Golf III VR6 Syncro Variant

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 26.4.2012 17:35

Käynnistys ongelmat oli, akku sökö ja flketi on niin jumissa, kun laakeri on loppu, että se taitaa haukata aika paljon virtaa.
Mitään erikoista ei ole tapahtunut.
Mitä nyt hieman tullu contour kameralla kuvailtua.
http://www.youtube.com/watch?v=KaxHr62PJzM

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 26.4.2012 19:18

on tuossa vr6:ssa kivat sävelet kun vähän polkee :)

ot: Mitä toimintaa tuolla Savon Prikaatin alueella nykyään on? Tuli vaan noista maisemista mieleen ja kun entinen kassurakennus, missä 11kk tuli viihdyttyä näkyi tuossa about 1.50 kohdilla..

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 26.4.2012 19:28

MAAVE ja miljoona muuta toimijaa. Vaikka varusveijarit lähti, niin toiminta on silti aktiivista.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 26.4.2012 19:47

Videon yllyttämänä pakko kyllä tehdä pikku maakuntamatka. Mitenkäs se ahtaminen?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 26.4.2012 20:28

Suunnitelmat vaan muuttuu suuruudenhullummiksi... Turbo + Re85 ois kiva... pääsis hajottelee 3. vaihteen rattaita ihan urakalla :)
on tuossa vr6:ssa kivat sävelet kun vähän polkee :)

Ja tossa on tosiaan vaan reietetty alkuperännen ilmanottoboksi, esim putkisto on ihan vakio.
2, vaihde = 90km/h.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 26.4.2012 21:19

Höh.. kohta on turpoviinaverkujakin joka nurkalla.

Varsin hirveät on imuäänet vaparilla. Ihan korviin sattuu.

ps: Jos joku vr6-mies(tai nainen) haluaa vaihtaa vaparin omaansa, niin vaihdan päikseen 3" rst:stä tehdyn imuputkiston OEM-imupuolen osiin. Saa suodattimenkin mukaan jos haluaa. Putkessa MAF-anturille paikka ja tuettu lohkoon. Itselle ei oikein nämä imuäänet nappaa. :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 16.6.2012 20:44

Lisää Contour kokeiluja. Laittakaa äänet pois. Tuuli ottaa todella rajusti mikkiin. Ja en osannu mitää musiikkia yms laittaa tohon.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 20.8.2012 17:41

Pientä päivitystä....
"2.9l doch T3/4 ahtimella PPTTYYIII prötpröt Valitettavasti me olemme ekologisia ja siirrymme käyttäämään RE85:sta"
Eli tuli hommattua 440cc suuttimet ja pakopuolenkuristin, ettei tehot pääse kasvamaan liikaa.
Sit pitäs hommata vielä Kinetic pakosarja, 4" maffi runko, joku hukkaportti, by-pass härvelit, letkua sinne/tänne ja miettiä millä pirun ohjelmalla tota koko pakettia ohjais. Halvalla tietysti...

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 20.8.2012 20:12

Onko se turbon luvilla? miten?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 20.8.2012 20:29

Onko se turbon luvilla? miten?

hys :)

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 20.8.2012 20:30

On on, niinhän nämä on kaikki. :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 21.8.2012 7:49

Mikäs dumppi ja bypässi ois hyvät ja edulliset tohon projektiin?
Tollanen toi kinetic satsi on. http://www.ctsturbo.com/cart/products/K ... 00-35.html

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 27.8.2012 23:23

Hmm tosta välistä pitäs saada mahtumaan 3" downpipe ja hukkaportin* putki...
Kuulema ei mahdu samalta puolelta....
Eli aika huonolle näyttää, että vois käyttää Kineticin valusarjaa ja kustomi sarjalla hinta taas pompsahtaa...
Viimeksi muokannut Slantsix, 28.8.2012 14:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 27.8.2012 23:34

Heh, helppo rako. Ei ole tekemätön rasti.

Dumpin putki pohjan alle? Tä?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 27.8.2012 23:41

Juu, eli molemmat menis apurungon/raidetangon ja pohjan välistä, mutta se et ne tunkee kuskinpuolelta molemmat...
Kuumapuoli apukuskinpuolelle, kuten eräs oli vorteksilla tehny = siirrä ilmanputsari ja maf kuskinpuolelle... nöy..
Pitää huomenna tutkia josko hukkaportilta* putken sais menemään jotenkin kardaanin kuskinpuolelta ja sit yhteen downpipen kanssa...
Veikkaan jos tekee todella lyhyen putken hukkaportilta* downpipeen, niin se ei kestä.
Prkle, seuraava auto minkä turbotan, onko jo valmis turbollinen tai osat tosiaan löytyy bolt-on hyllystä xD
Viimeksi muokannut Slantsix, 28.8.2012 14:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 28.8.2012 7:56

ny ruppee vaikuttaa hiton hyvältä! :) toivotaan että projeksi onnistuu ilman suurempia pettymyksiä. :D

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 28.8.2012 12:59

Kai sä ny teet projektipuolelle tarkemman jutun tästä? Varmaan kiinnostaisi monia kun näitä turbo vr6:sia ei kuitenkaan ihan liikaa ole :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 28.8.2012 14:12

Ettei olis nyt mennyt puurot (dumpit) ja vellit (hukkaportit) sekaisin? :D

Jos ei ole, niin mitä hittoa, dumpin putki(?) downpipeen? :D

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 28.8.2012 14:32

Doh :)
Jos sitä keväällä pääsisi kyselemään kuinka saan suhinat kuulumaan :))

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 28.8.2012 16:27

Miksi ei kestäisi lyhyt putki hukkaportilta downpipeen? Jos pelkää että ratkeaa, niin onhan tuollaisia esim. 40mm halkaisijalla olevia joustokappaleitakin olemassa jonka siihen väliin voi laittaa ottamaan värinät vastaan.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 28.8.2012 16:29

Hmm, kyllähän se voisi kestää. Jos tekis sen tollein. Tosin ei toikaan hirveän isolta näytä

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.9.2012 15:27

Kai sä ny teet projektipuolelle tarkemman jutun tästä? Varmaan kiinnostaisi monia kun näitä turbo vr6:sia ei kuitenkaan ihan liikaa ole :)

Mitään projekti kertomusta tarvii, toihan on ihan simppeli bolt-on juttu. Vanha pakosarja pois, uusi tilalle turbon kanssa, vähän letkuja sinne ja tänne ja eikun kovaa ajoa :) :)

Mut sit asiaa.
Päästöt, mikä ois paras systeemi ton katin kanssa. Eli nyt ois hakusessa mahdollisimman nopeasti lämpiävä ja tehokas katti.
Pitäskö tehdä tolla alkuperäsellä tupla-katti systeemillä vai toimiiko esim 3" röörillä oleva katti ihan yhtä tehokkaasti?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 2.9.2012 16:14

Tuplakatti? Jaa sullako on sellainen? Mullo vaan yks. :(

Eipä sieltä pakokaasutestissä tule sen enempää kaasua kuin vakiokokoonpanollakaan, joten riittänee vakiokin esim.. Senkinhän saa muokattua vaikka 3" putkelle jos mielikuvitus riittää.

Onkos tämä sinun setti nyt sellainen TÜV-paperillinen (tjsp.) kokoonpano jonka saa ihan muutoskatsastettuakin?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.9.2012 17:24

Ei ole tuv/carb hyväksytty, tarkotus on käydä ihan testeissä.
Eli syncroissa on 2 pientä kattia rinnatusten. Etuvetosissa downpipet menee yhteen ja sit on 1 katti, Syncroissa putkisto jatkuu 2 putkella etupenkkien alle.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 2.9.2012 17:37

No jos sinulla on tarkoitus ihan käydä hiukkaset pussiin ajamassa, niin eikö sinne nyt kerralla kannattaisi joku oikea kokoonpano rakentaa? Eriasia jos saat muutoskatsastuksessa otteeseen vain ympäripyöreät maininnat käytetyistä osista. Tuolla "stage 1:llä" kun nyt ei kuuhun päästä... :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.9.2012 17:41

Voit arvata mitä tapahtuu testien yms jälkeen :)
Mutta nyt on tarkoitus tehdä ihan laillinen paketti.
Tiedä sit jos tota pakettia ja testiä voi joku muuki hyödyntää vai onko noi sit ihan auto kohtasia...

EDIT:Hmm sehän on sit pakko tehdä heti välijäähdyttimen kanssa? Koska sen lisääminen tekee taas paketista laittoman, ilman testejä?

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 2.9.2012 20:58

Testit on autokohtasia. Eli muille ei ole hyötyö kuin konttorilla "on näitä tehty" puheissa.

Ja kaikki osat pitää laittaa päästömittauksiin. Jos lisäät jälkeenpäin välijäähyn menee taas päästöt uusiksi. Eli kerralla sellainen mörkö kuin on tulossa ja sitten päästöt+leima niille.

Eihän sitä tartte millään 2+ barin paineilla päästöjä mitata. Eli laittaisin ite kerralla sellasen ahtimenkin että ei heti ahdista. Tällöin sen ahtimen tyypin vois pistää kiltisti papereihinkin eikä tulis jälkeenpäin ongelmia...


Mutta joo, hienoa että joku jaksaa tälläisen tehdä! Zemppiä ja kirjoitteluintoa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.9.2012 21:38

Ongelma on +20% tehot, 190hp lähtö.... eli +20% ei paljon juhlita.
Tietysti voi hakea erikoislupia.... käsittelyajat kuulema yli 1vuosi, koska kukaan ei niitä käsittele täysipäiväisesti tällä hetkellä.
Eli eka laillinen, sit sokat irti... eli sen minkä toi 02C kestää. Kyllä tolla nykysellä ahtimella pitäisi päästä 350-400hp tehoihin.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 2.9.2012 22:21

No en usko että homma katsastuspapereista kiinni jää. :)

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 3.9.2012 5:31

Kyllä sen +20% saa vaikka ämpärin kokoisella ahtimella. Vähän tietty vaatii kikkailua, että saa tehot pysymään kurissa, mutta kuitenkin.

Eli tarkoitin sitä, että ottaa sen maks +20% tehoa mutta niin että ei tarvi mekaanisesti osia vaihdella kun tulee suljettu rataosuus vastaan.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 3.9.2012 14:01

Tarkotus ois tehdä Kinetic stage 1 kopio. Se on 0,4bar ahdolla oleva sarja ja tehoja pitäisi tulla 240hp... Eli +20% yli mennään jo tolla :) Mutta tarkoitus on jäädä alle 300/300 rajan, ettei toi prkleen laatikko vaan hajoa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 11.9.2012 9:22

Ei toi päästöjen mittaus sit ihan helppo homma olekkaan, huoh.
Nelikon mittaus aiheuttaa hieman ongelmia....

Edit pystyykö syncroa käyttämään sillein, et etupyörät on rulilla ja takapää ilmassa? Vai onko otettava kardaani riti, jollon se toimii kuin etuveto?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 11.1.2013 15:45

Kuinkas tämä on edennyt? Joko on kuopattu vai onko vielä tarkoitus tehdä?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 11.1.2013 16:01

Mietin tässä sellaista, että jos mittaukset suoritetaan etuvetoisena, niin eihän ne sitten vastaa saman auton nelivetoisena antamia päästöarvoja. Kuorma lisääntyy kun 2 pyörää otetaan mukaan leikkiin vetämään -> päästöt kasvaa jne.
Eli en usko, että menee noin viranomaisille läpi. Tietty jos saa mittauksen suorittajan kanssa sovittua, että auto on ajettu testipenkissä nelivetoisena, niin sitten kyllä joo.
Itse en lähtisi tällaisessa tapauksessa kyllä minkään pukkien päällä autoa ajelemaan vaan irrottaisin kardaanin. Ikävä yllätys, jos pukit keikahtaakin alta... Aika paljon nuo penkitettävät vekottimet kuitenkin penkissäkin soutaa monesti.
Ja sori, että kommentoin näin vanhaa aihetta, mutta kuitenkin. ;)
Onko tosiaan keksitty metodia laillisuuden puoleen? Ja onko mitään tapahtunut?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 11.1.2013 16:17

Turbon ja E85 osat on jo kasassa. Suuttimet, turbo, pakosarja, yms
Pois lukien downpipe ja välijäähdyttimen putket jotka on teetätettävä jossain.
Nyt mietitään ton ruiskun kohtaloa, joko Vems, MS3 yms säädettävää ruiskua, koska testeissä on käytävä ja näkä kasvaa kummiskin...

Niin naurattavaa kuin se onkin, niin Trafi/katsastuspaikat hyväksyy 4 vetosen päästömittaukset perse ylhäällä tai etuvetosena... Useampi Subaru/Mitsu on näin saatu ihan laillisesti päästöistä läpi.
Eräs inssi oli jopa oman autonsa näin tehny :) Toivotti onnea projektiin ja itse olisi kuulema tehny 1.8t swapin...

Taidan keväällä hakea tuoreen leiman ja alottaa projektin sit...päästöt on sit 2014 heiniä :))

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 29.4.2013 18:28

Etuoven huolto projekti menossa.
Ikkuna hissi hajosi. Joten uusi hissi paikoilleen.
Seuraavaksi tein nippuside patentin lukkoon, joka menikin paremmin kuin loistavasti.... Lukko ei mene enää lukkoasentoon, vaikka otin nippusiteen pois. Lukkoon yrittää laittaa, niin ihan jumissa.
Lukkopesän hilut tulikin jo vaihdettua viimevuonna.
Bitumia lisäsin myös oviin ja asentelen tollasia kajareille. Pitäs vielä hommata jotkut 6,5" kajarit ja vedellä uudet piuhat niille.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 30.4.2013 14:04

Kuskin ovipahvi käsipelillä avarrettu, että mahtuu soviterengas paikoilleen. Aika homma oli. Helpommalla selviäisi kun kävis ostaa kuviosahan yms.
Kajareiksi tilasin Rainbow DL-C 6.3 sarjan. Kaipa noi soi paremmin kuin alkuperäset...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 6.5.2013 16:07

EDIT, Ei se pelti toiminu, ovipahvi ei mahdu kunnolla paikoilleen. Vaati pokkailuja yms
Viimeksi muokannut Slantsix, 5.7.2013 16:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.6.2013 20:40

2 viikkoa tapellu ton lukkolaitteen kanssa. Nippuside patentti on helppo ja hyvä. Paskan marjat.
Nippusiteen kun laitto, niin joko ei toimi keskuslukitus, oven nuppi tai sisäkahva tai kaikki yhdistettynä... Aivan sama onko nippuside tiukalle, löysällä...
Pitää käydä kysymässä marmoritiskiltä sitä lisäjousijuttua, ettei tarvitse talvella tapella.
Viimeksi muokannut Slantsix, 5.7.2013 16:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 2.6.2013 21:02

Minkä ohjeen mukaan teit tuon nippuside jutun? Kuitenkin ymmärtääkseni muilla onnistunut hyvin tuo? Eihän tässä enää uskalla lähteä itse koittamaan tuota :).

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.6.2013 21:05

Ton mukaan tein. http://www.variantclub.fi/phpbb/viewtop ... f=2&t=8091
Eikä auta toi muoviosan poisto tai muokkaus.
Ja 92 lukkolaite on sit erillainen kuin 95... :/ Ero on keskuslukon alipainelittimessä :)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 2.6.2013 21:08

Toimiiko tuo lukko kuitenkin siis täysin normaalisti jos siinä ei ole tuota nippusidettä? Ei siinä sitten voi muuta kuin jousella koittaa, tämä ohje sulta varmaan löytyykin jo: http://www.seatclubfinland.com/filet/ma ... usopas.pdf

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.6.2013 21:23

Joo, toimi ihan hyvin ilman nippusidettä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.6.2013 14:02

3" putki teetätetty ja asennettu...
Putki edestä ja putki takaa. Yksi Simonsin ponttö takana. Joutuu laitattaa vielä toisen pöntön tai kokeilee erillaisia päitä, 2200-2400rpm on sellanen kumina, että vaikut lähtee. 2200-2400rpm sattuu just ikävästi 5 vaihteella 80km/h. Mutta 750-2000rpm ja 2600rpm-> on sisälle ihan hiljanen ja yli 4000rpm koneen imuäänet peittää kaiken muun.
Tehon lisäyksestä tai väännön häviämisestä ei mitään hajua. Reilun kk yritin saada 4veto dynoon aikoja keski-suomessa, mutta ei...

Pörinä näyte

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.7.2013 15:26

Ilokaasu vehkeet lähti eteenpäin. Seuraavaksi pitäisi ruveta suunittelemaan ihan tosissaan tota turbon asennusta.

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 18.7.2013 13:58

Äänet on kyllä ehkä hieman ammattikouluvaikutteiset, mutta muuten kyllä tykkäilyjä paljon. Kovasti tuota ahtimen asennusta odottelen.

rwn
-
Viestit: 37
Liittynyt: 2.1.2009 17:39

ViestiKirjoittaja rwn » 28.7.2013 22:06

Minkälaista tehoa meinaat hakea tuosta autostasi? Itse tässä ehtinyt jo jonkinaikaa painia noiden turbojen kanssa.

T3/T4 ahdin oli kiinni aikaisemmin, mutta dynossa ilmeni että ei tuolla tehoa saanut tarpeeksi. 290hv tuli ja silloin pakopaine 2,2bar ahtopaineiden ollessa 0,8bar. Putkiston vastapaine 0,5bar 2.5" putkistolla ilman katalysaattoria, eli turbo oli auttamatta liian pieni

Tänään tuli asennettua vihdoin uusi ahdin kiinni, eli nyt kiinni autossa Holsetin HX40super #16 pakopesällä. Pitkään mietin HX35FR ja HX40super välillä, mutta HX35 tuoma alavääntö olisi tuhonnut vaihdelaatikoita liian paljon.

Tuo HX40 super mahtuu kyllä paikalleen, mutta joutuu muokkaamaan jo rintapeltiä sentin sisään kompurakotelon takaa ja siirtämään takana menevän jarruputken ylemmäs, ettei ole tiellä. Nyt rakoa sormien verran kompurakotelon ja rintapellin välissä.

Itsellä kiinni ATP:n turbosarja: http://www.atpturbo.com/mm5/merchant.mv ... _Code=VVWM

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 28.7.2013 23:26

228hp kadulle :)
Mutta suljetulle alueelle 280-290hp ois tavote. OIshan se kiva laittaa joku mörkö ahdin + E85 ja ottaa joku 450-480hp, mutta se laatikko :)
Itsellä enimmäkseen Kinetic 1 stage osista kasattu paketti. Ja tosta Holsetin ahtimesta, ei ole mitään hajua kuinka pitkälle riittä. Mutta ei se mikään iso ole.

rwn
-
Viestit: 37
Liittynyt: 2.1.2009 17:39

ViestiKirjoittaja rwn » 29.7.2013 0:28

Itsellänikin oli aikaisemmin tavoite 300hp, mutta niin se nälkä kasvaa syödessä. Hukkaanhan tuo takoalakerta menisi 300hp tehoilla. Nyt siis itse tähtään niin pitkälle kun kansi virtaa virinokilla :)

Kannattaa tuota pakopainetta ja imulämpöä seurailla, omassani karkasi heti ensimmäisten vetojen jälkeen +60c lämpöihin talvikelillä dynossa.

Tulpiksi suosittelisin heti aluksi jo vaihtamaan NGK BKR7E, omassani oli jotkin turbosarjan mukana tulleet nelikärkiset ja kipinä hävisi 5000rpm kohdalla. Noilla tulpilla ei ollut mitään ongelmia enää ja kaikenlisäksi olivat vielä tosi halpoja.

Laatikkoa itsekkin arvuuttelen että kuinka käy, mutta kokeillaan nyt miten pitkälle kestää. Varalaatikoita onneksi löytyy 2kpl. Omassani ei ole muuta tehty kuin Quaifen lukko ja ARP:n tasauspyörästön pulttisarja. Sisällä Redlinen light shockproof ja MTL tai MT90 en muista kummat. Ainakin jo mitatun 440nm se kesti hienosti.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.9.2013 18:12

Tollaset tuli reteo asennuksista.
Kuskin ovessa joku vähän pärisee kovemmalla volyymillä, pitää joskus aukasta kattoa mikä siellä on.
Diskantit laitoin A-pilareihin.
Ja kun ois jaksanu vähän kitata ja maalta tota usb tikkupaikkaa, niin ois tullu siistimpi.
stereot
vahvistin tolle ei tunnu muuta paikkaa olevan kuin takapenkin selkänoja.
usb tikkupaikka

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 17.9.2013 22:35

Puhtaasti makuasia.... mutta itse olisin kyllä laittanut tuon usb-piuhan jonnekin huomaamattomaan paikkaan josta muistitikku ei törrötä pitkällä ;)
Juurikin samasta syystä en itselle edes halua soitinta jossa usb on etulevyssä....

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 17.9.2013 23:05

http://www.thomann.de/fi/neutrik_nausbb.htm
Tuolla saa aika paljon siistimmän aikaan. Löytyy myös ihan suomesta elektroniikka liikeiltä hyllystä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 6.10.2013 21:12

¤%&(%"#¤ tätä volkkarin omistamisen riemua.
Emännän kanssa kaupalle. Parkkipaikalla aukasin kuskin oven, että pääsen ulos.
Kuulu sellanen RIPS ääni ja ihmettelin mikähän se oli. Ovi kiinni ja ovi auki muutaman kerran. Ääntä ei kuulunu enää, ajattelin että lehti yms oven välissä.
Noh takasin kaupalta. Kaukolla ovet auki, ovet ei auennu, mutta hälyt lähti pois päälltä.
Eikun ovet auki avaimella ja vain kuskin ovi aukesi, avasin oven UAUAUAUA, ovi kiinni ja mitä vit...
Kaukolla ovet lukkoon ei mene, ei mene hälyt päälle (ledi ovessa), avaimella ei toimi kuin kuskin ovi.
Noh ledi ei pala ovessa ja kokeilin aukasta oven ja UAUAUAUAUA...
Seuraava yritys, että jos avaimet laittaa virtalukkoon ja kokeilee käyntiin UAUAUAUA ei apuja.

N. 30 ihmistä tuijottaa kun kiroilen ja hypin tasajalkaa auton ympärillä.

Sit pienipähkäily, jos ottas akun kengän irti, et sais hälyt sitä kautta pois.
Tarkistus autoon.. ei ole työkaluja mukana, mitä kello... prkle 4min aikaa juosta kauppaan ostamaan 10mm lenkki.. meinas tulla hiki.
Takasin autolla, ovi auki UAUAUAUA... konepelti auki, + johto irti ja johan hiljeni.
Sitten mietin mistä moinen johtuu ja vahva veikkaus, ovesta johot vituillaan ja oikosessa yms.
Liitin oven välistä irti ja jännäkakka housussa kokeilemaan + johtoa kiinni akkuun.... huh ihana hiljaisuus.
Onneksi auto lähti käyntiin myös ja toimii ihan normaalisti.
Mitä nyt ottaa avaimet pois virtalukosta niin kiekkamittari näyttää 2700rpm, penkilämmittimien valot ei toimi, mittaristosta kello resetoi ittensä aina yms...

FWD
-
Viestit: 142
Liittynyt: 27.9.2011 14:53

ViestiKirjoittaja FWD » 6.10.2013 22:34

Sulla taitaa olla entinen akku, jos myös trippimittari nollaantuu samalla kun kellokin. Käynnistäessäsi autoa startti nappaa sen verran virtaa, akun jännite tipahtaa ja mittari ei pysy enää "päällä", vaan nollaantuu. En tiedä, liekkö noissa muistipattereita olemassa jossain mittariston sisällä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 24.7.2014 0:36

Todella hiljasta ollu tän suhteen, seiissy auto pihassa aika pitkään. DRC 268 nokat vois olla myynnissä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 24.7.2014 11:34

Savilahdenauto/classic parts roudasi imuputkihärpäkkeen kotio. Loppuu öljynkäryt sisällä. Kuulema viimesiä viedään noiden suhteen.

hanski
-
Viestit: 1176
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 24.7.2014 12:32

oliko osa kallis? miten pitkä oli toimitusaika?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 24.7.2014 12:52

170€ oli hintaa etohärpäkkeellä ja toimitusaika 3 viikkoa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 16.2.2015 6:43

Jokohan olisi aika tämäkin herättää ruususen unestaan. Auto käytännössä seisonut viimeisen parivuotta.
Tilaukseen laitettiin Kdfi boksi ja Innovaten LC-2 laajakaista. Jos saisi ton auton toimimaan eka täysin E85:sella.
Kesään menessä kunhan saa loputkin nippelit ja nappelit kasaan, niin aloitetaan ylipainetta imusarjaan projekti.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 31.3.2015 14:05

DHL roudasi Saksan ebaystä ostetun Vr6 turbo pakosarjan.
kuva 2
kuva 3
kuva 4
87€ hintaan (sis rahdin) näyttää ihan pätevälle. Ainakin turbon pultin reiät sopi kohdilleen :)
Vielä pitäisi hommata by-pass (audi tt?), vaikka tossa kdfi boksissa onkin map.
Hukkaportti, joku halpa kiinan tial 38mm kopio.
Turbolle öljymeno/paluu letkut/putket.
Pinnapultteja, kuparimuttereita. läjä tiivisteitä, halpa välijäähdytin sarja ebaystä.
Saksan ebaystä halpa downpipe, vaikka tiedän ettei ole niin paljon tuuria että se sopisi... ja joku kunnon katalysaattori, 2 rinnakkaiskatin tilalle.
Bensapumpun voisi varmuudeksi vaihtaa johonkin Bosch/Walbro e85 kestävään.
Ja sit tekemään remppaa kerrostalon parkkipaikalla, sanokoon naapurit mitä sanoo :) :) :)

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 5.5.2015 0:12

hyvältä näyttää! älä osta bypassia, siistimpi ääni ku turbo sakkaa :P (mielipide kysymys tietysti) biltemastakii löytyy aika edullisia välijäähyjä ja sit vakiopumppu riittää johkai 280-300 e85. biltemasta saa ainaki edullisen ja hiljasen tankinsisäsen jos pitää saaja enemmän.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 5.5.2015 18:43

Mietin kanssa tota by-pass, että taitaa olla turhaa puuhaa, kun vaihtaa Map:iin.
Bensapumppu on pakkovaihdos, nykynen pitää jo aikamoista surinaa. Se jos leipoo kiinni ja kone laihalle.... ei hyvä.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 5.5.2015 19:05

Eikös forgen metallinen by-passi oo aika edullinen ja varmatoiminen, säästääpähän ahdinta jos sellaisen laittaa. Ja jää tosiaan ne turhat suhahdukset pois.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 7.5.2015 12:47

suositan ainakin toistaseks tota bilteman omaa tankinsisästä. jm-tuonti myy täysin identtisen näköstä settiä mutta hinta tuplat. sille ainakin luvataan e85 kesto(siis jm-tuonti), älä tee sitä virhettä minkä mää eli 044... aivan jumalaton surina. joo kyllähän se by-passi säästää ja iha normi dumppiki jotka molemmat toimii koska map. mutta mitä oon seuraillu ni kyllä jos laatu ahtimen hommaa ni ei niitä turboja saa sakkaamalla kovin herkästi loppuun. vaikka joillaki jotai 2bar paineitaki. ite oon taas sitä mieltä että dumpin äänet kuuluu japseihi ja sakkaus näihi saksalaisii :D
ps. ylimääränen kiinandumppi löytyy jos joku sellasen haluaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 7.5.2015 16:37

Tätä bilteman pumppuako tarkoitit?
linkki.
Blow-off suunnittelin jotain GReddy:n kiinankopiota. Kokeillaan eka tota aivastamista. Jos siihen kyllästyy, niin sit by-pass. Mutta tihihihihi ei jaksa kyllä kuunnella :)
Rotrex sirpitystä... eih.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 8.5.2015 22:26

juuri tuo pumppu. jm tuonnilla sama pumppu http://www.jmtuonti.fi/cat/product_details.php?p=613
kaveri tilas turbobemmiin kyseisen(jm-tuonti) ja on täysin vastaavan näköinen kaikkine hilpetööreineen kuin bilteman. linkissä ei näytä täysin samalta mutta todellisuudessa on :D

mulla on juurikin greddyn kiinankopsu :D saat edullisesti :P tosiaa kuulostaaha tuo vähä jännältä remmiahtimella. turbolla kuulostaa aikapaljo eriltä :D

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 23.7.2015 12:15

Posti roudasi uuden imusarjan. Saas nähdä onko tuosta mihinkään.
Kuva
Kuva

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 27.7.2015 14:04

Kyselty muutamasta firmasta virtauspenkkiä... odotellaan vastauksia. Sit tietää ton imusarjan ja 2.9 tulokset jossain vaiheessa.
Kuinka opetetaan 2.9l Vr6 juomaan viinaa ja aivastamaan.
Kuva
Kuva

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 18.8.2015 3:25

varmasti ajaa imusarja asiansa. meinaatko parannella virtauksia vai miksi virtauspenkki?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 18.8.2015 10:38

Ihan vaan mielenkiinnon takia. Tietäisi miten mikin osaa virtaa/toimii, niin tietää pitääkö pettyä nyt vai heti. :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 14.10.2015 15:29

Ei tuntunut firmoja kiinnostavan virtaustestailut.... :(
Rakennuspaikka ongelma ratkaistu. Tuli vaan hieman kalliiksi, kun ostaa paukkas ok-talon. Noh jospa parin viikon päästä pääsisi rakentelemaan turboa kiinni ja vaikka ensi keväänä jo ajossa...

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 16.10.2015 16:14

Missähän päin vaikutat? Audiclubilta löytyy pari harrastajaa joilla on oma virtauspenkki, voisivat ehkä pientä korvausta vastaan mittailla tuon sun imusarjan.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 29.10.2015 19:51

Käyttöautoksi tuli tollanen Chevy Fleetside 6.2D
Sit tuli myös toinen projekti odottamaan, et saadaan Golffiin turbo yms hilut kiinni. Chrysler Newport 1969 2D HT. 383cid + automaatti

ville s
-
Viestit: 379
Liittynyt: 25.7.2003 8:03

ViestiKirjoittaja ville s » 1.11.2015 19:47

tohon imusarja kokeiluun kysäses semmosta firmaa kuin joe work löytyy facebookista...
jos viä asun pirkanmaan lähistöllä..

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

Re: Golf III VR6 Syncro Variant

ViestiKirjoittaja Slantsix » 7.4.2016 22:21

No nih. Aika herätellä tämäkin horroksesta.
Huomenna alkaa Golffin purkaminen ja turbon, imusarjan yms sovittelut paikoilleen.
Tiedä vaikka olisi jo kesällä jo ajossa. Tehotavoite on sama kuin eräässä VRT syncrossa :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

Re: Golf III VR6 Syncro Variant

ViestiKirjoittaja Slantsix » 4.5.2016 14:34

Tänään antoi orjapiiskuri luvan tehdä autohommia, kun pihamaa on siistitty... huoh.
Purkamisessa meni n. 2h. Paitsi pakosarjat on vielä kiinni.
Sit testaamaan imusarjaa paikoilleen. Eihän se paska sovi. Laturi ei mahdu paikoilleen, ilmastoinnin letkut pitäs sijoittaa uudestaan, enkä usko että flektit yms mahtuu vaan pitäs vaihtaa ohuempiin. Taidammepa laukaista vesilintua moisella keksinnöllä.
Ja eikun etsimään uutta imusarjaa....

l4t3z11
-
Viestit: 205
Liittynyt: 14.7.2014 18:53

Re: Golf III VR6 Syncro Variant

ViestiKirjoittaja l4t3z11 » 22.10.2016 12:16

onko tämä edistynyt mihkää suuntaa vai joko loppuu?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

Re: Golf III VR6 Syncro Variant

ViestiKirjoittaja Slantsix » 26.10.2016 15:35

Loppui ennen kuin alkoikaan. Myin turbo-osat pois. Ei vaan riitä aika, rahat yms.
Liikaa projekteja pihalla. Toi -69 Newport syö kaiken vähäisen vapaa-ajan mitä OK-talo remppaajalta ja asujalta jää.
Varmaan tulee koko auto myyntiin jossain vaiheessa, kunhan saan nostajien ja jakopään rempan loppuun.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa