G2 projekti

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 3.5.2007 21:20

Nyt kun mulla on toi säädettävä keskiputki, niin auto tarvii nostaa vaan pukeille ja sit grillin saa työnnettyä paikalleen. Sit kumpaakin päätä pikkuhiljaa vuorotellen ylös tunkilla ja se onkin siinä. Tunkin ja grillin välissä mulla oli sopivan mittaisia pattinkeja millä aina sai n. 10cm toista päätä ylös. Täytyis tohon vielä tehä joku helpompi säätö, ettei tarvis ton tunkin kans pelleillä...

Sillon ku keskiosa ei säätyny ni auto nostettiin grilliin kuorma-autolla.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 7.5.2007 21:26

Torstaina olis auto menossa maalarille. Sisustaa ja konehuonetta yritin hinkkailla kuntoon, mut ei oo kittailu mun hommaa niin saa maalari tehä sen sit kuntoon. Hän kävi autoa katsomassa ja sano et en kuulemma ihan täysin oo saanu sitä pilattua et viikon kovalla työllä siitä saadaan vielä hyvä kärry...eli peliä ei oo vielä täysin menetetty.

KuvaKuva


Nyt on sitte edessä projektin vaikein vaihe, ku pitäis osata valita väri. Aluks oli mielessä hopea, mut se on alkanu nyt mietityttämään. Sitte tommonen beige näyttäis hyvältä ja myöskin Alpine white houkuttelis. Tosta valkoisesta en sitte ihan tiiä, kun mulla ei tuu mustia kylkilistoja ja kaaria, et näyttääkö tyhmältä jos on ihan kokonaan valkoinen.

Oisko kellään kuvaa valkoisesta kakkiaisesta pikkupuskureilla ja ilman listoja?
Tai ehdotuksia hyväksi väriksi, kun hakusessa ois hillitty sleepperi väritys, jossa ois vähän 70-luvun henkeä?
Viimeksi muokannut Teemu M, 25.6.2007 13:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 7.5.2007 21:45

näyttääkö tyhmältä jos on ihan kokonaan valkoinen.


Kyllä. Vaatisi mustat kaaret,helmat ja listat

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 7.5.2007 22:55

PVW:n foorumilta napattu:

Kuva

:)

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

Puskimet

ViestiKirjoittaja gryger » 8.5.2007 8:03

Valkoinen on aika makee.Tuossa taannoin oli vw speedissä valkoinen kakkis ilman listoja ja helmoja,pelkästään isot puskurit,rallye maski tosin ja kaaret oli rullattu sillä vekottimella mikä tulee kiinni napaan..

jA niin tontissa että soi..
Viimeksi muokannut gryger, 8.5.2007 15:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 8.5.2007 13:46

Eikö joku ruskee sävy olis hieno Sellanen kuin albanzo johonkin tähän laitto kuvan sellasesta bemarista

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 8.5.2007 16:19

Mites olis perus-beige: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2888149
Nevada beige on jopa kakkiksen orkkis värisävy ;)

Hannu_H
-
Viestit: 992
Liittynyt: 24.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja Hannu_H » 8.5.2007 16:35

Näitä perusvärejä kun ehdotellaan, niin miten olisi harmaa ->
http://www.vwvortex.com/artman/publish/ ... _433.shtml

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 8.5.2007 16:54

Helmiäissävyinen Nimbusgrau on aika kaukana perusväristä ;)

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 8.5.2007 17:20

Beige on pirun nätti väri pikkupusureiden kanssa,mut tällanen sammaleenvihree ei kanssa näyttäs pahalta varmaan:http://i28.photobucket.com/albums/c204/VR6Mk2/dubfest06/DSCN4680.jpg

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 8.5.2007 17:44

Tästä "Big Ron" Huyzerin ex-Mk2: sta kun löytyisi uudempi kuva... Beige sekin on nykyään, olikohan joku Mercedeksen väri..?

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 8.5.2007 17:48

Toi Juicen postaama väri olis kyllä täydellistä sopii hyvin tollaseen old school autoon, ja sitten kuin sulla menee ohi toi old school homma niin sopii muunkin tyyli suunnan autoon hyvin

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 8.5.2007 18:31

Beige olis kyl hieno, kuten myös toi Jonen ehdottama vihree...älkää nyt perkele sotkeko mun päätä antamalla vielä enemmin vaihtoehtoja. =)

Mahtaako toi vihreä olla joku volkkarin väri?
Selailin noita värejä tuolta ja ei ainakaan pikaisella kattomisella tullu vastaan.

http://www.gti16v.com/vwcolors.htm#vwcolors

qstiz
-
Viestit: 95
Liittynyt: 26.10.2006 14:19

ViestiKirjoittaja qstiz » 8.5.2007 19:27

jotain tällaista tulossa sisustan suhteen: http://i3.tinypic.com/ws074i.jpg ?

esanssi88
-
Viestit: 404
Liittynyt: 22.4.2006 18:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja esanssi88 » 8.5.2007 20:00

http://www.tomassporttuning.com/gallery ... _green/aac omistajan sivuilta noi kuvat, että selailemalla saattaa löytyä väri, vihjailee kyllä oakland greeniin... mut merkistä ei tietoa...

Edit. lisää kuvaa http://www.mk2vr6.com/board/viewtopic.php?t=1208

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 10.5.2007 9:49

jotain tällaista tulossa sisustan suhteen


No ei siitä sentään noin bling bling tule, mut juu ilman mattoja ja ym. olis tarkoitus jättää ainakin täksi kesäksi. Täytyy katsoa jos ens talven aikana innostuis verhoilemaan...

qstiz
-
Viestit: 95
Liittynyt: 26.10.2006 14:19

ViestiKirjoittaja qstiz » 10.5.2007 10:01

Jos tarkoitus ei ole maalata alkuperäisilläväreillä niin Kawasakin vihreä tai joku muu vähän edukseen massasta erottuva väri tekisi terää.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 10.5.2007 11:14

Jos tarkoitus ei ole maalata alkuperäisilläväreillä niin Kawasakin vihreä tai joku muu vähän edukseen massasta erottuva väri tekisi terää.


Tarkoitus ennemminkin on että värin puolesta auto sekoittuisi mahdollisimman hyvin massaan, eikä heti iske silmään. No väri alkais olla päätetty ja tulee johtotähden värikartasta. Katotaan sitte lopputulosta ku auton saa joskus maalarilta...

Karban
-
Viestit: 130
Liittynyt: 15.9.2003 13:47

ViestiKirjoittaja Karban » 10.5.2007 11:17

Mattavalkoiset compomotivet tjsp rallivanteet alle ja auton väriksi mattapunainen. Kuullostaa varmaan vähän liiankin anti-blingiltä...

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 10.5.2007 17:53

Tarkoitus ennemminkin on että värin puolesta auto sekoittuisi mahdollisimman hyvin massaan, eikä heti iske silmään
LY3D :)

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 10.5.2007 18:25

Eikös tästä autosta pitänyt tulla rata-ajoon leikkikalu? Kuulostaa vaan aika hullulta laittaa radalle 215/35 kumit ja hirveä madallus...


Ja tietty jos massaan pitää sekottua niin tornado rot, kuten jo ehdotettiin. Pikku puskurit vielä auttaa sekottumaan massaan.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 10.5.2007 18:57

No missäs touring sarjaksi luokitellussa rata-autoiluluokassa ajetaan paksuilla kumeilla ja maastoautoilla

Oikein...ei missään. Rata-autoiluun kuuluu oleellisena osana matala ja jäykkä alusta, sekä mataprofiilirenkaat. Useissa vakioautosarjoissa alustan korkeudelle on määrätty minimikorkeus (esim ETCC / Super 2000) downforce ilmiön välttämiseksi ja eri automallien tasapäistämiseksi.


http://www.speedarena.com/resources/desktops/1024/1024x768_ETCC.jpg
http://www.speedarena.com/resources/desktops/1024/ALMS_7_1024.jpg
http://www.speedarena.com/resources/desktops/1024/1024x768_DTM2.jpg
http://www.sarlinraceteam.fi/service/uutisia/2005/etcc_2.jpg
http://www.sarlinraceteam.fi/service/uutisia/2005/seat_etcc.jpg
http://www.nordicaudi.com/arkivet/artiklar/data/a1364/max_1.jpg

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 10.5.2007 19:13

^Rolle, mitkäs noi kaaret on muuten noissa audeissa?

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 11.5.2007 1:44

Rolle, no tietty auton nyt rata-alustalla pitää olla matala. Mutta kakkakoppasen alustan kun vetäsee vaikka -80mm niin jo on tukivarret aikamoisessa asennossa. Vetareiden kestokin alkaa olemaan heikohkoa, mitä nyt inter netistä isoilta pojilta kuullut. Kaksi vetaria mulla murtunut jo -60mm alustalla(eivätkä siis kuolleet iän takia), eikä tehoakaan ole paljoa. Ja yritän vielä väistellä liikennevaloista kaasupohjassa rykäsyjä.

Ja mitä renkaisiin tulee niin, tottakai leveät ja sopivan matalat pitää olla. Mutta 215/35 on kyllä mun mielestä turhan matala. Tollaisilla itse yritin ajaa ja kun vaihtoi korkeampaan profiiliin niin kyllä kakkakoppa paremmaksi muuttui. Yllättävän suuri ero oli jo 215/40:siin vaihdettaessa.

Kyllä vois touring sarjalaisillakin olla vaikeuksia pysyä noissa vauhdeissa jos vanteella olis 2cm kumia päällä. Ainakin noissa kuvissa niin profiili on jotain ihan muuta kuin 215/35.

Heksi
-
Viestit: 193
Liittynyt: 5.10.2003 22:36

ViestiKirjoittaja Heksi » 11.5.2007 8:12

Tämä on kyllä pirun tyylikäs, värin suhteen ja muutenkin. Näyttää tehokkaalta jo seisoessaan parkissa, mustat puskurit ja kromien puute tehostaa vaikutelmaa. Orkkis-takavalotkin näyttää piristäviltä. http://www.vwvortex.com/artman/publish/ ... _433.shtml

Itseäni alkaisi varmaan limen vihreä tai vastaava beige tökkimään aika nopeasti.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 11.5.2007 8:40

Eikös tästä autosta pitänyt tulla rata-ajoon leikkikalu? Kuulostaa vaan aika hullulta laittaa radalle 215/35 kumit ja hirveä madallus...


No saa alustaa nostettua jos näyttää että tarve vaatii ja radalle oli ajatus hommata toisille vanteille semisliksit. Ja vaikka sanoinkin ensimmäisessä postauksessani "Autosta on tarkoitus tehdä ratalelu", niin varmasti suurin osa ajosta tullaan ajamaan kadulla, kun en asu missään radan lähellä ja autolla varmasti tekee mieli päivittäin ajella.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 12.5.2007 19:35

Mikäs olis sellaista tiivistettä/liimaa, millä sais yhdistettyä ykköskoppaisen tankin täyttöputken kakkoskoppaisen tankkiin? Ykköskopan täyttöputki on metallia ja kakkoskopan muovia ja liiman pitäis tietenkin kestää bensaa.

Ajatuksena oli, et sahaan tankista yläpään pois ja sitte yhdistän siihen ton ykköskopan putken.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 12.5.2007 23:21

Meinasin ehdottaa kemppiliimaa, mut sit luin et se on muovia.. oisko koriliima asiallista tohon.

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 13.5.2007 0:07

Mulla on tankin kaula katkaistu niin, että turvaominaisuus säily, eli tankista
ei tule bensaa ulos ylösalaisin. Liitos on tehty tuulilasiliimalla ja varmuuden
vuoksi vielä suojapalje päälle, niin ei mene vesi ja hiekka liitokselle asti.
On toiminut moitteettomasti kolme vuotta.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 13.5.2007 11:26

Kiitoksia tosta, täytyypä käyttää sitte tuulilasiliimaa.

Toi 15 on ilmeisesti paisuntasäiliö, mut mikä ton letkun 12 tarkoitus on?
Entä tossa suukappaleessa (4) oleva osa 29 mikä menee tankin kaulaan?

Ootko katsaissu ton kaulan niin että noi letkut on vielä paikallaan?

Kuva

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 13.5.2007 15:22

Katkastu heti noiden letkujen jälkeen. Paisarikaan ei ole enää käytössä.
Minulla saattaa olla jossain vielä siihen sopiva suojapalje.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 24.6.2007 18:26

Projekti on kussu aika pahasti, kun auto seisoi maalarin tallissa kuukauden ja ainut mitä autolle oli sen jälkeen tehty, niin oli levitetty 10x10cm kittikasa. Viikossa ensin maalari lupaili, mutta ei vaan tuntunut saavan mitään aikaiseksi ja lopuksi ei sitten enää vastannut viikkoon edes puhelimeen. No sain kuitenkin auton pois ja nyt on löytynyt uus maalarikin, että toivottavasti hän saa ees värin pintaan. Tässä on kuitenkin mennyt sen verran aikaa hukkaan, että saa nähä miten ehtii saamaan auton täks kesäksi ajoon. Toivottavasti sais auton ees sen verran ajoon, että tietää mitä tarvii ens talven aikana alkaa parannella.

Jarrut kasasin nyt odotellessa seuraavalle maalarille pääsyä...

Satuloiksi tuli 996 Carrera 2:n etusatulat ja levyt on TT:n 312x25 levyt. Uudet palat hommasin Autocarrerasta, josta myös tuli kiinnityspultit ja kitinälevyt. Kannakkeet teetin Tommis Billettissä omien mallien mukaan.

Tossa 3D-malli minkä mukaan Tommi seuraavassa kuvassa olevat kannakkeet.

KuvaKuva

Sitten jarrut onkin jo paikallaan ja kuten näkyy niin jäi sinne vielä pari milliä tilaakin vanteen ja satulan väliin. Levyt on mun TT:n vanhat levyt, kun en viittiny ostaa uusia kun noissa oli vielä pintaa jäljellä. Rumasti ne on ruosteessa, mut eipä niitä paljon vanteen alta näy.

KuvaKuvaKuvaKuva

Kaikki putket vääntelin myös uudestaan ja kaikki letkut tuli myös uusiksi. Noi täytyy nyt vielä ottaa irti maalauksen ajaksi, mut onpahan nyt valmiiksi muodossaan. Takapäästä otin orkkis painon mukaan säätyvän säätimen pois ja lisäsin konehuoneeseen säätimen. Se tehtiin niin, että pääsylinteristä tulpattiin toinen taakse lähtevä linja ja toisen väliin tuli toi säädin. Sitten vedin yhdellä putkella taakse ja haaroitin taka-akselilla ton yhden putken kahdeksi ja vedin kummallekin takasatulalle.

KuvaKuva

Takajarrut on VR6:n orkkikset ja niissä olikin uudet palat ja levyt laitettuna jo edellisen omistajan toimesta.

Kuva

Tankkiin sovittelin myös ton ykkösen tankinputken paikalleen. Eli tankista vaan kaula poikki ja toi ykkösen putki tuulilasi liimalla kiinni. Saa nähä pysyykö. Täytyy laittaa tohon saumakohtaan vielä jotain suojaa.

Kuva
Viimeksi muokannut Teemu M, 25.6.2007 13:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

esanssi88
-
Viestit: 404
Liittynyt: 22.4.2006 18:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja esanssi88 » 24.6.2007 20:27

Ei voi muuta kuin kehua :) luulis ainakin pysähtyvän noilla porken laitteilla...

Onko muuten tietoa kuinka katsastusmies suhtautuu tuohon paineensäätimeen? Näyttää aika hyvältä keksinnöltä rakentaa se noin ja heittää se orkkis menemään. On itselläkin jarrupäivitys meneillään niin ajattelin saako sen tosiaan tehdä noin vai ostanko vaan uuden säätimen perään?

ps. Akselit on kyllä hienot valkoisena ;) itsellä samanlaiset...

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 24.6.2007 23:49

omalla kohdalani ainakaan jetasta sitä ei saisi poistaa. Täytyy kuitenkin kysyä vielä konttorilta. Jos eivät anna lupaa katsastaa ilman niin teen siitä mötikästä varmaankin jonkinlaisen "DUMMY" version joka ei siis vaikuta mitenkään paineisiin.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 25.6.2007 7:13

Onko muuten tietoa kuinka katsastusmies suhtautuu tuohon paineensäätimeen?


Ei se varmaan tollaisista virityksistä tykkää. Täytyy vaan mennä nöyrällä asenteella katsastukseen, niin kaikki on tähän asti menny hyvin läpi. Ja tämän auton edellisessä katsastuksessa oli takajarruputketkin puoliksi poikki ja leima tuli kuitenkin, että ei tämä ainakaan huonompaan suuntaan ole menny. Ja täytyy vaihtaa sitten alkuperäiset osat tilalle jos on tarvetta. Eipä ne noista satulankannakkeistakaan tykkää kun on omatekeleet.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 26.6.2007 20:31

Otin tänään auton pois grillistä ja ekan kerran pääsi kokeilemaan korkeutta noilla vanteilla. Etupää laski ihan riittävästi, kun ottaa huomioon että puuttuu vielä kone+vaihteisto. Eli sen saa luultavasti laskettua niin että rengas jää melkein kokonaan kaaren sisälle. Sisälokarissa on vielä hyvin varaa.

Takapäähän ei enää oikein painoa tule ja se tuntui jäävän reilusti korkeammalle mitä keula. Sitä saisi laskea vielä 40-50mm, jotta rengas menisi kaaren sisälle. Sielläkin ois vielä sisälokarin puolesta reilusti varaa laskea.

Mitäs siinä ois tehtävissä?
Onko olemassa matalampia iskarin yläpään kumeja?
Mitä tapahtuu jos jättää sen pikkujousen pois tosta alustasta?
Vai mahtaako peräkin vielä laskea kun kone tulee paikalleen?

30mm jos saisi pois niin sitte se ois ihan riittävä. Alusta on KW var2.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 26.6.2007 21:24

Perä laskee varmasti vielä kun koneen laitat ja penkit yms muut roippeet, että ei kannata vielä hötkyillä...

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 27.6.2007 17:18

www.lautamakimotorsport.fi myy ainakin, varmaat muutkin rallipuljut...

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 2.7.2007 18:12

Otin jouset kokonaan pois takaata, niin ei paljon laskenu. Eli iskarit pohjaa ja auto on kuitenkin sen pari senttiä on liian korkea.

Ei tossa tolla alustalla sitte oo oikeen mitään tehtävissä. Ei ois pitäny nostaa lokareita, kun ne on nyt pari senttiä kormeemmalla mitä orkkiksena. Luulen että teen vielä noi lokarit uusiksi ja lasken niitä alemmas, kun muuten se alkaa varmasti harmittamaan kun auto on maalissa. Samalla vois hieman levittää, kun noi vanteet tulee olemaan takana ET:llä +3, niin ne tulee nyt hieman yli.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 2.7.2007 18:21

Olisko helpompaa muuttaa iskareiden yläkiinnitystä koriin, eli nostaa kiinnitystä ylöspäin?

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 2.7.2007 19:48

Tarkotatko et jatkais iskaritornia samalla tavalla mitä tossa rollassa on edessä?
Sekin oli ajatuksena, mut aika työläältä tuntuis sekin. Sen jälkeen ois kyllä säätövaraa.

xite
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 14.3.2004 19:16

ViestiKirjoittaja xite » 2.7.2007 20:09

Iskaritornia vaan ylös, ehkä "helpoin" homma. Saat ainakin tuon "pari senttiä" sillä alemmas, siis jos pitää konepellin muuten vakiokorkeudella eli ei lähde sitä nostamaan.

esanssi88
-
Viestit: 404
Liittynyt: 22.4.2006 18:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja esanssi88 » 2.7.2007 20:11

Eikös tässä olla laskemassa persettä? Siellä on tilaa nostaa tornia puoli metriä ;) On ainakin tontissa sen jälkeen...

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 2.7.2007 20:28

Juu perää pitäis laskea, kun etupäässä on säätöä tarpeeksi. Tilaahan siellä on reilusti nostaa, mut hommaa siinä on aika reilusti turvakaarien takia. Kaariputket risteää iskaritolpan kohdalla ja ne ne on hitsattu tolpan kulmaan kiinni, et sit pitäis pistää takapään kaaretkin uusiksi. Täytyy tutkailla huomenna tallilla, et mitä sille sais tehtyä.

jabajee
-
Viestit: 692
Liittynyt: 26.7.2004 18:36

ViestiKirjoittaja jabajee » 2.7.2007 21:37

Otin jouset kokonaan pois takaata, niin ei paljon laskenu. Eli iskarit pohjaa ja auto on kuitenkin sen pari senttiä on liian korkea.

Ei tossa tolla alustalla sitte oo oikeen mitään tehtävissä. Ei ois pitäny nostaa lokareita, kun ne on nyt pari senttiä kormeemmalla mitä orkkiksena. Luulen että teen vielä noi lokarit uusiksi ja lasken niitä alemmas, kun muuten se alkaa varmasti harmittamaan kun auto on maalissa. Samalla vois hieman levittää, kun noi vanteet tulee olemaan takana ET:llä +3, niin ne tulee nyt hieman yli.


Mites jos lyhennyttäis iskareita?
Toinen mikä pisti silmään tossa jarruhommassa, niin jarruletkut. Ihan tavalliset tarvikemallitko? Eikö kunnon teräspunosletkut olis ollut paremmat, kun tuo satula ja levypolitiikkakin on päivitetty? Varsinkin rata-ajossa.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 3.7.2007 7:33

Mites jos lyhennyttäis iskareita?


Miten ja mistä niitä lyhennetään?

Ihan tavalliset tarvikemallitko? Eikö kunnon teräspunosletkut olis ollut paremmat, kun tuo satula ja levypolitiikkakin on päivitetty?


Joo noi on ihan tavalliset kumiletkut. Ois tosiaa kannattanu sijoittaa samantein teräspunoksiin, kun ei ois ees ollu paljon kalliimpia kun noi kumiset. Noikin oli reilu 20€/kpl.

Kattelin sitä iskaritornin ja kaarien liitosta, niin kyllä siihen ehkä sais jatkoksen tehtyä. Aattelin jos poraan 100mm kuppiterällä tornin yläpään pois ja sit hitsaan putkea siihen jatkoksi vaikka 50mm pätkän. Sen päähän sitte hitsaan ton alkuperäisen iskarikupin.

jabajee
-
Viestit: 692
Liittynyt: 26.7.2004 18:36

ViestiKirjoittaja jabajee » 3.7.2007 12:31

^Jos on varressa pelkkä kierre mistä tulee ylälautaseen mutterilla kiinni, niin sorvilla kierrettä lisää. Tai sitten iskarin sisuskaluja muokkaamalla tai vaihtamalla. Kysy joltain iskariasiantuntijalta miten se käytännössä tapahtuu. Multa lyhensi aikoinaan maahantuoja säädettäviä Koneja, kun oli niin lyhyet jouset.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 3.7.2007 22:55

No nyt saa auton tarpeeksi maan pintaa kohti. Eli kuppiterällä iskaritornin yläpään kuppi pois ja putkea 60mm väliin.

KuvaKuvaKuvaKuva


Täytyy vielä tehdä noi kaaret uudestaan, kun noi oli aika harjoituskappaleet ja sen kyl huomaa, kun ne on vedelly ihan miten sattuu ja ne on vähän eri näköiset eri puolilla. Samalla täytyy hieman levittää, niin voi ehkä jopa ajaa tolla korkeudella. Samalla jos tois hieman kaaria myös alaspäin.

jamku
-
Viestit: 789
Liittynyt: 29.9.2003 16:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja jamku » 4.7.2007 1:01

ai saakeli kun näyttää hyvältä.. tahtoo omastakin noin matalan. :P

Jontsa
-
Viestit: 149
Liittynyt: 1.8.2003 18:07

ViestiKirjoittaja Jontsa » 5.7.2007 18:19

Kysymystä alatukivarsien taaemmista puslista. Jäikö metallinenvahvistusreuna ylös- vai alaspäin vai menikö molemmille puolille eri päin?

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 5.7.2007 20:35

Mitähän leimatohtori tykkää tosta takaiskari modauksesta?
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 5.7.2007 21:53

Jäikö metallinenvahvistusreuna ylös- vai alaspäin vai menikö molemmille puolille eri päin?


Niissä Powerflexin mukana tulleissa ohjeissa se kyl oli, mut en nyt tähään hätään muista. Niissä tukivarsissa oli reiän reuna toisella puolella pyöristetty, niin sieltä puolelta se mun muistaakseni puristettiin paikalleen.

Mitähän leimatohtori tykkää tosta takaiskari modauksesta?


Toivottavasti tykkää siitä(kin)...=)

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 27.7.2007 8:36

Homma etenee, mut tuskaisen hitaasti. Onneks sentään tällä maalarilla etenee, kun edellisellä ei tapahtunu mitään.
No itseasiassa oli ihan hyvä, ettei autoa silloin vielä maalattu, kun nyt tein noi takaloksut uusiks ja ne näyttää nyt ainakin omasta mielestä tosi paljon paremmalta.

Tossa ennen ja jälkeen kuva.

Kuva

Ja tän hetkinen tilanne.

Kuva

Koneelle en tehny oikeestaan mitään, että jäi noi kangetkin vielä laittamatta. Täytyy ens talvena sitte uudella innolla rakentaa kone uusiks, mut nyt ei jaksanu. Sais nyt vaan ajoon ton pian ennenku menee mielenkiinto kokonaan.

Imusarjan yläosan vaihdoin sciroccon vastaavaan ja sen takia jouduin tekemään ahtoputkistoa uusiksi. Toisella puolella sai vanhaa muokattua, mut toiselle puolelle jouduin tekemään uuden putken. Kone on nyt täysin kasattuna letkuineen päivineen, et kunhan saa vaan kopan maalarilta niin saa kammeta sen paikalleen.

Kuva

Huomattiin osia sovitellessa, et kuskinpuolella on saranatappi ihan finaalissa ja ovi roikkuu niin paljon että hankaa koriin. Yritin hakata sitä tappia pois, mut ei liikahtanutkaan.
Onko siihen jotain niksiä, vai otetaanko vaan isompi leka?

Edit. Lähti kun otti isomman lekan. Olikin sarana kulunut eikä saranatappi, et nyt pitäis sitten saada jostain uus sellanen ASAP.
Viimeksi muokannut Teemu M, 27.7.2007 9:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

puerco
-
Viestit: 1641
Liittynyt: 7.10.2003 17:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja puerco » 27.7.2007 9:53

Kaaret näyttää nyt paljon paremmalta. Muutenkin hyvä projekti kertomnus.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 27.7.2007 11:30

Katos katos, kattoin että jopa on tutun näköinen imusatsin yläosa niin sehän on miun exä =)
Teemu tässä on muuten sellainen tilanne että saattas olla aika reilusti hyvää kamaa sun prokkikseen kohta myynnissä tai miksei jopa toinen autokin.

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 27.7.2007 12:11

Mesen vanne istuu aikas näpsäkästi kaaren sisään,peukku.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 27.7.2007 13:05

Teemu tässä on muuten sellainen tilanne että saattas olla aika reilusti hyvää kamaa sun prokkikseen kohta myynnissä tai miksei jopa toinen autokin.


Juu kyllähän sitä tarvii alkaa pian hommaamaan osia tohon koneeseen, että saa talveks puuhasteltavaa. Männät, uus turbo, pako- ja imusarja nyt ainakin alkuun. Että pistä vaan tarjouksia mitä kivaa sitä olis tarjolla...=)

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 5.8.2007 23:12

No nyt ois vihdoin ja viimein koppa väreissä. Ei siitä täydellistä tullu, mut pirun hyvä kuitenkin. Maalipinta on lähes virheetön, mut muutamia pakkelin hiomajälkiä näkyy.
Huomenna aamusta alkaa armoton kasaus ja tavoite on päästä autolla ens lauantaina alastarolle kiihdyttelemään...saa nähdä jääkö pelkäksi tavoitteeksi.



Kuva

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 5.8.2007 23:44

Kannattaako laittaa projektikertomukseen kuvalinkkejä, jos niitä kuvia ei kuitenkaan säilytä niin että niitä voisi katsoa myöhemminkin (ks. ensimmäinen postaus)?

luukkonen
-
Viestit: 101
Liittynyt: 23.10.2006 20:20

ViestiKirjoittaja luukkonen » 6.8.2007 8:28

Mikä siinä on kun laitetaan isommat jarrut ja kaikki putket ja letkut uusiksi, niin letkut on sit jotain normi pas*aa, eikä esim. teräspunosletkua joka kestää hieman paremmin ja parantaa jarrujen tuntoa ja on paremman näköistäkin!? ;)

p.s ei vittuilua, vaan kunhan ihmettelen, kun joka projektissa sama homma...

jamku
-
Viestit: 789
Liittynyt: 29.9.2003 16:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja jamku » 6.8.2007 11:26

itkekää nyt vielä vähän lisää.

erittäin kaunis väri! alkaa muistelemaan omaa vuoden takaista vaihetta ;) onko muuten suunnitelmissa tulla jurvaan 2.9.?

muutamia pakkelin hiomajälkiä näkyy


ja kohta näkyy lisää. itsellä alko näkymään vasta reilun puolen vuoden vetäytymisen jälkeen..

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 6.8.2007 11:56

Hyvältä näyttää. Pakkohan tällaisella laitteella on tulla tuonne Botniaringille :)

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 6.8.2007 12:17

teräspunosletkua joka kestää hieman paremmin ja parantaa jarrujen tuntoa


Eipä taida tehostetussa jarrujärjestelmässä olla mitään merkitystä tuohon jarrutuntumaan.

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 6.8.2007 12:24

Looking great man!! Thumbs up

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

Eto peli

ViestiKirjoittaja gryger » 6.8.2007 15:35

Aivan mahtavat nuo vanteet yhdistettynä tuohon madallukseen ja kaarien levitykseen!

Täältä tulee täydet pisteet!

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 6.8.2007 16:00

Oliko väri siis Mersun kartasta? Chalcedonblau kenties?

jarge
-
Viestit: 703
Liittynyt: 23.7.2003 9:18

ViestiKirjoittaja jarge » 6.8.2007 16:50

jamku kirjoitti:itkekää nyt vielä vähän lisää.

Mitä itkemistä asiallisissa kysymyksissä on?

luukkonen
-
Viestit: 101
Liittynyt: 23.10.2006 20:20

ViestiKirjoittaja luukkonen » 6.8.2007 18:31

Eipä taida tehostetussa jarrujärjestelmässä olla mitään merkitystä tuohon jarrutuntumaan.


Teho kasvaa ainakin, kun letkut ei pääse pullistumaan -> joustamaan paineen alla.

Muuten on kyllä todella asiallinen projekti, mutta kunhan vain ihmettelin noita letkuja kun ei ne nyt niin hirveästi maksakkaan...

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 6.8.2007 19:25

No jarrun tehokkuuskin taitaa pääsääntöisesti riippua seuraavista suureista:

Pääsylinterin halkaisija
Satuloiden mäntien halkaisija
Tehostusvoima
Kuljettajan poljinvoima
Jarrulevyn halkaisija
Jarrupalan pinta-ala
Renkaat halkaisija
Renkaan ja tien pinnan välinen kitka

Tuo letkun pullistuminen nykysillä ehjillä hydrauliikkaputkilla on niin vähäistä, ettei sillä ole merkitystä. Kilpureiden tehostamattomilla järjestelmillä jarrutuntumaan tuo jo sitten vaikuttaa.

Mutta eipä se nyt taida on tämän projektin pääaihe.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 6.8.2007 23:57

onko muuten suunnitelmissa tulla jurvaan 2.9.?


Ei ikävä kyllä pääse ku ollaan just sillo mamman kanssa reissussa. Sen takia ois kiire saada ens viikonlopuks auto ajokuntoon et pääsis käymään ees jossain tapahtumassa...

Oliko väri siis Mersun kartasta?


Väri on Audin kartasta LY7W.

Tänään sain sähköt vedettyä, kojelaudan paikalleen, jarrut kasaan, ym. Huomenna jos sais koneen paikalleen.

Timberman
-
Viestit: 156
Liittynyt: 2.1.2004 17:24

ViestiKirjoittaja Timberman » 8.8.2007 10:51

Edit. Lähti kun otti isomman lekan. Olikin sarana kulunut eikä saranatappi, et nyt pitäis sitten saada jostain uus sellanen ASAP.


Taitaapi olla aika yleistä, että se saranakappale sieltä kuluu. Ei tappi. Isomman lekan sijaan kannattaa taiteilla ovi vaikka ruuvipuristimeen ja sillä painaa tappi ulos. Hakatessa saattaa saranan kiinnike ovessa saada kipeetä. Uusia saranasarjoja saa marmoritiskiltä. Pitää sisällään uude tapin, tapin ja saranan välisen "laakerin" sekä sen saranakappaleen. Maksaa jotain noin 15 euron paikkeilla.

Erittäin hieno projekti. Vastavia soisi näkevän paljon useamminkin. Takaiskarin yläpään kiinnikkeen nosto hyvä ajatus. Mielestäni vielä täysin laillinen. On noita vastaavia muissa autoissa ennenkin nähty.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 8.8.2007 14:04

Hakatessa saattaa saranan kiinnike ovessa saada kipeetä


Tossakin se vähän repes irti, et joutu hitsaamaan uudestaan kiinni.

Konehuone ois nyt täytetty ja vois alkaa suunnittelemaan koneen käynnistystä. Muutamia kysymyksiä, kun ensimmäistä kertaa oon autoa kasaamassa.

Pitääkö öljynpaineet pyöritellä ennen käynnistystä, niin että turbolla on heti öljyä? Startilla sahaamalla, vai miten?
Pitääkö jäähdytysnestejärjestelmä jotenkin ilmata? Jos niin miten?
Pitääkö ohjaustehostin ilmata?

Jos tulee jotain muuta mieleen mitä ennen käynnistystä ois hyvä tehdä, niin mielellään kuulen kommentteja.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 8.8.2007 14:22

Pitääkö ohjaustehostin ilmata?


käynnissä ollessa kääntelet ääriasennosta toiseen muutaman kerran niin "ilmaa itsensä"

esanssi88
-
Viestit: 404
Liittynyt: 22.4.2006 18:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja esanssi88 » 8.8.2007 15:29

Öljynpaineet kannattaa ilman muuta pumpata startilla niin on öljyä joka paikassa, vedet saa sisään kun puristelee letkua ja kaataa samalla nestettä sisään, sen kuulee kuinka ilma lähtee hiljalleen ja tehostin ilmataan juurikin kääntelemällä paikoillaan

Timberman
-
Viestit: 156
Liittynyt: 2.1.2004 17:24

ViestiKirjoittaja Timberman » 8.8.2007 16:13

Öljynpaineita pyöritellessä vois kannattaa ottaa tulpat pois. Pyörii keveemmin ja jos jossain laakerissa on vähän kuiva kohta, niin ei ota kipeetä ihan yhtä paljoo kun ei oo sylinterin vastapainetta vastustamassa pyöritystä ja painamassa laakeripintoja yhteen.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 8.8.2007 22:46

Ok, kiitoksia vinkeistä. Täytyy huomenna kokeilla jos saa koneen käyntiin.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 9.8.2007 8:57

Meikäläiselläkin sarana vhän repes irti kun isolla lekalla huitas... Mutta uusi tappi meni todella hyvin sisälle kun jäädytti sen ensin. Olis pitänyt melkein kokeilla paukauttaa ensin kaasulla kuumaksi vanha tappi ja sitten jäädyttää jollain kylmäsprayllä tms.

Ja mitä noihin jarruletkuihin tulee niin kyllä nykyiset letkut on niin hyviä, että turha niistä punosletkuista ekstraa on maksaa.
Yhdet jarruputket jopa kerran teetin ihan peruskaman näköisestä letkusta, mutta speksien mukaan oli paljon teräspunosletkuja tukevampaa. Ja kyllä se siltä tuntukin. Ulkonäkö voi hämätä!


Saakelin hienot noi kaaret, ainakin takan. Oliko noissa nyt 2x mk1:sen kaaria vai miten homma meni?

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 9.8.2007 16:03

Saakelin hienot noi kaaret, ainakin takan. Oliko noissa nyt 2x mk1:sen kaaria vai miten homma meni?


Joo siinä on ekaks mk1 kaari mikä on orkkiskaaren tilalle hitsattu ja sit leikattu siitä kaaresta kantti pois ja hitsattu toinen mk1 kaari joka tulee enemmin ulos. Vähän harmittaa etten tehny pientä levitystä eteenkin, kun nyt edessä on vähän kapeempi.

Tossa muutamia kuvia missä mennään. Sen verran ahdas talli ettei saa kunnolla autoa mahtumaan kuvaan.
Kojetaulua joutu pilhomaan kaarien takia, mut saa nyt olla tollanen kun ajatuksena oli tehdä kokonaan uus kojetaulu ens talvena. En laittanu sivupuhallussuuttimiakaan paikalleen, vaikka ne ois just ehkä mahtunu.

Luukut ja ovet saan tänään maalarilta, et sitte pääsee asentamaan niitä.

KuvaKuvaKuvaKuvaKuva

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 9.8.2007 16:20

Näyttää kyllä hyvältä.
Toivottavasti tämäkin on Alastarolla lauantaina,niinkuin kaikki hienot volkkarit silloin ovat :)

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 9.8.2007 16:53

Tosi makeen näköinen, mutta mitäs mieltä olet jos laittaisit corradon kojetaulun.

Kakkosessa mun mielestä toi kojetaulu on aika jäätävän näköinen ratkaisu..

Muuten on kyllä hieno.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 9.8.2007 17:55

On kyllä h*lvetin asiallinen laite!

Caddy_Boy
-
Viestit: 554
Liittynyt: 2.8.2003 11:22

ViestiKirjoittaja Caddy_Boy » 9.8.2007 20:59

Onko kyllä melko tyylikäs.... onko noi mersun vanteet nykyään niinku in ku niitä näyttävät käyttävän...ei siksi etteikö ne tohon sopis ja oisi muutenki hyvän näköset valssit.

Raimssi
-
Viestit: 498
Liittynyt: 23.8.2005 17:46

ViestiKirjoittaja Raimssi » 10.8.2007 1:54

Aivan mahtava kakkis pitkästä aikaa. :)

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 10.8.2007 21:42

Toivottavasti tämäkin on Alastarolla lauantaina,niinkuin kaikki hienot volkkarit silloin ovat :)


Pahasti näyttää että joutuu tulemaan Audilla Alastarolle...

Muuten kasaus menee ihan aikataulussa ja varmaan vois saada aamuksi auton ajoon, mut ainut ongelma on et en saa konetta käymään. Kaikki piuhat on kiinni ja bensaa tulee suutintukille asti, mut yleismittarilla mittasin että suuttimille ei tuu virtaa startatessa, eikä sitte tietenkään bensakaan mene sylinteriin asti. Siihen loppu mun osaaminen, että pakko kai toi on viedä jollekin ketä osaa sille jotain tehdä.

Vai löytyykö täältä jotain Hestec-tietäjää ketä osaa sanoa tohon jotain?

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 9.9.2007 9:44

Nyt kun on kesälomasta selvitty, niin on ehtiny taas kasaamaan autoa lisää...

Sain auton käymään, kun toi että suuttimille asti ei menny tietoa johtui siitä ettei Hestecille menny moottorin pyörimistietoa. Tämä taas johtui siitä, että triggeripyörän ja anturin väliä oli liikaa.
Eli nyt käy, mutta tuntuu käyvän aika huonosti. Tärisee tosi paljon ja saa sahata pitkään että käynnistyy. Voisko käydä kolmella? Mites sitä lähetään selvittelemään että käykö kolmella?

Muuten alkaa kasaus olla muutamia osia vaille "valmis". Etuvilkut puuttuu, peilit pitäis maalata, sisälle penkit kiinni ja kattoluukku pitäis kasata.

Jos nyt sais ton vaan nopeesti ajoon ennen lumen tuloa niin sais ees vähän tuntumaa, niin siistitään asennuksia sitte talvella.

KuvaKuvaKuva
KuvaKuvaKuva

(Tiedän että joku kuitenkin sanoo jotain kun toi merkki on vinossa niin sanotaan nyt että se on vaan maalarinteipillä kiinni, kun kokeilin miltä se näyttää)

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 641
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 9.9.2007 9:54

On muuten pirun nätti Golffi, siis todella. Vanteetkin istuu paremmin kuin hyvin kakkos koriin. Jatkan haaveilua..

Tuning_golf2
-
Viestit: 211
Liittynyt: 14.9.2005 14:23

ViestiKirjoittaja Tuning_golf2 » 9.9.2007 10:55

on kyllä pirun nätti golffi!(pyyhkii kuolaa poskelta)

Caddy_Boy
-
Viestit: 554
Liittynyt: 2.8.2003 11:22

ViestiKirjoittaja Caddy_Boy » 9.9.2007 11:44

tod hieno...väri varsinkin aivan mahtava ja vanteet sikoossomit. Peukut!!

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 9.9.2007 12:26

Käytä jokaista tulpåanjohtoa irti yksi kerrallaan auton käydessä ja jos käynti ei muutu nin se sylinteri ei käy

qstiz
-
Viestit: 95
Liittynyt: 26.10.2006 14:19

ViestiKirjoittaja qstiz » 9.9.2007 13:08

Toivottavasti sisustastakin tulee yhtä kliinin näköinen.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 9.9.2007 20:21

Kiitoksia vaan kehuista!

Sisustasta tulee kyllä tosi kliini, ku sinne ei tuu yhtään mitään kojetaulun ja penkkien lisäksi. Eli ei katto-, lattia-, pilari-, ym verhoiluja. Talvella vois yrittää kehittää ovien suojaksi jotain mut nyt saa olla ilman. Lisäks kojetaulu tekis mieli tehä kuidusta tai sitte sovitella jonkun muun auton kojetaulua...mut saa nähä miten on innostusta.
Se ois tarkoitus et auto ois heti lumien sulattua ajossa, ettei käy samalla tavalla ku tänä kesänä et koko kesä rakennetaan. Nyt on onneks korista suurimmat tehty, et on enää siistimistä jäljellä.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 9.9.2007 20:51

Pitää ite sit varmaan jättää se kojelautakin pois, niin tulee vielä kliinimpi ;)

Ei maar, hienon näköinen kulkupeli. Miltäs konehuone näyttää, vai meinaatko fiksata tekniikkapaketinkin talven aikana "näyttelykuntoon"?

Pitäis tulla taas moikkaamaan joku päivä ja hämmästelemään vielä vähän noita turva-, sekä lokasuojan kaaria, että laitanko itse myös samanlaiset.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 9.9.2007 21:53

Miltäs konehuone näyttää, vai meinaatko fiksata tekniikkapaketinkin talven aikana "näyttelykuntoon"?


Konehuone näyttää melko hirveeltä, että sille pitäis talven aikana tehä jotain. Jos ei nyt näyttelykuntoon, mut jos sen siihen kuntoon sais että kehtais avata konepellin muuallakin ku omassa tallissa. =)

Ainakin uus imusarja ois tarkoitus teettää ja johdotuksia siistiä. Imusarjan mukana muuttuu sitte myös ahtoputket ja hieman isompi cooleri myös mahtuu keulalle. Lisäks pitäis hommata isompi syyläri, että sen joutuu varmaan kans teettää mittojen mukaan. Putkisto pitäis kans tehä uusiks 3" rööristä.

Pitäis tulla taas moikkaamaan joku päivä ja hämmästelemään vielä vähän noita turva-, sekä lokasuojan kaaria, että laitanko itse myös samanlaiset.


Tervetuloa vaan, kyllä siellä tallilla tulee varmaan tässä aikaa vietettyä että sais ton mahd pian ajoon.

Petu P
-
Viestit: 45
Liittynyt: 19.1.2005 20:28

ViestiKirjoittaja Petu P » 10.9.2007 12:25

On kyl komee kapistus!!! Oisit nyt samaan vaivaan hitsaillu vielä tuon putkenkolon umpeen vielä tuolta perästä...=) Mut hyvä toki noinkin.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 10.9.2007 14:34

Hieno peli on, mutta itse olisin kyllä vaihtanut tuohon isolasiovet. Varsinkin tämä kuva olisi paljon nätimpi kun ei olisi tuota pientä "kolmiolasia" tuossa.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 10.9.2007 14:36

Henk. koht. ainakin itse olen sitä mieltä, että isojen puskureiden kanssa isot lasit, pienten puskureiden kanssa pienet lasit. Auto on kyllä valtavan hieno!

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 10.9.2007 14:58

Mietin kyllä tota ovien vaihtoa, varsinki ku noi ei ollu ihan priimakunnossa, mut kuvia katellessa tykästyin enemmin noihin pikkulasioviin.

Se harmittaa etten tehny pientä levitystä myös etukaariin. Sais madallettua hieman enemmin ja sitte olis yhtenäisemmän näköinen takapään kanssa.

Oisit nyt samaan vaivaan hitsaillu vielä tuon putkenkolon umpeen vielä tuolta perästä...=)


Ja tämä harmittaa myös, etten tehny. Tällä hetkellä ei oo takapönttöä ollenkaan ja putki loppuu taka-akselin takapuolelle, jossa se on käännetty maata kohden. Talven aikana kun tulee uus putkisto, niin täytyy sitte tuoda putki takahelmalle asti ja kääntää se siitä diesel-tyyliin alaspäin.

Meneekö toi muuten katsastuksesta läpi noin, että putki jää tonne auton alle?

Ovenkahvat haen vaan Motonetistä, kun ei noi Porssen kahvat ollu ihan bolt-on vivustojen suhteen ja kun niihin mulla ei oo avainta. Täytyy talvella sitte paremmalla ajalla puuhastella niitten kanssa ja jos sais siirrettyä noista Motonetin kahvoista lukot niihin.

qstiz
-
Viestit: 95
Liittynyt: 26.10.2006 14:19

ViestiKirjoittaja qstiz » 10.9.2007 16:31

Ulkonäköä voisi vielä kohentaa kromisilla ikkunalistoilla ;)

Wille
-
Viestit: 921
Liittynyt: 23.7.2003 10:52

ViestiKirjoittaja Wille » 10.9.2007 17:09

Upea laite! Eikö niitä Porschen kahvoja vois sarjottaa alkuperäisiin avaimiin sopivaksi? Onnistunee varmaan, jos haitat noissa on samanlaisia.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 10.9.2007 20:13

No nyt sai auton käymään kaikilla neljällä ja sain jopa ajettua muutaman sata metriä tallin pihallakin. Ensivaikutelma oli, et kytkin on ihan helvetin jäykkä ja yhdistettynä on-off sintterilevyyn, niin liikkeellelähtö on mielenkiintoista tavalliseen kytkimeen tottuneena.

Puolasta oli toinen puoli pimeänä ja kiitos Tero K:n puhelintuen sain löydettyä yhen johdon joka oli revenny irti liittimestä. On ne ihme vehkeitä kun pitää ihan kaikki johdot olla kiinni...=)

Eikö niitä Porschen kahvoja vois sarjottaa alkuperäisiin avaimiin sopivaksi?


Enpä tiedä...täytyypä selvittää. Se oiskin hyvä niin ei tarvis monia avaimia pitää mukana. Ennen autossa oli sähkölukot ja kahvoissa ei ollu avaimenreikää ollenkaan, niin sen takia mulla ei ole tähän lukollisia kahvoja.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa