Polo 1.6i vm98. tyhjäkäynti hukassa.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

komppa
-
Viestit: 9
Liittynyt: 12.1.2007 15:11

Polo 1.6i vm98. tyhjäkäynti hukassa.

ViestiKirjoittaja komppa » 20.11.2007 16:40

Eli oisko kellään tietoa tommoisesta tyhjäkäynnin katoamisesta? Viime talvena auto kaasutteli itsekseen ja haisi palaneelle muoville.. nyt sitten heti ekoilla pakkasilla hävisi tyhjäkäynti kokonaan vaikka kesän toimi moitteitta.
Koneena AEE 1.6i Ajettu reilu 200tkm. ja muuten käy tasaisesti ja vetää hyvin.
Viimeksi muokannut komppa, 22.11.2007 19:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

55kW
-
Viestit: 56
Liittynyt: 14.8.2003 8:14

ViestiKirjoittaja 55kW » 22.11.2007 17:08

Taitaa olla näissä AEE-koneissa vakio, että lämpöanturi menee jossain vaiheessa.
Jos päästöt ovat kohdillaan eli lambda-anturi ok, niin kannattais tarkistaa lämpöanturi.
Aiheesta on keskusteltu täällä: http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=10143

Linkissä mainittujen lisäksi mun tapauksessa oli sellainen oire, että kylmästartissa veti aivan älyttömän rikkaalle. Jonkunlainen sininen pöllähdyskin näkyi kevätauringossa. Väristä vois luulla jotain muuta, mutta anturi oli vikana. Lambda oli viime talvena rikki (täysin mykkä) ja silloinkin veti rikkaalle ja haisi, mutta tyhjäkäyntiin se ei juuri vaikuttanut.

Pikatestinä voi käyttää lämpöanturin johdon irti ja katsoa paraneeko käynti.

komppa
-
Viestit: 9
Liittynyt: 12.1.2007 15:11

ViestiKirjoittaja komppa » 2.1.2008 19:34

Kiitos neuvoista, mutta ei auttanut anturin vaihto eikä kaasuläpän puhdistus.. Onneksi sentään tyhjäkäyntimoottorin voitelu auttoi hiukan että lämpinä jaksaa just ja just pysyä käynnissä. Turun vv- autossa ehdottivat seuraavaks koko kaasuläppä murikan vaihtoa mut taitaa olla hiukan turhan kallis palikka vaan arpoa siihen.
Itse rupesin kyllä miettimään lambda anturin vaikutusta kun uutena vikana ei ota aina heti kiekkaa liikkeelle lähdettäessä vaan tuntuu tukehtuvan ja kulutuskin aika huima 1.6L. kun maantiellä n.10-12l 100km.

komppa
-
Viestit: 9
Liittynyt: 12.1.2007 15:11

ViestiKirjoittaja komppa » 13.8.2008 18:13

Päivitetäänpä nyt tätäkin jos jotakin sattuu kiinnostamaan missä vika oli.. Yksinkertainen mutta pirullinen vika löyty, Pakoputken jousto osassa oli pieni reikä joka sekoitti happi arvot ja antoi kaasuläpälle virhekoodia
Haitariosien vaihdolla ja vika koodien nollauksen jälkeen asentaja ajoi kaasuläpän itseoppimis ohjelman läpi ja avot polo toimii taas kuin unelma.
Toi etuputki tähän malliin oiskin sitten ollut kohtuu mukava vaihdettava ja ihan sika kallis. Oikeeta putkea sai vain vw.n kautta. Kaikki tarvikeputket oli joko laipaltaan tai putkiosaltaan erilaisia.

Jontte83
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 7.10.2008 22:38

Sama vika

ViestiKirjoittaja Jontte83 » 7.10.2008 22:44

mulla golffi AEE koneella ja tyhjä käynti vaeltaa..sytkäpuolen osat ja imu vuodot käyty läpi. nyt pitää toi putki kattoa, Onko millainen homma vaihtaa itse se jousto osa? ja oliko minkä hintainen? motonetissä on koko etu putki 144€


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 26 vierailijaa