Jetta syncro

Heikin (Juicen ex) kakkosauto lähti alkukesästä '07 pikku peltikorjaukseen. Ajatuksena oli vaihtaa vain pahasti kukkivat takakaaret ja kolhuja saaneet helmat uusiin. Homma sitten hiukan lipsahti lapasesta...

Kun ne takakaaret kerran vaihdettiin, taitettiin niistä kantit tulevia madalluksia silmälläpitäen. 16x9" ET30 vanne (Borbet Design R) mahtuu nippanappa kaaren taakse jos oikein kunnolla tontittaa.



Kaaret ja helmat kun oli revitty irti, paljastui muualtakin ruostetta, joten remontti sitten hiukan laajeni...



Etukaaren pokkauksiakin hiukan muokattiin, ettei tarvitse joskus tulevaisuudessa tyytyä vain takapään madallukseen. Etulokari meni ruosteiden takia myös vaihtoon, muovikaaren alla muhi siis pieni ylläri.



Koska auto siis piti joka tapauksessa maalata, päätettiin vaihtaa sitten väriä. Sisälattia tottakai samaan sävyyn ulkokuoren kanssa.


Jetta Syncro on harvinaisemmasta päästä Volkkareita mitä on valmistettu. Valmistettu ilmeisesti alle tuhat yksilöä ja Suomessa taitaa olla vain muutama. Tämä on ns. aito suomiauto vuosimallia '88, ja varusteitakin ihan kohtuullisesti, mm. kattoluukku ja keskuslukitus. VDO:n jälkiasennuscruisekin oli, mutta jää nyt pois, koska ei toiminut... selvitellään toimimattomuuden syytä sitten joskus paremman ajan kanssa. Moottori alunperin 90hv 1.8 bensamylly. Nelivetotekniikka samaa tuttua kuin Syncro-Golfeissakin, ja neliveto-Jetan herkkuihin kuuluu myös Golfista tuttu kippaava takapenkki.


1.11.2007: Jetta tuore maali niskassa



Konehuoneen puolelle asennettiin pienen lisätehon toivossa osasia Golf Rallyestä... näihin osiin kuuluu mm. G-ahdin. Samasta Rallyestä ruuvattiin alle myös levyjarrut joka nurkkaan ja "bonuksena" ABS:t.


Penkeiksi valittiin Rallyestä peräisin olevat Recarot.



Alusta myös ruostesuojattiin täydellisesti ammattilaisten toimesta. Varustelistalta löytyy myös aito 80-lukulainen irroitettava vetokoukku.



Enemmän kuvia ja tarinaa foorumilla


Mainosta ffp.fi sivustolla.
Ota yhteyttä