Hantin jalkatilaan vettä
Valvoja: ffp jäsenet
Hantin jalkatilaan vettä
Moi!
Tässä erään sateisen päivän jälkeen huomasin sedan Passatin lattiamaton olevan melko märkä hantin puolelta, sekä edestä että takaa. Missä vois vika olla?
Muistelen joskus lukeneeni täältä foruumilta, että konehuoneen puolella kourussa jossa akku on olis jotain tyhjennysreikiä ja että ne olis kovin herkkiä tukkeutumaan lehdistä yms. roskista. Söörtsillä ei tahtonu löytää, joten muistanko ihan väärin ja jos muistan niin mistä kannattais lähteä "reikää" ettimään?
Varmaankin lattiassa olevat vedenpoistotulpat kannattaa tarkistaa, mutta tuleeko jollekin mieleen jotain muuta mistä vesi vois tulla? Olisko syytä tarkistaa ilmastoinnin kondenssiveden poistoputki, mistä moinen mahtaa löytyä? Autossa ei ole kattoluukkua.
Tässä erään sateisen päivän jälkeen huomasin sedan Passatin lattiamaton olevan melko märkä hantin puolelta, sekä edestä että takaa. Missä vois vika olla?
Muistelen joskus lukeneeni täältä foruumilta, että konehuoneen puolella kourussa jossa akku on olis jotain tyhjennysreikiä ja että ne olis kovin herkkiä tukkeutumaan lehdistä yms. roskista. Söörtsillä ei tahtonu löytää, joten muistanko ihan väärin ja jos muistan niin mistä kannattais lähteä "reikää" ettimään?
Varmaankin lattiassa olevat vedenpoistotulpat kannattaa tarkistaa, mutta tuleeko jollekin mieleen jotain muuta mistä vesi vois tulla? Olisko syytä tarkistaa ilmastoinnin kondenssiveden poistoputki, mistä moinen mahtaa löytyä? Autossa ei ole kattoluukkua.
Moro!
Mulla oli pari viikkoa sitten audi A4 b5:ssä vm.1997 sama homma. Akun alla oleva poistoreikä oli ihan täynnä koivunurpua ja havunneulasia---> vesi ei päässyt kulkemaan poistoreijästä vaan pääsi autoon sisälle siten että apparin puolen jalkatila lainehti.
Koko auto oli kyllä lattiamaton alta kostea, mutta tuo apparin puoli oli pahin. Purin lähestulkoon koko sisustan: etupenkit, takapenkin, kynnyslistat ja lattiamaton. Tämän jälkeen kaksi defan 600W sisätilanlämppäriä kuivasi auton sisustaa lattiamaton alta, joka oli kohotettu ylös puukapuloiden varaan.
Kova homma kuivatella, mutta pieni homma tarkastaa tuo poistoreikä:)
Mulla oli pari viikkoa sitten audi A4 b5:ssä vm.1997 sama homma. Akun alla oleva poistoreikä oli ihan täynnä koivunurpua ja havunneulasia---> vesi ei päässyt kulkemaan poistoreijästä vaan pääsi autoon sisälle siten että apparin puolen jalkatila lainehti.
Koko auto oli kyllä lattiamaton alta kostea, mutta tuo apparin puoli oli pahin. Purin lähestulkoon koko sisustan: etupenkit, takapenkin, kynnyslistat ja lattiamaton. Tämän jälkeen kaksi defan 600W sisätilanlämppäriä kuivasi auton sisustaa lattiamaton alta, joka oli kohotettu ylös puukapuloiden varaan.
Kova homma kuivatella, mutta pieni homma tarkastaa tuo poistoreikä:)
Passatissa akun alla on vedenpoistoreikä mutta HUOM: myös jarrutehostimen alla on samanlainen vedenpoistoreikä. Eli jos tarkistat tuon akun alla olevan vedenpoistoreiän niin muista tarkistaa samalla tuo jarrutehostimen alla oleva vedenpoisto reikä jonka puhdistus onnistuu samalla kun puhdistaa sen akun alla olevan reiän.
Jep, tämä vaivaa ainakin 3B Passatteja ja A4 B5 mallia. Mahdollisesti muitakin. 3BG Passatissa tuon kaukalon suojana on muovikansi ja se hillitsee roskien pääsyä tuonne kaukaloon ainakin jonkin verran. Toki siinäkin tuo kaukalo ja vedenpoistoreiät kannattaa putsata silloin tällöin. Niinkuin tuossa edellä jo mainittiin, vedenpoistoreiät sijaitsevat akun (akkutelineen) alla ja toinen jarrutehostimen alla.
Jostain rintapellin läpiviennistä se vesi pääsee sinne valumaan kun nuo reiät on tukossa. Jos veden pinta pääsee nousemaan kaukalossa raitisilmakotelon korkeudelle saakka, tulee vettä sisään oikealle puolelle sitten ihan kunnolla ja sitä riittää aina takajalkatilaan saakka. Tällöin puhutaan ainakin ämpärillisestä.
Tässä lisää aiheesta:
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=2440
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=2596
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=5437
Jostain rintapellin läpiviennistä se vesi pääsee sinne valumaan kun nuo reiät on tukossa. Jos veden pinta pääsee nousemaan kaukalossa raitisilmakotelon korkeudelle saakka, tulee vettä sisään oikealle puolelle sitten ihan kunnolla ja sitä riittää aina takajalkatilaan saakka. Tällöin puhutaan ainakin ämpärillisestä.
Tässä lisää aiheesta:
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=2440
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=2596
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=5437
Eipä välttämättä lopu tohonkaan, ittellä tuli vettä kans ja poisto reijät oli avattu...
Loppujenlopuksi tais se vesi tulla siit puhaltimen ilmanoton juuresta. tiivistin sen sialla eikä enää vuoda. http://ffp-motorsport.com/tuning/vesi.php
tossa on lisää aiheesta.
Loppujenlopuksi tais se vesi tulla siit puhaltimen ilmanoton juuresta. tiivistin sen sialla eikä enää vuoda. http://ffp-motorsport.com/tuning/vesi.php
tossa on lisää aiheesta.
Omassa Golffissa auttoi sama, vesi tuli sisään raitisilmasuodattimen juuresta, vaikka kaikki vedenpoistoreijät oli puhdistettu. Tiivistin sen suodattimen kotelon silikoniliimalla, niin loppui se vuotaminen. Ennen tiivistämistä, sateen jälkeen oli kyllä kunnon lammikko lattialla. Jos sateella tunnustelet sinne kojelaudan alle hansikaslokeron taakse, niin tunnet sellaisen pehmeän systeemin siellä, jos sen pohja on märkä, niin tiedät ainakin mistä vesi tulee. :)
tänään taas satanut vettä kun esterin per*eestä. kun laitan sisätuulettimen päälle niin alkaa kuplimaan ja ei tule vettä sisälle mutta kun otan tuulettimen pois päältä niin tulee vettä kaatamalla apukuskin jalkotilaan. onko toi vuotokohta nyt sitte tossa raitisilmasuodattimen juuressa? sitten kuskin puolellekkin tulee jalkotilaan vettä jostain vähän. sitä paikkaa en ole vielä paikallistanut että mistä se sinne tulee. veikkauksia? toinen paikka minkä löysin tänään on takana Golf GTi merkkien reijistä valuttaa takakonttiin kiitettävästi vettä.. huomenna sitten pienoinen tiivistys projekti...
Seuraava vaihe, tarkista tulipellin läpiviennit. Ja jos sitä kautta pääsee vesi sisään, niin sitten tutkimaan, että mistä se vesi sinne läpivienteihin pääsee. Muuta ideoita ei äkkiseltään tule mieleen. Tutun golffissa oli sellainen tapaus, että sadevesikouru oli jostain kohti sopivasti halki ja sitä kautta pääsi vesi sinne kuskin puolella sijaitsevaan koteloon, josta se sitten läpivientien kautta tippasi kuskin jalkatilaan.
Moi.
Mullakin vuotaa B4 Passat jostakin peilikolmion tienoilta, sille suunnalle vettä laskiessa rupesi oven etukulmasta tippumaan vesi kun kädellä yritin etsiä vuodon paikkaa oven sisältä.
Peilikolmion ja oven tiivisteen/listan väliin tuulilasikittiä ja ongelma korjaantui, tai näin ainakin luulin. Edelleen tulee vettä sisään, joskaan ei samasta paikasta eikä yhtä paljoa mutta samalta suunnalta kuitenkin. Vesi kulkeutuu oven eristeen sisäpintaa pitkin oven alareunaan, liimatun eristeen ja pellin välistä oven sisäpuolelle (eikä tyhjennysreikien puolelle!) josta taas oven karmin tiivisteen ja kynnyslistan välistä auton lattialle.
Kuuluisiko tuon eristeen ja pellin välissä tai oven sisäpuolella olla jonkinmoinen muovi kuten uudemmissa? Näinhän asia varmaankin korjaantuisi, ja näin yritän sen korjata mikäli nyt ei tarkkaa vuotokohtaa löydy. Keksittekö muita paikkoja josta vesi voisi sisään päästä, kaikki tiivisteet on ehjiä, ja mulla ideat ja innostus kalkkiviivoilla.
Mullakin vuotaa B4 Passat jostakin peilikolmion tienoilta, sille suunnalle vettä laskiessa rupesi oven etukulmasta tippumaan vesi kun kädellä yritin etsiä vuodon paikkaa oven sisältä.
Peilikolmion ja oven tiivisteen/listan väliin tuulilasikittiä ja ongelma korjaantui, tai näin ainakin luulin. Edelleen tulee vettä sisään, joskaan ei samasta paikasta eikä yhtä paljoa mutta samalta suunnalta kuitenkin. Vesi kulkeutuu oven eristeen sisäpintaa pitkin oven alareunaan, liimatun eristeen ja pellin välistä oven sisäpuolelle (eikä tyhjennysreikien puolelle!) josta taas oven karmin tiivisteen ja kynnyslistan välistä auton lattialle.
Kuuluisiko tuon eristeen ja pellin välissä tai oven sisäpuolella olla jonkinmoinen muovi kuten uudemmissa? Näinhän asia varmaankin korjaantuisi, ja näin yritän sen korjata mikäli nyt ei tarkkaa vuotokohtaa löydy. Keksittekö muita paikkoja josta vesi voisi sisään päästä, kaikki tiivisteet on ehjiä, ja mulla ideat ja innostus kalkkiviivoilla.
eilen kaverin kanssa tutkiskeltiin vähän enemmän tuota omaa kakkoskoppasta golfia vuoto-ongelman takia ja syyhän siihen sitten hetken päästä löytyi, tuulilasin alareuna sisältä päin katsottuna ruosteessa... eikä tiivistekään ollut paras mahdollinen.
mitäköhän korjaus maksaisi ja missä se kannattaisi tehdä?
mitäköhän korjaus maksaisi ja missä se kannattaisi tehdä?
Tuulilasi pois ja tutkimaan, että kuinka on pelti muuttunut mujuksi. Ei siihen taida auttaa kuin uuden pellin taivutteleminen ja hitsaaminen. Voihan sitä tietysti olla macgyveri ja hieraista ruosteet pois ja viritellä vaikka kemiallisesta metallista siihen paikkaus ja tuulilasi paikoilleen ja "unohtaa" koko kikan olemassaolo pariksi vuodeksi. En suosittele, varsinkaan kakkosgolffeissa, jos se lähtee ruostumaan sieltä, niin se ruostuminen ei lopu kuin kunnon korjauksella ja maalaamisella.
Hyvin vuotaa passat ja järki menee...
Toistakymmentä litraa viikon sisään lapponut vettä pois 3b sedanista. Akun ja tehostajan alla olevat poistoreiät aukaistu ja testattu kastelukannulla vettä kaataen, ovat auki ja vesi poistuu. Puhaltimen kauluskin purettu ja todettu tiiviste ehjäksi. Samalla putsattu sen ympäriltä lehdet pois. Laitettu kasaan hyvin kiristäen. Samalla tarkastettu kaikki pellit ehjiksi ja ruosteettomiksi. Veden tulo vain jatkuu. Vesiletkulla sumuttamalla ei ole vettä sisään saatu. Tulosuunta tuntuisi olevan mankan kohdilta keskikonsolin suunnasta. Kohta loppuu pinna ja hermo. Nyt olisi hyvät neuvot paikallaan. Jos joku sellaisen keksii niin kiitän suuresti.
On aika mahdotonta että vesikaukalosta vesi enää sisään tulee jos molemmat tulpat on pois otettu. Rintapellissä ei ole muistaakseni läpivientejä kuin ilmastoinnin putkien tulo hantin puolella sekä kondensi poisto apukuskin jalkatilassa. Omassa vuoti nyt alkukesässä oikea etuoven apurungon tiiviste. Korjaus onnistui mainosti etolan pyörötiivisteellä jonka kiinnitin ovirunkoon lasiliimalla. Mikäli vuoto on tuota luokkaa niin ei luulisi paikantaminen olevan kovin hankalaa. Matto ylös siltä puolen joka vuotaa ja kastelemaan letkulla. Voiskiko vuotona olla irti oleva tuulilasi? Oma koppura maalattiin viime kesänä ja siihen yhteyteen vaihdettiin tuulilasi. Lasi oli käytännössä kiinni enää alareunasta. Molammat A-tolpat oli ruosteessa ja katon yläreuna osittain. Päällepäin vain pieni kupru oikeassa yläkulmassa.
Passat jatkaa vaan vuotoaan...
Kiitos neuvoista.
Tänään läksi "kumireunuksetkin" vedenpoistoaukoista.(jollain palstalla suositeltiin kun ei siitä haittaakaan ole ollut). Akkutelineiden ym. rojujen purkamisen jälkeen paineilmaletkulla ja imurilla vielä löytyi lehtiroskaa mm. Moottorinohjausboxin takaa ja tehostimenkin alta. Puhaltimen aioin sikaliimalla tiivistää, mutta sen tiiviste oli täysin kuiva, joten luulen liiman olevan turhaa. Tuulilasin vuotomahdollisuutta epäilin myös ja sen myötä teippasin ylä- ja pystysivut lasista peltiin. Mutta yllättäen tunnin ajon jälkeen vesisateessa vettä taas varmaankin litra hantin jalkatilassa. Nosturilla käytin myös autoa juuri, mutta ei mitään ihmeellistä löytynyt. Kuskin eturoiskeläpän takana tyhjä n.30mm reikä ilman tulppaa, mennee koteloon. En usko sen vievän vettä toiselle puolelle autoa, kun keskitunnelikin välissä.-Pitäähän se tukkia. Kondenssivettä ei tule noin paljoa, joten sitä se ei ole. Vettä tullut parkissa ja ajossa, mutta tosiaankin vesiletkulla ei sitä sinne saatu näkymään.Ilmastoinnin letkut rätillä eristetty nyt ja seurataan kastuuko enemmälti ne. Viikon lomareissun jälkeen lähtee penkit ja koko matto, ehkä kojelautaakin, jopas on kumma ellei vuotoa löydy.
Nämä vuodot vielä juurikin kestää, mutta rahaa alkaa viemään turvatyynyn boxien ym uusiminen, kun ovat oikosesssa vedessä.
Tänään läksi "kumireunuksetkin" vedenpoistoaukoista.(jollain palstalla suositeltiin kun ei siitä haittaakaan ole ollut). Akkutelineiden ym. rojujen purkamisen jälkeen paineilmaletkulla ja imurilla vielä löytyi lehtiroskaa mm. Moottorinohjausboxin takaa ja tehostimenkin alta. Puhaltimen aioin sikaliimalla tiivistää, mutta sen tiiviste oli täysin kuiva, joten luulen liiman olevan turhaa. Tuulilasin vuotomahdollisuutta epäilin myös ja sen myötä teippasin ylä- ja pystysivut lasista peltiin. Mutta yllättäen tunnin ajon jälkeen vesisateessa vettä taas varmaankin litra hantin jalkatilassa. Nosturilla käytin myös autoa juuri, mutta ei mitään ihmeellistä löytynyt. Kuskin eturoiskeläpän takana tyhjä n.30mm reikä ilman tulppaa, mennee koteloon. En usko sen vievän vettä toiselle puolelle autoa, kun keskitunnelikin välissä.-Pitäähän se tukkia. Kondenssivettä ei tule noin paljoa, joten sitä se ei ole. Vettä tullut parkissa ja ajossa, mutta tosiaankin vesiletkulla ei sitä sinne saatu näkymään.Ilmastoinnin letkut rätillä eristetty nyt ja seurataan kastuuko enemmälti ne. Viikon lomareissun jälkeen lähtee penkit ja koko matto, ehkä kojelautaakin, jopas on kumma ellei vuotoa löydy.
Nämä vuodot vielä juurikin kestää, mutta rahaa alkaa viemään turvatyynyn boxien ym uusiminen, kun ovat oikosesssa vedessä.
Eli vuotaa oikeaan jalkatilaan? Ootko kattonut roiskeläppien taakse kuinka paljon moskaa on kertyneenä? Voisiko siellä veden pinta noussa niin korkealle että pääsisi sisälokasuojan takana menemään jostain peltien saumauksesta yms sisälle koteloon josta sitten valuisi jostain sisätilaan? Esmes ABS-anturin johdon läpivienti on sisäloksun takana. Töissä vaan metsästettiin kahdesta uudesta Touranista vesivuotoa viime kesänä ja syyksi paljastui huono massaus oikeassa runkoaisassa peltiosien välillä. Massattiin reiät umpeen niin loppui veden tulo sisällekin. Onko A-tolpan haitari ja toinen alempana oleva kumes paikallaan? Alkaa oleen vaihtoehdot vähissä, mutta kantsii noi nyt ainakin tarkistaa.
Oikea puolihan se...
Oikea puoli kastuu joo. EN ole nostanut sisälokareita paikaltaan, mutta viikonloppuna sen teen viimeistään. Kuulostaisi järkevältä kun ajattelee, että autolla ajetaan välillä paljonkin sorateillä. Pitää toi A-tolppa tsekata samalla.
Keskitunnelin kupeesta kun ekana aina kastuu pehmusteet niin se ihmetyttää. Kohelaudan alta, ainakin apukuskin kohdalta eristeet kumminkin aivan kuivia.
Kiitos vinkeistä taaas.
Keskitunnelin kupeesta kun ekana aina kastuu pehmusteet niin se ihmetyttää. Kohelaudan alta, ainakin apukuskin kohdalta eristeet kumminkin aivan kuivia.
Kiitos vinkeistä taaas.
Teippasitko tuulilasin ympäriinsä kokeillessasi? Tiivisteiden alla se kulkeutuu ikävästi piilossa pitkällekkin, sama koskee lattiamattoja, suurin kosteus voi olla kaukanakin vuotopaikasta, onko passatissa kattoluukkua? Mahdollisesti sen viemäriputki irti ja vuotaisi sitäkautta a-pilaria pitkin verhouksen ja maton alle tai voiko vesi päästä vuotamaan ovesta verhoilun ja lattiamaton alle?
Teippasin tuulilasin pysty- sekä yläreunan...
Teippasin tuulilasin pystyt- sekä yläreunan. Nyt juuri lisäsin teipin reissulle lähtiessäni myös alas lasin ja pyyhkijien alla olevan muovipanelin väliin. Pellin ja lasin välille hieman suurempi homma,kun pyyhkimen boorit junturissa ja sutijoita ei saa irti. Samalla putsin sorat roiskeläpän takaa, oli 3 koprallista, mutta ei äkkiseltään vuotopaikka näkynyt, aika näyttää vaikutuksen. Tulppasin myös toisella puolella autoa olleen tyhjän kumitulpan paikan pohjassa(näytti olevan koteloon tulppa vain se). Kattoluukkua kotterossa ei ole.
Kiitti vinkeistä.
Kiitti vinkeistä.
Ongelma ratkaistu
Passatista loppupelistä purettiin koko sisusta pois. Matto on kuivanut telineillä reilun viikon ja samalla seuraillut veden mahdollisa vuotamista autosta. Kaikista oudointa on se, ettei vuotokohtaa saanut painepesurilla ja sankolla kunnolla näkymään.
Mutta asiaan, eli mistä vesi siten tuli? Vaikka katsoinkin ja purin raitisilmansuodattimenkotelon ja rungon välisen tiivisteen ja totesin sen ehjäksi niin sehän se sitten oli. Ostin uuden tiivisteen(14€) ja vedentulo loppui. Uusi tiiviste oli muuten tuplat paksumpi ja leveämpi kuin entinen. Teoriani on, että vesi valui tiivisteestä sisään kennon koteloon ja on varmastikin tehnyt sitä jo pitkään. Ilmastoinnin kondenssivedenpoistoputki piti huolen siitä, että vesi poistui kotelosta ulos, kunnes se oli nyt tukossa. Otin muoviputken irti niin vettä tuli reilusti, putki oli täynnä vettä. Tämä vika on helppo todeta kondenssivedenpoistoputken yläpäästä. Muoviputken juuressa, yläpäässä, kennon koteloa vasten on "superlonitiiviste", joka kostuu ja päästää vettä läpi. Auton lattiassa olevat poistokanavat kondenssivedelle sisälsivät hienoa hiekkaa/moskaa. Paineilmaa ekaksi kanaviin ja sitten vesiletkulla paineen kanssa vettä perään. Ja nyt saa emäntäkin olla kuivin varpain.
Kiitoksia vihjeitä antaneille.
Vielä kun saisi turvatyynyjen boxin pelittämään kun oli penkin alla veden peitossa:(
Mutta asiaan, eli mistä vesi siten tuli? Vaikka katsoinkin ja purin raitisilmansuodattimenkotelon ja rungon välisen tiivisteen ja totesin sen ehjäksi niin sehän se sitten oli. Ostin uuden tiivisteen(14€) ja vedentulo loppui. Uusi tiiviste oli muuten tuplat paksumpi ja leveämpi kuin entinen. Teoriani on, että vesi valui tiivisteestä sisään kennon koteloon ja on varmastikin tehnyt sitä jo pitkään. Ilmastoinnin kondenssivedenpoistoputki piti huolen siitä, että vesi poistui kotelosta ulos, kunnes se oli nyt tukossa. Otin muoviputken irti niin vettä tuli reilusti, putki oli täynnä vettä. Tämä vika on helppo todeta kondenssivedenpoistoputken yläpäästä. Muoviputken juuressa, yläpäässä, kennon koteloa vasten on "superlonitiiviste", joka kostuu ja päästää vettä läpi. Auton lattiassa olevat poistokanavat kondenssivedelle sisälsivät hienoa hiekkaa/moskaa. Paineilmaa ekaksi kanaviin ja sitten vesiletkulla paineen kanssa vettä perään. Ja nyt saa emäntäkin olla kuivin varpain.
Kiitoksia vihjeitä antaneille.
Vielä kun saisi turvatyynyjen boxin pelittämään kun oli penkin alla veden peitossa:(
Voisi saoa että työvoitto :-) Mutta hyvä että selvisi. Sinänsä kylläkin outoa että vettä valui sisälle noin paljon mikäli raittarin kauluksessa oli edellinen tiiviste paikallaan sekä kaukalon pohjalta kumit pois.
Kannattanee hommata se oikeanpuoleinen sivuttaiskuuhtyvyysanturi purkuosana liitinkoteloineen, esim auto-osix pihtipudas oli pari 3b(g) passattia pihalla osittain purettuna.
Kannattanee hommata se oikeanpuoleinen sivuttaiskuuhtyvyysanturi purkuosana liitinkoteloineen, esim auto-osix pihtipudas oli pari 3b(g) passattia pihalla osittain purettuna.
omassa pasuunassa (3bg variant) on kanssa vesivikaa pikkasen juurikin apparin puolella. kosteutta on kädellä kun kokeilee niin suunnilleen siinä missä vasenta jalkaa pitää lattialla.
näkeekö sen kondenssiputken vasta jos ottaa lattiaverhoilun irti vai onko se konetilan puolella? millä kohtaa se putki oikein menee? entäs ne lattiassa olevat poistokanavat? (nimim. foto olis kiva ylläri)
lisäksi vettä tiputtaa oikeen a-pilarin yläpäästä, kattoverhoilun ja pilarin verhoilun saumakohdasta . sisäverhoilussa on ihan selkee jälki mistä se kostuu. tuulilasissa oli kuulemma liimaus irronnut pieneltä matkaa ja se paikattiin kevättalvella.
oliskohan mahdollista ettei paikka ole pysynyt ja sieltä lasin ja katon välistä tulee vesi??
näkeekö sen kondenssiputken vasta jos ottaa lattiaverhoilun irti vai onko se konetilan puolella? millä kohtaa se putki oikein menee? entäs ne lattiassa olevat poistokanavat? (nimim. foto olis kiva ylläri)
lisäksi vettä tiputtaa oikeen a-pilarin yläpäästä, kattoverhoilun ja pilarin verhoilun saumakohdasta . sisäverhoilussa on ihan selkee jälki mistä se kostuu. tuulilasissa oli kuulemma liimaus irronnut pieneltä matkaa ja se paikattiin kevättalvella.
oliskohan mahdollista ettei paikka ole pysynyt ja sieltä lasin ja katon välistä tulee vesi??
ac:n kondensiveden putki lähtee kotelon pohjimmaissta kohtaa eli apukuskin jalkatilassa vasemman jalan etuosasta lähes suoraan alas kohti lattiaa. ei ole muita röörejä joten ei voi olla huomaamatta. Tuulilasin massauksen saa selville joko paineilmalla tai laskenalla vettä sekä toinen samalla tunnustelemalla mistä kostuu. Jos on farkku niin kattokaiteiden kiinnityspulttien kohdalta kait voi myös vuotaa?
Se ovipellin irrotus meinaa tuottaa vähä ongelmaa. Jotain niittejä vissiin pitää porata irti? Mitä niihin laitetaan tilalle? Löysin kyllä haulla sen kuvasarjan englanninkielisin ohjein mut sit taas täälä sanotaan ettei lukkoa tarvi ottaa irti. Löytyskö jostain hyvät suomenkieliset ohjeet irrotukseen? Lakuaki olis sopivasti jääny tuonne laatikkoon..
Käyppäs pohjan alla ja silmäile. Luulen että löydät kyllä kosteutta läpi päästävät paikat. Kerro sitten mitä löysit. Luulenpa että kyse on tyyppiviasta, tai pikemminkin ominaisuudesta mk3 korin kohdalla.
Tai jos et jaksa pohjan alle mennä, niin ota etupenkki pois ja nosta lattiamatot osittain sivuun. Näet kyllä mistä on kyse.
Tai jos et jaksa pohjan alle mennä, niin ota etupenkki pois ja nosta lattiamatot osittain sivuun. Näet kyllä mistä on kyse.
Sami-: Kurkkasin pohjaan, mutta eipä sielä pahemmin ole ruostereikiä, jos niitä tuolla vinkilläsi hait. Tuo kori on ikäisekseen helekkarin hyvä pelleiltään... (koputtaa puuta) ainakin päällisin puolin. Mutta ei kauaa jos tuota veden tulopaikkaa ei keksi. Raottelin lattiamattoa hieman ja kuivailin sitä rätillä, jätin nyt yöksi lämppärin puhaltamaan autoon jos tuo matto tuosta yhtään kuivais.
Olin jo syksyllä huomannut, että aina sateiden jälkeen takajalkatila hantin puolelta kostuu, mutta en keriinny siihen sen kummemmin paneutua. Nyt kun tuota räntää ja vesisadetta on ollut enemmän niin huomasin että myös hantin puoli edestäkin kostuu.
Tämän olen huomannut tosiaan aamuisin kun lähden töihin.
Onko siellä ny jokku helekkarin vedenpoistoreijät tai vastaavat tukossa, vai mistä tuota vuotokohtaa rupees ettimään.
Olin jo syksyllä huomannut, että aina sateiden jälkeen takajalkatila hantin puolelta kostuu, mutta en keriinny siihen sen kummemmin paneutua. Nyt kun tuota räntää ja vesisadetta on ollut enemmän niin huomasin että myös hantin puoli edestäkin kostuu.
Tämän olen huomannut tosiaan aamuisin kun lähden töihin.
Onko siellä ny jokku helekkarin vedenpoistoreijät tai vastaavat tukossa, vai mistä tuota vuotokohtaa rupees ettimään.
Taakse voi vuotaa juurikin oventiivisteiden kautta. Edestä apparin jalkatilaan vesi tulee yleisimmin raitisilmasuodattimen kotelon juuresta tiivisteen hajotessa. Siitä se sitten vuotaa puhaltimen kautta lattialle.
Ja jos lattiamatto on jo kastunut huomattavasti, suosittelen irroittamaan sen kokonaan ja huolellinen kuivaus. Yleensä äänieriste on mennyt jo niin huonoksi ja haisee pahalta jos on ollut pidemmän aikaa märkä, joten sellasen kannattaa myös uusia.
Pelkällä sisätilanlämppärillä sitä ei saa kuivaksi, ainakaan jos auto on päivittäisessä ajossa.
Ja jos lattiamatto on jo kastunut huomattavasti, suosittelen irroittamaan sen kokonaan ja huolellinen kuivaus. Yleensä äänieriste on mennyt jo niin huonoksi ja haisee pahalta jos on ollut pidemmän aikaa märkä, joten sellasen kannattaa myös uusia.
Pelkällä sisätilanlämppärillä sitä ei saa kuivaksi, ainakaan jos auto on päivittäisessä ajossa.
Morot! Kaikenlaisten epämääräisten autojen jälkeen ostin Audi A6 1.9tdi -00 110hp version Saksasta. Audin ja 15 edellisen auton suurin ero on se, että niissä muissa 15 autossa sadevesi pysyi ulkona :) Repsikan puolella etu- ja takajalkatila ovat märkiä. Edessä vesi ei kuitenkaan lainehdi
paksun eristeen ansiosta.
Irrottelin akun ja akkutelineen ja huomasin, että akun alla oleva vedenpoistotutti oli vedetty nippusiteellä kiinni. Jarrutehostajan kupeessa oleva reikä oli puolestaan täynnä lehtiä ym. skeidaa. Vielä en tiedä tepsikö korjaus. Jos ei, niin seuraava epäilty vuodon syy on raitisilmasuodattimen kotelo. Ilmastoinnin kondenssivesi putki on paikoillaan ja vesi tippuu nätisti auton alle. Vettä ilmestyy sateella ajaessa ja auton ollessa sateessa parkissa.
Koitan nyt mahdollsimman selkeästi eritellä kysymykset :)
1. Miten lähtee repsikan penkki irti? En äkkiseltään nähnyt selkeitä kiinnityspultteja/muttereita
2. Miten lähtee irti raitisilmasuodattimen kotelo? Irrotin näkyvissä olevat kaksi M6 mutteria mutta taitaa yksi mutteri olla vielä jossain piilossa?
Auto on jokapäiväisessä revityksessä, joten ajattelin aluksi nostaa repsikan puolelta mattoa kapuloiden avulla irti pellistä ja kokeilla sitä kautta kuivatella.
Kiitoksia etukäteen!
paksun eristeen ansiosta.
Irrottelin akun ja akkutelineen ja huomasin, että akun alla oleva vedenpoistotutti oli vedetty nippusiteellä kiinni. Jarrutehostajan kupeessa oleva reikä oli puolestaan täynnä lehtiä ym. skeidaa. Vielä en tiedä tepsikö korjaus. Jos ei, niin seuraava epäilty vuodon syy on raitisilmasuodattimen kotelo. Ilmastoinnin kondenssivesi putki on paikoillaan ja vesi tippuu nätisti auton alle. Vettä ilmestyy sateella ajaessa ja auton ollessa sateessa parkissa.
Koitan nyt mahdollsimman selkeästi eritellä kysymykset :)
1. Miten lähtee repsikan penkki irti? En äkkiseltään nähnyt selkeitä kiinnityspultteja/muttereita
2. Miten lähtee irti raitisilmasuodattimen kotelo? Irrotin näkyvissä olevat kaksi M6 mutteria mutta taitaa yksi mutteri olla vielä jossain piilossa?
Auto on jokapäiväisessä revityksessä, joten ajattelin aluksi nostaa repsikan puolelta mattoa kapuloiden avulla irti pellistä ja kokeilla sitä kautta kuivatella.
Kiitoksia etukäteen!
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 20.7.2012 12:46
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa