Golf IV TDI -98 AGR koneella jako sekasin :(

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Duracel
-
Viestit: 12
Liittynyt: 17.4.2006 21:45

Golf IV TDI -98 AGR koneella jako sekasin :(

ViestiKirjoittaja Duracel » 17.12.2007 18:55

Tänään kotiin tullessa golf nykäsi pikkuisen noin 50km/h vauhdissa ja hetkenpäästä alko aika meteli mutta kone kyllä kävi, sammutin toki aika nopeesti.

Menin koneppellin alle tutkimaan mistä ääni saattaisi kuulua (huom auto ei ollut käynnissä)
raottelin jakoremmikoteloa ja sormella koitin remmiä ja se oli aivan löysä eli joku on antanut periksi.

Kysymys kuuluukin seuraavanlaisesti!

Remmi on vaihdettu helmikuussa korjaamolla missä vaihdettiin vesipumppu, jotain ohjainrullia tms ja ilmeisesti kiristin.

Autolla ajettu senjälkeen 20 tuhatta.

Onko korjaamolla jonkunlainen vastuu/takuu tuosta ?

Mitä mahtaa agr koneessa käydä tälläisessä tilanteessa ?

Richeliu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 26.11.2007 2:25

ViestiKirjoittaja Richeliu » 17.12.2007 20:02

Eikähän ensiksi pitäis saada se auto sinne merkkiliikkeeseen ja tutkia vahingot kunnolla ja sitten miettiä korvauksia jos ja kun niitä haetaan. Tokihan se takuuseen pitäis mennä, oliko muuten merkkiliike joka laittoi vai paikallienn kyläseppä? Laita toki firman nimeä :)

Duracel
-
Viestit: 12
Liittynyt: 17.4.2006 21:45

ViestiKirjoittaja Duracel » 17.12.2007 20:04

Auto on jo toimitettu korjaamoon mutta hirvittää mitä tuleman pitää :(

Paikallinen kyläseppä tuon jakoremontin teki mutta en ainakaan tässävaiheessa nimiä laita =)

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 17.12.2007 22:03

Mene ihmeessä purkuun mukaan niin voi todeta mistä johtui hajoaminen (oliko laatu varaosat vai tarvike, onhan varaosillakin jonkinmoinen takuu ja vastuu).

Duracel
-
Viestit: 12
Liittynyt: 17.4.2006 21:45

ViestiKirjoittaja Duracel » 18.12.2007 16:05

Noniin vika selvinnyt mutta vielä ei tiedä vaurioista.

Viaksi paljastui jakopään hihnan kiristin joka oli HALJENNUT ?

Osa on vaihdettu helmikuussa ja senjälkeen ajettu 20t =)

Miten on onko varaosissa vuoden takuu ja miten tuollaisessa tapauksessa pitäisi menetellä ?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 18.12.2007 16:27

Jos korjaaja hankkinut varaosat niin anna sen taistella korvauksista ja sinä ajelet vaan korjatulla autolla (ainakin kansiremontti edessä).

Duracel
-
Viestit: 12
Liittynyt: 17.4.2006 21:45

ViestiKirjoittaja Duracel » 18.12.2007 16:43

Joo näin olen itsekkin ymmärtänyt että korjaaja vastaa hankkimistaan osista ja tappelee sitten itse rahansa takaisin.

Puheista ymmärsin että meinaa hakea uuden kiristimen ja testata senjälkeen toimiiko auto ok mutta itseäni hieman epäilyttää vaikka auto toimisi hyvin niin voi myöhemmin ilmetä ongelmia tuosta.

Ajattelin että pitäisikö auto viedä muualle tuonjälkeen esim puristuspaine mittaukseen tms.. ?

Miten diesel autossa ilmenee vääntynyt venttiili (ajatuksena että on vain vähän vääntynyt) ?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 18.12.2007 17:09

kyllä sen heti kulussa huomaa... jos edes käy nätisti... yleensä tuppaa venat vääntyileen helposti... puristukset katoo kyllä heti jos vähänki vääntyny

Duracel
-
Viestit: 12
Liittynyt: 17.4.2006 21:45

ViestiKirjoittaja Duracel » 18.12.2007 17:30

jep saapa nähdä lyödäänkö lasku käteen kun menen hakeen autoa :D

Pakko se vissiin on sitten maksaa jos meinaa auton pois saada kun ei ole toista autoa ja työmatkaa päivittäin 60km mutta aijon kyllä ottaa asiasta yhteyttä kuluttaja-asiamiheen mikäli maksumieheksi joudun.

Korjaajan puheista vaan tuli sellainen kuva että itse joutuu pulittaan kun on kuulemma senverran iso osien maahantuoja "örum" että ei kuulemma helposti vastaa tuollaisista.

Aika näyttää miten käy mutta laittelen infoa tänne kyllä.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 18.12.2007 19:54

örumin kautta töihinkin paljo tulee sälää... tarvii piruuttaan itekkin kysellä että millain ne korvaa =)

Duracel
-
Viestit: 12
Liittynyt: 17.4.2006 21:45

ViestiKirjoittaja Duracel » 18.12.2007 20:06

Noniin auto kotona ja toimii samanlailla kun ennenkin eli vetoa löytyy ja mitään ylimääräistä ääntä ei kuulu eli voisko sanoa että kävi aikamoinen tuuri =)

Korjaaja ei pyytänyt mitään toki meinas ettei välttämäti tule mitään saamaan.

En voinut olla ihan tyly oli pakko antaa 50€ kahvirahaa.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 18.12.2007 20:36

Lottoomaan siitä ! ;)

an
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 12.11.2007 13:31

ViestiKirjoittaja an » 19.12.2007 8:10

Ei kannata enää mennä lottoomaan, noin hyvää tuuria ei ole kahta kertaa.. ;)

oldskoolv8
-
Viestit: 74
Liittynyt: 24.8.2007 8:18

ViestiKirjoittaja oldskoolv8 » 19.12.2007 17:08

Aiemmin tuolla taisi lukea että kone piti kolinaa kun rulla hajosi. .. Sellaisenkin olen nähnyt että jaon seotessa mäntään hipan ottanut venttiilit on vääntynyt aavistuksen kieroksi ja konetta käyttämällä kuitenkin vääntynyt nopeasti takaisin sen verran että ei suuremmin vuotanut. Noilla venoilla on vain sellainen ikävä ominaisuus että eivät sitä taivuttelua oikein kestä ja tuossakin koneessa muutaman tuhannen kilometrin jälkeen se vääntynyt venttiili napsahti poikki lautasen juuresta jonka jälkeen sekä lautasen ja paljon muutakin epämääräistä metallia sai kaapia kadulta rikkalapiolla. Kone toimi loistavasti ennen hajoamista tyhjäkäynnillä marketin pihalle.

Jos on pienintäkään näyttöä siitä että venttiili on osunut mäntään niin uutta tilalle, ja jos hihnan hypätessä kuuluu mitään epämääräistä kilinää koneesta niin se on jo aika iso näyttö.

Voihan toki olla että ei hätää ja kestää 300tkm.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 14 vierailijaa