Caravelle 2.5 TDI

Paikallisen VW-liikkeen nettisivuilta sattui aikoinaan silmiin osumaan uudella keulalla oleva metallinsininen, TDI-koneella ja bussiverhoilulla varusteltu paku joka oli kaikin puolin hyvässä kunnossa ja kun tällaista oli jo hetken aikaa saksan markkinoilta katseltu, ei auttanut muu kuin tehdä autosta kaupat.

Caravelleen oli asennettuna esteiden siirtoon soveltuva karjarauta ja hehtaarin kokoiset lisävalot jotka poistettiin välittömästi kotipihalle saapumisen jälkeen, lisäksi auton mukana tulleet rengas-sarjat ja takaluukkuun asennettu "verikauha" eli tuuliohjain poistettiin, samoin tavaratilan ikkunoissa olleet vihertävät ikkunakalvot poistettiin ja tilalle asennettiin 3M CS PantherBlack 5 kalvot.



Näillä eväillä auton ulkoasua oltiin saatu hieman inhimillisemmäksi mutta maavaraa oli vielä liikaa ja siihen saatiin parannusta Kiiltovaunusta hankitulla Eibach:n jousilla, takapää laskeutui n.45mm (hieman lisääkin olisi saanut pudota) ja saman verran säädettiin keulaa lähemmäs maanpintaa.

Kiiltovaunusta hankittiin autoon myös kromattu maski ilman merkkiä, vaatehenkari niskatuleen ja TT:n poljinpinnat.

Autoon oli aikoinaan asennettu hanttarin puolelle kahdenistuttava penkki jossa ei kuitenkaan pysty yksi saatikka kaksi ihmistä matkustamaan mukavasti ja kun Kenny aikoinaan vaihtoi recarot omaansa jäi häneltä alkuperäiset kapteeninpenkit ylimääräiseksi jotka ostettiin parantamaan tilannetta, hanttarin istuin vaati uuden jalustan ja sellainen hankittiin ebaystä, jalusta on kääntyvää mallia ja siinä on lukittava säilytyslaatikko, myöhemmin vastaava alusta hankittiin myös kuljettajan jakkaralle.

VW:n taloudellinen ja vääntävä 2,5TDI (102hv/250Nm) ei todellakaan liikoja kuluttele, sillä maantiellä dieseliä kuluu ainoastaan 6,7l/100km. Autosta löytyy sähköikkunat ja -peilit, keskuslukitus, eberi, vakionopeudensäädin ja tuplalämppärit.



Punamustat takavalot hankittiin Piritek:n kautta ja vanteiksi ostettiin Kiiltovaunusta 16" Tooran T950 jotka verhoiltiin Nokian Hakkapelita RSi:llä (225/55) ja seuraavan kesän koittaessa kesäpyöriksi hankittiin 2" suuremmat Dezent RH:t joille pyöritettiin Syron N3000 245/40 renkaat.

Loppuun kuluneen pakoputkiston tilalle loihdittiin uutta Martelius Exhaust:n toimesta.

Muutoslista jatkui takapuskurin jatkeella ja hillittyllä takaspoilerilla, sisälle hankittiin isompi keskikonsoli ja kankaiset lattiamatot. Aiemmin hankittujen kromiosien lisäksi takaluukunkahvan ja peilit saivat pintaansa kromia ja kylkiin asennettiin kromilistat, samoin sisustaan hankittiin hieman kromia tuomaan kiiltoa.

Koska auto on mainostoimiston päivittäisessä ajossa ei mainostarratkaan ole perusteipillä toteutettu, vaan ne leikattiin kromiteipistä.





Mainosta ffp.fi sivustolla.
Ota yhteyttä