 4.10.2009 17:05

Vai 189hp, Mitäs olet hipostellut koneeseen kun 160+hp löytyy?? Nätin pelin olet todella löytänyt..

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 4.10.2009 18:29

68ap + lastu tuossa on, mutta ne oli jo autossa kiinni ostohetkellä. Tietääkseni ei muita muutoksia. Eikös nuo ole ihan odotettavissa olevat lukematkin noille "perus vireille"?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 4.10.2009 19:03

Itsellä oli vanhasta koneesta otettu 68ap:lla,lastu,rallye cooleri ja putkisto 188hp koneelta että eiköhän ne niillä nurkilla ole.

Petteri -81
-
Viestit: 20
Liittynyt: 1.10.2009 18:34

ViestiKirjoittaja Petteri -81 » 8.10.2009 13:58

Paljonko kustansi tuo läjä puslia? Mistä ostit?

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 8.10.2009 16:30

olisko ollu jotain 160 puntaa kotiin tuotuna. Eli about 175 eur (14kpl). Ostopaikkana siis brittiebay. Homma toimii ok, sain jopa yhden uuden puslan takuuseen ilmaiseksi jälkikäteen.

Petteri -81
-
Viestit: 20
Liittynyt: 1.10.2009 18:34

ViestiKirjoittaja Petteri -81 » 8.10.2009 16:36

Kiitoksia tiedosta :)

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 5.4.2010 19:32

Noniin.
Pääsiäisen ja hyvien ilmojen kunniaksi tuli kaivettua auto talvisäilöstä. Katsastussetäkin antoi taas vuoden ajoaikaa niin mikäs tässä taas kesää kohti ajellessa :)
Autoon ei talven aikana varsinaisesti muutoksia tullut, mitä nyt tuo alkuperäinen punaraitamaski löysi tiensä keulalle.
Kuskinpuolen sumuvalon toimimattomuutta ihmettelin tuossa ennen katsastusta ja pienoisen teippiviritelmän löysin sieltä. Sumuvalon pohja on jossainvaiheessa ottanut itseensä ja haljennut. Eli jos joltain löytyy ehjä tilalle niin saa tarjota.
Tuossa vielä kuvatus tämänhetken luukista, välikausirenkailla siis mennään ja rekisteriotteeseen merkityssä korkeudessa ;)

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 6.4.2010 22:53

ei paljon siistimmmäksi kakkista saa. kateus tässä alkaa tulee kun kattoo :D

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 25.4.2010 21:38

Tänään oli senverran joutoaikaa ja kun varastoon piti saada lisää tilaa, laittelin autoon kesärenkaat alle.
Tuli talven aikana entisöityä autoon kuuluvat alkuperäiset vanteet uuteen uskoon. Eli BBS RM 012 ja kokona nykyään edessä 8x15 ja takana 8,5x15. Renkaat 195/45.
Niitä kuvia :) plop , plop , plip , plop ..ja yks vielä

Venttiilinhatut puuttuu vielä, mutta eiköhän ne huomenna jostain kaupasta löydy. Madallustakin pitää vielä hitusen hienosäätää.. eiköhän tämä tästä :)

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 25.4.2010 21:50

Komea on! Tässähän tulee taas kakkis kuume itellekkin :)

reds
-
Viestit: 53
Liittynyt: 6.8.2006 13:24

ViestiKirjoittaja reds » 26.4.2010 9:26

Hieno on! 16" vaan samat vanteet...täyttäis lokarit paremmin. Imho.

j.f
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.10.2005 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja j.f » 26.4.2010 11:03

16" tuumasina RMiä on tehty ihan muutama sarja vain maailmassa. Eli ei löydy mistään:P

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 26.4.2010 14:40

Madallustakin pitää vielä hitusen hienosäätää..


Ja toivottavasti suunta on alas...

Aika pähee.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 28.4.2010 11:34

Kiitoksia kommenteista, kyllähän tuo alkaa pikkuhiljaa omaakin silmää miellyttämään. Vähän jäi mietityttämään että olisko nuo vanteen keskiöt pitänyt maalauttaa, mutta kun en osannut väriä päättää, niin jäivät tuommoiseksi tälläerää.
Takapäätä on vähän huono laskea, ellei noita kaaria tuosta ala muokkaamaan, vielä tosiaan ovat ihan tehtaan jäljiltä. Hieman ylös se nyt jäi. Edessä olisi kyllä tilaa..

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 28.4.2010 14:38

Oletko menossa Kiikalaan vw open taphtumaan? voi tulla ihastelee kakkista paikan päälle. Oma kakkis on tosin vielä pukeilla ja saa hetken vielä ollakkin.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 28.4.2010 19:05

Ei satu Kiikala kyllä aikatauluihin mitenkään :( senverran ohjelmaa tänä kesänä että kattoo nyt ehtiikö mihinkään tapahtumaan.. Toivottavasti sentään

c.suvanto
-
Viestit: 10
Liittynyt: 18.1.2010 21:59

on se

ViestiKirjoittaja c.suvanto » 28.4.2010 20:16

on se G60 hieno

Battery
-
Viestit: 232
Liittynyt: 14.4.2006 15:12

ViestiKirjoittaja Battery » 27.6.2010 15:41

Hyvältä näytti Golffi, kun tulit niskalla Kymälahden suunnalta vastaan. Itse olin Pyhimyksellä Torikadulta päin liikennevaloissa.

J.Karvonen
-
Viestit: 266
Liittynyt: 3.3.2006 18:43

ViestiKirjoittaja J.Karvonen » 11.7.2010 18:24

Hieno oli. big bandin aikana tulit eilen vastaan.
*thumbs up*

Samu.L
-
Viestit: 59
Liittynyt: 25.1.2010 19:55

ViestiKirjoittaja Samu.L » 11.7.2010 18:53

Itellä on kyllä jonkin sortin Softspot näitä 70-90 luvun autoi kohtaan !

Hienoin auto täällä =)

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 29.5.2011 11:49

Noniin, päivitellään vähäsen tätäkin

Viimekesä meni kaikenmaailman kiireissä ja harrastelu jäi hieman vähemmälle, tuli kuitenkin ajeltua mm Kaliksessa ja Kiikalassakin syksyllä pyörähdettyä. Auto pelasi niinkuin kuuluukin, eli moitteetta.

Keväällä auto tuli otettua ajoon ja mittariin tullutkin jo muutama tuhat tänä keväänä kun auto on toimittanut tilapäisesti käyttöauton virkaa kesärengaskaudesta lähtien.
Pieniä teknisiä ongelmia ollut, mutta auto toimii taas hienosti tälläerää

Mitään ihmeempiä muutoksia ei talven aikana tullut tehtyä, sinkkuvalomaskia kokeilin keväällä, mutta palasin tuohon orkkis punaraitaan. Kromimerkki keulaan ja alumiiniset bbs mutterit kuitenkin löysivät tiensä paikalleen. Noista alumuttereista voi tietty olla montaa mieltä, mutta kun noi alkuperäiset muoviset olivat aika heikossa kunnossa ja Ripalla sattui olemaan nuo jouten niin tuossa ne nyt on :)

tässä vielä yleiskuva tälläerää:
Kuva

sitten asiaan; takapuskurin oikea kulma näyttää tältä, mitäs tolle vois tehdä?
Kokeiltu kuumailmapuhallinta, erinäisiä puskurinhoiva-aineita mutta turhaan..

Lasse
-
Viestit: 351
Liittynyt: 30.7.2003 22:45

ViestiKirjoittaja Lasse » 29.5.2011 14:58

jarrunestettä tullut joskus käytettyä noihin muoviosiin , kuhan vaan ei päästä pellille.

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

ViestiKirjoittaja Kiku » 29.5.2011 17:55

Kyllä täytyy sanoa että pirun siisti kakkis tosiaan. Less is more! Mitään ylimääräistä tingentangelia ei tarvita, kun laitetaan perus siistit vanteet ja sopiva madallus.

Jumbbane
-
Viestit: 554
Liittynyt: 1.10.2006 20:12

ViestiKirjoittaja Jumbbane » 29.5.2011 19:05

Helvatan komea kakkis, taitaa mennä nykyinen työkulkine myyntiin ja aloittaa ettiin hyvää kakkista.

10p kakkis tää.

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 641
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 31.5.2011 15:09

Mikähän siinä on että näihin kakkoskoppasiin on niin helppo rakastua? Sanokaa kuka mitä tahansa mutta BBS hunajakennot ja kakkoskoppa on aina ilosilmälle vaikka niitä onkin nähty paljon, itse en tunnu kyllästyvän siihen yhdistelmään koskaan.

Onhan tää tyylipeli ei siitä pääse mihinkään!

Hannnu
-
Viestit: 86
Liittynyt: 6.10.2010 2:40

ViestiKirjoittaja Hannnu » 1.6.2011 1:40

Jessus kun on hyvän näkönen :P

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 1.6.2011 1:55

Tuon puskurin yläosan vois maalata. Siis tuollaiseksi orkkista vastaavaksi, löytyy ihan oma aine tuohon käyttöön.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 1.6.2011 2:00

Tää on kyl aika siisti!

Kuvasta vähän pistää silmään oven kahva ja sivuvilkku. Ja ihan ihan vähän tästä tulee mieleen että on mökiltä tultu ja on halkoja tavaratila täynnä, muttei pahasti. On niitä täällä pahempiakin nähty. Ehkä joku varovainen 10...15 mm ylöspäin niin tulisi se tasapainoisuus erikoisuuden tilalle. Muuten tää tarvis sellaiset DTM-kaarimodifikaatiot että pysyy visuaalisuus kasassa.

Onko maalipinta alkuperäinen vai hyvin ehostettu? Mulla on vaikeuksia saada Toronado Rot näyttämään edes siedettävältä. :D

Edit: Ja sit maskista erikoismerkki pois ja listoihin "GT"-merkit niin tulis sellainen Discreet juttu, You know? Mulla on vielä GTI-merkit, mutta oon pitkään ajatellu että pitäis vaihtaa. Eii oo vaan saanu aikaiseksi. Maksaakin varmaan vitosen :)

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 1.6.2011 8:21

Kokeilin tuohon puskurivaivaan jarrunestettä. Ensin ei tapahtunut mitään, mutta pikkuhiljaa neste alkoi vaikuttaa ja tuo harmaa shaisse pehmeni ja sain sitä mekaanisesti kaapimalla irtoamaan pinnasta aika hyvin.
Eli tuo harmaa oli jotain ylimääräistä pölyä tms mikä ilmeisesti bensan kanssa muhinut tuossa vuosia.
Kun sain putsattua pahimmat pois niin sen jälkeen kuumailmapuhallinta ja tuostahan tuli ihan siedettävä. Pitää kuvaa laittaa illalla jos muistaa.

Niin, taisihan tuolla jossain olla mainittu että on tämä maalattu jossainvaiheessa elämää uudelleen, mutta ei suomessa ollessaan. Aika hyvän tuosta maalipinnasta sai claybar + koneellinen vahaus käsittelyllä.
Kiva kyllä tuo metallimusta (Brilliantschwarz, LA9V) värinä, tykkään.

Mitäs Jormalainen meinas sivuvilkuille ja ovenkaffoille :)?
Sivuvilkut on aika huonot, tars jostaki löytää enempi oemit valkeet. Ovenkahvojen kromilista mielestäni parempi kun musta muovinen. Molempia löytyy kyllä kotoa.
Porkkanavilkut ois hyvät?

Ja tota merkkihommaa on tullut mietittyy, välillä tullut ajeltuakin ilman noita "G60" lätkiä. Ne "gt" vois mennäkin, ihan cl:ää tästä ei ehken saa uskottavasti :)

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 1.6.2011 23:55

Sivuvilkut on aika huonot, tars jostaki löytää enempi oemit valkeet.

Bilteman valkoisissa on vastaavanlainen oranssi linssi kuin esim. Golf III vilkuissa. Ovat ainakin omaan silmään enemmän "OEMit" kuin valkoiset oransilla polttimolla (nämä ovat niitä tosi tärkeitä juttuja :D ).
In.Pron tummat puskuri- ja sivuvilkut ovat myös hyvä valinta isopuskuri-kakkikseen.
Viimeksi muokannut jii_bee, 2.6.2011 0:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 2.6.2011 0:00

Mun mielestä ns. kirkasoptiikka vilkku on ihan hyvännäköinen vaihtoehto myös. (puskuriin kans)

Kokonaisuutena ihan hemmetin hieno peli... Taas kerran yksinkertainen on kaunista.

weikka
-
Viestit: 174
Liittynyt: 16.2.2010 15:59

ViestiKirjoittaja weikka » 2.6.2011 8:57

UPEA :)

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 21.6.2012 7:52

Reilu vuosi vierähtänyt viimekerrasta, kai tätäkin vois päivitellä ettei hautaudu ihan unholaan:)

Viimekesä vaan ajeltiin ja auto toimi oikein mukavasti kaikinpuolin, pientä puoltamista kiihdytyksissä/jarrutuksissa lukuunottamatta. Syksyllä auto talvisäilöön ja kun viimein sai sen omaan talliin niin pitihän sitä käydä hieman säätämään.
Talven aikana autoon tuli vaihdeltua uudet alapallot + raidetangon päät ja kas kummaa sieltä jostainhan se syy kiihdytyksissä/jarrutuksissa puoltamiseen sitten löytyi, vaikkei katsuri noista vanhoista koskaan mitään vikaa löytänytkään.
Siinä roplatessa tuli sitten rikottua toiselta puolelta abs-anturi ja sekin on nyt uutta.

Samalla vaivalla kun konepeltiä joutui raottamaan niin pitihän sitä sinnekin pikkuisen huomiota antaa.
Pikkuhiljaa vuosien aikana tullut kerättyä pientä viripalikkaa koneeseen, siinä toivossa että jospa tuohon vaikka kansiremonttia pääsisi tekemään.
Vanha sanontahan on että ehjää ei pidä alkaa korjaamaan, mutta aloin nyt kumminkin :)
Eli kansi auki ja koneeseen tuli schrickin nokkakeppi, säädettävä nokkapyörä, uudet nostajat yms pientä. Pakosarjakin vaihtui supersprintin tekeleeseen. Jakohihna tuli uusittua myös, vaikkei entisellä ollut paljoakaan ajettu.

Autoon nyt ajossa, pientä säätämistä vielä sytytyksen ja nokan kanssa, mutta eiköhän tuohon asetukset löydy kesänmittaan :)

Sisällekin on jotain uutta ilmestynyt; hieman topakammat penkit ja vähän tuoreempi ratti.

Näillä muutoksilla tämä kesä nyt ainakin.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 21.6.2012 10:16

Hemmetin tyylikäs! Eipä tommoselle mitään kannata tehä kuin ylläpitää nykyistä kuosia/viimeistelyä. :)

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 21.6.2012 13:28

Mitäs virejä tuossa oli jo kun hait tuon? Tuo Jabba Motorsport-tarra laaderin kyljessä meinaan viittaa johonkin viritykseen.

Tää muutes vaan paranee aina vaan :)

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 21.6.2012 22:02

Perusvirithän tuossa on ollu jo vaikka kuinka kauan, eli ohjelma ja pienempi ahdinpyörä. Niin ja se ilmanottotötterö on pois mikä tulee sinne putsarin pohjaan. Sen voisin ostaa jos jollakulla olis myydä?
Jabbasportin tarra on tuossa siitä syystä, että autoa (ja ahdinta) on joskus huollettu kyseisessä pajassa enkä oo raaputellu sitä pois kun on aika tiukassa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 23.6.2012 17:20

Mulla on porukoiden luona (jos löydän sen vaan... :D) G60 Corradon ilmanputsarikotelon imuputki. Jos kiinnostusta löytyy, niin voin käydä etsimässä. Käsittääkseni ainakin Corradon ilmanputsarikotelo on sama, kuin mk2 Golfin. Laita vaikka YV:tä?

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 641
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 26.6.2012 9:19

Kyllä sitä nyt taas kelpaa. Jotenkin pesiytynyt pieni G-lader kuume tännekkin suunnalle liekkö kuumetta jotenkin nosti tuo meidän yhteinen Itävallan reissu. Eikä varmaan lievitä kuumetta lukea näitä topicceja.

Eikös se puhe ollut että ensi vuonna se on G-laderien vuoro matkata Itävaltaan ;)

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 26.6.2012 18:29

Juu Wseen reissu oli oikein jees ja olishan siellä mukava ollu omallakin olla, ei siinä. Ehkä ensikerralla sitten ;)
Itävallasta jäi G60 golffeista ehkä parhaiten mieleen tämä tai tämä :)

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 17.10.2012 14:33

Kesä taas ajeltu, kai tänne vois kirjoitella kun jotain tullut tuon auton kanssa touhuttuakin kesänmittaan.
Kansiremontin yhteydessä vaihtunut nokka yms kilkkeet tekivät moottorista hiukan yläkireän (vetoja tarjolla n7000 asti) joten tilaukseen piti laitella SNS:ltä speksien mukaan uusi ohjelma, nyt rajoitin 7500 kun entisessä se oli 6500 kohdilla. Toimii hyvin :)

Tukivarsien puslat tuli joskus aikoinaan vaihdettua power flexeihin, mutta en ole ollut oikein tyytyväinen auton etupään käyttäytymiseen, uraherkkyyttä ja vetelyä riitti.
Nyt tuli vaihdettua etupään takimmainen pusla orkkis kokokumiseen (audi TT:stä) ja ei ainakaan huonommaksi mennyt. Täällä ei kyllä kovin kehuttavaa sanottavaa noista uretaaneista ole, harmi kun ei tullut kuvaa otettua 3 kesää ajetusta urtsikkapuslasta, aika huonona oli toinen.
Alatukivarren toinen etupusla menikin jo ensimmäisenä kesänä, mutta sen sai onneksi uuden takuuseen..

Juu ja alustakin vaihtui loppukesästä FK:n korkeus/jäykkyyssäädettävään Königsporttiin, alkoi tympimään tuo Jommilaisen natina ja pompotus. Eron muuten huomasi tässäkin tapauksessa..
Auto alkaa siis kaikinpuolin olla ihan ajettava :)
Tulevana talvena jos taka-akselille saisi uudet puslat vaihdeltua..

Jooniin, sitä olen tässä tuuminut kun vedättää isoille kierroksille niin tiputtaa ahtopaineita jossain 5500 jälkeen n0,2bar, mutta kun nyppää isv:n plugin irti niin pitää maksimipaineet rajoittajalle asti ihan nätisti. Naku-anturi tulikin jo uusittua, mutta sillä ei ollut vaikutusta asiaan.. ideoita :)? Tosin.. tommoinen se oli entiselläkin softalla ja ollut sen 4 vuotta mitä tämän auton kanssa tullut leikittyä.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 17.10.2012 14:38

Vaikuttiko muuten minkä verran imuääniin se imutötterö, minkä kävit multa hakemassa?

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 17.10.2012 14:40

Sähän voit samza sen isv:n poistaa kokonaan tai tekee sen rerouten. Kylmillä keleillä vaikuttaa enemmän auton käynnistymiseen.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 17.10.2012 14:43

Joo no onhan se nyt ihan siedettävä imuääniltään, eli hiljeni kummasti.
Pakoputkikin kun on vakio niin tää kuullostaa ihan vakiolle muutenkin(kai), mikä onkin koko homman tarkoitus ;)
Isv:n re-route on toteutuslistalla, kunhan vaan saisin sen jotenkin tehtyä niin, että se näyttäisi mahdollisimman OEMille

Ämpee
-
Viestit: 69
Liittynyt: 11.10.2010 14:03

ViestiKirjoittaja Ämpee » 18.10.2012 18:10

Moro! Tulee tuosta alustan käyttäytymisestä mieleen oma g60 corrado. Kauheen vaikea löytää siedettävästi toimiva alusta noiden powerflexsien kanssa! Ootko ollut tyytyväinen fk:n alustaan? Varmaan kuitenkin helpottaa tuo kun saa ite hakea sopivan korkeuden:)

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 18.10.2012 19:15

tuo königsportti vaikuttaa kyllä ihan laadukkaalle, siinähän on siis Konin tekemät korkeus/jäykkyyssäädettävät pumput joka nurkassa.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 26.4.2013 22:35

Jaa, herätellääs tätäkin.
Talven aikana aika vähän tapahtunut täällä, jotain kuitenkin.
Jarrut tuli hinkattua syksyllä motoparkin reissulla vaihtokuntoon, joten uutta tilalle.
Levyiksi tuli eteen Zimmermanin reikälevyt ja paloiksi Fedoron tekeleet, kyllä nyt pysähtyy. Toivottavasti ei pölise pahemmin noi palat.
Kuviakin otin noista, mutta eipä niitä enää löytynytkään :(

Niin ja isommista vanteista haaveillut jo jonkin aikaa, kun mielestäni noi g:n kaaret ja isot puskurit vaatii sen 16 tuuman pyörän..
Vannebongari Jonen avustuksella löytyi sitten kesän muotivanne lenso replicat koossa 8x16. Tuossa kuva setistä syksyltä. Tarkemmin ottaen kyseessä on siis tuommoiset valssit.
Noitakun pikkuisen ehosti niin sittenhän ne alkoi näyttämään ihan siedettäville. Tuossa vielä toinen räpsy.
Tässä vielä kuva palapelistä ennen kasausta.

Toiseen pariin, eli takavanteisiin hommasin uudet(käytetyt) puolituumaa leveämmät kehät jotka piti siis kanssa kiillotella. Pultit ja venttiilit noihin tuli uudet.
Nyt siis vanteiden mitat 8x16 ja 8,5x16. Eli leveydet samat mitä edellisissä RM:ssä. Vanteille kiepautettiin falkenin 195/40-16 kumit ja lopputulos näyttää sitten tälle.
Kuva

Kuva

Ajelaan nyt tämäkesä tässä kuosissa, katellaan mitä seuraavaksi keksitään :)
Viimeksi muokannut samza, 29.1.2015 12:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 26.4.2013 22:56

195/40-16
195/45R16 olisi oikea koko.

Kaipaa muuten mustaa kahvaa...
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 26.4.2013 23:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pena K.
ffp jäsen
Viestit: 296
Liittynyt: 9.9.2003 17:22

ViestiKirjoittaja Pena K. » 26.4.2013 22:59

Kertakaikkiaan hieno!

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 26.4.2013 23:02

Lenso replikat :D

On ne pelejä nuo kakkiaiset. Hieno o. Taas harmittaa kun möin sen orkkis Geen pois

Jettasan
-
Viestit: 11
Liittynyt: 25.2.2011 19:37

ViestiKirjoittaja Jettasan » 26.4.2013 23:03

Tämä erottuu kyllä kylillä kun vastaan tulee. Aivan älyttömän hieno!!

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 26.4.2013 23:55

195/45R16 olisi oikea koko.

Kaipaa muuten mustaa kahvaa...


Paskat mitään pappa kumeja.

Kaipaa Porschen kahvoja,ei muuta.

Peukku.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.4.2013 0:08

Kaipaa Porschen kahvoja,ei muuta.
Ai, millasia ne on? Meneekö heittämällä?

Ehkä toi sivuvilkku vois olla joku tumma? Toi ovenkahva on kyllä liian kasaria tollasenaan.

Alustakin näyttää vähän siltä kuin olisi eläkeläiset mökiltä tulossa; auto täynnä polttopuita. Vähän liian länässä ollakseen tasapainoisen näköinen. Joku varovainen 15 mm ylös voisi tehdä terää. Nää on parhaimmillaan lähes alkuperäisessä asussa ja muutokset kannattaa tehdä varoen. Vähän kun naiset pakkaa matkalaukkua; ota mukaan kaikki tarpeellinen ja jätä siitä puolet pois :)

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 27.4.2013 0:59

944 kahvat noihin saa menemään, kun ottaa oem kahvoista avausmekansmin ja vaihtaa haitat vanhasta lukkoperästä uuteen. Jos pelkkää kromia tahtoo niin sitten mk1 kahvat on mahdollisuus.
Hinta on vain iso miinus kun pyytävät ihan jäätäviä summia parista.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 27.4.2013 7:33

On se vaan hieno. Heti paljo parempi ku optimi vanteen halkaisija. Meikäläisen unelmavanteet oot menny hommaamaan, viititkö paljastaa hintaluokkaa? Jos oikein viittis panostaa, niin toki vois ne olla vieläkin leveämmät, mutta nuo on sopivan herrasmiestyyliset. Ja kerro tarkemmin noista jarruhiluista, itelle pitäs kans laittaa.

Renkaat just hyvät, maavaraa sentti vähemmän ku rumemmalla 195/45 koolla. Ite tykkään että tuo 40 on paljo parempi. Ja tuo on kyllä varsin ryhdikäs, että ei ainakaan korottaa tarvii. Ehkä päinvastoin :)

Ovenkahvoihin voisin ehdottaa samaa modia ku itellä. Takaovien kahvat, joihin mekamismi etuovien kahvoista. Helpot siirtää ja saa lukonreiät pois(toki vaatii kaukokeskuslukon). Kromien tilalle marmorilta mustat muovisuojat, maksaa 2e/kpl ja pinta sama ku kahvassa. On kliinimpi ja ei hyppää silmään. Voin ottaa sulle lähikuvan. Hiposteluun ois ebayssä hiilikuitusta peitelevyä noihin kahvoihin, mutta ainakin itelle tuli semmoset jotka vain levystä leikattu ja teippi takana. Eli ei ollu ihan orkkista vastaavat.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 27.4.2013 9:27

Hieno!

Oisko sulla lähempää kuvaa takarenkaista? Omaani pitäis jossain vaiheessa hankkia joko 195/40 tai 215/35 renkaat. Vanteet toki on ysit, mut näkis vähän miten noi sun venyy.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 27.4.2013 10:14

Tää on ihan törkeen hieno! Itse en nopealla vilkaisulla muuttaisi mitään,
kahvan "kromitkin" sopii omasta mielestä vilkkujen ja vanteiden värimaailmaan mainiosti.

OT. Pekalle; itse laittasin ysille mielummin 215/35:n. Tässä itsellä 205/40-R16. /OT.

edit. Mä nyt oon vaan tämmönen, mutta tietysti sisustaan vois nahkaa hommata?

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 27.4.2013 10:25

Ai, millasia ne on?


Ne on tällaset.

Alumiiniset kahvat,kiillotettuna menee hienosti ykköskoriseen,mustana parempi tollaiseen isopuskuri kakkosgolffiin.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 27.4.2013 10:29

On kyl tosi hieno!

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 27.4.2013 14:59

Oho, täällähän on kovasti kehuttu, no kiitoskiitos!
Kyllä se omaakin silmää miellyttää, toki alempanahan se saisi vähäsen mennä, mutta ei noilla et-lukemilla oikein alemmas pääse. Edessä siis et10 ja takana et4.
Kai tossa mun kuvakansiossa jotain takarengaskuvia Pekalle on, esim täsä? Mut siis mielummin 9:lle se 215/35 kumi, mikäli mahtuu muuten. Se venyy kyllä nätisti ysille.

Vanteet tuli ostettua ihan suomesta nettivaraosasta ja tulihan niistä maksettua varsin reilusti kuntoon nähden.. Piti olla vaan yksi etukehä solmussa mutta olihan niissä sitten vähän muutakin.. Pari käytettyä kehää, uudet pultit ja venttiilit yms pientä niin äkkiä se hinta kohoaa reilusti nelinumeroisiin summiin..
Voishan nuo tietty leveämmätkin olla, jos jostain löytäis järkihintaan leveitä TAKApuolen kannuja niin vois olla kiinnostusta :) leveät etulipit kun ei ole oikein olleet muotia maailmalla aikoihin.

Porssekaffat taitaa olla luokkaa +200eur pari? juuei raaski :)
Mulla on noita mustia läpyköitä tuossa, pitää koittaa, mutta tykkään kyllä kun on vähän kiiltävää.
Ja vilkuthan oli joo tämän ajokauden uutuus tässä, eli tuommoiset ebay ostokset. Ovat siis MVH:n tekeleet. Taisivat olla vähän hutiostokset, eli vilkkujen metsästys jatkuu..

Ja jarrut, siis levyiksi tuli zimmermanin 280mm reikälevyt ja palat siis Fedoron DS2500.
entiset jarrut oli siis tosiaan tässä kunnossa :) Mut ei se mitä, autot tykkää että niillä ajetaan.
Taakse tuli vain uudet boschin palat.
Mielenkiintoinen huomio muuten että -90 kakkiksessa ja -04 passatissa on tismalleen sama jarrupala takana :)
Viimeksi muokannut samza, 27.4.2013 22:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa