G2 projekti

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Teemu M
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 12.12.2003 12:44
Auto: B6tq, Datsun 240Z
Viesti:

G2 projekti

ViestiKirjoittaja Teemu M » 23.10.2006 11:35

Polkaistaas tämä omakin projektikertomus käyntiin, kun varmasti tulee homman edetessä kaikenlaista kysyttävää niin ei tarvi jokaisesta aloittaa omaa topicia.

Eli auto on vm. 87 GTI, jonka ostin projektiksi tässä syksyllä. Projektia olen meinannut jo hommata pitkään, mutta tähän mennessä siihen ei ole ollut oikein mahdollisuutta. Nyt kuitenkin päätin, että ostan itselleni 30-vuotis lahjaksi auton joka on kevyt, tarpeeksi yleinen ja tekniikassa on viripotentiaalia. Ja kakkoskoppahan siitä sitten tuli.

Autosta on tarkoitus tehdä ratalelu, mutta kuitenkin pitää se kilvissä, että sillä voi ajella muutenkin. Itsellä ei ole traileria, eikä trailerin vetoon soveltuvaa autoa, eli autolla pitäisi päästä ajamaan myös radalle asti. Talvella autolla ei kuitenkaan ole tarkoitus ajaa, että vain nätteinä aurinkoisina sunnuntai-päivinä autoa olisi tarkoitus ulkoiluttaa. =)

Ulkopuolelta autosta tulee hillitty vanhankoulukunnan edustaja, eli pikkupuskurit, hieman kromia, BBS RS, ym. ja sisältä enemmin raaseri-henkinen, eli kupit ja kaaret. Lisäksi voi olla että jätän sisustan ihan maalatulle peltipinnalle, mutta se ei nyt vielä ole ihan varma.

Kori on edellistä edeltävän omistajan jäljiltä ja kone taas edellisen omistajan. Tuossa muutama huono kuva autosta sellaisenaan kun se mulle tuli. Oli kiire purkamaan autoa, että tuon parempia kuvia ei laitteesta tullu otettua. Sisusta oli musta nahkasisusta E30 M3 Bemusta, mutta se tosiaan sai lähteä kuppien tieltä pois. Auton kävin muutoskatsastamassa ahtimelle, mutta en ajanut sillä kuin muutama kymmenen km ennen purkamista.

http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 006008.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 006008.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 006050.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 006050.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 006006.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 006006.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 006004.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 006004.jpg


Koneena on KR, johon on asennettu ahdin ja välijäähdytin. Männät ja kanget on S2:sta ja ruiskuna Hestec. Ahtimena Garrettin T3/4. Kanget ja ahdin olisi tarkoitus päivittää talven aikana ja teettää 3" putkisto nykyisen 2,5" tilalle. Lisäksi imusarja olisi tarkoitus teettää ja ahtoputkisto vetää uusiksi. Konehuoneessa on tällä hetkellä hieman turhan paljon kiiltoa omaan makuun, että tulevaisuudessa linja on enemmin no-show-all-go-go. Lisäksi olisi tarkoitus siistiä konehuonetta johdotusten osalta ja akku siirtyy taakse. Tasauspyörästön lukko tulee Peloquinilta, kunhan ne sen päästävät tullista läpi ja nykyisen nelilapaisen sintterin kaveriksi olisi laittaa hommata jäykempi asetelma.


Eli jonkun mielestä auto saattaisi olla melko valmiiksikin jo rakennettu, mutta maalipinnassa oli kuitenkin paljon sanomista eikä ulkonäkö muutenkaan täysin itseä mielyttänyt. Autoa purettaessa on myös huomannut että ruoste on tehnyt tehtäväänsä 20 vuoden aikana, eli senkin puolesta täydellinen läpikäynti on paikallaan. Auto on tarkoitus ylimaalauttaa jollain hillityllä värillä. Tällä hetkellä päälimmäisenä mielessä on LY7W, eli sama väri mikä on käyttöautossakin. Lisäksi alusta on tarkoitus päivittää jäykkyys-säädettäväksi ja muutenkin parannella alustaa. Nykyään autossa on Powertechin korkeussäädettävä alusta.

Tuossa muutama kuva auton purkamisesta.


http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 006050.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 006050.jpg

http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 006034.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 006034.jpg


http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 006022.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 006022.jpg

http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 006017.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 006017.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 006012.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 006012.jpg

http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 006017.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 006017.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 810002.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 810002.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 810001.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 810001.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 810032.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 810032.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 810030.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 810030.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 006003.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 006003.jpg

Tuossa muutamia pisteosia mitä autoon on nyt ostettu, vaikka ei niiten kiinnitys vielä niin ajankohtaisia olekaan. Puskurit ja maski ovat CL-malliset ja ne kuten myös peltiosat tulivat Motonetistä.

http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 006045.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 006045.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 006044.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 006044.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 006049.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 006049.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 006048.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 006048.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 006036.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 006036.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 006001.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 006001.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... i/a8_1.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... h_a8_1.jpg

Autossa on nyt VR6:n jarrut, mutta etujarrut on tarkoitus päivittää tässä talven aikana. Satuloiksi ostin ebaysta Porsche 996 Carreran etusatulat, joihin tuli orkkispalat Autocarreralta. Levyt ovat vielä epäselvät, kun jarrut olisi tarkoitus saada mahtumaan 15”x7” BBS RS:n sisään. Vaihtoehtoina on neloskoppaisen 288mm tai 312mm levyt. Nuo 312mm levyt ovat luultavasti liian isot, mutta toivottavasti nuo 288mm levyt saisi mahtumaan. Vanteet ostin myöskin ebaysta, mutta niitä ei vielä ole tullut, että ei pääse vielä sovittamaan.

http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 810021.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 810021.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 810017.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 810017.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 810023.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 810023.jpg

Tällä hetkellä auto on kokonaan purettuna ja pian tuleekin eteen siirto isompaan talliin, ja pääsee tuo käyttöauto yöksi lämmittelemään tuohon talliin. Autoon on tarkoitus tehdä kääntöpukki, jolla se saadaan käännettyä ympäri ja tämän jälkeen pohja olisi tarkoitus käydä kokonaan läpi.


Nyt muutamia kysymyksiä:

Kannattaako pohja hiekkapuhaltaa vai korkeapainepestä? Hiekkapuhallusvehkeet löytyisi, mutta vähän mietityttää toi, että onko sitten autosta jokainen pienikin rako täynnä hiekkaa ja se kerää vettä, että alkaako sitten ruoste kukkimaan entistä helpommin?

Onko kokemuksia turun seudulta firmoista jotka suorittaisivat tollaista korkeapainepesua (vai onko se nyt sitten vesipiikkausta)? Vai saisiko tuollaisia vehkeitä vuokrattua?

Onko ehdotuksia kaarentekijöiksi? Mielellään taas turun seudulta, ettei autoa joutuisi kuskaamaan kauas.

Ajattelin vahvistaa pistehitsattuja saumoja hitsaamalla ne kokonaan umpeen. Miten nuo saumat tulisi käsitellä tuon jälkeen? Vai kannattaako tuollaista vahvikehitsausta yleensäkään tehdä?

Jos jätän sisustan peltipinnalle, niin kannattaako nuo vedenpoistoaukot hitsata umpeen?

Miten tuo pintojen käsittely tulisi muuten tehdä, eli kun ensin poistan ruosteen, niin mitä sen jälkeen päälle? VWvortexilla ole lueskellu noita projektikertomuksia ja ovat siellä käyttäneet tuollaista rustbullettia. Onko tollaisesta kokemuksia?

http://www.rustbullet.com/

Ja tietääkö joku miten nuo kuvat saa niit että niitä on monta sivuttain, ettei tästä tulisi näin pitkä sepustus? =)

edit.
thumbnaileja muutettu linkeiksi
Viimeksi muokannut Teemu M 3.11.2007 22:49, yhteensä muokattu 7 kertaa.

manninen
-
Viestit: 240
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 23.10.2006 11:54

Hyvältä vaikuttaa.

Korin vahvistehitsauksesta, vedä pisteiden tilalle 5 cm saumaa, 5 cm tyhjää, 5cm saumaa 5 cm tyhjää jne. Eli ei koko pitkää saumaa, koska muuten kori pääse yhtään elämään. Voin kertoa et jos tolla pätkäsysteemilläkin vahvistat, niin tulee erittäin jämäkkä kori..

(nimim. yhden f-ryhmän golfin rakennukseen osallistunut)

jamku
-
Viestit: 789
Liittynyt: 29.9.2003 16:53
Auto: 3BG Pasta
Viesti:

ViestiKirjoittaja jamku » 23.10.2006 12:01

jotkut pistää kakkiksen "peruskuntoon", jotkut vie homman vähän pitemmälle. isoa peukkua näyttää tämä mk2-harrastaja, ja haaveilee itsekkin joskus vastaavasta. innolla seurataan tätä juttua!

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5698
Liittynyt: 16.7.2003 22:51
Auto: Golf II '90 AGU, Golf IV variant '02 ASZ 4motion

ViestiKirjoittaja Juice » 23.10.2006 12:07

Ulkoa retro, sisältä race ja vielä kohtalaisesti voimookin. Hyvältä vaikuttaa! Korimalli ja värivalintakin tuntuisi olevan kohdillaan ;)

nani
-
Viestit: 863
Liittynyt: 19.10.2006 16:28
Auto: pitkäkatto G4 TDi + flairi Jetta

ViestiKirjoittaja nani » 23.10.2006 13:45

lisää tälläsiä...ittellä yx kakkis projekti menossa,siittä faktaa myöhemmin,mutta tämä se on jotain ja tätä juttuu tullaan seuraaman nenä näytössä...tsemppii..

albanzo
-
Viestit: 3641
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Auto: A4PR ballsdeepcrew.com
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 23.10.2006 14:50

Väriehdotus: BMW:n Sepang Bronze. Ihan yybernätti väri!

Hyvältä kuulostaa projekti.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2506
Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Auto: 88-GTi 16v,01-Passat var.1.8T,99-Portteri 2.5tdi,90-Golf Avo,-96 Golf VR6 Syncro Variant.
Viesti:

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 23.10.2006 20:43

Äänet mustalle! :)

htn
-
Viestit: 270
Liittynyt: 24.7.2003 14:47

ViestiKirjoittaja htn » 23.10.2006 22:30

Korin vahvistehitsauksesta, vedä pisteiden tilalle 5 cm saumaa, 5 cm tyhjää, 5cm saumaa 5 cm tyhjää jne. Eli ei koko pitkää saumaa, koska muuten kori pääse yhtään elämään. Voin kertoa et jos tolla pätkäsysteemilläkin vahvistat, niin tulee erittäin jämäkkä kori..


Kyllä on tarpeetonta vedellä 5senttisiä saumoja... alkuperäisten pistehitsien kaveriksi ~2cm saumaa ja vaikka 4-5 cm väliä riittää mainiosti kovemmassakin kilpurissa ja on helpompi hitsatakin.

Ja vesipesuun ehdottomasti jos siihen vain on järkevä mahdollisuus, se hiekka todellakin tekee tuhojaan ja sitä on jok'ikisessä kolossa operaation jälkeen...

Teemu M
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 12.12.2003 12:44
Auto: B6tq, Datsun 240Z
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teemu M » 24.10.2006 8:16

Pientä päivitystä eilisillalta...

Eli vedin sähköjohdot konehuoneesta sisälle ja sisältä jätesäkkeihin odottamaan uudelleenasennusta. Uskomaton määrä piuhaa noinkin vanhassa autossa on, saa nähdä saanko niitä enää koskaan paikalleen.

http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... lf_2410003
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 410021.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 410016.jpg

Sitten aloitin lattian puhdistamista...

Etuosa alkaa olla melkein puhdas suurimmista jätöksistä, jotka irroitin pakkelilastalla, Moralla ja isolla ruuvimeisselillä. Tosta eteenpäin homma onnistuu luultavasti liuottimilla ja rälläkän päähän tulevalla teräsharjalla. Mitään pahoja yllätyksiä ei pikimattojen alta löytyn. Pari 5cm reikää reikää oli lattiassa.

Painoa keveni käsituntumalta 10-15kg, kun heitin noi kaikki roskat samaan jätesäkkiin. Metelikin on tästä eteenpäin varmaan ihan kiva...

http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 410028.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 410027.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 410040.jpg


Ehdotuksia otetaan vastaan mihin ton vois viedä pestäväksi, että sais pohjasta kaikki massat pois?
Viimeksi muokannut Teemu M 14.4.2007 13:37, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03
Auto: ????

ViestiKirjoittaja Miksu. » 24.10.2006 15:55

Onko etu lokasuoja iso puskuri malliin vai katoinko väärin???
maalaa auto mustaksi ja westermodeland keula

juse1
-
Viestit: 143
Liittynyt: 16.5.2004 13:24
Auto: Käyttöfjoordi

ViestiKirjoittaja juse1 » 24.10.2006 16:45

vihdoinki asiallinen g2 projekti. Väriksi nimbus gray? :-)

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5698
Liittynyt: 16.7.2003 22:51
Auto: Golf II '90 AGU, Golf IV variant '02 ASZ 4motion

ViestiKirjoittaja Juice » 24.10.2006 16:58

Eihän siinä lokasuojassa ole kuin yksi ylimääräinen reikä isonpuskurin kiinnikettä varten ja sekin jää puskurin taakse piiloon.

Teemu M
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 12.12.2003 12:44
Auto: B6tq, Datsun 240Z
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teemu M » 24.10.2006 17:24

Mitä tohon puskurin alle kuuluu tulla?
Motonetistä ne myi mulle siihen tollaisen härpäkkeen, mut peittääkö toi sitten sen koko alaosan vai tuleeko siihen vielä jotain? Ja mitä noi kaks isompaa reikää siinä on?

Jos jollain on linkkiä johonkin sivustoon missä näkyis räjäytyskuva keulasta missä on pikkupuskurit, niin olisin kovasti kiitollinen.

NixCalibur
-
Viestit: 36
Liittynyt: 15.7.2005 15:17
Auto: Toyota Corolla '02, Toyota Carina '92, VW T-1 '72

ViestiKirjoittaja NixCalibur » 24.10.2006 19:16

Laita tuohon "härpäkkeeseen" noihin kahteen pyöreään reikään tulpat, joita saa parilla eurolla merkkiliikkeestä, etit jostain sen "alahuulen" kiinnikkeineen ja laitat puskurin alapuolelle tulevan muoviritilän (maksoi merkkiliikkeessä muistaakseni alle 30€ kun joskus kyselin) siihen yläosaan ja siinä kaikki. Pistät sitten vaan kunnon pohjamaalit joka palikkaan ni ei ehkä heti mätäne. Maalari maalas omaan tarvikelokasuojaan sen mustan päälle pintavärin 4v sitten ja maali kupruilee jo noin 7:stä kohdasta.

Ite en oo keksiny mitään käyttöä noille reijille. Joku edellinen omistaja oli ruuvannut peltiin tulpan viereen lämppärin pistokkeen ja vetänyt johdon tulpasta läpi. Oli pistoke sitten jokaisessa lumipenkassa kiinni joten ostin uuden minipistokkeen ja laitoin puskuriin rekisterikilven viereen. Laita vaikka jotain koteloainetta/massaa tuon pellin sisäpuolelle, kerää aikalailla paskaa ja hiekkaa ainakin meikän kakkakopassa.

Laittasin kuvan omasta, mutta olen peelo enkä osaa tähän liittää=).

edit: Käy lähimmässä VW-liikkeessä. Ne näyttää sulle koneelta hajotuskuvan ja yrittää kaupata tarvittavat palikat

hykkyrä
-
Viestit: 1061
Liittynyt: 20.8.2004 13:05
Auto: golf 2 (1P) syncro -91, Passat 35i variant GT G60 syncro

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 24.10.2006 19:24

Ne isot reijät on siksi, että puskurin etummaisiin kiinnikepultteihin pääsisi paremmin käsiksi.

Henkka K
-
Viestit: 119
Liittynyt: 28.7.2003 7:44
Auto: G4 Variant TDI, G2, Sprinter

ViestiKirjoittaja Henkka K » 25.10.2006 9:09

Muistaakseni Lassila & Tikanoja tekisi noita vesipesuja

Victor
ffp jäsen
Viestit: 1033
Liittynyt: 21.7.2003 15:03

ViestiKirjoittaja Victor » 25.10.2006 11:07

Hienoa Teemu, kyllä siitä vielä hyvä tulee! :)

Migu
-
Viestit: 1407
Liittynyt: 24.7.2003 20:41
Auto: Golf GTI I.8T

ViestiKirjoittaja Migu » 27.10.2006 11:52

Tämä topikki meni heti kerralla mielenkiintosimpien projektien joukkoon. Toivottavasti jaksat muun homman ohella dokumentoida hyvin eri työvaiheet ja pitää meät suurinpiirtein ajan tasalla. :)

Noihin Motonetin pikkupuskimiin kiinnitin huomiota kun näyttävät kuvien perusteella niin hyvännäkösiltä, että vois uskaltaa itekin tilata. Mites noiden laatu muuten noin yleisesti ottaen tuntuu?

Teemu M
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 12.12.2003 12:44
Auto: B6tq, Datsun 240Z
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teemu M » 27.10.2006 12:23

Noi puskurit vaikutti ihan hyvän laatuisilta. Toi maski sitten taas ei, kun Motonetin listoilla luki, että "cl-maski kromilistalla" ja todellisuudessa se "kromi-lista" oli maalattu siihen. No täytyy tuunata siihen sellaista metritavara-kromilistaa, niin saa samannäköisen mitä puskureista...

Tänään tuli BBS RS:t saksasta, et saa alkaa sovittelemaan mahtuuko jarrut noitten 15" vanteiden kanssa. Vanteissa on muutenkin aika reilusti projektia, kun ei oikein olleet näyttelykunnossa, mutta eipä olleet kyllä kalliitkaan. No eipähän lopu puuhastelu kesken...

justus
ffp jäsen
Viestit: 2522
Liittynyt: 18.7.2003 15:40
Auto: mkV 4motion fun, mkII GTI

ViestiKirjoittaja justus » 29.10.2006 1:28

Ja tässähän kävi nyt niin että memberosasto päätti palkita tämän lokakuun parhaimpana projektina, FFp lähestyy paketilla. Perusteluina projektin asiallinen esittely, hyvä ja informatiivinen kuvamateriaali/tekstintuotto sekä tuore ote kakkiskoppiasen virittelyynsceneen. Onnittelut!

ps. ota yhteys tuotevastaavaan: tuotteet@ffp-motorsport.com

Teemu M
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 12.12.2003 12:44
Auto: B6tq, Datsun 240Z
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teemu M » 2.11.2006 9:03

Projekti on ollu nyt hieman jäissä, kun olen oottanu et saisin siirrettyä auton isompaan talliin niin pääsisi korin kimppuun. Sain kuitenkin soviteltua jarruja...

Eli ajatuksena oli, jos kaikki olisi mennyt niinkuin elokuvissa, pistää nelos-Golfin 288x25 levyt Porsche 911 (996) Carreran satuloilla ja käyttää vannekokona 15". Noiden levyjen kitkapinta olisi ollut juuri sopivan kokoinen noille satuloille, että palat olisivat käyttäneet kitkapinnan kokonaan. No oli kuitenkin niin, että nuo levyt ovat niin pienet, että satula tulee liian lähelle pyörännapaa ja satulan ja kannakkeen kiinnitysreiät tulevat melkein päälekkäin. Sitten sovitin S3:sen 312mm levyä ja sillä kannakkeesta sai paremman, kun satulakin tuli enemmin ulospäin. Noissakin kannakkeissa kannakkeitten kiinnitysruuveille jätetyt kolot kyllä syövät materiaalia, mut noi on aika samanlaiset kannakkeet mitä mulla on ollut S3:sen jarruissakin ja ne on kestänyt hyvin.

Ohessa kuvat kannakkeista.

288mm levyn kannake.

http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... ake288.jpg

312mm levyn kannake.

http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... ke_312.jpg

Kyllä tuossa 288mm levyn kannakkeessakin jää ehjää materiaalia 6mm reikien välille. Mahtaako olla tarpeeksi?

Tein testikannakkeen kova-uretaanista ja sovittelin sen prikkojen kanssa oikeaan kohtaan. Sitten mittailin sen ja muutin ton 3D-mallin sen mukaiseksi.

http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 1106_7.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 1106_5.jpg


No sovittelin tuota 312mm levyllä 15" vannetta ja eihän se tietenkään mahtunut, kun ei S3:kaan mahdu 15" vanne. Kuvasta näkyy, kun pyörä ei ole keskellä vaan satula painaa sitä sivuun. Satula on kylläkin tossa n. 5mm liian ulkona, mutta ei se taida auttaa tarpeeksi.

http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 1106_3.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 1106_2.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 1106-1.jpg

Ellei tuo 288mm kannake ole tarpeeksi kestävä, niin vaihtoehdoiksi jää joko kasvattaa vannekokoa tai tyytyä pienempiin jarruihin. Täytyy nyt ekaks tehdä tollanen 288mm kannake, niin näkee luonnossa miltä se näyttää ja onko se kestävä.

Sitten aloitin vanteitten siistimisen. Eli purkamista, kiilloittamista, keskiön maalaamista ja uusia pultteja. On sen verran kauheeta hommaa, et täytyy tehdä se pikkuhiljaa tässä talven aikana.

http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 010011.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 010009.jpg

Lisäksi sain kanget. Eli ne on Prostreetin H-profiili kanget, jotka täytyy viedä koneistamoon mitattavaksi kampiakselin kanssa. Lisäksi mukana tuli ARP:n pultit.

http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... kanki1.jpg

Sitten sain käyttöauton talvivanteet maalattua ja vielä kun sais joku väännettyä niille nastat päälle niin pääsisi triftailemaan...

http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 010005.jpg
Viimeksi muokannut Teemu M 14.4.2007 13:41, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Wille
-
Viestit: 917
Liittynyt: 23.7.2003 10:52
Auto: Golf 1 Cabrio -93

ViestiKirjoittaja Wille » 2.11.2006 16:12

Todella mielenkiintoinen ja hienosti dokumentoitu projekti! Täältä myös iso peukku! :)

Ässän talvivanteet näyttää hyvälle, mikä väri niihin tuli?

Teemu M
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 12.12.2003 12:44
Auto: B6tq, Datsun 240Z
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teemu M » 2.11.2006 16:52

Ässän talvivanteet näyttää hyvälle, mikä väri niihin tuli?


Työpaikan maalivarastosta kolmea purkinpohjaa sekaisin, et koodi ei oo tiedossa.=)
Grafiitinharmaa oli hakusessa ja mattapinnalla.

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35
Auto: Golf mk2 20vt :: Lupo TDI

ViestiKirjoittaja reynolds » 2.11.2006 20:46

Ei muuta kun metsästään 16" RS:iä. Kuva

Warmaster
-
Viestit: 1759
Liittynyt: 23.7.2003 9:13
Auto: A3 1.8T

ViestiKirjoittaja Warmaster » 3.11.2006 8:22

vanhaa sarjaa? toi oli vaan heitto. Laitas mulle sit postilla mittaustuloksii noista kangista kun nyt ensin kerkesit hommaan :)

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8284
Liittynyt: 17.7.2003 13:27
Auto: 2 x quattro, 2 x Golf, BMW ja Volvo

ViestiKirjoittaja rolle » 3.11.2006 8:59

Ihan mielenkiinnosta, laitappas kuva tuosta KW setistä

Teemu M
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 12.12.2003 12:44
Auto: B6tq, Datsun 240Z
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teemu M » 3.11.2006 9:37

Viimeksi muokannut Teemu M 14.4.2007 13:42, yhteensä muokattu 1 kertaa.

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30
Auto: S4+ (avant & sedan)

ViestiKirjoittaja okkim » 3.11.2006 9:53

Joo eikös tuo olekin vanhaa sarjaa, Inoxit on muistaakseni ihan kirkkaita ja niissä on erilainen tuo kierreholkki. Mutta kyllä nuokin hyvät on, kunhan vaan suojaa ne ettei ruostu.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5698
Liittynyt: 16.7.2003 22:51
Auto: Golf II '90 AGU, Golf IV variant '02 ASZ 4motion

ViestiKirjoittaja Juice » 3.11.2006 10:38

eBaystä noita "stahlversion" KW:tä löytyy, ilmeisesti jotain vanhaa varastoa ja siksi halvempaa kuin rosteriversiot.

Teemu M
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 12.12.2003 12:44
Auto: B6tq, Datsun 240Z
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teemu M » 3.11.2006 10:43

Ok, hyvä että selvis mitä noi on. Itsellä ei niin väliä ole vaikkei olekaan rosteria, kun autolla ei talvisin ajeta.

Vai meneekö tollainen alusta joksikin ajan myötä, kun tuo on sitten jo melkoisen vanha kun eikös inoxeja ole ollu jo monta vuotta?

Migu
-
Viestit: 1407
Liittynyt: 24.7.2003 20:41
Auto: Golf GTI I.8T

ViestiKirjoittaja Migu » 3.11.2006 11:41

Itsellä on ihan ei-Inox Weitecin Hicon GT -alustasarja enkä ole kovin kummoisesti ikinä kierteitä koskaan suojannut. Silti viime keväänä pelas kuin unelma vaikkei säätöihin oltu koskettu kahden talven ja yhden kesän ajojen jälkeen. Putsasin vain kierteet hiekasta ja muusta liasta ja aloin pyörittelemään säätömuttereita.

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30
Auto: S4+ (avant & sedan)

ViestiKirjoittaja okkim » 3.11.2006 13:08

Ei se alusta siitä mihinkään vanhene vaikka seisookin.

Ja ei se inoxikaan takaa että kierteet pelaa. Näin toissapäivänä kolme kuukautta vanhan alustan josta oli pitänyt leikata se "mutteri" pois kun ei muuten lähtenyt. Siitä oli kierteet paskana alareunasta. Tietysti jos sitä ruuvaa ison kurakerroksen säestämänä niin se "voi" haitata asiaa :)

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Auto: Volvo 850 T5, Yamaha R1
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 3.11.2006 13:32

Entä jos vetää ihan käläkälä-purkista sinkkiä pintaan? Kierteet saattaa kyllä jumia pahemmin :)

Eikös noissa vanhemmissa ole metallia nuo rinkulat? Kummat sitten on paremmat, kiinni hitsautuvat metalliset vai nuo okkimin bongaamat komposiittiset joista korkkaa kierteet? Kuitenkin varmaan samat renkaat käyn perusteräs ja inox malleihin?

Wille
-
Viestit: 917
Liittynyt: 23.7.2003 10:52
Auto: Golf 1 Cabrio -93

ViestiKirjoittaja Wille » 3.11.2006 20:50

En tiedä onko noi välttämättä edes niin vanhat, kun noita aika monessa paikkassa saksassa on myynnissä. Jospa ne vaan valmistaa noita edelleen inoxin rinnalla, mutta suomeen tuodaan vaan inoxia. Mene ja tiedä. Ja itseasiassa ne mainostaa myös tuota black steel sarjaa ruostumattomaksi.

Ostin myös tuollaisen "vanhan" mallisen sarjan keväällä saksasta syncrooni ja toimii vieläkin hyvin. Maksoin uudesta sarjasta 699€+rahti.

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2940
Liittynyt: 23.7.2003 10:36
Auto: Hirvweesti kaikkee

ViestiKirjoittaja Jone » 3.11.2006 22:35

Mulla oli Ventossa 4 vuotta KW:n vr 2:nen "vanha" alusta ja ei kertaakaan menny jumiin,vaikka korkeus vaihtui yhtä tiheään kuin vanteet,eli n.3 kertaa kesässä.Jannella samanlaisia kokemuksia samasta alustasta,nytkin pyyhkii hyvin talvikorkeudessa.

Borassa FK:n alusta eikä sekään ole ollu jumissa yhtään,vaikka sitäkin olen säätänyt etestakas oman mielen mukaan.
Kunnon puhistus ja rasvaa kierteisiin ennenkuin rupee "säätämään".

Warmaster
-
Viestit: 1759
Liittynyt: 23.7.2003 9:13
Auto: A3 1.8T

ViestiKirjoittaja Warmaster » 4.11.2006 1:16

Komposiittinen on parempi. Helpompi hajoittaa jos tarve vaatii ja ei riko putken kierteitä. Maksavatkin huomattavasti vähemmän kuin metalliset.
Mutta sen enempiä Teemua pelottelematta, noi kestää oikein käytettynä varmasti :)

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40
Auto: 964 C4

ViestiKirjoittaja eskimo » 4.11.2006 2:40

Itsehän tilasin vanhan auton KW:n Var. 2 alustaan kaksi kappaletta uusia komosiittilautasia.. Kierteet korkkasivat heti kun meni pienikin hiekanmuru kierteelle. Siinä ei sitten auttanut ku rautasahaa näyttää ja purkaa koko alusta pois autosta pesua varten. Yhden vuoden säädöt ehdin tekemään ennen kuin kahden komposiitti"lautasen" väliin meni hiekkaa. Makso 40€/kpl.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8284
Liittynyt: 17.7.2003 13:27
Auto: 2 x quattro, 2 x Golf, BMW ja Volvo

ViestiKirjoittaja rolle » 4.11.2006 4:42

No tuo selitäää hinnan... vanhat konin iskaritkin vielä... 3 vuotta vanhaa tuotantoa.

Inox tolppa ja komposiitti mutteri on ehdottomasti paras vaihtoehto. Eli jos kierteeseen jää hiekanjyviä väliin, on kompomutteri helppo riikkoa ja vaihtaa uuten, eikä näin tolppa vahingoitu. Vanhalla inox tolpalla ja alumutterilla pystyi oikein yrittämällä rikkomaan tolpan kierteenkin, ja täten koko jousijalan. ja eloksoidulla tolpalla kierteeseenkin saattoi ääriolosuhteissa kertyä hapettumaa.

Kesäautossa, kuten tämä projekti on, tuo alusta toiminee moitteettomasti.

Teemu M
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 12.12.2003 12:44
Auto: B6tq, Datsun 240Z
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teemu M » 3.12.2006 22:32

Aika hiljaista pidellyt, kun tallipaikka on vieläkin saamatta ja vasta ens vuoden alussa pitäisi päästä sinne. No piti viedä auto väliaikaismajoitukseen, että saa tehtyä edes jotain...

Homma alkoi telineen teolla, että saa pohjan puhtaaksi ja pääsee ruosteiden kimppuun...

Telineestä tuli suht tukeva ja siinä on pyörät alla, jotta autoa saa edes jotenkin liikuteltua tallissa. Materiaalina oli kaikkea mitä tallista löytyi, u-palkkia, kulmarautaa, ym. Kuvat kertoo kaiken tarvittavan...

http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... line_1.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... line_2.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... line_3.jpg

Pakoputken sovittelua...=)
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... line_4.jpg

http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... line_5.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... line_6.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... line_7.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... line_8.jpg

Eikö tässä ole takana kallistuksenvakaajaa ollenkaan, vai onko se toi tanko taka-akselissa?

http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... line_9.jpg
Viimeksi muokannut Teemu M 14.4.2007 13:43, yhteensä muokattu 1 kertaa.

ookoo
-
Viestit: 114
Liittynyt: 20.7.2005 9:14
Auto: Golf 1.9TDi -88, Polo G40 -93, Golf 1.8 -89, MB 280 -80

ViestiKirjoittaja ookoo » 3.12.2006 22:46

kyllä se on tuo akselin läpimenevä tanko se vakaaja.

lasse_koo
-
Viestit: 40
Liittynyt: 29.1.2004 23:34
Auto: mk2 16v

ViestiKirjoittaja lasse_koo » 4.12.2006 16:16

Tuossahan koko akseli toimii kallistuksenvakaajana, tuolla tangolla sitä vaan jäykistetään lisää.

reds
-
Viestit: 53
Liittynyt: 6.8.2006 13:24
Auto: `99 T4

ViestiKirjoittaja reds » 4.12.2006 19:52

Tsemppiä prokkikselle! Itelläki tuo jarruhomma mietinnän alla, 15" vanne ja 280mm levyt ehkä tulossa...saas nähdä miten mahtuu...

Timberman
-
Viestit: 156
Liittynyt: 2.1.2004 17:24
Auto: Etuvetoo, takavetoo ja neliveto

ViestiKirjoittaja Timberman » 5.12.2006 10:50

Asiallinen grilli. Todella hieno. Eikä projekti muutenkaan ole yhtään hassumpi. Hyvältä näyttää.

Onko tuossa grillissä jonkinlainen lukitus eri pyöritysasennoille? Vaatiiko grillin pyörittely paljon voimaa ? Kori on ilmeisesti kiinnitetty siihen puskureiden kiinnityskohdista.

Teemu M
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 12.12.2003 12:44
Auto: B6tq, Datsun 240Z
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teemu M » 5.12.2006 11:04

Onko tuossa grillissä jonkinlainen lukitus eri pyöritysasennoille? Vaatiiko grillin pyörittely paljon voimaa ? Kori on ilmeisesti kiinnitetty siihen puskureiden kiinnityskohdista.


Joo noihin putkiin mitkä toimivat saranoina on porattu reikiä mihin saa paksun pultin kiinni. Asentoja on kyllä vielä ihan liian vähän, kun niitä on n. 45 asteen välein, et täytyy porata reikiä tarvittaessa lisää.

Meni yllättävän hyvin tasapainoon, eli pyörittely ei vaadi voimaa oikeastaan yhtään. Et yksikseen pyörittelee hyvin. Pyörät on hieman liian pienet, et työntäminen ei onnistu yksikseen ainakaan tolla pinnalla, kun ei ole ihan täysin sileä.

Ja puskureiden kiinnityksistä auto on kiinnitetty telineeseen ja lisäksi edessä menee vielä lisäpalkit tulipeltiin asti, jotta paino jakaantuisi isommalle alalle kun oli puskurin kiinnityskohta niin haperoa ettei siihen uskaltanut yksikseen luottaa.

Teemu M
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 12.12.2003 12:44
Auto: B6tq, Datsun 240Z
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teemu M » 13.12.2006 9:59

Antakaas maalivinkkejä alustan osien ja pohjan maalaukseen.

Hion pohjan puhtaaksi teräsharjalaikalla ja taka-akselin+muut alustan kilkkeen hiekkapuhallan. Mitä sen jälkeen maaliksi?
Kävin maalikaupassa kyselemässä ja he möivät mulle Sikkensin Washprimes 1K CF maalia. Tarkoitus on sutia toi pohja pensselillä, mut noi irto-osat voin maalata ruiskulla tai sitten sudin nekin pensselillä. Mitä vedän ton maalin päälle? Suoraan massanko?

htn
-
Viestit: 270
Liittynyt: 24.7.2003 14:47

ViestiKirjoittaja htn » 13.12.2006 13:17

Itelle maalarimestari joskus opasti, että raskaankaluston 2-k epoksi pohjalle jonka jälkeen 3M koriliima saumoihin ettei tule kylpyammetta ja päälle raskaankaluston pintamaali... tuon päälle sitten joku massa jos katsoo tarpeelliseksi "pilata" hienon alustan :)

Nuo neuvot tuli joskus saatua käyttöön missä sorasuihku koettelee pohjaa huolella, mutta varmasti nuo maalit pitää korroosionkin loitolla kun niitä raskaankaluston alustoissa käytetään suolaa vastaan.



Peukku tulee täältäkin kun klonksvaagen tehdään alusta alkaen huolella, Tsemppiä!

Teemu M
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 12.12.2003 12:44
Auto: B6tq, Datsun 240Z
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teemu M » 13.12.2006 14:07

tuon päälle sitten joku massa jos katsoo tarpeelliseksi "pilata" hienon alustan :)


Onko niin ettei pohjaan kannattaisi vetää mitään massaa? Varsinkin kun auto tulee vaan kesäkäyttöön, eli suolassa auto ei ui. Ja hiekkatielle en luultavasti pahemmin eksy tällä autolla, että hirveän kovalle koetukselle pellit ei joudu. Ilmeisesti pyöräkoteloihin kannattaa kuitenkin vetää kiveniskumassaa?

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03
Auto: ????

ViestiKirjoittaja Miksu. » 13.12.2006 14:31

Siellä Rollen cabrio sivuilla oli muistaakseni ihan hyvät ohjeet, kait rolle kertoo lisää

htn
-
Viestit: 270
Liittynyt: 24.7.2003 14:47

ViestiKirjoittaja htn » 13.12.2006 14:47

Itse jättäisin ilman ne pyöränkotelotkin kesäautosta koska nuo r-k maalit tuntuu kestävän vaikka vasaran iskuja eli rikki ei mene paitsi kulumalla...

ja maalatusta pinnastahan on helppo saada p*ska irti painepesurilla, toisin kun massatusta.

Teemu M
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 12.12.2003 12:44
Auto: B6tq, Datsun 240Z
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teemu M » 14.12.2006 13:06

Puhuin tossa maalarin, joka auton pinnankin tulee vetämään, kanssa ja hän sanoi että vedä pohjalle Temadur 20 ja sen päälle Temadur 90. Ton massan ja kiveniskusuojan nyt sitten unohdan ja onhan se ulkonäöltäänkin hienompi kun on pohja jonkun muun värinen kuin perus musta massa ja tosiaan puhtaanapidon kannalta helpompi.

Täytyy tänään nyt käydä etsimässä tollaisia maaleja ja jos vkl:na pääsis sitten jo hiekkapuhaltamaan osia ja muutenkin pohjan kimppuun. Hoppu tulee tätä menoa jos meinaa ensi kesänä ajella...

Västi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 31.8.2003 14:56
Auto: R320 CDI, E430T, Jaguar

ViestiKirjoittaja Västi » 14.12.2006 14:25

On muuten kivan hajuista tuo Temadur 90. Firman tujuinta evästä.
Eikä muuten lohkea sitten millään, toisin kuin pulveri tai epoksi.

hemu
-
Viestit: 216
Liittynyt: 4.8.2003 18:26

ViestiKirjoittaja hemu » 14.12.2006 15:58

Temadur 50 itellä käytössä "jokapaikan maalina". Viime kesänä ostin uuden halpis betonimyllyn. Ajattelin että tehdäänpä jotain kulutustestiä maalille ja samalla suojataan hieman uutta työkalua. Ennen kuin kasasin myllyn, maalasin sekoituspöntön sisäpuoliskot temadurilla rasvasta puhdistetulle pinnalle. N. puoli litraa tuli sekoitettua maalia, joten kerrosta tuli vedettyä kauniina kesäpäivänä useampaankin otteeseen. Sitten kuivuminen ja pöntön kasaus.

2 päivää myllytin sepelipitoisella hiekalla kuraa. Tuloksena vain paikoitellen "mattausta" alunperin puolikiiltävään pintaan. Eipä myllyssä tule iskuja, mutta kyllähän se hiertää ja hioo.

Teemu M
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 12.12.2003 12:44
Auto: B6tq, Datsun 240Z
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teemu M » 17.12.2006 3:23

Hieman päivitystä...

Irrotin pohjasta kaiken irtoavan, eli taka-akselin, apurungon, bensa ja jarruputket, ym. Sitten rälläkän päähän tulevalla teräsharjalla hinkkasin pohjan puhtaaksi. Hirvee homma oli, mut 11 tuntia ja 6 teräsharjaa myöhemmin alkaa olla pohja melkeen kokonaan puhdas. Muutama kohta jäi mihin ei rälläkällä mahtunut, mut ne ois tarkoitus hiekkapuhaltaa samalla, kun puhallan alustan osia.

Melkosen ruosteessa tää kottero tuntuu olevan, tai ainakin aika monta pientä reikää pohjasta löytyis. Lisäksi vaihdan oikeanpuoleisen helmapellin, kun se oli melkeen koko matkaltaan läpiruosteessa ja ihan lommoilla. Oli yleensäkään ihme miten tää auto päästettiin pari kk sitten katsastuksesta läpi, kun takana oli kummatkin jarruputket poikki ja bensaletku vuosi.

Seuraavaks pitäis sitte alottaa noitten paikkojen hitsaus, sitten puhaltaa noi alustanosat ja pohjasta se mitä on puhallettavaa ja sitten maali päälle. Kävin ostamassa Temadur 20 ja 90 ja väriksi tuli vaalean harmaa. Aloin nuukailemaan, enkä sävyttänyt maalia hopeiseksi ku se maksoi melkeen tuplat tohon vaaleanharmaaseen verrattuna, mut nyt alkoi harmittamaan, kun olishan se ollu hienomman näköistä kun pohja olis ollu korin värinen.

Tossa muutamat sumeat kuvat, kun tallissa ei meinannu eteensä nähdä kun toi rälläköinti pöllytti niin paljon.

http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... eb_007.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... eb_027.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... eb_026.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... us-web_022
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... eb_023.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... eb_016.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... eb_002.jpg
Viimeksi muokannut Teemu M 14.4.2007 13:45, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48
Auto: Touareg 3.0tdi, TT 8j 3.2q s-tronic ja Mk1 avo golf

ViestiKirjoittaja Jusux » 17.12.2006 8:29

Moni automaalari on käyttänyt/ käyttää Tikkurilan tuotteita myös automaalina.
Enempi tulos on maalarista kuin maalista kiinni.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47
Auto: Skoda Superb & Skoda Fabia
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kannikka » 17.12.2006 14:07

Ohhoh :O Ompas golfin pohja päässy huonoon jamaan, minä kun luulin että minun autossa oli paljo ruostetta.. Mutta peukku täältä! Hyvä siitä tulee kun malttaa tehdä sen kunnolla. Kannattaa melkein puhaltaa nuo röpelöiset kohdatkin ennen kuin vetää maalin pintaan.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03
Auto: ????

ViestiKirjoittaja Miksu. » 10.1.2007 0:46

Aloin nuukailemaan, enkä sävyttänyt maalia hopeiseksi ku se maksoi melkeen tuplat tohon vaaleanharmaaseen verrattuna,


Tätä itsekkin monesti ihmetelly,

Kävin maalikaupassa kyselemässä ja he möivät mulle Sikkensin Washprimes 1K CF maalia.


Älä laita tota maalia mieleellään ainakaan pelti pinnoille, toi elää pakkelin alla ja sellasta

Antti Narvanen
-
Viestit: 171
Liittynyt: 31.7.2003 15:34
Auto: T1x4, G2 "GTI", G4x2, Buggy

ViestiKirjoittaja Antti Narvanen » 10.1.2007 8:36

Ihan omana mielipiteenä:

On aika happamaksi päässyt koppa -> vaihda mahdollisimman isoja paloja peltiä kerralla sieltä mistä milloinkin peltiä vaihdat.

Kun kerran näytät tekevän perusteellista remonttia klassikkoon :-)

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54
Auto: Toyota Corolla AE92, Kawasaki Ninja ZX-6R

ViestiKirjoittaja Flashmn » 10.1.2007 14:38

Kaikkein parastahan olisi tehdä lattiaan samat muodot kuin mitä siinä on ollut, korin jäykkyys pytyy ainakin suht samana, vs suorasta pellistä tilkkutäkitetty.

Dona
-
Viestit: 1601
Liittynyt: 24.7.2003 20:31
Auto: Corrado 2.0 20vT, Audi s3

ViestiKirjoittaja Dona » 11.1.2007 16:59

Hitsaa samalla kaikki täppihitsatut korisaumat kunnolla. Tulee korista heti kerralla jämäkkä.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03
Auto: ????

ViestiKirjoittaja Miksu. » 11.1.2007 18:10

Lueppa Dona koko topicci läpi :):)


Ajattelin vahvistaa pistehitsattuja saumoja hitsaamalla ne kokonaan umpeen. Miten nuo saumat tulisi käsitellä tuon jälkeen? Vai kannattaako tuollaista vahvikehitsausta yleensäkään tehdä?

m_pajula
-
Viestit: 42
Liittynyt: 9.2.2006 22:01
Auto: legnum,133,sierra,anglia,escort 1/2,fiesta.transit
Viesti:

ViestiKirjoittaja m_pajula » 11.1.2007 19:41

tohon korin saumojen vahvikehitsaukseen hyvä saumaväli on 1" saumaa ja 2" väliä.

ja vahvikehitsatessa pitää malttaa olla hitsaamatta koko saumoilla kun korin pitää antaa elääkkin vähän.
Viimeksi muokannut m_pajula 12.1.2007 15:04, yhteensä muokattu 1 kertaa.

KeimoKupari
-
Viestit: 92
Liittynyt: 15.12.2006 19:15
Auto: Z32TT & W124 250D Talvilintta...

ViestiKirjoittaja KeimoKupari » 12.1.2007 14:19

Jos menee ja hitsaa koko saumaa, niin sillä varmistaa että ajan myötä jostain ratkeaa. Siis katkohitseillä, kuten edellä on mainittu.

Teemu M
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 12.12.2003 12:44
Auto: B6tq, Datsun 240Z
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teemu M » 13.1.2007 18:49

Jos päivitetään tätä projektia välillä tännekin...

Eli nyt alkaa olla pohjasta reiät paikattu. Pahimmista paikoista vaihdoin peltiä enemminkin ja kohdista joissa oli yksittäisiä reikiä paikkasin vaan ne pienellä palasella. Yritin tehdä pohjan muodot paloihin, mut aika huonolla menestyksellä. Toiselta puolelta vaihdan helman kokonaan ja toisella puolella se oli vielä ihan korjauskelpoinen ja sieltä vaan paikkasin ruosteet.

Takana toinen iskaritolppa oli ruostunu yläpäästään ja siihen oli ruostunu reikä, joka ulottu sisälokariin. Sinne tein korjauspalan ykköskopan tankinkorkin sisäpellistä ja hitsasin siihen lisää peltiä jatkoksi.

Tuossa pohjasta satunnaisia kuvia...

http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... a_2010.jpg

http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... a_2007.jpg

http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... pohja2.jpg

http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... pohja1.jpg



Tankinläpän vaihdoin ykkökoppaisen tankinkorkkiin.

http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... ankki1.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... ankki2.jpg

http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... ankki3.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... ankki4.jpg

Konehuoneeseen tein ahtimelle poteron tulipeltiin. Ennen tulipeltiin oli vaan hakattu lekalla enemmin tilaa, mut tolla sai nyt hieman enemmin väliä. Hitsasin tulipeltiin myös latan, johon aattelin laittaa koneelle sivutuen.


http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... a_2002.jpg

http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... huone2.jpg

http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... huone1.jpg]

Sitten taakse tuli ykköskoppaisen takakaari, jotta saa hieman levennystä. Toi levensi mun mielestä just sopivasti ja kuitenki ulkonäkö säilyi suht orkkiksena. Vielä pitäis saada toiselle puolelle samanlainen...

http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... kaari1.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... kaari2.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... kaari3.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... kaari4.jpg

Sitte vahvikehitsasin myös lähes kaikki saumat pohjasta ja konehuoneesta.

Seuraavaks pitäis vielä hitsata toinen takakaari ja helmapelti paikoilleen. Sitten pohjaan maalia ja turvakaaret sisälle. Kaaret tulee Luuppalalta ja putket haen huomenna.
Viimeksi muokannut Teemu M 14.4.2007 13:48, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pellikka
-
Viestit: 1145
Liittynyt: 19.11.2006 16:26
Auto: Golf 2 1.8T, E46 318i, e39 530d, Alfa Romeo 156

ViestiKirjoittaja Pellikka » 13.1.2007 22:48

Kun ainakin motonetissä on ykköseen kapeaa ja leveää takakaarta, niin kummatko nuo on? Ja onko jossain ykkösen vuosmallissa ollu sitten leveemmät? Pitäs itelle kaaret ostaa, niin olis hyvä tietää, miten paljo eroa noissa on.

Sebastian
-
Viestit: 8299
Liittynyt: 3.8.2003 15:43
Auto: A4 -01, Golf GTi G60 -90, Vento -97

ViestiKirjoittaja Sebastian » 13.1.2007 23:06

taitaa meinata sitä että toisessa tulee tuota kylkipeltiä mukana ja toisessa pelkkä kaari. Itselle rakenettiin tuollaisesta missä tuli sitä kylkipalaa mukana ja siitä levitettiin lisäkaarta.

Teemu M
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 12.12.2003 12:44
Auto: B6tq, Datsun 240Z
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teemu M » 6.2.2007 18:27

Hitaasti edistyy, mutta taas jotain.
Eli pohja on nyt kokonaan hitsattu, sekä kaaret kummaltakin puolelta. Pohjaan vedin pohjamaalin, kun sieltä alkoi jo pintaruostetta tulemaan puhtaaksihiotuista paikoista. Maalina oli Temabond ST 200, mikä on kaksikomponentti epoksimaali. Sen päälle tulee sitten Temadur 20 ja 90. Periaatteessa maalaustakaan ei olisi vielä kannattanu tehdä, kun joudun hitsaamaan kaaret koriin, niin maali palaa siitä pois, mutta täytyy sitten vaan maalata ne kohdat uudestaan.

Pohjamaalin päälle tuli 3M:n korikittiä kaikkiin saumoihin. Lisäksi pistin auton pohjaan pyörät, jotta saan työnnettyä auton toiseen talliin ja muutenkin on helpompaa alkaa värkkäämään turvakaaria kun auto on alempana.

http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... pohja1.jpg

http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... pohja2.jpg

Lisäksi vuokrattiin kaverin kanssa vuokratalli, jota hieman ehostettiin että autonrakentelu ois vähän mukavampaa. Lisättiin kattoon hieman valoja, jotta siellä näkee edes jotain. Lisäksi lattia ja seinät oli niin tummia että niitten maalaus paransi asiaa todella paljon...kuten näkyy niin ei edes jaksettu nostaa renkaita pois telineestä maalauksen ajaksi. =)

http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... talli1.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... talli2.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... talli3.jpg
Viimeksi muokannut Teemu M 14.4.2007 13:50, yhteensä muokattu 2 kertaa.

NX-speed
-
Viestit: 41
Liittynyt: 18.1.2007 0:02
Auto: Peugeot 309 XR 1,6 '89

ViestiKirjoittaja NX-speed » 6.2.2007 19:19

Paljos maksatte tosta vuokraa?

Teemu M
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 12.12.2003 12:44
Auto: B6tq, Datsun 240Z
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teemu M » 6.2.2007 21:10

75€/kk/naama, sisältää sähkön ja veden.

KeimoKupari
-
Viestit: 92
Liittynyt: 15.12.2006 19:15
Auto: Z32TT & W124 250D Talvilintta...

ViestiKirjoittaja KeimoKupari » 6.2.2007 21:40

No ei o kallis. Se on hyvä rakentelun kannalta.
Stuura peukku prokkikselle!

A.Paaaho
-
Viestit: 400
Liittynyt: 9.9.2003 21:05
Auto: Skoda octavia tdi 4x4

ViestiKirjoittaja A.Paaaho » 7.2.2007 9:39

Mistä hommasit tuon lukon ja paljonko tuli hintaa?

Teemu M
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 12.12.2003 12:44
Auto: B6tq, Datsun 240Z
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teemu M » 7.2.2007 9:57

Se tuli ton thesciroccon kautta jenkeistä...

http://www.thescirocco.com/

Se makso 850 taalaa+tullit, joka sisälsi postikulut.

Teemu M
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 12.12.2003 12:44
Auto: B6tq, Datsun 240Z
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teemu M » 3.4.2007 8:15

Jatketaas taas vaikkei paljon aihetta oliskaan. Homma edistyy tuskaisen hitaasti ja alkaa kesä jo painamaan ikävästi päälle. Perkele ku töissäkäynti haittaa harrastuksia...

Kaaret alkaa olla melkeen valmiit. Enää pitää hitsata latat b-pilarin ja kaaren väliin, niin sitten annan niitten olla siinä. Putkia ei tossa luuppalan satsissa paljon tullu, mut eiköhän noikin mulle riitä...

http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... G_4497.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... aaret1.jpg

Etulokareita en levittäny mitenkään, kun ne oli noin aika tasapainossa takapään MK1 kaarien leveyden kanssa. Käänsin vaan pokkauksen sisään ja maalasin sisältä samalla tavaralla mitä pohjankin. Saa tosta vielä vähän tota pokkausta suoristettua jos tuntuu et tarvii lisää tilaa. Täytyy kattoo sitten kun saa auton pyörilleen...
Samalla täytin myös tosta kuskinpuolen lokarista ton reiän...ilmeisesti antennin reikä.

http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... lokari.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... tsattu.jpg
Takahelman vaihdoin ku oli päässy vähän ruostumaan...

http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 01_mod.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c27/T ... 17_mod.jpg

Seuraavaks sitten penkkien kiinnitykset, joista kuskinpuolen jo teinkin. Sitte alkaakin armoton sisustan puunaaminen maalauskuntoon. Taka-akseli ja etuapurunko pitäis puhaltaa ja maalata ja sitten saakin auton takas pyörilleen ja vietyä auton maalarille.

Muutamia osia on tullu kans hankittua, eli tuning ovenkahvat, jotka sopii mukavasti ton aiemmin ostetun tuning peilin kanssa. Sitten hommasin suuttimet, laajakaista-lambdan ja uuden paineasetelman, joka tulee nelilapaisen sintterin kanssa paikalleen.
Viimeksi muokannut Teemu M 14.4.2007 13:51, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jontsa
-
Viestit: 145
Liittynyt: 1.8.2003 18:07
Auto: Golf III, Golf II, Golf III variant, Golf III cabriolet, golf V variant

ViestiKirjoittaja Jontsa » 5.4.2007 12:01

Menikös noi ovenkahvat ihan bolt-on meiningillä kakkoskoppaseen vai joutuuko vivustoja tai jotain säätämään?

Teemu M
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 12.12.2003 12:44
Auto: B6tq, Datsun 240Z
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teemu M » 5.4.2007 22:17

Oven kahvanreikiin noi possun kahvat sopii suoraan, mut vivustoista en vielä tiedä ku en oo kokeillu.

Pientä edistystä...
Konehuoneen hinkkasin puhtaaksi ja se sai maalia pintaansa. Vedin siihen Temaduria ihan pensselillä ja saa maalari vetää sen sitten pintaväriin.
Akselit purin osiksi ja ne ois tarkoitus nyt pääsiäisenä puhaltaa.

Kuva

Pellikka
-
Viestit: 1145
Liittynyt: 19.11.2006 16:26
Auto: Golf 2 1.8T, E46 318i, e39 530d, Alfa Romeo 156

ViestiKirjoittaja Pellikka » 5.4.2007 22:35

Hyvältä näyttää ja taustalla näkkyy sparcon jakkara keikkuvan. Minkäs porschen kahvat nuo on ku itelläkin käyny mielessä joskus?

Teemu M
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 12.12.2003 12:44
Auto: B6tq, Datsun 240Z
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teemu M » 6.4.2007 1:00

Noi on 944:sta ja oon käsittäny että turbosta. 944:ssa näkyy olevan myös kahvoja ilman tota Porsche-tekstiä. Mulla on yks hantarinpuoleinen ylimääräisenä jos jollain on tarvetta ja löytää jostain kuskinpuoleisen...

Teemu M
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 12.12.2003 12:44
Auto: B6tq, Datsun 240Z
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teemu M » 13.4.2007 20:39

Taka-akselin ja apurungon sain purettua ja puhallettua. Puhalluksen jälkeen 2 kerrosta Temadur 20 ja 2 kerrosta Temadur 90.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Grillistä tein EVO2 version, jossa on korkeussäätö, niin auton saa helpommin paikalleen ja pois.

Kuva

Vanteita pähkäillessä onkin menny koko talvi ja yhteensä autoon onkin tullu hankittuna 5 sarjaa vanteita. No onneks oon saanu niitä myytyä sitä mukaa kun olen ostanutkin, kun mieli on ehtiny muuttua jo ennenkuin ne on ehtineet saksasta tänne...mulle pitäis pistää joku ebay-esto koneelle. No nämä nyt ainakin mielyttävät vielä silmää ja tärkeintä että jarrut mahtuu. Eli noissa on tilaa 312mm levyille ja noille 996 Carreran satuloille. Vanteet on S-mallin johtotähden 16x7.5 vanteet, joihin tulee adapterit.

Kuva
Kuva

Minkä kokoiset kumit noille ois hyvät, että ne mahtuu edessä kun on orkkiskaaret ja tarkoitus olis madaltaa todella paljon? Mahtuuko 215/40? Lopulliseksi ET:ksi tulee edessä n. 25-30.

Maalarille lupailin että auto olis vapun jälkeen vietävissä hänelle, eli täytyis alkaa väriäkin valitsemaan. Vaihtoehtoina on hopea tai valkoinen. Jos on mielessä jotain hyviä valkoisia, niin mielellään ottaisin ehdotuksia vastaan ja jos löytyy kuvia niin vielä parempi.

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2940
Liittynyt: 23.7.2003 10:36
Auto: Hirvweesti kaikkee

ViestiKirjoittaja Jone » 13.4.2007 21:32

Mahtuuko 215/40?


Laita mieluummin 215/35-16" tai 195/40-16",saa ainakin matalaksi.

Teemu M
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 12.12.2003 12:44
Auto: B6tq, Datsun 240Z
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teemu M » 13.4.2007 23:24

Ehkä se on sit toi 195/40/16. 215/35 taitaa olla sen verran harvinainen et vaihtoehdot jää melko pieneksi. Mielellään oisin laittanu vähän leveämmän kumin, et jos sais pitoa hieman paremmin.

mazz
-
Viestit: 94
Liittynyt: 9.10.2003 9:43
Auto: El Camino, e30, MB C

ViestiKirjoittaja mazz » 13.4.2007 23:52

Yritin googlettaa kuvia Cadillacin valkoisesta nimeltä "diamond white". Ei vaan oikeen kuvissa näy tuo väri. On hieno helmiäisvalkoinen. Ei taita mihinkään vihreään ja siniseen. On vaan "syvä" valkoinen.

Kaverin vani on sen värinen. Liikkuu Turussa 20" kromivanteilla ja noppa-pelikortti-teippauksilla... Niin, ja nyt on mun fillarin runko sen värinen, myöskin Turussa! :)

Sittenhän on tuo vanhempien Audien helmiäisvalkoinen. Myöskin hillitty helmiäinen, taittaa hiukan shamppanjaan päin.

Teemu M
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 12.12.2003 12:44
Auto: B6tq, Datsun 240Z
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teemu M » 14.4.2007 7:41

Sittenhän on tuo vanhempien Audien helmiäisvalkoinen. Myöskin hillitty helmiäinen, taittaa hiukan shamppanjaan päin.


Tarkoitat ilmeisesti tota kun tossa kasissa on?

http://www.nettiauto.com/1213255

Toi on jotenkin turhan "likainen" valkoinen. Haussa olis just sellanen mikä ei taittais mihinkään väriin vaan olis todella "syvä" valkoinen niinkuin puhuit. Täytyy pitää silmät auki jos tollaisen vanin näkee, kun nyt ei ainakaan muistu mieleen...

mazz
-
Viestit: 94
Liittynyt: 9.10.2003 9:43
Auto: El Camino, e30, MB C

ViestiKirjoittaja mazz » 14.4.2007 10:38

Justiin tuota Audin väriä tarkoitin.

Tässä hiukan näkyy tuo diamond whiten efekti. Konepellin reunaa kun katsoo...

GTi-Perttu
-
Viestit: 2506
Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Auto: 88-GTi 16v,01-Passat var.1.8T,99-Portteri 2.5tdi,90-Golf Avo,-96 Golf VR6 Syncro Variant.
Viesti:

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 14.4.2007 12:04

Muuten ok prokkis, mutta kuvat ois voinu laittaa linkkeinä! Vittu ku menee tunti että kone avaa kaikki kuvat!

Sebastian
-
Viestit: 8299
Liittynyt: 3.8.2003 15:43
Auto: A4 -01, Golf GTi G60 -90, Vento -97

ViestiKirjoittaja Sebastian » 14.4.2007 12:12

^vittumaisesti nykkii koko ajan kun yrittää lukea. =D

AnttiR
-
Viestit: 37
Liittynyt: 11.3.2006 19:33

ViestiKirjoittaja AnttiR » 14.4.2007 13:24

Ei nyi ku painaa pysäytä nappia.

Teemu M
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 12.12.2003 12:44
Auto: B6tq, Datsun 240Z
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teemu M » 14.4.2007 13:34

Toi Humvii näyttää kyl aika mukavan väriseltä...

Täytyy muuttaa noita aikaisempia kuvia linkeiksi kunhan tässä on luppoaikaa. Tosiaan kestää melkosen kauan avata tää topicki. Ite ainakin tykkään et kuvat on thumbnaileina, niin ei turhaan tarvi klikkailla joka ikistä kuvalinkkiä läpi ellei ole mitään kiinnostavaa...

Kalle H
-
Viestit: 241
Liittynyt: 19.4.2004 17:27
Auto: Seat Leon 1.8 20VT 4
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kalle H » 14.4.2007 16:48

Kyllä noi pikkukuvat on ihan ylivoimasen hyviä. Eikä tää topicci aukee kun muutaman sekunnin, perus adsl-liittymällä. Kuvia on niin paljon että linkkeinä ne "hukkuisivat" teksin sekaan. Ääni siis pikkukuville. Loistava projekti, upeeta.

Teemu M
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 12.12.2003 12:44
Auto: B6tq, Datsun 240Z
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teemu M » 21.4.2007 17:28

Golffi meni taas kerran vartaaseen, jotta sain pohjan maalattua. Ennen maalausta oli vielä hieman hitsattavaa, kun piti hitsata umpeen ne aukot mitkä jouduin tekemään kaarien takia. Eli pohjaan tuli 2 kerrosta Temadur 20 ja 2 kerrosta Temadur 90. Tossa muutama kuva maalatusta pohjasta.

Kuva
Kuva

Sitte kasasin maalatut alustan osat. Kaikki puslat vaihtu Powerflexeihin ja kaikki pultit vaihdoin myös uusiin alkuperäisiin.

Kuva
Kuva

Sitte vaan silkkihaskat kädessä osat paikalleen, ettei nätit osat vaan pääse likastumaan. Piti kokeilla takapäähän KW:n tolppaakin, et miltä näyttää maalatun pinnan kanssa.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Vappuun ois nyt reilu viikko aikaa ja maalarille lupasin viedä auton vapun jälkeen. Et ens viikolla pitäis saada auto pyörilleen ja sisusta hinkattua puhtaaks.

Tossa toiseksi viimeisessä kuvassa, kun on toi jarrupaineen säädin, niin millaisella tangolla se pitäis olla yhteydessä taka-akseliin?
En löydä mistään osien joukosta siihen sopivaa osaa...

Sitte kun toi pohja on ku reikäjuusto, niin onko ihan tuhoontuomittu ajatus, et liimaan noitten reikien peitoksi esim peltilätkiä mitkä sitte tiivistän korikitillä?Saahan noita kumejakin, mut sellaset peltilätkät ois vaan parempi maalata yli ja lisäks kun tonne ei luultavasti paljon verhoiluja tuu, niin taitaa olla aika turhatkin ne kumitulpat.

Sebastian
-
Viestit: 8299
Liittynyt: 3.8.2003 15:43
Auto: A4 -01, Golf GTi G60 -90, Vento -97

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.4.2007 18:30

kun on toi jarrupaineen säädin, niin millaisella tangolla se pitäis olla yhteydessä taka-akseliin?


Siihen kuuluu mun muistojeni mukaan jousi.

Dona
-
Viestit: 1601
Liittynyt: 24.7.2003 20:31
Auto: Corrado 2.0 20vT, Audi s3

ViestiKirjoittaja Dona » 21.4.2007 20:48

Mä hitsasin aikoinaan golffista kaikki reijät umpeen. Pitkittäis palkkeihin jätin pienet reijät, mistä pysty lisään palkin sisään öljyä. Varsinkin, jos sulle ei tuu sisälle turhia verhoiluja, niin miks hitto siellä pitää reikiä olla? Näkeehän sen, sit jos siellä vettä on.

Joo jousi tulee siihen taka-akselille... Suosittelen muuten laittamaan takajarruputkille jotkut muutkin paineensäätimet, jos sulle ei tuu taakse painoa. Oli MK1 golffissa ongelmia kun meni kokoajan liikaa painetta taakse...

teipio
-
Viestit: 102
Liittynyt: 26.11.2006 21:03
Auto: VW jetta

ViestiKirjoittaja teipio » 21.4.2007 21:47

Hyvältä näyttää alusta!

Tuollainen jousi tulee siihen jarrupaineen säätimeen

http://s144.photobucket.com/albums/r181 ... ruosat.jpg

esanssi88
-
Viestit: 384
Liittynyt: 22.4.2006 18:01
Auto: MK1 & 2 16v und 3-teilige BBS+Leon+Bobber+Corrado+Jetta+Cabrio...
Viesti:

ViestiKirjoittaja esanssi88 » 21.4.2007 21:54

Kyllä siinä on inssillä ihmeteltävää kun nostaa auton ylös :) Hieno on, ei voi muuta sanoa ja kadehdittavaa vaivannäköä... Mistä muuten hommasit noi puslat, kun itsellä on samantyylinen homma menossa ja mietin mistä ostaisin?

Teemu M
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 12.12.2003 12:44
Auto: B6tq, Datsun 240Z
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teemu M » 22.4.2007 14:35

Kiitoksia noista kuvista! Ihmeesti sitä on unohtanu mitä kaikkea sieltä on purkanu pois...

Suosittelen muuten laittamaan takajarruputkille jotkut muutkin paineensäätimet, jos sulle ei tuu taakse painoa


Kannattaisko sit heivata toi painon mukaan säätyvä kokonaan pois ja laittaa sinne esim. tollanen?

Mistä muuten hommasit noi puslat, kun itsellä on samantyylinen homma menossa ja mietin mistä ostaisin?


US-partsista noi tuli.

Onko tiedossa paikkaa mistä sais tollaisia valmiita pyöreitä peltilätkiä mitä vois sikailla noitten reikien päälle, vai täytyykö alkaa porailemaan kuppiterällä?

Sebastian
-
Viestit: 8299
Liittynyt: 3.8.2003 15:43
Auto: A4 -01, Golf GTi G60 -90, Vento -97

ViestiKirjoittaja Sebastian » 22.4.2007 19:08

onkos kellään kokemusta jos kone paikoilaan käyttää autoa tuolleen "grillissä"? ei jaksais alkaa purkaa kaikkea pois. Tankki tietenkin pois ja muut nesteet?.

Pellikka
-
Viestit: 1145
Liittynyt: 19.11.2006 16:26
Auto: Golf 2 1.8T, E46 318i, e39 530d, Alfa Romeo 156

ViestiKirjoittaja Pellikka » 22.4.2007 20:16

Ei voi kun hattua nostaa tinkimättömälle toteutukselle. Mutta valmista ootellen..

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2185
Liittynyt: 16.7.2003 21:28
Auto: Golf II (KR), Golf IV variant

ViestiKirjoittaja Pekka » 24.4.2007 17:20

Minä kokoisia peltilappuja tarviit?? Metalli formoista niitä voi hakea. Ainakin sellaisista joissa on lävistyskone. :) Itseltäkin jotain kokoja löytyy kun on tullut otettua talteen.

Teemu M
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 12.12.2003 12:44
Auto: B6tq, Datsun 240Z
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teemu M » 28.4.2007 22:04

Kävin tonkimassa rompparilla ja niillä oli just sopivia. Varmaan just jostain levytyökeskuksesta jääneitä hukkapaloja...
Eli liimasin pohjan täyteen niitä ja nyt on kaikki reiät ummessa.

Pistin auton pyörilleen, vaikken vielä saanutkaan iskarin yläpään kumeja. Tilasin sinne VR6:n kumit ja niitä ei saanu samantein niin piti sitten pistää se väliaikaisesti ilman kumeja. Renkaat jää melko paljon sisään edessä ja takana, et adaptereista saa tehdä melko paksut. Mittailin et taakse ois hyvä 35mm ja eteen 30mm. Takakaarta saa hieman takoa vielä muotoonsa, kun näyttää tosta kuvakulmasta aika kummalliselta...madallusta myös vaatii vielä n. 10 senttiä. =)

KuvaKuva

Laatikko menee ens viikolla tarkastettavaksi ja lukon asennukseen niin on sitte sekin kunnossa. Kumit pistin myös tilaukseen, eli saksanmaalta on tulossa 215/35/16 Continentalin Sportcontactit...[/quote]
Viimeksi muokannut Teemu M 25.6.2007 13:20, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03
Auto: ????

ViestiKirjoittaja Miksu. » 29.4.2007 2:02

Mikä laatikko tähän tulikaan?

Teemu M
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 12.12.2003 12:44
Auto: B6tq, Datsun 240Z
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teemu M » 29.4.2007 8:39

02A ja muistaisin et edellinen omistaja puhu et olis ollu kotoisin G60 Corradosta, en kyllä oo ihan varma.

qstiz
-
Viestit: 95
Liittynyt: 26.10.2006 14:19

ViestiKirjoittaja qstiz » 3.5.2007 19:04

Erittäin tyhmältä tuntuva kysymys, mutta miten auton saa nostettua "grilliin"?


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Pekka ja 1 vierailija

© 2000 - 2016 ffp