OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy   Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Vastaa viestiin    ffp Foorumin päävalikko -> Tekniikka - Diesel Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
LTR
 
Ympyrä ja siihen loppu huolet.

LähetäLähetetty: 23.2.2006 21:43    Viestin aihe: Dieselin tehokäyriä / dynolappuja

Ajattelin että näitä dynolappuja voisi alkaa kerätä tänne jotta voitaisiin katsella toiminta-alueita ym. ja laitetaan muutokset myös:

Minulla on käytössäni riittävästi kotisivutilaa eli mikäli joku haluaa laittaa lappusensa myös näkyville (muita auttaakseen tai elvistelymielessä) niin laittakaa privaa ja pistetään noita sitten esille. Muistakaa pyyhkiä ajoneuvojen tunnistetiedot pois!

Eli tässä käyrät muutoin vakiosta Golf 4 74kw/100hp ATD-moottorista lastutuksen vaikutuksesta ja jälkimmäisessä turbo jumiutumassa:





Viimeinen muokkaaja, LTR pvm 18.12.2008 12:04, muokattu 8 kertaa
LTR
 
Ympyrä ja siihen loppu huolet.

LähetäLähetetty: 8.3.2006 20:11    Viestin aihe:

Seat Leon sport 130hp/ASZ.
205/55/16 rengastuksella koko ajan penkki herjasi: luisto liian suuri.
Pelkkä ohjelma:



Viimeinen muokkaaja, LTR pvm 18.12.2008 11:43, muokattu 5 kertaa
Trompi
 
jetta ja golf

LähetäLähetetty: 8.3.2006 20:56    Viestin aihe:

..

Viimeinen muokkaaja, Trompi pvm 9.3.2006 8:31, muokattu 1 kertaa
MarcusS
 
Passat 3bg 4m TDI,Octavia 1U TDI

LähetäLähetetty: 8.3.2006 21:30    Viestin aihe:



omasta kahvinkeittimestä. kuvan pienuuden vuoksi ei oikeen erota lukuja, joten: 98kW, 318Nm

edit: niin, tähän pannuun siis on vaihdettu suuttimet ja pakohöyryjen poistoputken alkuosa.
LTR
 
Ympyrä ja siihen loppu huolet.

LähetäLähetetty: 9.3.2006 14:45    Viestin aihe:

Tässä sitten ALH 90hp koneesta seuraavilla muutoksilla(kaikki on mainittu mitä on tehty) saatuja arvoja:

Oldman intake, PP502, vapaavirtaus takapönttö:


samat kuin edellä + VNT17VB, 11mm nestepää (verrokkina edellinen):


samat kuin edellä + RACE 520 (kaasu pohjaan vasta ~3200rpm, kun kytkin luisti):
LTR
 
Ympyrä ja siihen loppu huolet.

LähetäLähetetty: 9.3.2006 15:20    Viestin aihe:

Golf 110hp, muutokset 150PD ahdin , bosio race kärjet, karalan ohjelma:

Pal73
 

LähetäLähetetty: 9.3.2006 18:22    Viestin aihe:

Onkos nämä dynolappujen tulokset vetopyöristä saatuja tehoja vai jotain laskennallisia moottoritehoja?
JukkaA
 
Polo TDI

LähetäLähetetty: 9.3.2006 18:35    Viestin aihe:

Oliko LTR noi kolme ekaa lappua 68Corvette:n autosta? Ainakin muutokset tuntuivat kovin tutuilta... Se kolmas lappu ei muuten näkynyt mun selaimella.
kilpijoki
 
romuja

LähetäLähetetty: 9.3.2006 18:41    Viestin aihe:

ei noita varmaan kannata alkaa nimeämään, isoveli valvoo
JukkaA
 
Polo TDI

LähetäLähetetty: 9.3.2006 18:51    Viestin aihe:

voi tuska sentään....
kilpijoki
 
romuja

LähetäLähetetty: 9.3.2006 19:00    Viestin aihe:

no niin on käynyt joillakin kotimaisilla foorumeilla. täälläkin ollut puhetta nettikirjoittelusta mm tuossa topicissa http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=47095
LTR
 
Ympyrä ja siihen loppu huolet.

LähetäLähetetty: 9.3.2006 19:00    Viestin aihe:

Eiköhän nuo "penkkien" laskemia konetehoja liene..

Laput ovat tulleet minulle mikä keneltäkin ja en edes tunne saati tiedä kaikkia, mutta ei kai sillä niin väliä vai? Pääasiahan on että näkee mikä vaikuttaa mihinkin:)

Koitetaan pitää tämäkin sisällys tarkoitetun mukaisena ja toivottavasti myös apuna sitä tarvitseville..


Viimeinen muokkaaja, LTR pvm 9.3.2006 19:04, muokattu 1 kertaa
kilpijoki
 
romuja

LähetäLähetetty: 9.3.2006 19:03    Viestin aihe:

juurikin noin
LTR
 
Ympyrä ja siihen loppu huolet.

LähetäLähetetty: 9.3.2006 19:41    Viestin aihe:

Tässä lastun vaikutuksia 110hp Skodaan:

Ola
 
Sekoitus Germaania ja Makaronia + VFR800 VTEC

LähetäLähetetty: 10.3.2006 8:06    Viestin aihe:

Vakio 150TDI Leon pari vuotta ja ~85tkm sitten.

Puimuri
 

LähetäLähetetty: 13.3.2006 16:23    Viestin aihe:

Onkos kukaan mittauttanut tuollaisia "normibokseja" mitä myydään automallikohtaisesti? Minkä näköisiä käppyröitä niillä on saatu?
Oltzu
 
Leon +150PD TS

LähetäLähetetty: 15.3.2006 16:49    Viestin aihe:

Lappu

Seat Toledo 1.9TDI
Bosio PP502 suuttimet (220bar)
12mm nestepää
VNT 20/15 hybridiahdin
SDI imusarja
Takana 2.5" vapaavirtausvaimennin
Karalan softa
Oldmanintake
Ahtoputkisto osin vaihdettu 50mm
Ja jotain muuta "sätöstä"

Tehot mitattu 4. (katkoviiva) ja 5. (yhtenäinen viiva) vaihteella. Nelosvaihteella turbo ei ehtinyt täysin mukaan. Vitosvaihteella oli täydet ahdot, mutta vakiovälijäähdytin aiheutti lämpöjen nousemisen "tappiin" ja leikkasi yläkierrosten tehoja. Suuttimetkin käyvät jo auttamattoman pieniksi, mutta siihen onkin tulossa korjaus pikapuolin. 3500 kierroksen jälkeen savutus loppui aivan kokonaan.
Oltzu
 
Leon +150PD TS

LähetäLähetetty: 8.4.2006 20:35    Viestin aihe:

Nyt kun Race520 suuttimet on kiinni, niin aiempaan verrattuna G-Tech Pro RR mittarilla olisi tullut lisää 20hv tehoa ja 40Nm vääntöä. Kunhan "avarrettu" kansi isompi turbo on kiinni, niin pitää viedä taas auto rullille. G-Techin käyrät eivät huomioi ilmanvastusta yms. joten tuloksia ei voi verrata rullilla saatuihin arvoihin etenkään korkeilla kierroksilla.

http://koti.mbnet.fi/okosunen/Seat/Race_vs_PP502.JPG
Jetman
 
X * VW

LähetäLähetetty: 24.5.2006 19:29    Viestin aihe:

Lappu

1.6 td, välijäähy, 12 mm, 2 1/4" putkisto ja vnt 20

Suljetun alueen säädöissä.
valonviejä
 
Tiisseleitä ja ei niin tiisseleitä.

LähetäLähetetty: 24.5.2006 21:02    Viestin aihe:

Hienot tehot 1.6 litrasesta. Näyttää tosin olevan ahdin hieman yläkanttiin tai sitten ei siivet aukea kokonaan :)

Saattaa olla pidon kanssa jotain ongelmia kun välillä 2900 - 3000rpm tulee 50kW lisää tehoa :D
MJF
 
B2q TDic, C5q TDI, Scirocco TS

LähetäLähetetty: 24.5.2006 21:21    Viestin aihe:

Laitetaampa toinenkin 1,6TD
Eerop
 
Golf 5 4motion, skoda octavia II

LähetäLähetetty: 24.5.2006 22:03    Viestin aihe:

ihan kivat käyrät.. kun pensa vehkeestä
Jetman
 
X * VW

LähetäLähetetty: 25.5.2006 10:28    Viestin aihe:

Siivet on tahalteen perus asennossaan aika auki, niin säästyy voiman siirto ja pysyy tasakaasun ahdot kurissa.. :)
diese-listi
 
Golf IV 1.9TDI, T4 Transporter 1.9TD

LähetäLähetetty: 25.5.2006 10:38    Viestin aihe:

Pistetään nyt tämäki vaikka ei vielä häävi lappu ookkaan... 1.6TD

Katsastukseen haettu lappu ku välttämättä inssi sen halus

http://kotisivu.dnainternet.net/nriheik/golfteho.jpg
Putko
 
Caddy 2K 16v 2.0tdi, mk4 1.9 pd 4motion, mk2 1.8t Syncro Audi Cabriolet

LähetäLähetetty: 8.7.2006 15:14    Viestin aihe:

Autona 130pd Golf jossa suora putkisto ja 17/20 hybridi ahdin

lappu
zero
ffp jäsen

Kaaria ja avoja.

LähetäLähetetty: 9.7.2006 18:05    Viestin aihe:

Pääsin todistamaan tällaisen syntyä: asz pd130hp:sta(sis. iso ic+katista eteenpäin 2,5"+hieman parannettu ilmanotto) vakio turbolla.
lappu

edit: käyttäjän mukaan vielä ei 6v laatikon vakiokytkin luista, mut ajotyyli melko rauhallinen ja kevyt auto..Koneen tyyppikin lisätty.


Viimeinen muokkaaja, zero pvm 9.7.2006 18:47, muokattu 2 kertaa
JTM
 
slow

LähetäLähetetty: 9.7.2006 18:20    Viestin aihe:

no huh... toivottavasti on kytkin vaihdettu ! melko mukavat väännöt .
LTR
 
Ympyrä ja siihen loppu huolet.

LähetäLähetetty: 17.10.2006 8:52    Viestin aihe:

ALH 90hp: Oldman intake, Race520, vapaavirtaus takapönttö, 11mm nestepää, gt1749vb, portattu ahtimen pakopesä ja uusittu kytkin.

Pikku_Paha
 
Audi S6 C5 & Mk3 Golf Cabrio & Mazda 626 GF

LähetäLähetetty: 17.10.2006 9:55    Viestin aihe: xXx

AJM 115hp täysin vakio...
tonzu
 

LähetäLähetetty: 14.11.2006 21:06    Viestin aihe:

Tuossa oma lappunen

Täysin vakio Leon2 2.0 140TDI DSG

Dyno lappunen
JukkaA
 
Polo TDI

LähetäLähetetty: 26.5.2007 17:53    Viestin aihe:

ALH 66kw

Muutokset:
- Race 520 Suuttimet
- PD130:sen ahdin (Garrett 1749va)
- 3bar map
- "oldman intake"
- 2" vapaastivirtaava pakoputki

Vakioita:
- intercooler
- katalysaattori
- softa
- 10mm pumppu

180hv ja 400Nm

kilpijoki
 
romuja

LähetäLähetetty: 26.5.2007 20:50    Viestin aihe:

AHU 66kW

Muutokset:
airboxmod

vakiona penkissä 74.5kW/219Nm, evryllä 87kW/317Nm. Tuossa käppyrät (vakio/evry).
MarcusS
 
Passat 3bg 4m TDI,Octavia 1U TDI

LähetäLähetetty: 26.5.2007 21:31    Viestin aihe:

^ostat kallelta ahtimen pois, suuttimet jostain, niin alkaa perhemobiili liikkumaan.
valonviejä
 
Tiisseleitä ja ei niin tiisseleitä.

LähetäLähetetty: 27.5.2007 9:32    Viestin aihe:

Tässä pari käppyrää 2.5TDI:stä (5-pyttynen).

Joskus 168kW, 360Nm


Sittemmin 228kW, 590Nm
fabio
 
corsa sport, s40

LähetäLähetetty: 27.5.2007 13:13    Viestin aihe:

^
ei paha
valonviejä
 
Tiisseleitä ja ei niin tiisseleitä.

LähetäLähetetty: 1.6.2007 6:36    Viestin aihe:

Uusi reissu Mikan tykö kannatti. Nyt vetää niin että 5100rpm on vielä yli 210kW. Vakio MAF-anturi oli kuulemma akilleen kantapäänä tähän asti. Sääli vaan että ahtimen stop ruuvi oli liian pitkäksi säädetty, joten alaveto oli hieman onneton. Mikäli onnistun säätään ruuvin entiseen paikkaan, niin kaiken pitäisi olla ennallaan ja vetoja yli 200kW välillä 3300-5150rpm. :)

Melko hauska.
golf
 

LähetäLähetetty: 1.6.2007 11:02    Viestin aihe:

Mikä maf anturi valonviejällä on? Voikohan tuo vakio maf ahdistaa afn moottorissa?viimeksi kun karala mittasi niin oli pumppu rikki eikä saatu kunnolla mitattua mutta 160-170kw.
TerZi1982
 
Hiace Batman / Vw LT/Audi a4 www.huoltis.fi

LähetäLähetetty: 1.6.2007 13:53    Viestin aihe:

sama kyssäri kans valonviejälle, uus turbo on nyt kii ja maffin johto irti toimii puolet paremmin...
valonviejä
 
Tiisseleitä ja ei niin tiisseleitä.

LähetäLähetetty: 1.6.2007 21:05    Viestin aihe:

Koska auto on vanha p***a, niin MAF:kin on vanha Pierburgilainen. On kyllä hieno laite kun ei koskaan tunnu hajoavan, toisin kuin nuo uudemmat.
Jani.K
 
Octavia 2.0Tdi

LähetäLähetetty: 2.6.2007 9:55    Viestin aihe:

Valonviejä tarkoittanee läppämaffia? vai olenko väärässä?
valonviejä
 
Tiisseleitä ja ei niin tiisseleitä.

LähetäLähetetty: 3.6.2007 10:32    Viestin aihe:

Olet :)

Tämä on sama kuin ihan ensmäisissä IV kolveissakin oli. Kurkkaamalla sisälle näkee suuren jäähdytyslevyn putken yläpinnassa ja anturi ei ole alkuperäisestä putkesta irroitettavaa mallia (tai siis saihan sen irti paloittelemalla).

Tässä kuva suurennetusta MAFista. Keltaiset teipit suojaavat herkkää anturia työskentelyn ajan.
TSI_OCU
 
SKODA OCTAVIA 1.8TSI ELEGANCE `11

LähetäLähetetty: 9.6.2007 10:28    Viestin aihe:

Pikku modeja ja softa tanskasta.......

Ocu ´06 1.9tdi 77kw

nyt...

113.2 kw /364nm
MJF
 
B2q TDic, C5q TDI, Scirocco TS

LähetäLähetetty: 13.6.2007 15:36    Viestin aihe:

Tuommosilla käyrillä tuli Scirocco leimattua. Ja moottorina tietenkin vakavanha ykskutonen dee turbotettuna.
jann81
 
passat tdi 2,5 v6 200hv 450nm, Transporter 102hv

LähetäLähetetty: 16.6.2007 15:30    Viestin aihe:

tulipa käytettyä pasuuna harisella vakiona löyty 163hv 330nm uuden ohjelman ja vaparin kans 200hv 453nm
Nall3
 
Toyota 1JZ-gte

LähetäLähetetty: 9.7.2007 16:36    Viestin aihe: lappu

tollasen sain 17/20 hybridillä ja ranskan raceilla...

dynolappu
valonviejä
 
Tiisseleitä ja ei niin tiisseleitä.

LähetäLähetetty: 11.7.2007 7:37    Viestin aihe:

^ Muuten ihan hieno, mutta veto loppuu jo neljässätonnissa ja alkaa kunnolla vasta kolmessa. Alarekisteriä saattaa olla paha parantaa, mutta ylös pitäisi kyllä pystyä löytämään vielä lähes tuhat kierrosta vetoja lisää. Ohjelma???
TDIfreak
 
Kustomoitu DSG

LähetäLähetetty: 11.7.2007 13:17    Viestin aihe:

Kunnon pakohormi ensin ja sitten ohjelmaa muokkaamaan. Auttaa molempiin päihin käyrää tuo pakoputken teko.
Nall3
 
Toyota 1JZ-gte

LähetäLähetetty: 11.7.2007 13:40    Viestin aihe:

mul on vielä pakoputki/ohjelma vakiot...jopa katti paikallaan=) tarkotus ois saada v.loppuna uutta pakopiippua kehiin...ja pumpun ajotus oli myöhäsellä dynossa...kyl se siitä vielä.=)
valonviejä
 
Tiisseleitä ja ei niin tiisseleitä.

LähetäLähetetty: 12.7.2007 8:13    Viestin aihe:

Tuo käppyrähän on selityksesi jälkeen jopa tosi hieno. Saattaisin kuvitella tuosta tulevan melko mainion kunnon säätöjen jälkeen.
Nall3
 
Toyota 1JZ-gte

LähetäLähetetty: 12.7.2007 9:07    Viestin aihe:

ei mitään selittelyjä vaan faktoja...joo kyllä itekkin yllätyin ...no toi 30heppaa pitäis vielä taikoo et pääsis 200hepan kerhoon...hepat tullu tähän asti yllättävän helpolla.harmittaa vaan kun ei kilowatit tuplaantunu...jäi 4kw vajaaksi.=D ps:jos valonviejä asustelee etelässä niin voisin tulla piipahtaa säädöissä=)
valonviejä
 
Tiisseleitä ja ei niin tiisseleitä.

LähetäLähetetty: 12.7.2007 11:39    Viestin aihe:

Ei o tuo minun alaani, vaikka varsinainen säätäjä olenkin. :D

Karalan Mika, Jyväskylä olis paikka jonne ehkä kannattais suunnata. Parhaillaan mies tosin lomailee ja saattaapi alkukuun ajat olla jo menneet... Par-kol omaakin olis sinne taas menoillaan.
Jardell
 
Audi A4 1.9TDI HolsetHX30 12mmNP Lastu R-koneistettu nokka ja Bosion racet + Saab 99cc

LähetäLähetetty: 26.8.2007 10:24    Viestin aihe:

Tossa ylempänä oli et jollakin ois jtn ahdinta myynnissä?!?!?!? oisin todella kiinnostunut vw pakosarjalla olevasta ahtimesta, nyt agr vakio ahrin ja jää ihan auttamattomasti liika pieneks...
JukkaA
 
Polo TDI

LähetäLähetetty: 26.8.2007 11:53    Viestin aihe:

Jardell: Laita ihmeessä ostoilmoitus siitä turbosta. Ja sulla tuntuu jumittavan näppäimistö noiden erikoismerkkien kohdalla.
Naugit
 

LähetäLähetetty: 8.9.2007 15:27    Viestin aihe:



Passat 3C 2005 2.0 TDI 103 kW

-Karalan softalla 190 hp/430 Nm
-Siemens PPD1.x -ohjausboksi
-ei partikkelisuodatinta, 16v kansi
-vahvempi kytkin + kaksoismassavauhtipyörä
Eerop
 
Golf 5 4motion, skoda octavia II

LähetäLähetetty: 15.9.2007 19:27    Viestin aihe:

tuossapa cordoban lappu

http://s204.photobucket.com/albums/bb210/supra238/?action=view&current=sovitettu.jpg
JukkaA
 
Polo TDI

LähetäLähetetty: 15.9.2007 20:47    Viestin aihe:

Tulee yllättävän aikaisin noi eerop:n maksimi tehot. Mistähän mahtaisi johtua?
Eerop
 
Golf 5 4motion, skoda octavia II

LähetäLähetetty: 15.9.2007 21:05    Viestin aihe:

mutta kyllä tuossa tuota aluetta riittää, paljonkos se polonen puski vai kokeilitko ollenkaan kun huomasin että karkasit jonnekkin melkein heti kun tulit paikalle
MJF
 
B2q TDic, C5q TDI, Scirocco TS

LähetäLähetetty: 15.9.2007 21:07    Viestin aihe:

Ei pärjää kammiokoneella suoraruiskulle :( Lappu Pitänee käydä vielä syöttö- ja ahtoruuvilla...
JukkaA
 
Polo TDI

LähetäLähetetty: 15.9.2007 22:17    Viestin aihe:

Käytiin korjaamassa kaverin jettaa. Polo puski 171hv ja 390Nm joten ei mitään juhlimista. Turbo alkaa selvästi antautumaan kun 9hv vähemmän kun viimeksi vaikka cooleri on vaihdettu isompaan.
Jani.K
 
Octavia 2.0Tdi

LähetäLähetetty: 16.9.2007 8:50    Viestin aihe:

Käyttikö jukka samassa penkissä kuten aiemmin? Taitaa olla penkistä johtuvaa "tehon puutetta"
JukkaA
 
Polo TDI

LähetäLähetetty: 16.9.2007 9:58    Viestin aihe:

Samassa penkissä kun aikaisemmin. Samana päivänä samassa penkissä penkitettiin mm. eerop, MJF ja hatemi joten tehoja voidaan suoraan vertailla heidän tuloksiin. Enää 90hv hatemia jäljessä ;)
Eerop
 
Golf 5 4motion, skoda octavia II

LähetäLähetetty: 16.9.2007 11:14    Viestin aihe:

MJF: Mulla on vakio kansi, vakio imusarja, vakio nokka ja tosiaan nämä "huonot" Ranskan racet ja hp dieselin mukaan 100hv tuottava kiinan 12mm nestepää. Savut tais olla päivän kovimmat mitä cordobasta irtos. Taitaa olla nyt vakio osista otettu kaikki irti, en olis uskonu että vakio kansi noin virtaa
Miksu.
 
??????????

LähetäLähetetty: 16.9.2007 14:28    Viestin aihe:

Kannelle ja imusarjalle ei tarvi tehdä vielä mitään 200hp lappuja varten
Eerop
 
Golf 5 4motion, skoda octavia II

LähetäLähetetty: 16.9.2007 15:54    Viestin aihe:

niin ei, mutta tuosta nykyisestä ei taida paljoa enempää saada ilman kannen kairausta ja imusarjan vaihtoa, samalla pitäs vaihtaa ahdin isompaan
Kinnunen
 
passat 3c 2.0t

LähetäLähetetty: 16.9.2007 18:01    Viestin aihe:



Onko täällä kukaan kokeillut tehdä uutta putkea tuohon kaasuläpällisen tilalle, vai onko tuo amerikkalaisten hömpötyksiä josta hyödyt tulevat vain mentaalisesti?
JukkaA
 
Polo TDI

LähetäLähetetty: 16.9.2007 19:02    Viestin aihe:

Mulla on poistettu tosta putkesta toi egr:n kara ja jätetetty toi shutdown valve paikalleen. Eli näyttää ulkoisesti samanlaiselle mutta virtaa paremmin.
Kinnunen
 
passat 3c 2.0t

LähetäLähetetty: 16.9.2007 20:00    Viestin aihe:

Kokeilitko tuntuiko muutos ihan persdynossa, vai teitkö tuon muiden muutosten mukana, luulisi että tuollainen mollukka tuolla imupuolella alkaisi jossain vaiheessa hieman vaikuttamaan virtauksiin.
Voisi tuollaisen tehdä jostakin sopivan kokoisesta alumiiniputkesta ja itsekkin kokeilla.
Ei tuo homma nyt niin iso ole etteikö sitä EGR:ää taas voisi pakkasille laittaa toimintaan.
Toni.S
 
Väliaikainen käyttis: A4 1.9tdi AFN -99, ex BMW 325d 3.0d -08, Golf 3 Tdi +180kw, A4 ABT286, A3 ABT

LähetäLähetetty: 16.9.2007 22:40    Viestin aihe:

Menee OTeeks mut vois tehä vaikka toisen topicin ihan tota kaasuläpän modia varten...alko itteäkin kiinnostamaan toi homma...
Kinnunen
 
passat 3c 2.0t

LähetäLähetetty: 18.9.2007 20:50    Viestin aihe:

Onko teidän mielestä järkeä ohjelmallisesti rajoittaa vääntöä esim. 250Nm alle 2000rpm ja vastaavasti leikata yläpäästä syötöt pois kun punaraja lähestyy?
Ja kuinka moni on näin tehnyt ja millä seurauksin tai onko tämä edes mahdollista?
tmosth
 
Accord tourer 2.0 -09, Cordoba TDI -00

LähetäLähetetty: 18.9.2007 21:40    Viestin aihe:

eiköhän ne syötöt vakioohjelmalla muutenkin leikkaudu melkoisen paljon ennen punarajaa...
Retroman
 
Passat 3c Tdi, Caddy td

LähetäLähetetty: 24.9.2007 23:10    Viestin aihe:

1.9 td vento pikku vireillä:

http://www.volksforum.com/albums/files/4/0/9/7/tehokyr_original.jpg
Nall3
 
Toyota 1JZ-gte

LähetäLähetetty: 26.9.2007 19:59    Viestin aihe:

tällänen lappu tuli...vielä mennään vakio ohjelmalla et se vissiinkin ahistaa et päästäis yli 150kw....onnex ei oo ku pariviikkoa ni sit näkee mitä karala saa taiottua tästä irti.... http://www.aijaa.com/v.php?i=1026502.jpg
jakemon
 

LähetäLähetetty: 6.10.2007 19:43    Viestin aihe:

Retroman... Minkälaisilla muutoksilla oot ottanu nuo lukemat?? Itelläni samainen auto -94 ja hakusessa ois joku semmonen 150hp/ 250-300nm tuosta 1.9td koneesta?!?! Liekköhän mahollista vakio ahtimella ja nestepäällä??

Nyt vasta syöttöä lisätty ja ahtoja 1.1bar, karaa ei muokattu!!
MJF
 
B2q TDic, C5q TDI, Scirocco TS

LähetäLähetetty: 6.10.2007 20:01    Viestin aihe:

Vakioahtimella ei onnistu, nestepäällä siinäjasiinä.
valonviejä
 
Tiisseleitä ja ei niin tiisseleitä.

LähetäLähetetty: 16.10.2007 21:07    Viestin aihe:

Tämä ei ole volkkariasiaa, joten jättäkää lukematta, jos saatte näppylöitä Volvoista. :)

Tässä entisen oman S60 2.4D:n uusi käppyrä. Autoon ei ole muutettu kytkimen lisäksi muuta sitten viime Karalan käynnin, jolloin tuli 220hv, 535Nm. Tuolloin epäiltiin kannen virtaavuutta, vaikka ongelma oli sitten kuitenkin pakopaineissa. Pidinkin itseäni jo ihan luuserina tuon koneen suhteen, kun aikanaan tavoitteesta jäätiin jopa 30hv. Kaikki on taas mallillaan kun vanha tavoite meni yhdellä hepalla rikki (251hv, väännöt rajattiin 535Nm, vaikka kävivät yli kuudessa sadassa). :)

TDIfreak
 
Kustomoitu DSG

LähetäLähetetty: 16.10.2007 21:27    Viestin aihe:

Hyvä kytkin on jos pakopaineet tippuu ja tulee 30 heppaa lisää.
valonviejä
 
Tiisseleitä ja ei niin tiisseleitä.

LähetäLähetetty: 17.10.2007 20:44    Viestin aihe:

Aattelin pistää tollasen nyt joka vermeeseen, niin ei jää ainakaan kytkimestä kiinni... :D
jorkku
 
vento 1.9 td

LähetäLähetetty: 18.10.2007 14:34    Viestin aihe:

Minkälainen kytkin tos muuten on?ku vois olla hankinta listalla vulva v70 tai s60 D5 malli?ja mikä nois pakopaineissa oli si viime kerralla?
valonviejä
 
Tiisseleitä ja ei niin tiisseleitä.

LähetäLähetetty: 18.10.2007 18:38    Viestin aihe:

Siinä on nyt uudemman D5:sen (185hv) kytkin, joka menee sinne pikkumuutoksilla. Kestää ainakin n. 600Nm Karalan mukaan.

Pakopaineet oli vain liian suuret. Tippuivat reilusti kun ahdot tiputettiin 2,2bar -> 1,6bar ja voimakäyrä kiittää...
MJF
 
B2q TDic, C5q TDI, Scirocco TS

LähetäLähetetty: 18.10.2007 19:19    Viestin aihe:

Oliko paljon yli ahtojen 2,2 barilla?
TDIfreak
 
Kustomoitu DSG

LähetäLähetetty: 18.10.2007 21:16    Viestin aihe:

Hehkutus oli silloin kova että alle ahtojen pysyi. Oisko ollut mittareissa jotain häikkää...
8866
 
2 x quattro. Kahta en vaihda, etuvetoa ja takavetoa...

LähetäLähetetty: 18.10.2007 21:37    Viestin aihe:

Tänään todistettavasti nähty dynolapusta:

A6 3,0 tdiq
vm. 2004/2005
315hv
715Nm
TDIfreak
 
Kustomoitu DSG

LähetäLähetetty: 18.10.2007 21:57    Viestin aihe:

Kovat on lukemat, oisko ainakin pakoputkistoa raplattu ennen chippausta?
valonviejä
 
Tiisseleitä ja ei niin tiisseleitä.

LähetäLähetetty: 19.10.2007 6:26    Viestin aihe:

Friikki, epäilen samaa. Lisäksi säätö oli silloin todella myöhään illalla, joten suurin innostus hieromiseen oli jo poissa. :)

8866: Missä penkissä mitattu?
8866
 
2 x quattro. Kahta en vaihda, etuvetoa ja takavetoa...

LähetäLähetetty: 19.10.2007 7:10    Viestin aihe:

Orkkis(saksan liisari) autosta otettu, joten epäilen putki viritystä.

Lainaus:
8866: Missä penkissä mitattu?


Harinen.
valonviejä
 
Tiisseleitä ja ei niin tiisseleitä.

LähetäLähetetty: 19.10.2007 14:15    Viestin aihe:

OK. Tänään ajoin vastaavaa, ehkä kymmenkunta heppaa heikompaa ja täytyy sanoa olevani hieman pettynyt. Joidenkin ihmisten nakupakut antaa tuolle tukkapöllyn... ;)

No vetäähän se sitten isommissa vauhdeissa, mutta paikaltaanlähtö ja kiihtyvyys sataseen melko vaisu. Tämä oli kyllä tavallisella automaattilootalla varustettu, enkä koskenut luistonestoon, joten voi olla kuskin kädettömyyttäkin. Manuaalilla voisi olla hauskakin.

Painon ainakin aistii tuolla ajaessa...
maneesi
 
C6q, C4q

LähetäLähetetty: 19.10.2007 16:40    Viestin aihe:

sä oot vaan kuule valonviejä tottunut liian hyvälle:)
uskoisin jos naku antaa 300hv niin ainakin itsellä olisi varmaan orkun jälkeinen hymy huulilla oli auto mikä hyvänsä.
hatemi
 
VW Golf IV TDI

LähetäLähetetty: 20.10.2007 14:49    Viestin aihe:

No laitetaan nämä nyt tännekkin. Auto on tosin nyt jo atomeina uusien kujeiden johdosta.
Moottorina alunperin AGR ja muutama pikku mod siihen sitten kylkeeni.
68Corvette
 
Golf V

LähetäLähetetty: 30.11.2007 20:52    Viestin aihe:

Octavia 2007 BKD 2.0TDi 140hp.
Täysin vakio, viitos vaihteella antoi maksimi momentin jo alemmilla kierroksilla, mutta muuten käyrä oli samanlainen.

Tämä veto nelosella:



ps. Noi paskan jauhannat voisi varmaan jättää kirjoittamatta vääriin topicceihin.
Pokeri
 

LähetäLähetetty: 17.12.2007 18:24    Viestin aihe:

Sori offtopic. Aika hyvin vakio skodaksi.
TDIfreak
 
Kustomoitu DSG

LähetäLähetetty: 17.12.2007 23:03    Viestin aihe:

Tossa Corveten tulevat käyrät, pari vaihtoehtoa joista valita ;).

Ei näköjään yhtään huonommin herää tuo viriahdin, 300 Nm hiukan päälle 2000:ssa.

Nall3
 
Toyota 1JZ-gte

LähetäLähetetty: 30.1.2008 10:59    Viestin aihe:

Malaga tuli kotiin takasin ja pitihän sitä heti säätää....ennen oli tasan 190hp ja 373nm ...nyt= PS:ois myynnissä suht edulliseen =)
Kinnunen
 
passat 3c 2.0t

LähetäLähetetty: 30.1.2008 12:08    Viestin aihe:

Hyvännäköinen käyrä tossa Nall3:n galamassa.
Nall3
 
Toyota 1JZ-gte

LähetäLähetetty: 30.1.2008 12:14    Viestin aihe:

joo onhan se ihan hyvä...edelleen mennään vakio softalla.karalalla käynti tekis sen loppu silauksen tohon=)
vv14t
 
Audi A4 2.6 V6 ja Ford Escort xr3i cabriolet

LähetäLähetetty: 29.2.2008 15:31    Viestin aihe:

alun perin 74kw, 240nm nyt 111kw, 341nm

lappu löytyy linkistä

http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/28ej3+19pwd-volkkari.html
maneesi
 
C6q, C4q

LähetäLähetetty: 1.3.2008 6:58    Viestin aihe:

onko vv14t autosta otettu noi lukemat ihan softalla vai onko kenties muutakin?
pelkällä softamuutoksella noi tehot niin alkup. kukkopilli kyllä sanoo sopparin irti tuota pikaa,joten voisin olettaa että turbo on ainakin isompi?
mutta kunhan oletan...
JukkaA
 
Polo TDI

LähetäLähetetty: 1.3.2008 8:12    Viestin aihe:

Meinaatko että 150hv ois 1749V turbolle liikaa?
vv14t
 
Audi A4 2.6 V6 ja Ford Escort xr3i cabriolet

LähetäLähetetty: 1.3.2008 12:06    Viestin aihe:

vakio turbolla tuo 150hp on otettu, pelkällä softalla.... hyvin se on viimeiset 7000km toiminut..
Kinnunen
 
passat 3c 2.0t

LähetäLähetetty: 1.3.2008 16:43    Viestin aihe:

Taitaa olla vähän optimistinen penkki ja siltikin mustaa taitaa pukata koko kierrosalueella.
vv14t
 
Audi A4 2.6 V6 ja Ford Escort xr3i cabriolet

LähetäLähetetty: 1.3.2008 18:19    Viestin aihe:

mustaa ei kyllä tullut yhtään, kyllä se kokkolan autohuollon penkki on ainakin tähän asti näyttänyt oikein... niin ja 4 vetoa otettiin kaikki meni kw:n sisään.
Näytä edelliset viestit:   
Vastaa viestiin    ffp Foorumin päävalikko -> Tekniikka - Diesel Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 1 Yht. 5

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa