VAG koodi 17588

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

piaa
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 24.2.2007 11:30

VAG koodi 17588

ViestiKirjoittaja piaa » 24.2.2007 11:49

Viimeisen vuoden sisällä VW Golf 1.6 vm -01 autooni on syttynyt useita kertoja keltainen varoitusvalo. Alussa sitä käytiin nollaamassa huollossa jossa kerrottiin että kyse on vain jostain tilapäisestä häriöstä.
Nyt viimeisen kuukauden sisällä autoon tehtiin suurempi huolto (90 t) ja nollattiin taas varoitusvalo. Valo syttyi kuitenkin uudelleen melkein heti ja vein auton uudestaan huoltoon.
Sitten vaihdettiin lamda tosin aluksi jokin käytetty ja kun sekään ei auttanut vaihdettiin uusi. Valo syttyi kuitenkin uudelleen viikon päästä, onneksi sain auton katsastettua siinä välissä.
Osaisiko joku kertoa missä vika oikein on? En ole saanut huollosta kaikkia vikakoodeja vaikka niitä olen pyytänyt, mutta viime kesänä sain tämän VAG koodin 17588 ja se on sellainen joka on esiintynyt melkein joka kerta.
Mitä siis koodi oikein tarkoittaa: lämmitetty happitunnistin 1, rivi 1, pumpun virta -oikosulku plusnapaan.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 24.2.2007 12:12

En tiedä tuosta koodista, mutta että ettei siellä oo menny nyt jokin johto poikki lambdasta, lambda kun ei heti tee uudestaan vikakoodia vaan juurikin jonkun ajan ajelun jälkeen, näin ainakin oli V70 volvossa, josta oli koko johdin irti lambdasta. Siis sikäli että tuo vika juttu viittaa lambdaan, siltä se ainakin kuulostaa...

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 24.2.2007 14:07

autodata sanoo että "Wiring short to positive, HO2S"

piaa
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 24.2.2007 11:30

ViestiKirjoittaja piaa » 24.2.2007 21:41

Mitä tuo HO2S tarkoittaa?

Entä tuo johto poikki lamdasta. Onko niin, että korjaaja ei välttämättä huomaa jos jokin johto on poikki. Lamdahan on vaidettu jo kahdesti, eikö tuollainen johto poikki vika tulisi vaihdon yhteydessä ilmi? Miten tuon johto poikki vian voisi tarkistaa?

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 25.2.2007 10:26

kaverilla yks golffi joka myös jotain 01-02 mallinen ja siihen syttyy tuo sama valo muutaman kilometrin päästä kun se on kuitattu pois... tosin tässä se herjaa sonde 2:sta eli toista happitunnistinta... Onkos muilla ollut vastaavaa miten paljon ja missä vika ollut?

Pora
-
Viestit: 188
Liittynyt: 24.9.2003 12:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pora » 28.8.2007 21:08

Nyt tuli sama vika :( Autona Golf 1,6 16v (AZD). Miten teillä on homma edennyt?

Tuollainen löytyi googlella:
http://www.ilexa.co.uk/forum/index.php?topic=14040.0;prev_next=prev

Peltsi
-
Viestit: 74
Liittynyt: 6.4.2005 19:37

ViestiKirjoittaja Peltsi » 20.3.2008 7:37

Täällä kans alkanu tuota 17588-koodia puskemaan. Ärsyttää, kun tuntuu, ettei autossa oikeasti edes ole mitään vikaa.
Onkhan tähän jo joku keksinyt ratkaisun?
VAG-COMin perusteella ainakin Lambdat näyttäis olevan ihan järjissään.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 20.3.2008 8:39

En nyt nopeesti löytänyt tohon moottoriin mitään, mutta BCB-koneeseen samaan vikaan auttaa moottorin ohjainlaitteen päivitys.

Peltsi
-
Viestit: 74
Liittynyt: 6.4.2005 19:37

ViestiKirjoittaja Peltsi » 20.3.2008 19:29

Just, just. Ja paljonkohan tuo mahtaa kustantaa?
Mulla tuo kone on AZD, ja siinä lienee sama boksi.
Nyt kyllä herjaa uutta koodia:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 036 906 034 CN
Component and/or Version: MARELLI 4MV G 4251
Software Coding: 00031
Work Shop Code: WSC 00113
Additional Info: WVWZZZ1JZ2W143987 VWZ6Z0A3700307
1 Fault Found:
17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1: Electrical Malfunction
P1196 - 35-10 - - - Intermittent

Oisko sittenkin lambda. Mutta kumpi?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 20.3.2008 19:46

B1 S1 = block 1, sensor 1, eli ennen kattia.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 20.3.2008 19:54

Tuo intermittent tarkoittaa hetkellistä joten poistappa koodit ja ajele vielä hetki.. jos uusiutuu niin sitten vaihtoon..

Peltsi
-
Viestit: 74
Liittynyt: 6.4.2005 19:37

ViestiKirjoittaja Peltsi » 20.3.2008 20:49

Unohtu mainita, et näyttäis antavan ton koodin vaan kylmänä. Eli, jos ajon jälkeen nollaa, ja sit koe lenkki, niin koodia ei tule. Kylmänä jälleen vilkuttelee.
Oisko toi koodi 17588 voinu olla jotain ensi oireilua?

Testailen vielä, ja jos ei tokene, niin proppu vaihtoon.
Näkyy olevan muuten viidellä johdolla. Onks toi joku ihan HC-malli vai?

Tässä vielä, mitä tuo VAG COM aluksi ehdotteli:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 036 906 034 CN
Component and/or Version: MARELLI 4MV G 4251
Software Coding: 00031
Work Shop Code: WSC 00113
Additional Info: WVWZZZ1JZ2W143987 VWZ6Z0A3700307
1 Fault Found:
17588 - Linear O2 Sensor: Pump Current: Short to Plus
P1180 - 35-10 - - - Intermittent

Mikä tässä muuten on tuo uusin ohjelmistoversio? Vois olla jotain tekimistä sen kanssa, ettei katsastuksessa pystytä lukemaan OBD-tietoja.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 22.3.2008 19:17

HO2S = Heated O2 Sensor, lämmitetty lambda-anturi. Viidestä johdosta neljä menee lämmitykselle (2x12V + GND) ja yksi signaali.

Näkisin että vika on se, että ennen kattia olevan lambda-anturin lämmitysjohto on oikosulussa B+:aan, eli kokoajan akulta tulevaan jännitteeseen.

Vika ei ilmene lämpimänä sen takia, että ECU ei yritä lämmittää lambdaa käyttölämpöisenä (koska sitä ei tietenkään tarvita). Tarkista johdot ECU:lta lambdalle. Luultavasti jossain vaiheessa johtoa eristys on rispaantunut.

Peltsi
-
Viestit: 74
Liittynyt: 6.4.2005 19:37

ViestiKirjoittaja Peltsi » 27.3.2008 22:09

Noh, tässä nyt antanut asian olla, kun ei kuitenkaan tunnu kulkupuoleen vaikuttavan. Aina välillä noita koodeja katellu ja nollaillu.
Mielenkiintoista, että melkein joka kerran tulee erilainen valikoima vikoja. Tässä kuitenkin listaus koodeista, joita nyt viime aikoina on tullut toistuvasti:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 036 906 034 CN
Component and/or Version: MARELLI 4MV G 4251
Software Coding: 00031
Work Shop Code: WSC 00113
Additional Info: WVWZZZ1JZ2W143987 VWZ6Z0A3700307
3 Faults Found:
17589 - Linear O2 Sensor: Reference Voltage: Open Circuit
P1181 - 35-10 - - - Intermittent
17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1: Electrical Malfunction
P1196 - 35-10 - - - Intermittent
17586 - Linear O2 Sensor: Pump Current: Open Circuit
P1178 - 35-10 - - - Intermittent

Eiköhöän sieltä vain tuo lambda oo männy. Kaikki nuo oikosulut sun muut lienee anturin sisäisiä.
Nyt sitten uutta metsästäessä mietityttää, että voiko tuon anturin (VW# 036 906 262 J) korvata Boschin 0 258 007 057/058 anturilla?
Googlettamalla ei tunnu varmuutta löytyvän. Ainoo, mitä löysin on, että kyseinen anturi Lamboon maksaa yli 280$, kun VW 59$ :p

vw-ukko
-
Viestit: 110
Liittynyt: 1.4.2007 4:21

koodi 17586/17604

ViestiKirjoittaja vw-ukko » 29.3.2008 20:16

mulla antoi samanlainen -00 azd kone koodit 17604 ja 17586 ja 17588 kylmänä. ja kaikki hävisi pois kun lahjoitin marmoritiskille 168euroa ja vaihdoin etummaisen lamdan.myöhemmin myös bcb koneelle sama hoito ja pois on koodit pysyny.

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 25.1.2009 20:07

sori, että lainaan!

Itsellä sama vika, etä valittaa tuota lambdaa. Nyt en vain tiedä, että vaihdanko etummaisen vai takimmaisen lambdan?
KOODI:
VAG-COM Version: Release 409.1-S

Control Module Part Number: 036 906 034 BH
Component and/or Version: MARELLI 4MV 3773
Software Coding: 00031
Work Shop Code: WSC 01317
3 Faults Found:
17586 - Linear O2 Sensor: Pump Current: Open Circuit
P1178 - 35-10 - - - Intermittent
17598 - Shareware Version. To Decode all DTCs (Linear 02 Sensor / Compens. Resistor Short to B+ NETISTÄ)
P1190 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17604 - Shareware Version. To Decode all DTCs (Linear 02 Sensor / Reference Voltage Incorrect Signal NETISTÄ)
P1196 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent


JA kone on 1.6 16V AZD 2001 mistä tuohon sais halvimmalla tuon lambdan?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa