VW Caravelle GL syncro T4
Valvoja: ffp jäsenet
Alipainepumpun vaihto
Alipainepumpun remppa oli odottanut jo pitkään, lähinnä siksi, että tuossa jobissa kuulemma paskaantuu kädet ja vanha dieselin öljy ei lähde käsistä ihan eka pesulla. Kun panssari oli vielä irti, päätin tarttua toimeen. Hommassa tarvitaan kunnollinen 13 mm piippuavain, sillä alempi kiinnitysmutteri on inhottavassa paikassa -älä nylppää sitä!
Kuvassa vasemmalla oleva alipaineletku kannattaa irrottaa ensimmäisenä. Suuttimien välissä sijaitseja ylempi kiinnityspultti on hieman helpompi tapaus
Tässä vaiheessa kannattaa laittaa astia alle, sillä öljyä tulee pihalle muttereita löysättäessä. Jousen vaikutuksesta pumppu irtoaa herkästi ja käyttötanko luiskahtaa ulos. Yllättävän siistissä kunnossa näytti olevan. Ilmeisen lujaa terästä, kun ei juuri kulumisen jälkeä näkynyt. Kuvassa näkyvä viiste lienee öljykieroa avittamassa.
Eipä tuossa vanhassa mitään ihmellistä näkynyt, pitää joskus purkaa atomeiksi ja puhdistaa huolella uusiokäyttöä varten.
"Refitting is reversal to removal", kuten kuuluisa Haynes sanoisi. Pumpun vastajousi kuitenkin puskee vastaan, joten voimalla pitää punnertaa, että saa mutterit kiinni, Pumppu paikoillaan
Pohjapanssarinkin saattoi hyvällä omallatunnolla hiissata paikoilleen. Äänieristettä olisi mahtunut enemmänkin, mutta ajattelin, että laitetaan saman verran kuin tehtaalla. Takaosan kulmiin laitoin uudet kumitalla kohtiin, jossa korissa on vastaavat. Tilkkutäkki.
Puuhailun lomassa tuli korjattua eberin vuotava pakoputki!
Uusi pumppu hiljensi kilkatusta kummasti ja pohjapanssari tukevasti paikoillaan hiljentää ääniä ainakin ulospäin.
Kuvassa vasemmalla oleva alipaineletku kannattaa irrottaa ensimmäisenä. Suuttimien välissä sijaitseja ylempi kiinnityspultti on hieman helpompi tapaus
Tässä vaiheessa kannattaa laittaa astia alle, sillä öljyä tulee pihalle muttereita löysättäessä. Jousen vaikutuksesta pumppu irtoaa herkästi ja käyttötanko luiskahtaa ulos. Yllättävän siistissä kunnossa näytti olevan. Ilmeisen lujaa terästä, kun ei juuri kulumisen jälkeä näkynyt. Kuvassa näkyvä viiste lienee öljykieroa avittamassa.
Eipä tuossa vanhassa mitään ihmellistä näkynyt, pitää joskus purkaa atomeiksi ja puhdistaa huolella uusiokäyttöä varten.
"Refitting is reversal to removal", kuten kuuluisa Haynes sanoisi. Pumpun vastajousi kuitenkin puskee vastaan, joten voimalla pitää punnertaa, että saa mutterit kiinni, Pumppu paikoillaan
Pohjapanssarinkin saattoi hyvällä omallatunnolla hiissata paikoilleen. Äänieristettä olisi mahtunut enemmänkin, mutta ajattelin, että laitetaan saman verran kuin tehtaalla. Takaosan kulmiin laitoin uudet kumitalla kohtiin, jossa korissa on vastaavat. Tilkkutäkki.
Puuhailun lomassa tuli korjattua eberin vuotava pakoputki!
Uusi pumppu hiljensi kilkatusta kummasti ja pohjapanssari tukevasti paikoillaan hiljentää ääniä ainakin ulospäin.
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 17:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mites tuo pohjapansari, oletko havainnoinut -nyt kun olet ajellut ilman sitä- että vaikuttaako se minkä verran maantiesuhinaan, tai siis sen kantautumiseen kabiiniin? Downforcenhan tuon puute tuhoaa, se on selvä, mutta asiaa kompensoivat mukavasti nypityt nastarenkaat - ne mahdollistavat downforcen puuttuessakin mahtavat kaarrenopeudet. Ei tule mitään. No, kysyn uudelleen ellei tämä nyt tästä käy selväksi.
Hyvät ohjeet pumppuremppaan, tak.
Hyvät ohjeet pumppuremppaan, tak.
Hieman vaikea sanoa noista melujutuista: Nokian H on hyvin hiljainen rengas, mutta toisaalta puuttuvat sisälokarit lisäävät osaltaan melua. En ole käynyt maantiellä panssarin asennuksen jälkeen, joten vielä ei voi sanoa mitään. Meinasin ostaa hinkillisen Katepalia ja laittaa hieman lisää ainetta lokarien pyöräholviin. Johan on kumma, jos ei hiljene.
Syncro ja downforce taitavat olla yhtä vahvoja kombinaatioita kuin rehellinen ja poliitikko.
Kerran olen nyppinyt nastat renkaista ja toiste sitä en tee. Mieluummin jätän vaikka sen subbarin ja kilowatin vahvarin ostamatta kuin tingin renkaista, sen olen yli neljännesvuosisadan ajourallani oppinut.
Syncro ja downforce taitavat olla yhtä vahvoja kombinaatioita kuin rehellinen ja poliitikko.
Kerran olen nyppinyt nastat renkaista ja toiste sitä en tee. Mieluummin jätän vaikka sen subbarin ja kilowatin vahvarin ostamatta kuin tingin renkaista, sen olen yli neljännesvuosisadan ajourallani oppinut.
Olisikohan kuitenkin ollut helpompaa tehdä panssariin suodattimen mentävä aukko? Omassani sellainen löytyy viimeisimmän öljynvaihtofirman jäljiltä.
Onhan se toki niin, että tuota panssaria on lähes mahdoton saada irti, kun auto on ns. sillalla eikä esim. käpälänosturilla. Parin Audin muovisia härpäkkeitä olen kotioloissa tuskissani irrotellut, enkä yhtään ihmettele, miksi noihin järkiään rälläköidään reikä öljynvaihtoa varten.
Otetaan vastaan hyviä vinkkejä takaluukun merkkien ehostukseen. Eräässä toisessa ehostin vastaavan tuotteen noin, auton väri siis valkoinen
Tuo isompi merkki maksaa uutena yli 50€ eikä saatavuudestakaan ole tietoa.
Onhan se toki niin, että tuota panssaria on lähes mahdoton saada irti, kun auto on ns. sillalla eikä esim. käpälänosturilla. Parin Audin muovisia härpäkkeitä olen kotioloissa tuskissani irrotellut, enkä yhtään ihmettele, miksi noihin järkiään rälläköidään reikä öljynvaihtoa varten.
Otetaan vastaan hyviä vinkkejä takaluukun merkkien ehostukseen. Eräässä toisessa ehostin vastaavan tuotteen noin, auton väri siis valkoinen
Tuo isompi merkki maksaa uutena yli 50€ eikä saatavuudestakaan ole tietoa.
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 18:00. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Kaverille olivat vasta hiljan kirjoittaneet sakon valoraudasta ilman valoja
Palaten hieman tuohon taannoiseen aiheeseen: nyt kun olen kiinnittänyt asiaan huomiota ja tien päällä tuhannen pari kilometriä viettäneenä pakuja seuraillen, olen havainnut kymmenittäin (eritoten uudehkoja) pakuja, joissa tuollainen rauta on, mutta ilman kiinnitettyjä lisävaloja.
Outo juttu.
Jos kyseessä olisi perus transu, niin en epäröisi hetkeäkään. Yksi vaihtoehto erottua massasta on jättää merkit pois, mutta tässä tapauksessa kukaan ei tietäisi, että kyseessä on sekä Caravelle, GL että syncro. Sen verran narsisti olen, että en haluaisi piilottaa kynttilää vakan alle.
Aikanaan, kun ajelin ykkösmallin golffilla, kulahtaneita merkkejä tuli tuhrittua hopeatussilla ja jälki oli kyllä *sen näköistä*, kestävyydestä puhumattakaan.
Aikanaan, kun ajelin ykkösmallin golffilla, kulahtaneita merkkejä tuli tuhrittua hopeatussilla ja jälki oli kyllä *sen näköistä*, kestävyydestä puhumattakaan.
Konehuoneessa ährätessäni, käsi osui hehkusulakkeen koteloon, joka hehkui kuumuuttaan. Oli ilmeisesti jossakin vaiheessa esiintynyt ylimenovastusta, kun sulake mureni käsiin ja rasiakin oli saanut hieman sulaa
Motonetista löytyi vastaava osa ja ehyt 100A sulake. Rasia sopii paikoilleen kuten orkkis.
Motonetista löytyi vastaava osa ja ehyt 100A sulake. Rasia sopii paikoilleen kuten orkkis.
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 18:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mitenköhän mahtais toimia bilteman hopeakromispray
Maalasin takaluukun VW logon juuri kyseisellä maalilla ja näytti aluksi ihan hyvältä. Tosin ei se kyllä kovin kromiselta näyttänyt, lähinnä hopealta.
Nyt kun merkki on ollut reilun kuukauden päivät takahutlarin kannessa kiinni niin huomasin että siihen on tullut hiushalkeamia. Varmaan syksyllä on maalit kadonnut merkistä. Ei kestä ulkokäyttöä eikä minkäänlaista hankausta.
TFL
Jussina väkersin nokalle Hellan päivänvalosarjan. Tunnetaan myös nostalgisesti huomiovaloina. Valot ovat about toiseksi viimeisintä sukupolvea ja toimivat H6W halogeenipolttimolla.
Lyhtyjen vaikutuksesta auton ulkonäköön voi olla monta mieltä, mutta käyttökelpoisuus kävi visuaalisuuden edelle: valot syttyvät automaattisesti laturiohjattuna. Sähköäkin noilla hieman säästää ja oikeasti, nuo näkyvät etäälle.
Puolesta päivästä saakka on satanut, on siis ekologinen mahdollisuus pölyyntyneen auton pesuun. Apuna lampaanvillainen Mequairs´in kinnas
Aluksi tuohon ei meinannut tottua millään sienen jäljiltä, mutta nyt en luopuisi millään.
Lyhtyjen vaikutuksesta auton ulkonäköön voi olla monta mieltä, mutta käyttökelpoisuus kävi visuaalisuuden edelle: valot syttyvät automaattisesti laturiohjattuna. Sähköäkin noilla hieman säästää ja oikeasti, nuo näkyvät etäälle.
Puolesta päivästä saakka on satanut, on siis ekologinen mahdollisuus pölyyntyneen auton pesuun. Apuna lampaanvillainen Mequairs´in kinnas
Aluksi tuohon ei meinannut tottua millään sienen jäljiltä, mutta nyt en luopuisi millään.
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 18:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kylläpä tämä siellä useamman kerran viikossa liikuskelee.
Kokemuksia vaimennetusta pohjapanssarista: muutaman reissun tien päällä tehneenä tuntuu selkeästi siltä, että melutaso on laskenut. Varsinkin rengasäänet tuntuvat vaimenneen.
Vanha eriste oli aika muhjua, hieman kuin raejuustoa. Öljyvuoto oli hieman koetellut eristeen kestoa: kampiakselin hihnapyörän päästä puuttui yksi öljypohjan kiinnitysruuvi ja loputkin kaipasivat kiristystä, vaan eipä vuoda enää. Eristettä ei ammeen laidoillekaan ollut riittänyt.
Suosittelen siis lämpimästi pohjapanssarin asentamista, jos sitä ei ennestään ole ja jos sellainen on, pistämään eristeet kunnolla kiinni. Kannattaa myös katsoa, että kiinnitysruuvit ovat tiukassa.
Kokemuksia vaimennetusta pohjapanssarista: muutaman reissun tien päällä tehneenä tuntuu selkeästi siltä, että melutaso on laskenut. Varsinkin rengasäänet tuntuvat vaimenneen.
Vanha eriste oli aika muhjua, hieman kuin raejuustoa. Öljyvuoto oli hieman koetellut eristeen kestoa: kampiakselin hihnapyörän päästä puuttui yksi öljypohjan kiinnitysruuvi ja loputkin kaipasivat kiristystä, vaan eipä vuoda enää. Eristettä ei ammeen laidoillekaan ollut riittänyt.
Suosittelen siis lämpimästi pohjapanssarin asentamista, jos sitä ei ennestään ole ja jos sellainen on, pistämään eristeet kunnolla kiinni. Kannattaa myös katsoa, että kiinnitysruuvit ovat tiukassa.
Muutama viikko maalauksesta uskaltaa jo vahan levittää pintaan. Ihme ainetta tuo Mequair´s NXT: ohjeen mukaan levitetään koko auton pinnalle ja annetaan kuivua varjossa. Sitten vain sipaistaa kiiltäväksi. Auringossa vahausta ei luonnollisesti suositella, mutta näin kuitenkin tein. Minkäänlaista kiinni palamista ei ole havaittavissa. Yleensä vahan levitys on kevyempää puuhaa kuin kiillotus, mutta tämä aine käyttäytyy päinvastoin.
Lasitkin olivat yllättävän pinttyneessä kunnossa mm. maalisumun jäljiltä. Rättilaikalla saa aikaan pieniä ihmeitä. Röpelömusta peilikin rupeaa himmeästi kiiltämään, kun jaksaa hinkata.
Lasitkin olivat yllättävän pinttyneessä kunnossa mm. maalisumun jäljiltä. Rättilaikalla saa aikaan pieniä ihmeitä. Röpelömusta peilikin rupeaa himmeästi kiiltämään, kun jaksaa hinkata.
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 18:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ensimmäinen kokeilu takaluukun merkin ehostuksesta näyttää tältä
Ei ollut mitään aavistusta, miltä tuo tulee näyttämään, mutta kokeilu ei maksanut juuri mitään ja testi voidaan uusia. Idea on mielestäni toimiva. Pohjaväri voisi tosiaankin olla jotain muuta kuin Motonetin vannehopea. Huomasin myöhemmin, että hyllyssä olisi ollut antrasiitin väristä Audin sävyäkin.
Ei ollut mitään aavistusta, miltä tuo tulee näyttämään, mutta kokeilu ei maksanut juuri mitään ja testi voidaan uusia. Idea on mielestäni toimiva. Pohjaväri voisi tosiaankin olla jotain muuta kuin Motonetin vannehopea. Huomasin myöhemmin, että hyllyssä olisi ollut antrasiitin väristä Audin sävyäkin.
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 18:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Merkkihän on tyylikäs siinä kuin autokin. Mites tuota semmonen juttu, oletko ajatellut laittaa takapuskuriin toiselle puolelle dummy-sumuvalon, vai onko tehdas-look cool? :)
Onhan se, mutta ei olisi ruma tämä toinenkaan vaihtoehto.
Nyt mennään jo yksityisyyden suojan piiriin, mutta kiinnostaisi kovasti tietää montako pakun rattia omistat? Oiskoon niitä useampipuolaisia jouten, ja mihin hintaan?
Onhan se, mutta ei olisi ruma tämä toinenkaan vaihtoehto.
Nyt mennään jo yksityisyyden suojan piiriin, mutta kiinnostaisi kovasti tietää montako pakun rattia omistat? Oiskoon niitä useampipuolaisia jouten, ja mihin hintaan?
On siinä tuon verran eroa.
Purku-Pojilla Joensuussa on purettuna ilmeisesti saksantuonti-caravelle, jossa oli mm. paljon sisustan osia, mm. paneeleita (väri vaalea harmaa). Myös pohjapanssari oli irrallaan, hinta 50€ ei kuulostanut ollenkaan pahalta. Myös kuskin puolen liukuikkunamoduuli oli vielä paikallaan, 80€.
Korissa oli myös kiinni alkuperäinen Saint-Gobain -kattoikkuna. Ei aivan finlandiaa, sillä tuo malli on varustettu mm. vesikaukalolla ja vedenpoistoletkuilla.
Tyydyin evakuoimaan alkuperäisen järeän tunkin ja orkkis varoituskolmion perävaunua varten.
Purku-Pojilla Joensuussa on purettuna ilmeisesti saksantuonti-caravelle, jossa oli mm. paljon sisustan osia, mm. paneeleita (väri vaalea harmaa). Myös pohjapanssari oli irrallaan, hinta 50€ ei kuulostanut ollenkaan pahalta. Myös kuskin puolen liukuikkunamoduuli oli vielä paikallaan, 80€.
Korissa oli myös kiinni alkuperäinen Saint-Gobain -kattoikkuna. Ei aivan finlandiaa, sillä tuo malli on varustettu mm. vesikaukalolla ja vedenpoistoletkuilla.
Tyydyin evakuoimaan alkuperäisen järeän tunkin ja orkkis varoituskolmion perävaunua varten.
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 18:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No kehveli, erilainenhan se on tuo vanhemman puskimen toinen nurkka. Yhdistyneitten kuningaskuntien ebay auki? :)
Pitäs vissiin keretä käymään Joensuussa, kiinnostas eritoten tuo panssari. Ikkunoita en taida viitsiä vaihtaa, kun tuossa omassa on nuo lämpölasit. Ja kalvotkaan tuskin sattuvat samaa sävyä, jos ne vetää siihen liukulasiin 40 v. j.k.t.k* :/
*jälkeen kainuuntaksikalvotuksen.
Pitäs vissiin keretä käymään Joensuussa, kiinnostas eritoten tuo panssari. Ikkunoita en taida viitsiä vaihtaa, kun tuossa omassa on nuo lämpölasit. Ja kalvotkaan tuskin sattuvat samaa sävyä, jos ne vetää siihen liukulasiin 40 v. j.k.t.k* :/
*jälkeen kainuuntaksikalvotuksen.
Hiljainen suljin
Ulkomailta saadun vinkin perusteella päätin hankkia hilut tuollaiseen liukuoven kahvaan, jolla saa oven suljettua sisältä hieman hiljaisemmin.
Osat tulivat marmoritiskin kautta Saksasta ja hinta hieman pompsahti. Nuo Westfalian kilkkeet ovat joskus yllättävän arvokkaita.
Vinkkisivu ja sieltä Innen und Extras ja "Schiebetür leise Schliessen". Nuo hinnat ei sitten Suomessa päde laisinkaan.
Osat tulivat marmoritiskin kautta Saksasta ja hinta hieman pompsahti. Nuo Westfalian kilkkeet ovat joskus yllättävän arvokkaita.
Vinkkisivu ja sieltä Innen und Extras ja "Schiebetür leise Schliessen". Nuo hinnat ei sitten Suomessa päde laisinkaan.
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 18:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W8 sisävalon modausta ja viivepiirin asennusta
Keväällä modasin W8 sisävaloon siniset ledit punaisien tilalle. Kiitokset toisaalla ttaljalle ohjeesta.
Valoisana aikana sisävaloa ei isommin ole tarvinnut, mutta nyt varjojen pidetessä alkaa tuotakin tarvita.
Yksi ongelmahan W8 -valossa on viiveen puute, joka orkkisvalossa on. Halusin toiminteeseen riittävän pitkän paloajan, hitaasti himmenevän sammumisen ja viiveen terminoitumisen virran kytkennän jälkeen. Jenkkiläinen elektroniikkapulju kauppaa tuon näköistä purkkia
Tuossa on juuri vaatimani ominaisuudet, oikeastaan puuttumaan jää katkaisu oven ollessa auki esim. 5 minuuttia.
Kytkentä on helppo, purkin neljä piuhaa (jatkuva +12V, maa, ovikytkin ja virtalukko) voidaan kytkeä suoraan W8 -valon adapterijohdon rinnalle. Purkki mahtuu kattoverhouksen alle.
Valaisinta varten lyhdyn aukkoa pitää suurentaa hieman, se onnistyy mattoveitsellä. Alkuperäinen metallinen asennuskehys on osin käyttökelpoinen, kun sen halkaisee
Lopputulos on jopa onnistuneempi kuin odotin, tuskin maltan odottaa illan pimenemistä ja testisessiota.
Valaisimen näppäinten toimintalogiikka on hieman outo, mutta kaipa siihen tottuu. Hieman kuin speden spelien muistikonsolia pelaisi.
Kytkin valaistuksen virtalukko-ohjauksen virtalukon ensimmäisen pykälän taakse, jolloin valo sammuu oven sulkemisen ja avaimen käännön jälkeen noin viidessä sekunnissa, muutoin viive on noin 20 sekuntia.
Video (wmv)
Valoisana aikana sisävaloa ei isommin ole tarvinnut, mutta nyt varjojen pidetessä alkaa tuotakin tarvita.
Yksi ongelmahan W8 -valossa on viiveen puute, joka orkkisvalossa on. Halusin toiminteeseen riittävän pitkän paloajan, hitaasti himmenevän sammumisen ja viiveen terminoitumisen virran kytkennän jälkeen. Jenkkiläinen elektroniikkapulju kauppaa tuon näköistä purkkia
Tuossa on juuri vaatimani ominaisuudet, oikeastaan puuttumaan jää katkaisu oven ollessa auki esim. 5 minuuttia.
Kytkentä on helppo, purkin neljä piuhaa (jatkuva +12V, maa, ovikytkin ja virtalukko) voidaan kytkeä suoraan W8 -valon adapterijohdon rinnalle. Purkki mahtuu kattoverhouksen alle.
Valaisinta varten lyhdyn aukkoa pitää suurentaa hieman, se onnistyy mattoveitsellä. Alkuperäinen metallinen asennuskehys on osin käyttökelpoinen, kun sen halkaisee
Lopputulos on jopa onnistuneempi kuin odotin, tuskin maltan odottaa illan pimenemistä ja testisessiota.
Valaisimen näppäinten toimintalogiikka on hieman outo, mutta kaipa siihen tottuu. Hieman kuin speden spelien muistikonsolia pelaisi.
Kytkin valaistuksen virtalukko-ohjauksen virtalukon ensimmäisen pykälän taakse, jolloin valo sammuu oven sulkemisen ja avaimen käännön jälkeen noin viidessä sekunnissa, muutoin viive on noin 20 sekuntia.
Video (wmv)
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 18:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
http://www.webelectricproducts.com
Asennusohje osiosta instructions.
W8 -valossa on ledeillä valaistut käyttökytkimet ja tuo ledeillä toteutettu ns. ambient -toiminto, joka valaisee keskikonsolin alueen, kun virta on päällä. Siis sellainen tunnelmavalaistus on päällä koko ajan. Lisäksi tuossa on kaksi sisävaloa ja lukuvalot molemmille puolille, kytkettävissä erikseen.
Asennusohje osiosta instructions.
W8 -valossa on ledeillä valaistut käyttökytkimet ja tuo ledeillä toteutettu ns. ambient -toiminto, joka valaisee keskikonsolin alueen, kun virta on päällä. Siis sellainen tunnelmavalaistus on päällä koko ajan. Lisäksi tuossa on kaksi sisävaloa ja lukuvalot molemmille puolille, kytkettävissä erikseen.
Viimeksi muokannut lukkari, 21.7.2008 7:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ihan mukava varuste, jota tuskin kuitenkaan olisin asentanut ilman viivepiiriä. En vielä ehtinyt testaamaan, miten viive toimii matkustamon valojen kanssa: siellä on neljä kappaletta valaisimia ledipolttimoilla ja tunnetustihan tuollaiset piirit ovat ihan kuutamolla muiden kuin hehkulankapolttimoiden suhteen.
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 18:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Konepellin syncro-tarra lähti vanhojen maalien mukana. Uutta ei enää saa varaosana, joten sellainen piti tilata jenkeistä. Valitettavasti sellaisen saa vain T3:n hieman erilaisella fontilla ja välistyksellä. Uudemmassa mallissa hieman kaareva konepellin reuna tuo myös haastetta tarran sijoittamiseen.
Toistaiseksi saa välttää, pitää joltaki tarrapajalta kysyä, tekisikö alkuperäisen mallin mukaan lähemmäs oikean.
Vaihdekepin mansetin päälle löytyi tuollainen aitonahkainen säkki. Päässä oleva nahkainen nuppi on hieman kulahtanut (tyyppivika, nahka kuluu puhki), pitää metsästää uusi. Kaikille nupinvaihtajille tiedoksi ja päänvaivaksi: henkilömallin nupissa on sitten pienempi kierre kuin bussin nupissa.
Toistaiseksi saa välttää, pitää joltaki tarrapajalta kysyä, tekisikö alkuperäisen mallin mukaan lähemmäs oikean.
Vaihdekepin mansetin päälle löytyi tuollainen aitonahkainen säkki. Päässä oleva nahkainen nuppi on hieman kulahtanut (tyyppivika, nahka kuluu puhki), pitää metsästää uusi. Kaikille nupinvaihtajille tiedoksi ja päänvaivaksi: henkilömallin nupissa on sitten pienempi kierre kuin bussin nupissa.
Näin joskus jossain myynnissä portteriin tarkoitettua teräksistä vaihdekeppiä, ja toimitukseen kuului mukaan koko karahka pusseineen ja nuppeineen. Oli ulkomailla, joten älyvajauksesta ja vakavasta e-bay-kehitysvammasta johtuen kepukkabisnekset juuttuivat ihailun asteelle. Olikohan siinä jopa puinen käyttöliittymä?
Syntisen hienolta näyttää tuo lukkarin pirssi. Kuvia katsellessa tulee mieleen, että ennättääköhän lukkarikaan tehdä vapaa-ajallaan mitää muuta kuin hinkata autoa? :)
Omat projektit ovat nyt tuoreen perheenlisäyksen johdosta hieman jäissä, menee aika imettäessä ja pyllyä pestessä. :/
Syntisen hienolta näyttää tuo lukkarin pirssi. Kuvia katsellessa tulee mieleen, että ennättääköhän lukkarikaan tehdä vapaa-ajallaan mitää muuta kuin hinkata autoa? :)
Omat projektit ovat nyt tuoreen perheenlisäyksen johdosta hieman jäissä, menee aika imettäessä ja pyllyä pestessä. :/
ennättääköhän lukkarikaan tehdä vapaa-ajallaan mitää muuta kuin hinkata autoa?
Juu, ehtii. Hieman samanlaista kuin hieman iäkkäämpien käyttöautojen ropaus, on muutaman vuosikymmenen takaisten äänentoistolaitteiden kunnostus ja puunaus. joku tykkää, että pitää olla kaikenlaista kilkettä ja kaiken on toimittava hipaisten ja sähköllä, itse tykkään pitkälti mekaanisista ratkaisuista, joista oikeasti tuntee, mita esim. kytkimen käännöllä tapahtuu. Vanhoissa vehkeissä tuo metallin käyttö on myös hieman enemmän in kuin nykyvehkeissä.
Tuossa osa tällä hetkellä nurkissa lojuvasta kalustosta, loput on tälläkin hetkellä käytössä. Laitteistokasan yläpuolella osa koiraharrastukseen liittyvää oheissälää.
Kokeilin paikalleen tuollaista uudemman mallin puskuria, aika muhkean näköinen
Noita pyöreitä on ilmeisesti useampaa mallia, sillä olen nähnyt noissa vanhemmissa samanlaista, mutta tuo ei kyllä käy mitenkään, sen verran iso rako jää puskurin ja keulan väliin, liekö kyse feisliftin puskurista. Varaosakuvasto ei tarjoa apua moiseen, kuvat näyttävät vuosimallista toiseen aivan samanlaiselta. Tuo kuori on varaosanumeroltaan 7D0 807 101K
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 18:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jotain outoa tuossa ehkä on, koska en muista omassa vaihtopuskurissani olleen noita yläreunan reikiä. Tutkin asiaa kun menen liki autoa.
Erilaiselta vaikuttaa, katoppa:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... a009-4.jpg
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... a008-5.jpg
Erilaiselta vaikuttaa, katoppa:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... a009-4.jpg
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... a008-5.jpg
Juu, aivan. Itse asiassa en ostanut edes sikaa säkissä, oli minulla kyllä kuva tuotteesta, josta olisi selvinnyt, että kiinnitystapa on eri. En kuitenkaan arvannut, että muodoissa on noin paljon eroa.
No, ei se kallis ollut. Kuori on kuitenkin hyvässä kunnossa ja sitä pohjamaalattua mallia, joka maksaa marmoritiskin varaosana jotain 1100€. Jos ei muuta käyttöä keksi, niin tuon kanssa on hyvä lähteä talvella pulkkamäkeen.
No, ei se kallis ollut. Kuori on kuitenkin hyvässä kunnossa ja sitä pohjamaalattua mallia, joka maksaa marmoritiskin varaosana jotain 1100€. Jos ei muuta käyttöä keksi, niin tuon kanssa on hyvä lähteä talvella pulkkamäkeen.
^Juuri näin, herrat puhuvat asiaa. Puskurin rautarungon ja kuoren väliin tulee kahdesta osasta koottava styrox-sovite, joka kerää asennuksesta löysät pois. Kiinnitys rekisterikilven kolon reunoista M8-pulteilla, kuten vanhemmassakin puskurimallissa, ja päädyt kiinnitetään tukiraudoilla ja ruuveilla lokasuojiin/ runkopalkkiin. Todella helppo asennus, mikäli se styrox on tallessa ja ehyt.
Kuoma tarkoittaa osaa #19. Mitä olen puskuritarjontaa kotimaassa ja ihmemaa-ebayssa seurannut, nuo styroxpalikat ovat harvinaista herkkua. Mikään ei tosin estä sellaisten valmistusta uretaanista.
Toisekseen, pohjamaalatun (ehjän) pyöreän kuoren löytäminen voi olla vaikeaa. Tahtovat pääasiassa olla mustaa tavaraa ja jos sen haluaa maalata, joutuu hieman hiomaan.
Toisekseen, pohjamaalatun (ehjän) pyöreän kuoren löytäminen voi olla vaikeaa. Tahtovat pääasiassa olla mustaa tavaraa ja jos sen haluaa maalata, joutuu hieman hiomaan.
Viimeksi muokannut lukkari, 20.10.2020 10:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juuri näin. Osan harvinaisuus on toisaalta ymmärrettävää kun jäsentelee asiaa purkuautojen kohtaloiden kautta. Aika moni purkuauto on saanut tuomionsa keulakolarin takia, ja mahtaa olla styrox materiaalina helpommin antautuvaa kuin ABS-muovi tai teräs?
Uuden osan hintaa ei uskalla edes arvailla - jos noita nyt yleensä irtaallaan toimitetaankaan.
Tulipa muuten sellainen asia mieleen, että ensimmäinen puskuri jonka ostin oli epäkurantti laadultaan ja palautin sen purkaamolle jonka tiedätkin. Olisikohan se sielä vielä tallessa, koska en usko kenenkään hullun ryhtyvän siitä enää kalua tekemään.Hintaa oli muistaakseni 70€.
Uuden osan hintaa ei uskalla edes arvailla - jos noita nyt yleensä irtaallaan toimitetaankaan.
Tulipa muuten sellainen asia mieleen, että ensimmäinen puskuri jonka ostin oli epäkurantti laadultaan ja palautin sen purkaamolle jonka tiedätkin. Olisikohan se sielä vielä tallessa, koska en usko kenenkään hullun ryhtyvän siitä enää kalua tekemään.Hintaa oli muistaakseni 70€.
Tilasin sisälyhtyyn kiinalaiset halppispolttimot viidellä ledillä
Ei liene vaikea arvata, mikä noista neljästä on hehkulankapolttimo
Kokonaisuus miellyttää silmää ja himmennin toimii, kuten aiemminkin, verrokkina lyhty hehkulankapolttimoilla
Tarkkana sitten, kun laittaa tuollaisia polttimoita orkkisvalaisimeen: tässä polttimossa on liitinkarvat plus ja miinus molemmin puolin, milloin tämä kanta oikosulkeutuu. Tavan polttimossa liitinkarvat on vain ristikkäisillä sivuilla. W8-lyhdyn kannat W5W -polttimoille ovat erilaiset.
Kovasti olen tälläkin foorumilla haukkunut kaukoidän valaisintuotteita. Piti kuitenkin laittaa sellaiset taakse, jotta tietää sitten mitä puhuu. Tämän TYC- merkkisen parin laatu vaikutti ihan kunnolliselta eikä sopivuudessakaan ei ollut isommin moitittavaa (pitää hieman kuskinpuolen lyhtyä passata suoraan). Orkkikset saa aina paikoilleen muutamassa minuutissa.
Kuvassa näkyvät myös uuden paikan löytäneet parkkitutkan silmät.
Ei liene vaikea arvata, mikä noista neljästä on hehkulankapolttimo
Kokonaisuus miellyttää silmää ja himmennin toimii, kuten aiemminkin, verrokkina lyhty hehkulankapolttimoilla
Tarkkana sitten, kun laittaa tuollaisia polttimoita orkkisvalaisimeen: tässä polttimossa on liitinkarvat plus ja miinus molemmin puolin, milloin tämä kanta oikosulkeutuu. Tavan polttimossa liitinkarvat on vain ristikkäisillä sivuilla. W8-lyhdyn kannat W5W -polttimoille ovat erilaiset.
Kovasti olen tälläkin foorumilla haukkunut kaukoidän valaisintuotteita. Piti kuitenkin laittaa sellaiset taakse, jotta tietää sitten mitä puhuu. Tämän TYC- merkkisen parin laatu vaikutti ihan kunnolliselta eikä sopivuudessakaan ei ollut isommin moitittavaa (pitää hieman kuskinpuolen lyhtyä passata suoraan). Orkkikset saa aina paikoilleen muutamassa minuutissa.
Kuvassa näkyvät myös uuden paikan löytäneet parkkitutkan silmät.
Viimeksi muokannut lukkari, 20.10.2020 10:52. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Kiitosta.
Kun on sama rengaskoko kesät talvet, löytyy tosipaikan tullen oikean kokoinen vararengas toisesta setistä -syncro kun ei oikein pidä erikokoisista renkaista. Tämä rengaskoko (215/65R15) tuolla vannespeksillä on taatusti järkevin, mitä tuohon autoon voi laittaa. Toki laadukkaita merkkirenkaita löytyy isommastakin koosta, mutta tuolla kantavuudella niille kertyy hintaa -vanteista puhumattakaan. Mitään halppisvannetta en kelpuuttaisi kuitenkaan.
Tuli tuossa aamusella mieleen: 80-luvun alkupuolelta saakka olen autolla ajanut eikä yhdessäkään omistamassani autossani ole ollut yli 15" renkaita -silkkaa sattumaa kuitenkin.
e: Itse asiassa, esim. 225/50R17 rengas on kehältään jokseenkin sama kuin orkkiskoko ja siitä löytyy merkkirenkaanakin hyvin kantavuuksia. Pitääpä laittaa vanteita hakuun.
Kun on sama rengaskoko kesät talvet, löytyy tosipaikan tullen oikean kokoinen vararengas toisesta setistä -syncro kun ei oikein pidä erikokoisista renkaista. Tämä rengaskoko (215/65R15) tuolla vannespeksillä on taatusti järkevin, mitä tuohon autoon voi laittaa. Toki laadukkaita merkkirenkaita löytyy isommastakin koosta, mutta tuolla kantavuudella niille kertyy hintaa -vanteista puhumattakaan. Mitään halppisvannetta en kelpuuttaisi kuitenkaan.
Tuli tuossa aamusella mieleen: 80-luvun alkupuolelta saakka olen autolla ajanut eikä yhdessäkään omistamassani autossani ole ollut yli 15" renkaita -silkkaa sattumaa kuitenkin.
e: Itse asiassa, esim. 225/50R17 rengas on kehältään jokseenkin sama kuin orkkiskoko ja siitä löytyy merkkirenkaanakin hyvin kantavuuksia. Pitääpä laittaa vanteita hakuun.
Saksan kauppa myy uutta Caravelle -badgea
Uusi syncro merkki on jo melkein näpeissä, mutta priima GL-tunnus on vielä hakusassa.
Keulan ilme koheni hieman uudella merkittömällä maskilla, vanha olikin hieman huonossa kunnossa. Hajanaista keulan ilmettä pitäisi saada siistittyä, tavaraa on yksinkertaisesti liikaa. Yhtenäinen keulapelti on projektin alla ja puskurijutut on vaiheessa
Uusi syncro merkki on jo melkein näpeissä, mutta priima GL-tunnus on vielä hakusassa.
Keulan ilme koheni hieman uudella merkittömällä maskilla, vanha olikin hieman huonossa kunnossa. Hajanaista keulan ilmettä pitäisi saada siistittyä, tavaraa on yksinkertaisesti liikaa. Yhtenäinen keulapelti on projektin alla ja puskurijutut on vaiheessa
Viimeksi muokannut lukkari, 20.10.2020 10:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Käyttöentisöinti oem-osilla on joskus haastavaa, mutta palkitsevaa. Hieman osaluetteloiden tutkintaa ja kysely paikalliselta marmoritiskiltä: Ruotsin kautta tilaten saa uuden syncro-badgen takapaksiin alle kolmeen kymppiin, maailmalla huutelevat mokomasta mahdottomia. GL -merkki rakentuu -90 -luvun alun Golf_GL -badgesta, joka maksaa uutena alle kympin -jopa alle käytettyjen ebay-hinnan.
Tällaista pikkupiperrystähän tämä on, mutta kun autossa ei mitään isompaakaan korjattavaa ole (koputtaa maalaamatonta puuta), niin voi näperrellä detaljien parissa.
Tällaista pikkupiperrystähän tämä on, mutta kun autossa ei mitään isompaakaan korjattavaa ole (koputtaa maalaamatonta puuta), niin voi näperrellä detaljien parissa.
Joko on sopivat 17" vanteet osuneet kohdalle?
Jos OEM-linjalla pysytään, niin A8 (Replica) tai RS4 (Replica) vanne voisi olla tyyliin sopiva?
http://www.alien2nrs.com/images/vw_sivusta.jpg
Tai
http://www.vwtransporter-styling.com/e1 ... whitey.jpg
Esimerkiksi 17" RS4 Replicat 5x100/5x112 tuplajaolla irtosi Kiiltovaunusta uutena hintaan 447€/sarja... Pultit ja VW keskimerkit kuuluvat hintaan. Kohtuuhintaiset, ja tyyliin sopivat vanteet. Eivät ehkä kovin harvinaiset, mutta kaikki alkaa olla nykypäivänä sitä tusinaa...
EDIT. Muokkasin kuvat linkeiksi niin eivät sotke topickkia.
Jos OEM-linjalla pysytään, niin A8 (Replica) tai RS4 (Replica) vanne voisi olla tyyliin sopiva?
http://www.alien2nrs.com/images/vw_sivusta.jpg
Tai
http://www.vwtransporter-styling.com/e1 ... whitey.jpg
Esimerkiksi 17" RS4 Replicat 5x100/5x112 tuplajaolla irtosi Kiiltovaunusta uutena hintaan 447€/sarja... Pultit ja VW keskimerkit kuuluvat hintaan. Kohtuuhintaiset, ja tyyliin sopivat vanteet. Eivät ehkä kovin harvinaiset, mutta kaikki alkaa olla nykypäivänä sitä tusinaa...
EDIT. Muokkasin kuvat linkeiksi niin eivät sotke topickkia.
Viimeksi muokannut EscMk3, 6.8.2008 9:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Täällä on haaveissa ostaa jotkut todella mäntit vanteet ja kiillottaa ne. Vahingosta viisastuneena seuraavat ovat tosin sorvin kautta kulkeneet, hiekkavalujäljestä en ala enää kiiltävää tekemään. Ongelmana on lähinnä kantavuus, en mielellään laita bussiin henkilöauton vanteita.
Jotain
Tämmöstä?
Perversionsa kullakin. :)
Jotain
Tämmöstä?
Perversionsa kullakin. :)
Erikoisen näköisiä vanteita portteriin löytyy kyllä, mutta nuo paremman näköiset merkkivanteet ovat hyvissä hinnoissa.
AMG Monoblock olisi kiillotettuna aika riettaan näköinen setti.
AMG Monoblock olisi kiillotettuna aika riettaan näköinen setti.
No Lorinser ei ole mielestäni niin yksiin profiloitunut mersun kanssa kuin AMG, sanoisin merkin olevan profiloitunut enemmänkin käsitteen tyyli alle. Lorinserilla on paljon komeampia vanteita kuin AMG:llä - ja puhun nyt nimen omaan vanhemmasta tuotannosta, uuteen en ole edes perehtynyt.
Ajatellaan nyt vaikka esimerkkinä Lorinserin näkemystä mersun 15-reikä kaivonkansista.
Ajatellaan nyt vaikka esimerkkinä Lorinserin näkemystä mersun 15-reikä kaivonkansista.
Osallistun keskusteluun(anteeksi kaikille). Itte olen ettinyt Caravellen vanteita jotka sopii kyseiseen hyökkäysvaunuun, ja mielestäni jotkut raskaan näköiset kuten juuri
Mesen lorinserit passaavat hienosti.
Toisaalta hakusessa ovat
Projekt Zwo vanteet 17" koossa ja joskus Iipei tarjoaa kyseisiä vanteita, mutta nahkahousu ei vaan suostu niitä lähettelemään.
Mesen lorinserit passaavat hienosti.
Toisaalta hakusessa ovat
Projekt Zwo vanteet 17" koossa ja joskus Iipei tarjoaa kyseisiä vanteita, mutta nahkahousu ei vaan suostu niitä lähettelemään.
Viimeksi muokannut Kiku, 7.8.2008 8:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kyllä nahkahousukin lähettää, kun kertoo millä tavalla se onnistuu ja maksaa "hyvin pakkaamisesta" hieman ekstraa. Eilen kyselin jenkeistä vanteita, olisi saanut nätin kierroksen uusia replicoita parisataa euroa halvemmalla kuin Suomesta, mutta rahti olisi ollut enemmän kuin vannekierroksen nimellishinta. Kalliimmissa vanteissa rahdin osuus saattaisi olla jopa siedettävä.
Jos vielä hämmennetään soppaa, mikäli persé kestää:
http://www.globalautoshop.com/wheels/mae.htm ja tuolta monoblockit. En ole eläessäni nähnyt kuin yhdet Suomen mantereella jossain Mersussa. Nuistahan se Keskinikin tais kopsata mallia vitoseen, mutta nuohan on siis kuusireikäiset. Kultaisella 90-luvulla muistelen ko.vanteita nähneeni Tuning-lehdykässä ja jo silloin rinnuksissa säpsähti runollinen kaipuu moista kylmää takometallia kohtaan. Kantavuuksista en osaa mennä mitään sanomaan, eikö ne Mersun vanteet yleensä jonkun panzervagenin painon kestä. Noh, se siitä...
http://www.globalautoshop.com/wheels/mae.htm ja tuolta monoblockit. En ole eläessäni nähnyt kuin yhdet Suomen mantereella jossain Mersussa. Nuistahan se Keskinikin tais kopsata mallia vitoseen, mutta nuohan on siis kuusireikäiset. Kultaisella 90-luvulla muistelen ko.vanteita nähneeni Tuning-lehdykässä ja jo silloin rinnuksissa säpsähti runollinen kaipuu moista kylmää takometallia kohtaan. Kantavuuksista en osaa mennä mitään sanomaan, eikö ne Mersun vanteet yleensä jonkun panzervagenin painon kestä. Noh, se siitä...
Vanneasioiden ratkaisua odotellessa (saa toki esitellä lisää nättejä vaihtoehtoja) pitäisi tuollaisesta nupista saada ehta ja ehon näköinen.
Pitänee liottaa maalit pois, hioa tasaiseksi ja käsitellä Osmo -puuvahalla.
Pitänee liottaa maalit pois, hioa tasaiseksi ja käsitellä Osmo -puuvahalla.
Viimeksi muokannut lukkari, 20.10.2020 10:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuo puinen ei näytä kovin tyylikkäältä, tulee mieleen halpamarkettien parin euron nupit.
Eikö joku MK4 golffin nuppi tms uudempi olisi ihan hyvä vaihtoehto?
Esim MK4 Sport Editionin nuppi on tyylikäs:
http://www.vwspeed.co.uk/volkswagen/ima ... asport.jpg
Eikö joku MK4 golffin nuppi tms uudempi olisi ihan hyvä vaihtoehto?
Esim MK4 Sport Editionin nuppi on tyylikäs:
http://www.vwspeed.co.uk/volkswagen/ima ... asport.jpg
Viimeksi muokannut EscMk3, 21.8.2008 18:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tässä omasta T4:stä kuva AMG:n 8x17 vanteilla.
http://smg.photobucket.com/albums/v496/ ... 27_IMG.jpg
http://smg.photobucket.com/albums/v496/ ... 27_IMG.jpg
Itseäni kaikissa noissa vanteissa häritsee tuo selkeä mesen tallin polttomerkki eli nuo reiät pulttikehällä. Kiillotettuna ja reippaan tontituksen kera voisi näyttää hieman erilaiselta. Ennen kiillotusta voisi joku asian osaava hitsata nuo pienet reiät umpeen.
mazz: millä pulteilla AMG:n vanteet saa t4:ään kiinni? Mm. omissa Lorinsereissa on 12 mm pultinreikä (joka kyllä sorvautuu helposti 14:ään) ja hiivatin paksu kaulus, joka vaatii pitkän pultin.
mazz: millä pulteilla AMG:n vanteet saa t4:ään kiinni? Mm. omissa Lorinsereissa on 12 mm pultinreikä (joka kyllä sorvautuu helposti 14:ään) ja hiivatin paksu kaulus, joka vaatii pitkän pultin.
Minulla ei ole tietoa MK4:n nupin kiinnityksestä, joten en ottanut riskiä. Lisäksi noilla on vielä kohtalaisesti hintaakin. Ostamani Passatin nuppi on varma valinta, koska se on kiinnitykseltään identtinen edellisen nahkaisen kanssa.Eikö joku MK4 golffin nuppi tms uudempi olisi ihan hyvä vaihtoehto?
Minulla ei ole tietoa MK4:n nupin kiinnityksestä, joten en ottanut riskiä. Lisäksi noilla on vielä kohtalaisesti hintaakin. Ostamani Passatin nuppi on varma valinta, koska se on kiinnitykseltään identtinen edellisen nahkaisen kanssa.
MK4:sen nuppi tulee kiinni semmoisella klemmarin tyylisellä rautapannalla, jolla se puristetaan paikalleen. Toki siinä voi käyttää myös ihan tavallista klemmaria, jolla sen saa varmasti vielä lujempaan kiinni.
Lorinserin vanteiden reikiä ei tarvinnut paljoa porailla: 14 mm pultti vain huulille ja pulttikoneella pyöräytys ja isompi reikä oli valmis. Juu, noissa tahtoo olla kartio, kun orkkis on pallo.
Eikös tuo kuitenkin aika lähellä ole oikeaa kokoa ole, taitaa olla joku 10 milliä eroa halkaisijassa orkkikseen verrattuna.
Eikös tuo kuitenkin aika lähellä ole oikeaa kokoa ole, taitaa olla joku 10 milliä eroa halkaisijassa orkkikseen verrattuna.
Noista pitäisi rakennella uudet tunnarit takaloosteriin. Mikähän siinä on, kun trendi on repiä kaikki tunnisteet takaa pois, niin meikä näkee suuren vaivan uusien merkkien etsimiseen.
Varsinkin tuo GL-tunnus on ollut tosi kiven takana. Maailmalla on kyllä, mutta kovaan hintaa tai sitten käytettyä. Marmoritiski tarjoaa halvinta, mutta heidänkin uusi tavara on ihan epäkuranttia. Yksi jo tuli Ruotsista, mutta se oli kuin hiekassa pyöritelty. Tuokaan ei ole priima, vaikka uusi onkin.
Varsinkin tuo GL-tunnus on ollut tosi kiven takana. Maailmalla on kyllä, mutta kovaan hintaa tai sitten käytettyä. Marmoritiski tarjoaa halvinta, mutta heidänkin uusi tavara on ihan epäkuranttia. Yksi jo tuli Ruotsista, mutta se oli kuin hiekassa pyöritelty. Tuokaan ei ole priima, vaikka uusi onkin.
Kolmoskorisen GL kirjaimet passaisivat paremmin noihin muihin merkkeihin. Olisi samanlainen "kromattu" kuin nuo muut.
Tuo Golpero-teksti ilmeisesti kakkikseen tarkoitettu..?
Tuo Golpero-teksti ilmeisesti kakkikseen tarkoitettu..?
Viimeksi muokannut jii_bee, 22.8.2008 8:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Huomasin tuon vasta saatuani tunnuksen näppiini, merkki ei ole sileä vaan "harjattu".
Fonttihan noissa vaihtelee myös mallisukupolvittain. Oppirahat on maksettava, 9.90€. Kolmosmallin vastaavan merkin hinta onkin sitten kolminkertainen 8-|
Oikeastaan aika jännittävä metsästää tuollaisia pätö osia, joilla ei lopun perin ole auton kulkuun mitään merkitystä.
Fonttihan noissa vaihtelee myös mallisukupolvittain. Oppirahat on maksettava, 9.90€. Kolmosmallin vastaavan merkin hinta onkin sitten kolminkertainen 8-|
Oikeastaan aika jännittävä metsästää tuollaisia pätö osia, joilla ei lopun perin ole auton kulkuun mitään merkitystä.
Viimeksi muokannut lukkari, 20.10.2020 10:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jotkut esim. RH:n replicat ilman AMG-logoa ja mersun keskikuppia voisivat tietysti tullakin kyseeseen.
Mites olis Intra? 368€ kotiin tuotuna hieman himottaisi, keskikuppi tietty pitäisi vaihtaa.
Syysvanteet ja -renkaat
Lankesin kuitenkin A8 Replicaan, kun halvalla sain
Renkaat ovat Maxxis M35 225/50ZR17 98Y. Noilla pitäisi mennä kunnes alkaa kyllästyttää.
Renkaat ovat Maxxis M35 225/50ZR17 98Y. Noilla pitäisi mennä kunnes alkaa kyllästyttää.
Viimeksi muokannut lukkari, 27.8.2008 11:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Aika passeli vanneleveys 7.5" ja 225 rengas, tulee edessä juurikin kaaren tasalle. Eivät ole mitkään huippulaatuiset nuo replica-vanteet, mutta onhan tässä talvi aikaa etsiä parempia. Yksi vanne kävi juuri L-Weldilla oikomishoidossa: terveisinä lähetteessä oli viittaus pehmeään materiaaliin ja yst. kehotus väistellä monttuja 8) Onneksi kumin profiili ei ole kuitenkaan ihan matalin ja leveä kumi suokaa kanttareita.
Keskiöt ovat heikkolaatuista, kromattua muovia ja aika kolhuisetkin. Kävi mielessä hioa tasaiseksi, tasoitella kolhut ja vetää vanteen sävyinen kiiltoväri päälle.
Keskiöt ovat heikkolaatuista, kromattua muovia ja aika kolhuisetkin. Kävi mielessä hioa tasaiseksi, tasoitella kolhut ja vetää vanteen sävyinen kiiltoväri päälle.
Taitaa olla jonkin verran eroja noissa replica vanteissakin, nuo Kiiltovaunusta ostetut ovat ihan laadukkaan oloiset ainakin valu/maalausjäljeltään ja keskikupitkin ovat laadukkaat:
http://s82.photobucket.com/albums/j274/ ... ea0010.jpg
Nuo ovat tosin RS4, mutta aika lähellä noita A8 replicoita...
http://s82.photobucket.com/albums/j274/ ... ea0010.jpg
Nuo ovat tosin RS4, mutta aika lähellä noita A8 replicoita...
Niin, mitäpä sitä käytettyä haukkumaan. Lakkaa näissä ei tosin ollut pinnassa kuin nimeksi, lähti melkein Nitropurkkia näyttämällä. Keskiöissäkin on ollut joku tarra, mihin lie irronnut.
Rengasvalinta vaikuttaa kuitenkin onnistuneelta: luonnollisesti hieman kovempi kui 65-sarjalainen, mutta yllättävän hiljainen ja hyvä ajaa.
Rengasvalinta vaikuttaa kuitenkin onnistuneelta: luonnollisesti hieman kovempi kui 65-sarjalainen, mutta yllättävän hiljainen ja hyvä ajaa.
Meitillä on tuo setti allaeikä vanteissa ole valittamista, ainakaan vielä. Hintakin on ihan sopiva. Tuolta saa varmaan muuten tilattua noita keskilätkiä VW tai Audi logoilla.
Mulla on kumeina halpikset 235/45 17" ja aivan sairaan kova meteli & pirun koviltakin tuntuu. Painetta on kyllä aika reippaasti, rapiat 3 baria, pitäisi vähän laskea vähemmäksi ja kokeilla miltä se meno maistuu. Millaisilla paneilla ajelette aluvanteiden kanssa?
Saa kyllä ihan tosissaan varoa poikkiuria. Olenkin todennut tänä suvena monen sillan poikkisaumat erittäin ikäviksi...meinaa paikat lähteä hampaista ja pikkutavarat lentelee pitkin ohjaamoa kun oikein tärskäyttää. Melkein jo odottelee milloin saa laittaa talvirenkaat alle.
Mulla on kumeina halpikset 235/45 17" ja aivan sairaan kova meteli & pirun koviltakin tuntuu. Painetta on kyllä aika reippaasti, rapiat 3 baria, pitäisi vähän laskea vähemmäksi ja kokeilla miltä se meno maistuu. Millaisilla paneilla ajelette aluvanteiden kanssa?
Saa kyllä ihan tosissaan varoa poikkiuria. Olenkin todennut tänä suvena monen sillan poikkisaumat erittäin ikäviksi...meinaa paikat lähteä hampaista ja pikkutavarat lentelee pitkin ohjaamoa kun oikein tärskäyttää. Melkein jo odottelee milloin saa laittaa talvirenkaat alle.
Rengasliikkeen kanssa tuota painetta tuumailtiin ja tultiin siihen tulokseen, että nelivetoiseen 2.8 bar molemmille akseleille on passeli tuolle kumille. Ohjekirjan suositus 215/65R15 renkaalle on 2.4/2.8-3.0 bar.
Näyttävyyden kustannuksella joutuu matalien ja leveitten renkaitten omistaja kärsimään joskus hieman epämukavuutta. Maxxis -renkaissa melu on erilaatuista kuin edellisissä nokialaisissa, jotka eivät juuri melulla häirinneet. Näissä kuuluu pientä vollotusta aivan pienilläkin nopeuksilla, mutta yllättäen melu ei paljoa lisäännykään vauhdin kasvaessa.
Näyttävyyden kustannuksella joutuu matalien ja leveitten renkaitten omistaja kärsimään joskus hieman epämukavuutta. Maxxis -renkaissa melu on erilaatuista kuin edellisissä nokialaisissa, jotka eivät juuri melulla häirinneet. Näissä kuuluu pientä vollotusta aivan pienilläkin nopeuksilla, mutta yllättäen melu ei paljoa lisäännykään vauhdin kasvaessa.
Jotakin selkeää hyötyä matalammasta profiilista ja pienestä leveyden lisäyksestä on: ohjaus reagoi paljon terhakammin kuin ennen, mitä ei kannata lukea niin, että ajokäytös olisi muuttunut veteleväksi, hakevaksi tai uraherkäksi.
e: topikin master-otsikko vaihdettu hieman kuvaavammaksi. Aikaisempi oli hieman, sanoisinko, epämääräinen.
e: topikin master-otsikko vaihdettu hieman kuvaavammaksi. Aikaisempi oli hieman, sanoisinko, epämääräinen.
Otsikon epämääräisyydestä en tiedä, mutta olit kryptannut sen kyllä niin tehokkaasti, että meinasi jäädä lukematta koko topikki. :)
En jaksa lukea koko romaania läpi joten kysyn suoran kysymyksen: Olikos tässä lukkarin autossa madallusjouset, ja jos on, niin millaiset? Omaan en noiden JOM-teräsbetoni-mustekynänjousten kaveriksi kyllä mitään matalia kumeja laittaisi, on sen verran kova jo nytkin. Laatujousilla tietysti eri juttu, mutta meillä siis näin. :/
En jaksa lukea koko romaania läpi joten kysyn suoran kysymyksen: Olikos tässä lukkarin autossa madallusjouset, ja jos on, niin millaiset? Omaan en noiden JOM-teräsbetoni-mustekynänjousten kaveriksi kyllä mitään matalia kumeja laittaisi, on sen verran kova jo nytkin. Laatujousilla tietysti eri juttu, mutta meillä siis näin. :/
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 139 vierailijaa