VW Caravelle GL syncro T4

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

Alipainepumpun vaihto

ViestiKirjoittaja lukkari » 22.6.2008 19:14

Alipainepumpun remppa oli odottanut jo pitkään, lähinnä siksi, että tuossa jobissa kuulemma paskaantuu kädet ja vanha dieselin öljy ei lähde käsistä ihan eka pesulla. Kun panssari oli vielä irti, päätin tarttua toimeen. Hommassa tarvitaan kunnollinen 13 mm piippuavain, sillä alempi kiinnitysmutteri on inhottavassa paikassa -älä nylppää sitä!

Kuva
Kuvassa vasemmalla oleva alipaineletku kannattaa irrottaa ensimmäisenä. Suuttimien välissä sijaitseja ylempi kiinnityspultti on hieman helpompi tapaus

Kuva
Tässä vaiheessa kannattaa laittaa astia alle, sillä öljyä tulee pihalle muttereita löysättäessä. Jousen vaikutuksesta pumppu irtoaa herkästi ja käyttötanko luiskahtaa ulos. Yllättävän siistissä kunnossa näytti olevan. Ilmeisen lujaa terästä, kun ei juuri kulumisen jälkeä näkynyt. Kuvassa näkyvä viiste lienee öljykieroa avittamassa.

Kuva Kuva

Eipä tuossa vanhassa mitään ihmellistä näkynyt, pitää joskus purkaa atomeiksi ja puhdistaa huolella uusiokäyttöä varten.

Kuva Kuva

"Refitting is reversal to removal", kuten kuuluisa Haynes sanoisi. Pumpun vastajousi kuitenkin puskee vastaan, joten voimalla pitää punnertaa, että saa mutterit kiinni, Pumppu paikoillaan

Kuva

Pohjapanssarinkin saattoi hyvällä omallatunnolla hiissata paikoilleen. Äänieristettä olisi mahtunut enemmänkin, mutta ajattelin, että laitetaan saman verran kuin tehtaalla. Takaosan kulmiin laitoin uudet kumitalla kohtiin, jossa korissa on vastaavat. Tilkkutäkki.

Kuva Kuva

Puuhailun lomassa tuli korjattua eberin vuotava pakoputki!

Uusi pumppu hiljensi kilkatusta kummasti ja pohjapanssari tukevasti paikoillaan hiljentää ääniä ainakin ulospäin.
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 17:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 22.6.2008 19:50

Mites tuo pohjapansari, oletko havainnoinut -nyt kun olet ajellut ilman sitä- että vaikuttaako se minkä verran maantiesuhinaan, tai siis sen kantautumiseen kabiiniin? Downforcenhan tuon puute tuhoaa, se on selvä, mutta asiaa kompensoivat mukavasti nypityt nastarenkaat - ne mahdollistavat downforcen puuttuessakin mahtavat kaarrenopeudet. Ei tule mitään. No, kysyn uudelleen ellei tämä nyt tästä käy selväksi.

Hyvät ohjeet pumppuremppaan, tak.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 22.6.2008 20:38

Hieman vaikea sanoa noista melujutuista: Nokian H on hyvin hiljainen rengas, mutta toisaalta puuttuvat sisälokarit lisäävät osaltaan melua. En ole käynyt maantiellä panssarin asennuksen jälkeen, joten vielä ei voi sanoa mitään. Meinasin ostaa hinkillisen Katepalia ja laittaa hieman lisää ainetta lokarien pyöräholviin. Johan on kumma, jos ei hiljene.

Syncro ja downforce taitavat olla yhtä vahvoja kombinaatioita kuin rehellinen ja poliitikko.

Kerran olen nyppinyt nastat renkaista ja toiste sitä en tee. Mieluummin jätän vaikka sen subbarin ja kilowatin vahvarin ostamatta kuin tingin renkaista, sen olen yli neljännesvuosisadan ajourallani oppinut.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 22.6.2008 20:54

No kerroppas kokemuksia kun olet päästellyt katiskalla kunnolla panssari paikallaan. Sillä tässä utelen, kun olisi mahdollisesti panssari tiedossa. Omasta autosta on joku öljynsuodatimen veihtamiseen kyllästynyt on heittänyt sen mäkeen.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 23.6.2008 9:15

Olisikohan kuitenkin ollut helpompaa tehdä panssariin suodattimen mentävä aukko? Omassani sellainen löytyy viimeisimmän öljynvaihtofirman jäljiltä.
Onhan se toki niin, että tuota panssaria on lähes mahdoton saada irti, kun auto on ns. sillalla eikä esim. käpälänosturilla. Parin Audin muovisia härpäkkeitä olen kotioloissa tuskissani irrotellut, enkä yhtään ihmettele, miksi noihin järkiään rälläköidään reikä öljynvaihtoa varten.

Otetaan vastaan hyviä vinkkejä takaluukun merkkien ehostukseen. Eräässä toisessa ehostin vastaavan tuotteen noin, auton väri siis valkoinen
Kuva
Tuo isompi merkki maksaa uutena yli 50€ eikä saatavuudestakaan ole tietoa.
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 18:00. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 23.6.2008 9:23

Kaverille olivat vasta hiljan kirjoittaneet sakon valoraudasta ilman valoja

Palaten hieman tuohon taannoiseen aiheeseen: nyt kun olen kiinnittänyt asiaan huomiota ja tien päällä tuhannen pari kilometriä viettäneenä pakuja seuraillen, olen havainnut kymmenittäin (eritoten uudehkoja) pakuja, joissa tuollainen rauta on, mutta ilman kiinnitettyjä lisävaloja.
Outo juttu.

Mr. DDR
-
Viestit: 86
Liittynyt: 1.8.2006 19:37

ViestiKirjoittaja Mr. DDR » 23.6.2008 11:51

Otetaan vastaan hyviä vinkkejä takaluukun merkkien ehostukseen


Eikö merkittömyys ole vaihtoehto? Sekin tuninkia osaltaan

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 23.6.2008 12:19

Jos kyseessä olisi perus transu, niin en epäröisi hetkeäkään. Yksi vaihtoehto erottua massasta on jättää merkit pois, mutta tässä tapauksessa kukaan ei tietäisi, että kyseessä on sekä Caravelle, GL että syncro. Sen verran narsisti olen, että en haluaisi piilottaa kynttilää vakan alle.
Aikanaan, kun ajelin ykkösmallin golffilla, kulahtaneita merkkejä tuli tuhrittua hopeatussilla ja jälki oli kyllä *sen näköistä*, kestävyydestä puhumattakaan.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 23.6.2008 19:11

Konehuoneessa ährätessäni, käsi osui hehkusulakkeen koteloon, joka hehkui kuumuuttaan. Oli ilmeisesti jossakin vaiheessa esiintynyt ylimenovastusta, kun sulake mureni käsiin ja rasiakin oli saanut hieman sulaa

Kuva
Motonetista löytyi vastaava osa ja ehyt 100A sulake. Rasia sopii paikoilleen kuten orkkis.
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 18:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 23.6.2008 20:23

Jos noihin merkkeihin hakee alkuperäiskiiltoa niin mitenköhän mahtais toimia bilteman hopeakromispray noissa merkeissä, onko kellään kokemusta kyseisestä maalista?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 23.6.2008 20:31

Ainakin se huono puoli niissä on, ettei kestä yhtään hankausta.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 23.6.2008 22:09

maalasin takaluukun kahvan kyseisellä maalilla, sama jälki olisi tullut vannehopealla....

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 24.6.2008 7:09

Bilteman hopeakromisprayssa ei ole kromia muutakuin nimessä.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 24.6.2008 7:47

Tuolla kuva (pdf) siitä, mitä kaikkia merkkejä moisessa kikottimessa on ollut tarjolla.
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 18:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

busdriver
-
Viestit: 91
Liittynyt: 8.8.2007 14:37

ViestiKirjoittaja busdriver » 24.6.2008 20:02

mitenköhän mahtais toimia bilteman hopeakromispray


Maalasin takaluukun VW logon juuri kyseisellä maalilla ja näytti aluksi ihan hyvältä. Tosin ei se kyllä kovin kromiselta näyttänyt, lähinnä hopealta.
Nyt kun merkki on ollut reilun kuukauden päivät takahutlarin kannessa kiinni niin huomasin että siihen on tullut hiushalkeamia. Varmaan syksyllä on maalit kadonnut merkistä. Ei kestä ulkokäyttöä eikä minkäänlaista hankausta.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

TFL

ViestiKirjoittaja lukkari » 29.6.2008 17:55

Jussina väkersin nokalle Hellan päivänvalosarjan. Tunnetaan myös nostalgisesti huomiovaloina. Valot ovat about toiseksi viimeisintä sukupolvea ja toimivat H6W halogeenipolttimolla.

Kuva

Lyhtyjen vaikutuksesta auton ulkonäköön voi olla monta mieltä, mutta käyttökelpoisuus kävi visuaalisuuden edelle: valot syttyvät automaattisesti laturiohjattuna. Sähköäkin noilla hieman säästää ja oikeasti, nuo näkyvät etäälle.

Puolesta päivästä saakka on satanut, on siis ekologinen mahdollisuus pölyyntyneen auton pesuun. Apuna lampaanvillainen Mequairs´in kinnas

Kuva
Aluksi tuohon ei meinannut tottua millään sienen jäljiltä, mutta nyt en luopuisi millään.
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 18:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

pagiboy
-
Viestit: 47
Liittynyt: 13.8.2005 19:25

ViestiKirjoittaja pagiboy » 29.6.2008 23:14

olenko väärässä vai näinkö tämän auton joensuussa kuurnankadulla about vk sitten??

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 30.6.2008 6:42

Kylläpä tämä siellä useamman kerran viikossa liikuskelee.

Kokemuksia vaimennetusta pohjapanssarista: muutaman reissun tien päällä tehneenä tuntuu selkeästi siltä, että melutaso on laskenut. Varsinkin rengasäänet tuntuvat vaimenneen.

Vanha eriste oli aika muhjua, hieman kuin raejuustoa. Öljyvuoto oli hieman koetellut eristeen kestoa: kampiakselin hihnapyörän päästä puuttui yksi öljypohjan kiinnitysruuvi ja loputkin kaipasivat kiristystä, vaan eipä vuoda enää. Eristettä ei ammeen laidoillekaan ollut riittänyt.

Suosittelen siis lämpimästi pohjapanssarin asentamista, jos sitä ei ennestään ole ja jos sellainen on, pistämään eristeet kunnolla kiinni. Kannattaa myös katsoa, että kiinnitysruuvit ovat tiukassa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 5.7.2008 10:20

Muutama viikko maalauksesta uskaltaa jo vahan levittää pintaan. Ihme ainetta tuo Mequair´s NXT: ohjeen mukaan levitetään koko auton pinnalle ja annetaan kuivua varjossa. Sitten vain sipaistaa kiiltäväksi. Auringossa vahausta ei luonnollisesti suositella, mutta näin kuitenkin tein. Minkäänlaista kiinni palamista ei ole havaittavissa. Yleensä vahan levitys on kevyempää puuhaa kuin kiillotus, mutta tämä aine käyttäytyy päinvastoin.

Kuva
Lasitkin olivat yllättävän pinttyneessä kunnossa mm. maalisumun jäljiltä. Rättilaikalla saa aikaan pieniä ihmeitä. Röpelömusta peilikin rupeaa himmeästi kiiltämään, kun jaksaa hinkata.

Kuva
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 18:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 6.7.2008 14:53

Ensimmäinen kokeilu takaluukun merkin ehostuksesta näyttää tältä

Kuva

Ei ollut mitään aavistusta, miltä tuo tulee näyttämään, mutta kokeilu ei maksanut juuri mitään ja testi voidaan uusia. Idea on mielestäni toimiva. Pohjaväri voisi tosiaankin olla jotain muuta kuin Motonetin vannehopea. Huomasin myöhemmin, että hyllyssä olisi ollut antrasiitin väristä Audin sävyäkin.
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 18:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 6.7.2008 19:34

Merkkihän on tyylikäs siinä kuin autokin. Mites tuota semmonen juttu, oletko ajatellut laittaa takapuskuriin toiselle puolelle dummy-sumuvalon, vai onko tehdas-look cool? :)

Onhan se, mutta ei olisi ruma tämä toinenkaan vaihtoehto.

Nyt mennään jo yksityisyyden suojan piiriin, mutta kiinnostaisi kovasti tietää montako pakun rattia omistat? Oiskoon niitä useampipuolaisia jouten, ja mihin hintaan?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 7.7.2008 8:17

Kiitosta. Joku muukin sitä dummya ehdotteli, mutta en ole vielä lämmennyt ajatukselle. Käsittääkseni tuo oikea kulma menisi vaihtoon, jos sen feikkisumarin siihen haluaisi ja sitten se pitäisi vielä maalata.
Onhan noita ratteja, myyntiosastolakin löytyy yksi Edition Blue.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 7.7.2008 11:38

Kulmaahan ei tarvitse vaihtaa, puhkoo vaan siihen tuon jo olemassa olevan reiän. Haastetta tarjoaa tietysti se että purkuri on korin värinen. Valo, kuten dummykin, kiinnittyy kynsillään reikään. Näin ainakin minulla.

Kurkataanpas myyntiosastoa----->

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 7.7.2008 14:16

Kuva Kuva On siinä tuon verran eroa.

Purku-Pojilla Joensuussa on purettuna ilmeisesti saksantuonti-caravelle, jossa oli mm. paljon sisustan osia, mm. paneeleita (väri vaalea harmaa). Myös pohjapanssari oli irrallaan, hinta 50€ ei kuulostanut ollenkaan pahalta. Myös kuskin puolen liukuikkunamoduuli oli vielä paikallaan, 80€.
Korissa oli myös kiinni alkuperäinen Saint-Gobain -kattoikkuna. Ei aivan finlandiaa, sillä tuo malli on varustettu mm. vesikaukalolla ja vedenpoistoletkuilla.

Tyydyin evakuoimaan alkuperäisen järeän tunkin ja orkkis varoituskolmion perävaunua varten.
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 18:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 7.7.2008 18:52

No kehveli, erilainenhan se on tuo vanhemman puskimen toinen nurkka. Yhdistyneitten kuningaskuntien ebay auki? :)

Pitäs vissiin keretä käymään Joensuussa, kiinnostas eritoten tuo panssari. Ikkunoita en taida viitsiä vaihtaa, kun tuossa omassa on nuo lämpölasit. Ja kalvotkaan tuskin sattuvat samaa sävyä, jos ne vetää siihen liukulasiin 40 v. j.k.t.k* :/

*jälkeen kainuuntaksikalvotuksen.

oh5yw
-
Viestit: 51
Liittynyt: 1.6.2007 9:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja oh5yw » 8.7.2008 7:02

...liukuikkuna olis mannaa retkeilyautoon, harmi kun matkaa on 300km....

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 8.7.2008 7:16

Pitänee käydä poimimassa lasi talteen.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 8.7.2008 20:33

Tästä kuvasta taitaa olla lähipäivinä hyötyä:

Kuva

Lähinnä tuosta suodattimen reiän paikasta. Tai sitten värkkään peltiin

saranan, kuten nämä hurmurit.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 9.7.2008 8:15

Jos en väärin muista nähneeni, ostamaasi ammeeseen on joku tuon aukon jo ehtinyt nakertaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

Hiljainen suljin

ViestiKirjoittaja lukkari » 12.7.2008 12:43

Ulkomailta saadun vinkin perusteella päätin hankkia hilut tuollaiseen liukuoven kahvaan, jolla saa oven suljettua sisältä hieman hiljaisemmin.

Kuva

Osat tulivat marmoritiskin kautta Saksasta ja hinta hieman pompsahti. Nuo Westfalian kilkkeet ovat joskus yllättävän arvokkaita.
Vinkkisivu ja sieltä Innen und Extras ja "Schiebetür leise Schliessen". Nuo hinnat ei sitten Suomessa päde laisinkaan.
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 18:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

W8 sisävalon modausta ja viivepiirin asennusta

ViestiKirjoittaja lukkari » 20.7.2008 19:06

Keväällä modasin W8 sisävaloon siniset ledit punaisien tilalle. Kiitokset toisaalla ttaljalle ohjeesta.

Valoisana aikana sisävaloa ei isommin ole tarvinnut, mutta nyt varjojen pidetessä alkaa tuotakin tarvita.

Yksi ongelmahan W8 -valossa on viiveen puute, joka orkkisvalossa on. Halusin toiminteeseen riittävän pitkän paloajan, hitaasti himmenevän sammumisen ja viiveen terminoitumisen virran kytkennän jälkeen. Jenkkiläinen elektroniikkapulju kauppaa tuon näköistä purkkia

Kuva
Tuossa on juuri vaatimani ominaisuudet, oikeastaan puuttumaan jää katkaisu oven ollessa auki esim. 5 minuuttia.

Kytkentä on helppo, purkin neljä piuhaa (jatkuva +12V, maa, ovikytkin ja virtalukko) voidaan kytkeä suoraan W8 -valon adapterijohdon rinnalle. Purkki mahtuu kattoverhouksen alle.
Valaisinta varten lyhdyn aukkoa pitää suurentaa hieman, se onnistyy mattoveitsellä. Alkuperäinen metallinen asennuskehys on osin käyttökelpoinen, kun sen halkaisee

Kuva Kuva Kuva
Lopputulos on jopa onnistuneempi kuin odotin, tuskin maltan odottaa illan pimenemistä ja testisessiota.

Kuva Kuva
Valaisimen näppäinten toimintalogiikka on hieman outo, mutta kaipa siihen tottuu. Hieman kuin speden spelien muistikonsolia pelaisi.
Kytkin valaistuksen virtalukko-ohjauksen virtalukon ensimmäisen pykälän taakse, jolloin valo sammuu oven sulkemisen ja avaimen käännön jälkeen noin viidessä sekunnissa, muutoin viive on noin 20 sekuntia.
Video (wmv)
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 18:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 20.7.2008 19:09

Mistä kaupasta löysit tuon "purkin" ?

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 20.7.2008 19:11

Hienosti toimii tuo viive.
On jäänyt vähän epäselväksi, että mitä erilaista tässä W8 valossa on normaali kattovaloon verrattuna?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 20.7.2008 19:16

http://www.webelectricproducts.com
Asennusohje osiosta instructions.

W8 -valossa on ledeillä valaistut käyttökytkimet ja tuo ledeillä toteutettu ns. ambient -toiminto, joka valaisee keskikonsolin alueen, kun virta on päällä. Siis sellainen tunnelmavalaistus on päällä koko ajan. Lisäksi tuossa on kaksi sisävaloa ja lukuvalot molemmille puolille, kytkettävissä erikseen.
Viimeksi muokannut lukkari, 21.7.2008 7:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 20.7.2008 19:18

Kiitoksia selvennyksestä. Tuommoinenhan on sitten ihan mukava lisä.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 20.7.2008 19:27

Ihan mukava varuste, jota tuskin kuitenkaan olisin asentanut ilman viivepiiriä. En vielä ehtinyt testaamaan, miten viive toimii matkustamon valojen kanssa: siellä on neljä kappaletta valaisimia ledipolttimoilla ja tunnetustihan tuollaiset piirit ovat ihan kuutamolla muiden kuin hehkulankapolttimoiden suhteen.
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 18:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Turo
-
Viestit: 31
Liittynyt: 30.3.2008 23:40

ViestiKirjoittaja Turo » 22.7.2008 9:12

Testatkaas vaan nopeasti et miten se toimii ja tuleeko siinä mitään ongelmia, niin pääsee itekkin tekemään tommosen autoon.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 22.7.2008 15:53

Testasin systeemiä myös noilla kolmella ledipolttimolla varustetulla valaisimella yhdessä W8-valon kanssa: toimi hienosti ja valot hiipuivat arvokkaan hitaasti. Vaatii piiriin siis ainakin yhden hehkulankapolttimon kuormaksi.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 24.7.2008 15:49

Näköjään toimii himmennin ilman hehkulamppukuormaakin. Sitten vaan hankkimaan ledipolttimot tuohon valaisimeen.

Kuva

Huomiovalojen H6W hehkupolttimoiden tilalle laitoin hieman kylmempää valoa tarjoavat ledipolttimot, sopivat paremmin parkkivalojen sävyyn.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 25.7.2008 17:36

Konepellin syncro-tarra lähti vanhojen maalien mukana. Uutta ei enää saa varaosana, joten sellainen piti tilata jenkeistä. Valitettavasti sellaisen saa vain T3:n hieman erilaisella fontilla ja välistyksellä. Uudemmassa mallissa hieman kaareva konepellin reuna tuo myös haastetta tarran sijoittamiseen.

Kuva
Toistaiseksi saa välttää, pitää joltaki tarrapajalta kysyä, tekisikö alkuperäisen mallin mukaan lähemmäs oikean.

Vaihdekepin mansetin päälle löytyi tuollainen aitonahkainen säkki. Päässä oleva nahkainen nuppi on hieman kulahtanut (tyyppivika, nahka kuluu puhki), pitää metsästää uusi. Kaikille nupinvaihtajille tiedoksi ja päänvaivaksi: henkilömallin nupissa on sitten pienempi kierre kuin bussin nupissa.
Kuva

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 25.7.2008 18:48

Näin joskus jossain myynnissä portteriin tarkoitettua teräksistä vaihdekeppiä, ja toimitukseen kuului mukaan koko karahka pusseineen ja nuppeineen. Oli ulkomailla, joten älyvajauksesta ja vakavasta e-bay-kehitysvammasta johtuen kepukkabisnekset juuttuivat ihailun asteelle. Olikohan siinä jopa puinen käyttöliittymä?

Syntisen hienolta näyttää tuo lukkarin pirssi. Kuvia katsellessa tulee mieleen, että ennättääköhän lukkarikaan tehdä vapaa-ajallaan mitää muuta kuin hinkata autoa? :)

Omat projektit ovat nyt tuoreen perheenlisäyksen johdosta hieman jäissä, menee aika imettäessä ja pyllyä pestessä. :/

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 27.7.2008 14:57

ennättääköhän lukkarikaan tehdä vapaa-ajallaan mitää muuta kuin hinkata autoa?

Juu, ehtii. Hieman samanlaista kuin hieman iäkkäämpien käyttöautojen ropaus, on muutaman vuosikymmenen takaisten äänentoistolaitteiden kunnostus ja puunaus. joku tykkää, että pitää olla kaikenlaista kilkettä ja kaiken on toimittava hipaisten ja sähköllä, itse tykkään pitkälti mekaanisista ratkaisuista, joista oikeasti tuntee, mita esim. kytkimen käännöllä tapahtuu. Vanhoissa vehkeissä tuo metallin käyttö on myös hieman enemmän in kuin nykyvehkeissä.
Tuossa osa tällä hetkellä nurkissa lojuvasta kalustosta, loput on tälläkin hetkellä käytössä. Laitteistokasan yläpuolella osa koiraharrastukseen liittyvää oheissälää.

Kokeilin paikalleen tuollaista uudemman mallin puskuria, aika muhkean näköinen

Kuva
Noita pyöreitä on ilmeisesti useampaa mallia, sillä olen nähnyt noissa vanhemmissa samanlaista, mutta tuo ei kyllä käy mitenkään, sen verran iso rako jää puskurin ja keulan väliin, liekö kyse feisliftin puskurista. Varaosakuvasto ei tarjoa apua moiseen, kuvat näyttävät vuosimallista toiseen aivan samanlaiselta. Tuo kuori on varaosanumeroltaan 7D0 807 101K

Kuva
Viimeksi muokannut lukkari, 15.10.2020 18:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 27.7.2008 18:12

Jotain outoa tuossa ehkä on, koska en muista omassa vaihtopuskurissani olleen noita yläreunan reikiä. Tutkin asiaa kun menen liki autoa.

Erilaiselta vaikuttaa, katoppa:

http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... a009-4.jpg

http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... a008-5.jpg

Peksi
ffp jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 17.7.2003 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peksi » 27.7.2008 19:50

Tuo sun puskuris on "caravellekeulaisen". 96-> tavallisen kanttivaloisen puskuri on samannäköinen mutta kiinnitys siis perinteiseen tapaan.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 28.7.2008 8:19

Juu, aivan. Itse asiassa en ostanut edes sikaa säkissä, oli minulla kyllä kuva tuotteesta, josta olisi selvinnyt, että kiinnitystapa on eri. En kuitenkaan arvannut, että muodoissa on noin paljon eroa.
No, ei se kallis ollut. Kuori on kuitenkin hyvässä kunnossa ja sitä pohjamaalattua mallia, joka maksaa marmoritiskin varaosana jotain 1100€. Jos ei muuta käyttöä keksi, niin tuon kanssa on hyvä lähteä talvella pulkkamäkeen.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 28.7.2008 10:10

eli toi hooveeämmän puskin menee heittämällä tuohon vanhemman malliseen?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 28.7.2008 10:34

Niinhän se taitaa mennä, siellä on vissiin jokin styroxpalikka välissä sovitteena/fyllinä.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 28.7.2008 12:59

^Juuri näin, herrat puhuvat asiaa. Puskurin rautarungon ja kuoren väliin tulee kahdesta osasta koottava styrox-sovite, joka kerää asennuksesta löysät pois. Kiinnitys rekisterikilven kolon reunoista M8-pulteilla, kuten vanhemmassakin puskurimallissa, ja päädyt kiinnitetään tukiraudoilla ja ruuveilla lokasuojiin/ runkopalkkiin. Todella helppo asennus, mikäli se styrox on tallessa ja ehyt.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 28.7.2008 13:08

Kuoma tarkoittaa osaa #19. Mitä olen puskuritarjontaa kotimaassa ja ihmemaa-ebayssa seurannut, nuo styroxpalikat ovat harvinaista herkkua. Mikään ei tosin estä sellaisten valmistusta uretaanista.
Toisekseen, pohjamaalatun (ehjän) pyöreän kuoren löytäminen voi olla vaikeaa. Tahtovat pääasiassa olla mustaa tavaraa ja jos sen haluaa maalata, joutuu hieman hiomaan.
Viimeksi muokannut lukkari, 20.10.2020 10:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 28.7.2008 13:39

Juuri näin. Osan harvinaisuus on toisaalta ymmärrettävää kun jäsentelee asiaa purkuautojen kohtaloiden kautta. Aika moni purkuauto on saanut tuomionsa keulakolarin takia, ja mahtaa olla styrox materiaalina helpommin antautuvaa kuin ABS-muovi tai teräs?

Uuden osan hintaa ei uskalla edes arvailla - jos noita nyt yleensä irtaallaan toimitetaankaan.

Tulipa muuten sellainen asia mieleen, että ensimmäinen puskuri jonka ostin oli epäkurantti laadultaan ja palautin sen purkaamolle jonka tiedätkin. Olisikohan se sielä vielä tallessa, koska en usko kenenkään hullun ryhtyvän siitä enää kalua tekemään.Hintaa oli muistaakseni 70€.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 28.7.2008 14:12

Hajallisesta kuoresta tuo on jo ryöstöä. Uusi maalaamaton kuori maksaa kuitenkin alle kolmen sadan marmoritiskillä.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 3.8.2008 17:35

Tilasin sisälyhtyyn kiinalaiset halppispolttimot viidellä ledillä

Kuva
Ei liene vaikea arvata, mikä noista neljästä on hehkulankapolttimo

Kuva

Kokonaisuus miellyttää silmää ja himmennin toimii, kuten aiemminkin, verrokkina lyhty hehkulankapolttimoilla

Kuva Kuva
Tarkkana sitten, kun laittaa tuollaisia polttimoita orkkisvalaisimeen: tässä polttimossa on liitinkarvat plus ja miinus molemmin puolin, milloin tämä kanta oikosulkeutuu. Tavan polttimossa liitinkarvat on vain ristikkäisillä sivuilla. W8-lyhdyn kannat W5W -polttimoille ovat erilaiset.

Kuva

Kovasti olen tälläkin foorumilla haukkunut kaukoidän valaisintuotteita. Piti kuitenkin laittaa sellaiset taakse, jotta tietää sitten mitä puhuu. Tämän TYC- merkkisen parin laatu vaikutti ihan kunnolliselta eikä sopivuudessakaan ei ollut isommin moitittavaa (pitää hieman kuskinpuolen lyhtyä passata suoraan). Orkkikset saa aina paikoilleen muutamassa minuutissa.
Kuvassa näkyvät myös uuden paikan löytäneet parkkitutkan silmät.

Kuva
Viimeksi muokannut lukkari, 20.10.2020 10:52. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 3.8.2008 17:40

Takavalot passaa kuin isä äitin päälle, 11 pistettä.

Hajallisesta kuoresta tuo on jo ryöstöä.


Se 70€ oli siis koko puskuri asennusvalmiina kaikkine osineen, että ei minusta mahdottoman kallis.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 3.8.2008 17:43

No, jos siinä on hilut mukana ja sen voi harsia kasaan, voi se olla mahdollisuuksien rajoissa. Purku-pojilla maksaa ihan ehjä kuori satasen.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 3.8.2008 18:46

Tämä alkaa olla kyllä todella komea kaikinpuolin. Vielä jotku 18" alut alle, niin ulkonäkökin on kunnossa. -> :)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 4.8.2008 7:31

Kiitosta.
Kun on sama rengaskoko kesät talvet, löytyy tosipaikan tullen oikean kokoinen vararengas toisesta setistä -syncro kun ei oikein pidä erikokoisista renkaista. Tämä rengaskoko (215/65R15) tuolla vannespeksillä on taatusti järkevin, mitä tuohon autoon voi laittaa. Toki laadukkaita merkkirenkaita löytyy isommastakin koosta, mutta tuolla kantavuudella niille kertyy hintaa -vanteista puhumattakaan. Mitään halppisvannetta en kelpuuttaisi kuitenkaan.
Tuli tuossa aamusella mieleen: 80-luvun alkupuolelta saakka olen autolla ajanut eikä yhdessäkään omistamassani autossani ole ollut yli 15" renkaita -silkkaa sattumaa kuitenkin.

e: Itse asiassa, esim. 225/50R17 rengas on kehältään jokseenkin sama kuin orkkiskoko ja siitä löytyy merkkirenkaanakin hyvin kantavuuksia. Pitääpä laittaa vanteita hakuun.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 4.8.2008 14:51

Saksan kauppa myy uutta Caravelle -badgea

Kuva
Uusi syncro merkki on jo melkein näpeissä, mutta priima GL-tunnus on vielä hakusassa.

Keulan ilme koheni hieman uudella merkittömällä maskilla, vanha olikin hieman huonossa kunnossa. Hajanaista keulan ilmettä pitäisi saada siistittyä, tavaraa on yksinkertaisesti liikaa. Yhtenäinen keulapelti on projektin alla ja puskurijutut on vaiheessa

Kuva
Viimeksi muokannut lukkari, 20.10.2020 10:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 6.8.2008 8:29

Käyttöentisöinti oem-osilla on joskus haastavaa, mutta palkitsevaa. Hieman osaluetteloiden tutkintaa ja kysely paikalliselta marmoritiskiltä: Ruotsin kautta tilaten saa uuden syncro-badgen takapaksiin alle kolmeen kymppiin, maailmalla huutelevat mokomasta mahdottomia. GL -merkki rakentuu -90 -luvun alun Golf_GL -badgesta, joka maksaa uutena alle kympin -jopa alle käytettyjen ebay-hinnan.
Tällaista pikkupiperrystähän tämä on, mutta kun autossa ei mitään isompaakaan korjattavaa ole (koputtaa maalaamatonta puuta), niin voi näperrellä detaljien parissa.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 6.8.2008 9:05

Joko on sopivat 17" vanteet osuneet kohdalle?
Jos OEM-linjalla pysytään, niin A8 (Replica) tai RS4 (Replica) vanne voisi olla tyyliin sopiva?

http://www.alien2nrs.com/images/vw_sivusta.jpg

Tai

http://www.vwtransporter-styling.com/e1 ... whitey.jpg

Esimerkiksi 17" RS4 Replicat 5x100/5x112 tuplajaolla irtosi Kiiltovaunusta uutena hintaan 447€/sarja... Pultit ja VW keskimerkit kuuluvat hintaan. Kohtuuhintaiset, ja tyyliin sopivat vanteet. Eivät ehkä kovin harvinaiset, mutta kaikki alkaa olla nykypäivänä sitä tusinaa...

EDIT. Muokkasin kuvat linkeiksi niin eivät sotke topickkia.
Viimeksi muokannut EscMk3, 6.8.2008 9:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 6.8.2008 9:10

Sitä tusinalinjaa yritän juuri välttää. Tällä hakemisella ei ole vielä sattunut (kukkarolle) sopivaa kohdalle.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 6.8.2008 9:23

Täällä on haaveissa ostaa jotkut todella mäntit vanteet ja kiillottaa ne. Vahingosta viisastuneena seuraavat ovat tosin sorvin kautta kulkeneet, hiekkavalujäljestä en ala enää kiiltävää tekemään. Ongelmana on lähinnä kantavuus, en mielellään laita bussiin henkilöauton vanteita.



Jotain

Tämmöstä?

Perversionsa kullakin. :)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 6.8.2008 11:00

Erikoisen näköisiä vanteita portteriin löytyy kyllä, mutta nuo paremman näköiset merkkivanteet ovat hyvissä hinnoissa.
AMG Monoblock olisi kiillotettuna aika riettaan näköinen setti.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 6.8.2008 12:20

Monoblockkit ovat kyllä komeat - mutta mielestäni valitettavasti vain mersun alla. Tulee samanlainen tunne kuin laittaisi Gutmannin pösö-vanteet Bentleyn alle. :)

Jotkut esim. RH:n replicat ilman AMG-logoa ja mersun keskikuppia voisivat tietysti tullakin kyseeseen.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 6.8.2008 12:50

Jahas, mersumies havahtui -) No, onhan minullakin Lorinserit, vaikka audin puoleltakin löytyisi melkein samanlaista vannetta. Jotain erikoista pitää aina olla, kyllähän kaupan hyllyltä uusia replica-vanteita saa, sen kun hakee pois vaan.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 6.8.2008 17:16

No Lorinser ei ole mielestäni niin yksiin profiloitunut mersun kanssa kuin AMG, sanoisin merkin olevan profiloitunut enemmänkin käsitteen tyyli alle. Lorinserilla on paljon komeampia vanteita kuin AMG:llä - ja puhun nyt nimen omaan vanhemmasta tuotannosta, uuteen en ole edes perehtynyt.

Ajatellaan nyt vaikka esimerkkinä Lorinserin näkemystä mersun 15-reikä kaivonkansista.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 7.8.2008 7:17

Kukahan osaisi kertoa vastauksen arvoitukseen: jokseenkin poikkeuksetta kaikissa mesen vanteissa (ja vain mesen) on pulttikehällä nuo about 6 mm reiät "koristamassa", miksiköhän?

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

ViestiKirjoittaja Kiku » 7.8.2008 8:27

Osallistun keskusteluun(anteeksi kaikille). Itte olen ettinyt Caravellen vanteita jotka sopii kyseiseen hyökkäysvaunuun, ja mielestäni jotkut raskaan näköiset kuten juuri
KuvaMesen lorinserit passaavat hienosti.
Toisaalta hakusessa ovat
Kuva
Projekt Zwo vanteet 17" koossa ja joskus Iipei tarjoaa kyseisiä vanteita, mutta nahkahousu ei vaan suostu niitä lähettelemään.
Viimeksi muokannut Kiku, 7.8.2008 8:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 7.8.2008 8:39

Kyllä nahkahousukin lähettää, kun kertoo millä tavalla se onnistuu ja maksaa "hyvin pakkaamisesta" hieman ekstraa. Eilen kyselin jenkeistä vanteita, olisi saanut nätin kierroksen uusia replicoita parisataa euroa halvemmalla kuin Suomesta, mutta rahti olisi ollut enemmän kuin vannekierroksen nimellishinta. Kalliimmissa vanteissa rahdin osuus saattaisi olla jopa siedettävä.

Sore
-
Viestit: 204
Liittynyt: 11.9.2003 15:07

ViestiKirjoittaja Sore » 7.8.2008 16:17

Jos vielä hämmennetään soppaa, mikäli persé kestää:

http://www.globalautoshop.com/wheels/mae.htm ja tuolta monoblockit. En ole eläessäni nähnyt kuin yhdet Suomen mantereella jossain Mersussa. Nuistahan se Keskinikin tais kopsata mallia vitoseen, mutta nuohan on siis kuusireikäiset. Kultaisella 90-luvulla muistelen ko.vanteita nähneeni Tuning-lehdykässä ja jo silloin rinnuksissa säpsähti runollinen kaipuu moista kylmää takometallia kohtaan. Kantavuuksista en osaa mennä mitään sanomaan, eikö ne Mersun vanteet yleensä jonkun panzervagenin painon kestä. Noh, se siitä...

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 8.8.2008 13:03

Vanneasioiden ratkaisua odotellessa (saa toki esitellä lisää nättejä vaihtoehtoja) pitäisi tuollaisesta nupista saada ehta ja ehon näköinen.

Kuva
Pitänee liottaa maalit pois, hioa tasaiseksi ja käsitellä Osmo -puuvahalla.
Viimeksi muokannut lukkari, 20.10.2020 10:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 8.8.2008 13:09

Tuo puinen ei näytä kovin tyylikkäältä, tulee mieleen halpamarkettien parin euron nupit.

Eikö joku MK4 golffin nuppi tms uudempi olisi ihan hyvä vaihtoehto?


Esim MK4 Sport Editionin nuppi on tyylikäs:
http://www.vwspeed.co.uk/volkswagen/ima ... asport.jpg
Viimeksi muokannut EscMk3, 21.8.2008 18:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 8.8.2008 13:11

Joo, myy vaan tuo puinen "paskanuppi" tänne ja osta suosiolla muovinen. =D

mazz
-
Viestit: 94
Liittynyt: 9.10.2003 9:43

ViestiKirjoittaja mazz » 8.8.2008 17:00

Tässä omasta T4:stä kuva AMG:n 8x17 vanteilla.

http://smg.photobucket.com/albums/v496/ ... 27_IMG.jpg

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 8.8.2008 19:58

Toivottavasti tämä lausunto ei aiheuta atooppista ihottumaa välilihaan, mutta minun mielestäni nuo vanteet eivät istu volkkariin parhaalla mahdollisella tavalla. Mersun vanteet ovat mersun vanteet. :/

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 9.8.2008 7:50

Itseäni kaikissa noissa vanteissa häritsee tuo selkeä mesen tallin polttomerkki eli nuo reiät pulttikehällä. Kiillotettuna ja reippaan tontituksen kera voisi näyttää hieman erilaiselta. Ennen kiillotusta voisi joku asian osaava hitsata nuo pienet reiät umpeen.
mazz: millä pulteilla AMG:n vanteet saa t4:ään kiinni? Mm. omissa Lorinsereissa on 12 mm pultinreikä (joka kyllä sorvautuu helposti 14:ään) ja hiivatin paksu kaulus, joka vaatii pitkän pultin.

Eikö joku MK4 golffin nuppi tms uudempi olisi ihan hyvä vaihtoehto?
Minulla ei ole tietoa MK4:n nupin kiinnityksestä, joten en ottanut riskiä. Lisäksi noilla on vielä kohtalaisesti hintaakin. Ostamani Passatin nuppi on varma valinta, koska se on kiinnitykseltään identtinen edellisen nahkaisen kanssa.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 9.8.2008 11:47

Minulla ei ole tietoa MK4:n nupin kiinnityksestä, joten en ottanut riskiä. Lisäksi noilla on vielä kohtalaisesti hintaakin. Ostamani Passatin nuppi on varma valinta, koska se on kiinnitykseltään identtinen edellisen nahkaisen kanssa.


MK4:sen nuppi tulee kiinni semmoisella klemmarin tyylisellä rautapannalla, jolla se puristetaan paikalleen. Toki siinä voi käyttää myös ihan tavallista klemmaria, jolla sen saa varmasti vielä lujempaan kiinni.

mazz
-
Viestit: 94
Liittynyt: 9.10.2003 9:43

ViestiKirjoittaja mazz » 9.8.2008 13:37

lukkari: raaka peli.... Porasin pultinreikiä vanteissa isommiksi ja ostin uudet pidemmät pultit.

edit: muistaakseni kartioissa oli eroa, eli pultit piti jokatapauksessa uusia.

renkaina tuossa kuvassa 235/45/17, joka liian pieni kantavuudeltaan ja myös kehältään.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 9.8.2008 14:36

Lorinserin vanteiden reikiä ei tarvinnut paljoa porailla: 14 mm pultti vain huulille ja pulttikoneella pyöräytys ja isompi reikä oli valmis. Juu, noissa tahtoo olla kartio, kun orkkis on pallo.
Eikös tuo kuitenkin aika lähellä ole oikeaa kokoa ole, taitaa olla joku 10 milliä eroa halkaisijassa orkkikseen verrattuna.

-Irppe-
-
Viestit: 21
Liittynyt: 27.3.2007 19:50

ViestiKirjoittaja -Irppe- » 19.8.2008 18:08

Näpsäkän näköinen Portteri kuvissa kuin myös livenä. Eilen tuli ajeltua perässä jonkin matkaa. Heti tajusin, että kenen auto kyseessä. Ei toista samanlaista ainakaan täällä suunnalla bongaa. :)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 20.8.2008 9:10

Kiitosta. Ei nyt ihan muotovaliota ole ollut tuosta tarkoituskaan koulia, mutta ehkä käyttövalio kuiteskin. Vannehommat on vaiheessa. Renkaat on tilattu, mutta katsotaan, saako alle laitettavaksi ennen lumia.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 21.8.2008 15:54

Noista pitäisi rakennella uudet tunnarit takaloosteriin. Mikähän siinä on, kun trendi on repiä kaikki tunnisteet takaa pois, niin meikä näkee suuren vaivan uusien merkkien etsimiseen.
Varsinkin tuo GL-tunnus on ollut tosi kiven takana. Maailmalla on kyllä, mutta kovaan hintaa tai sitten käytettyä. Marmoritiski tarjoaa halvinta, mutta heidänkin uusi tavara on ihan epäkuranttia. Yksi jo tuli Ruotsista, mutta se oli kuin hiekassa pyöritelty. Tuokaan ei ole priima, vaikka uusi onkin.

jii_bee
-
Viestit: 2415
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 21.8.2008 22:52

Kolmoskorisen GL kirjaimet passaisivat paremmin noihin muihin merkkeihin. Olisi samanlainen "kromattu" kuin nuo muut.
Tuo Golpero-teksti ilmeisesti kakkikseen tarkoitettu..?
Viimeksi muokannut jii_bee, 22.8.2008 8:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 22.8.2008 7:36

Huomasin tuon vasta saatuani tunnuksen näppiini, merkki ei ole sileä vaan "harjattu".

Fonttihan noissa vaihtelee myös mallisukupolvittain. Oppirahat on maksettava, 9.90€. Kolmosmallin vastaavan merkin hinta onkin sitten kolminkertainen 8-|

Oikeastaan aika jännittävä metsästää tuollaisia pätö osia, joilla ei lopun perin ole auton kulkuun mitään merkitystä.
Viimeksi muokannut lukkari, 20.10.2020 10:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 22.8.2008 12:09

Luin tuossa koko topikin läpi. Pakko sanoa, että hienoa työtä olet kyllä tehnyt, mukava oli lukea!

ps. jos et tarvitse tuota golf-gl merkkiä, niin vosin sen sinulta ostaa pois!

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 22.8.2008 12:21

Kiitosta. Sellaista pientä piperrystä työnteon ja lukuisien muiden harrastusten lomassa.

Kyllähän tuo merkki joutava on, laitan privaa

e: mahtaisiko kellään olla nurkissa lojumassa hieman uudemman mallin etupuskurin "nahkaa". Hieman huonompikuntoisetkin käyvät, kunhan ei paloja puutu?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 25.8.2008 11:36

Jotkut esim. RH:n replicat ilman AMG-logoa ja mersun keskikuppia voisivat tietysti tullakin kyseeseen.

Mites olis Intra? 368€ kotiin tuotuna hieman himottaisi, keskikuppi tietty pitäisi vaihtaa.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 25.8.2008 12:58

No eikös tuo oo jo sen verran bargain-luokan kauppa että eikun vannetta tulemaan? Keskikupeista nyt selviää vaikka hiomalla ne tasaisiksi ja liimaamalla päälle VW-kakkarat, tai sitten vaan kittaa ja maalaa ne.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

Syysvanteet ja -renkaat

ViestiKirjoittaja lukkari » 25.8.2008 15:24

Lankesin kuitenkin A8 Replicaan, kun halvalla sain

Kuva
Renkaat ovat Maxxis M35 225/50ZR17 98Y. Noilla pitäisi mennä kunnes alkaa kyllästyttää.
Viimeksi muokannut lukkari, 27.8.2008 11:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 25.8.2008 17:28

Voisin kohta ostaa tuon takas. Tietty pari tonnia halvemmalla kuin myin :-D

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 25.8.2008 18:10

Nätisti passaa nuo vanteet. Vielä kun etsit jostain VW-keskilogot noihin vanteisiin. Ainakin kiiltovaunusta ostetussa RS4 Replica sarjassa tuli keskiömuovilätkät VW-logolla.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 25.8.2008 18:20

Aika passeli vanneleveys 7.5" ja 225 rengas, tulee edessä juurikin kaaren tasalle. Eivät ole mitkään huippulaatuiset nuo replica-vanteet, mutta onhan tässä talvi aikaa etsiä parempia. Yksi vanne kävi juuri L-Weldilla oikomishoidossa: terveisinä lähetteessä oli viittaus pehmeään materiaaliin ja yst. kehotus väistellä monttuja 8) Onneksi kumin profiili ei ole kuitenkaan ihan matalin ja leveä kumi suokaa kanttareita.
Keskiöt ovat heikkolaatuista, kromattua muovia ja aika kolhuisetkin. Kävi mielessä hioa tasaiseksi, tasoitella kolhut ja vetää vanteen sävyinen kiiltoväri päälle.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 25.8.2008 18:25

Taitaa olla jonkin verran eroja noissa replica vanteissakin, nuo Kiiltovaunusta ostetut ovat ihan laadukkaan oloiset ainakin valu/maalausjäljeltään ja keskikupitkin ovat laadukkaat:

http://s82.photobucket.com/albums/j274/ ... ea0010.jpg

Nuo ovat tosin RS4, mutta aika lähellä noita A8 replicoita...

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 25.8.2008 18:32

Niin, mitäpä sitä käytettyä haukkumaan. Lakkaa näissä ei tosin ollut pinnassa kuin nimeksi, lähti melkein Nitropurkkia näyttämällä. Keskiöissäkin on ollut joku tarra, mihin lie irronnut.

Rengasvalinta vaikuttaa kuitenkin onnistuneelta: luonnollisesti hieman kovempi kui 65-sarjalainen, mutta yllättävän hiljainen ja hyvä ajaa.

oh5yw
-
Viestit: 51
Liittynyt: 1.6.2007 9:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja oh5yw » 26.8.2008 7:27

Vieläköhän siellä Joensuun suunnalla purkaamossa on se caravellen liukuikkunamoduuli jäljellä?
Olisin ajelemassa Joensuu - Ilomantsi suunnalla ensi kuussa joku viikonloppu...

kari

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 26.8.2008 8:44

Liukulasi on siirtynyt uudelle omistajalle.

busdriver
-
Viestit: 91
Liittynyt: 8.8.2007 14:37

ViestiKirjoittaja busdriver » 26.8.2008 22:22

Meitillä on tuo setti allaeikä vanteissa ole valittamista, ainakaan vielä. Hintakin on ihan sopiva. Tuolta saa varmaan muuten tilattua noita keskilätkiä VW tai Audi logoilla.

Mulla on kumeina halpikset 235/45 17" ja aivan sairaan kova meteli & pirun koviltakin tuntuu. Painetta on kyllä aika reippaasti, rapiat 3 baria, pitäisi vähän laskea vähemmäksi ja kokeilla miltä se meno maistuu. Millaisilla paneilla ajelette aluvanteiden kanssa?
Saa kyllä ihan tosissaan varoa poikkiuria. Olenkin todennut tänä suvena monen sillan poikkisaumat erittäin ikäviksi...meinaa paikat lähteä hampaista ja pikkutavarat lentelee pitkin ohjaamoa kun oikein tärskäyttää. Melkein jo odottelee milloin saa laittaa talvirenkaat alle.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 27.8.2008 7:04

Rengasliikkeen kanssa tuota painetta tuumailtiin ja tultiin siihen tulokseen, että nelivetoiseen 2.8 bar molemmille akseleille on passeli tuolle kumille. Ohjekirjan suositus 215/65R15 renkaalle on 2.4/2.8-3.0 bar.
Näyttävyyden kustannuksella joutuu matalien ja leveitten renkaitten omistaja kärsimään joskus hieman epämukavuutta. Maxxis -renkaissa melu on erilaatuista kuin edellisissä nokialaisissa, jotka eivät juuri melulla häirinneet. Näissä kuuluu pientä vollotusta aivan pienilläkin nopeuksilla, mutta yllättäen melu ei paljoa lisäännykään vauhdin kasvaessa.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 27.8.2008 7:26

Nuo Nexenin renkaat tuntuu olevan mukavan hiljaiset pakussa, nyt kun renkaat rupee olemaan loppusuoralla on melu hieman kasvanut kuten myös uraherkkyys.
Kokona Caravellessä on 245/40x18, rengaspaineet on pitänyt 3barissa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 27.8.2008 9:43

Jotakin selkeää hyötyä matalammasta profiilista ja pienestä leveyden lisäyksestä on: ohjaus reagoi paljon terhakammin kuin ennen, mitä ei kannata lukea niin, että ajokäytös olisi muuttunut veteleväksi, hakevaksi tai uraherkäksi.

e: topikin master-otsikko vaihdettu hieman kuvaavammaksi. Aikaisempi oli hieman, sanoisinko, epämääräinen.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 27.8.2008 16:04

Otsikon epämääräisyydestä en tiedä, mutta olit kryptannut sen kyllä niin tehokkaasti, että meinasi jäädä lukematta koko topikki. :)

En jaksa lukea koko romaania läpi joten kysyn suoran kysymyksen: Olikos tässä lukkarin autossa madallusjouset, ja jos on, niin millaiset? Omaan en noiden JOM-teräsbetoni-mustekynänjousten kaveriksi kyllä mitään matalia kumeja laittaisi, on sen verran kova jo nytkin. Laatujousilla tietysti eri juttu, mutta meillä siis näin. :/


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 139 vierailijaa