BKD ongelmia
Valvoja: ffp jäsenet
BKD ongelmia
Tätä asiaa on käsitelty varmasti ennenkin mutta selvää ratkaisua ei ole lukemalla löytynyt.
Ongelmat on seuraavanlaisia: Ahtaa liikaa,konehuoneessa viheltelee helvetinmoinen puhallinorkesteri ja välillä ei tunnu vetoja löytyvän aivan niinkun pitäisi.Sekä sakkausta ilmenee,ja kierrokset ei pysy 3000kiepin tuntumassa vaan vaeltaa ja ahdin sakkaa(suhauttelee tasaisesti) Ja menee vikatilaan pidemmissä kiihdytyksissä.
Seuraavat asiat on käyty läpi:
-Johdesiipien säätötanko liikkuu alipainepumpulla/sormivoimilla(voiko silti siivet jumittaa?)
-Egr liikkuu myös kyseisellä alipaine lutkuttimella.(siinäkin tietysti voi vika olla)
-Ahtopaineanturikin tuntuis ehjältä
Joten jos jollakin olis nyt hyviä ideoita mistä etsiä vikaa niin ehdotuksia otetaan vastaan.
Testerillä katsottuna myös jotkut arvot(en muista mitkä) heitti ohje arvoista välillä aika rankasti.
Ei viitsis osa kerrallaan alkaa vikaa etsimään.
Ko. kulkine on octavia 2 bkd koneella. Kilsoja mittarissa vähän yli 100tkm
Ongelmat on seuraavanlaisia: Ahtaa liikaa,konehuoneessa viheltelee helvetinmoinen puhallinorkesteri ja välillä ei tunnu vetoja löytyvän aivan niinkun pitäisi.Sekä sakkausta ilmenee,ja kierrokset ei pysy 3000kiepin tuntumassa vaan vaeltaa ja ahdin sakkaa(suhauttelee tasaisesti) Ja menee vikatilaan pidemmissä kiihdytyksissä.
Seuraavat asiat on käyty läpi:
-Johdesiipien säätötanko liikkuu alipainepumpulla/sormivoimilla(voiko silti siivet jumittaa?)
-Egr liikkuu myös kyseisellä alipaine lutkuttimella.(siinäkin tietysti voi vika olla)
-Ahtopaineanturikin tuntuis ehjältä
Joten jos jollakin olis nyt hyviä ideoita mistä etsiä vikaa niin ehdotuksia otetaan vastaan.
Testerillä katsottuna myös jotkut arvot(en muista mitkä) heitti ohje arvoista välillä aika rankasti.
Ei viitsis osa kerrallaan alkaa vikaa etsimään.
Ko. kulkine on octavia 2 bkd koneella. Kilsoja mittarissa vähän yli 100tkm
.
Ahtimen tankoa jatkamalla sen käytös rauhoittuu.
Jos ei sitä tottele = siivet jumissa, tai eivät pääse riittävän auki, joku estää.
Jos on boxi -> pois.
Jos on joku virisoftaversio -> vaihtoon, tai pois.
Jos ei muu tunnu auttavan, niin ahdinta pystyy kyllä ohjelmasta paimentamaan, niinkuin halutaan.
Piikittelyt, tai liika-ahtamiset ei ole ongelma, jos vaan tekniikka on kunnossa.
Ahtimen tankoa jatkamalla sen käytös rauhoittuu.
Jos ei sitä tottele = siivet jumissa, tai eivät pääse riittävän auki, joku estää.
Jos on boxi -> pois.
Jos on joku virisoftaversio -> vaihtoon, tai pois.
Jos ei muu tunnu auttavan, niin ahdinta pystyy kyllä ohjelmasta paimentamaan, niinkuin halutaan.
Piikittelyt, tai liika-ahtamiset ei ole ongelma, jos vaan tekniikka on kunnossa.
No itse en lähtis ohjelmointia syyttämään ongelmasta,kuitenkin toiminut hyvin jo 25tkm eli Karalan softa siihen on keväällä laitettu.
Ahdin pitää vaimeaa vihellystä jo reilulla tyhjäkäynti kierroksella esim hljaa ajettaessa tai pienemmellä vaihdettaessa (n.1200kierrosta) oli kaasu ylhänä tai ei. Ja kovemmilla kierroksilla lähellä punarajaa vihellys on jo melkoinen.
Voiko ne siiivet olla jumissa vaikka se tanko liikkuu ihan hyvin?
Ahdin pitää vaimeaa vihellystä jo reilulla tyhjäkäynti kierroksella esim hljaa ajettaessa tai pienemmellä vaihdettaessa (n.1200kierrosta) oli kaasu ylhänä tai ei. Ja kovemmilla kierroksilla lähellä punarajaa vihellys on jo melkoinen.
Voiko ne siiivet olla jumissa vaikka se tanko liikkuu ihan hyvin?
Itselläni oli syksyllä bkd:ssä samoja ongelmia. pitkissä kiihdytyksissä meni vikatilaan--> ahtoi liikaa, turbon vihellys koveni kokoajan. lopulta alkoi risteyksissä tulla melkoinen savupilvi (sinistä), turbo alko puhaltaa pakopuolelle öljyä. vika valo myös syttyi, egr:ä herjasi --> öljyä pakopuolella. Turbon kun vaihdoin alkoi toimia, kulutuskin pieneni.
Uskoisin että sinulla myös turbo menossa.
Uskoisin että sinulla myös turbo menossa.
Just. Entisenä japsi kuskina en tosiaankaan osaa sulattaa että reilu 100tkm ajettuun tekniikkaan tarvitsee vaihtaa osia/apulaitteita normaaleja huolto-osia lukuun ottamatta.
No vahingosta viisastuneena täytyy jättää tästälähin nää vag konsenrnin laitteet kauppaan.
Kyse on kuitenkin yli 1000€:n osasta ja vaihto vaiva päälle..
Mulla on ennen ollut toyotia ja muutama muu japsi ne on olleet reilusti vanhempia kun nykyinen ja kolminkertasesti ajettuja vaihtohetkellä eikä ikinä ole tarvinnut näin isoon ongelmaan törmätä.
No vahingosta viisastuneena täytyy jättää tästälähin nää vag konsenrnin laitteet kauppaan.
Kyse on kuitenkin yli 1000€:n osasta ja vaihto vaiva päälle..
Mulla on ennen ollut toyotia ja muutama muu japsi ne on olleet reilusti vanhempia kun nykyinen ja kolminkertasesti ajettuja vaihtohetkellä eikä ikinä ole tarvinnut näin isoon ongelmaan törmätä.
Japseissa ei moisia hienouksia taida olla kuin VNT ahdin. Sen puuttuminen on kyllä harvinaisen perceestä. Kokeile sitä tankoa nyt ensin säätää. Softa ei yhtään ainakaan lisää auton käyttöikää. Onhan noi koneet aika vireisiä vakioksi jos vertaat esim. D4D koneisiin. Siihen kun vielä haluaa lisää niin... Toi vnt ahtimien piikittäminen on kieltämättä aika hurjaa. Eli tankoa kannattaa rukata.
Autoa en lähtisi syyttämään jos on lastuviritetty. Isällä on 2.0 tdi BKD ja vielä DSG, mitään ei oo tehty laatikolle eikä turbolle, ja auto on vanha taksi... Kilometrejä 190 tuhatta.
Autoa en lähtisi syyttämään jos on lastuviritetty. Isällä on 2.0 tdi BKD ja vielä DSG, mitään ei oo tehty laatikolle eikä turbolle, ja auto on vanha taksi... Kilometrejä 190 tuhatta.
On niitä juuttuvasiipisiä d4d koneissa käytetty myös. Vaikuttaako se ohjelmointi jotenki sen ahtimen jumittamiseen tai ennen aikaiseen väsymiseen? Jos ei vaikuta niin tolla bkd koneella pitää ilmeisesti mennä aina kaasupohjassa jottei jumittelis,kuitenkaan ei ihan kevyt kenkä yleesä jalassa ole ja kilsojakin pitäis tulla ihan kiitettävästi ettei ainakaan käytön puutteesta pitäis kiinni olla.
Ja mitä olen tätäkin palstaa aiheeseen liittyen selannut niin on ne vakio autotkin vaatineet sen uuden ahtimen ennen kun on alkanut toimimaan taas kunnolla,halu olis vaan kova eliminoida kaikki muu mahdollinen vaivan aiheuttaja ennen ahtimen/auton vaihtoa.. Jos vaikka sattuis olemaan tuuria että vika onkin muualla kun ahtimessa.
Olen ahtimen kepittäny kuumaks kyllä mutta sillä ei asiaan ollut vaikutusta.60-120 3vaihteella kunnes jarruneste kiehui..
Ja mitä olen tätäkin palstaa aiheeseen liittyen selannut niin on ne vakio autotkin vaatineet sen uuden ahtimen ennen kun on alkanut toimimaan taas kunnolla,halu olis vaan kova eliminoida kaikki muu mahdollinen vaivan aiheuttaja ennen ahtimen/auton vaihtoa.. Jos vaikka sattuis olemaan tuuria että vika onkin muualla kun ahtimessa.
Olen ahtimen kepittäny kuumaks kyllä mutta sillä ei asiaan ollut vaikutusta.60-120 3vaihteella kunnes jarruneste kiehui..
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Jos Vag Comilla logittaisi ahtopyyntiä ja toteutunutta ja katsoisi mitä siellä tapahtuu.
Itse veikkaisin että VNT siivet jumittavat.
Sitten arpoisi onko vika ohjelmassa, vai jumittavatko siivet.
Jos siivet jumittavat, niin ei kannata polkea sitä niin paljon että menee vikatilaan, muuten voit saada ahtimesta akselin poikki.
Sitten voisi ehkä kokeilla vakio ohjelmalla ja todeta miten sillä käyttäytyy.
Itse veikkaisin että VNT siivet jumittavat.
Sitten arpoisi onko vika ohjelmassa, vai jumittavatko siivet.
Jos siivet jumittavat, niin ei kannata polkea sitä niin paljon että menee vikatilaan, muuten voit saada ahtimesta akselin poikki.
Sitten voisi ehkä kokeilla vakio ohjelmalla ja todeta miten sillä käyttäytyy.
No asiasta täältä luettuani niin on niitä mennyt vakiokalustostakin. Kyllä sitä on jälkikäytetty ja öljyt on vaihdettu n.15tkm välein. Tosin sillä oli jotain 70tkm ajettu kun se mulle tuli,eli entisestä elämästä ei ole mitään hajua. Enkä oikeen keksi syytä miten öljy vaikuttaa siihen jos siivet jumissa/kuluneet että jumittaa..
Kuka tässä nyt on punaselle asti vedättämisestä puhunut? Ja edelleen painotan asiaa että on ahdin vikoja ollut VAKIO vehkeissäkin. Ja mun mielestä se ohjelma ei rasita tekniikkaa yhtään sen enempää jos sitä käytetään järkevästi. Ja millä tavalla se vaikuttaa ahtimeen kun ei se painekkaan mihinkään nouse?
Olet oikeassa toyotan ohjelmoinnin suhteen,ei onnistu kun 1.4 d4d koneeseen kun siinä on siemensin ecu. Denson ecua ei pysty ohjelmoimaan.
Olet oikeassa toyotan ohjelmoinnin suhteen,ei onnistu kun 1.4 d4d koneeseen kun siinä on siemensin ecu. Denson ecua ei pysty ohjelmoimaan.
ei normaaliajossa pysty kukaan rasittamaan sitä vakioturboa niin paljon,että se olis siitä ottanu itteensä.ainakaan toivottavasti yleisessä liikenteessä,vaikka onhan noita kuskeja joka junaan.jokatapauksessa toi garretin mutka on aivan syvältä,sitä ei käy kiistäminen.(citroenissa garretin muuttuvasiipiset toimii muuten todella hyvin...)
Toivottavasti ovat muuttaneet sitä,mun kohdalla ainakin vag :n hyvyys koki aika kovan kolhun..
Taitaa tosiaan olla garretin toleranssit aika laajalla haitarilla kun toiset tuntuu kestävän ja toiset ei.
Tässä mun tapauksessa kuitenkin liikkuu tuo säätötanko ihan hyvin,voihan se olla ettei sit liiku tarpeeksi ne siivet.
Taitaa tosiaan olla garretin toleranssit aika laajalla haitarilla kun toiset tuntuu kestävän ja toiset ei.
Tässä mun tapauksessa kuitenkin liikkuu tuo säätötanko ihan hyvin,voihan se olla ettei sit liiku tarpeeksi ne siivet.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa