Audi TT Roadster 1.8T

Nimbus-harmaa avo-TT ui Suomeen heinäkuussa 2005 MDComprexin avittamana. Amme on vuosimallia 2000, ensimmäiset n. 5 vuotta elämästään se palveli saksalaisen muurarin käyttöautona.

Tekniikkapuolelta löytyy 165kW 20-venttiilinen 1,8-litrainen turbomoottori. Etenkin talvisin etenemistä avittaa haldex-neliveto. Talviautonahan tämä on mitä loistavin, neliveto, vähän skrapattavia laseja ja pienet sisätilatkin lämpenevät nopeasti.

Alla pyörii otsikkokuvassa näkyvät Audi A8:n 8,5"x18" vanteet. Talven quattro-keleillä alla ovat alkuperäiset 17" Parabol-vanteet. Talvella niskassa on myös lisävarusteinen kova katto (hardtop). Kangaskatollakin kyllä pärjäisi, mutta kova katto on hieman helppohoitoisempi loskakeleillä.



Alustaa on madallettu halvoilla saksalaisilla tuningjousilla.Sisältä löytyy "legendaarinen" baseball-optik nahkaverhoilu, vakionopeussäädin, Bose äänijärjestelmä, tietenkin kasettisoittimella (onneksi CD-vaihtaja löytyy myös), automaatti-ilmastointi... ja sokerina pohjalla Audi TT:n poljinpinnat.

Alkuperäinen etupuskuri koki talven jäärata-ajoissa kovia, ja tilalle löytyi sopivasti PPI:n lasikuituhärpäke. Se hyvä puoli tässä kuituosassa on, että siihen sopii suoraan heittämällä Audi A8 W12:n iso maski.



Talven pimeillä näkemistä helpottavat Xenon-lähivalot. Katto toimii luonnollisesti sähköllä, ja niskaa suojaa tarvittaessa tuulen pyörteilyltä sähköisesti ylös nostettava takalasi.


 Ratakäytössä Toyon R888:ien kumppanina on Leon Cupra R:n vanteet, jotka ovat vaihtaneet väriä melkein joka kesä... 2003 ostetut vanteet ovat olleet jo kiilloitetut, kullan väriset, kromatut, valkoiset, oranssit ja nyt siis taas valkoiset...

Lisää kuvia ja tarinaa: pajalle.com


Mainosta ffp.fi sivustolla.
Ota yhteyttä