Aristo 2jz-GTE -> Vaihtunut toiseen
Valvoja: ffp jäsenet
Aristo 2jz-GTE -> Vaihtunut toiseen
Seat vaihtui tuollaiseen taloudelliseen tilaihmeeseen (Auto on tenniskentän kokoinen eikä sisällä vähänkään pidempi mies mahdu silti kunnolla istumaan, leveyttä on kyllä vaikka muille jakaa), jolla nyt olisi ainakin kesä tarkoitus ajaa.
Alusta ja putki tuohon täytyisi hommata, ja tietty pikku huoltoa mutta muuten varmasti vain ajellaan ja kulutetaan niitä gummeja =)
http://www.masq.1g.fi/kuvat/Autot/Aristo/
Pourun Masa siitä pari kuvaa napsas ja tuoltapa niitä siis näkee.
Sopivasti työmatka kasvoi juuri about 90km/päivä, ja meinasin saada slaagin bensakustannuksista, mutta motarilla tuo vie melkeinpä vähemmän kuin tuo entinen 1,8t AUQ Leoni. Vaihdoin tulpat ja keskikulutuskin tippui tuohon 12-litran tienoille.
edit2: niin tosiaan tuo 2jz-gte on 3.0 Twinturbo ja jatkeena tojotan automaagiloota. Perän pitää luisussa torseni. Vielä kun osaisi ajaa!
edit3:
Mielenkiintoinen huomio autosta sekin, että on rekisteröity vain kolmelle. Orkkiksenakaan tuossa ei ilmeisesti ole ollut kuin neljä paikkaa, sillä takapenkki on keskeltä aivan täysin luonnoton, eikä turvavyön solkien tai lukkojen paikkoja näy vaikka penkin irroitin.
Tulpatkin tuli vaihdettua tosiaan, ja vain ensimmäiset neljä oli joskus vaihdettu. Kaksi takimmaista olivat ilmeisesti orkkis densoja, ja auto kyllä kävikin sen mukaisesti. Kilometrejä mittariin on kertynyt 148tkm tähän päivään mennessä, joista itse ajanut nyt about 4tkm ja hyvin toistaiseksi ainakin on pelittänyt.
Kori on aivan priima, niinkuin yleensäkin näissä japsipeleissä, hyvissä keleissä kun pääosin kahlaavat, mutta kylkilistoista ikävästi hilseilee maali pois. Konehuoneen puolella kumi ja muoviosat tuntuvat lähes uusilta, vrt. 170tkm ajettu seattini jossa lähes jokainen letku ja muoviklipsu alkoi olla vaihdon tarpeessa.
Aluksi vähän pelotti ostaa tuollainen ns. postiauto, mutta kyllä tässä nyt jo suurimmat pelot on voitettu, kun tässä pikkuhiljaa on autoon tutustunut ja noin ylipäänsä selvittänyt näitä touhuja. Osiakin tosiaan saa osaavalta myyjältä melkeinpä suoraan varaosatiskiltä. Motonetistähän tuohon ei tosiaan osaa kyllä löydy, eivätkä kaikki orkkisosat aina oikein sovi meikäläisen budjetille, mutta kyllä ainakin tähän mennessä lukuunottamatta bensa ja vakuutuskustannuksia, autoon noin muuten palikka on halvempaa kuin esimerkiksi tuohon entiseen Seatiin tai Boraan.
Viimeksi muokannut Taskinen, 2.4.2012 20:38. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Kyllä siitä hienon saa, kun vähän tuunaa. :)
Edit: No perkele, eihän toi ole edes sama auto. :D No, pointti tuli varmaan selväks. Merkki ja malli taitaa kuitenkin olla oikein.
Viimeksi muokannut My_bug, 25.5.2009 18:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juu vantikset tuossa tois ulkonäköä, kun olis vaan varaa ostella jotkut kunnon rinkulat. Tontissa tuo onkin kun raapii kokoajan, mutta siihen osasyyllisenä on kyllä japaniassa päin mäntyjä tehty putki joka roikkuu keskeltä ikävästi. Alusta olisi muuten hyvä, mutta tuntuu vähän liian löysältä meikäläisen ajoon. Ei tuohon mitään omaisuuksia viitsi iskeä kun on kuitenkin vain 14 vuotias riisikuppi. Eriasia jos kyseessä olisi kakkis :D
Viimeksi muokannut Taskinen, 25.5.2009 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
Sopivasti työmatka kasvoi juuri about 90km/päivä
[...]
keskikulutuskin tippui tuohon 12-litran tienoille.
[...]
3.0 Twinturbo ja jatkeena tojotan automaagiloota
Eipä tuo näin sivullisenkaan korviin kuulosta miltään lama-ajan unelmavehkeeltä, paitsi tietenkin paikallisen huoltamoyrittäjän näkökulmasta :D
Sama koppa. Onhan noita konversioita kait jokunen tehtykin, mutta itse en näe sille mitään funktiota, tuolla postimallilla kun oppii helposti ajamaan muutamassa päivässä, enkä ole ohitustilanteissakaan huomannut mitään erityisiä vaikeuksia, kun pitää vain vähän väliä edellä ajavaan.
Edit: selvitettäköön että eipä se manuaalikaan sen hankalampi ole käyttää. Töiden puolesta jouduin erästä legnumia ajamaan joka manuaalilla oli varustettu, ja yhtä turhaa vitoselle vaihtoa lukuunottamatta ei ongelmia silläkään juuri ollut.
Edit: selvitettäköön että eipä se manuaalikaan sen hankalampi ole käyttää. Töiden puolesta jouduin erästä legnumia ajamaan joka manuaalilla oli varustettu, ja yhtä turhaa vitoselle vaihtoa lukuunottamatta ei ongelmia silläkään juuri ollut.
En kyllä ole huomannut tuossa torsenissa olevan mitään häikkää. Lukittaa aina kun hiukka sutii, ja jättää kyllä kahta vanaa yhtäläillä kun kiinteäkin lukko. Tai sitten tuonne on vaihdettu jokin aftermarket zydeemi.
Oletko varma että olet ajanut aristolla jossa perä on toiminut kuten pitää? Tietääkseni tuon ei kuitenkaan kuuluisi lukitella miten sattuu. Tottahan se tuntuu oudolta kun ei ole kiinteä, mutta kyllä sillä kuuluisi oppia ajamaan, kun vain hiukka totuttelee.
Oletko varma että olet ajanut aristolla jossa perä on toiminut kuten pitää? Tietääkseni tuon ei kuitenkaan kuuluisi lukitella miten sattuu. Tottahan se tuntuu oudolta kun ei ole kiinteä, mutta kyllä sillä kuuluisi oppia ajamaan, kun vain hiukka totuttelee.
Nonniin, vähän juttua tännekin lisää. Tuo japanin coilarisatsi heitettiin jorpakkoon ja alle lunastin törkyhalvalla uudenveroisen originaalin Ariston TEMS alustan, tuo sähköinen jäykkyyssäätö tuntuu edessä ainakin toimivan, mutta on mallia löysä tai todella löysä. Ihme kyllä auto ei vieläkään alustasta kolise millään tapaa ja on muutenkin yllättävän hyvä ajaa matkapätkää. Kauhea traktorihan tuo on, mutta eiköhän nyt ainakin talvi pärjätä näin. Kulutuksia olen hieman laskenut, niin 75L tankilla pääsee about 550km. Välillä kyllä pelkkää motaria vetämällä kulutus on laskenut sinne 11 litran tienoille. Talvella tuolla on varmaankin aika hieno vetäistä pitkää siivua, kun märällä asvaltillakin vehje tuntuu antavan kaikki mahdolliset töppäilyt anteeksi loputtoman ohjausvaran vuoksi, myös tuo auton pituus varmaankin tuo oman rauhallisuutensa tuohon luisutteluun. Tehoa tietty saisi hiukka enemmän olla, kun tuo automaatti ei oikein vakuuta ainakaan asvaltilla.
Edit: pistetää viä fiilistelykuva, vanhoilta hyviltä ajoilta =D
http://i104.photobucket.com/albums/m191 ... G_5503.jpg
Edit2: Fiilistelykuvan linkkikin viimein oikein.
Edit: pistetää viä fiilistelykuva, vanhoilta hyviltä ajoilta =D
http://i104.photobucket.com/albums/m191 ... G_5503.jpg
Edit2: Fiilistelykuvan linkkikin viimein oikein.
Viimeksi muokannut Taskinen, 20.9.2009 23:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
^voi olla.
Ehkä OEM-rakennelluissa VAGeissa pitäis muutokset luetella varaosanumeroilla.
Edit:
Meinasin lähinnä että miksi niitä ei voi kertoa selkeästi että 1.6td vaan jotenkin "1xd-lol" mikä ei kerro kenellekään mitään.
Ei varmaan "ulkopuoliselle" vagin koneenkoodit kerro mitään kuten ei japsi kinnereiden minulle. =)
Ehkä OEM-rakennelluissa VAGeissa pitäis muutokset luetella varaosanumeroilla.
Edit:
Meinasin lähinnä että miksi niitä ei voi kertoa selkeästi että 1.6td vaan jotenkin "1xd-lol" mikä ei kerro kenellekään mitään.
Ei varmaan "ulkopuoliselle" vagin koneenkoodit kerro mitään kuten ei japsi kinnereiden minulle. =)
Viimeksi muokannut Sebastian, 21.9.2009 20:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
No en nyt tiiä onko noi VAG-konserninkaan moottorikoodit nii kauheen selkeitä ja loogisia? :D Jos ei asiaan ole perehtynyt, niin ei varmasti tiedä, et mitä eroa on AGB:llä, AGU:lla ja AGR:llä.
Juuri näin. Itellä ei tosiaan hajuakaan edellä mainituista, mutta Tuota 2JZ-GTE:tä voin avata:
2JZ= 3.0litr. JZ-koneperheen lohko
G= Twincam, venttiilien välinen kulma väh. 45 astetta
T= Turbo
E= Ruisku
Eli tuo on siis 3.0 TT, sama kone kuin MKIV Suprassa.
Ja TT kaksi turboa. :) Moottorikoodien selkeintä kieltä edustaa kyllä ehdottomasti Nissan. Noista Nismon koodeista voi puupääkin päätellä jo jotain. Esim. SR 20 DE vs. SR 20 DET. Tai sit tuo RB 26 DETT. Eka on 2.0 16V vapari, toinen samaan perusmoottoriin perustuva 2.0 16V turbo ja kolmas 2.6 kahdella turbolla... Millään tavalla näitä Japanin ihmeitä ylistäen, mutta onhan noissa nyt aikapaljon enemmän järkeä, kuin näissä VAGin mielivaltaisissa kirjainyhdistelmissä... :D
Jaa-a lähinnä jokainen joka noista Tojotan japsikikottimista jotain tietää, tuntee kyllä yhdistelmät 1jz ja 2jz gte/ge. En pahemmin ole missään nähnyt noita koneita ilmoitettavan esim 3.0TwinTurbo, joten varmaankin tuo vakiintunut ilmoitustapa on foorumeilta peräisin. Katu-uskottavampaa mielestäni on ilmoittaa että autossa on oikein kokonaista kaksi turboa (ainakin jos haluaa teinixeille lesota) kuin ilmoittaa auton moottorikoodi jota tuskin asiaan perehtymätön mitenkään erikoisena pitää.
Itsellä kun olisi rahaa, makua ja taitoa jalostaisin omaani tähän suuntaan: http://www.youtube.com/watch?v=ziJbVdWT ... ature=fvwp
Itsellä kun olisi rahaa, makua ja taitoa jalostaisin omaani tähän suuntaan: http://www.youtube.com/watch?v=ziJbVdWT ... ature=fvwp
Tylsä perhesedani, johon haetaan näyttävyyttä ja sporttisuutta pitämällä sumuvaloja päällä?
;)
Ja nyt on hopea vaihtunut mustaan ;)
edit: kuvia alempana
Löytyy mm, HKS:n putkisto ja filsu, Tein / Tokico alusta, pleikkari, pari näyttöä ja nuo 19" Vantikset.
edit: kuvia alempana
Löytyy mm, HKS:n putkisto ja filsu, Tein / Tokico alusta, pleikkari, pari näyttöä ja nuo 19" Vantikset.
Viimeksi muokannut Taskinen, 2.4.2012 20:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No jaa... täytyy melkein ottaa oikealla kameralla kuva, todellisuudessa tuo on paljon läskimmän näköinen takaa. Tosin en itse oikein edes syty tuon ulkonäköön niin kauheasti, mutta joku amisfiilis siinä vetää puoleensa.
Tuossa pari ihan kameralla napattua kuvaa:
http://s104.photobucket.com/albums/m191 ... G_9402.jpg
Tuossa pari ihan kameralla napattua kuvaa:
http://s104.photobucket.com/albums/m191 ... G_9402.jpg
Valoista revin nuo laminx:t pois melkein heti kun ostin auton. Ei niillä vaan näe yksinkertaisesti yhtään mitään, enkä nyt varsinaisesti ulkonäön takia muutenkaan tätä ostanut. Vanteet vaihtu "pikkasen" kevyempiin ja huomattavasti suorempiin. Renkaina katuslicksit e-hyväksynnöillä. Sisusta taas sai sitä aitoa amistuningia hiilariteipin muodossa, sitä sattu nyt olemaan ylimääräistä. Saipahan jalomuovit ainakin piiloon.
Jos kiinnostaa niin nuo mustat 19x9½ vanteet on myynnissä. Jako 5x114,3 ja et 40. Takana uudet kumitkin.
Jos kiinnostaa niin nuo mustat 19x9½ vanteet on myynnissä. Jako 5x114,3 ja et 40. Takana uudet kumitkin.
Se on ihan OK, niin kauan kun sitä ei viljele jokaiseen paneeliin. Pianolakattu musta tuossa paras olisi ollut, mutta olkoon nyt noin.
Yllättävän hyvät kumit näin all-round käytössä nuo Regalin Slicksit. Pitää perhanasti paremmin lähdöissä ettei jää sutimaan joka valoihin, mutta toisaalta taas sateella pystyy "normaalisti" vielä ajamaan vaikka tuota kuviota ei liikaa olekaan. Toki motarin rampit menee aika helposti linkuttelemiseksi noilla kumekseilla, mutta saahan sitä märällä välillä hauskaakin pitää =)
Yllättävän hyvät kumit näin all-round käytössä nuo Regalin Slicksit. Pitää perhanasti paremmin lähdöissä ettei jää sutimaan joka valoihin, mutta toisaalta taas sateella pystyy "normaalisti" vielä ajamaan vaikka tuota kuviota ei liikaa olekaan. Toki motarin rampit menee aika helposti linkuttelemiseksi noilla kumekseilla, mutta saahan sitä märällä välillä hauskaakin pitää =)
Tälle on tehty lähinnä perushuoltoa ja kerätty kilsoja.
Ostin komean naarmunsinisen SDI Golffin heräteostoksena, 320tkm rullattu ja hyvin pelittää. Rekkaroin pakuksi samantien ja nyt sitten vaan kovaa ajoa. Iskarit kolisee joten täytyis varmaan jomit tms heittää alle ja ostaa jotkut vähän isommat vanteet + kumeksit. Minkä hemmetin takia tässä on nuo välitykset noin pirun lyhyet että 150km/h mennään jo punarajalla?
Ostin komean naarmunsinisen SDI Golffin heräteostoksena, 320tkm rullattu ja hyvin pelittää. Rekkaroin pakuksi samantien ja nyt sitten vaan kovaa ajoa. Iskarit kolisee joten täytyis varmaan jomit tms heittää alle ja ostaa jotkut vähän isommat vanteet + kumeksit. Minkä hemmetin takia tässä on nuo välitykset noin pirun lyhyet että 150km/h mennään jo punarajalla?
EI saakeli. Pitää ostaa jotkut 22" donk vanteet että saa noita kierroksia hieman rauhoittumaan. Ei tuo nyt voi tehdä koneelle hyvää kun painaa motaria 300km kierrokset punarajalla... No onneksi ei tästä aivan älyttömiä köyhdytty, niin pidetään käyttiksenä niin kauan kun järkevällä hinnalla pärjätään =) Tuo emännän 90hv kolmoskoppakin tuntuu tähän verrattuna raketilta, aristosta puhumattakaan.
Kolmoskoppaan pitäisi vähän vetää uusia piuhoja että saisi nuo etupään germaniumit viimeinkin aktiiviksi.
Toiseksi
http://i104.photobucket.com/albums/m191 ... G_7730.jpg
olisiko tuosta kolmosesta puuttuvaa "sumaria" tms kellään myytävänä? noita tummia kun ei tahdo mistään löytyä, paitsi jotain kristalli tai paukkupulloversiota.
Kolmoskoppaan pitäisi vähän vetää uusia piuhoja että saisi nuo etupään germaniumit viimeinkin aktiiviksi.
Toiseksi
http://i104.photobucket.com/albums/m191 ... G_7730.jpg
olisiko tuosta kolmosesta puuttuvaa "sumaria" tms kellään myytävänä? noita tummia kun ei tahdo mistään löytyä, paitsi jotain kristalli tai paukkupulloversiota.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa