A6 2.5 TDI AEL tehot kateissa (logit lisätty)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Thome
-
Viestit: 8
Liittynyt: 3.3.2007 9:41

A6 2.5 TDI AEL tehot kateissa (logit lisätty)

ViestiKirjoittaja Thome » 9.3.2007 18:34

Elikkä kyseisessä autossa on tehoja kateissa. Oireet alkoi siten että kesken ajon auto alkoi tuntumaan laiskalta ja veto myös saattoi palata samalla tavalla. No nyt auto on ollut tasaisen laiska koko ajan.
Dieselhuollossa tarkistettiin vikakoodit ja ennakko eikä mitään vikaa löytynyt. Hallissa paikallaan kierrätettäessä ahdot nousi max 0.2bar ja ilmamäärämittarin lukema hieman notkahti alaspäin kierrosten noustessa. Ehdottivat viaksi tuota ilmamäärämittaria.

No hommasin tuon vag-comin tutkin vielä mittarin toimintaa kun noista R5 moottoreista ei maffit kovin helposti pitäisi mennä rikki. Auton käydessä tyhjäkäyntiä käänsin maffin läppää meisselillä ja luku nousi >1000. olisko tuo OK?
Läppä liikkuu myös ihan oikein kaasua painettaessa mutta arvo ei tyhjäkäynnistä paljon muutu vaan pysyy 500-600 lukemissa. Ahdot nousee ajaessa max 0.5bar.

Kaikki ahtoputket on tarkistettu eikä ahtovuotoja ole.
Mikähän tuossa on vikana?
Viimeksi muokannut Thome, 10.3.2007 17:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

veeti
-
Viestit: 10
Liittynyt: 5.5.2006 23:40

ViestiKirjoittaja veeti » 9.3.2007 18:40

Kokeile puhdistaa se n75 venttiili,löytyy rintapellistä muovisuojan alta.
Autto ainakin omassa

Thome
-
Viestit: 8
Liittynyt: 3.3.2007 9:41

ViestiKirjoittaja Thome » 10.3.2007 8:06

On tuo tuo N75 venttilikin tullut kertaalleen putsailtua ja testailtua. Naksahtaa ainakin erillisellä virtalähteellä.
ERG on tukittu laipalla ja tuo laippakin tuli jo välillä käytettyä pois kun dieselhuollon asentaja arveli että se voi sotkea toimintaa.
Täytyy kokeilla ottaa vag-comilla loki tuosta maffin ja ahtopaineen käyttäytymisestä.

Thome
-
Viestit: 8
Liittynyt: 3.3.2007 9:41

ViestiKirjoittaja Thome » 10.3.2007 16:55

Tuossa loggaus maffin toiminnasta. Kiihdytys 3. vaihteella kaasu pohjassa.

,Group A:,'003,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,RPM,Mass Air / Rev.,Mass Air / Rev.,Duty Cycle,,,,,,,,,,
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
Marker,STAMP, /min, mg/str, mg/str, %,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,2.56,734,627.1,471.4,5.1,,,,,,,,,,
,3.27,778,726.6,480.1,5.1,,,,,,,,,,
,3.88,864,570.9,497.4,5.1,,,,,,,,,,
,4.52,950,545.0,501.7,5.1,,,,,,,,,,
,5.22,1037,553.6,506.0,5.1,,,,,,,,,,
,5.81,1123,575.2,519.0,5.1,,,,,,,,,,
,6.42,1210,592.5,523.3,5.1,,,,,,,,,,
,7.09,1296,609.8,532.0,5.1,,,,,,,,,,
,7.67,1382,627.1,536.3,5.1,,,,,,,,,,
,8.21,1490,648.8,570.9,5.1,,,,,,,,,,
,8.87,1577,687.7,579.6,5.1,,,,,,,,,,
,9.51,1706,735.3,592.5,5.1,,,,,,,,,,
,10.07,1836,821.8,635.8,5.1,,,,,,,,,,
,10.77,1966,921.2,666.1,5.1,,,,,,,,,,
,11.38,2095,947.2,713.6,5.1,,,,,,,,,,
,12.00,2268,951.5,774.2,5.1,,,,,,,,,,
,12.64,2419,960.2,795.8,5.1,,,,,,,,,,
,13.20,2549,964.5,821.8,5.1,,,,,,,,,,
,13.81,2722,977.5,821.8,5.1,,,,,,,,,,
,14.48,2851,977.5,774.2,5.1,,,,,,,,,,
,15.07,2981,977.5,687.7,5.1,,,,,,,,,,
,15.78,3089,977.5,627.1,5.1,,,,,,,,,,
,16.34,3175,977.5,601.2,5.1,,,,,,,,,,
,16.96,3262,973.1,588.2,5.1,,,,,,,,,,
,17.57,3348,973.1,575.2,5.1,,,,,,,,,,
,18.13,3413,968.8,557.9,5.1,,,,,,,,,,
,18.82,3478,968.8,549.3,5.1,,,,,,,,,,
,19.41,3542,960.2,549.3,5.1,,,,,,,,,,
,20.03,3586,955.8,536.3,5.1,,,,,,,,,,
,20.70,3629,951.5,536.3,5.1,,,,,,,,,,
,21.26,3629,951.5,532.0,5.1,,,,,,,,,,
,21.95,3629,951.5,532.0,5.1,,,,,,,,,,
,22.49,3629,951.5,532.0,5.1,,,,,,,,,,
,23.18,3650,951.5,532.0,5.1,,,,,,,,,,
,23.77,3694,947.2,532.0,5.1,,,,,,,,,,
,24.32,3715,942.9,527.6,5.1,,,,,,,,,,
,24.96,3737,938.5,527.6,5.1,,,,,,,,,,
,25.61,3737,938.5,523.3,5.1,,,,,,,,,,
,26.20,3758,938.5,523.3,5.1,,,,,,,,,,
,26.89,3758,938.5,532.0,5.1,,,,,,,,,,
,27.45,3780,934.2,527.6,5.1,,,,,,,,,,
,28.09,3823,929.9,532.0,5.1,,,,,,,,,,
,28.70,3888,925.6,523.3,5.1,,,,,,,,,,
,29.29,3931,921.2,519.0,5.1,,,,,,,,,,
,29.87,3996,916.9,519.0,5.1,,,,,,,,,,
,30.54,4061,916.9,510.4,5.1,,,,,,,,,,
,31.13,4126,916.9,510.4,5.1,,,,,,,,,,
,31.75,4169,916.9,506.0,5.1,,,,,,,,,,
,32.43,4212,916.9,501.7,5.1,,,,,,,,,,
,33.05,4255,916.9,497.4,5.1,,,,,,,,,,
,33.67,4277,916.9,493.1,5.1,,,,,,,,,,
,34.23,4298,916.9,497.4,5.1,,,,,,,,,,
,34.86,4342,916.9,493.1,5.1,,,,,,,,,,
,35.50,4363,916.9,493.1,5.1,,,,,,,,,,

Thome
-
Viestit: 8
Liittynyt: 3.3.2007 9:41

ViestiKirjoittaja Thome » 10.3.2007 17:30

Tuossa ahtopaineet samanlailla 3.vaihteella kaasu pohjassa vedätettynä.

,Group A:,'011,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,RPM,Absolute Pres.,Absolute Pres.,Duty Cycle,,,,,,,,,,
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
Marker,STAMP, /min, mbar, mbar, %,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.02,842,1285.2,999.6,5.1,,,,,,,,,,
,0.59,864,1285.2,999.6,5.1,,,,,,,,,,
,1.20,842,1285.2,989.4,5.1,,,,,,,,,,
,1.90,842,1285.2,989.4,5.1,,,,,,,,,,
,2.50,886,1285.2,999.6,5.1,,,,,,,,,,
,3.09,972,1285.2,1009.8,5.1,,,,,,,,,,
,3.74,1015,1295.4,1030.2,5.1,,,,,,,,,,
,4.35,1080,1315.8,1040.4,5.1,,,,,,,,,,
,4.94,1145,1346.4,1050.6,5.1,,,,,,,,,,
,5.61,1231,1377.0,1060.8,5.1,,,,,,,,,,
,6.22,1296,1397.4,1071.0,5.1,,,,,,,,,,
,6.78,1382,1448.4,1081.2,5.1,,,,,,,,,,
,7.39,1469,1468.8,1101.6,5.1,,,,,,,,,,
,8.06,1555,1540.2,1111.8,5.1,,,,,,,,,,
,8.61,1642,1652.4,1142.4,5.1,,,,,,,,,,
,9.20,1728,1734.0,1173.0,5.1,,,,,,,,,,
,9.85,1814,1805.4,1203.6,5.1,,,,,,,,,,
,10.43,1922,1846.2,1244.4,5.1,,,,,,,,,,
,10.97,2030,1897.2,1285.2,5.1,,,,,,,,,,
,11.64,2138,1917.6,1336.2,5.1,,,,,,,,,,
,12.27,2268,1927.8,1417.8,5.1,,,,,,,,,,
,12.86,2419,1938.0,1479.0,5.1,,,,,,,,,,
,13.55,2570,1927.8,1530.0,5.1,,,,,,,,,,
,14.11,2700,1927.8,1560.6,5.1,,,,,,,,,,
,14.68,2851,1927.8,1519.8,5.1,,,,,,,,,,
,15.34,2981,1917.6,1428.0,5.1,,,,,,,,,,
,15.92,3067,1907.4,1295.4,5.1,,,,,,,,,,
,16.57,3154,1907.4,1203.6,5.1,,,,,,,,,,
,17.21,3240,1907.4,1142.4,5.1,,,,,,,,,,
,17.79,3283,1897.2,1111.8,5.1,,,,,,,,,,
,18.46,3326,1897.2,1091.4,5.1,,,,,,,,,,
,19.05,3326,1897.2,1081.2,5.1,,,,,,,,,,
,19.61,3348,1897.2,1081.2,5.1,,,,,,,,,,
,20.27,3370,1897.2,1071.0,5.1,,,,,,,,,,
,20.84,3413,1897.2,1071.0,5.1,,,,,,,,,,
,21.37,3456,1897.2,1060.8,5.1,,,,,,,,,,
,22.04,3499,1897.2,1050.6,5.1,,,,,,,,,,
,22.66,3521,1887.0,1050.6,5.1,,,,,,,,,,
,23.35,3521,1887.0,1050.6,5.1,,,,,,,,,,
,23.94,3542,1887.0,1040.4,5.1,,,,,,,,,,
,24.60,3564,1887.0,1040.4,5.1,,,,,,,,,,
,25.21,3629,1876.8,1030.2,5.1,,,,,,,,,,
,25.75,3694,1876.8,1030.2,5.1,,,,,,,,,,
,26.41,3737,1866.6,1020.0,5.1,,,,,,,,,,
,27.05,3802,1856.4,1020.0,5.1,,,,,,,,,,
,27.67,3888,1846.2,1009.8,5.1,,,,,,,,,,
,28.29,3953,1836.0,999.6,5.1,,,,,,,,,,
,28.95,3996,1836.0,999.6,5.1,,,,,,,,,,
,29.53,4061,1836.0,999.6,5.1,,,,,,,,,,
,30.18,4104,1836.0,999.6,5.1,,,,,,,,,,
,30.76,4126,1836.0,999.6,5.1,,,,,,,,,,
,31.32,4147,1836.0,999.6,5.1,,,,,,,,,,
,31.99,4190,1836.0,989.4,5.1,,,,,,,,,,
,32.57,4234,1836.0,989.4,5.1,,,,,,,,,,
,33.25,4277,1836.0,989.4,5.1,,,,,,,,,,
,33.86,4298,1825.8,989.4,5.1,,,,,,,,,,
,34.47,4320,1825.8,989.4,5.1,,,,,,,,,,
,35.12,4320,1825.8,989.4,5.1,,,,,,,,,,
,35.68,4342,1825.8,989.4,5.1,,,,,,,,,,
,36.32,4363,1825.8,989.4,5.1,,,,,,,,,,
,36.93,4406,1825.8,989.4,5.1,,,,,,,,,,

Pahoittelen pitkiä logeja...

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 10.3.2007 18:16

No eipä oo pahemmin ahtoja eikä siten maffillakaan virtausta.

Ahdon ohjauksessa taitaa olla häikkää..

Thome
-
Viestit: 8
Liittynyt: 3.3.2007 9:41

ViestiKirjoittaja Thome » 11.3.2007 11:51

Ohitin n75 venttiilin eikä tilanne siitään muuttunut. Ahdot edelleen max 0,5-0,6bar ja yli 3000rpm ei ahda ollenkaan.
savuttaa myös normaalia enemmän kun peilistä huomaa nokipilven kovemmilla kierroksilla.

Taitaa turboremontti olla seuraavaksi edessä vai olisko kellään vielä halvempia kokeiluja tiedossa?

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 11.3.2007 12:33

Joku ahtoputki halki? Ne halkeamat voi joskus olla vaikeata huomata.. Painetestiä tehty?

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 11.3.2007 14:01

Se n75:n ohitus tuossa AEL:ssä ei ole ihan niin yksinkertaista, kuin noissa 1.9-koneissa.
Hukkaportilla kun on 2 kalvoa, toiseen menee paine suoraan kompurakotelolta ja toiseen joko yli/alipaine tuolta n75:ltä. Täytyy koittaa selvitellä.

Thome
-
Viestit: 8
Liittynyt: 3.3.2007 9:41

ViestiKirjoittaja Thome » 11.3.2007 17:21

ahtoputket on tarkastettu silmämääräisesti ja käsikopelolla. Painetestiä ei ole tehty.
Tuo hukkaportti on niin hankalassa paikassa ettei sinne näe eikä kädet mahdu mutta pitää koettaa saada auto nosturille ens viikolla niin pääsee alakautta tutkimaan lisää.
Otin tuossa jo turbon tyyppikilvestä tiedot ylös ja hieman yllätyin kun turbo on noinkin pieni kun kkk k14. Eihän sinne tommosta nyrkin kokoista tihrua kannata tilalle laittaa jos turbo kerran vaihtoon menee...

Henkka91
-
Viestit: 15
Liittynyt: 7.10.2014 19:11

ViestiKirjoittaja Henkka91 » 7.12.2014 17:30

Ratkesko vika? Mulla oireilee R5 A6 samalla tavalla,. Keskiviikkona auto toimi normaalisti ja nyt sunnuntaina auto ei kulje mihinkään (eikä turbo pyöri). Seisoi siis muutaman päivän.
Olisko kellään mitään ideaa?

Millään tavalla ei ole ennen oireillut.

Henkka91
-
Viestit: 15
Liittynyt: 7.10.2014 19:11

ViestiKirjoittaja Henkka91 » 8.12.2014 15:47

Itse itselleni vastaten: MAF sensori ja piirilevy paksussa paskassa ja ilmansuodatin finaalissa. Putsaus ja taas mennään kovempaa kuin laki sallii!


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 60 vierailijaa