MYYTY SAA POISTAA/LUKOTTAA
Valvoja: ffp jäsenet
MYYTY SAA POISTAA/LUKOTTAA
MYYTY SAA POISTAA/LUKOTTAA
Viimeksi muokannut J`ni, 6.11.2012 11:35. Yhteensä muokattu 12 kertaa.
Jotain pientä sipistelyä harrasteltu. Vilkkuja sävytettiin tummiksi, "pakolliset" tarrat tuli hommattua ja jonkunlainen pakoputkenpää tuli asennettua. Lisäksi sisätiloja raiskattiin pioneerin TS-G1302i ja TS-A6902i kaiuttimilla sekä LG:n LAC7800R soittimella.
http://s323.photobucket.com/albums/nn45 ... 250021.jpg
http://s323.photobucket.com/albums/nn45 ... 250020.jpg
http://i323.photobucket.com/albums/nn45 ... 250018.jpg
http://s323.photobucket.com/albums/nn45 ... 250021.jpg
http://s323.photobucket.com/albums/nn45 ... 250020.jpg
http://i323.photobucket.com/albums/nn45 ... 250018.jpg
Viimeksi muokannut J`ni, 3.9.2011 19:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Toiset etuvalot pitäis hommata, jos joskus innostuisi vaikka yrittämään joey-modin tekemistä.
Tämmöstä tänään
http://i323.photobucket.com/albums/nn45 ... 200003.jpg
http://s323.photobucket.com/albums/nn45 ... 210001.jpg
Tämmöstä tänään
http://i323.photobucket.com/albums/nn45 ... 200003.jpg
http://s323.photobucket.com/albums/nn45 ... 210001.jpg
Viimeksi muokannut J`ni, 3.9.2011 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Viime päivityksestä onkin jo aikaa, eikä ihme, kun autolle ei ole kummempia tehtykään.
Jotain hifistelyä piti halvalla kuitenkin keksiä, eli tuumasta toimeen ja katto mustaksi
http://s323.photobucket.com/albums/nn45 ... G_9722.jpg
http://s323.photobucket.com/albums/nn45 ... G_9719.jpg
Jotain hifistelyä piti halvalla kuitenkin keksiä, eli tuumasta toimeen ja katto mustaksi
http://s323.photobucket.com/albums/nn45 ... G_9722.jpg
http://s323.photobucket.com/albums/nn45 ... G_9719.jpg
Viimeksi muokannut J`ni, 3.9.2011 19:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tovin jälkeen taas turhan päiväistä päivittelyä. Mitä sitten on tapahtunut viime päivityksen?
Jetta oli osallisena pienoisessa kolarissa, tästä johtuen kuskinpuolen vilkku ja sumari piti uusia ja lisäksi takaovi sai osakseen ilkeän lommon..
(jos jollain olisi valkoista kuskinpuolen takaovea tarjota törky halvalla tarjouksia otetaan vastaan :)
Muutenpa Jetta on lähinnä kerännyt pintaruostetta itseensä ja pellit on vaihdettu takaisin alle.
Jospa tänä kesänä vihdoin ja viimein saisi aikaiseksi jotain päivitystä alustaan ja vanteisiin. :D
Noh jotta Jetta saisi edes vähän jotain uutta osakseen käytiin alekangasostoksilla.
Reikäinen hattuhylly verhoiltiin vaan periaatteella poissa silmistä, poissa olemasta.
Ja ettei hattuhylly ihan yksinäinen olisi tehtiin vaihdekepin pussille samanlainen projekti.
http://s323.photobucket.com/albums/nn45 ... npussi.jpg
http://s323.photobucket.com/albums/nn45 ... uhylly.jpg
Jetta oli osallisena pienoisessa kolarissa, tästä johtuen kuskinpuolen vilkku ja sumari piti uusia ja lisäksi takaovi sai osakseen ilkeän lommon..
(jos jollain olisi valkoista kuskinpuolen takaovea tarjota törky halvalla tarjouksia otetaan vastaan :)
Muutenpa Jetta on lähinnä kerännyt pintaruostetta itseensä ja pellit on vaihdettu takaisin alle.
Jospa tänä kesänä vihdoin ja viimein saisi aikaiseksi jotain päivitystä alustaan ja vanteisiin. :D
Noh jotta Jetta saisi edes vähän jotain uutta osakseen käytiin alekangasostoksilla.
Reikäinen hattuhylly verhoiltiin vaan periaatteella poissa silmistä, poissa olemasta.
Ja ettei hattuhylly ihan yksinäinen olisi tehtiin vaihdekepin pussille samanlainen projekti.
http://s323.photobucket.com/albums/nn45 ... npussi.jpg
http://s323.photobucket.com/albums/nn45 ... uhylly.jpg
Viimeksi muokannut J`ni, 3.9.2011 19:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
motonetistä, tosin lipan pysyminen ollu itsellä ongelmana motonetistä ostetuissa
Mitenkäs tuo sitten eroaa siitä toisesta mallista mikä löytyy motonetin sivuilta? Maksaako se tosiaan satasen enemmän vain niiden sumuvalonreikien takia? Ja kai tuohonkin saa ne sumuvalot modattua? Tuleekos noissa sitten sitä metallirunkoa mukana? Parastahan olisi varmasti kysellä itse motonetistä, mutta jos kokemusta on ja viitsisit vähän noobia valaista. :D Entä onko kokemusta millaiset toimitusajat, jos ei varastosta tuotteita löydy?
Runkoa ei tule, uupuu sumarin ja valonpesurin reiät. Ja muutkin kertonu että etulipan kiinni pysyminen heikkoa.. En tiedä onko noissa muoveissa sitten jotain kovuus yms eroja. Ja ne sumarin reitä helppo tehä.
Jos tässä oli kyse tuotteesta
Motonet kirjoitti:Tuote
95-21905 Etupuskuri GolfJettaII 90- 69.90 €
Golf-II 90->92 Etupuskuri helmalla "GL/GTi/16V" (ei sisällä etuspoilerin osia
... niin ainakin meikäläiselle tulleessa yksilössä oli runkokin mukana. Samoin on ollut kaikissa muissakin kakkiksen tarvikepuskureissa.
Alkuperäinen mittari vaihdettiin kierroslukumittarilliseen malliin. Apukuskin penkin alla lymyilee Pioneerin TS-WX11A aktiivisubbari. Pientä hifistelyä harrasteltiin kankaalla taas ja samalla päätettiin, että hattuhylly tullaan päällystämään uudestaan mustalla kankaalla tai jollain vastaavalla ratkaisulla.
Kuvia auton sisustasta:
http://s323.photobucket.com/albums/nn45 ... 1/Sisusta/
Tämän viikon projektina oli kohtuullisesti hapettuneen takaluukun vaihto hieman fiksummassa kunnossa olevaan malliin. Vaihto sujui näpsäkästi ja vanhan lukkopesänkin sai ujutettua noihin listoihin kun sahasi muoveista sivuilta pienet palaset pois. Uudet (ei eu) kilvetkin pitäisi joskus käydä tilaamassa kun vanhat on niin huonossa hapessa. :/
Kuvia vanhasta ja uudesta luukusta:
http://s323.photobucket.com/albums/nn45 ... akakontti/
Mutta tämmöistä tällä erää :)
Kuvia auton sisustasta:
http://s323.photobucket.com/albums/nn45 ... 1/Sisusta/
Tämän viikon projektina oli kohtuullisesti hapettuneen takaluukun vaihto hieman fiksummassa kunnossa olevaan malliin. Vaihto sujui näpsäkästi ja vanhan lukkopesänkin sai ujutettua noihin listoihin kun sahasi muoveista sivuilta pienet palaset pois. Uudet (ei eu) kilvetkin pitäisi joskus käydä tilaamassa kun vanhat on niin huonossa hapessa. :/
Kuvia vanhasta ja uudesta luukusta:
http://s323.photobucket.com/albums/nn45 ... akakontti/
Mutta tämmöistä tällä erää :)
Itse tilaisin kyllä samalla tunnuksella ilman EU-logoa, on paljon kliinimmän näköinen.Uudet (ei eu) kilvetkin pitäisi joskus käydä tilaamassa kun vanhat on niin huonossa hapessa. :/
Jos ei ole pakko olla juuri ATS, mutta VW kelpaa, osta marmorilta VW-keskiökuppi #321601171C. Taivuta kuumailmapuhaltimen kanssa kiinnityshakaset tiukaksi. Viimeksi kun ostin, setti maksoi reilun kympin.[/url]ATS Cup 7x15 (mistä näihin voisi saada edullisesti keskikuppeja?)
Mitenkäs paljon marmorilla on yleensä varastossa tuota tavaraa? Kellään kokemuksia esim seinäjoen käyttöauto pohjankaaren varastoista? Tai millaisella toimitusajalla noista sitten yleensä saa tavaraa?
Vastaanpa itselleni että ei ollut hyllyssä ja ruotsista joutuivat tilaamaan, mutta loppuviikosta lätkien pitäis olla noudettavis.
Vastaanpa itselleni että ei ollut hyllyssä ja ruotsista joutuivat tilaamaan, mutta loppuviikosta lätkien pitäis olla noudettavis.
Eilen pistettiin uusi takapönttö ja taka-akselin puslat tilaukseen. Kauhu tarinoita siitä millaiset nuo puslat on vaihtaa?
Lisäksi pitäisi tankin kiinnitysvanteet uusia, eikä ainakaan äkkiseltään motonetin valikoimista pistänyt silmään. Kellään sattuisi pyörimään nurkissa ylimääräisenä? Tai vaihtoehtoisesti olisi tietoa varaosanumerosta sekä mahdollisesta hinta-arviosta kyseisille osille? :)
Lisäksi pitäisi tankin kiinnitysvanteet uusia, eikä ainakaan äkkiseltään motonetin valikoimista pistänyt silmään. Kellään sattuisi pyörimään nurkissa ylimääräisenä? Tai vaihtoehtoisesti olisi tietoa varaosanumerosta sekä mahdollisesta hinta-arviosta kyseisille osille? :)
Marmorilla tankkipannat olivat aika tyyriit 2v sitten, olisiko ovh ollut lähemmäs 100e. Golfin pannat sopii siinä missä jetankin.
Puslat oli helppo asentaa paikoilleen tarkoitukseen sopivalla istukalla, tosin akselikin oli mulla irrallaan. Osta hongkongista tms halpa iso hylsy jonka halk. on sama kuin puslan, kulmahiomakoneella muotoilet sen uuteen puslaan sopivaksi, päähän paksu aluslevy ja akselin toiselle puolelle vastaava ja 12mm kierretangolla vedätät paikoilleen. Kannattaa huomioida vanhan puslan asento akselilla jottei kolaa joustoliikkeen lopussa.
Vanhojen puslien irroitus voi olla tuskaa jos ei rajumpia työkaluja ole tallissa. Se ulompi peltinen kehä pitää saada katkaistua jotta saat helan ulos akselin silmästä.
Puslat oli helppo asentaa paikoilleen tarkoitukseen sopivalla istukalla, tosin akselikin oli mulla irrallaan. Osta hongkongista tms halpa iso hylsy jonka halk. on sama kuin puslan, kulmahiomakoneella muotoilet sen uuteen puslaan sopivaksi, päähän paksu aluslevy ja akselin toiselle puolelle vastaava ja 12mm kierretangolla vedätät paikoilleen. Kannattaa huomioida vanhan puslan asento akselilla jottei kolaa joustoliikkeen lopussa.
Vanhojen puslien irroitus voi olla tuskaa jos ei rajumpia työkaluja ole tallissa. Se ulompi peltinen kehä pitää saada katkaistua jotta saat helan ulos akselin silmästä.
Perhealbumi kertoo tankin hihnoista seuraavaa :
1kpl 1H0 201 653F 22€ ja 2 kpl 1H0 201 654C 22€ kpl, hintatiedot www.speed-autoteile.fi/
1kpl 1H0 201 653F 22€ ja 2 kpl 1H0 201 654C 22€ kpl, hintatiedot www.speed-autoteile.fi/
Motonetistä golfiin.
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... d=95-21897
Sisältää kaikki kolme ja oli silti minusta melko kallis hinta muutamasta peltisoirosta. Ovat siis tosiaan pelkät peltiset maalatut soirot taivutettuna ja reiät päissä.
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... d=95-21897
Sisältää kaikki kolme ja oli silti minusta melko kallis hinta muutamasta peltisoirosta. Ovat siis tosiaan pelkät peltiset maalatut soirot taivutettuna ja reiät päissä.
No en kyllä olis uskonu, että lähes satasta joutuu tollasista maksamaan. :o
Pitänee testata noita motonetin omia, luulisi että käyvät jettaankin vai onko jollain tarkempaa tietoa? Kiitos vinkeistä! :)
Edittiä:
Äh, tuollahan se jo lukikin, että käyvät jettaankin. Pitää huomenna rimpauttaa motonetille, jospa vielä ehtisi liittää nuo siihen tilaukseen.
Pitänee testata noita motonetin omia, luulisi että käyvät jettaankin vai onko jollain tarkempaa tietoa? Kiitos vinkeistä! :)
Edittiä:
Äh, tuollahan se jo lukikin, että käyvät jettaankin. Pitää huomenna rimpauttaa motonetille, jospa vielä ehtisi liittää nuo siihen tilaukseen.
Motonetistä hain sitten tuon tankinkiinnityssetin, vaihdellaan sitten samalla kertaa takapöntön kanssa.
Tulipa vihdoin testattua valojen maalailua, kun ostin toiset umpiot. V*tuikshan se meni, kun toisesta umpiosta halkesi lasi. Sen verran maltillisesti tuota tuli maalauttua, ettei mitään mullistavaa eroa edes huomaa, joten tuskin tulee uutta valoa tuota varten ostettua. Jos joku kuitenkin haluaa lahjoittaa kuskinpuolen umpion, voisi tuota projektia vielä testata. ;) Kuva tuosta "onnistuneesta" valosta paikoillaan
http://s323.photobucket.com/albums/nn45 ... OEYMOD.jpg
Lisäksi vanne thyyninkiä venttiilinhattujen, pultinsuojusten ja keskilätkien muodossa. Vanteet kaipaisi ehostusta, mutta saas nähdä löytyykö talvella motivaatiota. Näillä mennään tämä kausi ainakin
http://s323.photobucket.com/albums/nn45 ... SKILTK.jpg
Tulipa vihdoin testattua valojen maalailua, kun ostin toiset umpiot. V*tuikshan se meni, kun toisesta umpiosta halkesi lasi. Sen verran maltillisesti tuota tuli maalauttua, ettei mitään mullistavaa eroa edes huomaa, joten tuskin tulee uutta valoa tuota varten ostettua. Jos joku kuitenkin haluaa lahjoittaa kuskinpuolen umpion, voisi tuota projektia vielä testata. ;) Kuva tuosta "onnistuneesta" valosta paikoillaan
http://s323.photobucket.com/albums/nn45 ... OEYMOD.jpg
Lisäksi vanne thyyninkiä venttiilinhattujen, pultinsuojusten ja keskilätkien muodossa. Vanteet kaipaisi ehostusta, mutta saas nähdä löytyykö talvella motivaatiota. Näillä mennään tämä kausi ainakin
http://s323.photobucket.com/albums/nn45 ... SKILTK.jpg
Viimeksi muokannut J`ni, 3.9.2011 19:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ymmärtääkseni sama imusarja löytyy kaikista 1.6/1.8 2kurkkuisista kaasarikakkiksista. Ei kannata menettää yöuniaan :D
Tuohon aikaan osavarastojen kiertovauhti oli myös "hiukan" eri luokkaa kuin nykyään, uusissa autoissa saattoi tuohon aikaan olla parivuotta vanhoja osia etenkin tuollaisissa vanhenemattomissa paikoissa.
Tuohon aikaan osavarastojen kiertovauhti oli myös "hiukan" eri luokkaa kuin nykyään, uusissa autoissa saattoi tuohon aikaan olla parivuotta vanhoja osia etenkin tuollaisissa vanhenemattomissa paikoissa.
Jetan rykimiset tyhjäkäynnillä ketuttaa sen verran, että kokeillaan kepillä jäätä joskos apua löytyisi tämän kautta.
Koska kokemusta/tietoutta ei ole tämmöisistä osista ja niiden yhteensopivuuksista, niin vinkkejä otetaan mielellään vastaan.
Auto on siis -91 vuosimallia oleva flairi jetta ilmeisemmin 1,6 litraisella kakskurkkuisella kaasarikoneella varustettuna.
Joku pieruburgi konehuoneesta ainakin tällä hetkellä löytyy.
Elikkä siihen pointtiin, jos uskot tietäväsi minkälainen/mallinen kaasari kyseiseen koneeseen sopii tai tiedät mitä pitäisi vielä selvittää oikean osan löytämiseksi olisin hyvin kiitollinen. :)
Ja luonnollisesti jos uskot omaavasi ylimääräisenä toimivan korvaavan osan, saa lähestyä sähköpostilla.
PS. Vaikka viesti olikin sekava ja aiheuttaa varmasti hilpeyttä, toivon että asiattomat kommentit jäävät jokaisen omaan ajatusmaailmaan. :)
PPS. Eli siis ongelmana on epätasainen tyhjäkäynti ja luultavasti tästä syystä auto on joskus sammuillutkin tultaessa risteykseen, kun kytkin on painettu pohjaan. Tietysti voihan vika olla jossain muuallakin, mutta kuten todettua niin ei oikeen tätä tietotaitoa löydy. :D
Koska kokemusta/tietoutta ei ole tämmöisistä osista ja niiden yhteensopivuuksista, niin vinkkejä otetaan mielellään vastaan.
Auto on siis -91 vuosimallia oleva flairi jetta ilmeisemmin 1,6 litraisella kakskurkkuisella kaasarikoneella varustettuna.
Joku pieruburgi konehuoneesta ainakin tällä hetkellä löytyy.
Elikkä siihen pointtiin, jos uskot tietäväsi minkälainen/mallinen kaasari kyseiseen koneeseen sopii tai tiedät mitä pitäisi vielä selvittää oikean osan löytämiseksi olisin hyvin kiitollinen. :)
Ja luonnollisesti jos uskot omaavasi ylimääräisenä toimivan korvaavan osan, saa lähestyä sähköpostilla.
PS. Vaikka viesti olikin sekava ja aiheuttaa varmasti hilpeyttä, toivon että asiattomat kommentit jäävät jokaisen omaan ajatusmaailmaan. :)
PPS. Eli siis ongelmana on epätasainen tyhjäkäynti ja luultavasti tästä syystä auto on joskus sammuillutkin tultaessa risteykseen, kun kytkin on painettu pohjaan. Tietysti voihan vika olla jossain muuallakin, mutta kuten todettua niin ei oikeen tätä tietotaitoa löydy. :D
Mikäli Jetta ei ole merkitty vähäpäästöiseksi, konehuoneessa todennäköisesti asustaa Pierburg 2E2 -kaasutin.
Kuva kaasuttimesta tai hieman lähempää konehuonetta auttaisi kovasti arvaamisessa.
Tarkista ensin ainakin
- ilmanpuhdistimen ja polttoainesuodattimen kunto > vaihda tarvittaessa
- kaasuttimen alipaineletkujen kunto (ja että ovat oikeissa paikoissa) > kannattaa vaihtaa uusiin jos ei näin ole jo tehty
Esim. Motonetistä saa pientä kangaspunospäällysteistä letkua muutamaa eri kokoa.
- "tavallisimmat" imuvuodot: Kaasuttimen kumilaippa ja imusarja > jarrutehostin välinen kumiletku. Laippa tähän taisikin olla vaihdettu.
Samalla kannattaa harkita myös sytytysosien uusimista:
- jakajan kansi
- pyörijä
- tulpanjohdot
- tulpat
... jos ei niiden vaihtoajankohdasta ole mikäänlaista tietoa.
Noiden perushuoltojen jälkeen on hyvä jatkaa vian etsintää.
Kuva kaasuttimesta tai hieman lähempää konehuonetta auttaisi kovasti arvaamisessa.
Tarkista ensin ainakin
- ilmanpuhdistimen ja polttoainesuodattimen kunto > vaihda tarvittaessa
- kaasuttimen alipaineletkujen kunto (ja että ovat oikeissa paikoissa) > kannattaa vaihtaa uusiin jos ei näin ole jo tehty
Esim. Motonetistä saa pientä kangaspunospäällysteistä letkua muutamaa eri kokoa.
- "tavallisimmat" imuvuodot: Kaasuttimen kumilaippa ja imusarja > jarrutehostin välinen kumiletku. Laippa tähän taisikin olla vaihdettu.
Samalla kannattaa harkita myös sytytysosien uusimista:
- jakajan kansi
- pyörijä
- tulpanjohdot
- tulpat
... jos ei niiden vaihtoajankohdasta ole mikäänlaista tietoa.
Noiden perushuoltojen jälkeen on hyvä jatkaa vian etsintää.
Kiitos vinkeistä!
Pitää tonkia vähän tarkemmin tuota konehuonetta, kun pääsee kotia.
Otteessa on merkinnät ainakin aktiivihiilisuodattimesta ja katalysaattorista muistaakseni.(?) Eli eikö se tarkoita että auto on vähäpäästöinen?
Muoks muoks:
Eli ottessaa oli merkinnät happitunnistimesta, aktiivi-hiilisuodattimesta ja kolmitoimikatalysaattorista.
Ja niitä kuvia joista (ehkä) on apua:
Pitää tonkia vähän tarkemmin tuota konehuonetta, kun pääsee kotia.
Otteessa on merkinnät ainakin aktiivihiilisuodattimesta ja katalysaattorista muistaakseni.(?) Eli eikö se tarkoita että auto on vähäpäästöinen?
Muoks muoks:
Eli ottessaa oli merkinnät happitunnistimesta, aktiivi-hiilisuodattimesta ja kolmitoimikatalysaattorista.
Ja niitä kuvia joista (ehkä) on apua:
Kuvien perusteella tuo kaasutin näyttäisi Pierburg 2e-e ecotronic -mallilta, jossa on siis ryyppy sähköisesti ohjattu, lambdaa yms. Mulla omassa Jetassa sama laitos ja vähän samanlaista vikaa ollut, eli tahtoo käydä välillä vähän epätasaisesti ja kytkintä painaessa ja samalla hidastaessa auto saattaa sammua.
Kohtuullisen paljon tuohon sammumiseen auttoi, kun vaihtoi virranjakajan alipainekellon uuteen. Nyt saattaa silloin tällöin sammua jos esim tarvii 80km/h vauhdista hiljentää ja samalla painaa kytkintä kun vaihtaa pienemmälle, kun ennen sammu lähes joka kerta.
Ostin itse toisen samanlaisen kaasuttimen varaosiksi, josta sitten kokeilemalla vaihtelin noita potikoita ristiin ja vähän sai paremmaksi aina välillä. Alipaineletkut, joita tuossa kaasuttimessa on paljon, kannattaa vaihtaa ensitöikseen ja tarkistaa kumilaipan kunto.
http://www.ruddies.business.t-online.de/serv2ee.htm
Tuossa aika kattava korjaus/säätöopas tuohon kyseiseen kaasutinmalliin.
ps. tossa kuvassa näyttäisi olevan nippusidepatentti tuossa ilmansuodatinkotelon kiinnityksessä, kannattaa siihen hakea vaikka motonetistä sellanen 6mm kierteillä oleva pakoputken kannatin( jossa siis molemmissa päissä kierretappi ja keskellä kumipusla, toimii hienosti tuossa tarkotuksessa), jottei kaasutinkokonaisuus pääse heilumaan niin paljoa ja rikkomaan kaasuttimen kumijalkaa
Kohtuullisen paljon tuohon sammumiseen auttoi, kun vaihtoi virranjakajan alipainekellon uuteen. Nyt saattaa silloin tällöin sammua jos esim tarvii 80km/h vauhdista hiljentää ja samalla painaa kytkintä kun vaihtaa pienemmälle, kun ennen sammu lähes joka kerta.
Ostin itse toisen samanlaisen kaasuttimen varaosiksi, josta sitten kokeilemalla vaihtelin noita potikoita ristiin ja vähän sai paremmaksi aina välillä. Alipaineletkut, joita tuossa kaasuttimessa on paljon, kannattaa vaihtaa ensitöikseen ja tarkistaa kumilaipan kunto.
http://www.ruddies.business.t-online.de/serv2ee.htm
Tuossa aika kattava korjaus/säätöopas tuohon kyseiseen kaasutinmalliin.
ps. tossa kuvassa näyttäisi olevan nippusidepatentti tuossa ilmansuodatinkotelon kiinnityksessä, kannattaa siihen hakea vaikka motonetistä sellanen 6mm kierteillä oleva pakoputken kannatin( jossa siis molemmissa päissä kierretappi ja keskellä kumipusla, toimii hienosti tuossa tarkotuksessa), jottei kaasutinkokonaisuus pääse heilumaan niin paljoa ja rikkomaan kaasuttimen kumijalkaa
Eli tälläsellä setillä pitäis pärjätä?
Hihna+rullat: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=25-9010
Kiristin: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=25-5151
Tiivisteitä: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=27-1750 ilmeisesti sama tiiviste käy kaikkiin?
Vesipumppu: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=30-9414
mites tosta pumpusta kun on taustakoteloinnilla ja ilman ja sitten on jotain valeon mallia?
nöyrimmät kiitokset mentoreille. :)
Hihna+rullat: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=25-9010
Kiristin: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=25-5151
Tiivisteitä: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=27-1750 ilmeisesti sama tiiviste käy kaikkiin?
Vesipumppu: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=30-9414
mites tosta pumpusta kun on taustakoteloinnilla ja ilman ja sitten on jotain valeon mallia?
nöyrimmät kiitokset mentoreille. :)
Itellä oli prikulleen vastaavassa jetassa joskus vaihdettu nokkapyörä, ja siinä ei merkki pitäny paikkaansa ei sitten tippaakaan vaikka kuinka oli kiilaurassaan niinku pitää. Oireet olivat juuri kuvailemasi kun hampaallahan se pieleen meni nokasta, joten venakoppa auki ja ykkösen nokkien mukaan sitten kohdalleen ja toimi. Mutta mikäli kampura ja nokka ovat merkeissään, niin sitten sytkälle hienosäätöä kun se tuppaa hieman muuttumaan aina nuissa hihnarempoissa.
Ähh.. Kyllä välillä tuntuu, että usko ja ymmärrys näiden kanssa alkaa loppua.. :D
Nykyään tekee semmoista, että (ainakin) lämpimällä koneella kierrokset jää päälle painettaessa kytkintä pohjaan tai laitettaessa vaihde vapaalle. Tämäkin voi tapahtua yhdessä risteyksessä, mutta seuraavassa voi taas toimia ihan normaalisti. Ajossakin voi huomata, että vetää itsestään painamatta kaasua. Yleensä tämä kuittaantuu ainakin hetkeksi käynnistämällä auton uudestaan, mutta eipä tuota nyt aina kehtaisi valoissa huudattaa tai vaihtoehtoisesti sammutella.
Kaasariin vaihtelin suurimman osan alipaineletkuista, lisäksi vaihdoin ilmansuodattimen ja lambda-anturin, oli muuten lujassa kiinni..
Vinkkejä siis kuunnellaan. :)
Nykyään tekee semmoista, että (ainakin) lämpimällä koneella kierrokset jää päälle painettaessa kytkintä pohjaan tai laitettaessa vaihde vapaalle. Tämäkin voi tapahtua yhdessä risteyksessä, mutta seuraavassa voi taas toimia ihan normaalisti. Ajossakin voi huomata, että vetää itsestään painamatta kaasua. Yleensä tämä kuittaantuu ainakin hetkeksi käynnistämällä auton uudestaan, mutta eipä tuota nyt aina kehtaisi valoissa huudattaa tai vaihtoehtoisesti sammutella.
Kaasariin vaihtelin suurimman osan alipaineletkuista, lisäksi vaihdoin ilmansuodattimen ja lambda-anturin, oli muuten lujassa kiinni..
Vinkkejä siis kuunnellaan. :)
Tuli aiemmin tänä vuonna jo hommattua "uusi" kaasari tuohon ja kun sitten vaihdoin sen sekosi käynti aivan totaalisesti.
Tänään sitten Neuniin viestin innoittamana kokeilin vaihtaa sen valkoisen mötikän tosta uudesta kaasarista vanhaan.
-> Sekosi samallalailla kuin silloin kun vaihdettiin koko kaasari.
-> Laitoin sitten vanhan kaasarin valkoisen mötikän tuohon uuteen kaasariin
-> Käynti ihan ok, mutta "rajusti" kiihdyttäessä vetäisee ilmeisesti ryypyn(?) pois päältä ja vedot katoaa hetkeksi.
Ilmeisesti apukuskinpuolella oleva ylempi mötikkä, johon musta liitin menee ohjaa ryyppyä?
Pitää seuraavaksi kokeilla vanhasta kaasarista vaihtaa se tuohon uuteen ja katsoa mitä tapahtuu.
Tänään sitten Neuniin viestin innoittamana kokeilin vaihtaa sen valkoisen mötikän tosta uudesta kaasarista vanhaan.
-> Sekosi samallalailla kuin silloin kun vaihdettiin koko kaasari.
-> Laitoin sitten vanhan kaasarin valkoisen mötikän tuohon uuteen kaasariin
-> Käynti ihan ok, mutta "rajusti" kiihdyttäessä vetäisee ilmeisesti ryypyn(?) pois päältä ja vedot katoaa hetkeksi.
Ilmeisesti apukuskinpuolella oleva ylempi mötikkä, johon musta liitin menee ohjaa ryyppyä?
Pitää seuraavaksi kokeilla vanhasta kaasarista vaihtaa se tuohon uuteen ja katsoa mitä tapahtuu.
Kävipä nyt kuitenkin niin, että vaihdoin tosta "uudesta" kaasarista sen mötikän tuohon vanhaan kaasuttimeen. Pikaisen testilenkin jälkeen ei hyytynyt enään eikä jättänyt kierroksia päälle, mutta sen nyt näkee tarkemmin vasta vähän pitemmän ajelun jälkeen kuinka loppujen lopuksi kävi. Samalla vaihdoin tähän vanhaan kaasariin kaasuttimen takana menevän letkun, kun oli hapertunut puhki.
Autohan näyttää samalta kuin viime vuonna rahatilanteen ja osittain tekniikan temppuilun aiheuttaman motivaation puutteen vuoksi.
Kaupata saa yrittää:
- Ehjää nahkaista vaihdekepin pussia
- Reiätöntä harmaata hattuhyllyn verhoilua
- Valmiiksi purettua kuskinpuolen umpiota (2 onnistunu jo itte hajottamaan purkuvaiheessa...)
- Suoraa ja "ruosteetonta" valkoista takaovea kuskinpuolelle
- GTX(?) takaspoileria
EDIT. Lisätään nyt vielä tyhmää pohdintaa, missä joku vois varmasti auttaa. Eli taakse olen spacereitä aatellut, (joo tyhmäähän on liian kapeaa vannetta väkisin ulospäin tuoda) jotta saisi vähän enemmän balanssiin tuota takapäätä etupään kanssa. Mutta ei nyt täysin ole auennut tämä spacerien toimintamalli. Onko siis esim näissä siis keskitys sekä napaan että vanteelle? Eli siis tuleeko spacerin keskiö tiiviisti rumpujen napaan ja vastaavasti vanne spaceriin? Vanteessahan on kiinteä 57,1mm keskireikä..
EDIT2. Ei ole hyytyillyt kiihdyttäessä, eikä jää kierrokset päälle enää. Pitänee vaan hyväksyä, että se on pikemminkin ominaisuus kuin vika, että kierrokset käy niin alhaalla risteykseen tultaessa (n. 500 ja välillä akun valo vilkkuu mittaristossa) ja muutenkin seilaa vähän tyhjäkäynnillä.
Autohan näyttää samalta kuin viime vuonna rahatilanteen ja osittain tekniikan temppuilun aiheuttaman motivaation puutteen vuoksi.
Kaupata saa yrittää:
- Ehjää nahkaista vaihdekepin pussia
- Reiätöntä harmaata hattuhyllyn verhoilua
- Valmiiksi purettua kuskinpuolen umpiota (2 onnistunu jo itte hajottamaan purkuvaiheessa...)
- Suoraa ja "ruosteetonta" valkoista takaovea kuskinpuolelle
- GTX(?) takaspoileria
EDIT. Lisätään nyt vielä tyhmää pohdintaa, missä joku vois varmasti auttaa. Eli taakse olen spacereitä aatellut, (joo tyhmäähän on liian kapeaa vannetta väkisin ulospäin tuoda) jotta saisi vähän enemmän balanssiin tuota takapäätä etupään kanssa. Mutta ei nyt täysin ole auennut tämä spacerien toimintamalli. Onko siis esim näissä siis keskitys sekä napaan että vanteelle? Eli siis tuleeko spacerin keskiö tiiviisti rumpujen napaan ja vastaavasti vanne spaceriin? Vanteessahan on kiinteä 57,1mm keskireikä..
EDIT2. Ei ole hyytyillyt kiihdyttäessä, eikä jää kierrokset päälle enää. Pitänee vaan hyväksyä, että se on pikemminkin ominaisuus kuin vika, että kierrokset käy niin alhaalla risteykseen tultaessa (n. 500 ja välillä akun valo vilkkuu mittaristossa) ja muutenkin seilaa vähän tyhjäkäynnillä.
Ei taida olla mahdollista saada keskittävää spaceriä, kun rumpujen napa on 57,1mm ja vanteen keskireikä on kiinteästi 51,7mm?
Tulikohan sulla tuohon kirjoitusvirhe?
Ainakin FK:n 10mm spacerit ovat keskittävät, kakkiksissa tosin joutuu viistämään rummussa/navassa olevaa keskittävää rengasta ulkoreunastaan, muuten 10mm spaceri ei mene pohjaan saakka. Jos ymmärsit mitä tarkoitin :)
Eli mitä ohuempi spaceri sen vähemmän siellä on tilaa sille keskittävälle osalle, 15mm meni ainakin mulla paikalleen ilman modauksia.
Joo niin pääs tulemaan, tosiaan tarkotin et molemmis on se 57,1mm. Ja se oli siis pointti että se vanne ei siis keskity spaceriin vaan siihen rummussa jäljellä olevaan napaa? Eli spacerissä ei ole vannetta varten mitään huulta siinä keskellä. Vai mitäköhän mä nyt selitän. :D
Pistetääs tähän edittiä ku ei kehtaa kokoajan uppailla, eli joo nyt rupiaa pikku hiljaa hahmottumaan. :)
Eikös tommoset pultit ny pitäis passata kierteen ja pituuden puolesta sitte jonku 10mm lätyn kanssa kakkikseen? Lähinnä siis aattelin ku tuol puhutaan pultattavista spacereistä mutta eikö nimenomaan pultattavissa spacereissä tule ne pultit mukana spacerin kiinnittämiseen napaan ja vanne kiinnitetään spaceriin vakio pulteilla?
Pistetääs tähän edittiä ku ei kehtaa kokoajan uppailla, eli joo nyt rupiaa pikku hiljaa hahmottumaan. :)
Eikös tommoset pultit ny pitäis passata kierteen ja pituuden puolesta sitte jonku 10mm lätyn kanssa kakkikseen? Lähinnä siis aattelin ku tuol puhutaan pultattavista spacereistä mutta eikö nimenomaan pultattavissa spacereissä tule ne pultit mukana spacerin kiinnittämiseen napaan ja vanne kiinnitetään spaceriin vakio pulteilla?
Viimeksi muokannut J`ni, 15.5.2012 6:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
FK:n 10mm spacereissä on vanteen keskittävä "huuli", sekä spacerin keskittävä sisäpuolinen poraus, ei siis keskity auton napaan mutta kuten kirjoitin sisäpuolinen poraus spacerissa on niin matala että navassa/rummussa oleva keskitysrengas, siis se napaosa, ei sovi modaamatta 10mm spacerin sisään. Ymmärsitkö nyt mitä tarkoitin? :)
http://slamit.net/product/6886/spacer-- ... mper-puoli
Multa löytyis ylimääräsenä kaks kappaletta tollasta spaceria jos tarvii.
Multa löytyis ylimääräsenä kaks kappaletta tollasta spaceria jos tarvii.
Oli ihan pakko kokeilla peräpäähän pientä modausta. Tästä siis lähdettiin.
Muutama hikipisara ja kirosana myöhemmin perä näytti tältä. Aluksi vähän muovitäytettä sinne ja tänne.
Näiden jälkeen vähän vahviketta. Hiontaa, pakkelia, hiontaa, pakkelia ja hiontaa. Pohjamaalia ensin ja sitten pintaväriä.
Lopputuloksesta tuli sitten tämmönen. Ilman isäukon avustusta ei varmaan ois tullu mitään tästäkään.
Muutama hikipisara ja kirosana myöhemmin perä näytti tältä. Aluksi vähän muovitäytettä sinne ja tänne.
Näiden jälkeen vähän vahviketta. Hiontaa, pakkelia, hiontaa, pakkelia ja hiontaa. Pohjamaalia ensin ja sitten pintaväriä.
Lopputuloksesta tuli sitten tämmönen. Ilman isäukon avustusta ei varmaan ois tullu mitään tästäkään.
Lisätään kuva siitä mahtavasta putken mutkasta sekä uusien kilpien kunniaksi pari muuta.
^ Tuosta huomaa ettei aivan saatu tuota puskurin "pokkausta" suoraksi,
mutta katsotaan jaksaako sitä ruveta joskus uudelleen säätämään..
Olis kuitenkin niin paljon kaikkee muutakin, jos tästä oikeesti siistin haluis.
^ Tuosta huomaa ettei aivan saatu tuota puskurin "pokkausta" suoraksi,
mutta katsotaan jaksaako sitä ruveta joskus uudelleen säätämään..
Olis kuitenkin niin paljon kaikkee muutakin, jos tästä oikeesti siistin haluis.
Saatiin täytettä renkaille eli Dare Wheelssin DRRS 8x15 et 15 päällä 185/45 gängbängit,
taakse pitäs viel heittää 5mm lätty ja vähäsen laskia joka nurkasta.
http://i323.photobucket.com/albums/nn45 ... 012459.jpg
ja voishan sitä vähä parempia kuviaki yrittää ottaa.
taakse pitäs viel heittää 5mm lätty ja vähäsen laskia joka nurkasta.
http://i323.photobucket.com/albums/nn45 ... 012459.jpg
ja voishan sitä vähä parempia kuviaki yrittää ottaa.
Viimeksi muokannut J`ni, 11.8.2012 16:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Melko turhaa päivittelyä mutta tulipahan etuoviin asennettua alkuperäset kaiutinpaikat, kuraläpät lens edestä poies ja alustaa ruuvattu sentin verran kierteistä alaspäin vaikkei sitä oikeen huomaakkaan. :D Edestä on nyt kierteet tapis mutta tietysti olis viel apujouset yms kikkailut. Takana on kierteistä melkee puolet viel jäljellä.
Pään sisällä on kaikkia mahtavia ideoita mitä tekis mieli kokeilla, kuten kamein skuuppia ja gtx:n spoikkaa mutta saatavuus ja hinnat on vähän sitä luokkaa ettei raaskisi sitten kuitenkaan, varsinkin kun ei tuo iibein maailma oo itelle oikeen tullu tutuksi. Tietysti jokin vähän sporttisempi penkkirivistökin olis kiva. :)
Pään sisällä on kaikkia mahtavia ideoita mitä tekis mieli kokeilla, kuten kamein skuuppia ja gtx:n spoikkaa mutta saatavuus ja hinnat on vähän sitä luokkaa ettei raaskisi sitten kuitenkaan, varsinkin kun ei tuo iibein maailma oo itelle oikeen tullu tutuksi. Tietysti jokin vähän sporttisempi penkkirivistökin olis kiva. :)
Volkkariperhe sai lisäystä vuodelta -97 peräisin olevasta karvalakki ventosta.
Tai siis onhan siinä vetokoukku, jalopuujäljitelmiä sekä abt sportline -tarra takaluukussa.
Jos joku sattuu jotain auton historiasta, syystä tai toisesta, tietämään, saa tämän informaation jakaa kanssani. :)
ts. jetta täytynee siis myydä.. :'( jos jotain sattuu kiinnostamaan niin lisätietoja saa udella.
edittiä:
Koska olen laiska etsimään/huono löytämään tietoa niin esitän tässä muutaman pikaisen kysymyksen:
- Onko tuo vento teksti pelkällä liimalla kiinni vai meneekö konttiin jotkin tapit?
- Millä voisi poistaa liimajäämiä, jos intoutuu noita jalopuita hävittämään?
- Miten mittaristoon vaihdetaan polttimot?
editttiä2:
Onkos näihin ventoihin saanu mitään "matalemman" mallista lippaa kuin tuo mikä nyt on keulilla? vr6:sta ei huvittais laittaa ku se on kuitenkin se perus ja jää vielä lyhyeksikin käsittääkseni sivuilta.
Tai siis onhan siinä vetokoukku, jalopuujäljitelmiä sekä abt sportline -tarra takaluukussa.
Jos joku sattuu jotain auton historiasta, syystä tai toisesta, tietämään, saa tämän informaation jakaa kanssani. :)
ts. jetta täytynee siis myydä.. :'( jos jotain sattuu kiinnostamaan niin lisätietoja saa udella.
edittiä:
Koska olen laiska etsimään/huono löytämään tietoa niin esitän tässä muutaman pikaisen kysymyksen:
- Onko tuo vento teksti pelkällä liimalla kiinni vai meneekö konttiin jotkin tapit?
- Millä voisi poistaa liimajäämiä, jos intoutuu noita jalopuita hävittämään?
- Miten mittaristoon vaihdetaan polttimot?
editttiä2:
Onkos näihin ventoihin saanu mitään "matalemman" mallista lippaa kuin tuo mikä nyt on keulilla? vr6:sta ei huvittais laittaa ku se on kuitenkin se perus ja jää vielä lyhyeksikin käsittääkseni sivuilta.
Viimeksi muokannut J`ni, 6.10.2012 16:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Se vanhan mallin(->93) cl lippa on matalempi jos sellasen löytää ja omasta mielestä paremman näköinen vaihtoehto kuin VR6. Kyllä sen golffin VR6 lipankin saa ihan nätisti istumaan muutaman kiinnikkeen leikkaamalla siitä lipasta, venyttää loppuun asti ja laittaa sisäpuolelta esim ruuvin varmistukseksi. Edellyttää että tuo lippa on joko oem osa tai vastaava tarvike sillä ne 20€ ämpärimuoviset menee säpäleiksi jos niitä yrittää paikalleen venytellä. Omassa ei ollut mitään toppiruuvia, mutta sitä joutui joskus painamaan takaisin pohjaan jos otti maakosketusta. Loppupeleissä oli molemmat venton orkkislipat vr6:sen ja earlyn, mutta meni auton mukana molemmat niin ei niitä nyt ole tähän hätään kaupata.
Sen paremman lipan tunnistaa niistä ohjain liuskoista, ämpärimuovisissa ne on ollut rei'itetyt ja kestävemmissä/oem ne on umpinaisia ja tuntuu muutenkin se lippa pehmeämmältä.
Hyvin samannäköinen mitä oma ex vento oli tullessaan jos ei noita komioita puujäljitelmiä lasketa :D eli vaalea sisusta ja taitaa värikoodikin olla tässä sama LC4T?
Sen paremman lipan tunnistaa niistä ohjain liuskoista, ämpärimuovisissa ne on ollut rei'itetyt ja kestävemmissä/oem ne on umpinaisia ja tuntuu muutenkin se lippa pehmeämmältä.
Hyvin samannäköinen mitä oma ex vento oli tullessaan jos ei noita komioita puujäljitelmiä lasketa :D eli vaalea sisusta ja taitaa värikoodikin olla tässä sama LC4T?
Pitänee kattoa jos tommonen joskus silmiin sattuis. Todennäköisesti tuolla värikoodilla.
Omaan silmään passaa kivasti tuo väri. :)
Itse yllätyin todella positiivisesti auton kunnosta, ruostetta ei ole vielä löytynyt kuin pientä kukan alkua kontista toisen rekisterikilven valon juurelta. Toisaalta ei kilometrejäkään ole kertynyt "kuin" kohtuulliset 169tkm. Eiköhän tämä tästä pikku hiljaa ala jalostua samaan suuntaan kuin jetta. :) Tosin loppu syksy ja talvi menee varmasti lähinnä osia haaliessa.
Omaan silmään passaa kivasti tuo väri. :)
Itse yllätyin todella positiivisesti auton kunnosta, ruostetta ei ole vielä löytynyt kuin pientä kukan alkua kontista toisen rekisterikilven valon juurelta. Toisaalta ei kilometrejäkään ole kertynyt "kuin" kohtuulliset 169tkm. Eiköhän tämä tästä pikku hiljaa ala jalostua samaan suuntaan kuin jetta. :) Tosin loppu syksy ja talvi menee varmasti lähinnä osia haaliessa.
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 64 vierailijaa