vw polo 6n (tontissa+kuva)

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

vw polo 6n (tontissa+kuva)

ViestiKirjoittaja Tatti » 1.5.2009 22:31

Nyt tuli hommattua itselle 1.4 -98 poolon reppana automaatti lootalla (harvinaista?).
Kunto on ostettuna yllättävänkin hyvä, lukuun ottamatta toisenkaaren pientä kukkaa ja takapuskurin painaumaa.
Ajattelin tälläisen pienen rojektin tänne laittaa ja tätä täytellään sitä mukaa ku autoa laitellaan.
Auto on orkkis kunnossa, lukuun ottamatta "maskia".

Ensimmäisenä autolle tulee tehtyä perusteelinen pesu, ulkoa, sisältä, päältä ja vähän sieltä täältä :D
Toiseksi vanteita aletaan etsiskeleen ja jopa yhdet on kiikarissa. Sitten tonttiin pitäs saada, ei jäykkää alustaa vaan auto tulee enemmänkin "mukavuus painotteisessa" käytössä olemaan.
Valoille kans pitäisi jotain päivitystä saada aikaan, takavaloille on jo suunnitelma, mutta siitä myöhemmin.
Laitellaan sitämyöten mitä päivärahabudjetti antaa periksi :D

Laitetaas tähä vielä pari linkkiä josta näkee ostokunnossa olevan bolon.

Eestä päin
Takkaa
Viimeksi muokannut Tatti, 29.5.2009 7:53. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 1.5.2009 23:13

Toi tomaatti on kyllä kiva,on se aika harvinainenkin.

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

ViestiKirjoittaja Tatti » 3.5.2009 22:11

Noniin, ensimmäiset muutokset on saatu aikaa.
Vanteiksi tuli RSL Cult vanteet, sopivalla huulella ja et:llä ;) Ja takaluukusta polo teksti katos samalla...
Pistetääns tähä yks kuva näytille ja lisää kuvia tuolla photopuketissa.
Seuraavaksi armoton pesu, jakopäänremppa ja sitten alkaa etsimään madallusjousia!
Liikutaanko nyt laillisen ja laittoman rajamailla koska renkaat tulee takan yli kaarien vai mikä se säädös siihen on?

Kuva

Lisää kuvia

topi
-
Viestit: 452
Liittynyt: 23.7.2003 13:11

ViestiKirjoittaja topi » 3.5.2009 23:35

renkaan kuvion tarttis pysyä kaaren sisällä.. se on ny aika hassunäkönen, ku ei madallusta.. -100mm nii on hyvä! :D

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

ViestiKirjoittaja Tatti » 4.5.2009 7:04

No madallusta ei varmaan tule kuin 40/40 jousilla näin aluksi. Oishan se hienompi jos olisi ihan kentässä, mutta "mukavuus painotteinen" autosta tosiaan tulee ja entinen auto oli kauheakivireki ettei enää semmosta.. :D
Takarenkaiden kumit vähän kääntyy sisälleppäin, mutta ehkäpä 1cm reunakuviota jää kaaren ulkopuolelle. Pitää vaikka laittaa roiskeläpät siksi aikaa että saa jotain kehiteltyä.

Ja ohan tuo kanssa-autoilijoissa herättänyt hilpeyttä ainakin ilmeistä päätellen. :]

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 4.5.2009 7:54

joku halpa korkeussäädettävä alusta ne ei oo liian jäykkiä ja saat sit jälkikäteen vielä laskee jo mieli tekee.

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 4.5.2009 8:00

Itsellä kolmosessa FormelK alla ja se on suoraan sanottuna aivan saatanan jäykkä, mukavuus melko kaukana. Talvikorkeudessa siedettävä, mutta ainakin näin tappiin ruuvattuna melkoinen kivireki.

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

ViestiKirjoittaja Tatti » 4.5.2009 9:40

Joo, juuri tuon jäykkyyden takia en haluais alustasarjaa. Menee automaatista ihan fiilikset sitten...
Tietenki jos 60/40 jouset laittaa ja eteen Bilteeman jäykistekumit nii ei puskuri oo joka hidastetöyssyssä maassa laahaamassa.

samihaataja
-
Viestit: 188
Liittynyt: 5.5.2008 19:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja samihaataja » 4.5.2009 9:43

no mut kokemuksella voin sanoa että polo ottaa yllättävän vähän kiinni minnekkään :) kiitos lyhyen keulan/peränylityksen! mulla oli tossa viime kesänä polon maavara etutukivarsista maahan noin 3cm ja pääsi silti melkein minne vaan ilman pohjakosketuksia :)

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

ViestiKirjoittaja Tatti » 4.5.2009 17:13

Niinno tosiaan tuohan se kans vaikuttaa että renkaat on aika kulmissa. Mutta ei se silti oo hauskaa varoa joka käpyä mikä sattuu maassa lojumaa :D

Auto tuli tännään pestyä ja vahattua ja mustatkumiosat kiillotettua.
Joten senkunniaksi:
Hyvä perä!
lissää tätä
tästä näkkee takarenkaan ja kaaren välin

Ja sitten vielä tuli serkulta ostettua talvivanteet jotka pitäs hiekkapuhaltaa ja maalata ja tuo reuna kiillottaa ja kuva on tässä

Tämmöstä tänään...

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 4.5.2009 18:50

Kyllähän tuohon edes joku madallus olis laitettava. jää noilla matalarohviileilla niin kauhiaksi toi rako renkaan ja kaaren välillä. Jos meinaa pyörimisongelmaa tulla ni voishan noihin kai vähän kapeemmat kumit vielä laittaa... eihän sieltä näy ees vanteen reuna vielä :D

Ymmärrän kyllä et kauheehan se on ajaa ihan maassa kiinni mut kyl ne maastoajoneuvot silti on erikseen. Joku -60mm ei pitäis olla järin paha vielä.

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

ViestiKirjoittaja Tatti » 4.5.2009 19:27

Madallus on tulossa ihan lähiaikoina, kuhan saan vaan päätettyä että 60 vai 40mm :D
Vaikia päättää.. Joo sais takanakit olla vähän kapeemmat ku 225 :D voi olla että polliisit tullee kohta koputtaa akkunaa ja sannoo että on vähä liika leveet.... Piti laittaa hemmetin rumat roiskeläpät nyt vähäksi aikaa että keksii jotaki parempaa :)

wsq
-
Viestit: 114
Liittynyt: 6.5.2007 0:05

ViestiKirjoittaja wsq » 4.5.2009 19:29

Eipä toi jomin säädettäväkään olis paha tohon vehkeeseen. Saa säädettyä melkeempä mihin korkeuteen tahansa.

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

ViestiKirjoittaja Tatti » 5.5.2009 14:10

Tulin siihen tulokseen että pelkät jouset laitan.

Just tuossa taas mittailin niin mahan ehkä kallistua enemmän 60/40 jousten puoleen+jäykistekumit eteen. 60 jää 9cm etupuskurin lipasta maahan, eikö se riitä? :D

Äskettäin jeppepojat ajeli perässä (ja varmaan nauro), mutta onneksi ei pysäyttäny.
En tiiä johtuuko siitä että eilen laitoin aika rumat roiskeläpät väliaikasesti taakse, juurikin sen takia etteivät pysäyttäisi niin herkästä. Kaaria pitäisi saada 1-3cm levitettyä takaa.
Ei sattuis oulunseudulla olemaan lasikuituvelhoa joka tekisi tämänhomman pienellä vaivanpalkalla? ;D

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 5.5.2009 14:19

Voi olla ettei se madallus ole kuitenkaan sitä 60 milliä nykyisestä vaan 60 milliä alkuperäisestä. Nykyisin alla olevat jouset lienevät jo antaneet hieman madallusta kuoleentuessaan.

Noiden kaarien kanssa kannattaa tutustua termiin mankelointi. Asiasta on tälläkin foorumilla hyvin juttua.
Viimeksi muokannut Iso-Jaska, 5.5.2009 14:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jere A.
-
Viestit: 191
Liittynyt: 4.10.2007 17:17

ViestiKirjoittaja Jere A. » 5.5.2009 14:25

jää 9cm etupuskurin lipasta maahan, eikö se riitä? :D


Eikös tuossa 9cm ole semmonen 7cm liikaa? :D

Miksi ostaa 60/40 jos samalla rahalla tai jopa halvemmalla voi saada sen 100mm madallusta? ;)

/Wille/
-
Viestit: 64
Liittynyt: 12.11.2008 17:16

ViestiKirjoittaja /Wille/ » 5.5.2009 15:13

Niin ja kun noita jousien madalluksia ei voi ihan pilkun päälle tuijottaa, kun ovat vain suuntaa antavia. Itse heittäisin alle JOM:n sarjan, niin ei jää harmittamaan jos (ja kun) kiinteä madallus ei tuokaan toivottua tulosta.

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

ViestiKirjoittaja Tatti » 5.5.2009 15:43

Miksi ostaa 60/40 jos samalla rahalla tai jopa halvemmalla voi saada sen 100mm madallusta? ;)

Liika on liikaa...

Niin ja kun noita jousien madalluksia ei voi ihan pilkun päälle tuijottaa, kun ovat vain suuntaa antavia. Itse heittäisin alle JOM:n sarjan, niin ei jää harmittamaan jos (ja kun) kiinteä madallus ei tuokaan toivottua tulosta.

Pilkun päälle en tuijota sitä madallusta, kuhan vähän saa laskettua niin avot. Ja en edelleenkään halua alustasarjaa juuri sen jäykkyyden takia


Voi olla ettei se madallus ole kuitenkaan sitä 60 milliä nykyisestä vaan 60 milliä alkuperäisestä. Nykyisin alla olevat jouset lienevät jo antaneet hieman madallusta kuoleentuessaan.
Noiden kaarien kanssa kannattaa tutustua termiin mankelointi. Asiasta on tälläkin foorumilla hyvin juttua.

Mankelointi on tuttu termi, toivottavasti ei tarvisi tehdä sitä. pitää itse rälläköidä kanttaukseet pois jos näyttää siltä. Eikä ehkä haittaakkaan jos se laseutuu sen 60mm alkuperäisestä eikä nykyisestä.

:D

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 6.5.2009 10:24

oma mielipiteeni on silti että jos autoa madalletaan 60mm: kin esim. ja alusta on muuten polon luumu vakio niin mielummin menisin anopin kanssa naimisiin kun ajelisin sellasella:) mutta toiset tykkä äidistä toiset tyttärestä:

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

ViestiKirjoittaja Tatti » 6.5.2009 10:39

Mistäs rixaa:lla tämmönen mielipide on tullu? Tai perustele paremmin :D

topi
-
Viestit: 452
Liittynyt: 23.7.2003 13:11

ViestiKirjoittaja topi » 6.5.2009 11:40

ja eikös vakioiskarit oo aika äkkiä töttöröö jos niihi laittaa -60 jouset? Kyl me tääl vielä puhutaan sut ympäri että ostat sen säädettävän.. :D

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 6.5.2009 12:13

oispa hieno auto jos tontittais

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 6.5.2009 12:36

Vakio iskareille suositellan max. 40mm jousia mutta itse en laittas edes niitäkään. Tod.näk säädettävä halvempi loppujenlopuksi ja tulee varmasti haluttuun korkeuteen.

Ja vanteille ensiksi oikean kokoiset renkaat.

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

ViestiKirjoittaja Tatti » 6.5.2009 12:42

Sebastian: mitkä olisi "oikean" kokoiset renkaat?

Onko kellään polossa sitä jom:n korkeus säädettävää alustaa?
Kävin porseen jousista ja liikkeessäkin suositteli alustasarjaa...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 6.5.2009 12:44

Reilusti kapeammat. =)

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

ViestiKirjoittaja Tatti » 6.5.2009 12:46

Veikkasin että sanot juuri noin.. :D Kyllä ne on juuri hyvät omasta mielestä. Takana 225 Leveet ja eessä 205.

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 6.5.2009 14:01

on kyl jäätävä pyörät ainakin tuolla korkeudella.

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

ViestiKirjoittaja Tatti » 6.5.2009 15:55

Joo, onneks livenä ei oo iha nui pahan näköne mitä kuvissa... :D Prkl ku ei rahat vielä riitä alustasarjaa. oisin ostanu sen jom:n tai sitte weitecinki ois saanu vähäpäälle 300e..

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 6.5.2009 16:10

kapeampi rengastus niin mahtuu kaaren sisään. ja tohon iskareiden kestävyyten lähinnä viittasin ja kun auto on matala ja löysä alustaltaan saman aikaisesti otetaan aika helposti putkurin ja syylärin kanssa kontaktia maahan..

jii_bee
-
Viestit: 2414
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 6.5.2009 16:19

Tatti kirjoitti:Liikutaanko nyt laillisen ja laittoman rajamailla koska renkaat tulee takan yli kaarien vai mikä se säädös siihen on?
Takarenkaiden kumit vähän kääntyy sisälleppäin, mutta ehkäpä 1cm reunakuviota jää kaaren ulkopuolelle.
Joo sais takanakit olla vähän kapeemmat ku 225

Tämän kuvan perusteella taakse ei tarvitsisi kuin hitusen (vaikka tuon 10 mm) kapeammat kumit ja näyttää kaarille hieman mankelia, niin ongelma on hoidettu.
Kuinkas leveät nuo RSL:t ovat? 8 ja 9 tuumaa..?

Täältäkin kehoitetaan harkitsemaan säädettävän alustasarjan hankitaa.
Ei sitä ole pakko ruuvata tappiin jolloin se on "aivan saatanan jäykkä" eikä "mielellään lähde mukulakiville ajelemaan".
Samaten ei tarvitse tuskailla, madaltuuko ajoneuvo -xx mm alkuperäisestä vai nykyisestä.
Prkl ku ei rahat vielä riitä alustasarjaa. oisin ostanu sen jom:n tai sitte weitecinki ois saanu vähäpäälle 300e..

Tarkoitatko "kiinteitä" alustasarjoja ? Vähän päälle 300e:llahan saa kotimaastakin esim. tämän tai tämän.
Vaihdoin äskettäin siskon Polo Coupen saatanan jäykän (jopa omasta mielestäni) -60/40 mm JOM-alustan Weitecin -40 mm sellaiseen.
Mukavuutta tuli ihan hitusen lisää, miinuksena 25 mm perää korkeammalle jäävä keula...
Etujousia lyhentäessäni manasin etten enää ikinä osta kiinteää alustasettiä... ainakaan omaan autoon... :)

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

ViestiKirjoittaja Tatti » 6.5.2009 18:01

en tarkoita kiinteää vaan säädettävää... Ei työttömän budjetilla ihan 300e tuosta vaan heitetä auton alle :D Tämän hetkinen budjetti on n.100e. Kuun vaihteessa taas enemmän.
Tuota jom säädettävää olen ajatellut, mutta oishan tuossa tuo FK ja sitten olisi Weitecin(ei säädettävä 60/40) että niistä pitäs saada valittua joku. Ajellaan tämä kuu vielä rattorilla ja jos sen kuun vaihteessa sais sitten tuon alustan tilattua. Kumeja en millään jaksais alkaa vaihtaan, mutta jos saisi mankeloitua nuo kaaret, voi olla ettei kuviopinta enään näkyisi, hiinä ja hiinä. Mietin kanssa että ku toisen kaaren ruosteet pittää tässä ottaa kii että jos lasikuidulla levittäis sen 1-2cm.

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 6.5.2009 18:09

ei mitää lasikuitua... pääset ilmaseks kun mankeloit vähän kaaria ja käännät cambereita vähä sisäänpäin niin ei tuu enää kuvio ulos:)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 6.5.2009 18:12

No tuossa toisen6n:n esittelyssä oli Racelandin coil-overit, 180€ postikuluineen niin en pitäs enää pahanhintaisena. iipeistähän nuita tipahtelee.

^ei takaa taideta paljoa käännellä?

Halvimalla uskoisin että pääset seuraavasti:
-kapeammat kumit--> ei tarvi mankeloida (kotikonstein kantteja naputella sisään) ja voit myydä vanhat kumit.
-vaikka em. coiloverit alle--> saa haluttuun korkeuteen (koska vakio iskarit ei toimi lyhyiden jousien kanssa oikein.)

Näin itse tekisin jos niukalla pudjetilla mennään.

Edit:Juu oulussa en lähde omalla autolla kaupungille, suosiolla jätän jonnekin parkkiin ja kävelen, sen verran pieni tuppukylä se keskusta.
Viimeksi muokannut Sebastian, 6.5.2009 18:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

ViestiKirjoittaja Tatti » 6.5.2009 18:15

Kuinkas leveät nuo RSL:t ovat? 8 ja 9 tuumaa..?


Joo, edessä 8" ja takana 9"...

Ei tuo 180e coilit ois kyllä enään pahan hintaset... saksanmaaltahan niitä saa "melkein ilmaseksi". Mutta juuri tuolla alustalla ei kuulemma mielellään lähde mukulakiville :D
Ja oulunkaupunki on rakenettu mukulakivistä :D

Rixaa: Mankeloisin kaaria jos ois mankeli! maksaa kohtuuttomasti paikallisessa pulijussa... :D

honasz
-
Viestit: 180
Liittynyt: 5.7.2008 10:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja honasz » 6.5.2009 19:25

Ite laittaisin noi 205:set taakke ja hommaisin esim 195/45 tai 185/50 eteen vaikkapa rengasonlinesta niin sujahtais nätisti renkaat kaariin. Myyt noi continentalit pois niin ei jää suuri erotus.

Ja ehdottomasti edulliset coilit alle, muuten jää korkeus jälkenpäin kaivelemaan.

comep
-
Viestit: 55
Liittynyt: 12.5.2008 12:08

ViestiKirjoittaja comep » 6.5.2009 21:37

mulla on cordoban variossa jomin alusta, samaahan ne polon varianttiin ja sedaneihin tuputtaa.. Eihän se sama taida olla tässä kolmiovisessa kuitenkaan, mut ei tuo ainakaan omassa laivassa kivireki ole ollut. Tai ei ollu ennenkun tiputin tuohon nykyiseen 5.5cm öljypohjasta. Talvikorkeudessa oli ihan oikeesti miellyttävä ajettava, (10cm matalimmasta kohdasta maahan ja 50 kumit)...

Kyllä kannan minäkin korteni kekoon ja annan vinkin siihen säädettävän valintaan. Jos se ei miellytä niin kyllähän sille ostajia löytyy varmasti myöhemmin ;)

... mulla olis muuten muistaakseni -45 weitecin jouset tuohon omaan laivaan, syystä siitä että tulin katumapäälle ja hommasin säädettävän jolla autosta saa oikeesti matalan. Selvitä jostain käykö varion jouset sulle niin voin kaupata noi edullisesti :D

tuikka24
-
Viestit: 5
Liittynyt: 27.1.2009 22:08

ViestiKirjoittaja tuikka24 » 6.5.2009 21:50

Näkyy olevan niin mädät takakaaret aineskin, että saa korjailla ennenkuin ruppee mankeloihteen.

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

ViestiKirjoittaja Tatti » 6.5.2009 22:45

Näkyy olevan niin mädät takakaaret aineskin, että saa korjailla ennenkuin ruppee mankeloihteen.


Ei ole mätiä.. vänkärinpuolella täysin ehyt/ruosteeton. Kuskin puolella vähän pintaruostetta josta vahingossa rapsautin maalin pois. Tiedän kyllä ettei kestä mankelointia.

Joo, laitetaan nyt yleisön pyynnöstä se säädettävä :D Mutta siihen menee tovi että saa säästettyä. Hyvällä tuurilla kuun vaihteessa.
Melkein puolet on jo kasassa jotka oli jousia varten.

Ja äänestys sitten, kumpi näistä FK vai JOM?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 7.5.2009 0:13

Pykälää kapeemmat renkaat ja joku 16 metriä madallusta, niin sehän on siinä. :)

Taitaa noi tolpat olla melko samantyyppiset, itse jotenkin kallistuisin tuohon FK:n suuntaan tosin...? Etenkin, kun hintaero on noinkin pieni.

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

ViestiKirjoittaja Tatti » 7.5.2009 9:53

Joo, FK kuulostaa ainakin laadukkaammalta :D

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 7.5.2009 10:10

kyllä fk on ainakin minun kokemuksen mukaan vähän "rennompi" alusta

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

ViestiKirjoittaja Tatti » 7.5.2009 11:46

Joo... rojekti on sen verran jo edenny että auto on nyt jakopään rempassa ja eilettäin kerkesin ne lyhyemmät listanpätkät kylistä ottaa jo pois :) tänään asennella kaijuttimet taakke väliaikasella asennus ratkaisulla koska ei ole hattuhyllyä. Jos ovista sais listat otettua pois ja takavalot lakattua :)

samihaataja
-
Viestit: 188
Liittynyt: 5.5.2008 19:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja samihaataja » 7.5.2009 12:41

ei kannata tota jomin alustaa oikeastaan edes harkita, itsellä kerkesi polossa olla kiinni noin 5500km ni oli sylkässy jo kahdesta tolpasta mehut pihalle... madallusta sillä sai kyllä reilusti kun otti esijännitejouset pois ja rullas ihan tappiin vielä kierteet ;))

Ja sen verran tosta polon mankeloinnista, että siintä ei selviä ilman rälläkkää ja kittiä, on sen verran paksut/jäykät ne kanttaukset takakaarissa että ne pitää eka laikata pois ja sittenkin tuottaa töitä saada niitä kaaria venytettyä se 3cm :S

tossa kuva (jos saa selvää) miten sain ne takakaaret aukaistua (n2,5cm tuli ulospäin)
alla on JOM:in korkeussäädettävä ilman niitä esijän.jousia ja 7,5" leveet vanteet

Kuva

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 7.5.2009 14:21

ei kannata tota jomin alustaa oikeastaan edes harkita, itsellä kerkesi polossa olla kiinni noin 5500km ni oli sylkässy jo kahdesta tolpasta mehut pihalle... madallusta sillä sai kyllä reilusti kun otti esijännitejouset pois ja rullas ihan tappiin vielä kierteet

Ja meinaat ettei noi 2 asiaa liity toisiinsa? Ei niitä iskareita varmaan suunniteltu käytettäväks ihan tolleen.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 7.5.2009 14:33

Ei niitä iskareita varmaan suunniteltu käytettäväks ihan tolleen.


Ei varmasti, mutta eipä ne oikeasti ole laadullisestikaan mitään ihmeellisiä:)

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 7.5.2009 16:04

No en nyt tiedä siitä laadusta keston suhteen vielä mitään, kun vasta pari sataa kilsaa on takana, mutta muuten tuo laadultaan vaikuttaa hintaansa nähden vähintäänkin erinomaiselta.
Ei tietoakaan liiasta pintakovuudesta, mutta silti asiallisen jämäkkä ajaa ja ainakin mulla säädöt riittää ilman apujousien poistoakin loistavasti. Etulipasta on maahan 55mm ja yhtään ei kärsi laskea enää, koska takaa raapii jo kaariin töyssyissä kiinni, mutta kierteitä on ainakin 60mm vielä joka kulmassa jäljellä. Rengastus on 195/40 8" vanteella.
Katsotaan nyt miten tuo kestää, mutta jos nyt tuon takuuajan menee niin sekin riittää tuohon hintaan.
Tosin Polosen alustan kanssa voi hyvinkin olla eri juttu.

samihaataja
-
Viestit: 188
Liittynyt: 5.5.2008 19:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja samihaataja » 7.5.2009 18:42

Ja meinaat ettei noi 2 asiaa liity toisiinsa? Ei niitä iskareita varmaan suunniteltu käytettäväks ihan tolleen.


No ne tolpat laukes jo ennen jousien irrottamista ja toisekseen mulle halkesi yläpään kierteistä se kuusio"kolo" (liian pieni seinämävahvuus) jonka seurauksena kierre "levähti" eli nyt ei lähde tolppa muulla kuin rälläkällä irti ja takuusta ei ole kuulunut vajaaseen puoleen vuoteen mitään >:( Ja firma josta ostin alustasarjan niin ei enää edes suostu myymään JOM:in alustoja, koska niitä on palautettu niin paljon :D

olihan se hyvä niin kauan kuin se kesti, mut kyl seuraavaksi ostan ihan toisen merkkiset tolpat

comep
-
Viestit: 55
Liittynyt: 12.5.2008 12:08

ViestiKirjoittaja comep » 7.5.2009 20:48

höh, en oo tähän mennessä aiemmin kuullu mitään pahaa jomista :O Savonlinnassa ainakin kolme mk2 golffia, mk3 vr6 vento, mk3 vr6 syncro, kaks codrobaa, kaks passattia (TDI ja 1.8T), astra coupe, yks farkku mk4 golf + oma vario cordoba tuolla jomilla.. Kellään ei oo ilmenny ainakaan tähän mennessä mitään vikaa! Tosin kaikilla taitaa olla esijouset paikoillaan. (yhtä kakkista lukuunottamatta). Omassa ollu nyt 25 tkm ainakin alla ja katsastuksessa ainakin kehu et iskarit on tosi hyvässä hapessa. Voihan se olla et se laukee huomenna :D

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

ViestiKirjoittaja Tatti » 7.5.2009 22:25

Täällähä o Tsättäilty ku en koko päivänä oo joutanu käymää..
Elikkäs FK:n alustan tilaan! sillä sipuli ja perunat päälle.

Ja sen verran tosta polon mankeloinnista, että siintä ei selviä ilman rälläkkää ja kittiä, on sen verran paksut/jäykät ne kanttaukset takakaarissa että ne pitää eka laikata pois ja sittenkin tuottaa töitä saada niitä kaaria venytettyä se 3cm :S

Eli siis leikkasit kanttauksen (mikä kääntyy sisään) pois kokonaan eli "sirppikaaret" vai mitkä ne oli ja sitte mankeloit? Kitti ei pelota ittiä, peltihomaat ei vaa oo vielä oikee hanskassa.

Ja sen verran sain tänään tehdyksi että asensin väliaikaselle hattuhyllylle (levysuikale) 8" 3-tie kajarit ja loput kylkilistat poijes saatu. Huomenna ois tarkotus lakata takavalot jos aika sallii.

samihaataja
-
Viestit: 188
Liittynyt: 5.5.2008 19:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja samihaataja » 7.5.2009 22:46

siis joo leikkasin kantin pois silleen että se just pysyi kiinni (siis sisälokari ja ulkopuoli) ja sitten mankelia sen verran kun pelti taipuu ja sinne sisäpuolelle sitten saumaan esim tollasta asennusliimaa/ koriliimaa yms vastaa ! noin tein ekana hätävarana, nyt myöhemmin aukasin kunnolla ja leikkasin vielä kaareen viiltoja että sai kunnolla sirppiä siihen, sitten vaan hitsiä ja koritinaa, mut se on jo sit isompi homma :)

Mut kannattaa sun kohdalla vetää vaan laikalla se kanttaus pois ja jos saat jostain mankelin niin sillä rullata pikkuhiljaa sitä kaarta ulospäin ja tietysti muistaa kuumailmapuhaltimella lämmitellä kaarta hiljakseen että ei maali halkeile ja taittuu paremmin.. Eikai sulla ole kauheen mädät takakaaret?

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

ViestiKirjoittaja Tatti » 8.5.2009 6:59

Joo, näin juuri.. vänkärinpuolella on täysin terve kaari, mutta kuskinpuolella on pientä pintaruostetta. Pitäs olla vielä peltiä ruosteen alla.

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

ViestiKirjoittaja Tatti » 15.5.2009 21:55

Tullut taas pientä päivitystä hommaan... Takavalot lakattu punaiseksi, takalasinpyyhin poistettu ja kylkilistat kadonneet. Ja pien fiilistely kuva perään ;]
Kuva

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 16.5.2009 11:22

Tuli hauska DejaVu kun selasin tätä kävijöiden kalustoa, ja löysin sun pirssin. Sattui nimittäin niin että eilen tässä syynimaalla ajelit ohi, ja kaverin kanssa pikaisesti spekuloitiin rengastusvalintaasi. :)

No, hiemanhan tuossa semmonen "Kävin habatreenillä... taas" lookki nyt on pikkuautoon, mutta eiköhän alusta paranna tilannetta. Muuten mukavasti katseita kääntävä Polo. Kori näyttää takaa jo kivan kliiniltä.

Oletkos miettinyt keulalle tekeväsi mitään temppuja? Mustat pesurit ja musta helma hyppää itselä silmään hieman.

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

ViestiKirjoittaja Tatti » 16.5.2009 13:43

Syynimaalla vielä tämän kuun asustelenkin. :) Joo, kyllä se näyttää että ois pumpattu pooloo vähä hormoonia ku lähempää kattoo :D Just hyvä..

Maski verkko vaihtuu merkittömään ripamaskiin ja sen alalipan ajattelin kyllä jättää mustaksi. EHKÄ jotain valoluonta joskus mutta ei vielä :)
pesurit tekis mieli sheivata pois, mutta olen ksenoneita suunnitellut ja ne vaatii ne pesurit.

A.Paaaho
-
Viestit: 400
Liittynyt: 9.9.2003 21:05

ViestiKirjoittaja A.Paaaho » 16.5.2009 14:39

Aika härskin näkönen tuo on kyllä liiketeessa varsinkin takaapäin. Ei sun kannata murehtia että xenoneille tarvisit pesurit kun ei niitä tuohon laillisesti saa koska umpiot ei ole hyväksyttyjä xenoneille joten joudut ne kuitenkin katsastukseen irrotteleen.

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

ViestiKirjoittaja Tatti » 16.5.2009 14:48

Ei sun kannata murehtia että xenoneille tarvisit pesurit kun ei niitä tuohon laillisesti saa koska umpiot ei ole hyväksyttyjä xenoneille joten joudut ne kuitenkin katsastukseen irrotteleen.

Totta... Ootkos perässä sitte ajeleskellu vai? :D
Millasethan reijät tuoho puskurii jää ku ne ottaa pois?

A.Paaaho
-
Viestit: 400
Liittynyt: 9.9.2003 21:05

ViestiKirjoittaja A.Paaaho » 16.5.2009 16:58

Juu tuirasta poukkarille päin ajelin takana ja sit eessä tollasella keltasella cordoballa jossa xenonit.

Reijäthän siihen jää eli maalattavaksi vaan koko puskuri.

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

ViestiKirjoittaja Tatti » 17.5.2009 13:19

Joo, puskurin sais oikeastaan muutenkin maalata uusiksi koska aurinko vähän haalistanut :)
Missä näissä muuten sijaitsee tuo värikoodi? kävin maaliliikkeessä tuossa viikolla ja ilmeisesti 4eri sävyä tätä punaista-

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 17.5.2009 14:00

Huoltokirja ja taitaa olla peräkontissa se tarra poloissakin mistä selviää kaikki tiedot.

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

ViestiKirjoittaja Tatti » 17.5.2009 14:24

Joo, pitääpä tutkailla mistä se tarra löytys. onko se joku 4kirjaiminen vai numerosarja vai?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 17.5.2009 14:36

Oisko tuo ihan perinteinen LY3D , tosin siitäkin taisi olla muutama sävyero. Kannattaa verrata maalikaupassa niillä läpysköillä.

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

ViestiKirjoittaja Tatti » 17.5.2009 14:37

oolsprait!

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

ViestiKirjoittaja Tatti » 26.5.2009 17:53

Tontissa on!

pottifemma
-
Viestit: 350
Liittynyt: 31.10.2004 18:06

ViestiKirjoittaja pottifemma » 26.5.2009 20:02

Pics or die =)

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 26.5.2009 21:42

Veikkaan LP3G:tä.

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

ViestiKirjoittaja Tatti » 27.5.2009 6:50

Pics or die =)

Hah :D

Ei saa valitettavasti kuvia vielä laiteltua ku muuttohässäkät tässä vielä vähä painaa ja nettiä ei uuessa osotteessa vielä... Summamutikassa säätelin eilen alustan alle ja sanotaanko että kaarissa ei oo ennään tillaa tulitikullekkaan :D
Pakko nostaa ainakin 1cm keulasta ja perästä että voi huoletta ajella. Toisenpuolen takakaareen kylläkin vaan raapii montuissa nyt.
Ja alustan merkiksi tuli TA Technix ja vielä ei voi moittia kyytiä vaikka matala onkin.

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

ViestiKirjoittaja Tatti » 29.5.2009 7:56

Jeah, sainpas kuvan tännekki sitte...
Kuva
Pitää vielä nostaa keulaa ja perää aavistuksen, joo tiedän että ei mutta "pakko" :D

mane_
-
Viestit: 508
Liittynyt: 23.7.2005 8:21

ViestiKirjoittaja mane_ » 29.5.2009 7:59

Kummasti se madaltaminen tuo ryhtiä.. :)

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

ViestiKirjoittaja Tatti » 29.5.2009 8:04

Näin tekee.. :D Auto muuttu ihan erin näköiseksi ku laski. Ei se nuissa kuvissa näytä ees niin matalalta mitä oikeasti on. :] Maavaraa on ehkäpä coltin verran etupäässä.

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 29.5.2009 11:22

no mutta sehän on liikaa:D:D ei vaa hyvän näkönen siitä ny tuli

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

ViestiKirjoittaja Tatti » 4.6.2009 19:15

Ei se liikaa kyllä oo :D Tässä pari tyhmää kysymystä taasen, Onko alusta jäykempi ilman apujousia? Mistä saa selville ku huoltokirjassa on lisävaruste tietojen kohdalla vain "LA123" yms tyylisiä koodeja, että mitä ne tarkottaa?
Ja väri koodi oli se LP3G, ihan muuten vaan.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 4.6.2009 19:27

tuolta tuijottelemaan niitä koodeja: http://igorweb.org/equidec/Default.aspx

Bargainbro
-
Viestit: 5
Liittynyt: 27.6.2008 12:33

ViestiKirjoittaja Bargainbro » 5.6.2009 9:16

Pitääpä tätä Poloista vielä äityä kehumaan..Pirun nätiltä kyllä näyttää livenä, kun tuossa muutama päivä takaperin näin Kempeleentiellä liikennevaloissa..

Petri_P.
-
Viestit: 714
Liittynyt: 23.7.2003 8:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petri_P. » 5.6.2009 13:04

Ottaako vetoakselit runkopalkkeihin kiinni?

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 5.6.2009 13:16

Pitää vielä nostaa keulaa ja perää aavistuksen, joo tiedän että ei mutta "pakko" :D

Pakko ei ole kuin kuolla. Alaspäin vaa =)

edit.. lisä quote
Oishan se hienompi jos olisi ihan kentässä, mutta "mukavuus painotteinen" autosta tosiaan tulee ja entinen auto oli kauheakivireki ettei enää semmosta.. :D

Ja näin se silti taipuu auto alaspäin =)

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

ViestiKirjoittaja Tatti » 5.6.2009 14:47

Ottaako vetoakselit runkopalkkeihin kiinni?
Ööö, ei?

No auto jää matalaksi sittenkin, koska alusta ei ollukkaan nii jäykkä mitä oottelin/ajattelin, ainoa vaan että pitää katukivetuksiä, kuoppia yms varoa vähän :)
Perää voisi laskea jos sais rullattua takakaaret :]

Jeppe.
-
Viestit: 94
Liittynyt: 12.6.2008 2:51

ViestiKirjoittaja Jeppe. » 8.6.2009 3:37

Herkullinen. :P Vieläpä automaattiaskilla, tätä tuli kuolattua kun näki ajossa. Samoissa valoissa oltiin vierekkäin ja vieläpä samankopan pooloilla, ois pitäny tilannekuva saada :D

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

ViestiKirjoittaja Tatti » 8.6.2009 16:05

Sulla oli valkonen poolo?

Jeppe.
-
Viestit: 94
Liittynyt: 12.6.2008 2:51

ViestiKirjoittaja Jeppe. » 8.6.2009 18:26

Jep. Kaveri jotai huito ja näytti peukaloa =D

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

ViestiKirjoittaja Tatti » 8.6.2009 19:02

Joo, näytti aika vaaralliselta se vänkärin homma ku sua melekee turpaa vetäs ja näkyvyys oli sulla varmaa 0.. :D

Jeppe.
-
Viestit: 94
Liittynyt: 12.6.2008 2:51

ViestiKirjoittaja Jeppe. » 8.6.2009 23:16

Juoppokuskin hommat palakittee :D Mutta joo, mitäs noille takavaloille on tehty kun ovat punaiset?

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

ViestiKirjoittaja Tatti » 9.6.2009 8:28

Itehä just sattui olleen juoppona :D Takavalot on lakattu punaseksi.

Petri_P.
-
Viestit: 714
Liittynyt: 23.7.2003 8:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petri_P. » 9.6.2009 19:32

Tatti

Polonen

PostPosted: 5.6.2009 14:47 Post subject:
Quote:
Ottaako vetoakselit runkopalkkeihin kiinni?
Ööö, ei?

No auto jää matalaksi sittenkin, koska alusta ei ollukkaan nii jäykkä mitä oottelin/ajattelin, ainoa vaan että pitää katukivetuksiä, kuoppia yms varoa vähän :)
Perää voisi laskea jos sais rullattua takakaaret :]

Sillä vaan kyselin kun oma polonen oli KW2:n avulla aikoinaan madallettu reilusti ja siinä otti runkopalkit ilmeisesti montuissa kiinni vetareihin, kului maalit pois... Sama juttu serkkupojan polossa, joka tosin oli pelkästään madallusjousilla madallettu...

Siistiltä näyttää, Perusyksinkertaisen toimivaa:)

E: ja olihan tiedossa, että 6N2:n takavalot istuu suoraan paikoilleen, on punaiset, edulliset (~150€) ja LAILLISET;) (ainut, mitä joutuu muuttelee on johtojen järjestys..)

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

ViestiKirjoittaja Tatti » 9.6.2009 21:54

Joo, on tiedossa ollu että n2 valot menee heittämällä paikoileen... Jos tulee noista valoista sanomista nii pitää putsata lakat pois. :D

Tietääkseni ei pitäis minkään kuulumattoman osua mihinkään, pitääpä tutkailla alustaa vielä kerta tämmönen runkopalkkihässäkkä on noussut esille. :)

samihaataja
-
Viestit: 188
Liittynyt: 5.5.2008 19:41
Viesti:

..

ViestiKirjoittaja samihaataja » 13.4.2010 15:09

Itellä kyllä polossa toissa kesänä maavara 3-5cm paikkeilla etukelkasta, eli matala (?) niin ei kyllä ole mikää ottanut mihinkään kiinni ?! Ainoastaan pohjakosketuksia muutama... Ihme juttu O_o

dumb
-
Viestit: 291
Liittynyt: 20.7.2009 16:29

ViestiKirjoittaja dumb » 13.4.2010 16:44

Sivuhuomiona 6n2 takavalojen asentamisesta, että eivät mene paikoilleen aivan yhtä nätisti kuin vanhan mallin valot: takaluukun reunojen puolelta jäävät koholleen vajaan sentin. Joltain germaanisivulta(?) kattelin kuvia jossa tämä kävi ilmi...

samihaataja
-
Viestit: 188
Liittynyt: 5.5.2008 19:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja samihaataja » 13.4.2010 18:01

Sivuhuomiona 6n2 takavalojen asentamisesta, että eivät mene paikoilleen aivan yhtä nätisti kuin vanhan mallin valot: takaluukun reunojen puolelta jäävät koholleen vajaan sentin. Joltain germaanisivulta(?) kattelin kuvia jossa tämä kävi ilmi...


Eli siinä selitys mun omille takavaloille ku "irvistää" ihan pikkasen :) taas viisaammat osas kertoo :DD

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

ViestiKirjoittaja Tatti » 18.4.2010 19:01

Joo, tietonen tästä valon irvistyksestä.. ei tuu 6n2 valoja :)

Raotiaine
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 29.1.2010 13:02

ViestiKirjoittaja Raotiaine » 8.5.2010 23:24

Tuli bongattua tämä oulusta tänään. Piti hiillostaa vähän kun herätti kiinnostusta. (valkoinen 6n) Pirun härski oli kyllä! :)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 9.5.2010 13:18

Kipaises vaikka Motonetista kirkkaat etuvilkut tohon niinkuin esim. meidän emännän vanhassa kauppakassissa oli. Antaa keulalle paremman ilmeen.

jami
-
Viestit: 120
Liittynyt: 17.9.2006 21:19

ViestiKirjoittaja jami » 9.5.2010 17:09

Mielestäni takavaloiksi sopii myös kirkkaat/valkoiset valot.
Mustalla kuultomaalilla kun pistää pari ohutta kerrosta niin valojen sävy on aika lähellä samaa kuin muissa kirkkaissa vilkuissa. Alkuperäisenä ne on hyvin valkoiset..
Täällä on muutama kuva

Tatti
-
Viestit: 104
Liittynyt: 9.5.2007 18:02

ViestiKirjoittaja Tatti » 9.5.2010 20:16

Täälläki taas ollu elonmerkkejä näköjään.. :)

Raotiaine huomasin että hiillostitta :D Olin vänkärinä ite.. Jätkälläki siisti polski, laitat vaa vähä enemmä kenttää sitä! :)

Takavaloille on tehty pientä päivitystä ja keula saanu kokonaan uuten ilimeen, pari kuvaa todisteena (huonoja kännykuvia)...

Kuva
Kuva

Eli viimekertasesta on tullu tosiaan kirkkaat etuvilkut ja "savu" sivuvilkut ja heitelty lamin-x etuvaloille, vilkuille ja sumuvaloille ja takavaloille vähä mustaalakkaa.
Muita muutoksia on tullu maski ja munalukko ja 1kpl tarra. :) Ja vähän äänentoistoa lisää..

Jellona91
-
Viestit: 4
Liittynyt: 26.5.2010 16:45

ViestiKirjoittaja Jellona91 » 15.9.2010 22:53

Mil ET:l noi sun takavanteet ovat? :D

Hebster52
-
Viestit: 250
Liittynyt: 29.1.2004 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Hebster52 » 21.10.2010 23:13

On kyllä nätti helmi. :)

Muakin kiinnostaa vanteiden ET ja leveydet.

Hannu_H
-
Viestit: 992
Liittynyt: 24.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja Hannu_H » 21.10.2010 23:50

Jos nyt en aivan väärin muista niin nuo vanteet on 8x14 ET15 ja 9x14 ET10.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa