VW Golf mk2 "FR" 1.8 20VT

Lehtilän projekti on vuoden 1988 1.6 litraisella kaasarikoneella ollut mk2 Golf, josta oli moottori sekä laatikko otettu parempaan talteen ja kori jätetty pellolle odottamaan paalituomiota.

Hyväkuntoinen kori riitti kriteeriksi harrasteaihiolle joten auto kiskottiin pellolta trailerille ja täten Golf sai vielä yhden mahdollisuuden...

Korista riisuttiin melkein kaikki mahdollinen minkä irti sai ja kiikutettiin suoraan roskalavalle - niitä ei enää tarvita. Alustan osat vaihtuvat järeämpiin ja alkuperäisiä verhoiluja, penkkejä ja kojelautaa autoon tuskin ikinä tulee.
Sisustasta tulee näillä näkymin löytymään vain pari kuppipenkkiä, turvakaaret ja tärkeimmät hallintalaitteet - kaikki muu on turhaa ja ylimääräistä ;)

Kori ripustettiin vartaaseen ja pohja pestiin ensin höyrypainepesurilla, sitten raavittiin rälläkän ja teräsharjalaikan avulla pohja peltipuhtaaksi - ei yhtään reikää melkein 20 vuotiaassa autossa!

Pohja pestynä:


Moottorin virkaa tulee toimittamaan 2005 -mallisen Seat Ibiza FR:n 20-venttiilinen turbomoottori, jonka ominaisuuksia parannellaan mm. ohjelmoitavalla ruiskulla, sekä reilumman kokoisella ahtimella.




Vaihdelaatikoksi valittiin 02A-tyyppinen vaijerivälitteinen ja on kotoisin -96 -mallisesta mk3 Golf TDi:stä

Taka-akseli levyjarruineen tulee mk2 GTi:stä ja eteen Golf G60-mallin 280-milliset jarrut teräspunosletkuilla. Iso jarrutehostin, kytkimen pääsylinteri sekä poljinasetelma 35i-Passatista.



Autotallia päivitellään sitä mukaa kuin homma etenee.

Projektin vaiheita voi seurata myös keskustelufoorumimme projektiosastolla.



Mainosta ffp.fi sivustolla.
Ota yhteyttä