Golf IV TDI -98 AGR koneella jako sekasin :(
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV TDI -98 AGR koneella jako sekasin :(
Tänään kotiin tullessa golf nykäsi pikkuisen noin 50km/h vauhdissa ja hetkenpäästä alko aika meteli mutta kone kyllä kävi, sammutin toki aika nopeesti.
Menin koneppellin alle tutkimaan mistä ääni saattaisi kuulua (huom auto ei ollut käynnissä)
raottelin jakoremmikoteloa ja sormella koitin remmiä ja se oli aivan löysä eli joku on antanut periksi.
Kysymys kuuluukin seuraavanlaisesti!
Remmi on vaihdettu helmikuussa korjaamolla missä vaihdettiin vesipumppu, jotain ohjainrullia tms ja ilmeisesti kiristin.
Autolla ajettu senjälkeen 20 tuhatta.
Onko korjaamolla jonkunlainen vastuu/takuu tuosta ?
Mitä mahtaa agr koneessa käydä tälläisessä tilanteessa ?
Menin koneppellin alle tutkimaan mistä ääni saattaisi kuulua (huom auto ei ollut käynnissä)
raottelin jakoremmikoteloa ja sormella koitin remmiä ja se oli aivan löysä eli joku on antanut periksi.
Kysymys kuuluukin seuraavanlaisesti!
Remmi on vaihdettu helmikuussa korjaamolla missä vaihdettiin vesipumppu, jotain ohjainrullia tms ja ilmeisesti kiristin.
Autolla ajettu senjälkeen 20 tuhatta.
Onko korjaamolla jonkunlainen vastuu/takuu tuosta ?
Mitä mahtaa agr koneessa käydä tälläisessä tilanteessa ?
Joo näin olen itsekkin ymmärtänyt että korjaaja vastaa hankkimistaan osista ja tappelee sitten itse rahansa takaisin.
Puheista ymmärsin että meinaa hakea uuden kiristimen ja testata senjälkeen toimiiko auto ok mutta itseäni hieman epäilyttää vaikka auto toimisi hyvin niin voi myöhemmin ilmetä ongelmia tuosta.
Ajattelin että pitäisikö auto viedä muualle tuonjälkeen esim puristuspaine mittaukseen tms.. ?
Miten diesel autossa ilmenee vääntynyt venttiili (ajatuksena että on vain vähän vääntynyt) ?
Puheista ymmärsin että meinaa hakea uuden kiristimen ja testata senjälkeen toimiiko auto ok mutta itseäni hieman epäilyttää vaikka auto toimisi hyvin niin voi myöhemmin ilmetä ongelmia tuosta.
Ajattelin että pitäisikö auto viedä muualle tuonjälkeen esim puristuspaine mittaukseen tms.. ?
Miten diesel autossa ilmenee vääntynyt venttiili (ajatuksena että on vain vähän vääntynyt) ?
jep saapa nähdä lyödäänkö lasku käteen kun menen hakeen autoa :D
Pakko se vissiin on sitten maksaa jos meinaa auton pois saada kun ei ole toista autoa ja työmatkaa päivittäin 60km mutta aijon kyllä ottaa asiasta yhteyttä kuluttaja-asiamiheen mikäli maksumieheksi joudun.
Korjaajan puheista vaan tuli sellainen kuva että itse joutuu pulittaan kun on kuulemma senverran iso osien maahantuoja "örum" että ei kuulemma helposti vastaa tuollaisista.
Aika näyttää miten käy mutta laittelen infoa tänne kyllä.
Pakko se vissiin on sitten maksaa jos meinaa auton pois saada kun ei ole toista autoa ja työmatkaa päivittäin 60km mutta aijon kyllä ottaa asiasta yhteyttä kuluttaja-asiamiheen mikäli maksumieheksi joudun.
Korjaajan puheista vaan tuli sellainen kuva että itse joutuu pulittaan kun on kuulemma senverran iso osien maahantuoja "örum" että ei kuulemma helposti vastaa tuollaisista.
Aika näyttää miten käy mutta laittelen infoa tänne kyllä.
-
- -
- Viestit: 74
- Liittynyt: 24.8.2007 8:18
Aiemmin tuolla taisi lukea että kone piti kolinaa kun rulla hajosi. .. Sellaisenkin olen nähnyt että jaon seotessa mäntään hipan ottanut venttiilit on vääntynyt aavistuksen kieroksi ja konetta käyttämällä kuitenkin vääntynyt nopeasti takaisin sen verran että ei suuremmin vuotanut. Noilla venoilla on vain sellainen ikävä ominaisuus että eivät sitä taivuttelua oikein kestä ja tuossakin koneessa muutaman tuhannen kilometrin jälkeen se vääntynyt venttiili napsahti poikki lautasen juuresta jonka jälkeen sekä lautasen ja paljon muutakin epämääräistä metallia sai kaapia kadulta rikkalapiolla. Kone toimi loistavasti ennen hajoamista tyhjäkäynnillä marketin pihalle.
Jos on pienintäkään näyttöä siitä että venttiili on osunut mäntään niin uutta tilalle, ja jos hihnan hypätessä kuuluu mitään epämääräistä kilinää koneesta niin se on jo aika iso näyttö.
Voihan toki olla että ei hätää ja kestää 300tkm.
Jos on pienintäkään näyttöä siitä että venttiili on osunut mäntään niin uutta tilalle, ja jos hihnan hypätessä kuuluu mitään epämääräistä kilinää koneesta niin se on jo aika iso näyttö.
Voihan toki olla että ei hätää ja kestää 300tkm.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa