Viikon pähkinä - mikä pörisee?
Valvoja: ffp jäsenet
Viikon pähkinä - mikä pörisee?
Käytinpä Passattini, -02 96kW TDI (AVF) määräaikaishuollossa, joka lähinnä vastasi 120 tkm:n huoltoa eli sisälsi kai lähinnä ilmansuodattimen, raitisilmasuodattimen ja öljyjen vaihdon sekä jotain tarkistuksia. Lisätyönä pyysin päästömittauksen katsastukseen, mutta sitä ei kuulemma voitu tehdä testerin hajottua. Lisäksi kiristettiin ilmastoinnin hihna, joka vinkui ajoittain. Kuten tapana on, auto tuli huollosta uuden mystisen vian kanssa.
Eli kun hain auton, käyntiääni oli muuttunut selvästi äänekkäämmäksi. Huollon tehneen merkkikorjaamon mielestä ääni oli normaali, mutta minä huomaan kyllä selvän eron aiempaan. Vaikutus oli vähän sama kuin vapaavirtaussuodattimen asentaminen bensavapariin. Tyhjäkäynnilläkin kuuluu ralliautomainen mörinä, moottoria kuormittaessa ääni on tosi karkea mutta myös tasakaasulla etenkin tuossa 1800 rpm:n tienoilla. Ratissa ja polkimissa tuntuu koko ajan hienoinen värinä, jota en aiemmin ole huomannut. Ääni kuuluu parhaiten tuossa oikean etupyörän takana tai yläpuolella eli kuuluu jostain pakosarjan ja ilmansuodattimen tienoilta. Ei suodattimen vaihto ainakaan ennen ole moista aiheuttanut.
Auto kulkee ihan hyvin, ei savuta eikä mielestäni kulutakaan normaalia enempää. Ilmansuodatin näytti olevan paikallaan enkä löytänyt imupuolelta vuotoja. Tänään käytin autoa toisella korjaamolla ja hekin kuulivat äänen, mutta eivät löytäneet vuotoja pakoputkesta (ei edes katalysaattorin läheltä, missä niitä kai on joillakin ollut) eikä myöskään imupuolelta. Epäilivät että jako olisi mennyt sekaisin ja esim. jokin imuventtiili olisi liian kauan auki tms. Jakohihna on vaihdettu vain 20 tkm sitten eli 90 tkm:ssa. AVF-koneessa testerillä ei kuulemma näe jos jako on pielessä, vaan pitää tehdä sama työ kuin jakohihnaa vaihtaessa - mitä en haluaisi ihan kevein perustein taas maksaa.
Heittäkääpä arvauksia/ehdotuksia, mikä voisi tuollaisen pörinän aiheuttaa? Voiko pielessä oleva jako aiheuttaa pelkästään tuollaisen oireen? Miten ym. huoltotoimenpiteillä voisi saada jaon sekaisin? Voihan tietysti olla, että päästömittausta ehdittiin yrittää, mutta voiko ryntäyttäminen aiheuttaa noin vähän ajetun jakohihnan hyppäämisen? Uskaltaakos sillä nyt ajella tekemättä mitään?
Voiko tässä nyt tehdä muuta kuin kantaa x00 euroa korjaamolle ja sanoa, että tarkistetaan jako?
Jotain tarttis kuitenkin tehdä, koska ketuttaa kuunnella tuota pörinää eikä huvita ajaa koko autolla.
Eli kun hain auton, käyntiääni oli muuttunut selvästi äänekkäämmäksi. Huollon tehneen merkkikorjaamon mielestä ääni oli normaali, mutta minä huomaan kyllä selvän eron aiempaan. Vaikutus oli vähän sama kuin vapaavirtaussuodattimen asentaminen bensavapariin. Tyhjäkäynnilläkin kuuluu ralliautomainen mörinä, moottoria kuormittaessa ääni on tosi karkea mutta myös tasakaasulla etenkin tuossa 1800 rpm:n tienoilla. Ratissa ja polkimissa tuntuu koko ajan hienoinen värinä, jota en aiemmin ole huomannut. Ääni kuuluu parhaiten tuossa oikean etupyörän takana tai yläpuolella eli kuuluu jostain pakosarjan ja ilmansuodattimen tienoilta. Ei suodattimen vaihto ainakaan ennen ole moista aiheuttanut.
Auto kulkee ihan hyvin, ei savuta eikä mielestäni kulutakaan normaalia enempää. Ilmansuodatin näytti olevan paikallaan enkä löytänyt imupuolelta vuotoja. Tänään käytin autoa toisella korjaamolla ja hekin kuulivat äänen, mutta eivät löytäneet vuotoja pakoputkesta (ei edes katalysaattorin läheltä, missä niitä kai on joillakin ollut) eikä myöskään imupuolelta. Epäilivät että jako olisi mennyt sekaisin ja esim. jokin imuventtiili olisi liian kauan auki tms. Jakohihna on vaihdettu vain 20 tkm sitten eli 90 tkm:ssa. AVF-koneessa testerillä ei kuulemma näe jos jako on pielessä, vaan pitää tehdä sama työ kuin jakohihnaa vaihtaessa - mitä en haluaisi ihan kevein perustein taas maksaa.
Heittäkääpä arvauksia/ehdotuksia, mikä voisi tuollaisen pörinän aiheuttaa? Voiko pielessä oleva jako aiheuttaa pelkästään tuollaisen oireen? Miten ym. huoltotoimenpiteillä voisi saada jaon sekaisin? Voihan tietysti olla, että päästömittausta ehdittiin yrittää, mutta voiko ryntäyttäminen aiheuttaa noin vähän ajetun jakohihnan hyppäämisen? Uskaltaakos sillä nyt ajella tekemättä mitään?
Voiko tässä nyt tehdä muuta kuin kantaa x00 euroa korjaamolle ja sanoa, että tarkistetaan jako?
Jotain tarttis kuitenkin tehdä, koska ketuttaa kuunnella tuota pörinää eikä huvita ajaa koko autolla.
No vaimo kyllä oli sitä mieltä, että tehot on vähän hukassa, mutta vähän vaikea sanoa, kun automaatti joka tapauksessa vaihtaa pienemmälle, jos yrittää hyödyntää alakierrosten voimaa. Mikä palikka päättää, onko johdinsiivet auki ja kiinni ja minkä tiedon perusteella? Näkeekö sen VAG-COM:lla?
Millaisia oireita aiheuttaa, jos jossain pumppusuuttimessa on vikaa?
Millaisia oireita aiheuttaa, jos jossain pumppusuuttimessa on vikaa?
Parhaiten näkee omilla silmillä tapahtuuko ahtimella mitään kun pistää koneen käyntiin tai kun irrottaa/kiinnittää alipainekellolta letkun koneen käydessä. Pitää kuulua tuo letkun irrotus myös pakoäänen muuttumisena.
VAG-COMilla voi myös testata Group 11 -> Basic Settings niin pitäisi ahtopainee nousta ja laskea kun siivet menee kiinni ja auki vuoronperään.
Kyllä se nokan ajoitus sieltä näkyy kun jaksaa tutkailla.
VAG-COMilla voi myös testata Group 11 -> Basic Settings niin pitäisi ahtopainee nousta ja laskea kun siivet menee kiinni ja auki vuoronperään.
Kyllä se nokan ajoitus sieltä näkyy kun jaksaa tutkailla.
Tutkin autoa viikonloppuna ja paikallistin rallipörinän lähteen - ääni tosiaan tulee ilmansuodattimesta eli koneessa on hirveät imuäänet. Kumina on aikamoinen jo tyhjäkäynnillä ja muuttuu raa'aksi purinaksi, kun moottoria kuormittaa. Ilmansuodatin on paikallaan eikä imupuolella näytä olevan vuotoja ("imuäänen vaimennin" ja muut putket irrotin ja tarkistin)
Mikähän tuon voisi aiheuttaa?
Minulla ei tule mieleen muuta kuin väärä, liian vapaasti virtaava ilmansuodatin, mutta luulisi, että merkkihuollossa osaavat sentään oikean suodattimen laittaa. Ei kai samaan koteloon nyt useammanlaisia suodattimia saa laitettua? Tämä on Saksasta tuotu auto, jossa on lämpimien maiden ilmansuodatinkotelo, mutta sama suodatin sinne kai pitäisi sopia?
(joissakin maissa kai käytetään suodatinta, jossa on lisäksi hiekkasuodatinharso, mutta tuskin autossani on sellaista ollut, koska edellinenkin suodatin oli Suomessa laitettu, joskin kilpailijalla; en tullut ikinä katsoneeksi).
Tyhjäkäynnillä kuuluu myös jatkuva naputus jostain koneen yläkerrasta, mutta se on kuulunut jo kauan. Voisiko olla venttiilinnostaja(t), joista puhutaan toisessa topicissa (http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=67512)? Eli voisiko joku venttiiliongelman paheneminen kasvattaa imuääniä???
Autolla on kyllä ajettu vasta 110000 tkm, tiettävästi...voihan huoltokirjan ja kaikki kuitit tietysti väärentääkin.
Mikähän tuon voisi aiheuttaa?
Minulla ei tule mieleen muuta kuin väärä, liian vapaasti virtaava ilmansuodatin, mutta luulisi, että merkkihuollossa osaavat sentään oikean suodattimen laittaa. Ei kai samaan koteloon nyt useammanlaisia suodattimia saa laitettua? Tämä on Saksasta tuotu auto, jossa on lämpimien maiden ilmansuodatinkotelo, mutta sama suodatin sinne kai pitäisi sopia?
(joissakin maissa kai käytetään suodatinta, jossa on lisäksi hiekkasuodatinharso, mutta tuskin autossani on sellaista ollut, koska edellinenkin suodatin oli Suomessa laitettu, joskin kilpailijalla; en tullut ikinä katsoneeksi).
Tyhjäkäynnillä kuuluu myös jatkuva naputus jostain koneen yläkerrasta, mutta se on kuulunut jo kauan. Voisiko olla venttiilinnostaja(t), joista puhutaan toisessa topicissa (http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=67512)? Eli voisiko joku venttiiliongelman paheneminen kasvattaa imuääniä???
Autolla on kyllä ajettu vasta 110000 tkm, tiettävästi...voihan huoltokirjan ja kaikki kuitit tietysti väärentääkin.
Sorry "pieni" viive vastauksessa. Autoa puuhasteltiin VV-Autoon kuuluvassa Volkswagen Centerissä Espoossa.
Pörinän aiheuttaja ei ole vieläkään selvinnyt, mutta enpä ole ehtinyt mitään asian eteen tehdäkään - eikä tuolla parissa plusasteessa pimeässä paljon huvittaisi tehdäkään, mutta kai se on pakko kun ei ole varaa autoa vaihtaakaan. En ole keksinyt muuta selitystä kuin ylempänä ehdotettu jatkuvasti auki olevat turbon johdinsiivet - ei ilmeisesti olisi mitenkään ainutlaatuista tässä AVF-koneen juuttuvasiipisessä turbossa.
Osaisiko joku neuvoa tumpeloa ja kertoa, mistä löydän ja tunnistan edellä mainitun alipainekellon letkun? Turbon nyt sentään löydän. Ilmeisesti se letku tulee turbon päälle sellaiseen pyöreään kiekkoon? (Siis Alfamerin kirjan kuvan peruseella, en nyt viitsi lähteä tuonne pimeään ja märkään penkomaan). Saako sen helposti irti siitä kiekosta vai pitääkö etsiä letkun toinen pää?
Pörinän aiheuttaja ei ole vieläkään selvinnyt, mutta enpä ole ehtinyt mitään asian eteen tehdäkään - eikä tuolla parissa plusasteessa pimeässä paljon huvittaisi tehdäkään, mutta kai se on pakko kun ei ole varaa autoa vaihtaakaan. En ole keksinyt muuta selitystä kuin ylempänä ehdotettu jatkuvasti auki olevat turbon johdinsiivet - ei ilmeisesti olisi mitenkään ainutlaatuista tässä AVF-koneen juuttuvasiipisessä turbossa.
Osaisiko joku neuvoa tumpeloa ja kertoa, mistä löydän ja tunnistan edellä mainitun alipainekellon letkun? Turbon nyt sentään löydän. Ilmeisesti se letku tulee turbon päälle sellaiseen pyöreään kiekkoon? (Siis Alfamerin kirjan kuvan peruseella, en nyt viitsi lähteä tuonne pimeään ja märkään penkomaan). Saako sen helposti irti siitä kiekosta vai pitääkö etsiä letkun toinen pää?
Kyllä se letku lähtee ihan vetämällä, joku pieni lemmari siinä voi olla puristamassa, ottaa sen ensin pois.
Auton käydessä kun käyttää sitä letkua paikallaan ja pois niin näkee kun siellä alipainekellon alla sellainen tanko liikkuu ylös ja alas. Letku kiinni niin alipaine vetää tangon ylös ja letku irti niin vastaavasti palautinjousi painaa tangon alas.
Jos mitään ei tapahdu niin alipainesysteemi on käytävä läpi ja kokeiltava käsin että tanko liikkuu eli johdinsiivet tangon toisessa päässä ei ole jumissa. Joskus alipainekellokin voi mennä rikki niin systeemi ei silloin pelaa.
Auton käydessä kun käyttää sitä letkua paikallaan ja pois niin näkee kun siellä alipainekellon alla sellainen tanko liikkuu ylös ja alas. Letku kiinni niin alipaine vetää tangon ylös ja letku irti niin vastaavasti palautinjousi painaa tangon alas.
Jos mitään ei tapahdu niin alipainesysteemi on käytävä läpi ja kokeiltava käsin että tanko liikkuu eli johdinsiivet tangon toisessa päässä ei ole jumissa. Joskus alipainekellokin voi mennä rikki niin systeemi ei silloin pelaa.
Yritin saada sormeni sen letkun ympärille, että saisin sen vedettyä irti alipainekellosta, mutta eihän siinä ole tilaa sen vertaa, että pääsisi vetämään, koska se metallin värinen putki (joku EGR-putki) siinä alipainekellon päällä on niin pahasti tiellä. Tämä auto on automaatti ja käsittääkseni automaatissa tuo EGR-putkisto on monimutkaisempi käärmeenpesä kuin manuaalissa, jossa ilmeisesti on paremmin tilaa. Mitään klemmareita siinä alipaineletkussa ei näytä olevan. Täytynee siis kokeilla VAG-COM:illa.
EDIT: tulipa mieleen: pörinähän alkoi huollon jälkeen ja huollossa vaihdettiin ilmansuodatin. Ahtopaineen säätösolenoidi (=n75?) sijaitsee muistaakseni jossain ilmansuodattimeen johtavan putken alla ja voi varmaankin saada siipeensä ilmansuodatinta vaihtaessa. En hämmästyisi, jos solenoidin sähköliitin olisi vaikka irti tai huonosti kiinni. Jokin johtosarja on muistaakseni myös ollut sen imuputken ja jonkin sen alla olevan puristuksessa, joten voisi olla mahdollista sekin, että sähköjohdot ovat poikki/puhki. Mitähän siitä seuraisi, jos n75 on ilman sähköjä? Ovatko johdinsiivet silloin auki vai kiinni? Jääkö muistiin vikakoodia, jonka näkee VAG-COM:lla?
EDIT: tulipa mieleen: pörinähän alkoi huollon jälkeen ja huollossa vaihdettiin ilmansuodatin. Ahtopaineen säätösolenoidi (=n75?) sijaitsee muistaakseni jossain ilmansuodattimeen johtavan putken alla ja voi varmaankin saada siipeensä ilmansuodatinta vaihtaessa. En hämmästyisi, jos solenoidin sähköliitin olisi vaikka irti tai huonosti kiinni. Jokin johtosarja on muistaakseni myös ollut sen imuputken ja jonkin sen alla olevan puristuksessa, joten voisi olla mahdollista sekin, että sähköjohdot ovat poikki/puhki. Mitähän siitä seuraisi, jos n75 on ilman sähköjä? Ovatko johdinsiivet silloin auki vai kiinni? Jääkö muistiin vikakoodia, jonka näkee VAG-COM:lla?
-
- -
- Viestit: 146
- Liittynyt: 28.4.2006 10:59
- Viesti:
|tsell' kans ilmestys erittäin terävä "pörinä". Kierrosalueella 1600-1800 kuuluu ainoastaan, ja tämähän ilmestyi samalla kun otin alkuperäisen imuputken pois ja laiton 60mm haitariputken ja vapaavirtaussuodattimen. Joshtuiskohan imuäänistä siis. Putsari ei kumminkaan tärise ja resonoi minnekkään.
Pitää varmaan kokeille asentaa sille putsarille se koppaa (vastaava kun greenin twister mutta ilman ropellia) jos se jotenkin vaikuttaisi.
Pitää varmaan kokeille asentaa sille putsarille se koppaa (vastaava kun greenin twister mutta ilman ropellia) jos se jotenkin vaikuttaisi.
Alkuperäisen kysyjän eli minun autoni oli ihan vakio ja öljytkin speksien mukaiset. Perheen kasvaessa kohta kolmelapsiseksi tarvitsin vähän leveämmän auton, jossa on myös keskipaikalla kolmipistevyö ja/tai isofix ja niinpä vaihdoin tila-autoon. Passat meni vaihdossa, vaikka rallimurinat oli vielä tallessa ja syy edelleen tuntematon. Samalla autoni merkki vaihtui, joten toistaiseksi ei tule paljon UltimateVW:ssä käytyä. Kenties seuraavaksi tulee sitten uusi Touran, mutta sen aika on vasta noin 4 vuoden kuluttua mikäli olen nykyiseen tyytyväinen siihen asti.
Onko kukaan keksinyt syytä tuohon noin 1800 rpm tapahtuvaan tärinään ajaessa? Toisessa topicissa on ihan samat oireet kuin allekirjoittaneen Passatissa. Penkissä tuntuu värinää juurikin noin 1800 rpm ajon aikana. Esim jos ajaa 6. vaihteella mittarinopeutta 85 km/h, niin värinä tuntuu ja tekee mieli ajaa mieluummin 5. vaihteella. Autolla ajettu 200 tkm, AVF koneella, venttiilikopan alle kurkattu, eikä ainakaan nokka-akselissa näkynyt kulumista ollenkaan. Voisiko suuttimista johtua tuo? Luulisi, että tuo kone kuitenkin vetää 1800 kierroksella mukisematta?
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?p=389900&sid=f16f971f2f4789d271b39c2f68f7b77a
Eli tässä topicissa on niitä vastaavia oireita^
Vähän niinkuin moottorin tukikumit olisivat finaalissa, mutta eivät kuitenkaan ole.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?p=389900&sid=f16f971f2f4789d271b39c2f68f7b77a
Eli tässä topicissa on niitä vastaavia oireita^
Vähän niinkuin moottorin tukikumit olisivat finaalissa, mutta eivät kuitenkaan ole.
Voi kai se periaatteessa olla kaksoismassakin, mutta ei ole aikaisempaa kokemusta sellaisen hajoamisesta, niin en osaa sanoa minkälaisia oireita se aiheuttaisi. Toisaalta ei ole diesel Passatistakaan aiempaa kokemusta, mutta en usko että tuo ihan normaalia on, että penkistä välittyy persauksiin värinä ja auto kuullostaa samalla vanhalta Hiacelta.
VAG-COMilla katsoin, niin vikakoodeja ei antanut. Suutinten korjausarvot tyhjäkäynnillä olivat
1: -1,15
2: 1,32
3: 0,66
4: -0,85
Onko nuo vielä ihan normaalit?
MAF actual ja MAF specified ilmeisesti ovat ilmamassamittarin pyyntö ja todellinen, vaiko eikö? Ne kuitenkin seuraavat aika hyvin toisiaan kun antaa kierroksia. En ole mikään eks-pertti näissä jutuissa, mutta noista arvoista vaan on aika paljon juttua löytynyt kun olen lueskellut näistä tärinäongelmista eri foorumeilta.
Vaihdoin autoon eilen moottoriöljyt + suodattimen, ilmansuodattimen ja polttoainesuodattimen. Nämä siis vaan normaali huoltona, mutta noilla ei ollut minkäänlaista vaikutusta tärinään. EGR-venttiili näyttää vuotavan öljyä ihan jonkun verran siitä alipainekellon alla olevasta isoimmasta liitoksesta, mutta se ei varmaan tärinää aiheuta? Öljyä on valunut sen verran, että koko moottorin takapää ja osittain vaihteistokin ovat märkiä.
VAG-COMilla katsoin, niin vikakoodeja ei antanut. Suutinten korjausarvot tyhjäkäynnillä olivat
1: -1,15
2: 1,32
3: 0,66
4: -0,85
Onko nuo vielä ihan normaalit?
MAF actual ja MAF specified ilmeisesti ovat ilmamassamittarin pyyntö ja todellinen, vaiko eikö? Ne kuitenkin seuraavat aika hyvin toisiaan kun antaa kierroksia. En ole mikään eks-pertti näissä jutuissa, mutta noista arvoista vaan on aika paljon juttua löytynyt kun olen lueskellut näistä tärinäongelmista eri foorumeilta.
Vaihdoin autoon eilen moottoriöljyt + suodattimen, ilmansuodattimen ja polttoainesuodattimen. Nämä siis vaan normaali huoltona, mutta noilla ei ollut minkäänlaista vaikutusta tärinään. EGR-venttiili näyttää vuotavan öljyä ihan jonkun verran siitä alipainekellon alla olevasta isoimmasta liitoksesta, mutta se ei varmaan tärinää aiheuta? Öljyä on valunut sen verran, että koko moottorin takapää ja osittain vaihteistokin ovat märkiä.
Itsellä meni pumppusuuttimia, niin noi korjausarvot oli yli asteikon, eli toinen oli yli -2,99 ja toinen yli +2,99. Ja se nykiminen tuli kyllä noilla kierroksilla, mutta se nykinä oli semmoista satunnaista ja terävää, ei missään nimessä säännöllistä tai tasaista. Tuntui siis siltä, että ajoittain aina joku sylinteri putosi kokonaan pois pelistä ja hetken päästä toimi taas normaalisti. Tiedä sitten miksi tollein oireili.
Re: Viikon pähkinä - mikä pörisee?
tube kirjoitti:Käytinpä Passattini, -02 96kW TDI (AVF) määräaikaishuollossa, joka lähinnä vastasi 120 tkm:n huoltoa eli sisälsi kai lähinnä ilmansuodattimen, raitisilmasuodattimen ja öljyjen vaihdon sekä jotain tarkistuksia. Lisätyönä pyysin päästömittauksen katsastukseen, mutta sitä ei kuulemma voitu tehdä testerin hajottua. Lisäksi kiristettiin ilmastoinnin hihna, joka vinkui ajoittain. Kuten tapana on, auto tuli huollosta uuden mystisen vian kanssa.
Eli kun hain auton, käyntiääni oli muuttunut selvästi äänekkäämmäksi. Huollon tehneen merkkikorjaamon mielestä ääni oli normaali, mutta minä huomaan kyllä selvän eron aiempaan. Vaikutus oli vähän sama kuin vapaavirtaussuodattimen asentaminen bensavapariin. Tyhjäkäynnilläkin kuuluu ralliautomainen mörinä, moottoria kuormittaessa ääni on tosi karkea mutta myös tasakaasulla etenkin tuossa 1800 rpm:n tienoilla. Ratissa ja polkimissa tuntuu koko ajan hienoinen värinä, jota en aiemmin ole huomannut. Ääni kuuluu parhaiten tuossa oikean etupyörän takana tai yläpuolella eli kuuluu jostain pakosarjan ja ilmansuodattimen tienoilta. Ei suodattimen vaihto ainakaan ennen ole moista aiheuttanut.
Auto kulkee ihan hyvin, ei savuta eikä mielestäni kulutakaan normaalia enempää. Ilmansuodatin näytti olevan paikallaan enkä löytänyt imupuolelta vuotoja. Tänään käytin autoa toisella korjaamolla ja hekin kuulivat äänen, mutta eivät löytäneet vuotoja pakoputkesta (ei edes katalysaattorin läheltä, missä niitä kai on joillakin ollut) eikä myöskään imupuolelta. Epäilivät että jako olisi mennyt sekaisin ja esim. jokin imuventtiili olisi liian kauan auki tms. Jakohihna on vaihdettu vain 20 tkm sitten eli 90 tkm:ssa. AVF-koneessa testerillä ei kuulemma näe jos jako on pielessä, vaan pitää tehdä sama työ kuin jakohihnaa vaihtaessa - mitä en haluaisi ihan kevein perustein taas maksaa.
Heittäkääpä arvauksia/ehdotuksia, mikä voisi tuollaisen pörinän aiheuttaa? Voiko pielessä oleva jako aiheuttaa pelkästään tuollaisen oireen? Miten ym. huoltotoimenpiteillä voisi saada jaon sekaisin? Voihan tietysti olla, että päästömittausta ehdittiin yrittää, mutta voiko ryntäyttäminen aiheuttaa noin vähän ajetun jakohihnan hyppäämisen? Uskaltaakos sillä nyt ajella tekemättä mitään?
Voiko tässä nyt tehdä muuta kuin kantaa x00 euroa korjaamolle ja sanoa, että tarkistetaan jako?
Jotain tarttis kuitenkin tehdä, koska ketuttaa kuunnella tuota pörinää eikä huvita ajaa koko autolla.
Sama pörinä tullut huollon jälkeen 2.0tdi "07 audiin vakio ilmanpuhdistin/putket kenelläkään tietoa mistä johtuu??
Re: Viikon pähkinä - mikä pörisee?
Ettei vaan olis menny venttiilien paininkupit/nostajat rikki?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 42 vierailijaa