Gol MK1 rallipolulle

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

jjkoski2
-
Viestit: 36
Liittynyt: 11.3.2007 9:08

Gol MK1 rallipolulle

ViestiKirjoittaja jjkoski2 » 14.11.2009 21:24

Sopisikohan tämä tänne vaikka opetukseksi tai jos vaikka joku muukin innostuisi...

Hankin itselleni tällaisen ykköskorisen, jossa kansivika. 1,6 moottorilla, ajettu viime vuodet sprinttiä. Tarkoituksen päästä vetämään muutama ralli ihan kokeeksi.

Tästä se poru sitten alkoikin..autosta sain purettua kannen pois ja moottori osoittautui olevan ihan jotakin muuta, eli 79,5 porauksella ja pitkällä iskulla. Tästä tuli yhteensä yli 1,7 ja lisäksi venttiilit olivat käyneet männissä. Siihen se sitten jäi ja aloin miettiä, mitä vaihtoehtoja vielä olisi, jotta saataisiin tavoite täytettyä eli päästäisiin ajamaan rallia.

Rojut ehti jonkinaikaa (6kk) seistä pihalla ja nyt on alkanut tapahtua. Moottori on menossa uudestaan kasaan ja vaihtoehdot ekaksi kisaksi olisivat 23.1. Riihimäki Ralli tai sitten 27.2. Kaloppi Ralli. Katsotaan kuinka käy.

Laitan vähän kuvia ja lisää tietoa, jotta pääsette asiasta kärryille..kunhan ehdin :)

Linkkejä ongelmistani tähän asti:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=124444&highlight=
ja
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=126300&highlight=

Edittiä, pari vanhaa kuvaa:
Kuva
Kuva
edit:otsikko muutettu paremmin hakuja vastaavaksi.
Viimeksi muokannut jjkoski2, 9.2.2010 7:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tomster
-
Viestit: 43
Liittynyt: 16.4.2009 22:34

ViestiKirjoittaja Tomster » 21.11.2009 9:19

Miten katsastusinssi on suhtautunu muutoksiin, kun näyttää olevan vielä peltikilvillä?

Olin kaverin mukana katsastamassa f-ryhmän starlettia pari vuotta sitten ja rupes insinööri laskemaan prosentteja...
Ukko siinä sit laskeskeli ja tokasi jossain välis et "nyt olis 50% melkein täynnä,
keskeytetäänkö?" Se keskeytettiin ja tehtiin sit se erikoisautokatsastus(?) ja nyt on siirtokilpinen. Toista kautta olen sitten taas kuullut että osa insseistä suhtautuu ymmärryksellä kun on kyseessä kilpa-auto.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 21.11.2009 15:30

Taitaa olla prosenttisäännöt vähän muuttunut viimeaikoina.

jjkoski2
-
Viestit: 36
Liittynyt: 11.3.2007 9:08

ViestiKirjoittaja jjkoski2 » 20.1.2010 10:52

Laitetaanpas vähän päivitystä tilanteeseen.

Moottori saatiin onnellisesti nippuun ja yhdistettyä huollettuun 5 loviseen laatikkoon. Lisäksi vaihdettiin samalla kuluneen näköiset vetonivelet, kun kerran irrallaan olivat. Kone laitettiin paikalleen uusilla kumityynyillä, joihin vulkanoitiin lisää kumia vahvistukseksi (Kiitos EV-Pinta Oy, Hyvinkää).

Vähän päänvaivaa aiheutti kärjettömän johdot, jotka olivat jakajan sisällä mennet poikki ja joku älypää oli korjannut ne teippivirityksin. Nämä kolvailin kuntoon ja ensisavut saatiin 3.1. Aikani ajoituksen kanssa tuskasteltuani ajattelin käydä ostamassa ajoituslampun, jolla pärjäisin lopun ikääni ja paikallisesta tarvikeliikkeestä kipaisinkin hakemaan tällaisen:
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=49-3000
No siitä sitten puuttuikin ajoituksen säätönuppi, joten se ei sitten sopinutkaan omiin tarkoituksiini.

Kuvia löytyy:http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2djcz+jaska-ralligolf.html
Viimeksi muokannut jjkoski2, 11.1.2011 18:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 21.1.2010 12:34

Laita ihmeessä koneesta enemmän tietoa.
Ja säännöistä koneen suhteen (niin tiedän mitä kivaa rupean varastoista sulle myymään:)

1. kysymykseen. ei se muovilevy vaikuta periaatteessa mitään, jos ei pääse roiskeista heittelemään säiliöön? Ohivuodot? mitä öljyä?

2. se ihan riippuu siitä miten se käyttäytyy, tyhmä vastaus, mutta..
Laita sellainen alkup. vesikiertoinen jäähdytin suodatin jalkaan nyt ainakin.
(mulla pitäs pari halpaa käytettyä olla..)

Emmä rallipolulle mistää kulmista tiedä, mutta radalla menöö kivasti kun on sen 1,5mm aurausta ja joku 1,5astetta camberia takana, eteen milli/reilu renkaista riippuen aurausta, per puoli..

jjkoski2
-
Viestit: 36
Liittynyt: 11.3.2007 9:08

ViestiKirjoittaja jjkoski2 » 24.1.2010 22:14

Joo, tässä siis on jo vähän ollut suunnitelmissa uuden koneen kasaus, mutta Mattia lainatakseni: ainahan se mielessä on, mutta ajetaan nyt ensin. Rallissa, F-ryhmässä sääntöjä ei koneen suhteen ole kovin paljon rajoitettu. Lohkon pitää olla alkuperäistä vastaava ja iskun pituus luokiteltu tai sitä lyhyempi. Jos taas historiikkiin haluaa, voi olla hieman enemmän rajoituksia, kuten esim. osien alkuperäisyys tai muuten ikäkauden (siis esim. vuoden 1981 vastaavia) kilpailuissa käytettyjä osia.

Kuutiotilavuuden ja moniventtiilitekniikan vaikutus auton minimipainoihin:
2 v/syl: <1600cc: 850kg, <2000cc: 930kg
4 v/syl: <1600cc:920kg, <2000cc: 1000kg

Oman Golffin moottori pitää sisällään:
79,5mm porauksella vakiolohko, omat palotilalliset männät (536g), omat 136mm kanget (646g). Ykköskorisen GTI:n suora kansi, 31,3/38mm venttiileillä, käyty läpi ja uudet pakoventtiilit. Kovat nostajat, Schrickin nokka, 11mm nostolla, 105,5 astetta nokkien välinen kulma,imu 0,5 nostolla auki 280 astetta.Välykset imu:0,35, pako 0,45. Laskennallinen puristussuhde ~11,1. 80mm isku. Vakio 1,6mm kansipahvi. Golffin omalla kärjettömällä jakajalla. 45 weberit jollakin alu-imusarjalla. Ilmeisesti oma sähköinen bensapumppu. Öljyt nyt 5w-50 Mobil1. Joku suositteli 20W50 Kendall tai Valvoline minaraaliöljyä.
Puristuspaineet mittasin juuri, 14,0-15,0 barin välillä. (Tai toinen mittari kyllä sanoi 9,0-10,0 välillä). Ohivuotoja en mitannut. Laatikko 5v, välitetty ja lukolla. Myöskin juuri tarkastettu.

Moottorissa siis rutkasti parantamisen varaa, mutta kun tilanne on se, että auton mukana tulleista osista yritettiin kasata paras mahdollinen alle 1600cc moottori, jotta auton voisi tarvittaessa muuttaa tuonne historiikkiin sopivaksi. Jossa sillä ehkä olisi mahdollisuuksiakin. Mutta nyt itselläni tärkeinä olisi päästä vetämään muutama kisa F-ryhmäläisenä, jotta selviäisi jatko, että ajetaanko sitä rallia edes enää loppuvuodesta vai keksitäänkö jotakin muuta...

Ja takaisin kysymyksiin:
1. Laitan nyt kuitenkin sen muovilevyn ja lisäksi mekaanisen bensapumpun peitelaippaan tehdään alakerran huohotusta varten putki. Tai mietinnässä jopa, että pitäisikö tehdä kierto öljynkeräyssäiliöstä takaisin öljypohjaan. Tai tänne tähän peitelaippaan. Kun kuulemma roiskivat aina, kun kierrätetään..? Ohivuotoja en ole mitannut.

2. Alkuperäinen VESIkiertoinen? Olis ilmajäähdytteinen, laitanko sen? Sille olis paikkakin valmiina, kun on aiemmin ollut käytössä.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 25.1.2010 8:41

Huohotus johtunee siis ihan öljyistä.
Ralliformula ei pysy näissä sisällä, edes sisään ajoa. Laita kendallia, se toimii ainakin (joskin pakkasella himpun paksua:).

1. huohotus on hyvä tehdä noin ja ihan jo sen takia suosittelen paluuta koneeseen kun se silti kuitenkin huohottaa=huoltovapaampi..

2. Uudemmissa on suodatinjalassa sellainen jäähdytin murkula missä kiertää jäähdytysneste, varsin tehokas..
Jos sellainen ilmajäähy löytyy niin laita se, mutta sitten kunnollisella, Termostaatillisella ryöstölaipalla! Muuten se huohottaa kylmyyttään..

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 25.1.2010 14:25

tuota huohotustahan voisi vakoilla vaikka 1.9td koneesta,siinähän tulee bensapumpun jalan paikalle huohotuksen lähtö..Siitä kanteen ja sitä kautta sitten säiliöön..lienee helpoin ratkaisu..
Öljyjen lämpöön(ongelma?) on kaksi ratkaisua,eli se vesikierto lauhdutin tai erilliselle lauhduttimelle "ryöstölaippa",eli tämä jälkimmäinen on mielestäni se suositeltavampi..

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 25.1.2010 15:35

Tai molemmat, Etsii Audi 80 TD:stä termostaatti ohjatun öljynsuodattimenjalan.
Katkaiseen sen, kääntää suoraan, hitsaa kiinni ja muokkaa vähän kanavaa sisällä niin on termostaatti ohjattu ilmajäähdytteinen kenno ja alkuperäinen vesijäähdytys/lämmitys. Tosin toi alkuperäinen termostaatti aukee vasta 110°C. Omassa turbokakkiksessa ikinä saanu öljynlämpöjä niin korkeelle, että se olisi auennut.
Ykköskorisissa Gtissä on myös noita jalkoja.

jjkoski2
-
Viestit: 36
Liittynyt: 11.3.2007 9:08

ViestiKirjoittaja jjkoski2 » 29.1.2010 10:09

Illalle suunniteltu seuraavanlaista puuhastelua:
1. Nokka-akselin päälle hydraulisen nokan suojamuovi
2. Koneesta pois 5w-50 Mobilit ja tilalle 20w-50 Kendallit (saman kommentin kertoi muuten ihan rallin F-ryhmän "ammattilaiset" :) Mut ei se mitään, kyllähän mä olisin Volkkarimiehiäkin uskonut...)
3. Bensapumpun laippaan ylimääräinen huohotusputki
4. Öljylle termostaatillinen lauhdutin

*Pohjaan pitäisi kurkata, ihan katsastusmielessä josko sieltä löytyy huomautettavaa.
*Samoin ajovalot saatava toimimaan. Pakkivaloa ei kuulemma tarviikkaan näin vanhassa olla...
*Uuden syylärin kipaisin myös, josta lähtö paisuntasäiliölle. Vielä kun löytäisi jostakin toisen flektin/telineen, joka sopisi tähän uuteen syyläriin, joka siis hiukan leveämpi.

Ja jos vaan suinkin jostain löytyis 16" aluvanteita, 4x100 jaolla. Jotain max. 6" leveitä...

jjkoski2
-
Viestit: 36
Liittynyt: 11.3.2007 9:08

ViestiKirjoittaja jjkoski2 » 9.2.2010 7:35

Olen koittanut kaks kertaa jo kertoa, mitä on tullut puuhasteltua ja tarinaa on tullut ihan riittävästi. Aina on eteen kuitenkin tullut joku kökkö ja teksti ja kuvat on hävinneet bittiavaruuteen.

Joten tällä kertaa lyhyesti:
Öljyt vaihdettu, kampikammion huohotus tehty. Öljynlauhdutin asennettu. Kuva tuolla:
http://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2010/02/09/8143010478558271376orig.jpg
Silti tuntuu huohottavan. Mennään tällä viikolla radalle (http://www.hyua.fi)kokeilemaan ja lisätään sitä ennen vielä se nokan suojamuovi.

Jarruissa tunto huono, johtunee kumisista jarruletkuista. Vaihdetaan nämä kisan jälkeen, jos vielä kiinnostaa. Samalla voidaan päivittää jarrusatulat, jos 15" vanteen sisään saa 4 mäntäiset laitettua. 280mm jarrut, minkähän napa? G60? Kuvia:
http://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2010/02/09/8143010478558271382orig.jpg
Pyöränkulmat laitettu sinnepäin: edessä nolliin ja takana 2 mm aurausta. Taka camperia en ruvennut poistamaan, siellä on -6mm.

Loput kuvat:
http://kuvaboxi.fi/julkinen/2djcz+jaska-ralligolf.html
Panssari kiinni ja katsastukseen. Tällä viikolla. Katotaan miten käy.

Pannaan tähän lopuksi vielä kuva. Lehmätarrat on poistettu, auto vielä fiksaamatta. Laitoin "uuden" maskin, koska vanha oli rikki. Auton ulkonäköön itselläni onkin jo mielipide...

Kuva

Raapuska
-
Viestit: 100
Liittynyt: 26.9.2005 8:04

ViestiKirjoittaja Raapuska » 9.2.2010 10:08

Mistälie noin komeen maskin löytäny? Sopii kuin nenä päähän.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 9.2.2010 10:14

Samalla voidaan päivittää jarrusatulat, jos 15" vanteen sisään saa 4 mäntäiset laitettua.


Itellä 285mm levyt 4-mäntäisillä Willwoodeilla ja jää vielä hyvin tilaakin 15" vanteen sisälle.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 9.2.2010 12:00

minkähän napa? G60?


G60, mk3 Volkkareiden yms. Lucaksen jarruilla, eli tuo on aika yleinen.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 9.2.2010 12:23

Itse kyllä veikkaisin että on mk2 olka-akseli, kun näyttää olevan hiukan erilainen kuin mk3:n. Mm. vanteen kiinnityspinnan ja iskarin väli pienempi. Siihenhän tuo G60 jarrusetti passaa myös bolt-on.

jjkoski2
-
Viestit: 36
Liittynyt: 11.3.2007 9:08

ViestiKirjoittaja jjkoski2 » 12.2.2010 9:48

Maski on siis kakkoskorisesta... Otin pois katsastukseen mentäessä, jottei inssille tulisi mieleenkään alkaa niitä prosentteja laskemaan. Auto on papereiltaan kuitenkin 1974...

Nokka akselille laitettiin se hydraulisen nokan suojus:
http://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2010/02/10/8143010478558290157orig.jpg

Autossa on alla myös kisavanteet, ne olikin sitten suurin menoerä. Eteen joutuu laittamaan vähän levikepalaa, jotta saadaan tuo Opelin ET49 vanne irti iskarista. Ja taakse jos sopii ET15 vanne, niin näillä saadaan pyörät samaan linjaan.
Kuvassa auto juuri katsastettuna, konttorin pihassa:
Kuva

Ensimmäiseen kilpailuun on ilmottauduttu, se on 20.2. ajettava legendaarinen Hankiralli. Kisan lähtö Olympiastadionilta ja 6 ET:ta ajetaan jossainpäin Etelä-Suomea. Jos auto jää ehjäksi, mennään seuraavan viikonloppuna, 27.2. ajamaan Lopelle ja siellä onkin sitten tiedossa viimeisenä EK:na oma kotitie...

Katsotaan niitä jarrupäivityksiä sitten näiden kisojen jälkeen, mikäli auto kestää nipussa.

jjkoski2
-
Viestit: 36
Liittynyt: 11.3.2007 9:08

ViestiKirjoittaja jjkoski2 » 12.2.2010 10:20

Unohtui sanoa, että katsatuksessa tulleet moitteet olivat melko asiallisia:
1. Valojen kytkentä, ei saa olla ajovalot palaa ilman parkkeja (koska tällöin takavalot ei pala)
2. Rattilukko puuttuu.

Joten jo jollakin on tiedossa irrallista rattilukkoa (tai koko ohjuspyljäs) niin tietoa saa laittaa. Onkohan kakkoskorisessa sama pylväs/lukko?

jjkoski2
-
Viestit: 36
Liittynyt: 11.3.2007 9:08

ViestiKirjoittaja jjkoski2 » 22.2.2010 13:58

Huh huh! Viimeisenä iltana riitti vielä puuhaa auton kanssa reilusti yli puolenyön, mutta Hankirallissa päästiin taluttamaan Golffi lähtöviivalle. Ja puitteet olivatkin hyvät, sillä lähtö tapahtui ihan Olympiastadionilta.

Projektin tavoite on nyt siis saatu täytettyä, kun eka ralli on vedetty ja jopa maaliin asti. Autossa oli pieniä lämpöongelmia, moottori ei meinannut lämmitä siirtymällä riittävästi ja jouduttiinkin kartturin kanssa palelemaan, kun ulkonakin sattui olemaan parikymmentä astetta pakkasta. Täytynee vielä tarkistaa, että siellä tosiaan on se termari paikallaan.

Toinen suurehko ongelma löytyi taas pakosarjasta, sillä se meni rallin lopussa taas poikki. Tai oikeastaan vääntyi niin mutkalle loppupäästään, että todennäköisesti repesi paikkaushitsauksistaan. Täytyyköhän tähän kehitellä jokin taipuisa jatko? Vinkkejä otetaan vastaan.

Pikkuisella golffilla kurmootettiin kuitenkin useampi Bemari ja pari muuta euroautoa, mutta harmillisesti pari japsia olivat nopeampia... Mutta itse olen oikeinkin tyytyväinen lopputulokseen, joka löytyy tenabista:

http://www.tenab.net/v2010/1002201b.htm

tikkku
-
Viestit: 179
Liittynyt: 9.9.2005 23:53

ViestiKirjoittaja tikkku » 22.2.2010 19:20

eikai noitten huohotusta pysty mitenkään välttämään.. kumminkin tuota tonnikuus satasta joutuu sen 8-9k kierrättämään? tavara liikkuu nopeesti niin painekkin kampikammiossa kasvaa.. mutta kunnon loiskelevyt ehkä auttaa?

Gti_Tdi_Golfare
-
Viestit: 42
Liittynyt: 22.2.2008 18:24

ViestiKirjoittaja Gti_Tdi_Golfare » 22.2.2010 22:53

Moro.
Todella hyvin vedetty Hankiksessa. Katselin lauantaina Tenabilta melkein onlinena kisan kulkua. Miten Golf noin muuten istui baanalle alustaltaan ja välityksiltään? En löytänyt noista aiemmista specseistä laatikon ja alustan tietoja. Onko VW motorsportin 5-v. laatikko 2,5 (35:14) ykkösellä, 1,03 (33:32) vitosella ja 4,53 perällä, entä lukko?

PS. Oli hyviä kuvia ralli.netin foorumilla kisasta, myös Golfistasi.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 22.2.2010 23:35

Viikonloppuna tuli spotattua trailerin päällä musta ralliykkönen pariin kertaan Vantaan Tikkurilassa. Ajelin punasella ykkösellä vastaan. :)

jjkoski2
-
Viestit: 36
Liittynyt: 11.3.2007 9:08

ViestiKirjoittaja jjkoski2 » 25.2.2010 11:32

Golffin istuvuudesta baanaalla voidaan olla montaa mieltä. Itselläni ei kokemusta näistä paljon ole, mutta kuulemma voisi mennä paremmin/rauhallisemminkin. Tähän lääkkeenä koitetaan nelipyöräsuuntausta ihan korjaamovehkeillä tänään. Katsotaan, mitä sanovat.
Alustana joku vanha (10v.) perus bilstein jousen jäykkyyden säädöllä.

Litran verran oli huohottanut kun matkaa oli yhteensä 240km siirtymää ja 60 km EK:ta. Syynä voi olla myös se vanha lohko, sillä näille männille sitä ei voinut alkaa poraamaan. Tämän kanssa on nyt vaan vielä elettävä. Mitähän tarkottaa tuo "kunnon loiskelevy". Nämä ilmeisesti eivät nyt sitten ole kunnolliset, mitä nyt on kiinni, sellaiset merkit oli ilmassa..

Vaihdelaatikon välityksistä en osaa sen enempää sanoa, kuin että hyvin käy 3 ja 4 vaihteet pätkällä. Hiukan tosin joutuu arpomaan, kumpi paremmin milloinkin. Vähän hengetönhän tuo 136 hv on, mutta eipä tule mutkat yllättäen ;)

Gti_Tdi_Golfare: kiitos noista välitysvaihtoehdoista, katson tämän kun muistan. 5-v. laatikkon on kyseessä ja lukolla. Muuta en osaa sanoa. Tuosta kuvasta ei varmaan paljon voi sanoa: http://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/10/08/8143010478555553316orig.jpg


redi: joo, Tikkurilassa käytiin viemässä kartturi kotio ja nakkarilla huoltomiehen kanssa...

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 25.2.2010 21:49

Vaihteistokoodi on alapuolella semmoisessa tasaisessa paikassa. Tossa vähän juttua 020 askista englanniksi:

linkki 1
linkki 2

jjkoski2
-
Viestit: 36
Liittynyt: 11.3.2007 9:08

ViestiKirjoittaja jjkoski2 » 23.10.2010 17:57

No niin, kesäkausi takana jokkiksen parissa. Nyt on aika taas ottaa ralliauto talliin ja työn alle. Uuden moottorin tekeminen on suunnitelmissa ja nyt tehdään suoraan yli 1,8. Tällä tavoitellaan paitsi lisätehoja, myös vääntöä ja sitäkautta parempaa ajettavuutta. Tarkoituksena ei kuitenkaan ole tehdä liian tehokasta, 170hp tavoitteena. Tämän yli mentäessä voi laatikon ja jarrujen päivityskin olla tarpeen.

Jarrut uusitaan, mutta tarkoitus olisi selvitä vakio, tai lähes vakio osilla.

Vaihteiston välityksiä ihmeteltiin, eikä oikein päästy yksimielisyyteen niistä. Laatikko on koodiltaan FM06011 ja välitykset jotakuinkin:
1: 3,454
2: 2,118
3: 1,44
4: 1,286
5: 1,129
Perä: 4,2

jjkoski2
-
Viestit: 36
Liittynyt: 11.3.2007 9:08

ViestiKirjoittaja jjkoski2 » 28.10.2010 18:14

Moottoriprojekti aloitettu. Yks 1,8 lohko ja palotilallinen kansi haettu omaan talliin. Valitettavasti kansi on pienillä venttiileillä. Matkahuoltoon pitäisi ensiviikolla kuitenkin palata eräältä ammattikannentekijältä kansi aihio, joka muistaakseni oli isommilla. Jos tuuri käy, jopa 38mm imulla. Toivotaan parasta. Jos jollakin lojuu ylimääräisiä tällaisia kansia, saa tarjota.

Vakiota vähän parempi kytkin on myös tulossa matkahuoltoon. Käytetty tosin. Uuttakin osaa on hankittu: nokka ja sille tuplajouset.

Auto itsessään kävi tänään katsastuksessa ja saatiin jopa leima, pienillä huomautuksilla: etujarrulevyt. Ne olivatkin muutenkin uusittavien listalla, uudet Zimmermannit ovat jo tulossa Saksasta. Taakse on uudet levyt, palat ja tietty laakerit jo hankittuna, vaan vaihtoa vailla.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 28.10.2010 21:04

Erittäin pätevän oloiset välityssuhteet laatikossa, ainakin noin "paperilla". Miten kisakäytössä, löytyy varmaan joka tilanteeseen sopiva pykälä?

Isoventtiilisen kannen tuohon saat kaikista vanhoista kakkosen "ruiskukansista" joissa suuttimet kannessa. Poislukien uudemmat 2-litraiset joissa suuttimet imusarjassa esim Vento/G3 GTI, näihin kansiin ei sovi siis normi tuplien imusarja jos sitä on tarkoitus käyttää jatkossakin.

ville s
-
Viestit: 379
Liittynyt: 25.7.2003 8:03

ViestiKirjoittaja ville s » 30.10.2010 22:01

täältä löytys pari kpl g60 ja 1 kpl gti kansia vakio ja lievästi portattu g60 ja rankemmin portattu se gti. vaihdossa voisin 1 niistä ottaa vanhan kantesi jos on 5 pukkinen.

D`Joint
-
Viestit: 11
Liittynyt: 7.11.2010 10:16

ViestiKirjoittaja D`Joint » 7.11.2010 10:33

et sattus tartteemaan 300 asteista teräksistä nokkaa

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 7.11.2010 17:19

^ eikö yv olis se oikea tapa tarjota tavaraa..


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa