MYYTY SAA POISTAA/LUKOTTAA

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

MYYTY SAA POISTAA/LUKOTTAA

ViestiKirjoittaja J`ni » 8.6.2009 20:16

MYYTY SAA POISTAA/LUKOTTAA
Viimeksi muokannut J`ni, 6.11.2012 11:35. Yhteensä muokattu 12 kertaa.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 11.6.2009 15:10

Tuli tungettua nua golffissakin olleet pallot jetsonin alle.
Kännylaatuinen kuvatus:

Kuva

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 25.6.2009 15:52

Jotain pientä sipistelyä harrasteltu. Vilkkuja sävytettiin tummiksi, "pakolliset" tarrat tuli hommattua ja jonkunlainen pakoputkenpää tuli asennettua. Lisäksi sisätiloja raiskattiin pioneerin TS-G1302i ja TS-A6902i kaiuttimilla sekä LG:n LAC7800R soittimella.

http://s323.photobucket.com/albums/nn45 ... 250021.jpg
http://s323.photobucket.com/albums/nn45 ... 250020.jpg
http://i323.photobucket.com/albums/nn45 ... 250018.jpg
Viimeksi muokannut J`ni, 3.9.2011 19:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Roadhouse
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.6.2007 23:22

ViestiKirjoittaja Roadhouse » 1.7.2009 9:20

Orginaali VAG henkisyys on kaunista.
Tonttiin vaan, sekä pienempää ja leveempää vanettaa alle ni avot :D

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 20.8.2009 17:18

Toiset etuvalot pitäis hommata, jos joskus innostuisi vaikka yrittämään joey-modin tekemistä.
Tämmöstä tänään
http://i323.photobucket.com/albums/nn45 ... 200003.jpg
http://s323.photobucket.com/albums/nn45 ... 210001.jpg
Viimeksi muokannut J`ni, 3.9.2011 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 21.7.2010 19:31

Viime päivityksestä onkin jo aikaa, eikä ihme, kun autolle ei ole kummempia tehtykään.
Jotain hifistelyä piti halvalla kuitenkin keksiä, eli tuumasta toimeen ja katto mustaksi
http://s323.photobucket.com/albums/nn45 ... G_9722.jpg
http://s323.photobucket.com/albums/nn45 ... G_9719.jpg
Viimeksi muokannut J`ni, 3.9.2011 19:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 12.5.2011 17:44

Tovin jälkeen taas turhan päiväistä päivittelyä. Mitä sitten on tapahtunut viime päivityksen?
Jetta oli osallisena pienoisessa kolarissa, tästä johtuen kuskinpuolen vilkku ja sumari piti uusia ja lisäksi takaovi sai osakseen ilkeän lommon..
(jos jollain olisi valkoista kuskinpuolen takaovea tarjota törky halvalla tarjouksia otetaan vastaan :)
Muutenpa Jetta on lähinnä kerännyt pintaruostetta itseensä ja pellit on vaihdettu takaisin alle.
Jospa tänä kesänä vihdoin ja viimein saisi aikaiseksi jotain päivitystä alustaan ja vanteisiin. :D

Noh jotta Jetta saisi edes vähän jotain uutta osakseen käytiin alekangasostoksilla.
Reikäinen hattuhylly verhoiltiin vaan periaatteella poissa silmistä, poissa olemasta.
Ja ettei hattuhylly ihan yksinäinen olisi tehtiin vaihdekepin pussille samanlainen projekti.


http://s323.photobucket.com/albums/nn45 ... npussi.jpg
http://s323.photobucket.com/albums/nn45 ... uhylly.jpg
Viimeksi muokannut J`ni, 3.9.2011 19:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 6.6.2011 21:44

Nyt kävi näin.. :(
Peräkoukku puskurista sisään. Hauskintahan on, etten ole itse ollut auton kyydissä kummassakaan kolarissa.. :D
Vinkkejä otetaan vastaan mistä uusi puskuri tilalle.

Kuva

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 6.6.2011 21:50

motonetistä, tosin lipan pysyminen ollu itsellä ongelmana motonetistä ostetuissa

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 6.6.2011 21:57

Mitenkäs tuo sitten eroaa siitä toisesta mallista mikä löytyy motonetin sivuilta? Maksaako se tosiaan satasen enemmän vain niiden sumuvalonreikien takia? Ja kai tuohonkin saa ne sumuvalot modattua? Tuleekos noissa sitten sitä metallirunkoa mukana? Parastahan olisi varmasti kysellä itse motonetistä, mutta jos kokemusta on ja viitsisit vähän noobia valaista. :D Entä onko kokemusta millaiset toimitusajat, jos ei varastosta tuotteita löydy?

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 6.6.2011 22:05

Runkoa ei tule, uupuu sumarin ja valonpesurin reiät. Ja muutkin kertonu että etulipan kiinni pysyminen heikkoa.. En tiedä onko noissa muoveissa sitten jotain kovuus yms eroja. Ja ne sumarin reitä helppo tehä.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 6.6.2011 22:12

Selevä homma. Runkokin meni hiukan mutkalle töytäisyssä, että olishan seki ihan hyvä varmaan samaan konkurssiin vaihtaa. Pitänee kattella, jos sattuis edullisesti hyväkuntoinen käytetty vastaan. Kaikkein parashan olisi, kun sattuisi oikean värisenä vielä kohdille.

jii_bee
-
Viestit: 2414
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 6.6.2011 22:52

Runkoa ei tule, uupuu sumarin ja valonpesurin reiät. Ja muutkin kertonu että etulipan kiinni pysyminen heikkoa.. En tiedä onko noissa muoveissa sitten jotain kovuus yms eroja. Ja ne sumarin reitä helppo tehä.

Jos tässä oli kyse tuotteesta
Motonet kirjoitti:Tuote
95-21905 Etupuskuri GolfJettaII 90- 69.90 €
Golf-II 90->92 Etupuskuri helmalla "GL/GTi/16V" (ei sisällä etuspoilerin osia

... niin ainakin meikäläiselle tulleessa yksilössä oli runkokin mukana. Samoin on ollut kaikissa muissakin kakkiksen tarvikepuskureissa.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 7.6.2011 17:41

^ No mulle ei kyllä tullut aikoinaan.. Mikä lie maanantai tai perjantai päivä kappale sitten ollut :)

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 11.6.2011 20:27

Alkuperäinen mittari vaihdettiin kierroslukumittarilliseen malliin. Apukuskin penkin alla lymyilee Pioneerin TS-WX11A aktiivisubbari. Pientä hifistelyä harrasteltiin kankaalla taas ja samalla päätettiin, että hattuhylly tullaan päällystämään uudestaan mustalla kankaalla tai jollain vastaavalla ratkaisulla.

Kuvia auton sisustasta:
http://s323.photobucket.com/albums/nn45 ... 1/Sisusta/

Tämän viikon projektina oli kohtuullisesti hapettuneen takaluukun vaihto hieman fiksummassa kunnossa olevaan malliin. Vaihto sujui näpsäkästi ja vanhan lukkopesänkin sai ujutettua noihin listoihin kun sahasi muoveista sivuilta pienet palaset pois. Uudet (ei eu) kilvetkin pitäisi joskus käydä tilaamassa kun vanhat on niin huonossa hapessa. :/

Kuvia vanhasta ja uudesta luukusta:
http://s323.photobucket.com/albums/nn45 ... akakontti/

Mutta tämmöistä tällä erää :)

KuvaKuva

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 20.6.2011 20:31

Jetan pelastusretki jatkuu.
Tänään saapui matkahuoltoon "uusi" puskuri. Hiomista, spraymaalia ja kuviosahaa käyttäen puskurista saatiin ihan kelvollisen näköinen.

Tästä lähdettiin: Ja tähän päädyttiin:
Kuva Kuva

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 10.7.2011 7:04

Hölötellääs taas jotain aikansa kuluksi.
Tehtyä:
- Laturihihna
- Tehostimenhihna
- ATS Cup 7x15 (mistä näihin voisi saada edullisesti keskikuppeja?)
- Off-road renkaat 195/50-15

Pakollinen kuva koko kauheudesta
Kuva

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 10.7.2011 9:58

Uudet (ei eu) kilvetkin pitäisi joskus käydä tilaamassa kun vanhat on niin huonossa hapessa. :/
Itse tilaisin kyllä samalla tunnuksella ilman EU-logoa, on paljon kliinimmän näköinen.
ATS Cup 7x15 (mistä näihin voisi saada edullisesti keskikuppeja?)
Jos ei ole pakko olla juuri ATS, mutta VW kelpaa, osta marmorilta VW-keskiökuppi #321601171C. Taivuta kuumailmapuhaltimen kanssa kiinnityshakaset tiukaksi. Viimeksi kun ostin, setti maksoi reilun kympin.[/url]

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 10.7.2011 11:12

Itse tilaisin kyllä samalla tunnuksella ilman EU-logoa, on paljon kliinimmän näköinen.

Siis tarkoitus onkin tilata eu-logottomat kilvet, vai ymmärsinkö nyt jotain väärin? :)
Pitänee käydä noita keskikuppeja joskus kysäsemässä, kiitos vinkistä!

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 10.7.2011 19:52

Luin oikein, mutta aivot käsittivät väärin.
Itselläkin on noita ATS Cup keskiölätkiä pari settiä, mutta ne alkavat olla ulkomaillakin niin tyyriitä, että halvaksi niitä en kutsuisi.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 11.7.2011 16:32

Mitenkäs paljon marmorilla on yleensä varastossa tuota tavaraa? Kellään kokemuksia esim seinäjoen käyttöauto pohjankaaren varastoista? Tai millaisella toimitusajalla noista sitten yleensä saa tavaraa?

Vastaanpa itselleni että ei ollut hyllyssä ja ruotsista joutuivat tilaamaan, mutta loppuviikosta lätkien pitäis olla noudettavis.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 20.7.2011 19:41

Eilen pistettiin uusi takapönttö ja taka-akselin puslat tilaukseen. Kauhu tarinoita siitä millaiset nuo puslat on vaihtaa?
Lisäksi pitäisi tankin kiinnitysvanteet uusia, eikä ainakaan äkkiseltään motonetin valikoimista pistänyt silmään. Kellään sattuisi pyörimään nurkissa ylimääräisenä? Tai vaihtoehtoisesti olisi tietoa varaosanumerosta sekä mahdollisesta hinta-arviosta kyseisille osille? :)

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 20.7.2011 20:12

Marmorilla tankkipannat olivat aika tyyriit 2v sitten, olisiko ovh ollut lähemmäs 100e. Golfin pannat sopii siinä missä jetankin.

Puslat oli helppo asentaa paikoilleen tarkoitukseen sopivalla istukalla, tosin akselikin oli mulla irrallaan. Osta hongkongista tms halpa iso hylsy jonka halk. on sama kuin puslan, kulmahiomakoneella muotoilet sen uuteen puslaan sopivaksi, päähän paksu aluslevy ja akselin toiselle puolelle vastaava ja 12mm kierretangolla vedätät paikoilleen. Kannattaa huomioida vanhan puslan asento akselilla jottei kolaa joustoliikkeen lopussa.

Vanhojen puslien irroitus voi olla tuskaa jos ei rajumpia työkaluja ole tallissa. Se ulompi peltinen kehä pitää saada katkaistua jotta saat helan ulos akselin silmästä.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 20.7.2011 20:28

Perhealbumi kertoo tankin hihnoista seuraavaa :
1kpl 1H0 201 653F 22€ ja 2 kpl 1H0 201 654C 22€ kpl, hintatiedot www.speed-autoteile.fi/

mosir
-
Viestit: 419
Liittynyt: 16.2.2007 8:40

ViestiKirjoittaja mosir » 20.7.2011 20:54

Motonetistä golfiin.
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... d=95-21897
Sisältää kaikki kolme ja oli silti minusta melko kallis hinta muutamasta peltisoirosta. Ovat siis tosiaan pelkät peltiset maalatut soirot taivutettuna ja reiät päissä.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 20.7.2011 21:15

No en kyllä olis uskonu, että lähes satasta joutuu tollasista maksamaan. :o
Pitänee testata noita motonetin omia, luulisi että käyvät jettaankin vai onko jollain tarkempaa tietoa? Kiitos vinkeistä! :)

Edittiä:
Äh, tuollahan se jo lukikin, että käyvät jettaankin. Pitää huomenna rimpauttaa motonetille, jospa vielä ehtisi liittää nuo siihen tilaukseen.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 23.7.2011 13:59

Motonetistä hain sitten tuon tankinkiinnityssetin, vaihdellaan sitten samalla kertaa takapöntön kanssa.

Tulipa vihdoin testattua valojen maalailua, kun ostin toiset umpiot. V*tuikshan se meni, kun toisesta umpiosta halkesi lasi. Sen verran maltillisesti tuota tuli maalauttua, ettei mitään mullistavaa eroa edes huomaa, joten tuskin tulee uutta valoa tuota varten ostettua. Jos joku kuitenkin haluaa lahjoittaa kuskinpuolen umpion, voisi tuota projektia vielä testata. ;) Kuva tuosta "onnistuneesta" valosta paikoillaan
http://s323.photobucket.com/albums/nn45 ... OEYMOD.jpg

Lisäksi vanne thyyninkiä venttiilinhattujen, pultinsuojusten ja keskilätkien muodossa. Vanteet kaipaisi ehostusta, mutta saas nähdä löytyykö talvella motivaatiota. Näillä mennään tämä kausi ainakin
http://s323.photobucket.com/albums/nn45 ... SKILTK.jpg
Viimeksi muokannut J`ni, 3.9.2011 19:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 5.8.2011 18:09

Mistäs kannattais lähteä etsimään vikaa kun tyhjäkäynti heittelehtii ja tämä johti siihen, että tuli hylky katsurilta?

keranen86
-
Viestit: 236
Liittynyt: 25.3.2005 17:35
Viesti:

ViestiKirjoittaja keranen86 » 6.8.2011 10:01

Lämpötila-antureista kannattaa lähteä liikkeelle.

keranen86
-
Viestit: 236
Liittynyt: 25.3.2005 17:35
Viesti:

ViestiKirjoittaja keranen86 » 14.8.2011 19:35

Vika selvinnyt ?

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 15.8.2011 17:15

Eipä olla keksitty mikä sitä riivaa.. Imusarjan tiiviste meni vaihtoon kun oli hapertunut lähes kahtia mutta eipä tuo mitään auttanut. Tiivistettä hakiaessa selvisi, että autoon on vaihdettu vähintään imusarja, joka on peräisin vuosilta -84-87.. :/

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 15.8.2011 20:27

Ymmärtääkseni sama imusarja löytyy kaikista 1.6/1.8 2kurkkuisista kaasarikakkiksista. Ei kannata menettää yöuniaan :D
Tuohon aikaan osavarastojen kiertovauhti oli myös "hiukan" eri luokkaa kuin nykyään, uusissa autoissa saattoi tuohon aikaan olla parivuotta vanhoja osia etenkin tuollaisissa vanhenemattomissa paikoissa.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 16.8.2011 15:48

Noh tämähän on lohduttavaa tietoa. :) Huomenissa auto kuitenkin tohtorille, kun ei nyt omat ihmettelyt asiaa mihinkään suuntaa kehitä. :D

Tarina jatkuu:
Aurinko paistaa, tohtorilta saatiin terveen paperit ja kuriiri toi ta-technixin coilover -setin. Eiköhän tämä tästä taas. :)

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 3.9.2011 19:54

Aurauskulmat käyty säädättämässä, jos nyt selviäisi talven yli ilman mitään ylimääräistä.
Näihin kuviin, näihin tunnelmiin.
KuvaKuvaKuva

Ps. Vasenta takaovea valkoisena sekä spacereita saa kaupitella sähköpostiin.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 13.10.2011 19:46

Jetan rykimiset tyhjäkäynnillä ketuttaa sen verran, että kokeillaan kepillä jäätä joskos apua löytyisi tämän kautta.
Koska kokemusta/tietoutta ei ole tämmöisistä osista ja niiden yhteensopivuuksista, niin vinkkejä otetaan mielellään vastaan.

Auto on siis -91 vuosimallia oleva flairi jetta ilmeisemmin 1,6 litraisella kakskurkkuisella kaasarikoneella varustettuna.
Joku pieruburgi konehuoneesta ainakin tällä hetkellä löytyy.

Elikkä siihen pointtiin, jos uskot tietäväsi minkälainen/mallinen kaasari kyseiseen koneeseen sopii tai tiedät mitä pitäisi vielä selvittää oikean osan löytämiseksi olisin hyvin kiitollinen. :)
Ja luonnollisesti jos uskot omaavasi ylimääräisenä toimivan korvaavan osan, saa lähestyä sähköpostilla.

PS. Vaikka viesti olikin sekava ja aiheuttaa varmasti hilpeyttä, toivon että asiattomat kommentit jäävät jokaisen omaan ajatusmaailmaan. :)

PPS. Eli siis ongelmana on epätasainen tyhjäkäynti ja luultavasti tästä syystä auto on joskus sammuillutkin tultaessa risteykseen, kun kytkin on painettu pohjaan. Tietysti voihan vika olla jossain muuallakin, mutta kuten todettua niin ei oikeen tätä tietotaitoa löydy. :D

jii_bee
-
Viestit: 2414
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 14.10.2011 8:13

Mikäli Jetta ei ole merkitty vähäpäästöiseksi, konehuoneessa todennäköisesti asustaa Pierburg 2E2 -kaasutin.
Kuva kaasuttimesta tai hieman lähempää konehuonetta auttaisi kovasti arvaamisessa.

Tarkista ensin ainakin
- ilmanpuhdistimen ja polttoainesuodattimen kunto > vaihda tarvittaessa
- kaasuttimen alipaineletkujen kunto (ja että ovat oikeissa paikoissa) > kannattaa vaihtaa uusiin jos ei näin ole jo tehty
Esim. Motonetistä saa pientä kangaspunospäällysteistä letkua muutamaa eri kokoa.
- "tavallisimmat" imuvuodot: Kaasuttimen kumilaippa ja imusarja > jarrutehostin välinen kumiletku. Laippa tähän taisikin olla vaihdettu.

Samalla kannattaa harkita myös sytytysosien uusimista:
- jakajan kansi
- pyörijä
- tulpanjohdot
- tulpat
... jos ei niiden vaihtoajankohdasta ole mikäänlaista tietoa.

Noiden perushuoltojen jälkeen on hyvä jatkaa vian etsintää.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 14.10.2011 9:30

Kiitos vinkeistä!
Pitää tonkia vähän tarkemmin tuota konehuonetta, kun pääsee kotia.
Otteessa on merkinnät ainakin aktiivihiilisuodattimesta ja katalysaattorista muistaakseni.(?) Eli eikö se tarkoita että auto on vähäpäästöinen?

Muoks muoks:
Eli ottessaa oli merkinnät happitunnistimesta, aktiivi-hiilisuodattimesta ja kolmitoimikatalysaattorista.
Ja niitä kuvia joista (ehkä) on apua:
KuvaKuvaKuva

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 14.10.2011 15:43

Kuvien perusteella tuo kaasutin näyttäisi Pierburg 2e-e ecotronic -mallilta, jossa on siis ryyppy sähköisesti ohjattu, lambdaa yms. Mulla omassa Jetassa sama laitos ja vähän samanlaista vikaa ollut, eli tahtoo käydä välillä vähän epätasaisesti ja kytkintä painaessa ja samalla hidastaessa auto saattaa sammua.

Kohtuullisen paljon tuohon sammumiseen auttoi, kun vaihtoi virranjakajan alipainekellon uuteen. Nyt saattaa silloin tällöin sammua jos esim tarvii 80km/h vauhdista hiljentää ja samalla painaa kytkintä kun vaihtaa pienemmälle, kun ennen sammu lähes joka kerta.

Ostin itse toisen samanlaisen kaasuttimen varaosiksi, josta sitten kokeilemalla vaihtelin noita potikoita ristiin ja vähän sai paremmaksi aina välillä. Alipaineletkut, joita tuossa kaasuttimessa on paljon, kannattaa vaihtaa ensitöikseen ja tarkistaa kumilaipan kunto.

http://www.ruddies.business.t-online.de/serv2ee.htm
Tuossa aika kattava korjaus/säätöopas tuohon kyseiseen kaasutinmalliin.

ps. tossa kuvassa näyttäisi olevan nippusidepatentti tuossa ilmansuodatinkotelon kiinnityksessä, kannattaa siihen hakea vaikka motonetistä sellanen 6mm kierteillä oleva pakoputken kannatin( jossa siis molemmissa päissä kierretappi ja keskellä kumipusla, toimii hienosti tuossa tarkotuksessa), jottei kaasutinkokonaisuus pääse heilumaan niin paljoa ja rikkomaan kaasuttimen kumijalkaa

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 14.10.2011 17:34

Kiitoksia jälleen vinkeistä! Kovin tutulta nuo ongelmat kuullostaa, sammuminen on tosin todella sattumanvaraista eikä joka päiväistä.
Ei itsellä tosin ole noin kovista vauhdeista vielä sammunut koskaan.
Kuva on tosiaan kesältä ja nykyään ilmansuodatinkotelo on ruuvilla kiinni. :)

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 14.10.2011 18:01

Ok, ton linkin avulla minkä annoin niin kannattaa käydä kaasaria läpi. Oppii vähän tuntemaan niitä mötiköitä ja tietää mikä tekee mitäkin.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 26.3.2012 20:14

Kevättä rinnassa ja huoltoja edessä.
Tyhmiä kysymyksiähän ei olekaan on vain tyhmiä kysyjiä,
joten mitäs kaikkea tommoseen kakkiseen pitää/kannattaa vaihtaa ku jakopäätä alkaa laittamaan?

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 26.3.2012 20:41

Hihna, kiristin, stefa kampiakselille, apuakselille ja nokalle, mahdollisesti jakohihnan hammashihnapyörä kampiakselille, vesipumppu.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 26.3.2012 21:36

Eli tälläsellä setillä pitäis pärjätä?

Hihna+rullat: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=25-9010
Kiristin: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=25-5151
Tiivisteitä: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=27-1750 ilmeisesti sama tiiviste käy kaikkiin?
Vesipumppu: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=30-9414
mites tosta pumpusta kun on taustakoteloinnilla ja ilman ja sitten on jotain valeon mallia?

nöyrimmät kiitokset mentoreille. :)

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 26.3.2012 22:23

Vesipumpulla ei oo mitään tekemistä jakopään kanssa, eli ei tarvi vaihtaa ennenkun se alkaa osottaa luovuttamisen merkkejä.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 27.3.2012 15:43

Apinaa koijataan, apinaa pumpataan..
Kyllä taas tuntee itsensä tyhmäksi..
Tämä jakohihna+rullasarjan rullat oli ilmeisesti yhtä kuin kiristin.. Tuli sitten ostettua kaksi kiristintä.. tai sitten jäi jotain saamatta. :ASd

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 27.3.2012 18:57

Jakopääsetissä on hihna, kiristin (rulla) ja joskus voi olla pinnapultti ja mutteri kiristimelle.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 1.4.2012 14:21

nojooh, remppa tehtiin ja olisi vissiin kannattanu jättää tekemättä..
vaikka kaikki tuntui menevän oppikirjan mukaan, niin kun auto lyötiin tulille rempan jälkeen oli tyhjäkäynti ihan per*****ä ja hevoset on kiihdyttäessä kadonnu muille laitumille.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 1.4.2012 15:57

Laitoitko apuakselin ja kampuran merkit kohikkain? Jos laitoit, niin todennäköisesti joku on joskus aikaisemmin laittanut sen esimerkiksi hampaan pieleen jolloin sytkä on säädetty vain virranjakajaa käntämällä kohilleen.

Eli todennäköisesti sytkä on vain viturallaan...

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 1.4.2012 17:14

Kyllä kovasti ainakin merkkailtiin niitä koloja yms. ja yritettiin laittaa kaikki merkit kohdilleen, mutta en nyt tietenkään vannomaan uskalla mistään mennä. :D
Pitää taas yrittää kerätä motivaatiota ja tutkia tuota asiaa.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 1.4.2012 17:29

Itellä oli prikulleen vastaavassa jetassa joskus vaihdettu nokkapyörä, ja siinä ei merkki pitäny paikkaansa ei sitten tippaakaan vaikka kuinka oli kiilaurassaan niinku pitää. Oireet olivat juuri kuvailemasi kun hampaallahan se pieleen meni nokasta, joten venakoppa auki ja ykkösen nokkien mukaan sitten kohdalleen ja toimi. Mutta mikäli kampura ja nokka ovat merkeissään, niin sitten sytkälle hienosäätöä kun se tuppaa hieman muuttumaan aina nuissa hihnarempoissa.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 3.4.2012 17:43

Hampaallahan se nyt sitte kuitenkin heitti sieltä, eli kaikki jälleen hyvin valtakunnassa. :)

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 3.4.2012 21:53

Sen saa helposti hampaan pieleen jos katsoo merkkejä kampuranpäästä. Siinä vaiheessa kun kun kiristää rullaa, niin kampura ja apu-akseli heittää häränpyllyä. Eli apuakslin jotuu heittää noin hampaan ennakkoa.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 25.4.2012 17:43

Ähh.. Kyllä välillä tuntuu, että usko ja ymmärrys näiden kanssa alkaa loppua.. :D

Nykyään tekee semmoista, että (ainakin) lämpimällä koneella kierrokset jää päälle painettaessa kytkintä pohjaan tai laitettaessa vaihde vapaalle. Tämäkin voi tapahtua yhdessä risteyksessä, mutta seuraavassa voi taas toimia ihan normaalisti. Ajossakin voi huomata, että vetää itsestään painamatta kaasua. Yleensä tämä kuittaantuu ainakin hetkeksi käynnistämällä auton uudestaan, mutta eipä tuota nyt aina kehtaisi valoissa huudattaa tai vaihtoehtoisesti sammutella.

Kaasariin vaihtelin suurimman osan alipaineletkuista, lisäksi vaihdoin ilmansuodattimen ja lambda-anturin, oli muuten lujassa kiinni..
Vinkkejä siis kuunnellaan. :)

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 25.4.2012 20:30

Omaani vaihdoin sen kaasuttimessa kuskinpuolella olevan valkoisen ison säätimen toiseen niin rauhottu tuo sama ongelma. Siinä samaisessa mötikässä on pienet suodattimet letkulähtöjen alla, jotka voivat olla tukossa.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 1.5.2012 18:55

Tuli aiemmin tänä vuonna jo hommattua "uusi" kaasari tuohon ja kun sitten vaihdoin sen sekosi käynti aivan totaalisesti.
Tänään sitten Neuniin viestin innoittamana kokeilin vaihtaa sen valkoisen mötikän tosta uudesta kaasarista vanhaan.
-> Sekosi samallalailla kuin silloin kun vaihdettiin koko kaasari.
-> Laitoin sitten vanhan kaasarin valkoisen mötikän tuohon uuteen kaasariin
-> Käynti ihan ok, mutta "rajusti" kiihdyttäessä vetäisee ilmeisesti ryypyn(?) pois päältä ja vedot katoaa hetkeksi.

Ilmeisesti apukuskinpuolella oleva ylempi mötikkä, johon musta liitin menee ohjaa ryyppyä?
Pitää seuraavaksi kokeilla vanhasta kaasarista vaihtaa se tuohon uuteen ja katsoa mitä tapahtuu.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 1.5.2012 21:32

Tuossa hommassa on hyvä tosiaan olla se varaosakaasutin mistä vaihtelee osia. Itekki sain tuon kaasuttimen toimimaan kun vaihtelin toisesta kaasarista mötiköitä kylkeen. Jossain vaiheessa löytyy just ne oikeat palikat :D

Ja tosiaan se musta alipainesäädin(kin) säätelee tyhjäkäyntiä siinä.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 3.5.2012 15:01

Kävipä nyt kuitenkin niin, että vaihdoin tosta "uudesta" kaasarista sen mötikän tuohon vanhaan kaasuttimeen. Pikaisen testilenkin jälkeen ei hyytynyt enään eikä jättänyt kierroksia päälle, mutta sen nyt näkee tarkemmin vasta vähän pitemmän ajelun jälkeen kuinka loppujen lopuksi kävi. Samalla vaihdoin tähän vanhaan kaasariin kaasuttimen takana menevän letkun, kun oli hapertunut puhki.

Autohan näyttää samalta kuin viime vuonna rahatilanteen ja osittain tekniikan temppuilun aiheuttaman motivaation puutteen vuoksi.
Kuva

Kaupata saa yrittää:
- Ehjää nahkaista vaihdekepin pussia
- Reiätöntä harmaata hattuhyllyn verhoilua
- Valmiiksi purettua kuskinpuolen umpiota (2 onnistunu jo itte hajottamaan purkuvaiheessa...)
- Suoraa ja "ruosteetonta" valkoista takaovea kuskinpuolelle
- GTX(?) takaspoileria

EDIT. Lisätään nyt vielä tyhmää pohdintaa, missä joku vois varmasti auttaa. Eli taakse olen spacereitä aatellut, (joo tyhmäähän on liian kapeaa vannetta väkisin ulospäin tuoda) jotta saisi vähän enemmän balanssiin tuota takapäätä etupään kanssa. Mutta ei nyt täysin ole auennut tämä spacerien toimintamalli. Onko siis esim näissä siis keskitys sekä napaan että vanteelle? Eli siis tuleeko spacerin keskiö tiiviisti rumpujen napaan ja vastaavasti vanne spaceriin? Vanteessahan on kiinteä 57,1mm keskireikä..

EDIT2. Ei ole hyytyillyt kiihdyttäessä, eikä jää kierrokset päälle enää. Pitänee vaan hyväksyä, että se on pikemminkin ominaisuus kuin vika, että kierrokset käy niin alhaalla risteykseen tultaessa (n. 500 ja välillä akun valo vilkkuu mittaristossa) ja muutenkin seilaa vähän tyhjäkäynnillä.

Fallu
-
Viestit: 17
Liittynyt: 26.9.2005 23:40

ViestiKirjoittaja Fallu » 8.5.2012 20:45

ootko vaihtanu tähän kierrosluvullisen mittariston?

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 8.5.2012 21:12

Juu, kyllä olen.

Fallu
-
Viestit: 17
Liittynyt: 26.9.2005 23:40

ViestiKirjoittaja Fallu » 8.5.2012 23:03

oliko ihan "bolt on"homma vai pitikö kikkailla jotain muutoksia?

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 9.5.2012 9:19

On ihan bolt-on -juttu, jos vaan autossa on uudemmat sähköt eli menikös tonne ny vaan yksi johto silloin kun taas vanhemmissa kaksi..?

Fallu
-
Viestit: 17
Liittynyt: 26.9.2005 23:40

ViestiKirjoittaja Fallu » 9.5.2012 18:43

mahtaakohan olla 90vuoden jetassa "uudemmat"sähköt

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 9.5.2012 19:13

Kyllä pitäisi olla, eikös -89 ollut rajapyykki.

Fallu
-
Viestit: 17
Liittynyt: 26.9.2005 23:40

ViestiKirjoittaja Fallu » 10.5.2012 23:02

joo tarkistin omasta jetasta yks johtosarja tulee mittaristoon
pitää kait se hommata jostaki itekki tommone mittaristo

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 12.5.2012 13:40

Itsehän olen aina ollut sitä mieltä että tämmönen jetta näyttäs seksikkäältä takalasin ritilällä

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 12.5.2012 15:09

^ Eittämättä niissä on sitä jotain, yksi valkoinen ykköskoppanen on tommosella ritilällä tullu kerran bongattua kotikulmilla ja olihan siinä jtn semmoista kasarihenkeä. :D

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 14.5.2012 20:25

Tohon spacer -asiaan palatakseni.. Ei taida olla mahdollista saada keskittävää spaceriä, kun rumpujen napa on 57,1mm ja vanteen keskireikä on kiinteästi 51,7mm? Vai keskittääkö ne sen spacerin vain napaan ja pultit sitten vaan pitää vannetta paikoillaan? Vain miten noi nyt toimii. :D

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 14.5.2012 20:34

Ei taida olla mahdollista saada keskittävää spaceriä, kun rumpujen napa on 57,1mm ja vanteen keskireikä on kiinteästi 51,7mm?


Tulikohan sulla tuohon kirjoitusvirhe?

Ainakin FK:n 10mm spacerit ovat keskittävät, kakkiksissa tosin joutuu viistämään rummussa/navassa olevaa keskittävää rengasta ulkoreunastaan, muuten 10mm spaceri ei mene pohjaan saakka. Jos ymmärsit mitä tarkoitin :)
Eli mitä ohuempi spaceri sen vähemmän siellä on tilaa sille keskittävälle osalle, 15mm meni ainakin mulla paikalleen ilman modauksia.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 14.5.2012 21:24

Joo niin pääs tulemaan, tosiaan tarkotin et molemmis on se 57,1mm. Ja se oli siis pointti että se vanne ei siis keskity spaceriin vaan siihen rummussa jäljellä olevaan napaa? Eli spacerissä ei ole vannetta varten mitään huulta siinä keskellä. Vai mitäköhän mä nyt selitän. :D

Pistetääs tähän edittiä ku ei kehtaa kokoajan uppailla, eli joo nyt rupiaa pikku hiljaa hahmottumaan. :)
Eikös tommoset pultit ny pitäis passata kierteen ja pituuden puolesta sitte jonku 10mm lätyn kanssa kakkikseen? Lähinnä siis aattelin ku tuol puhutaan pultattavista spacereistä mutta eikö nimenomaan pultattavissa spacereissä tule ne pultit mukana spacerin kiinnittämiseen napaan ja vanne kiinnitetään spaceriin vakio pulteilla?
Viimeksi muokannut J`ni, 15.5.2012 6:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 14.5.2012 21:42

FK:n 10mm spacereissä on vanteen keskittävä "huuli", sekä spacerin keskittävä sisäpuolinen poraus, ei siis keskity auton napaan mutta kuten kirjoitin sisäpuolinen poraus spacerissa on niin matala että navassa/rummussa oleva keskitysrengas, siis se napaosa, ei sovi modaamatta 10mm spacerin sisään. Ymmärsitkö nyt mitä tarkoitin? :)

Aseeri
-
Viestit: 12
Liittynyt: 27.5.2009 19:05

ViestiKirjoittaja Aseeri » 16.5.2012 15:39

http://slamit.net/product/6886/spacer-- ... mper-puoli
Multa löytyis ylimääräsenä kaks kappaletta tollasta spaceria jos tarvii.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 27.5.2012 10:37

Kiitoksia tarjouksesta, mutta taitaa nuo spacer kikkailut nyt kuitenkin jäädä. Tiputin takaa kierteitä sentin verran ja kokeilin piruuttani bilteman 5mm spacereitä. Sen verran löysä tuo perä, että vähänkään isommissa kuopissa kaaret teki tuttavuutta renkaiden kans, sai lätyt lähtiä..

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 27.5.2012 23:08

Oli ihan pakko kokeilla peräpäähän pientä modausta. Tästä siis lähdettiin.
Muutama hikipisara ja kirosana myöhemmin perä näytti tältä. Aluksi vähän muovitäytettä sinne ja tänne.
Näiden jälkeen vähän vahviketta. Hiontaa, pakkelia, hiontaa, pakkelia ja hiontaa. Pohjamaalia ensin ja sitten pintaväriä.
Lopputuloksesta tuli sitten tämmönen. Ilman isäukon avustusta ei varmaan ois tullu mitään tästäkään.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 28.5.2012 16:27

Hyvännäköinen siitä tuli ! Kai teit pakoputkelle mutkan alaspäin ettei puskuri sula ? :D

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 28.5.2012 17:45

Joo kyllä tehtiin. :D Katos vaan kuvat puhelimesta niin ei nyt ollu siitä kuvaa,
mutta eipä se nyt mikään nätti viritelmä olekkaan. Piiloonhan se tosin jäi niin ei kai se oo niin justiinsa. :)

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 7.6.2012 7:23

Lisätään kuva siitä mahtavasta putken mutkasta sekä uusien kilpien kunniaksi pari muuta.

Kuva
Kuva

^ Tuosta huomaa ettei aivan saatu tuota puskurin "pokkausta" suoraksi,
mutta katsotaan jaksaako sitä ruveta joskus uudelleen säätämään..
Olis kuitenkin niin paljon kaikkee muutakin, jos tästä oikeesti siistin haluis.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 31.7.2012 17:05

Turhahkoa uppailua mutta DPD toi tänään tämmösen paketin

Kuva

Nyt vain sormet syyhyten odotellaan milloin JH-Soundin paketti saapuu..
Tulipas haettua vuosi ajoaikaakin jettaan muutama viikko takaperin! \o/

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 10.8.2012 14:41

Saatiin täytettä renkaille eli Dare Wheelssin DRRS 8x15 et 15 päällä 185/45 gängbängit,
taakse pitäs viel heittää 5mm lätty ja vähäsen laskia joka nurkasta.
http://i323.photobucket.com/albums/nn45 ... 012459.jpg
ja voishan sitä vähä parempia kuviaki yrittää ottaa.
Viimeksi muokannut J`ni, 11.8.2012 16:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 10.8.2012 15:03

Tyylikäs Jetta, vanteet huomattavasti sopivammat kun edelliset Cupit.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 10.8.2012 22:43

Vanteet tekee auton :)

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 11.8.2012 16:31

Syksyisten kelien kunniaksi syysvärejä jettaan ja vähän parempia kuvia.
Perkule ku nois motonetin takavalois on vilkku eri värinen kuin niiden muissa vilkuissa..

Kuva

klikkaamalla isommaksi
Kuva Kuva Kuva

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 28.9.2012 20:40

Melko turhaa päivittelyä mutta tulipahan etuoviin asennettua alkuperäset kaiutinpaikat, kuraläpät lens edestä poies ja alustaa ruuvattu sentin verran kierteistä alaspäin vaikkei sitä oikeen huomaakkaan. :D Edestä on nyt kierteet tapis mutta tietysti olis viel apujouset yms kikkailut. Takana on kierteistä melkee puolet viel jäljellä.

Pään sisällä on kaikkia mahtavia ideoita mitä tekis mieli kokeilla, kuten kamein skuuppia ja gtx:n spoikkaa mutta saatavuus ja hinnat on vähän sitä luokkaa ettei raaskisi sitten kuitenkaan, varsinkin kun ei tuo iibein maailma oo itelle oikeen tullu tutuksi. Tietysti jokin vähän sporttisempi penkkirivistökin olis kiva. :)

Kuva Kuva

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 28.9.2012 22:07

Hitto, kuinka tuo perä osaa olla kliinin näköinen <3 Parempi se on ilman sitä kilvenalusmuovihökötystä ;)
Nätti Jetta, ei voi muuta sanoa.
ps. kromimerkkiä keulaan?

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 28.9.2012 22:20

Tack tack. Juu on sekin käynyt mielessä tai oikeestaan kaikkien merkkien palautus alkuperääsiksi
ja sitte noihin ovenkahvoihin kans ne "kromi" listat.

Pakko kyl todeta viel että tää näyttää kuvis huomattavasti paremmalta ku livenä. :D

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 4.10.2012 9:53

Syksy ja sen tuomat murheet.. Alkaa kyrsimään tuon höyrykaapin kans kamppailu. Selvästi kesäautoksi suunniteltu.. Lasit on jatkuvasti huurus ja kaasari/kone alottaa temppuulunsa.. Tekis niiiin mieli uudempaa pikku hiljaa.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 6.10.2012 12:11

Volkkariperhe sai lisäystä vuodelta -97 peräisin olevasta karvalakki ventosta.
Tai siis onhan siinä vetokoukku, jalopuujäljitelmiä sekä abt sportline -tarra takaluukussa.
Jos joku sattuu jotain auton historiasta, syystä tai toisesta, tietämään, saa tämän informaation jakaa kanssani. :)

Kuva Kuva Kuva

ts. jetta täytynee siis myydä.. :'( jos jotain sattuu kiinnostamaan niin lisätietoja saa udella.

edittiä:
Koska olen laiska etsimään/huono löytämään tietoa niin esitän tässä muutaman pikaisen kysymyksen:
- Onko tuo vento teksti pelkällä liimalla kiinni vai meneekö konttiin jotkin tapit?
- Millä voisi poistaa liimajäämiä, jos intoutuu noita jalopuita hävittämään?
- Miten mittaristoon vaihdetaan polttimot?

editttiä2:
Onkos näihin ventoihin saanu mitään "matalemman" mallista lippaa kuin tuo mikä nyt on keulilla? vr6:sta ei huvittais laittaa ku se on kuitenkin se perus ja jää vielä lyhyeksikin käsittääkseni sivuilta.
Viimeksi muokannut J`ni, 6.10.2012 16:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

rosten
-
Viestit: 67
Liittynyt: 12.3.2009 15:07

ViestiKirjoittaja rosten » 6.10.2012 15:52

-Kolmos koppasissa nuo merkit on liimalla kiinni
-Autoglymin tar removerilla kokeilisin alkuun
-Mittaristo irti ja vaihdat polttimot. Samanlainen homma kuin kakkiksessa.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 6.10.2012 17:29

Se vanhan mallin(->93) cl lippa on matalempi jos sellasen löytää ja omasta mielestä paremman näköinen vaihtoehto kuin VR6. Kyllä sen golffin VR6 lipankin saa ihan nätisti istumaan muutaman kiinnikkeen leikkaamalla siitä lipasta, venyttää loppuun asti ja laittaa sisäpuolelta esim ruuvin varmistukseksi. Edellyttää että tuo lippa on joko oem osa tai vastaava tarvike sillä ne 20€ ämpärimuoviset menee säpäleiksi jos niitä yrittää paikalleen venytellä. Omassa ei ollut mitään toppiruuvia, mutta sitä joutui joskus painamaan takaisin pohjaan jos otti maakosketusta. Loppupeleissä oli molemmat venton orkkislipat vr6:sen ja earlyn, mutta meni auton mukana molemmat niin ei niitä nyt ole tähän hätään kaupata.
Sen paremman lipan tunnistaa niistä ohjain liuskoista, ämpärimuovisissa ne on ollut rei'itetyt ja kestävemmissä/oem ne on umpinaisia ja tuntuu muutenkin se lippa pehmeämmältä.

Hyvin samannäköinen mitä oma ex vento oli tullessaan jos ei noita komioita puujäljitelmiä lasketa :D eli vaalea sisusta ja taitaa värikoodikin olla tässä sama LC4T?

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 6.10.2012 18:11

Pitänee kattoa jos tommonen joskus silmiin sattuis. Todennäköisesti tuolla värikoodilla.
Omaan silmään passaa kivasti tuo väri. :)
Itse yllätyin todella positiivisesti auton kunnosta, ruostetta ei ole vielä löytynyt kuin pientä kukan alkua kontista toisen rekisterikilven valon juurelta. Toisaalta ei kilometrejäkään ole kertynyt "kuin" kohtuulliset 169tkm. Eiköhän tämä tästä pikku hiljaa ala jalostua samaan suuntaan kuin jetta. :) Tosin loppu syksy ja talvi menee varmasti lähinnä osia haaliessa.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 6.10.2012 19:59

Mulla oli VR6 Venton OEM etuspoileri -97:ssa Vennossa ja istui täydellisesti CL:n puskuriin.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 6.10.2012 20:48

Venton lippahan juu sopiikin jos sellaisen onnistuu löytämään, mutta nuo golffin lipat on lyhyitä venton puskimeen ja vaatii lievää puukotusta.

E: ja kyllähän tuo venton oma vr6 lippa näyttääkin paremmalta mitä venytetty golffin lippa siitä kun häviää se leviävä muoto alareunasta

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 17.10.2012 19:36

Tämän voisi lukottaa, auto myynnissä.
Pitänee tuosta Ventosta tehdä uusi topicci jossain vaiheessa,
kun sille jotai alkaa tapahtua.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa