Feliciasta hehkutuksen oviautomatiikka pois käytöstä
Valvoja: ffp jäsenet
Feliciasta hehkutuksen oviautomatiikka pois käytöstä
Samanlainen kytkentä löytynee muistakin VAG-dieseleistä, joten uskoisin tietoa löytyvän. Miten saan järkevimmin kytkettyä pois käytöstä tuon automaattisen hehkutuksen, joka käynnistyy aina ovea avattaessa? Ei palvele tarkoitustaan tuo järjestelmä, kun hehkut on puolilämpöisellä koneella monesti jo pimeänä siinä vaiheessa kun ehtii avainta kääntämään. Eikä sen muutenkaan tarvitse omia aikojaan hehkutella, kun autolla ei olla aina edes lähdössä joka kerta, kun ovi avataan.
Tuolla seatclubin puolella koivikko10 oli ratkaissut ongelman
Alla linkki
http://seatclubfinland.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6066&highlight=hehkutus&sid=7605a976aa3c37b592f35c2e9925b0ec
Valitettavasti en tiedä mikä on oikea johto, itseänikin kiinnostaisi poistaa tuo ominaisuus.
Kyllä ww on ottanut käyttöön, vuonna 95 kun kuljettajan ovi avataat ja suljetaan,kytkeytyy hehkutus päälle.Ottaa tiedon oven maadoitus johdosta,ja on päällä noin 3minuutia.Minä katkaisin sen johdon releeltä,ettei hehkuta kuin virta päällä.Ohje kirjassa luki, että hehkutus ei mene päälle toista kertaa,jos autoa ei käynnistetä.Ensimäisen oven avamisen ja sulkemisen jälkeen,mutta ei pidä paikkaansa.Aina tuli virta hehkuille, kun käytti ovea auki kiinni.Eikö tämä turhaan kuluta hehkuja,pöljä systeemi.Tällä on mukan saatu, muutama sekunti hehkutusta aikaa lyhemäksi.
Alla linkki
http://seatclubfinland.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6066&highlight=hehkutus&sid=7605a976aa3c37b592f35c2e9925b0ec
Valitettavasti en tiedä mikä on oikea johto, itseänikin kiinnostaisi poistaa tuo ominaisuus.
Sama kytkin ohjaa hehkutusta ja sisävaloa, kyllä.
Tutkin eculle meneviä piuhoja ja ainoa sininen minkä näin meni nastaan 14. Enempää purkamatta en tiedä mikä se oikea johto niistä on, niin on ahtaat paikat. Pitäisikö vain kylmästi taittaa releeltä 7-pinni poikki... No, pitää ainakin mitata ensin, että se nyt varmasti on oikea pinni, ennen kuin lähtee taittelemaan.
Tutkin eculle meneviä piuhoja ja ainoa sininen minkä näin meni nastaan 14. Enempää purkamatta en tiedä mikä se oikea johto niistä on, niin on ahtaat paikat. Pitäisikö vain kylmästi taittaa releeltä 7-pinni poikki... No, pitää ainakin mitata ensin, että se nyt varmasti on oikea pinni, ennen kuin lähtee taittelemaan.
Nyt on tuo ominaisuus poistettu autosta, otin eculta koko pinnin irti. Totesin ensin mittaamalla järjestelmän toiminnan ja se todellakin on niin apinoiden suunnittelema systeemi kuin pelkäsinkin, eli hehkuttelee ihan kaikista ovista samalla lailla.
Ecun pinni on siis numero 7 ja samaa kampetta löytyy kaikista saman aikakauden VAGilaisista, eli ainakin AEF ja AAZ -koodin moottorilla varustetuista.
Ecun pinni on siis numero 7 ja samaa kampetta löytyy kaikista saman aikakauden VAGilaisista, eli ainakin AEF ja AAZ -koodin moottorilla varustetuista.
Aina oppii uutta: olenkin ihmetellyt, miksi ensimmäinen hehku virran käännön jälkeen on niin lyhyt. Tuohan on pakkasella ihan typerä, kun joka tapauksessa joutuu hehkuttamaan hiemankin kovemmilla pakkasilla toiseenkin kertaan.
Mistäpä se kolmosessa löytyy tuo rele, jonka voisi amputoida? Näillä pakkasilla ei viitsisi kauaa ulkona ropata.
Mistäpä se kolmosessa löytyy tuo rele, jonka voisi amputoida? Näillä pakkasilla ei viitsisi kauaa ulkona ropata.
Koska oletan, että 3b passatissa on se myös tehty niin, että hehku menee päälle kaikista ovista, rupesin tätä ketjua luettuani toteutaamaan hehkutusta apumiehen ovella. Siinä samassa kun nykäisen lohkarin johdon irti, käytän apumiehen ovea sen verran auki, että sisävaot syttyy. (Kuskin ovesta on siis mikrokytkin mykkänä.) Siitä sitten kipittää rivakasti kuskin paikalle istumaan, virrat päälle ja hehkutus onkin jo aika lyhyt. Toissa-aamuna oli 21 pakkasta. Siinä joutui jo hehkuttamaan uudestaan...
Pitihän ne hehkutkin sitten vaihtaa tämän tutkiskelusession päätteeksi. Niitä ovia rämpytellessä ja mittaillessa loppui henki niistä edellisistä. Mittaamalla oli yksi täysin pimeänä, mutta muutkin olivat varmaan jo elämänsä ehtoopuolella. Hieman ruosteisia olivat kannat, lienevätkö alkuperäisiä. Auto on -97 ja ajettu 160 tkm. Boscheja olivat ja samanlaiset laitoin tilalle. Nyt kun tuo typerä automatiikka on poistettu pelistä, niin eiköhän näillä taas mennä hyvän matkaa... Vinkiksi muillekin voisin vielä sanoa, että 12 mm nivelvartiseen räikkälistaan sijoitettu raha maksaa kyllä itsensä säästyneinä hermoina takaisin, ainakin jos ei halua irroittaa suutinputkistoa hehkujenvaihdon vuoksi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa