Golf V vakiopopit myyntiin. uudet tilalle.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
Golf V vakiopopit myyntiin. uudet tilalle.
terve,
elikkä takoitus olisi hiukan saada tietoa V golffin kytkennöistä.
mistenkäs sinne onnistuu soittimen vaihto? nyt siellä on se vakio navigaattori CD-soittimella eli ei DVD.
Tarkoitus olisi saada sinne 2DIN-paikkainen dvd-soitin. sopiiko suoraan tilalle vai mitä tarvii tehdä?
miten soittimen asennus onnistuu. löytyykö joku johtosarjan muunnin niinku esim passat 3Bhen?
erillissarja eteen, taakse saa luultavasti jäädä vakiokaiuttimet. ja hattuhyllylle subi mallia freeair-asennus. kokemuksia hyvistä freeaireista? 10 tuumainen tai 2x8"?
entä saako akulta ottaa suoraan virran vahvistimille? vai valittaako auto siitä heti?
elikkä takoitus olisi hiukan saada tietoa V golffin kytkennöistä.
mistenkäs sinne onnistuu soittimen vaihto? nyt siellä on se vakio navigaattori CD-soittimella eli ei DVD.
Tarkoitus olisi saada sinne 2DIN-paikkainen dvd-soitin. sopiiko suoraan tilalle vai mitä tarvii tehdä?
miten soittimen asennus onnistuu. löytyykö joku johtosarjan muunnin niinku esim passat 3Bhen?
erillissarja eteen, taakse saa luultavasti jäädä vakiokaiuttimet. ja hattuhyllylle subi mallia freeair-asennus. kokemuksia hyvistä freeaireista? 10 tuumainen tai 2x8"?
entä saako akulta ottaa suoraan virran vahvistimille? vai valittaako auto siitä heti?
Ei auto virtapiuhasta valita, mutta muista asentaa oikean kokoinen sulake mahdollisimman lähelle akkua ennen läpivientejä. Muuten voi kaapeli ottaa kontaktia maihin ja hiukkasen lämmittää siinä samalla eristeitä ja muita materiaaleja.
Savun hälvettyä tarkistetaan kytkennät... Jos yleensä jää jotain tarkistettavaa.
Savun hälvettyä tarkistetaan kytkennät... Jos yleensä jää jotain tarkistettavaa.
mä en lähtis toteuttaan viistoperäiseen ja irroitettavalla hattuhyllyllä varustettuun autoon freeairina subia. ennemmin joku pieneen koteloon menevä 10" subi konttiin jos kuljetustilaa haluat kunnolla.. esim. rainbow amboss, peerless xxls, ground zero uranium, helix p10, yms. yms.. 15l riittää jo usealle eri elementille..
Vaikka golffissa onkin "tilaa säästävä" varapyörä, niin kyllä sen tilalle sen 30 litraa saa... ainaki luulen niin...
kyllä saa.. itellä fiestassa oli tilaa säästävä vararengas, jonka tilalla refleksikoteloitu e300.. kommentoin tolla aikaisemmalla vaan sitä että jos kontin sivuun meinaa tehdä tuollaiselle elementille kotelon, niin saattaa tulla tilavuuden pula vastaan.
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
tarkoitus oli lähinnä saada tietoa soittimen asennuksesta eli onko se vaihto kuinka hankala?
johdotukset onko kovin erilaiset ns euroliittimeen verrattuna? ja onko joku suora muunnossetti liitimen muuttamiseks?
entä onko kova sovittaminen jos laittaa siihen tuollaisen 2xdinpaikkaisen näytöllisen soittimen?
entä läpiviennit? kuinka hyvin on tulipellissä virtajohdolle paikkaa? ja saako sen konttiin vietyä purkamatta moottoria? :)
johdotukset onko kovin erilaiset ns euroliittimeen verrattuna? ja onko joku suora muunnossetti liitimen muuttamiseks?
entä onko kova sovittaminen jos laittaa siihen tuollaisen 2xdinpaikkaisen näytöllisen soittimen?
entä läpiviennit? kuinka hyvin on tulipellissä virtajohdolle paikkaa? ja saako sen konttiin vietyä purkamatta moottoria? :)
Audioimportilta hommasin 2x 1dinin kehyksen. Uskoisin että löytyy myös 2dinin asennuskehyksiä.
Mutta se, miten alkuperäinen soitin irroitetaan, niin en tiedä vielä, mutta olis tarkotus ottaa selvää tässä lähitulevaisuudessa. Neljällä ruuvillahan se on kiinni, mutta miten ne peitelevyt lähtee irti?
Kuulemma alkuperäisten johtojen päästä löytyy ihan normi ISO-liittimet, eli soittimen kytkentä olis ihan "plug and pray"-menetelmä.
Läpivienneistäkään ei ole vielä tietoa, mutta jos ei löydy kunnollista reikää tulipellistä, niin itse ajattelin viedä virtapiuhan ulkopuolelta kurttuputkessa. Takapäästä luulisi löytyvän reikiä esim. vetokoukun johdotuksille...? Ne jotka tietävät, voisivat valaista tietämättömien taivallusta !
Mutta se, miten alkuperäinen soitin irroitetaan, niin en tiedä vielä, mutta olis tarkotus ottaa selvää tässä lähitulevaisuudessa. Neljällä ruuvillahan se on kiinni, mutta miten ne peitelevyt lähtee irti?
Kuulemma alkuperäisten johtojen päästä löytyy ihan normi ISO-liittimet, eli soittimen kytkentä olis ihan "plug and pray"-menetelmä.
Läpivienneistäkään ei ole vielä tietoa, mutta jos ei löydy kunnollista reikää tulipellistä, niin itse ajattelin viedä virtapiuhan ulkopuolelta kurttuputkessa. Takapäästä luulisi löytyvän reikiä esim. vetokoukun johdotuksille...? Ne jotka tietävät, voisivat valaista tietämättömien taivallusta !
kyllähän oikeanlaisella asennuksella 8" midi menee suht alas.
Kunnon vaimennukset ja tukevoitukset oviin, eli oikeasti sitten järeän luokan rakennnusta, niin luulisin mukiinmenevää bassotoistoa saavan aikaiseksi tuon kokoluokan elementeillä.
Itellä oli vähän aikaa Venton hattuhyllyllä edellisen omistajan asentaman erillissarjan 8" midit hoitamassa bassotoistoa 2x200w subipäätteellä. Mutta tuossa olikin asennus tukeva ja suht tiivis. Sai tuollakin jo peruskuunteluun jotain aikaan, matalaahan sieltä ei tullut, mutta johonkin 30-35hz meni vielä nätisti..
Kunnon vaimennukset ja tukevoitukset oviin, eli oikeasti sitten järeän luokan rakennnusta, niin luulisin mukiinmenevää bassotoistoa saavan aikaiseksi tuon kokoluokan elementeillä.
Itellä oli vähän aikaa Venton hattuhyllyllä edellisen omistajan asentaman erillissarjan 8" midit hoitamassa bassotoistoa 2x200w subipäätteellä. Mutta tuossa olikin asennus tukeva ja suht tiivis. Sai tuollakin jo peruskuunteluun jotain aikaan, matalaahan sieltä ei tullut, mutta johonkin 30-35hz meni vielä nätisti..
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
mitä soittimen irrotukseen tulee niin joudut päältä sen tuuletinräppänän repimään auki ja avaamaan sieltä pari ruuvia, keskikonsolin muovit irti (ylänurkissa ruuvit joten älä tuhoa sitä, ne paljastuu vasta kun oot saanu nostettua sitä kojelaudan päällä olevaa tuuletinräppänää ~5cm), sen jälkeen alta paljastuukin neljä ruuvia jolla soitin kiinni..
mitä johdotukseen tulee niin eipä ainakaan -06 golfissa ollu mitään vakioliittimiä vaa volkkarin ihan oma kyhäelmä, tähän on tosin olemassa palikoita jolla saat din liittimeksi...
herätejohdon joudut nyysimään valokatkaisijalta (onko kukaan keksiny parempaa paikkaa`?) jos et halua boksia särkeä ottamalla herätteen alkup johdoista (näin ainakin jokapaikas väitetty)..
mitä virtajohtoon tulee nii kuskinpuolelta tulee helvetin nätisti läpi, revit akun ja akkukotelon paloiksi ja vähä ratin alta muovia pois -> löydät helvetin ison läpivienti kumin josta varmasti sopii..
http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=28 tuol on ollu joskus mun kirjottama räpellys ohjeista jotka ei näytä ny sit toimivan :D
joudut sit purkamaan peräkontista aikaspaljo muovia pois et saat piuhat sinne kunnolla, rca ja heräte kannattaa vetää vänkärin puolta
mitä subiin tulee ittellä täl hetkel Hertz HX 250D ja dynamiksin digilankku (dig-1450), mielestäni ihan riittävä normi kuunteluun, etupäänä toimii rainbown mallikohtanen 3-tie sarja, huutais kyl viel vahvistinta kajareillekkin..
e: kysy jos unohdin jotai
mitä johdotukseen tulee niin eipä ainakaan -06 golfissa ollu mitään vakioliittimiä vaa volkkarin ihan oma kyhäelmä, tähän on tosin olemassa palikoita jolla saat din liittimeksi...
herätejohdon joudut nyysimään valokatkaisijalta (onko kukaan keksiny parempaa paikkaa`?) jos et halua boksia särkeä ottamalla herätteen alkup johdoista (näin ainakin jokapaikas väitetty)..
mitä virtajohtoon tulee nii kuskinpuolelta tulee helvetin nätisti läpi, revit akun ja akkukotelon paloiksi ja vähä ratin alta muovia pois -> löydät helvetin ison läpivienti kumin josta varmasti sopii..
http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=28 tuol on ollu joskus mun kirjottama räpellys ohjeista jotka ei näytä ny sit toimivan :D
joudut sit purkamaan peräkontista aikaspaljo muovia pois et saat piuhat sinne kunnolla, rca ja heräte kannattaa vetää vänkärin puolta
mitä subiin tulee ittellä täl hetkel Hertz HX 250D ja dynamiksin digilankku (dig-1450), mielestäni ihan riittävä normi kuunteluun, etupäänä toimii rainbown mallikohtanen 3-tie sarja, huutais kyl viel vahvistinta kajareillekkin..
e: kysy jos unohdin jotai
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
ittellä on just toi kyseinen rainbown 3 tiesarja siel
tuli postissa tuo sarja ja pitäis joku päivä asentaa... kiva yllätys että ohjeet oli saksaksi! ois edes englantia ollu...
ennenkuin alan ovipahveja repimään irti niin kiinnostaa tietää pystyykö auton omia johdotuksia hyödyntämään, vai pitääkö vetää uudet piuhat? sarjan mukana kun tuli vaan ne yhdet pätkät...
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
ummm... kun ny taas muistais.... ovipahvien alta mahto löytyä alkuperänen jakosuodin/johon alkup johdot tulee, pystyt kyl hyödyntämään niitä piuhoja, sun vaa täytyy selvittää mitkä niistä johdoista on tulevat johdot (nyppää liitin irti ja kuuntele vaik keskiäänel mistä kuuluu musiikki, älä lyö mitää oikkariin ku heilut johtojen kans), niistä kun varastat piuhat uusiin jakosuotimiin niin periaattees sun ei tarvi vetää johtoja kun ovipahvin sisällä...
Toisaalta; jakosuodin on helvetin vaikee saada sopimaan ovipahvin sisälle... itte heitin suotimen kannen jokeen ja vähä hiomakoneella pienensin suotimien runkoja, sai ne just sopimaan "kyynernojan" kohtaan..
meinaa vähä muisti jo haparoida ku siitä on pari vuotta ku kajarit laitoin, ja vielä pari vuotta ennen sitä sovitin sinne DLSän kolmitie-sarjan joka piti toteuttaa hitusen eri tyylillä.. :)
Toisaalta; jakosuodin on helvetin vaikee saada sopimaan ovipahvin sisälle... itte heitin suotimen kannen jokeen ja vähä hiomakoneella pienensin suotimien runkoja, sai ne just sopimaan "kyynernojan" kohtaan..
meinaa vähä muisti jo haparoida ku siitä on pari vuotta ku kajarit laitoin, ja vielä pari vuotta ennen sitä sovitin sinne DLSän kolmitie-sarjan joka piti toteuttaa hitusen eri tyylillä.. :)
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
kuinkas projekti edistyny? itte just sain dynamicsin 4 kanavaisen lankun vihdoin ja viimein laitettua noiden rainbown jatkoksi, ääni ny parani jonkunverran edellisesta, ja huudatus kapasiteetti lisääntyi roimasti!
vielä kun sais ettei ovipahvit/kaikki mahdollinen muovihärpäke autos rämise ku viimestä päivää tietyillä taajuiksilla...
vielä kun sais ettei ovipahvit/kaikki mahdollinen muovihärpäke autos rämise ku viimestä päivää tietyillä taajuiksilla...
Golf V:hen tulossa Hertzin ESK163 S erillissarja, ajattelin laittaa diskantit kojetaulun etuosassa tuulilasin alla olevaan lähes pystysuoraan osaan, etuina suuntaus ja ettei tarvitsisi viedä oville kuin kahdet johdot jakosuotimilta, jotka massivisuutensa ja säätöjen takia laitettaneen kojetaulun sisään.
Kysisinkin onko ko "lista" kiinteä osa kojetaulua ja onko alla tilaa upottaa.
Soittimeksi on hankittu JVC KW-AVX 800, takaoviin VDO asillisen oloiset kaksitiet ja takakonttiin Fusionin bassopaketti "300W" vahvistimella.
Tähän mennessä auto on purettu etupenkkeihin saakka äänieristetty peräkontin pohja, takalattia, takaovet ulko ja sisä pelti 3mm bitumimatolla, vedetty johdotukset oviin silikoni leko johdoilla, taka konttiin Fusionin omalla sarjalla.
Äänieristys on jo sinällään ollut vaivan arvoista auto on selkeästi hiljaisempi, rengas jyrinä jo varsin siedettävällä tasolla, takaovien sulkeutumisääni muistuttaa autoa varsinkin kun vertaa etuovien peltiseen lämähdykseen.
Autoa laitellaan kun kerkiän ja sattuu huvittamaan eli pitkä projekti, ehtii ainakin tilailla tavaroita valmiiksi, muuten kaikki jo onkin vain digiboksi puuttuu.
Kiinnostaisikin kokemukset digi bokseista, tekstitys ym, ilmeisesti tetokoneisiin tarkoitettuja usb liitettäviä tuplavirittimiä ei JVC osaa lukea vaikka liitin löytyykin,ko liitin lienee vain mp 3 tiedostoille?
Kysisinkin onko ko "lista" kiinteä osa kojetaulua ja onko alla tilaa upottaa.
Soittimeksi on hankittu JVC KW-AVX 800, takaoviin VDO asillisen oloiset kaksitiet ja takakonttiin Fusionin bassopaketti "300W" vahvistimella.
Tähän mennessä auto on purettu etupenkkeihin saakka äänieristetty peräkontin pohja, takalattia, takaovet ulko ja sisä pelti 3mm bitumimatolla, vedetty johdotukset oviin silikoni leko johdoilla, taka konttiin Fusionin omalla sarjalla.
Äänieristys on jo sinällään ollut vaivan arvoista auto on selkeästi hiljaisempi, rengas jyrinä jo varsin siedettävällä tasolla, takaovien sulkeutumisääni muistuttaa autoa varsinkin kun vertaa etuovien peltiseen lämähdykseen.
Autoa laitellaan kun kerkiän ja sattuu huvittamaan eli pitkä projekti, ehtii ainakin tilailla tavaroita valmiiksi, muuten kaikki jo onkin vain digiboksi puuttuu.
Kiinnostaisikin kokemukset digi bokseista, tekstitys ym, ilmeisesti tetokoneisiin tarkoitettuja usb liitettäviä tuplavirittimiä ei JVC osaa lukea vaikka liitin löytyykin,ko liitin lienee vain mp 3 tiedostoille?
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Se, että mikä subi jää kevyeksi riippuu paljon käyttäjästä. Haluaako vain vähän parannusta alkuperäistoistoon, paljon painetta vai tasapainoista sointia, jossa ei subi hypi kaikkien muiden äänialueiden yli. Itse suunnittelen tällä hetkellä 8" etusubiin siirtymistä tämän hetken takakontissa sijaitsevasta 15" subista.
Sorry unohdin laittaa subin tyyppiä, se on siis Fusion EN-PK112, valmiissa refleksikotelossa 12 tuumainen elementti, ei varmastikaan lähelläkään huippu vehkeitä, mutta hinta (350 €) ja toimituksen täydellisyys, johtosarjat sulakkeineen, vahvistin ja valmis kotelo kiehtoi laiskaa miestä, toki omituinen ritilä piti rosterista kaiuttimen eteen tehdä.
Toiveena on että saisi hieman tukevuutta elokuvien ja myös musiikin nautiskeluun, mitään suurempia äänenpaineita ei haeta. optimi olisi että bassoa tulee mutta ei selkeästi takaa erottuen, voi tosin jäädä haaveeksi?
Mites tarvitsisikohan konkan tuekseen?
Toiveena on että saisi hieman tukevuutta elokuvien ja myös musiikin nautiskeluun, mitään suurempia äänenpaineita ei haeta. optimi olisi että bassoa tulee mutta ei selkeästi takaa erottuen, voi tosin jäädä haaveeksi?
Mites tarvitsisikohan konkan tuekseen?
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
juu siis tokihan riippuu mitä hakee, mut mitä ny ittellä toi 10" tuplakelanen herzi huutelee takaa niin ei voi kyllä sanoa että basso tulisi muiden äänien yli, ehkä vähä jopa jää jalkoihin :)
mitä konkkaan tulee niin jos se vahvari ny sen 350w antaa jatkuvaa niin eipä taida konkkaa tarvita kaveriksi, ittellä 1F konkka ja sen perästä on 800W rms (välistä sen 1kw jos toinen subi kaverina) + 4x65W rms eikä valoja saa vilkahtamaan sitten millään ilveellä (alkuperänen akku)...
mitä konkkaan tulee niin jos se vahvari ny sen 350w antaa jatkuvaa niin eipä taida konkkaa tarvita kaveriksi, ittellä 1F konkka ja sen perästä on 800W rms (välistä sen 1kw jos toinen subi kaverina) + 4x65W rms eikä valoja saa vilkahtamaan sitten millään ilveellä (alkuperänen akku)...
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
erittäin nopean googletuksen tuloksena ja omien _epäilyjen_ korostamana; epäilisin että ei ole rca ulostuloa kyseisessä vehkeessä..
http://www.ebug-europe.com/BUG/PRODIMG/KA_00078957ABB.JPG
tämähän ei toki ole mitään faktaa siis vaan ihan täysin esson baari puhetta
http://www.ebug-europe.com/BUG/PRODIMG/KA_00078957ABB.JPG
tämähän ei toki ole mitään faktaa siis vaan ihan täysin esson baari puhetta
Moi. Ryhdyin minäkin Golf V:n poppikoneen vaihtoprojektiin. Vanha radio irtosi näillä ohjeilla helposti: http://www.vwclub.co.za/vwforum/viewtop ... 7405f0d98c ja uuteen oli tullut tilattua myös ISO-liitin ja antennivahvistin. Homma ottaa nyt hieman aikalisää, kun pähkäilen mistä herätevirta kannattaa oikeasti vetää. Ainakin kaksi vaihtoehtoa on jo googlettamalla löytynyt, joko esim. Climatronicista (pin20??) tai sitten sulakerasialta? Tai vaihtoehtoisesti voisi ilmeisesti hankkia myös CAN-väyläsovittimen, jolloin herätevirtakäsky tulisikin CAN-välylältä, jos ei ole innostusta enempää alkaa vetelemään läpivientejä. Kun moni foorumilainenkin on tämän vaihtotyön tehnyt, niin mihin olette päätyneet? Ei kenelläkään olisi DIY for dummies- ohjetta jemmassa, josta ilmenisi myös loput työvaiheet vanhan soittimen irroituksen jälkeen... :-)
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
mulla oli aikoinaan kiinni herätepiuha valokytkimes (siis mistä ny laitetaan parkit päälle jne), en kyl muista enää napaa kun ohje tuli johtosarjan mukana ja autokin on jo autoliikkees joten tarkistamaankaan ei pääse... miinuksia tuossa kytkennässä oli että piti olla virta päällä, tai siis hehku asennossa (oli kiisseli kolffi) että soitin pysyi päällä...
eli siis parempiakin kytkentöjä varmaankin on olemas
eli siis parempiakin kytkentöjä varmaankin on olemas
Lainaan topikkia sen verran ja kysäisen mitä mieltä ihmiset ovat tästä sarjasta: Autostudio E-602
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
ja jos laiskuutta/rahaa löytyy niin rainbowltahan on myös suoraa golffiin sopivat kajarit http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.php?tuoteryhma=4&valmistaja=62&tuote=1176 , tai sit toi 3-tie sarja joka mulla oli kiinni...
hintaa toki on mutta sopii aikaslailla heittämällä paikoilleen ja en ainakaan osannut millään tavalla moittia äänenlaatua...
Jos 3-tie sarjaa meinaat eteen laittaa niin tiedoksi että keskiäänen tila on helkutan pieni, ainut keskiääni minkä löysin (edellisessä golffissa) oli herztin ultra flati 4" keskiääni joka sopi paikoilleen...
hintaa toki on mutta sopii aikaslailla heittämällä paikoilleen ja en ainakaan osannut millään tavalla moittia äänenlaatua...
Jos 3-tie sarjaa meinaat eteen laittaa niin tiedoksi että keskiäänen tila on helkutan pieni, ainut keskiääni minkä löysin (edellisessä golffissa) oli herztin ultra flati 4" keskiääni joka sopi paikoilleen...
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 5.5.2005 12:31
Myös videona irroitusta:
Eka osa:
http://www.youtube.com/watch?v=NJDUYtr73dE
Toinen osa:
http://www.youtube.com/watch?v=tJl-kTNW-OM
Eka osa:
http://www.youtube.com/watch?v=NJDUYtr73dE
Toinen osa:
http://www.youtube.com/watch?v=tJl-kTNW-OM
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 163
- Liittynyt: 26.6.2005 22:48
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 163
- Liittynyt: 26.6.2005 22:48
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Siinä se ongelma onkin kun omassa Ocussa (-08) ei ole yhtään sellaista paikkaa koko taulussa että edes tulisi herätevirta silloin kun avaimet on kiinni mutta sytytysvirta ei ole kytkettynä, saati tyhjiä.
Löytyy ainoastaan virrat kytkettynä sähköissä olevia, miten mankka nyt onkin kytkettynä, tai sellaisia joissa on kokoajan sähköt. Käytössä Skodan oma johtosarja jälkiasennusmankalle ja ohjeissakin neuvotaan pistämäänsulakerasialle paikkaan 9 mutta mulla se on kokonaan kalustamatta...
Kahteen kertaan olen nuo mitannut. Tavoite on siis saada radio toimimaan niinkuin alkuperäinenkin eli virtojen ei tarvitse olla päällä saakka mutta avaimen tarvitsee olla pesässä... onnistuuko tuon climatronikin liittimestä tuo?
Jos ei niin pitää varmaan alkaa nuuskimaan mitä CAN-väylällä liikkuun kun avaimet pistetään kiinni ja tehdä oma CAN-tulkki.
Valoista tietty voisi ottaa mutta nekin palaa saattovalojen takia vähän miten sattuu ja jos parkissa haluaa radiota kuunnella niin pitää pitää valot päällä.
Löytyy ainoastaan virrat kytkettynä sähköissä olevia, miten mankka nyt onkin kytkettynä, tai sellaisia joissa on kokoajan sähköt. Käytössä Skodan oma johtosarja jälkiasennusmankalle ja ohjeissakin neuvotaan pistämäänsulakerasialle paikkaan 9 mutta mulla se on kokonaan kalustamatta...
Kahteen kertaan olen nuo mitannut. Tavoite on siis saada radio toimimaan niinkuin alkuperäinenkin eli virtojen ei tarvitse olla päällä saakka mutta avaimen tarvitsee olla pesässä... onnistuuko tuon climatronikin liittimestä tuo?
Jos ei niin pitää varmaan alkaa nuuskimaan mitä CAN-väylällä liikkuun kun avaimet pistetään kiinni ja tehdä oma CAN-tulkki.
Valoista tietty voisi ottaa mutta nekin palaa saattovalojen takia vähän miten sattuu ja jos parkissa haluaa radiota kuunnella niin pitää pitää valot päällä.
-
- -
- Viestit: 163
- Liittynyt: 26.6.2005 22:48
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
mites onko kukaan löytänyt paikkaa jonne voisi tökätä himmentimen johdon, kun uudesta blaukkarin soittimessa sellanenkin hienous löytynee.... vois säädellä mankan valaistustakin muun mittariston tahtiin.....
Viimeksi muokannut margo, 16.11.2008 14:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jaripetteri kirjoitti:
olis vaan niin paljon mukavampi kun toimisi niinkun tuo alkuperäinen toimii.
Onko tuohon herätevirtajuttuun kukaan keksinyt ratkaisua? Pitäisi huomenna ruveta tälläämään FH-P80BT Pinohiirtä paikalleen, joten jos tuohon on ratkaisu olemassa, ei tarvitsisi tehdä moneen kertaan :)
-MM
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
Tulee kans perjantaina/maanantaina Pioneer AVIC-d3bt. Siihen otin johtosarjan joka oli kylläkin törkeän kallis (n.100€) Mutta siinä on "Can-haistelija" joka lukee mm sen herätteen, pakkisignaalin(peruutuskameralle), auton nopeuden (jos ajaa vaik tunnelis niin se lukee sen nopeuden sitä kautta) + kaikkee muuta. Eli ihan pioneerin oma johto kyseessä. ainakin blaupunktilta saa saman. Onko se sitten loppupeleissä kallis kun kaikki toimii sillä yhdellä plug n play piuhalla? ei mielestäni. ainakin helpottaa elämää kummasti asennus vaiheessa :)
edit:typo
edit:typo
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Oonkohan mä yksinkertainen vai mitä mutta muuta autoleadsia en löytänyt kuin http://www.autoleads.co.uk/news/canbus.html ja tuolta en kyllä löydä mitään hintatietoa saati kauppaa...
Joskus tullut jotain tilattua maailmalta että se ei ihan uutta ole. Mitä noita nyt ole katellut niin paljon alta 100€ ei ole CAN-tulkkia ja johtosarjaa löytynyt.
Joskus tullut jotain tilattua maailmalta että se ei ihan uutta ole. Mitä noita nyt ole katellut niin paljon alta 100€ ei ole CAN-tulkkia ja johtosarjaa löytynyt.
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
Quote:
"Tulee kans perjantaina/maanantaina Pioneer AVIC-d3bt. Siihen otin johtosarjan joka oli kylläkin törkeän kallis"
Nyt on asennettuna Avicci. tai siis perjantaina jo laitoin. Suosittelen tuota johtosarjaa kaikille jotka meinaa tarvikesoittimen laittaa. Soittimen vaihto n.1h ensikertalaiselta tuohon autoon. Puolessa tunnissa vaihtuis nyt kun ei tarvii ihmetellä miten kaikki osat irtoilee. ei mitään ylimääräisiä virran etsintöjä. aivan plug n play ja käsijarrujohto maihin.
+Navin antennin vedossa takalasille menikin sitten aikaa varmaan pari tuntia kun oli vanha antenni laitettu niin hyvin paikalleen eikä sopinut pioneeriin. uuden vedin samaa kautta.
pari kuvaa asennustuloksesta:
http://i339.photobucket.com/albums/n461/GolfViitonen/IMGP0346.jpg
http://i339.photobucket.com/albums/n461/GolfViitonen/IMGP0339.jpg
"Tulee kans perjantaina/maanantaina Pioneer AVIC-d3bt. Siihen otin johtosarjan joka oli kylläkin törkeän kallis"
Nyt on asennettuna Avicci. tai siis perjantaina jo laitoin. Suosittelen tuota johtosarjaa kaikille jotka meinaa tarvikesoittimen laittaa. Soittimen vaihto n.1h ensikertalaiselta tuohon autoon. Puolessa tunnissa vaihtuis nyt kun ei tarvii ihmetellä miten kaikki osat irtoilee. ei mitään ylimääräisiä virran etsintöjä. aivan plug n play ja käsijarrujohto maihin.
+Navin antennin vedossa takalasille menikin sitten aikaa varmaan pari tuntia kun oli vanha antenni laitettu niin hyvin paikalleen eikä sopinut pioneeriin. uuden vedin samaa kautta.
pari kuvaa asennustuloksesta:
http://i339.photobucket.com/albums/n461/GolfViitonen/IMGP0346.jpg
http://i339.photobucket.com/albums/n461/GolfViitonen/IMGP0339.jpg
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa