Auto Seat Altea -05 , 74000 km ajettu , oireet seuraavat..
-Lähtee hyvin käyntiin mutta saattaa sammua hetken päästä kun on tyhjä käynnillä, ja taas lähtee hyvin käymään.
-Tyhjäkäynti seilaa välillä samaan tyyliin kuin laittaisit 60-luvun dieselin kylmänä käyntiin.
-Saattaa sammua ajossa lämpöisenäkin kun pysähdyt liikenne valoihin..
-Ajossa ei onkelmia esiinny kun auto liikkuu..
mistä moinen vika mahtais johtua ??
2.0 tdi dsg käynti häiriöitä..
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
"röpeltääkö" se ennenku sammuu? itsellä oli ainakin ongelma et lähti hyvin käyntiin, painoit kaasua niin röpelti ja sammu perään, sen jälkeen tosin oli käynnistys aika nihkeetä..
vikana oli vuotava pumppusuuttimen o-rengas, oli imenyt paluulinjasta öljyä naftasuodattimeen (oli suodatin puolillaan öljyä kuulemma) ja haukkasi välis sitten sieltä öljyä mukaan.. korjasivat takuutyönä..
vikana oli vuotava pumppusuuttimen o-rengas, oli imenyt paluulinjasta öljyä naftasuodattimeen (oli suodatin puolillaan öljyä kuulemma) ja haukkasi välis sitten sieltä öljyä mukaan.. korjasivat takuutyönä..
selviskö tän topikin vian aiheuttajaa??
Itellä nyt männä viikolla rupes ocu 06 2.0tdi dsg oireilee sillä tavalla että, pientä nykimistä on silloin tällöin havaittavissa pienillä kierroksilla. Sitten teki sitä että, sammu ihan mitään ilmoittamatta risteykseen 2kertaa. virta pois vaihde p:lle ja uudelleen käyntiin ja pelaa taas normaalisti. kunnes taas tulee pientä nykimistä niin sitten taas risteykseen auto sammui mitään ilmoittamatta. uudelleen käyntii auto pelaa taas ok.
kokeilen sitten näiden kahden stopin jälkee suoralla tiellä käsivalinnalla räplätä vaiheteita, pelasi ok. samalla suoran pätkällä painoin reippaammin kaasua ja annoin srn jälkeen rullatta niin rupes kierrokset heittelee ja rupes hehkun valoa vilkuttaa. ajelin sit määränpäähä asti ja pysähdyin pihassa ja kuuntelin niin käynti oli sillee seilailevaa ja kierrokset noin tonnissa. tää seilailu ei näkynyt kierrosmittarissa. sammutin auton ja uudelleen käynnistys ei pala hehkunvalo ja auto pelaa normaalisti.
kävin kaverilla luetuttaa vikakoodit koska luulisin että, hehkunvalon vilkkumisesta ja sammumisesta olisi jokin koodi jäänyt mutta ei! Ja siinä testilenkillä kun katottiin pelaako kaikki ok niin peruuttamalla sain auton sammumaan joka kerta! Mutta ei koodia eikä mitään. ja ainakin kymnenen kertaa sammu sillee että kun laittoin r:n päälle ja vähä kaasua niin sammu tai sammu sit ku paino jarrua. d asennossa tätä ei tapahtunut.
ja kaikki tämä on tapahtunut päivän aikana. kuluvalla viikolla ainoa minkä huomasin oli kylmäkäynnistyksen huononominen jos auto oli seisonut kauan aikaa.
niin ja ainoa vika mikä löyty oli jokin steering colum....tai jotain..se tuli aina takasi. tarkistan vielä tänään sen koodin.
olipas tekstiä, toivottavasti joku osaa jeesiä.
edittiä sen verta että se vikakoodi on tämä: 18104 p1696 Powertrain Data Bus: Implausible Message from Steering Column Controller ja tuo koodi tulee aina takaisin. Voisiko vika johtua tuosta? Vakkari ei ainakaan pelaa eikä sadetunnistinkaan kunnolla. tänää käytettiin kaverin kaa ratti irti ja roplailtiin tota moduulia niin kun laitto akun kengän takasi paikoilleen palasi ne peileissä olevat valot esim. auton ovia avattaessa kaukolla. kokeiltiin sitte saada auto sammuu peruuttamalla ja saatiinkin se niin tämän jälkee nuo valot ei pelannu.
Itellä nyt männä viikolla rupes ocu 06 2.0tdi dsg oireilee sillä tavalla että, pientä nykimistä on silloin tällöin havaittavissa pienillä kierroksilla. Sitten teki sitä että, sammu ihan mitään ilmoittamatta risteykseen 2kertaa. virta pois vaihde p:lle ja uudelleen käyntiin ja pelaa taas normaalisti. kunnes taas tulee pientä nykimistä niin sitten taas risteykseen auto sammui mitään ilmoittamatta. uudelleen käyntii auto pelaa taas ok.
kokeilen sitten näiden kahden stopin jälkee suoralla tiellä käsivalinnalla räplätä vaiheteita, pelasi ok. samalla suoran pätkällä painoin reippaammin kaasua ja annoin srn jälkeen rullatta niin rupes kierrokset heittelee ja rupes hehkun valoa vilkuttaa. ajelin sit määränpäähä asti ja pysähdyin pihassa ja kuuntelin niin käynti oli sillee seilailevaa ja kierrokset noin tonnissa. tää seilailu ei näkynyt kierrosmittarissa. sammutin auton ja uudelleen käynnistys ei pala hehkunvalo ja auto pelaa normaalisti.
kävin kaverilla luetuttaa vikakoodit koska luulisin että, hehkunvalon vilkkumisesta ja sammumisesta olisi jokin koodi jäänyt mutta ei! Ja siinä testilenkillä kun katottiin pelaako kaikki ok niin peruuttamalla sain auton sammumaan joka kerta! Mutta ei koodia eikä mitään. ja ainakin kymnenen kertaa sammu sillee että kun laittoin r:n päälle ja vähä kaasua niin sammu tai sammu sit ku paino jarrua. d asennossa tätä ei tapahtunut.
ja kaikki tämä on tapahtunut päivän aikana. kuluvalla viikolla ainoa minkä huomasin oli kylmäkäynnistyksen huononominen jos auto oli seisonut kauan aikaa.
niin ja ainoa vika mikä löyty oli jokin steering colum....tai jotain..se tuli aina takasi. tarkistan vielä tänään sen koodin.
olipas tekstiä, toivottavasti joku osaa jeesiä.
edittiä sen verta että se vikakoodi on tämä: 18104 p1696 Powertrain Data Bus: Implausible Message from Steering Column Controller ja tuo koodi tulee aina takaisin. Voisiko vika johtua tuosta? Vakkari ei ainakaan pelaa eikä sadetunnistinkaan kunnolla. tänää käytettiin kaverin kaa ratti irti ja roplailtiin tota moduulia niin kun laitto akun kengän takasi paikoilleen palasi ne peileissä olevat valot esim. auton ovia avattaessa kaukolla. kokeiltiin sitte saada auto sammuu peruuttamalla ja saatiinkin se niin tämän jälkee nuo valot ei pelannu.
Mulla tulee myös tuota samaa steering column controller vikaa (palaa heti nokkauksen jälkeen), ja ainoa oire tossa on satunnaisesti takkuileva vakkari. Tai no olihan tossa myös takalasin pissapoika mykkä, mutta edellinen omistaja oli nähnyt tuota vikaa jo ennen tuon jälkimmäisen porsimista. Itse vikaan ei valitettavasti mitään kommentteja..
Vastaanpa siis itse itselleni :) eli syy joka minulla aiheutti tätä nykimistä ja sammuilua oli moottorin johtosarjan nirhaantuminen. kuulemma oli kolmesta johdosta nirhaantunut kuori.
erityiskiitos kyllä jyväskylän vagiserviceen erinomaisesta palvelusta, vian paikantamisesta kuin sen korjaamisestakin.
kuulemma ovat noin 20-30kpl tälläisiä vikoja korjanneet. ja ei kuulemma kannata uutta johtosarjaa vaihtaa vaan korjata vanha.
erityiskiitos kyllä jyväskylän vagiserviceen erinomaisesta palvelusta, vian paikantamisesta kuin sen korjaamisestakin.
kuulemma ovat noin 20-30kpl tälläisiä vikoja korjanneet. ja ei kuulemma kannata uutta johtosarjaa vaihtaa vaan korjata vanha.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa