Hieron kauppaa vm.-03 VW Transporter T4 2.5TDI (75kw) moottorisesta autosta ja tarvitsen nyt hyvät foorumilaiset neuvojanne. Yritin haulla, mutta eipä näyttänyt löytyvän...
Uusi koeajettava tuntuu verraten laiskalta alakierroksilla. Kun kierroksia noin 2500/min, niin sitten tulee "pollen potku" ja kiihtyy todella rajusti. Oma, entinen on vuosimallia -00 (75kw) ja käytössä mukavampi, varsinkin kaupunkiajossa, kun ei tarvitse joka risteyksen kohdalla "kepittää", uudempi kun tuppaa jopa sammumaan jos yrittää lähteä kiihdyttämään hiljaisesta vauhdista esim. kakkosen ollessa silmässä, vaatii pienempää pesään.
Autoilla on ajettu lähes saman verran ja huollot ja hihnat pitäisi olla ok?
Kysynkin nyt, että lieneekö uudemmassa jotakin vikaa tuon perusteella, vai onko ominaisuus?
Onko noissa samanlaiset pumput? Kuulin, että voisi olla jo jokin uudemman mallin pumppu (suutinmalli?) ja käyttäytyisi juuri noin...
Päällisin puolin en huomannut eroa uudemman ja vanhemman välillä, sen mitä nyt konehuoneeseen näki.
En myöskään ole varma, että onko -03:sta lastutettu, kun tuntuu potkivan niinkin hyvin? Mistä saan selville, jos on? Ja jos ei ole lastutettu, auttaisiko se saamaan alavääntöä? Onko käytännönkokemuksia?
Toivon keskustelua aiheesta, jotta en sijoittaisi rahojani hukkaan, kun ei tuo merkkiliikkeenkään myyjä osannut valaista asiassa.
Ollaan kuulolla
Transporter T4:n heikko alavääntö
Valvoja: ffp jäsenet
Tuli samanlainen juttu eteen, meinasivat huollossa että turbossa vika, siivet kuluneet niin paljon ettei ahda enää kuin korkealta.
Tämäkin tosiaan lähtee ahtamaan vasta jossain 2500rpm, sitä ennen ei tapahdu mitään, vetää kyllä sitten ylös asti ihan normaalisti.
Onko tässä muuta kun uutta turboa hakemaan?
Tämäkin tosiaan lähtee ahtamaan vasta jossain 2500rpm, sitä ennen ei tapahdu mitään, vetää kyllä sitten ylös asti ihan normaalisti.
Onko tässä muuta kun uutta turboa hakemaan?
Kuulolla ollaan myöskin täällä, koska oma kikotinkin on alkanut käyttäytymään ensimäisen viestin kuvauksen perusteella. Eli tuppaa sammumaan liikennevaloissa lähes tyhjäkäynnillä lähtiessä sekä alakierroksilla ei vääntöä ole havaittavissa kuin korkeintaan kuskin mahassa. About 2000+ jälkeen tapahtuu sen mitä tapahtuu vakio afn:ssä. maffi ei ollut rikki, liitin irti kiinni testi todisti sen.
Osaisko joku täältä kertoa mistä lähteä hakemaan vikaa ku ongelma seuraavanlainen. Alavääntö osittain hukassa. Välillä tuntuu veto olevan kateissa lähes täysin ja välillä toimii täysin lukuunottamatta mielestäni ponnetonta alavääntöä. Esim. Ajan kauppaan toimii, lähden kaupasta ni veto pois.
Alipaineletkuja vaihdeltu ja EGR pois käytöstä.
Maffi irrottamalla huomaa pienetä eroa huononpaan suuntaan, tosin ei mitään järkyttävää eroa.
Tohon on/off vikaan mahd. N75, maf tms?
Alaväännön puutteeseen, pumpun ajoitus?
Edit. Auto siis -99 ACV koneinen trp.
Alipaineletkuja vaihdeltu ja EGR pois käytöstä.
Maffi irrottamalla huomaa pienetä eroa huononpaan suuntaan, tosin ei mitään järkyttävää eroa.
Tohon on/off vikaan mahd. N75, maf tms?
Alaväännön puutteeseen, pumpun ajoitus?
Edit. Auto siis -99 ACV koneinen trp.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa