2.0 TFSI mitä öljyä koneeseen
Valvoja: ffp jäsenet
2.0 TFSI mitä öljyä koneeseen
Mikä öljy tonne koneeseen kannattas laittaa meinasin vaihtaa pois ton longlife ohjelman, suosituksia ?
Kannattaa huollosta kysyä, siellä varmaan osataan vastata. Veikkaisin, että suositukseksi tulee 0W-40/5W-40 ölppää (tietty VW:n luokituksen omaavaa). Näin on asian laita ainakin muutaman vuoden ikäisissä kulkineissa. En tosin tiedä, vaikuttaako FSI jotenkin öljysuosituksiin, mutta vastauksen saanee huollosta/maahantuojalta. Mitä itse öljynvaihtosuunnitelmiin tulee, niin itse tekisin juuri samalla tavalla.
Minä lähinnä ihmettelin tuota merkintää: 1500 KM = 1500 Kelvin Megaa? ;) 1500 km = 1500 kilometriä.
Minusta autossa on öljynsuodatin sitä varten, että se poistaa ylimääräiset partikkelit öljyn joukosta. Minä olen ainakin ajanut omalla lastutetulla 1.8T:lläni longlife-öljyillä jo 120 tkm, enkä ole havainnut mitään ongelmia, jotka olisivat johtuneet öljyistä. Minusta on vaan hyvä asia, että minun ei tarvitse huoltaa autoa kuin joka toinen vuosi.
Minusta autossa on öljynsuodatin sitä varten, että se poistaa ylimääräiset partikkelit öljyn joukosta. Minä olen ainakin ajanut omalla lastutetulla 1.8T:lläni longlife-öljyillä jo 120 tkm, enkä ole havainnut mitään ongelmia, jotka olisivat johtuneet öljyistä. Minusta on vaan hyvä asia, että minun ei tarvitse huoltaa autoa kuin joka toinen vuosi.
Aivan, tuskin noilla LL öljyillä kukaan koskaan pääsee 30tkm täyteen, ennenkuin huoltovalo iloittaa seuraavasta öljynvaihdosta. Esim:Kaupunkiajo lyhentää tuota kilometrirajaa.
Tuskin VW konserni huvikseen tuota huoltoväliä on "keksinyt". Jos/kun pysytään oikeissa öljyissä ja ajetaan huoltoilmoittajan mukaan, niin hätää ei ole. Mutta valintahan on vapaa, saahan öljyt vaihtaa vaikka vartin välein jos haluaa.
Tuskin VW konserni huvikseen tuota huoltoväliä on "keksinyt". Jos/kun pysytään oikeissa öljyissä ja ajetaan huoltoilmoittajan mukaan, niin hätää ei ole. Mutta valintahan on vapaa, saahan öljyt vaihtaa vaikka vartin välein jos haluaa.
kpa: Sinuna laittasin ihan sitä mitä huolto-ohjelma vaatii, eli 5w-40, longlife II öljyä (esim. shell helix ultra vx) Noissa 2.0 TFSI mosissa on ollut ongelmia just öljyjen kanssa, ja esim. vanhempaa longlife öljyä koneeseen ei saa edes laittaa.. Merkkiliikkeistä sitä ei saa enää kun 1L purkeissa..
Tiedän takuuna vaihdetun kokonaisia moottoreita vääränlaisen öljyn takia.. Öljy oli kyllä lähtöisin tehtaalta, mutta jos sitä menee itse vaihtelemaan ja käy vastaavasti, ei takuu kyllä korvaa..
Helpoiten auton saa kiinteän huoltovälin autoksi kysymällä asiasta huollossa, siellä long life ominaisuus koodataan pois, eikä auto enää muistuttele huolloista.. Ite vaihtasin kiinteelle, jos mun auto olis long life mallia..
Tiedän takuuna vaihdetun kokonaisia moottoreita vääränlaisen öljyn takia.. Öljy oli kyllä lähtöisin tehtaalta, mutta jos sitä menee itse vaihtelemaan ja käy vastaavasti, ei takuu kyllä korvaa..
Helpoiten auton saa kiinteän huoltovälin autoksi kysymällä asiasta huollossa, siellä long life ominaisuus koodataan pois, eikä auto enää muistuttele huolloista.. Ite vaihtasin kiinteelle, jos mun auto olis long life mallia..
VAGin turbokoneissa on ollut ongelmia ton LL-vaihtovälin takia. Öljypumpun imusiivilä karstottuu ja öljynpaineet hiipuu yläkerran ja turbon voitelun kanssa samaa tahtia. Itse käyttäisin (ja asiakkaillekkin suosittelen) turbokoneessa Castrollin SLX 0W-30, joka omaa VAGin laatuluokat jolla pysyy kone puhtaampana yhdistettynä 15tkm vaihtoväliin. Hintakin on n. seittemän eeroo per litra vähemmän.
Aja sitten kunnon totutusajo sillä Skodallas, ei mitään hissuttelua. Muuten saat olla lisäämässä öljyä vähän väliä (ö-kulutus juuri tehtaan ohjearvojen alle...tietty).
Aja sitten kunnon totutusajo sillä Skodallas, ei mitään hissuttelua. Muuten saat olla lisäämässä öljyä vähän väliä (ö-kulutus juuri tehtaan ohjearvojen alle...tietty).
Se longlife ym. öljyjen lisähinta ei tule tyhjästä.
Se tulee siitä, että öljymerkki maksaa automerkille tästä erikoishyväksynnästä ns. voitelurahaa :)
Ja automerkki siten antaa ko.öljylle hyväksynnän ja asiakkaat kiroaa että kallista, mutku automerkki vaatii että tätä käytetään. Jotkut voisi sanoa kilpailun rajoittamiseksi tälläistä, koska pienemmillä valmistajilla ei ole rahaa ostaa näitä kalliita hyväksyntöjä vaikka öljy itsessään vaatimukset täyttääkin.
Se tulee siitä, että öljymerkki maksaa automerkille tästä erikoishyväksynnästä ns. voitelurahaa :)
Ja automerkki siten antaa ko.öljylle hyväksynnän ja asiakkaat kiroaa että kallista, mutku automerkki vaatii että tätä käytetään. Jotkut voisi sanoa kilpailun rajoittamiseksi tälläistä, koska pienemmillä valmistajilla ei ole rahaa ostaa näitä kalliita hyväksyntöjä vaikka öljy itsessään vaatimukset täyttääkin.
^^ Samaa vikaa melkeimpä kaikissa vaggineissa mitkä käyttää LL-öljyjä.. Turbo koneissa se vaan korostuu.. Öljy ei "toimi oikein", ja moottoriin kerääntyy sitkeää karstaa, vähän kiun tervaa.. Öljynhän pitäisi puhdistaa samalla moottoria, mutta LL ei taida sitä tehdä, ainakaan kovin hyvin.. Kuumetessaan se "palaa" kiinni metallipintoihin, ja aiheuttaa juuri tuota Mizkan kertomaa sakkautumista öljypumpun siivilässä.. Ja varsinkin turbo koneissa se kärjistyy..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 35 vierailijaa