atd moottorin 228 kytkin
Valvoja: ffp jäsenet
atd moottorin 228 kytkin
Tervehdys. Tietääkö kukaan paljon sachs 3082-231-031 asetelma pitää vääntöjä? Tuo asetelma näkyy olevan monessa vanhemmassa kiinteäpyöräisessä. Omaan golfiin vaihdoin aikanaan kaksoismassan pois valeon tai lukin kiinteään pakettiin ja nyt olisi tarkoitus vaihtaa enempi vääntöä(noin 370Nm) kestävä tilalle. Tuo kyseinen asetelma on pistänyt silmään ja sille pitäisi vielä valita massalevyksi joku. Jollain jenkkifoorumila 1878-043-141levyä ja 1862-393-031 levyä vertailtiin ja tämän jälkimmäisen sanottiin aiheuttavan kolinaa tyhjäkäynnillä. Onko foorumilaisilla näistä tietoa?
Kysynpä tässä, kun liippaa niin lähelle aihetta eikä uutta ketjua kannata avata.
Paljonko tuollainen 228mm kaksoismassavp/kytkin setti kestää väännön lisäystä? Sillain järkevällä tavalla, ettei ihan mahdottomasti rasittaisi tuota. Sachsin perus kaksoismassasetti täydellisenä on siis paikallaan ja melkoisen uusi sellainen vielä.(n.20000km ajettu.) Olisi ohjelmointia mahdollisesti mielenpäällä tässä lähiaikoina, niin sitä silmälläpitäen kyselen. Vakiona siis se 105hp/250nm on tehoa tuossa 1.9pd moottorissa.
Paljonko tuollainen 228mm kaksoismassavp/kytkin setti kestää väännön lisäystä? Sillain järkevällä tavalla, ettei ihan mahdottomasti rasittaisi tuota. Sachsin perus kaksoismassasetti täydellisenä on siis paikallaan ja melkoisen uusi sellainen vielä.(n.20000km ajettu.) Olisi ohjelmointia mahdollisesti mielenpäällä tässä lähiaikoina, niin sitä silmälläpitäen kyselen. Vakiona siis se 105hp/250nm on tehoa tuossa 1.9pd moottorissa.
Jaahas, se on sitten ostettava tuo vauhtipyöräkin sitten. Jollain keskusteluketjulla tuo sopiva vauhtipyörä olikin mainittu, olikohan G60 osa alunperin ...Jos jollain foorumilaisella on sopiva vauhtis, niin voin ostaa pois.
Tuon 300Nm kestää vakiokytkin, jos on kunnossa. Siitä ohjelmoinnista tämä soppa itselläkin alkoi.
Tuon 300Nm kestää vakiokytkin, jos on kunnossa. Siitä ohjelmoinnista tämä soppa itselläkin alkoi.
Tuolta kaupasta on näppärä katsella hieman noita toimivia kytkin paketteja ja mitä ne sisältää.
http://www.darksidedevelopments.co.uk/products/darkside-silent-g60-single-mass-flywheel-clutch-kit-for-5-speed-02j-02a-02r.html
Tuossa on osat n.400nm väännönkestolle atd-moottorin perään noin 450€ kokonais paketti hintaan(linkin hinta punta, 0alv)
Jos ei riitä niin sasch:n sre asetelma tilalle +70nm ja jos sekään, niin sitten sinteri-levyllinen kytkin; kestään kai jotain 550nm sen jälkeen.
Valitettavasti tosiaankin valeon kytkinpakettien huono puoli on, että niihin ei saa mitään muuta asetelmaa kiinni :/
G60 vauhtis oli tosiaankin se oikea, samaa löytyy alkupään ahu-moottoreiden perästä. Saatavuus lähinnä tuurista/suhteista riippuvaista miten nopeesti sellaisen löytää.
Nää 1.9tdi koneiden perässä olevat 5-vaihteisen askin(02a,02j jne) kestää kyllä sen mitä "normi" käyttäjät autojaan virittelevät. Vanhemmat 020-askin, joissa pakki on vitosen alle, vaatii hieman enemmän ajattelua väännön ottamiselle moottorista. Aina pitää muistaa millä kierrosalueella se vääntö tulee pihalle. 400nm 1800rpm kokeilee voimansiirtoa ihan eri tavalla kuin sama vääntö 2500rpm..
http://www.darksidedevelopments.co.uk/products/darkside-silent-g60-single-mass-flywheel-clutch-kit-for-5-speed-02j-02a-02r.html
Tuossa on osat n.400nm väännönkestolle atd-moottorin perään noin 450€ kokonais paketti hintaan(linkin hinta punta, 0alv)
Jos ei riitä niin sasch:n sre asetelma tilalle +70nm ja jos sekään, niin sitten sinteri-levyllinen kytkin; kestään kai jotain 550nm sen jälkeen.
Valitettavasti tosiaankin valeon kytkinpakettien huono puoli on, että niihin ei saa mitään muuta asetelmaa kiinni :/
G60 vauhtis oli tosiaankin se oikea, samaa löytyy alkupään ahu-moottoreiden perästä. Saatavuus lähinnä tuurista/suhteista riippuvaista miten nopeesti sellaisen löytää.
Nää 1.9tdi koneiden perässä olevat 5-vaihteisen askin(02a,02j jne) kestää kyllä sen mitä "normi" käyttäjät autojaan virittelevät. Vanhemmat 020-askin, joissa pakki on vitosen alle, vaatii hieman enemmän ajattelua väännön ottamiselle moottorista. Aina pitää muistaa millä kierrosalueella se vääntö tulee pihalle. 400nm 1800rpm kokeilee voimansiirtoa ihan eri tavalla kuin sama vääntö 2500rpm..
Kuulostaa aika kovalta lisäykseltä tuohon 340nm(+100nm) vakio 240nm:sta ohjelmoimalla. Onko tuo ihan penkitetty tulos dynossa, että noin paljon tulee todellista lisäystä vääntöön ja hevosiin? Ettei vain joku laskennallinen/teoreettinen teho lupailu? Mutta jos on todellinen, niin aika paljon lisäystä tuossa on kyllä jo. Huomaa kyllä varmasti käytännössä et on ohjelmoitu tuon muutoksen jälkeen..
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=209309
tällä sivustolla tuolla myyntiosiossa...
tällä sivustolla tuolla myyntiosiossa...
Kiitoksia avusta. Soittelinkin jo tähän ja myyntipalstalla toiseenkin, mutta molemmat olivat jo menneet kaupaksi. Tässähän pitää olla vikkelä jos mielii tuommoisen vauhtiksen saada. Minulla on jo tuommoinen sachs 3082231031 asetelma tallissa odotellut ja alunperin mietin että siihen jomman kumman (1878-043-141l tai 1862-393-031) tilaisin kaveriksi, mutta tuo väännönkesto ei ole tiedossa noille varaosanumeroille. Saattaa olla helpoin tilata tuolta Darksidestä setti. Pitää tuumata asiaa ...
Lisätietona tänne, että tuo http://www.darksidedevelopments.co.uk/p ... a-02r.html paketin kytkinasetelma on sama kuin sachs 3082-231-031 tuotenumero ja tuo 1878-043-141 sanottiin hiljaisemmaksi.
Onko täällä porukalla tarkempia tietoja noista eri 228mm kytkinsettien väännönkestoista, kun ei löydy arvoja oikein mistään. Minulla on allaoleva setti paikallaan kokonaisuudessaan, niin olisi hyvä tietää ennen softausta, jos siihen lähtee et mitä kestää.
http://www.darksidedevelopments.co.uk/p ... tform.html
Varmaan se sen 300nm esim. kestää, mutta kestääkö yhtään yli? 340nm esim? Onko JukkaA:lla tuossa edellä mainitussa ohjelmoidussa(145/340) golfissa vahvempi setti paikallaan vai onko vakiohilut edelleen paikallaan??
http://www.darksidedevelopments.co.uk/p ... tform.html
Varmaan se sen 300nm esim. kestää, mutta kestääkö yhtään yli? 340nm esim? Onko JukkaA:lla tuossa edellä mainitussa ohjelmoidussa(145/340) golfissa vahvempi setti paikallaan vai onko vakiohilut edelleen paikallaan??
Aivan, eli kaksoismassa osa on juurikin varmaan tuollaisessa kitissä se "heikoin" lenkki ja kovasti lisääntynyt vääntö lyhentää sen elinkaarta eniten. Kyllä se olikin tiedossa, että kaksoismassavp ei nyt parane ainakaan lisääntyneestä väännöstä, mutta tuota luistamis asiaa ehkä enemmänkin ajoin takaa et kestääkö tosiaan yli 300nm esimerkiksi mennä ollenkaan. Kiitos hyvistä vatauksista JukkaA:lle ja muille keskusteluun osallistuneille.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 44 vierailijaa