RVS onko kukaan kokeillut?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

RVS onko kukaan kokeillut?

ViestiKirjoittaja bigbear » 28.9.2004 0:06

http://www.rvs.fi/
MotorUppeihin en usko,mutta toi aine vakuuttaa.

Ps. Jos tää on wanha niin nostakaa edellinen toikki ylös..

axel
-
Viestit: 341
Liittynyt: 2.8.2003 1:01

ViestiKirjoittaja axel » 28.9.2004 2:02

Näyttää mielenkiintoiselta, vois melkein käydä ostamassa joku päivä ja kokeilla, järkevälle tuo ainakin kuulostaa.

MrW
-
Viestit: 1045
Liittynyt: 23.7.2003 9:06

ViestiKirjoittaja MrW » 28.9.2004 15:40

Edelliseen autoon laitettiin koneeseen, laatikkoon ja perään. En kerinnyt niin paljon ajaa että olisi voinut kulutuksesta sanoa mutta ainakin auto rullasi huomattavan paljon paremmin. Korjaamokaveri sitä suositteli kun oli omaansakin laittanut ja oli bueno.

TET
-
Viestit: 234
Liittynyt: 5.8.2003 11:51
Viesti:

RVS

ViestiKirjoittaja TET » 27.10.2004 11:56

kaveri laittoi Bemarin ohjaustehostimeen, kun huusi aina käännettäessä ja varsinkin kylmällä ilmalla ujelsi kahta kauheemmin..Eka käsittelyn jälkeen hiljeni huomattavasti ja toka käsittelyn jälkeen hävis ujellus kokonaan...Sit sama kaveri laittoi kakkosautoon 1.6/ 16V corollaan (n.240 tkm ajettu), kaksi käsittelyä ja ei maininnut emännälle mitään..Emäntä lähti käymään reissussa ja soitti matkalta et ootko sinä jotain tehny tälle autolle..Ei tarvinnut ylämäissä pykältää pienemmälle kuten normaalisti ja polttoaineen kulutus oli laskenut huomattavasti..Et kyllä tuossa aineessa jotain perää on..
Viimeksi muokannut TET, 20.1.2006 8:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Babar
-
Viestit: 2730
Liittynyt: 23.7.2003 14:35

ViestiKirjoittaja Babar » 27.10.2004 12:06

Emäntä lähti käymään reissussa ja soitti matkalta et ootko sinä jotain tehny tälle autolle..


Vaikka mä asentaisin tohon mun Jettaan ahtimen, niin muija ei sitä huomaisi, paitsi tiliotteessa. :)

TET
-
Viestit: 234
Liittynyt: 5.8.2003 11:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja TET » 27.10.2004 12:09

Tuo emäntä tietääkin tekniikasta normaalia enemmän.... =)
Viimeksi muokannut TET, 20.1.2006 8:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 27.10.2004 12:50

Onko nuo sivuilla mainitut hinnat tosiaan lopullisia myyntihintoja? Ei viitsisi 80 euroa sijoittaa kokeiluun...

TET
-
Viestit: 234
Liittynyt: 5.8.2003 11:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja TET » 27.10.2004 13:20

Joo 80 eskoohan se maksaa..39,90 purkki ja kaks käsittelyä tarttee tehdä..Työkaveri tosiaan on jälleenmyyjänä, en ole ite viel kokeillut, enkä varmaan tuohon linttaan laitakaan..

Mutta aika hyvin näköjään tuohon kaverin Tojotaan jo vaikutti..Bemarissa on vielä käsittely vaiheessa...

g0lfgti
-
Viestit: 1227
Liittynyt: 23.7.2003 17:58

ViestiKirjoittaja g0lfgti » 27.10.2004 18:34

tais tyttöystävän naapuri noita just kaupitella, kehu maasta taivaaseen..vois joskus kokeilla.

Repe
-
Viestit: 625
Liittynyt: 4.7.2004 17:03

ViestiKirjoittaja Repe » 27.10.2004 19:04

Katoitteko videon? Sierralla 160km ilman öljyjä!
Toi aine vaikuttaa oikeesti hyvältä mutta on se sen hintastakin.

g0lfgti
-
Viestit: 1227
Liittynyt: 23.7.2003 17:58

ViestiKirjoittaja g0lfgti » 28.10.2004 16:25

kävin tänään tutulla korjaamolla ja kysyin että onko kokemuksia aineesta, sano että sellanen nykiminen loppuu.. no otin sitten sellasen moottorille tarkoitetun aineen, pitää alkaa tässä kohta testaan,tosin ensin isäukon autoon, katotaa sitten jos omaanki uskaltas laittaa.

Jarkko H
-
Viestit: 494
Liittynyt: 26.7.2003 11:57

ViestiKirjoittaja Jarkko H » 28.10.2004 16:36

Tuosta samaa velliä halvempaan hintaan..*hymiö*

Linkki

Ampenaattori
-
Viestit: 360
Liittynyt: 5.3.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Ampenaattori » 28.10.2004 23:08

nää on just näitä aineita jolla lähtee oireet muttei tauti...

TET
-
Viestit: 234
Liittynyt: 5.8.2003 11:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja TET » 29.10.2004 10:42

Tuota ainetta kun käyttää niin tekniikanhan pitää olla muuten kunnossa..Ei se konetta korjaa jos siel jotain vikaa on..

Mötör yppihän on ihan feikkiä koko homma.Kuluttajan huijausta..Esim. tuulilasin testissä siitä ei huomattu mitään vaikutusta ennen ja jälkeen käsittelyn..

g0lfgti
-
Viestit: 1227
Liittynyt: 23.7.2003 17:58

ViestiKirjoittaja g0lfgti » 29.10.2004 13:58

onko tämä tuote ollu tuulilasin testissä tai jossain muussa testissä?

TET
-
Viestit: 234
Liittynyt: 5.8.2003 11:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja TET » 29.10.2004 15:25

TM on testannu numerossa 5/04, VM testasi numerossa 1/2004, Gti Suzuki Swiftillä ja dynolukemat näytti n.5hv lisäystä käsittelyn ja n.800km jälkeen...Rautaruukki on testannut ja todistanut sen toimivuuden..Samankaltaisia testejä on tehty muuallakin, ympäri maailmaa ja hyvin tuloksin.

Ja sit tosiaan tuo Puskuri ohjelma testasi sillä vanhalla Sierran raadolla, ilman öljyjä n.160km..Tuossa hieman lainausta testin loputtua:

"Nokka akselin päätytiiviste oli pettänyt, ja se oli roiskinut jonkin verran öljyä. Mittaamme puristuspaineet, vaihdamme tiivisteen, ja jatkamme palautumisajoa.

Tuli loppupäätelmien aika. Auto oli ollut koko ajan koeajajan hallussa tai Haagan oppilaitoksessa lukkojen takana. Kun palautumisajo oli suoritettu, sinetti poistettiin ja moottori mitattiin. Tulos: ei kulumia. Nokka-akselin päätylaakerin havaittiin kuitenkin leikanneen kiinni. Johtuiko se tiivisteen pettämisestä ja lian pääsystä laakeriin vai paloiko tiiviste laakerin leikattua kiinni - syytä ja seurausta ei voinut varmasti päätellä. "

jsahlman
-
Viestit: 832
Liittynyt: 23.7.2003 15:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsahlman » 25.9.2005 17:17

RVS:llä alkaa syystarjous 1.10 -30.11.2005 ajalle

G4+G4+T3 paketti hintaan 90€, norm 144,9€

Jos mielenkiintoa kokeilla niin nyt ei ainakaan hinnankaan pitäisi olla esteenä.

Myös muut paketit edullisesti.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 25.9.2005 17:55

Joo 80 eskoohan se maksaa..39,90 purkki ja kaks käsittelyä tarttee tehdä..
Jaahas, taitaa olla hinnan noususuunnassa kun 48,80 on nyt normaali hinta. Melko kallista oli jo ennekin, mutta nyt...

Olisikohan muuten mitään järkeä kokeilla litkua lähes 350tkm ajettuun Golfin koneeseen? Tosin noilla hinnoilla taitaa jäädä kuitenkin kokeilematta...

jsahlman
-
Viestit: 832
Liittynyt: 23.7.2003 15:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsahlman » 25.9.2005 19:22

Yhteen 450tkm ajettuun Hiaceen olen käsittelyn tehnyt ja täytyi myöntää että auto muuttui aika reippaasti. Omistajan mukaan vie keittoakin vähemmän kuin aikaisemmin ja auto toisiaan korvakuulollakin käy nätimmin ja tasaisemmin.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 30.12.2005 16:46

Itte just päätin kokeilla kanssa golffiin. Ihan 20 kilometrin jälkeen tyhjäkäyntikierrokset nousi n. 100rpm. Äänet ei muuttunu mielestäni. Mutta alkuvaiheessahan tuo vasta on.

Mittasin puristuspaineet ennen ekaa käsittelyä ja tulokset:

1. 14,1bar
2. 14,1bar
3. 14,1bar
4. 14,4bar

Mittaan uudestaan ekan käsittelyn päätteeks ja vielä kolmannen kerran kun koko homma on tehty. Pistän tuloksia tähän sitten. Katotaan kuis äijän käy :)

Jacques
-
Viestit: 93
Liittynyt: 29.9.2005 13:14

ViestiKirjoittaja Jacques » 30.12.2005 19:33

Kaveri on tehnyt kahteen kulkineeseen käsittelyn. Toisessa parani alavääntö ja toisessa parani kulku läpi kierrosalueen.

Kyse siis perusajosta, kuinka herkästi auto kulkee.

Muistakaa että ei ole välttämätöntä tehdä kahta käsittelyä, yhdelläkin käsittelyllä tuli ylläolevat vaikutukset.
Molemmat autot olivat päälle 250tkm ajettuja.


Edit: Suosittelen kokeilemaan, ja tuotahan sitten kannattaa käyttää vanhojen öljyjen kanssa.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 30.12.2005 19:50

^ Ja testi on toki tehty luotettavalla pers-dynolla, joka tuottaa yleensä aina käyttäjän toiveitten mukaisia tuloksia?

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 30.12.2005 21:18

Itse tein tuon ensimmäisen käsittelyn moottoripyörääni viime kesänä ja vaihdelaatikko alkoi ainakin toimia vaihdoissa täsmällisemmin, aiemmin rutisi vastaan varsinkin kun laittoin kakkosta pesään kun oli kiihdyttänyt ykkösellä ensin punarajalle, ei tee sitä enää. Kakkonen hyppää pois päältä edelleen silloin tällöin mutta se onkin tuon Honda CX 500:n tyyppivika.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 30.12.2005 21:30

Jos oliskin ollu vähä löysää rahaa, niin olisin kävässy Harisen penkissä hakemassa lapun ennen tuubia ja sitte toisen lapun tuubien jälkeen. Siinä sitä vasta oltais nähty missä mennään "ihmelitkun" kanssa.

TET
-
Viestit: 234
Liittynyt: 5.8.2003 11:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja TET » 2.1.2006 13:59

Nythän on venäläiset keksiny sen kolmannen sukupolven ihmemönjän Resurs..Eli tämä aine tekee jo metallisen pinnan, RVS tekee vain keraamisen...Ainoa haittapuoli tuossa Resurs aineessa on se että se ei kestä kuin 10-15tkm..Se on sen verran huokoinen...Muuten samalla periaatteella toimii kuin RVS, eli kitka lämmön vaikutuksesta mikrohiukkaset tekee pinnan joka samalla täyttää pieniä kuluneisuuksia...Ja pikkuisen halvempi on tuo Resurs...

Tätäkin on jo kokeiltu ja sillä saa huomattavia muutoksia autoon nopeammin...Tällä varmasti näkee puristuspaineissa eroja...RVS ei omaan autoon tuonut muuta kuin että venttiilit nakuttaa vähemmän ja muutenkin käynti on hiljaisempi kuin ennen..Puristuspaineet pysyi samana, toisaalta ei kovin hyvää ja tarkkaa puristuspainemittaria ole ollut käytössä..

mutta edelleen eihän näillä mitään vikoja kannata alkaa korjailla, ainoastaan terveen moottorin käyttöikää pidentää...

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 2.1.2006 14:15

Onko noita litkuja diisselikoneisiin muuta kuin tuo DIP3?

jsahlman
-
Viestit: 832
Liittynyt: 23.7.2003 15:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsahlman » 2.1.2006 18:00

DIP3 pistetään ruiskutuspumppuu. Moottoriöljyihin laitetaan D4 tai D6 riippuen öljytilavuudesta.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 2.1.2006 18:04

Eli D4 ja D6 ovat siis diisselikoneisiin? Vaikeaksi muuten menee jos ruiskupumppuun sen DIPin laittaa. Helpompi pistää polttoaineeseen :-D

jsahlman
-
Viestit: 832
Liittynyt: 23.7.2003 15:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsahlman » 2.1.2006 20:39

NO joissakin vehkeissä on jopa ruiskutuspumpussakin öljyä ;) Esim: rivipumpuissa :)

Mutta tuosta DIP3 en tiedä minne se tungetaan.
Viimeksi muokannut jsahlman, 3.1.2006 16:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 2.1.2006 22:19

Toinen huomioitu asia on tyhjäkäynnin nousemisen ohella koneen sammumisen pidentyminen. Kun virta-avaimesta napsautti vehkeet toppiin, niin kone lopetti toimintansa melkestä heti. Nyt se pyörii pitempään. Ei tietenkään kovin kauaa :)

Tota RVS:ää suositellaan käytettäväks mineraaliöljyjen kans, joten tuleekin mieleen onko enää hyötyä laittaa ainetta laatikkoon, jossa on MT-90 öljy? Onko se liian hyvää, jolloin ei reaktio pääse käyntiin kovinkaan hyvin?

jsahlman
-
Viestit: 832
Liittynyt: 23.7.2003 15:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsahlman » 3.1.2006 16:05

Voit laittaa sinne RedLinen öljyjen sekaan sen. Huono puoli on vaan että se aine ei tule kuin ajansaatossa niistä öljyistä läpi. Eli kun öljyt likaantuu niin RVS pääsee vasta reagoimaan kunnolla.

missisx
-
Viestit: 48
Liittynyt: 12.3.2005 19:32

ViestiKirjoittaja missisx » 3.1.2006 20:27

Aikoinaan oli USA:n armeijan suunnittelema samantyylinen kitkanpoistaja markkinoilla, en kylläkään hoksaa nimeä äkkiseltään.
Sitä tuli kokeiltua ja tulokset näkyvät vieläkin.
Minulla on vieläkin käytössä -86 Ascona 1,8i koneella, ajettu nyt 580 000km ja vaihdelaatikolle ei ole tehty kerrassaan mitään, ei ole edes poskilaakereita vaihdettu. Sen litkun lisäyksen jälkeen ei huomannut eroa, kun kytkimen painoi ja nosti, laatikon äänet katosi kokonaan, kone käsiteltiin kans ja se tosiaan lisäsi tyhjäkäynti kierroksia, kulutus pieneni ja meno parani, se kylläkin sammui kuin iso motskari, eli laulu loppui heti kun avaimesta väänsi (lisättiin litkua bensan sekaankin)

Kone aukaistiin toistaiseksi ensimmäisen kerran 420 000 km:n kohdalla (meni kansipahvi), jolloin pistin "ensimmäisen" uuden nokka-akselin, joka ascoissa on kulutuskamaa.

Olen kuullut, että ed. mainittu kitkanpoistaja ois testattu jossakin "jokkis" paikalla, kuplaan aineet koneeseen,pari kiekkaa kisaa, öljypohja pois ja kone käyntiin ja lopputulos oli ollut se, että bensa oli loppunut ennenkuin kone oli mennyt jumiin.


Mikäli tämä RVS toimii samalla tapaa, niin kokeiltavahan sitä pasuunaan on.
Kisamiehethän varmaan käyttää tätä kamppeissaan, mutta nehän ei kerro kaikkea julkisesti.
Saattaisi turbokin pyöriä aika liukkaasti:)

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 9.1.2006 23:26

Liukkaasti pyörimisen oon nyt huomannu pakkasilla käynnistettäessä. Ennen RVS:ää kone sano käynnistettäessä wow......wow......wow...... Nyt se sanoo 260km ekan RVS käsittelyn kohdalla wow..wow..wow.. :) Kulutuksia en oo tutkinu kun aikasemmat kulutuslaskelmat on viime kesältä. Katotaan ens kesänä mitä kulutus on ja onko muuttunu. Varovaisella ajotavalla viime kesänä kulutus oli 7,5l/100km. "Normaaliajolla" 8,0-8,5l/100km. Tässä vaiheessa ei moottorin ääni ole muuttunut mielestäni. Persdynomittauksia en tee, Helakammon kommentti on syynä :) Koneen tutina ja tärinä ei oo muuttunu. Hiukan ontuvaa tyhjäähän se on käyny sen jälkeen kun viriä siihen koneeseen laitettiin. Ja tällä hetkellä vielä tyhjäkäyntiä haittaa se satunnainen kipinän katoominen välillä, joten tarkempaa arvioo on mahdoton tehdä nyt.
Viimeksi muokannut Volkkarijermu, 10.1.2006 22:54. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 10.1.2006 10:35

Entisessä 16V Golffissa loppui venttiilinnostajien kilinä tuolla RVS:llä kokonaan. Tyhjäkäynti tasoittui ja nousi hieman. Toki vaan perstuntuma tietoja nämäkin, mutta aikomus olisi laittaa nykyiseenkin kulkineeseen seuraavan oljynvaihdon yhteydessä keväällä, sen verran positiivinen fiilis jäi.

jtmattila
-
Viestit: 283
Liittynyt: 27.10.2005 17:41

ViestiKirjoittaja jtmattila » 10.1.2006 15:54

laitoin tuota mömmöä himmeliini ja nyt olen huomannut aika rajun kulutuksen pienenemisen.1l-0,5l/100km motarilla n.120km/h,verrattuna ennen käsittelyä.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 12.1.2006 14:29

No ni. Nyt on eka 330km takana ja mittasin paineet, tässä tulokset:

1. 14,2 nousu 0,1
2. 14,4 nousu 0,3
3. 14,6 nousu 0,5
4. 14,6 nousu 0,2

Päätelkää siitä mitä tykkäätte :)

Lättäsin ny uudet puolisyntikat (champion 10w-40) koneeseen ja toisen tuubin. 400km päästä mitataan uudestaan. Ohjeissahan lukee, että homma on tehty täydellisesti n.2000km:n ajon jälkeen, joten voishan sitä vaikka sillonkin tehä viimeset puristuspainemittaukset.

Ekan käsittelynhän tein vanhoihin puolisynteettisiin. En uskalla kokeilla mineraalia :) Loppujen lopuks kuinka suuri ero on mineraalilla ja puolisynteettisellä noin yleisesti ottaen?
Viimeksi muokannut Volkkarijermu, 13.1.2006 14:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Ahtopaine
-
Viestit: 43
Liittynyt: 11.1.2006 22:50

ViestiKirjoittaja Ahtopaine » 13.1.2006 13:40

Volkarijermu: Löysimpä tänne sitten tuolta TM:n foorumilta, kun sen linkin laitoit.

Synteettisten öljyjen seassa tuo aineen reaktio vain hidastuu, joten vaikutusten syntymisessä menee pidempään. Ittellä nyt aineet Teboilin 4W50 täyssynteettisen seassa ja toinen käsittely siis menossa. Noin 2500km käsittelyä takana. Moottori värisee vähemmän kuin aiemmin, äänet ovat pienentyneet, nostimien aiempi satunnainen "normaali" kylmäkalina on poistunut tyystin. Bensankulutuksesta ei oikein vielä voi sanoa mitn. varmaa, kun on talvikelit ja tieolosuhteet muuttuvat jatkuvasti. Tuntuma kuitenkin, että ehkä hieman laskenut jo olisi. Tuo 2.3litrainen Saabin täyspaineturbo-kone oli kyllä todella pihi jo ennen käsittelyä (6.3l/100km matka-ajossa 90km/h), joten ei taida tuohon kovin suuria parannuksia olla odotettavissakaan. Mittarissa kuitenkin jo 300tkm. Puristuspaineet mittasin ennen käsittelyjen alkua: 1. 10.8, 2. 10,8, 3. 10,8 ja 4. 11,0. ...täytyy mitata uudelleen joskus kun ehtii. Varsin hyvässä jamassa nuo tasaisuudenkin suhteen näyttivät olevan jo ennestään.

Toisessa aiemmin käsittellyssä autossani (Saab 900i16, ajettu 370tkm) kulutus laski matka-ajossa 0.8-1.0l/100km matkanopeuden ollessa n. 90kmh. Ennen käsittelyä oli 7.3l/100km. Moottorin käytös muuttui selvästi pirteämmäksi ja nyt tosiaan tuntuu siltä, että siinä on hepoja se ohjekirjassa ilmoitetut 133hv. Puristukset tasoittuivat myös sylinterien kesken käsittelyn edetessä mitattaessa. Tuossa käytin käsittelyssä tavallisia mineraaliöljyjä ja selvä muutos auton pirteydessä sekä polttoaineenkulutuksessa alkoi ilmenemään jo noin 1500km:a toisen käsittelyn aloittamisen jälkeen. Vaihteiston käytös muuttui kummassakin autossa sujuvammaksi sekä täsmällisemmäksi, äänet hiljentyivät myös verrattuna aiempaan. Kokemukseni aineesta ovat siis kahdesta eri autosta n. 4000km:n ja 3000km:n kohdilta käsittelyjen aloittamisesta, joten pitempiaikaisista vaikutuksista on vielä mahdotonta mennä sanomaan. Toivottavasti kestää sen n. 100tkm kuten lupailevat...

RVS:ltä kertoivat, että joku asiakas oli kertonut huomanneensa selvän vaikutuksen vasta n. 4000km tuon toisen käsittelyn alettua. Korkealaatuista synteettistä oli siis käyttänyt. Tuossa muodostuu ilmeisesti pinnoille niin vahva öljykalvo, että aineen on vaikea päästä reagoimaan pinnoille. Vasta kun öljyn ominaisuudet heikkenevät käytössä tarpeeksi, reaktio pääsee kunnolla alkamaan.
Viimeksi muokannut Ahtopaine, 13.1.2006 14:06. Yhteensä muokattu 6 kertaa.

Jacques
-
Viestit: 93
Liittynyt: 29.9.2005 13:14

ViestiKirjoittaja Jacques » 13.1.2006 13:56

HelaKimmo, jotta päästäis luotettavaan dynoon pitäisi pk-seudulta ajaa Kotkaan. Niin ei todellakaan ole jaksanut tehdä kahta reissua dynoon ihan todistamisen vuoksi.
Pers-dynolla on tehty, siksi en numeroita julkaissutkaan. Jos kaverin mielestä molemmat autot kulkee käsittelyn jälkeen paremmin niin se riittää minulle.

Jos menee jonnekkin haista p***a dynoon niin sillä saa jo kahdella eri kerralla parhaimmillaan sen 20% eron tehoihin.

Öljynpaineet nousivat todistettavasti toisessa koneessa.

Ahtopaine
-
Viestit: 43
Liittynyt: 11.1.2006 22:50

ViestiKirjoittaja Ahtopaine » 16.1.2006 18:08

http://www.rvs-tec.com/Finnish/geoactivators.htm ...siinähän sen toiminta on selitetty selvällä suomenkielellä. Vielä kun olis joku joka kemiasta / fysiikasta ymmärtäisi vähän enemmän.

Eihän Mötörrup, MicroX ja Pouwaupit vaivautuneet yrittämäänkään toimintaperiaatteidensa taustoja koskaan selvitellä ...mahdoton tehtävähän se olisi ollutkin kun eivät oikeasti edes toimi.

axel
-
Viestit: 341
Liittynyt: 2.8.2003 1:01

ViestiKirjoittaja axel » 18.1.2006 13:12

Dodi, tänään menee eka käsittely sisään, kävin tossa sit läheisessä varastomarketissa kattelee jotain halppisöljyä siihen toiseen käsittelyyn
niin olin kyllä aika mykistyny kun löysin jonkun Teboil moniaste öljypurkin 4l ja hinta oli vaivaiset 6,90 :D

Sit heräskin kysymys että uskaltaako tommosta "mönjää" laittaa koneeseen vaikka halutaankin paremmat vaikutusmahdollisuudet RVS:lle ??
Ei hirveesti lohduta jos kone leipoo kiinni, lisäks varmaan on myös omat riskinsä ton pakkaskestävyyden kanssa, kun nyt on alkanu noi paukkupakkaset...

Riittääkö karstaselle koneelle toi RVS:n antama ohjearvo 300-400km
kun reaktiota huonontamassa on mobilin paras täyssynt öljy
jolla on rullattu se 6tkm. Pitäiskö ajaa joku 600km ja sit vasta aloittaa toinen käsittely?


Jos joku viittis ottaa kantaa tohon halppisöljyhommaan (eli kannattaako sittenkin ostaa "vähän parempaa" kuin Teboilin moniaste mineraaliöljy 4l/6,90e) ja tosta ekan käsittelyn pituudesta.
Kiitän jo etukäteen vastauksista

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 18.1.2006 13:21

No ei Teboilin halpaöljy voi olla niin kakkaa ainetta, että se aiheuttais niin vähillä kilometreillä leipomisia. Johtoo vaan ahkerasti autoon kiinni ennenku lähtee ajelemaan. Tosin otin kyllä itte vähä "varmuuskerrointa" ja ostin halpaa puolisynteettistä :)

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 18.1.2006 20:27

http://www.teboil.fi/Product.asp?path=1;1510;1508;4351;4352;4353;4414 Tuo on tosiaankin ihan normaalia mineraaliöljyä, ei kylläkään varmaan aivan huonoimmasta päästä. Kovimmilla pakkasilla kannattaa säästää konetta ja pitää sitä roikassa. En kuitenkaan uskoisi öljyn aiheuttavan mitään ongelmia, eihän kakkoskopan ensiesiintymisen aikoihin tainnut nykyisen tasoisia litkuja olla edes myynnissä.

jsahlman
-
Viestit: 832
Liittynyt: 23.7.2003 15:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsahlman » 18.1.2006 22:20

Huippu synteettinen öljy menee kunhan se on käytetty. Jo 1000km ajon jälkeen öljy menettää jo ominaisuuksiaan aika paljon. Eli eka pullo käytetyn öljyn sekaan vaan ja sen toisen pullonkin voit heittää normaalin / semi huipun synteettisen öljyn sekaan. Kuhan ajat sillä vaan ihan normi öljynvaihtovälin. Min siis 5000km ainakin. Silloin se tulee siitäkin öljystä läpi.

Ja se 300-400km riittää ajomatkaksi siihen eka käsittelyyn kun se tehdään jo vaihtovalmiisiin öljyihin.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 18.1.2006 22:34

Onko tuosta mitään haittaa, jos vaihtovalmiilla 15tkm ajetuilla öljyillä ajaa vaikkapa 600km (tai esimerkiksi 1000km) eka RVS-satsi koneessa? Vai onko tuo 300...400km ajomäärä joku tarkkaan laskettu optimaalinen ajomatka?

Ahtopaine
-
Viestit: 43
Liittynyt: 11.1.2006 22:50

ViestiKirjoittaja Ahtopaine » 19.1.2006 17:57

Kyllä se on RVS:n sivujen ja ohjeiden mukaan optimaalinen käytetyille öljyille. Soitin aikoinaan mm. tuosta asiasta tuonne asiakastukeen ja kysyin. Yhtään pitempään ei kuulemma kannata ajaa, koska lika alkaa tarttumaan takaisin juuri puhdistettuihin pintoihin. Eli kun tuossa laskee paskaset öljyt pihalle käsittelyssä irronneine rähmineen, niin toinen satsi pääsee ns. puhtaalta pöydältä vaikuttamaan ja rakentamaan uutta metallikeraamia.

Itseäni arvelutti kanssa näin syys/talvisaikaan käyttää mineraalia tuossa täyspaineturbossa, joten tein käsittelyn vähän eritavalla. Yhtä oikeata tapaa ei ole vaan mm. tällaista suosittelivat tuolta RVS:ltä. Eli ensiksi pistin vanhan öljyn sekaan STP:n engine flush moottorin pesuaineet ja käytin korotetulla tyhjäkäynnillä 30min. Sitten laskin tuon kuravellin ulos. Seuraavaksi käytin itseasiassa vielä yhden huuhteluöljyn moottorissa (mineraali), jolla ajoin n. 400km. Huuhteluöljyn käyttö ei ole toki pakollista... tein vaan ihan oma-aloitteisesti, kun sattui öljyä löytymään sopivasti. Tämän jälkeen laitoin Teboilin Gold 5W-40 täyssynteettiset ja ensimmäisen käsittelyn noihin täysin uusiin synteettisiin.

RVS:ltä ohjeistivat, että ei tartte välttämättä ajella kuin sen 400-500km noilla uusillakaan öljyillä, mutta sanoivat että ei haittaa jos ajaa hiukan enemmänkin, joten ajoin sitten n. 650km. Tämän jälkeen olisi voinut halutessaan vaihtaa öljyt ja suotimen, mutta suosittelivat, että kannattaa lisätä se toinen satsi suoraan tuohon öljyyn koska se ei ole ehtinyt vielä likaantua ja menettaa ominaisuuksiaan... varsinkaan kun on täyssynteettistä. Tällä öljyllä tulisi ajaa tosiaan väh. se 5000km... meinasin kyllä hurutella ainakin 7500km ennen seuraavaa vaihtoa, seuraten öljyn likaantumista tietty. Eli jos ensikäsittely tehdään jo uusiin öljyihin voi toisen käsittelyn tehdä samaan soossiin ihan mainiosti.

RVS:ltä kertoivat moottoripesuaineen käytön positiivisia vaikutuksia olevan: karstojen irtoaminen, nostimien kalinan hiljeneminen sekä se, että rvs pääsee paremmin vaikuttamaan puhtaille metallipinnoille. Erityisesti pesua suosittelivat, jos moottorissa on paljon karstaa tai on käytetty aiemmin jotain pinnoille takertuvaa tököttiä (kuten esim. mötöruppia, microäxää tai jotain erikoislisäaineistettua öljyä joka muodostaa läpäisemättömän hitaasti kuluvan kalvon pintohin). Pesuaineita on todella montaa merkkiä... Fórte -ehkä tunnetuin ja kallein. Saman asian ajaa myös "hieman" -halvempi polttoöljy / diesel... testattu on ja toimii.

Toiseen autooni tein käsittelyn aiemmin loppukesästä. Tuossa kun on vapaastihengittävä pata niin uskalsi käyttää mineraaleja. Sain jotain suomalaisen firman pullottamaa täysin outoa merkkiä olevaa 5W-30:stä moniastemineraalia tuosta läheltä halpatavaratalosta hintaan 4l/5,9€. Hyvinhän se tuokin näkyi toimivan. Toisen käsittelyn tein Prisman 10W-40 moniaste Champion -mineraaleihin. Olin ostanut tuon jo joskus aiemmin ja hinta taisi olla jotain 9-10€. Turbossa föönin lämpötila voi nousta sen verran korkeaksi, että mineraaleille saattaa käydä köpösesti, joten tuon pelossa siis käytän tässä toisessa vehkeessä synttejä. Tuo kysymäsi teboililainen on varmasti tarpeeksi laadukasta mineraalia.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 19.1.2006 20:46

No tuo kuulostaa kyllä jo siltä, etto homma on otettu oikein tosissaan.

Teboilin Gold 5W-40 täyssynteettiset
Paitsi että Gold on puolisynteettistä ja sellaisena varmaankin täyssynteettistä sopivampaa tuohon käyttöön.

Edit: Onkohan missään laskelmia, paljonko RVS:n käyttö voisi säästää esimerkiksi pienentyneinä bensakuluina? Joku porkkana kyllä täytyisi olla että tuon 80e raaskisi autoon sijoittaa. Jos kulutus on nyt hieman alle 6,5l niin paljonko sen voi olettaa RVS-käsittelyn jälkeen olevan?
Viimeksi muokannut SS, 19.1.2006 23:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 19.1.2006 22:32

Mulla on niinikään menossa piakkoin RVS testiin tuossa nelosessa...

axel
-
Viestit: 341
Liittynyt: 2.8.2003 1:01

ViestiKirjoittaja axel » 20.1.2006 0:45

Lyhyt kommentti, nyt ajettu n.200km (sisällä siis vanhat täyssynt öljyt ja pieni purkki RVS:sää puhdistukseen.)

Positiivista tähän mennessä: Nostimet ei rallata enää edes kylmänä (edes näillä pakkasilla, tällä hetkellä -30), koko kone käy "nätimmin", käynnistyvyys on parantunut (varsinkin nyt kylmällä) sekä tyhjäkäynti on tasaantunut.

Odotan jo innolla että pääsee vaihtaa uudet öljyt ja laittaa sen isomman purkin RVS:sää...

Ahtopaine
-
Viestit: 43
Liittynyt: 11.1.2006 22:50

ViestiKirjoittaja Ahtopaine » 20.1.2006 10:22

Paitsi että Gold on puolisynteettistä ja sellaisena varmaankin täyssynteettistä sopivampaa tuohon käyttöön.


Totta turiset... puoliksi väärässä käsityksessä olin tuon suhteen. Kävin vielä TB:n sivuilta tuon tarkastamassa, ja siellä luki tosiaan näin:

"Teboil Gold SAE 5W-40 on erittäin korkealaatuinen synteettinen moottoriöljy vaativaan ympärivuotiseen käyttöön. Se soveltuu kaikkiin henkilö- ja pakettiautojen bensiini- ja dieselmoottoreihin, myös turboahdettuihin."

Kulutuksen lasku on kiinni niin monesta osatekijästä, että vaikea on kovin tarkkaan tuota ennustaa. Uskon, että tiettyyn rajaan asti mitä enemmän autossa on kunnostettavaa, niin sitä enemmän eroa syntyy kun osien toleranssit palautuvat lähelle alkuperäisiä arvojaan. Tietty kitkan pienentymisellä on itsessään myös vaikutuksensa. Moottorin, vaihteiston, moottorinohjauksen jne. ominaisuuksilla ja kunnolla lienee suurin vaikutus kulutukseen ja sen muuttumiseen moottorin parametrien muuttuessa käsittelyn myötä. Olettaen, ettei joku auton muista teknisistä komponenteista aiheuta ylimääräistä kitkaa.

www.rvs.se :n sivuilla ovat vääntäneet jonkunlaista taulukkoakin kulutuksen laskusta. Desilitraa per 10km muodossa ovat monet tuonne ilmoittaneet. Veikkaisin, että bränikässä kunnossa olevassa uudehkossa tavallisessa keskisuuressa henkilöautossa kulutuksen lasku olisi ehkä luokkaa 0,3-0,5l/100km matka-ajossa, jos edes tuota.
Viimeksi muokannut Ahtopaine, 20.1.2006 18:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

triheadwolf
-
Viestit: 268
Liittynyt: 2.1.2005 18:05

ViestiKirjoittaja triheadwolf » 20.1.2006 11:51

Pesuaineita on todella montaa merkkiä... Fórte -ehkä tunnetuin ja kallein. Saman asian ajaa myös "hieman" -halvempi polttoöljy / diesel... testattu on ja toimii.


Millaisella soessuhteella kannattaa "pesu" suorittaa? (moottoriöljy/diesel)

Ahtopaine
-
Viestit: 43
Liittynyt: 11.1.2006 22:50

ViestiKirjoittaja Ahtopaine » 20.1.2006 13:06

Kaveri on tehnyt noita useampia. Sanoi että 5.5litran öljytilavuudella oleviin dieselpatoihin ovat laittaneet 2 litraa dieseliä öljyn sekaan. Eli on ollut selvä yliannostus. Kylmään koneeseen suoraan (auto lämpimässä tallissa ollut kuitenkin) ja tyhjäkäynnillä 15min. Meinasi että n. 4litra öljytilavuudella olevaan bensakoneeseen hän laittaisi 1.5litraa tuota löpöä.

Itte ihmettelin moista "yliannostusta" ...hän perusteli asiaa siten, että noin huuhtelisi paremmin. Ongelmitta oli nuo pesut kuitenkin sujuneet. Voihan halutessaan vanhoja öljyjä imeä/laskea osaksi pois. Omat autot käsittelin siis tosiaan STP:n Engine Flush -nimisellä aineella (6€/4dl tölkki kerosiiniä)ennen kuin kuulin tästä vielä halvemmasta vaihtoehdosta. Tuntuisi että diesel saattaisi olla kenties jopa tehokkaampaa, varsinkin tuolla annostuksella.

Ilmeisesti täysin riskitön operaatio ei moottorin pesu aina ole. Jossain törmäsin kerran sellaiseen väittämään, että pahasti karstoittuneesta koneesta oli lähtenyt joku isompi karstaklöntti liikkeelle pesun seurauksena, joka sitten oli tukkinut sopivasti jonkun pääöljykanavista, sillä seurauksella, notta lagerit paskaksi 10tkm pesun jälkeen. Vaikea on tuosa kyllä mennä todistamaan onko pesu ollut syyllinen juuri tuon klöntin liikkelle lähtöön tai onko se irronnut ittekseen ja olisiko se esim. jokatapauksessa irronnut joskus. Harvassa koneessa lienee kuitenkaan noin karstainen sisus, että moisesta onnenpotkusta olisi pelkoa. Säännöllinen pesu nuoresta asti estänee pahojen karstojen muodostumisen...

Laskeskelin, että tuossa toisessa autossa jossa kulutus laski matka-ajossa n. 1l/100km, säästää aine ittensä takaisin pelkissä polttoainekuluissa jo alle 10tkm:n. Mitä kalliimmaksi löpön hinta nousee, sitä nopeammin säästöä kertyy ;). Moottoriin tehty siis kaksi käsittelyä ja yksi vaihteistoon.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 20.4.2006 14:14

Jaahas, ny on n. 2000km takana ja tein vielä yhdet puristuspainemittaukset:

1. 14,0
2. 14,2
3. 14,5
4. 14,5

Vähän tippui edellisestä mittauksesta.

Tässä voidaan nyt vetää johtopäätös omalta kohdaltani. Puristuspaineet nousi hieman, tyhjäkäynti nousi hieman, öljynkulutus pieneni merkittävästi, öljy näyttää pysyvän kirkkaampana pitempään, kylmällä koneella starttauksessa pyörii keveemmin. Sammutettaessa kone pyörii pitempään.

jsahlman
-
Viestit: 832
Liittynyt: 23.7.2003 15:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsahlman » 20.4.2006 16:20

Eli taitaapi auttaa :)

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 21.4.2006 18:39

omaan kolperoon kävin hakemassa LiquiMoly motor clean ainetta putsaamaan paskat pois koneesta.
Meinasin pistää sen vanhojen öljyjen sekaan.. en muista paljon ajetut.. olisko 5tkm.
Sen käsittelyn jälkeen pistän öljyt vaihtoon ja rvs koneeseen ohjeiden mukaisesti.
Mites veikkaatte rvs istuvan mobilin ralli vormulaan oisko 5w50 tai 40?
Toisen käsittelyn aika onkin sitte myöhemmin ja sillo rvs saa kaveriks castrolin tws.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 21.4.2006 19:02

Ei parane laittaa noin hyvää öljyy. Puolisyntikkaa korkeintaan. Mielummin mineraaliöljyä.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 22.4.2006 15:43

ilmasta öljyä se olis.. mut meneeköhän tvs sen läpi?
kun muistelin lukeneeni et joistain öljyistä ei menis läpi koneen pinnoille ku öljy suojais liikaa ?!?

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 22.4.2006 16:09

Niin juuri, liian suojaava öljy aiheuttaa ettei rvs pääse kunnolla metallipinnoille. Ittellä oli molemmissa käsittelyissä puolisynteettiset championit.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 9.5.2006 13:21

Mulla toinen käsittely moottoris ja vaihdelootas lopuillaan.
Öljyinä ollu Mobil S osasyntteettinen VW luokituksen omaava

Kulutus viimeks 5 litraa sadalla, ilmastointi ollu päällä

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 9.5.2006 13:54

Erittäin vakuuttavan olonen tuote. Itellä ois kansirempan jäljiltä vielä koneessa mineraaliöljyt, joten nyt ois aika investoida tohon, ennenkun vaihtaa öljyt.

Yhteen asiaan en löytänyt vastausta edes RVS:n sivuilta. Eli kuinka pitkään ton "lisäaineen" on suunnilleen tarkoitus kestää kitkapinnoilla? Tuskin ikuisesti kuitenkaan.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 9.5.2006 13:59

100 000km lupaavat

jsahlman
-
Viestit: 832
Liittynyt: 23.7.2003 15:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsahlman » 9.5.2006 16:24

Ainakin siis. Pitemmälle ei ole testattu :D

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 9.5.2006 17:55

Tänään tulikin testattua RVSää oikein todenteolla. Suorasytkän takia otin virranjakajan pois ja tulppasin lohkon reiän. Empä huomannut että virranjakajan akseli pyörittää samalla öljypumppua... Kuva

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 21.6.2006 22:48

Ei tieteellinen testi:

Täällä maalla, ennen rehun tekoa lykkäsin RVSsää silppurin kulmavaihteeseen.
Jossa pari hammasta on heikossa hapessa:
http://tos.pp.fi/rvs/ennen.JPG

Loota pitää rallattavaa meteliä.

Hankin poistomyynnistä G6 bensamoottorin ainetta (40€), josta käytin vain sen tuubillisen. Ruiskulla vaihteisto öljyä kulmavaihteesta ja rvs:t sekaan.
Lisäsin puolet öljy/rvs seoksesta. 15 käyttötunnin jälkeen lisäsin loput.

15 tunnin jälkeen meteli on ehkä hivenen vähentynyt...
Saas nähdä, tuskin tuo vaikuttaa noin suureen kulumaan
hehee

Rehunteon loputtua uusi kuva samoista hampaista.

Pitää ehkä ostaa samasta poistomyynnistä vielä lisää ja katsoa täyttyykö kolot :P

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 21.6.2006 23:03

Nyt ainakin voin sanoo sen että öljynkulutus on tippunut selkeesti! Vuoden ajossa joutu ennen lisään kerran ettei mee ihan kuivaks. Nyt on puoli vuotta menny ja mittatikusta kastuu n. 4/5.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 21.6.2006 23:04

Laitoin disun kiljuvaan askiin uudet ölpät ja RVSgearbox:ia sekaan. Vaihteet menee paremmin päälle, mutta eipä tuokaan litku ihmeisiin pysty :) Eli laakerivian rahina kuuluu edelleen.
noh, tarkoituksena oli elvyttää askia siksi aikaa kunnes saan hankittua ehjän, ja siinä mielessä rvs auttoi.

Mutta herran perkele: kallistahan tuo on kuitenkin!

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 24.6.2006 0:09

Ensitöikseni mene ostaan purkin vaihteistoa varten. Sitte ku kaupat on auki...

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 13.7.2006 14:42

No nyt sitten..

noin 30 käyttötunnin jälkeen

Avasin kulmavaihteen ja isomman rattaan hampaista kuluma oli hävinnyt kokonaan!

ENNEN:
http://tos.pp.fi/rvs/ennen.JPG

JÄLKEEN:
http://tos.pp.fi/rvs/jalkeen.JPG

Pienemmän ja todella kuluneen rattaan pintaan oli muodostunut jotain metallista juttua.

Se siis toimii :D
Aine oli osittain täyttänyt rattaiden toisiinsa koskettavat pinnat!


Tässä vielä kuva vekottimesta:
http://tos.pp.fi/rvs/DSC00898.JPG

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 13.7.2006 15:11

Onko varmasti sama hammas? :D

Onkos toi RVS sitten keränny hampaista irroneen partikkelit plus muut töfnät kotelosta ja liimannut ne hampaan kylkeen?

mt-83
-
Viestit: 79
Liittynyt: 8.5.2006 12:59

ViestiKirjoittaja mt-83 » 13.7.2006 15:16

No johan on ihme ainetta!!taidanpa ostaa itekkin tollasta vaihteistoon ja motoriin jos vaikka kestäsvät sitten pitempään tulevaisuudessa

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 13.7.2006 15:33

Muihinkin hampaisiin on tullut kerrostumaa.

Iso ratas pyörii 540rpm ja pienempi varmaan tuplasti nopeemmin.


Mainittakoon vielä että käytin edellisessä 1.8 kolmosessa ja tässä nykyisessä moottorissa ja lootassa RVS:ää.. En olisi muutoin edes viitsinyt tuhlata moiseen rahojani.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 13.7.2006 17:56

Hajonneesta hampaasta saattaa olla kulunut pahimmat rosot pois, jolloin pinta näyttää sileämmältä. Oletko mitannut hampaan paksuutta?

Se, että RVS tosiaan täyttäisi koloja, kuulostaa uskomattomalta.

pega
-
Viestit: 101
Liittynyt: 19.3.2005 0:11

ViestiKirjoittaja pega » 13.7.2006 19:54

Joo ei ton pitäs vallan koloja täyttää mutta kavitaatio huokosia kylläkin. Laitoin tuota vaihteisto ainetta oman golffin laatikkoon tossa taannoin kun siinä 4 vaihe äänti 60kmh ajettaessa hieman. No aluksi luulin ettei tosta mitään hyötyä ollut mutta jonkun 400km ajon jälkees huomasin että ulina oli lakannut ja tuntus että vaihteet menis vähän kevyemmin päälle.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 13.7.2006 22:20

En ole mittaillut sen koommin.. vain visuaalisesti kameran avulla.

Mielestäni kaikki hampaat vaikuttivat huomattavasti parempikuntoisilta 30 tunnin jälkeen.
Tuohon kuvan "jälkeen" hampaan koloon oli pahimpaan kulumakohtaan ikään kuin kasvanut jotain.

On toki mahdollista että ne olisi hiotuneetkin. Kuka tietää.

Varastossa odottelee ehjä kulmavaihde, sit ku tämä nykyinen pärähtää hajalle.
sitä odotellassa RVS saa yrittää parantaa rattaita öljyn seassa.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 16.7.2006 1:54

tuota teboilin halvinta mineraalikuraa kannattaa varoa vähän, se käy ehkä johonkin hidaskierroksiseen vesijäähdytteiseen moottoriin.. mutta esim. kuplavolkkarissa se on jo 80 asteen kohdalla niin ohutta että vesikin on viskositeetiltaan parempaa voiteluainetta.

Ahtopaine
-
Viestit: 43
Liittynyt: 11.1.2006 22:50

ViestiKirjoittaja Ahtopaine » 5.8.2006 17:30

Hieno nähdä ihan käytännössä tuo metallikeraami!

Eihän RVS tosin ole tarkoitetukaan 100%:n kuluman omaaviin osiin... eli ei pysty noita alkuperäisiksi kunnostamaan. Kun reaktio perustuu kitkaan ei tuollaisen montulle kuluneen hampaan pinnat ota enää kunnolla mihinkään kiinni ja näin ei synny reaktion aikaa saavaa tarpeellista kitkavoimaa. Eli tuossa silppurin hammasratastapauksessa aine kyllä jotain on pystynyt tuohon huonoimpaankin hampaaseen saamaan aikaan, mutta ei se ihmeisiin toki pysty. Eikä sen tuollaisiin ole koskaan väitettykään pystyvän.

Optimaalisimpina käyttökohteina on nimenomaan esitetty sillä tavoin kuluneet kohteet, joiden matetriaalissa on vielä ns. mikrohuippuja jotka yltävät lähes samalle tasolle kuin alkuperäinen kulumaton osa. RVS-pystyy tällöin muodostamaan/täyttämään sillä keraamilla huippujen väliset rotkot ja lopuksi vielä jopa hieman tasaista kerrosta näiden päälle. Tietty lähes uuteen osaan tehty käsittely muodostaa kitkapinnoille suojaavan keraamin, jonka ansiosta itse osa ei ala kulumaan ollenkaan vaan sen pinnalla oleva keraamiikka joutuu ensiksi kulutuksen kohteeksi.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 8.8.2006 15:47

Tässä alkaa uusi sadonkorjuu.
Oletan kulmavaihteen kestävän vielä ensivuoteen heh.

Ahtopaine
-
Viestit: 43
Liittynyt: 11.1.2006 22:50

ViestiKirjoittaja Ahtopaine » 29.8.2006 13:51

Mittasin tuossa uudelleen puristuspaineet koneesta. Lähes 10 000km on tullut mittariin käsittelyn aloittamisesta. Toisen käsittelyn jälkeen öljyt/suodattimen vaihdoin tuossa n. 7000km:n kohdilla uusiin täyssynteettisiin 5W40:siin. Ennen käsittelyjä tehdyssä mittauksessa puristukset olivat siis "1. 10.8, 2. 10,8, 3. 10,8 ja 4. 11,0." ..ja nyt sain samalla mittarilla ja mittaustavalla arvot 1. 11.5, 2. 11.5, 3. 11.4, 4. 11,2. Moottori oli käytetty lämpimäksi kummassakin tapauksessa. Ulkoilman lämpötila ja moottoriöljyn merkki / laatu poikkesivat ensimmäisestä mittauksesta. Lisäksi akku alkoi parin viimeisen pytyn kohdilla ehkä hiukan hiipumaan. Voiko siis näistä mittauksista mitn. varmaa päätellä.. mene ja tiedä.

Edit: tuossa öljynvaihdossa pesin padan toistamiseen... tällä kertaa käytin naftaa jotain 6-7dl

Joni88
-
Viestit: 181
Liittynyt: 23.5.2006 0:39

ViestiKirjoittaja Joni88 » 30.8.2006 22:30

Huomaan että aine vaikuttas toimivan, mutta jotenki en oo viel tajunnu mihi nsitä laitetaa. Siis ihan moottoriöljyn sekaan vai otetaanko öljyt eka pois vai miten? häh :D

keskone
-
Viestit: 271
Liittynyt: 1.5.2005 17:54

ViestiKirjoittaja keskone » 30.8.2006 23:40


janne12345
-
Viestit: 89
Liittynyt: 20.7.2006 22:53

ViestiKirjoittaja janne12345 » 18.9.2006 1:49

Nyt olis tarkoitus tehdä käsittely koneelle ja ensimmäisen käsittelyn jälkeen vaihdan öljyt+suodattimen.. Mutta kun laitan toisen käsittelyn uusien öljyjen sekaan niin voiko niillä ajaa koko seuraavan öljynvaihto välin??
Voisiko joku tarkentaa..

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 18.9.2006 7:56

Kyllä voi. Siitä jatketaan normaalilla öljyjenvaihtoväleillä.
Ite tuli tehtyä käsittely tohon corroon joku aika sitten ja ainakin öljyn lämpötila on pysynyt alempana. Kun aikaisemmin motarilla ajettaessa 130-140km/h lämmöt oli n. 116 C asteessa niin nyt lämmöt nousee korkeintaan 110 C asteeseen. Ehkä käyntiäänikin hieman tasoittunut...

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 18.9.2006 12:33

Kuitenkin sellaiset öljyt joissa on VW luokitus, jos meinaa ajella loppuun asti.

Itse vaihdoin parempiin öljyihin 2000 kilsan jälkeen.
Mitään huippuöljyjähän ei saisi käyttää koska aine pääse kosketuksiin metallipintojen kanssa.

petekai
-
Viestit: 25
Liittynyt: 26.7.2003 9:37

ViestiKirjoittaja petekai » 18.9.2006 14:06

Moi. Onko kukaan testannu ainetta audi 80 typ89 ääntävään vaihdelaatikoon?

janne12345
-
Viestit: 89
Liittynyt: 20.7.2006 22:53

ViestiKirjoittaja janne12345 » 18.9.2006 19:54

Joo soitin Rvs:n asiakaspalveluun ja laitetaan sekaan ja normaali vaihtoväli..
Eihän se toinen käsittely tule heti läpi uusista öljyistä mutta alkaa vaikuttamaan 2-3tkm. jälkeen.

jsahlman
-
Viestit: 832
Liittynyt: 23.7.2003 15:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsahlman » 19.9.2006 0:35

Olet Janne oikeassa.

Ahtopaine
-
Viestit: 43
Liittynyt: 11.1.2006 22:50

ViestiKirjoittaja Ahtopaine » 8.12.2006 18:38

Noitten ääntelevien lootien ja perien kanssa kannattaa lähteä siitä, että aine ei välttämättä juuri jollotuksiin parannusta tuo. Jotkut ovat kyllä tällaisistakin tuloksista raportoineet, mutta harvemmassa ovat kuin "ei vaikutusta" viestit. Poskilaakerit/ pinionit kun alkavat kerran ääntämään, niin ei tunnu siihen RVS yleensä ottaen purevan.

Toinen kohde mihin vaikutukset ovat olleet lyhytkestoiset ovat naputtavat venttiilin nostajat... useat ovat raportoineet äänien kaikonneen käsittelyssä, mutta palanneen 10-30tkm ajon jälkeen.

Toki nämä kummatkin ongelmat jollotukset ja nostimet eivät kuulu varsinaisesti RVS:n omimmalle toimimisalueelle. Aine ei pysty korjaamaan tarpeeksi huonoon kuntoon mennyttä laakeria... toisekseen nostimien alueella ei ole niin suuria kitkavoimia, jotta syntyisi tarpeeksi vahva/kestävä kerros keraamia. Tästä syystä nostimien ääntely palaa takaisin suhteellisen aikaisessa vaiheessa.

Kertomissani asioissa ei ole mitn. uutta... samat tiedot löytyy RVS:n saiteilta. Eli kertovat vaikutuksen olevan lyhyempi/rajoitetumpi ko kohteissa. Aineen vaikutuksen noin 100tkm kestoa mainostavat noihin moottorin sisäisiin kuumiin kitkapisteisiin(männänrenkaat, sylinteri, liukulaakerit). Saattaapi olla kyllä, että myöskin motin sisäisissä laakereissa voi tuo kesto olla rajoitetumpi kuin esim. sylkässä.


Sain muuten tuossa n. kuukausi sitten oman kulutusennätyksen Rollo - Kemin moottoritie välisellä n. 100km:n taipaleella. Pakkasta oli pari astetta, tie lähes kuiva/puhdas ja alla talvirenkaat. Vakionopeussäädin asetettuna 86km/h (tarkistettu tielaitoksen tutkasta) ajotietokone arpoi keskikulutukseksi 5.3l/100km tälle ysitonnisen Saabin 2.3 litraselle täyspaine turbo-padalle. Kesäajan manuaalisissa mittauksissa tuo ajotietokone oli matka-ajossa pitänyt kutakuinkin kutinsa, joten ei tuo arvo lie kovin kauas heittäne. Leveillä matalaprofiilisilla kesänakeilla, ilmastointi päällä ja 100km/h asetettu vakkariin joi pata kuitenkin lähelle 7.5l/100km viime kesänä.


Aineet on muuten ny kuulemma jälleenmyyjillä tarjouksessa, joten ei pitäisi olla hinnastakaan kiinni enää.... 85€ kaksi moottorikäsittelyä + yksi askisatsi.

Ahtopaine
-
Viestit: 43
Liittynyt: 11.1.2006 22:50

ViestiKirjoittaja Ahtopaine » 22.12.2006 21:25

Ostin tuossa varastoon satsin ainehia, kun kerran vuoden loppuun oli tarjouksessa. Eli 2kpl G4 mottorikäsittelyjä + 1kpl T3 vaihdelaatikkokäsittely.

Ruottin saitille on tullu muuten läjä asiakaspalautteita lisää... kerrasaan hauskaa ja mielenkiintoista luettavaa. Mm kaveri, jonka A6:n V6 -koneessa oli liian pienellä öljymäärällä ajon takia puristuspaineet laskeneet viidessä pytyssä 3 baariin ja yhdessä 6 baariin, kertoi moottorinsa palanneen RVS:llä henkiin. Ei enää syö edes öljyä ja puristukset ovat nousseet normaaleiksi. Iso öljynsyönti oli tuon vähillä öljyillä ajamisen alunperin aiheuttanutkin. :D

Lukeka ihmeessä tuolta, mikäli Ruatti vähänkin taittuu: http://www.rvs.se/reference/page46.html
Viimeksi muokannut Ahtopaine, 29.12.2006 10:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 22.12.2006 21:50

Lukeka ihmeessä tuolta, mikäli Ruatti vähänkin taittuu: http://www.rvs.se/reference/page46.html





Harmi vaan ku ei taivu... lontoo menee viel ;)

Hihhuli
-
Viestit: 106
Liittynyt: 6.5.2005 0:15

ViestiKirjoittaja Hihhuli » 22.12.2006 23:53

Toi RVS on kehitetty taistelutilanteisiin, joissa esim. kranaatti räjäyttää öljyt pois koneesta.
Yleensä nämä öljyn lisäaineet sisältävät aivan normaaleita öljyn lisäaineita. Näissä öljyn lisäaineissa liikaa käytettynä ne voivat aiheuttaa öljykanavien karstoittumista liikaa käytettynä. Myöhemmin jopa moottorivaurion, kun karsta lähtee liikkeelle. Eli lisäaineilla voidaan tehdä ns. myyntikunnostus, kun kuluneiden osien ääniä hiljennetään, mutta vikaa ne eivät poista.

Täyttä ammattitaidottomuuttaa tässä Sierran TV-testissä todisti se, että ihmeteltiin onko nokka-akselin tiivisteen vaurioituminen johtunut laakerin ylikuumenemisesta. Sillä ei ole mitään väliä vaikka koko tiivistettä ei olisi ollut koko koneessa, kun sillä ajettiin ilman öljyjä. Tämä tiiviste estää ainoastaan öljyn pääsemisen koneen ulkopuolelle. Sillä ei ole mitään merkitystä, onko stefaa ollenkaan, jos ajetaan ilman öljyjä.

Täytyy kuitenkin sanoa, että ilman RVS:ää ei varmasti olisi ajettu noin pitkää matkaa ilman öljyjä. Mutta kuka kuitenkaan tarkoituksellisesti ajaa autollaan ilman öljyjä.

Eli tämän lisäaineen jatkuva käyttö voi aiheuttaa ongelmia, mutta jos liikut sotatantereella tai sinulla on tarkoitus tehdä "myyntikunnostus", niin nämä lisäaineet saattavat ajaa asiansa.

Ahtopaine
-
Viestit: 43
Liittynyt: 11.1.2006 22:50

ViestiKirjoittaja Ahtopaine » 23.12.2006 1:56

Lisäaineista olen samaa mieltä, mutta kun kyseessä ei ole öljyn lisäaine... RVS ei muuta itse voiteluöljyn ominaisuuksia. http://www.rvs-tec.com/Finnish/what_RVS.htm

Ihanko olet tosissasi, että RVS-tech Finland oy on kehittänyt tuotteensa nykymuotoon sotateollisuutta varten ja yrittää sitä nyt epätoivoisesti kaupitella sotahulluille suomalaisille kertauksissa kävijöille... ;-)

Kerro miten aine tukkii kanavat kun sitä on peräti 10ml per käsittely ja hiukkaskoko on mikrometriluokkaa (1-20um), joka holahtaa lävitte filttereistäkin. Hiukkaskoko vielä pienenee myös sitä mukaa kun aine myllyssä pyörii. Käsittely kestää koneessa n. 100tkm, joten mistään jatkuvasta lotraamisesta ei ole kysymys... kuten aikoinaan Motor / Power Uppien ja muiden shittien kanssa.

Kannattanee perhehtyä vähän tarkemmin aiheeseen ennenkuin tulee laukomaan "totuuksia"

Tuosta puskurin testin älyttömyydestä olen samaa mieltä, mutta kai tuon puljun täytyi aikoinaan jotain yrittää tehdä, jotta saada aineensa näkyville edes töllöön. Todistihan se toki, että aine todella vaikuttaa kuten luvataan. Eli tekee keraamisen selvästi vähemmän kitkaa synnyttävän pinnan rauta-atomeita sisältäviin moottorin sisäisiin kitkapintoihin. Autolla ajettiin n. 160km ilman öljyjä. Kun laakeri sitten alkoi savuamaan, niin nehän laittoi öljyt sisään koneeseen ja ajoivat takasin tuon matkan sinne Hesaan puolueettomalle huoltopajalle, missä pata sitten purettiin ja kasattiin.

Tuon nokkalaakerin & stefan vaihon jälkeen kone toimi edelleen kuin uusi. Huomattavaa tuossa testissä oli myös se, että käsittely ei ollut kestänyt muistaakseni kuin 800km, kun monesti lopullisesti käsittely on ohitse vasta 2000-3500km:n jälkeen, jolloinka vaikutukset ovat selvimmin havaittavissa. Muistaakseni tuossa stefan viallisuudessa pohtivat, että olisiko vika ollut olemassa jo ennen testiä ja että ko laakeri jo ollut heikolla hapella valmiiksi. Tyyppivika kun kuulemma noissa padoissa tuo. Vähän huonosti valittu automalli, tai huono tuuri... uskon RVS:n poikien olleen lähes varmoja, että autolla olisi päässyt Hesasta Tampereelle ja takasin Hesaan ilman öljyjä, kuten oli alkuperäinen suunnitelma.

Mielestäni todella fiksu veto olisi säästää tai lainata rahaa niin paljon, että saisivat teetettyä kunnon testit VTT:llä.
Viimeksi muokannut Ahtopaine, 23.12.2006 2:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Hihhuli
-
Viestit: 106
Liittynyt: 6.5.2005 0:15

ViestiKirjoittaja Hihhuli » 23.12.2006 2:30

Eiköhän noilta "HOKKUS POKKUS" -firman sivuilta löydy kaiken maailman käyriä ja tutkimustuloksia.

Minkä takia suuret öljyfirmat eivät käytä näitä "hokkus pokkus-" lisäaineita lisäämään öljyjensä ominaisuuksia.

Nämä johtavat öljyfirmat käyttävät hirveitä rahasummia, kun tutkivat öljyjen ominaisuuksia. Sitten löytyy näitä helppoheikejä (Nilsiän öljysheikki), jotka vakuuttavat tuotteidensa olevan maailman mullistavia.
Eli nämä huippukemistien kehittelyryhmät eivät ole mitään näiden ns. pikkufirmojen tuotekehityksen rinnalla. Jatkuvasti nousee kaiken maailman Motor Uppeja, joita hölmöt kaatavat koneisiinsa.

Paras esimerkki oli kaveri, joka laittoi halpaa öljyä koneeseen, mutta kuitenkin oli valmis lisäämään motor uppia koneeseen.

Kumpi teistä vakuutti enemmän Motor uppi mainoksessa. Se kaveri, jolla ei ollut hampaita suussa vai se joka oli kännissä?

Hihhuli
-
Viestit: 106
Liittynyt: 6.5.2005 0:15

ViestiKirjoittaja Hihhuli » 23.12.2006 2:46

"Lisäaineista olen samaa mieltä, mutta kun kyseessä ei ole öljyn lisäaine... RVS ei muuta itse voiteluöljyn ominaisuuksia. http://www.rvs-tec.com/Finnish/what_RVS.htm

Ihanko olet tosissasi, että RVS-tech Finland oy on kehittänyt tuotteensa nykymuotoon sotateollisuutta varten ja yrittää sitä nyt epätoivoisesti kaupitella sotahulluille suomalaisille kertauksissa kävijöille... ;-)

Kerro miten aine tukkii kanavat kun sitä on peräti 10ml per käsittely ja hiukkaskoko on mikrometriluokkaa (1-20um), joka holahtaa lävitte filttereistäkin. Hiukkaskoko vielä pienenee myös sitä mukaa kun aine myllyssä pyörii. Käsittely kestää koneessa n. 100tkm, joten mistään jatkuvasta lotraamisesta ei ole kysymys... kuten aikoinaan Motor / Power Uppien ja muiden shittien kanssa."


Eli kysymykseesi:

Nämä öljysuodattimen läpi menevät ainesosat pikkuhiljaa kerääntyvät kerrokseksi oljykanavien seinämille ja irtoavat suurempina partikkeleina. Nämä suuret partikkelikoostumat saattavat pahimmillaan aiheuttaa öljykanavan tukeutumisen.

Ahtopaine
-
Viestit: 43
Liittynyt: 11.1.2006 22:50

ViestiKirjoittaja Ahtopaine » 23.12.2006 2:54

Hyvä kysymys, jota on myös RVS:ltä kysytty. Kuuleemma RVS:n perus raaka-ainetta saa tällä hetkellä vain Venäjältä ja oikeudet siihen ovat muilla kuin öljy-yhtiöillä. Kiinnostusta kuulemma on öljy-yhtiöiden suunnasta osoitettu ja yhteistyökuvioista on neuvoteltu mm. Valvolinen kanssa. Kuullut olen alustavista suunnitelmista, joissa uusien autojen ensiasennusöjyissä olisi mukana RVS:ää.

Osaksi öljy-yhtiöt saattavat nähdä tällaiset uudet tuotteet myös uhkana omalle bisnekselleen, kun kalliiden huippuöljyjen käyttötarve ei enää ole perusteltua kestävän keraamisen pinnan omaavissa laitteissa.

Tuolla hokkus pokkus firman sivuilla on kuitenkin vaivauduttu selittämään aineen kemiallinen koostumus sekä toimintaperiaate... lisäksi sieltä löytyy lukuisia ulkopuolisten tahojen tekemiä testejä. Lisäksi netistä löytyy satojen käyttäjien positiiviset kokemuksen... toisin kuin näiden muiden Motor Up jne markkinointien yhteydessä.




Mun puolesta voit vaikka kusta pataas, jos tuntuu että siitä on jotain hyötyä... itte olen testannut ainetta kahteen autooni pelkästään positiivisinn kokemuksin, joten olen vakuuttunut aineen tehosta vielä tässä vaiheessa. Hienoa kun joku asiantuntija tulee aina selittämään huuhaa-litkuista, vaikka ei itte ole muutamaa minuuttia uhrannut, että edes vähän ottaisi selvää mistä kyse.


Edit: Minä jään ihan rauhassa odottamaan sitä hetkeä kun niistä mikrometrihiukkasista kertyy sellainen iso möhkö partikkeli. Juurihan kerroin, että nuo partikkelit jauhaantuvat pienemmiksi käsittelyn kuluessa. Tuossa yhdessä käsittelyannoksessa (10ml öljyyn liukenevaa geeliä, jossa noita mikropartikkeleita) olevat partikkelit eivät kykene yhtenä kasanakaan muodostamaan niin isoa yksikköä, että siitä voisi jotain harmia aiheutua, saatikka sitten tuo sekoitettuna 4-5 litraan öljyä. Öljynvaihdon yhteydessä nuo pieniksi jauhautuneet osaset tulevat sitten varmasti pääosin ulos. Kokemuksia RVS:stä on kertynyt jo niin paljon, että tällaiset ongelmat olisivat tulleet ilmi mikäli niitä olisi oikeasti olemassa.

Öljykanavan tukkeutumiseen voin uskoa johtavan jonkun ison karstoittuman irtoaminen, ....RVS-ei muodosta karstaa tms. piste. Muuten tuolla puljulla on joku 1,68 miljoonan euron vastuuvakuutus, joten kai ne jotain voivat korvata jos pata laukeaa litkun takia.
Viimeksi muokannut Ahtopaine, 23.12.2006 13:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 23.12.2006 9:31

Hyvähyvä!

Puollusta Ahtopaine kantaasi.

Itse olen myös kahteen Golffiini ainetta laittanut. Bensamyllyssä kulutus tippui, tästä nyky diisselistä en oikeen tiiä ;) Viimeks oli tasan 5 litraa sadalla.

Erään kaverin iskä oli ajellut vanhalla 2 litraisella primerallaan kauppaan, kesken ajon oli öljyvalo syttynyt. Tämä oli sitten aatellut että; kattotaan sitten kotona mikä siel on vialla. Kaupasta pois lähdettyään kone leipoi kiinni.
Nissanin huolto oli laittanut vääränlaisen öljynsuodattimen, joka sitten oli aikaa myöten irronnut.
Tuo tapaus kyllä aina jaksaa huvittaa meikäläistä ;)
Ollaan pohdittu, että RVS olisi varmasti pelastanut kyseisen moottorin.


Olisi tuolla vanha volvo 740 R6 diisseli (peltoauto) johon huvikseen kaadettiin jotain hokkuspokkus litkua...

Tuloksista en tiiä... 27 litraa sadalla ;) pitäs kai laskee käyttötuntien perusteella.



Itse Itseäni viitaten... kulmavaihde ei hajonnut viime syksyyn mennessä.. .ehkä ensi kesänä ;)



edit: En kuitenkaan taida uskaltaa kaataa RVS:ä porukoiden uuteen 1.8TQ audiin. hehe - ehkä joskus 200 tuhannen kilsan päästä.

Ahtopaine
-
Viestit: 43
Liittynyt: 11.1.2006 22:50

ViestiKirjoittaja Ahtopaine » 23.12.2006 11:18

Tutun uuteen TDI Golffiin laitettiin aineet 15tkm kohdilla... RVS:ltä kertoivat että on joku laittanu kuulemma jo alle kymppitonninkin. Eihän noissa uusissa tosiaan huomaa tehossa muutosta, kun kone on tiukka ja tehot tallella. Kulutuksessa eroa ei myöskään varmasti tuossa vaiheessa juuri tule.... muutenkin kun nuo parhaat riisselit vie neljä litraa ja allekin matka-ajossa, niin ei tuossa ole paljon parantamisen varaa. Kulumista vastaan suojaksihan tuo tosiaan on näissä uusissa värkeissä on pääosin ajateltu.

Volkkareiden ja muidenkin merkkien riisseleissähän on ollut noita lämpiämisongelmia, eli eivät tahdo antaa tarpeeksi lämpöä esim. pakkasella nesteet lämpiää todella hitaasti. Passateissahan on siksi otettu käyttöön nuo eeberit.. liekö myös uusissa Jetoissa ja Golffeissa, mutta vanhemmissa Variantti Golffeissa ei vielä ole, joten kun RVS- vielä hiukan vähentää sisäistä kitkaa on tuo nesteen lämpiäminen vielä hitaampaa. Joutuu melkein talvella laittaan paffin tms. tuohon syylärin eteen.

RVS Finlandin mukaan kokeissa dokumentoitu ja stabiili suurin ainevahvuuden kasvu käsittelyjen jälkeen on ollut 1.1mm

Löytyy vielä tuokin googelin välimuistista:
TOIMINTAPERIAATE GEOAKTIVAATTORIT

VTT:kin tutkii Geoaktivaattoreita ja tribologiaa: http://www.vtt.fi/vtt_show_record.jsp?t ... earch=7844

Tuolla varsin mielenkiintoinen raportti RVS:n koekäytöstä Suomen Lämpöpuun prosessilinjalla: http://www.rvs-tec.com/Tests/Suomen_Lampopuu_FIN.pdf

Tuolla läjä tehtyjä testejä: http://www.rvs-tec.com/Finnish/test.htm

...vielä kun teettäisivät sen VTT:n testin =)

Ahtopaine
-
Viestit: 43
Liittynyt: 11.1.2006 22:50

ViestiKirjoittaja Ahtopaine » 23.12.2006 13:58

Tuolla edellisessä viestissä kertomallani TDI Golffilla on ajettu mittariin jo reilusti ylitte 50tkm... ei ole ollut mitn. ongelmia toistaiseksi.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 23.12.2006 15:38

Saattaa olla että myös omassani lämpeniminen on hidastunut...
Pahvia en ole alentunut nokalle laittamaan, termostaatin kyllä vaihdoin uuteen samanlaiseen ku ennenkin.

L3G3nD
-
Viestit: 34
Liittynyt: 2.12.2006 12:06

ViestiKirjoittaja L3G3nD » 23.12.2006 19:27

Onko mahdollista kun mulla on golf 3 ja etupää ääntää kun kääntää rattia että aine auttaisi ja mihin sitä tarkalleen laitetaan???

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 23.12.2006 21:38

Oon huomannu eri autofoorumeilla, että joidenkin tyyppien elämäntehtävä on ainoastaan RVS:n toimivuuden kumoaminen. Aivan kuin se olis elämän ja kuoleman asia.

Ahtopaine
-
Viestit: 43
Liittynyt: 11.1.2006 22:50

ViestiKirjoittaja Ahtopaine » 24.12.2006 8:35

Useat ovat saaneet avun ääntelevään hydrauliseen ohjaustehostimeen RVS:stä. Riippuu siitä kuinka kulunut pumppumekanismi on, että onko mitn. enää tehtävissä. Useammalla käsittelyllä voidaan saada tehokkaampi vaikutus aikaan hyvin kuluneessa laitteessa. Aine laitetaan tehostinöljyn sekaan. Itte käsittelin kummastakin autostani, vaikka niiden tehostajissa ei mitn. ongelmia ole ollutkaan.

Yleensä noissa tehostajissa öljytilavuus on litran tai alle, jolloin annostukseksi pitäisi riittää hyvin noin neljäsosa 10ml:n G4-moottorikäsittelytuubista. Eli tehostajasta imee vain jonkun verran öljyä, vaikka jollain ruiskulla ja sekoittaa siihen tuon aineen... sitten vain tuo takasin tehostajan säiliöön, ja ajoa ratinkääntelyineen ohjeistuksen mukaan. Sama vaikuttava aine kuitenkin kaikissa noissa tuotteissa erilaisina annnostuksina.

Saahan tuolta ostaa erikseen noita Powersteering käsittelyjä, mutta hinta on sitten suhteessa kalliimpi. Powersteering ja Geartreatment tuotepakkausten yhteydessä tosin saa sellaisen ison muoviruiskun, jossa päässä pätkä letkua. Tuolla on sitten kätevä tehdä tuo imu/sekoitus/täyttö.


Eihän siinä mitään... saa ja pitääkin skeptinen olla uusien asioiden kanssa, mutta perustelut pitää pystyä esittämään eikä vain heittää musta tuntuu -meiningillä. Suoralta kädeltä on niin helppo tuomita... issekin olin alunpitäen hyvin epäileväinen asian suhteen mutta en hylännyt tuotetta tuon takia. Tein noin viikon tutkimustyötä netissä, soittelin RVS:n jannuille, keskustelin face to face ainetta jo kokeilleiden parin kaverin kanssa, sekä soitin jopa sille Raahen ammattioppilaitosen Autotekniikan lehtori/autoinsinöörille, joka teki itse vuonna 2003 tuon testin: http://www.rvs-tec.com/Finnish/statement.htm

Kyseinen kaveri on toiminut koko ikänsä autojen parissa asentajana ja kouluttajana. Hän on myös 1980-luvulla pitänyt työnsä ohella autojen "ongelmaklinikkaa". Kun sitten mitään epäilyttävää tai negatiivista ei tutkimuksissani ilmennyt, vakuutuin lopulta sen verran että uskalsin testata ainetta. Ei ole tarvinnu toistaiseksi katua. =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa