Eli oisko kellään tietoa tommoisesta tyhjäkäynnin katoamisesta? Viime talvena auto kaasutteli itsekseen ja haisi palaneelle muoville.. nyt sitten heti ekoilla pakkasilla hävisi tyhjäkäynti kokonaan vaikka kesän toimi moitteitta.
Koneena AEE 1.6i Ajettu reilu 200tkm. ja muuten käy tasaisesti ja vetää hyvin.
Polo 1.6i vm98. tyhjäkäynti hukassa.
Valvoja: ffp jäsenet
Polo 1.6i vm98. tyhjäkäynti hukassa.
Viimeksi muokannut komppa, 22.11.2007 19:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taitaa olla näissä AEE-koneissa vakio, että lämpöanturi menee jossain vaiheessa.
Jos päästöt ovat kohdillaan eli lambda-anturi ok, niin kannattais tarkistaa lämpöanturi.
Aiheesta on keskusteltu täällä: http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=10143
Linkissä mainittujen lisäksi mun tapauksessa oli sellainen oire, että kylmästartissa veti aivan älyttömän rikkaalle. Jonkunlainen sininen pöllähdyskin näkyi kevätauringossa. Väristä vois luulla jotain muuta, mutta anturi oli vikana. Lambda oli viime talvena rikki (täysin mykkä) ja silloinkin veti rikkaalle ja haisi, mutta tyhjäkäyntiin se ei juuri vaikuttanut.
Pikatestinä voi käyttää lämpöanturin johdon irti ja katsoa paraneeko käynti.
Jos päästöt ovat kohdillaan eli lambda-anturi ok, niin kannattais tarkistaa lämpöanturi.
Aiheesta on keskusteltu täällä: http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=10143
Linkissä mainittujen lisäksi mun tapauksessa oli sellainen oire, että kylmästartissa veti aivan älyttömän rikkaalle. Jonkunlainen sininen pöllähdyskin näkyi kevätauringossa. Väristä vois luulla jotain muuta, mutta anturi oli vikana. Lambda oli viime talvena rikki (täysin mykkä) ja silloinkin veti rikkaalle ja haisi, mutta tyhjäkäyntiin se ei juuri vaikuttanut.
Pikatestinä voi käyttää lämpöanturin johdon irti ja katsoa paraneeko käynti.
Kiitos neuvoista, mutta ei auttanut anturin vaihto eikä kaasuläpän puhdistus.. Onneksi sentään tyhjäkäyntimoottorin voitelu auttoi hiukan että lämpinä jaksaa just ja just pysyä käynnissä. Turun vv- autossa ehdottivat seuraavaks koko kaasuläppä murikan vaihtoa mut taitaa olla hiukan turhan kallis palikka vaan arpoa siihen.
Itse rupesin kyllä miettimään lambda anturin vaikutusta kun uutena vikana ei ota aina heti kiekkaa liikkeelle lähdettäessä vaan tuntuu tukehtuvan ja kulutuskin aika huima 1.6L. kun maantiellä n.10-12l 100km.
Itse rupesin kyllä miettimään lambda anturin vaikutusta kun uutena vikana ei ota aina heti kiekkaa liikkeelle lähdettäessä vaan tuntuu tukehtuvan ja kulutuskin aika huima 1.6L. kun maantiellä n.10-12l 100km.
Päivitetäänpä nyt tätäkin jos jotakin sattuu kiinnostamaan missä vika oli.. Yksinkertainen mutta pirullinen vika löyty, Pakoputken jousto osassa oli pieni reikä joka sekoitti happi arvot ja antoi kaasuläpälle virhekoodia
Haitariosien vaihdolla ja vika koodien nollauksen jälkeen asentaja ajoi kaasuläpän itseoppimis ohjelman läpi ja avot polo toimii taas kuin unelma.
Toi etuputki tähän malliin oiskin sitten ollut kohtuu mukava vaihdettava ja ihan sika kallis. Oikeeta putkea sai vain vw.n kautta. Kaikki tarvikeputket oli joko laipaltaan tai putkiosaltaan erilaisia.
Haitariosien vaihdolla ja vika koodien nollauksen jälkeen asentaja ajoi kaasuläpän itseoppimis ohjelman läpi ja avot polo toimii taas kuin unelma.
Toi etuputki tähän malliin oiskin sitten ollut kohtuu mukava vaihdettava ja ihan sika kallis. Oikeeta putkea sai vain vw.n kautta. Kaikki tarvikeputket oli joko laipaltaan tai putkiosaltaan erilaisia.
Sama vika
mulla golffi AEE koneella ja tyhjä käynti vaeltaa..sytkäpuolen osat ja imu vuodot käyty läpi. nyt pitää toi putki kattoa, Onko millainen homma vaihtaa itse se jousto osa? ja oliko minkä hintainen? motonetissä on koko etu putki 144€
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 26 vierailijaa