Transportterin öljynkulutuksen ja kylmäkäynnistysongelmien vuoksi tehtiin siihen kansiremontti jossa koneistettiin ja hylsytettiin venttiilinohjurit ja kantta oikaistiin. Mutta käynnistyongelmat eivät poistuneet, kylmäkäynnistyksessä savuttaa aika rankasti ja kone käy epätasaisesti ja haisee "vanhalle kuorma-autolle". Korjaaja meinasi että joku pytty on väljä ja siitä aiheutuu nuo savutukset ja käyntiongelmat. Voisikohan vikana olla jokin muu kuin pytyn väljyys? Suuttimet testattiin käsipumpulla kansiremontin yhteydessä, narisee oikein mutta avautumispaineet alentuneet 20 bar. Suutintestaus tehtiin lämpimällä koneella, voisikos lämminsuutin pelata oikein mutta sitten kylmäkäynnistyksessä toimiakkin toisin?
Ja imusarja oli ollut meleko paskanen pakokaasujenkierrätyksen ansiosta, 2 sentin kerros karsta ja nokimoskaa seinämissä. Liuotus ja pesu painepesurilla oli auttanut :)
Tässäpä tulikin sekavia lauseita mutta jospa jokin ymmärtäisi tilanteen ;)
Ja autolla ajettu 440 tkm.
TDI trp:n savutus käynnistyksessä (ACV kone)
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa