vw polo 6n (tontissa+kuva)
Valvoja: ffp jäsenet
vw polo 6n (tontissa+kuva)
Nyt tuli hommattua itselle 1.4 -98 poolon reppana automaatti lootalla (harvinaista?).
Kunto on ostettuna yllättävänkin hyvä, lukuun ottamatta toisenkaaren pientä kukkaa ja takapuskurin painaumaa.
Ajattelin tälläisen pienen rojektin tänne laittaa ja tätä täytellään sitä mukaa ku autoa laitellaan.
Auto on orkkis kunnossa, lukuun ottamatta "maskia".
Ensimmäisenä autolle tulee tehtyä perusteelinen pesu, ulkoa, sisältä, päältä ja vähän sieltä täältä :D
Toiseksi vanteita aletaan etsiskeleen ja jopa yhdet on kiikarissa. Sitten tonttiin pitäs saada, ei jäykkää alustaa vaan auto tulee enemmänkin "mukavuus painotteisessa" käytössä olemaan.
Valoille kans pitäisi jotain päivitystä saada aikaan, takavaloille on jo suunnitelma, mutta siitä myöhemmin.
Laitellaan sitämyöten mitä päivärahabudjetti antaa periksi :D
Laitetaas tähä vielä pari linkkiä josta näkee ostokunnossa olevan bolon.
Eestä päin
Takkaa
Kunto on ostettuna yllättävänkin hyvä, lukuun ottamatta toisenkaaren pientä kukkaa ja takapuskurin painaumaa.
Ajattelin tälläisen pienen rojektin tänne laittaa ja tätä täytellään sitä mukaa ku autoa laitellaan.
Auto on orkkis kunnossa, lukuun ottamatta "maskia".
Ensimmäisenä autolle tulee tehtyä perusteelinen pesu, ulkoa, sisältä, päältä ja vähän sieltä täältä :D
Toiseksi vanteita aletaan etsiskeleen ja jopa yhdet on kiikarissa. Sitten tonttiin pitäs saada, ei jäykkää alustaa vaan auto tulee enemmänkin "mukavuus painotteisessa" käytössä olemaan.
Valoille kans pitäisi jotain päivitystä saada aikaan, takavaloille on jo suunnitelma, mutta siitä myöhemmin.
Laitellaan sitämyöten mitä päivärahabudjetti antaa periksi :D
Laitetaas tähä vielä pari linkkiä josta näkee ostokunnossa olevan bolon.
Eestä päin
Takkaa
Viimeksi muokannut Tatti, 29.5.2009 7:53. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Noniin, ensimmäiset muutokset on saatu aikaa.
Vanteiksi tuli RSL Cult vanteet, sopivalla huulella ja et:llä ;) Ja takaluukusta polo teksti katos samalla...
Pistetääns tähä yks kuva näytille ja lisää kuvia tuolla photopuketissa.
Seuraavaksi armoton pesu, jakopäänremppa ja sitten alkaa etsimään madallusjousia!
Liikutaanko nyt laillisen ja laittoman rajamailla koska renkaat tulee takan yli kaarien vai mikä se säädös siihen on?
Lisää kuvia
Vanteiksi tuli RSL Cult vanteet, sopivalla huulella ja et:llä ;) Ja takaluukusta polo teksti katos samalla...
Pistetääns tähä yks kuva näytille ja lisää kuvia tuolla photopuketissa.
Seuraavaksi armoton pesu, jakopäänremppa ja sitten alkaa etsimään madallusjousia!
Liikutaanko nyt laillisen ja laittoman rajamailla koska renkaat tulee takan yli kaarien vai mikä se säädös siihen on?
Lisää kuvia
No madallusta ei varmaan tule kuin 40/40 jousilla näin aluksi. Oishan se hienompi jos olisi ihan kentässä, mutta "mukavuus painotteinen" autosta tosiaan tulee ja entinen auto oli kauheakivireki ettei enää semmosta.. :D
Takarenkaiden kumit vähän kääntyy sisälleppäin, mutta ehkäpä 1cm reunakuviota jää kaaren ulkopuolelle. Pitää vaikka laittaa roiskeläpät siksi aikaa että saa jotain kehiteltyä.
Ja ohan tuo kanssa-autoilijoissa herättänyt hilpeyttä ainakin ilmeistä päätellen. :]
Takarenkaiden kumit vähän kääntyy sisälleppäin, mutta ehkäpä 1cm reunakuviota jää kaaren ulkopuolelle. Pitää vaikka laittaa roiskeläpät siksi aikaa että saa jotain kehiteltyä.
Ja ohan tuo kanssa-autoilijoissa herättänyt hilpeyttä ainakin ilmeistä päätellen. :]
-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 5.5.2008 19:41
- Viesti:
Niinno tosiaan tuohan se kans vaikuttaa että renkaat on aika kulmissa. Mutta ei se silti oo hauskaa varoa joka käpyä mikä sattuu maassa lojumaa :D
Auto tuli tännään pestyä ja vahattua ja mustatkumiosat kiillotettua.
Joten senkunniaksi:
Hyvä perä!
lissää tätä
tästä näkkee takarenkaan ja kaaren välin
Ja sitten vielä tuli serkulta ostettua talvivanteet jotka pitäs hiekkapuhaltaa ja maalata ja tuo reuna kiillottaa ja kuva on tässä
Tämmöstä tänään...
Auto tuli tännään pestyä ja vahattua ja mustatkumiosat kiillotettua.
Joten senkunniaksi:
Hyvä perä!
lissää tätä
tästä näkkee takarenkaan ja kaaren välin
Ja sitten vielä tuli serkulta ostettua talvivanteet jotka pitäs hiekkapuhaltaa ja maalata ja tuo reuna kiillottaa ja kuva on tässä
Tämmöstä tänään...
Kyllähän tuohon edes joku madallus olis laitettava. jää noilla matalarohviileilla niin kauhiaksi toi rako renkaan ja kaaren välillä. Jos meinaa pyörimisongelmaa tulla ni voishan noihin kai vähän kapeemmat kumit vielä laittaa... eihän sieltä näy ees vanteen reuna vielä :D
Ymmärrän kyllä et kauheehan se on ajaa ihan maassa kiinni mut kyl ne maastoajoneuvot silti on erikseen. Joku -60mm ei pitäis olla järin paha vielä.
Ymmärrän kyllä et kauheehan se on ajaa ihan maassa kiinni mut kyl ne maastoajoneuvot silti on erikseen. Joku -60mm ei pitäis olla järin paha vielä.
Madallus on tulossa ihan lähiaikoina, kuhan saan vaan päätettyä että 60 vai 40mm :D
Vaikia päättää.. Joo sais takanakit olla vähän kapeemmat ku 225 :D voi olla että polliisit tullee kohta koputtaa akkunaa ja sannoo että on vähä liika leveet.... Piti laittaa hemmetin rumat roiskeläpät nyt vähäksi aikaa että keksii jotaki parempaa :)
Vaikia päättää.. Joo sais takanakit olla vähän kapeemmat ku 225 :D voi olla että polliisit tullee kohta koputtaa akkunaa ja sannoo että on vähä liika leveet.... Piti laittaa hemmetin rumat roiskeläpät nyt vähäksi aikaa että keksii jotaki parempaa :)
Tulin siihen tulokseen että pelkät jouset laitan.
Just tuossa taas mittailin niin mahan ehkä kallistua enemmän 60/40 jousten puoleen+jäykistekumit eteen. 60 jää 9cm etupuskurin lipasta maahan, eikö se riitä? :D
Äskettäin jeppepojat ajeli perässä (ja varmaan nauro), mutta onneksi ei pysäyttäny.
En tiiä johtuuko siitä että eilen laitoin aika rumat roiskeläpät väliaikasesti taakse, juurikin sen takia etteivät pysäyttäisi niin herkästä. Kaaria pitäisi saada 1-3cm levitettyä takaa.
Ei sattuis oulunseudulla olemaan lasikuituvelhoa joka tekisi tämänhomman pienellä vaivanpalkalla? ;D
Just tuossa taas mittailin niin mahan ehkä kallistua enemmän 60/40 jousten puoleen+jäykistekumit eteen. 60 jää 9cm etupuskurin lipasta maahan, eikö se riitä? :D
Äskettäin jeppepojat ajeli perässä (ja varmaan nauro), mutta onneksi ei pysäyttäny.
En tiiä johtuuko siitä että eilen laitoin aika rumat roiskeläpät väliaikasesti taakse, juurikin sen takia etteivät pysäyttäisi niin herkästä. Kaaria pitäisi saada 1-3cm levitettyä takaa.
Ei sattuis oulunseudulla olemaan lasikuituvelhoa joka tekisi tämänhomman pienellä vaivanpalkalla? ;D
Voi olla ettei se madallus ole kuitenkaan sitä 60 milliä nykyisestä vaan 60 milliä alkuperäisestä. Nykyisin alla olevat jouset lienevät jo antaneet hieman madallusta kuoleentuessaan.
Noiden kaarien kanssa kannattaa tutustua termiin mankelointi. Asiasta on tälläkin foorumilla hyvin juttua.
Noiden kaarien kanssa kannattaa tutustua termiin mankelointi. Asiasta on tälläkin foorumilla hyvin juttua.
Viimeksi muokannut Iso-Jaska, 5.5.2009 14:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miksi ostaa 60/40 jos samalla rahalla tai jopa halvemmalla voi saada sen 100mm madallusta? ;)
Liika on liikaa...
Niin ja kun noita jousien madalluksia ei voi ihan pilkun päälle tuijottaa, kun ovat vain suuntaa antavia. Itse heittäisin alle JOM:n sarjan, niin ei jää harmittamaan jos (ja kun) kiinteä madallus ei tuokaan toivottua tulosta.
Pilkun päälle en tuijota sitä madallusta, kuhan vähän saa laskettua niin avot. Ja en edelleenkään halua alustasarjaa juuri sen jäykkyyden takia
Voi olla ettei se madallus ole kuitenkaan sitä 60 milliä nykyisestä vaan 60 milliä alkuperäisestä. Nykyisin alla olevat jouset lienevät jo antaneet hieman madallusta kuoleentuessaan.
Noiden kaarien kanssa kannattaa tutustua termiin mankelointi. Asiasta on tälläkin foorumilla hyvin juttua.
Mankelointi on tuttu termi, toivottavasti ei tarvisi tehdä sitä. pitää itse rälläköidä kanttaukseet pois jos näyttää siltä. Eikä ehkä haittaakkaan jos se laseutuu sen 60mm alkuperäisestä eikä nykyisestä.
:D
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
Tatti kirjoitti:Liikutaanko nyt laillisen ja laittoman rajamailla koska renkaat tulee takan yli kaarien vai mikä se säädös siihen on?
Takarenkaiden kumit vähän kääntyy sisälleppäin, mutta ehkäpä 1cm reunakuviota jää kaaren ulkopuolelle.
Joo sais takanakit olla vähän kapeemmat ku 225
Tämän kuvan perusteella taakse ei tarvitsisi kuin hitusen (vaikka tuon 10 mm) kapeammat kumit ja näyttää kaarille hieman mankelia, niin ongelma on hoidettu.
Kuinkas leveät nuo RSL:t ovat? 8 ja 9 tuumaa..?
Täältäkin kehoitetaan harkitsemaan säädettävän alustasarjan hankitaa.
Ei sitä ole pakko ruuvata tappiin jolloin se on "aivan saatanan jäykkä" eikä "mielellään lähde mukulakiville ajelemaan".
Samaten ei tarvitse tuskailla, madaltuuko ajoneuvo -xx mm alkuperäisestä vai nykyisestä.
Prkl ku ei rahat vielä riitä alustasarjaa. oisin ostanu sen jom:n tai sitte weitecinki ois saanu vähäpäälle 300e..
Tarkoitatko "kiinteitä" alustasarjoja ? Vähän päälle 300e:llahan saa kotimaastakin esim. tämän tai tämän.
Vaihdoin äskettäin siskon Polo Coupen saatanan jäykän (jopa omasta mielestäni) -60/40 mm JOM-alustan Weitecin -40 mm sellaiseen.
Mukavuutta tuli ihan hitusen lisää, miinuksena 25 mm perää korkeammalle jäävä keula...
Etujousia lyhentäessäni manasin etten enää ikinä osta kiinteää alustasettiä... ainakaan omaan autoon... :)
en tarkoita kiinteää vaan säädettävää... Ei työttömän budjetilla ihan 300e tuosta vaan heitetä auton alle :D Tämän hetkinen budjetti on n.100e. Kuun vaihteessa taas enemmän.
Tuota jom säädettävää olen ajatellut, mutta oishan tuossa tuo FK ja sitten olisi Weitecin(ei säädettävä 60/40) että niistä pitäs saada valittua joku. Ajellaan tämä kuu vielä rattorilla ja jos sen kuun vaihteessa sais sitten tuon alustan tilattua. Kumeja en millään jaksais alkaa vaihtaan, mutta jos saisi mankeloitua nuo kaaret, voi olla ettei kuviopinta enään näkyisi, hiinä ja hiinä. Mietin kanssa että ku toisen kaaren ruosteet pittää tässä ottaa kii että jos lasikuidulla levittäis sen 1-2cm.
Tuota jom säädettävää olen ajatellut, mutta oishan tuossa tuo FK ja sitten olisi Weitecin(ei säädettävä 60/40) että niistä pitäs saada valittua joku. Ajellaan tämä kuu vielä rattorilla ja jos sen kuun vaihteessa sais sitten tuon alustan tilattua. Kumeja en millään jaksais alkaa vaihtaan, mutta jos saisi mankeloitua nuo kaaret, voi olla ettei kuviopinta enään näkyisi, hiinä ja hiinä. Mietin kanssa että ku toisen kaaren ruosteet pittää tässä ottaa kii että jos lasikuidulla levittäis sen 1-2cm.
No tuossa toisen6n:n esittelyssä oli Racelandin coil-overit, 180€ postikuluineen niin en pitäs enää pahanhintaisena. iipeistähän nuita tipahtelee.
^ei takaa taideta paljoa käännellä?
Halvimalla uskoisin että pääset seuraavasti:
-kapeammat kumit--> ei tarvi mankeloida (kotikonstein kantteja naputella sisään) ja voit myydä vanhat kumit.
-vaikka em. coiloverit alle--> saa haluttuun korkeuteen (koska vakio iskarit ei toimi lyhyiden jousien kanssa oikein.)
Näin itse tekisin jos niukalla pudjetilla mennään.
Edit:Juu oulussa en lähde omalla autolla kaupungille, suosiolla jätän jonnekin parkkiin ja kävelen, sen verran pieni tuppukylä se keskusta.
^ei takaa taideta paljoa käännellä?
Halvimalla uskoisin että pääset seuraavasti:
-kapeammat kumit--> ei tarvi mankeloida (kotikonstein kantteja naputella sisään) ja voit myydä vanhat kumit.
-vaikka em. coiloverit alle--> saa haluttuun korkeuteen (koska vakio iskarit ei toimi lyhyiden jousien kanssa oikein.)
Näin itse tekisin jos niukalla pudjetilla mennään.
Edit:Juu oulussa en lähde omalla autolla kaupungille, suosiolla jätän jonnekin parkkiin ja kävelen, sen verran pieni tuppukylä se keskusta.
Viimeksi muokannut Sebastian, 6.5.2009 18:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kuinkas leveät nuo RSL:t ovat? 8 ja 9 tuumaa..?
Joo, edessä 8" ja takana 9"...
Ei tuo 180e coilit ois kyllä enään pahan hintaset... saksanmaaltahan niitä saa "melkein ilmaseksi". Mutta juuri tuolla alustalla ei kuulemma mielellään lähde mukulakiville :D
Ja oulunkaupunki on rakenettu mukulakivistä :D
Rixaa: Mankeloisin kaaria jos ois mankeli! maksaa kohtuuttomasti paikallisessa pulijussa... :D
mulla on cordoban variossa jomin alusta, samaahan ne polon varianttiin ja sedaneihin tuputtaa.. Eihän se sama taida olla tässä kolmiovisessa kuitenkaan, mut ei tuo ainakaan omassa laivassa kivireki ole ollut. Tai ei ollu ennenkun tiputin tuohon nykyiseen 5.5cm öljypohjasta. Talvikorkeudessa oli ihan oikeesti miellyttävä ajettava, (10cm matalimmasta kohdasta maahan ja 50 kumit)...
Kyllä kannan minäkin korteni kekoon ja annan vinkin siihen säädettävän valintaan. Jos se ei miellytä niin kyllähän sille ostajia löytyy varmasti myöhemmin ;)
... mulla olis muuten muistaakseni -45 weitecin jouset tuohon omaan laivaan, syystä siitä että tulin katumapäälle ja hommasin säädettävän jolla autosta saa oikeesti matalan. Selvitä jostain käykö varion jouset sulle niin voin kaupata noi edullisesti :D
Kyllä kannan minäkin korteni kekoon ja annan vinkin siihen säädettävän valintaan. Jos se ei miellytä niin kyllähän sille ostajia löytyy varmasti myöhemmin ;)
... mulla olis muuten muistaakseni -45 weitecin jouset tuohon omaan laivaan, syystä siitä että tulin katumapäälle ja hommasin säädettävän jolla autosta saa oikeesti matalan. Selvitä jostain käykö varion jouset sulle niin voin kaupata noi edullisesti :D
Näkyy olevan niin mädät takakaaret aineskin, että saa korjailla ennenkuin ruppee mankeloihteen.
Ei ole mätiä.. vänkärinpuolella täysin ehyt/ruosteeton. Kuskin puolella vähän pintaruostetta josta vahingossa rapsautin maalin pois. Tiedän kyllä ettei kestä mankelointia.
Joo, laitetaan nyt yleisön pyynnöstä se säädettävä :D Mutta siihen menee tovi että saa säästettyä. Hyvällä tuurilla kuun vaihteessa.
Melkein puolet on jo kasassa jotka oli jousia varten.
Ja äänestys sitten, kumpi näistä FK vai JOM?
Joo... rojekti on sen verran jo edenny että auto on nyt jakopään rempassa ja eilettäin kerkesin ne lyhyemmät listanpätkät kylistä ottaa jo pois :) tänään asennella kaijuttimet taakke väliaikasella asennus ratkaisulla koska ei ole hattuhyllyä. Jos ovista sais listat otettua pois ja takavalot lakattua :)
-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 5.5.2008 19:41
- Viesti:
ei kannata tota jomin alustaa oikeastaan edes harkita, itsellä kerkesi polossa olla kiinni noin 5500km ni oli sylkässy jo kahdesta tolpasta mehut pihalle... madallusta sillä sai kyllä reilusti kun otti esijännitejouset pois ja rullas ihan tappiin vielä kierteet ;))
Ja sen verran tosta polon mankeloinnista, että siintä ei selviä ilman rälläkkää ja kittiä, on sen verran paksut/jäykät ne kanttaukset takakaarissa että ne pitää eka laikata pois ja sittenkin tuottaa töitä saada niitä kaaria venytettyä se 3cm :S
tossa kuva (jos saa selvää) miten sain ne takakaaret aukaistua (n2,5cm tuli ulospäin)
alla on JOM:in korkeussäädettävä ilman niitä esijän.jousia ja 7,5" leveet vanteet
Ja sen verran tosta polon mankeloinnista, että siintä ei selviä ilman rälläkkää ja kittiä, on sen verran paksut/jäykät ne kanttaukset takakaarissa että ne pitää eka laikata pois ja sittenkin tuottaa töitä saada niitä kaaria venytettyä se 3cm :S
tossa kuva (jos saa selvää) miten sain ne takakaaret aukaistua (n2,5cm tuli ulospäin)
alla on JOM:in korkeussäädettävä ilman niitä esijän.jousia ja 7,5" leveet vanteet
ei kannata tota jomin alustaa oikeastaan edes harkita, itsellä kerkesi polossa olla kiinni noin 5500km ni oli sylkässy jo kahdesta tolpasta mehut pihalle... madallusta sillä sai kyllä reilusti kun otti esijännitejouset pois ja rullas ihan tappiin vielä kierteet
Ja meinaat ettei noi 2 asiaa liity toisiinsa? Ei niitä iskareita varmaan suunniteltu käytettäväks ihan tolleen.
No en nyt tiedä siitä laadusta keston suhteen vielä mitään, kun vasta pari sataa kilsaa on takana, mutta muuten tuo laadultaan vaikuttaa hintaansa nähden vähintäänkin erinomaiselta.
Ei tietoakaan liiasta pintakovuudesta, mutta silti asiallisen jämäkkä ajaa ja ainakin mulla säädöt riittää ilman apujousien poistoakin loistavasti. Etulipasta on maahan 55mm ja yhtään ei kärsi laskea enää, koska takaa raapii jo kaariin töyssyissä kiinni, mutta kierteitä on ainakin 60mm vielä joka kulmassa jäljellä. Rengastus on 195/40 8" vanteella.
Katsotaan nyt miten tuo kestää, mutta jos nyt tuon takuuajan menee niin sekin riittää tuohon hintaan.
Tosin Polosen alustan kanssa voi hyvinkin olla eri juttu.
Ei tietoakaan liiasta pintakovuudesta, mutta silti asiallisen jämäkkä ajaa ja ainakin mulla säädöt riittää ilman apujousien poistoakin loistavasti. Etulipasta on maahan 55mm ja yhtään ei kärsi laskea enää, koska takaa raapii jo kaariin töyssyissä kiinni, mutta kierteitä on ainakin 60mm vielä joka kulmassa jäljellä. Rengastus on 195/40 8" vanteella.
Katsotaan nyt miten tuo kestää, mutta jos nyt tuon takuuajan menee niin sekin riittää tuohon hintaan.
Tosin Polosen alustan kanssa voi hyvinkin olla eri juttu.
-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 5.5.2008 19:41
- Viesti:
Ja meinaat ettei noi 2 asiaa liity toisiinsa? Ei niitä iskareita varmaan suunniteltu käytettäväks ihan tolleen.
No ne tolpat laukes jo ennen jousien irrottamista ja toisekseen mulle halkesi yläpään kierteistä se kuusio"kolo" (liian pieni seinämävahvuus) jonka seurauksena kierre "levähti" eli nyt ei lähde tolppa muulla kuin rälläkällä irti ja takuusta ei ole kuulunut vajaaseen puoleen vuoteen mitään >:( Ja firma josta ostin alustasarjan niin ei enää edes suostu myymään JOM:in alustoja, koska niitä on palautettu niin paljon :D
olihan se hyvä niin kauan kuin se kesti, mut kyl seuraavaksi ostan ihan toisen merkkiset tolpat
höh, en oo tähän mennessä aiemmin kuullu mitään pahaa jomista :O Savonlinnassa ainakin kolme mk2 golffia, mk3 vr6 vento, mk3 vr6 syncro, kaks codrobaa, kaks passattia (TDI ja 1.8T), astra coupe, yks farkku mk4 golf + oma vario cordoba tuolla jomilla.. Kellään ei oo ilmenny ainakaan tähän mennessä mitään vikaa! Tosin kaikilla taitaa olla esijouset paikoillaan. (yhtä kakkista lukuunottamatta). Omassa ollu nyt 25 tkm ainakin alla ja katsastuksessa ainakin kehu et iskarit on tosi hyvässä hapessa. Voihan se olla et se laukee huomenna :D
Täällähä o Tsättäilty ku en koko päivänä oo joutanu käymää..
Elikkäs FK:n alustan tilaan! sillä sipuli ja perunat päälle.
Eli siis leikkasit kanttauksen (mikä kääntyy sisään) pois kokonaan eli "sirppikaaret" vai mitkä ne oli ja sitte mankeloit? Kitti ei pelota ittiä, peltihomaat ei vaa oo vielä oikee hanskassa.
Ja sen verran sain tänään tehdyksi että asensin väliaikaselle hattuhyllylle (levysuikale) 8" 3-tie kajarit ja loput kylkilistat poijes saatu. Huomenna ois tarkotus lakata takavalot jos aika sallii.
Elikkäs FK:n alustan tilaan! sillä sipuli ja perunat päälle.
Ja sen verran tosta polon mankeloinnista, että siintä ei selviä ilman rälläkkää ja kittiä, on sen verran paksut/jäykät ne kanttaukset takakaarissa että ne pitää eka laikata pois ja sittenkin tuottaa töitä saada niitä kaaria venytettyä se 3cm :S
Eli siis leikkasit kanttauksen (mikä kääntyy sisään) pois kokonaan eli "sirppikaaret" vai mitkä ne oli ja sitte mankeloit? Kitti ei pelota ittiä, peltihomaat ei vaa oo vielä oikee hanskassa.
Ja sen verran sain tänään tehdyksi että asensin väliaikaselle hattuhyllylle (levysuikale) 8" 3-tie kajarit ja loput kylkilistat poijes saatu. Huomenna ois tarkotus lakata takavalot jos aika sallii.
-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 5.5.2008 19:41
- Viesti:
siis joo leikkasin kantin pois silleen että se just pysyi kiinni (siis sisälokari ja ulkopuoli) ja sitten mankelia sen verran kun pelti taipuu ja sinne sisäpuolelle sitten saumaan esim tollasta asennusliimaa/ koriliimaa yms vastaa ! noin tein ekana hätävarana, nyt myöhemmin aukasin kunnolla ja leikkasin vielä kaareen viiltoja että sai kunnolla sirppiä siihen, sitten vaan hitsiä ja koritinaa, mut se on jo sit isompi homma :)
Mut kannattaa sun kohdalla vetää vaan laikalla se kanttaus pois ja jos saat jostain mankelin niin sillä rullata pikkuhiljaa sitä kaarta ulospäin ja tietysti muistaa kuumailmapuhaltimella lämmitellä kaarta hiljakseen että ei maali halkeile ja taittuu paremmin.. Eikai sulla ole kauheen mädät takakaaret?
Mut kannattaa sun kohdalla vetää vaan laikalla se kanttaus pois ja jos saat jostain mankelin niin sillä rullata pikkuhiljaa sitä kaarta ulospäin ja tietysti muistaa kuumailmapuhaltimella lämmitellä kaarta hiljakseen että ei maali halkeile ja taittuu paremmin.. Eikai sulla ole kauheen mädät takakaaret?
Tuli hauska DejaVu kun selasin tätä kävijöiden kalustoa, ja löysin sun pirssin. Sattui nimittäin niin että eilen tässä syynimaalla ajelit ohi, ja kaverin kanssa pikaisesti spekuloitiin rengastusvalintaasi. :)
No, hiemanhan tuossa semmonen "Kävin habatreenillä... taas" lookki nyt on pikkuautoon, mutta eiköhän alusta paranna tilannetta. Muuten mukavasti katseita kääntävä Polo. Kori näyttää takaa jo kivan kliiniltä.
Oletkos miettinyt keulalle tekeväsi mitään temppuja? Mustat pesurit ja musta helma hyppää itselä silmään hieman.
No, hiemanhan tuossa semmonen "Kävin habatreenillä... taas" lookki nyt on pikkuautoon, mutta eiköhän alusta paranna tilannetta. Muuten mukavasti katseita kääntävä Polo. Kori näyttää takaa jo kivan kliiniltä.
Oletkos miettinyt keulalle tekeväsi mitään temppuja? Mustat pesurit ja musta helma hyppää itselä silmään hieman.
Syynimaalla vielä tämän kuun asustelenkin. :) Joo, kyllä se näyttää että ois pumpattu pooloo vähä hormoonia ku lähempää kattoo :D Just hyvä..
Maski verkko vaihtuu merkittömään ripamaskiin ja sen alalipan ajattelin kyllä jättää mustaksi. EHKÄ jotain valoluonta joskus mutta ei vielä :)
pesurit tekis mieli sheivata pois, mutta olen ksenoneita suunnitellut ja ne vaatii ne pesurit.
Maski verkko vaihtuu merkittömään ripamaskiin ja sen alalipan ajattelin kyllä jättää mustaksi. EHKÄ jotain valoluonta joskus mutta ei vielä :)
pesurit tekis mieli sheivata pois, mutta olen ksenoneita suunnitellut ja ne vaatii ne pesurit.
Pics or die =)
Hah :D
Ei saa valitettavasti kuvia vielä laiteltua ku muuttohässäkät tässä vielä vähä painaa ja nettiä ei uuessa osotteessa vielä... Summamutikassa säätelin eilen alustan alle ja sanotaanko että kaarissa ei oo ennään tillaa tulitikullekkaan :D
Pakko nostaa ainakin 1cm keulasta ja perästä että voi huoletta ajella. Toisenpuolen takakaareen kylläkin vaan raapii montuissa nyt.
Ja alustan merkiksi tuli TA Technix ja vielä ei voi moittia kyytiä vaikka matala onkin.
tuolta tuijottelemaan niitä koodeja: http://igorweb.org/equidec/Default.aspx
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 27.6.2008 12:33
Pitää vielä nostaa keulaa ja perää aavistuksen, joo tiedän että ei mutta "pakko" :D
Pakko ei ole kuin kuolla. Alaspäin vaa =)
edit.. lisä quote
Oishan se hienompi jos olisi ihan kentässä, mutta "mukavuus painotteinen" autosta tosiaan tulee ja entinen auto oli kauheakivireki ettei enää semmosta.. :D
Ja näin se silti taipuu auto alaspäin =)
Tatti
Polonen
PostPosted: 5.6.2009 14:47 Post subject:
Quote:
Ottaako vetoakselit runkopalkkeihin kiinni?
Ööö, ei?
No auto jää matalaksi sittenkin, koska alusta ei ollukkaan nii jäykkä mitä oottelin/ajattelin, ainoa vaan että pitää katukivetuksiä, kuoppia yms varoa vähän :)
Perää voisi laskea jos sais rullattua takakaaret :]
Sillä vaan kyselin kun oma polonen oli KW2:n avulla aikoinaan madallettu reilusti ja siinä otti runkopalkit ilmeisesti montuissa kiinni vetareihin, kului maalit pois... Sama juttu serkkupojan polossa, joka tosin oli pelkästään madallusjousilla madallettu...
Siistiltä näyttää, Perusyksinkertaisen toimivaa:)
E: ja olihan tiedossa, että 6N2:n takavalot istuu suoraan paikoilleen, on punaiset, edulliset (~150€) ja LAILLISET;) (ainut, mitä joutuu muuttelee on johtojen järjestys..)
-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 5.5.2008 19:41
- Viesti:
..
Itellä kyllä polossa toissa kesänä maavara 3-5cm paikkeilla etukelkasta, eli matala (?) niin ei kyllä ole mikää ottanut mihinkään kiinni ?! Ainoastaan pohjakosketuksia muutama... Ihme juttu O_o
-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 5.5.2008 19:41
- Viesti:
Sivuhuomiona 6n2 takavalojen asentamisesta, että eivät mene paikoilleen aivan yhtä nätisti kuin vanhan mallin valot: takaluukun reunojen puolelta jäävät koholleen vajaan sentin. Joltain germaanisivulta(?) kattelin kuvia jossa tämä kävi ilmi...
Eli siinä selitys mun omille takavaloille ku "irvistää" ihan pikkasen :) taas viisaammat osas kertoo :DD
Kipaises vaikka Motonetista kirkkaat etuvilkut tohon niinkuin esim. meidän emännän vanhassa kauppakassissa oli. Antaa keulalle paremman ilmeen.
Mielestäni takavaloiksi sopii myös kirkkaat/valkoiset valot.
Mustalla kuultomaalilla kun pistää pari ohutta kerrosta niin valojen sävy on aika lähellä samaa kuin muissa kirkkaissa vilkuissa. Alkuperäisenä ne on hyvin valkoiset..
Täällä on muutama kuva
Mustalla kuultomaalilla kun pistää pari ohutta kerrosta niin valojen sävy on aika lähellä samaa kuin muissa kirkkaissa vilkuissa. Alkuperäisenä ne on hyvin valkoiset..
Täällä on muutama kuva
Täälläki taas ollu elonmerkkejä näköjään.. :)
Raotiaine huomasin että hiillostitta :D Olin vänkärinä ite.. Jätkälläki siisti polski, laitat vaa vähä enemmä kenttää sitä! :)
Takavaloille on tehty pientä päivitystä ja keula saanu kokonaan uuten ilimeen, pari kuvaa todisteena (huonoja kännykuvia)...
Eli viimekertasesta on tullu tosiaan kirkkaat etuvilkut ja "savu" sivuvilkut ja heitelty lamin-x etuvaloille, vilkuille ja sumuvaloille ja takavaloille vähä mustaalakkaa.
Muita muutoksia on tullu maski ja munalukko ja 1kpl tarra. :) Ja vähän äänentoistoa lisää..
Raotiaine huomasin että hiillostitta :D Olin vänkärinä ite.. Jätkälläki siisti polski, laitat vaa vähä enemmä kenttää sitä! :)
Takavaloille on tehty pientä päivitystä ja keula saanu kokonaan uuten ilimeen, pari kuvaa todisteena (huonoja kännykuvia)...
Eli viimekertasesta on tullu tosiaan kirkkaat etuvilkut ja "savu" sivuvilkut ja heitelty lamin-x etuvaloille, vilkuille ja sumuvaloille ja takavaloille vähä mustaalakkaa.
Muita muutoksia on tullu maski ja munalukko ja 1kpl tarra. :) Ja vähän äänentoistoa lisää..
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa