vw golf 1.9TDI vm.03 ei lähde käyntiin

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

wiilllee
-
Viestit: 3
Liittynyt: 3.2.2016 19:11

vw golf 1.9TDI vm.03 ei lähde käyntiin

ViestiKirjoittaja wiilllee » 3.2.2016 19:24

Autoa joutuu sahailemaan kylmänä välillä todella pitkään, mutta joskus lähtee kyllä ekalla tulille. Pakokaasun hajussa on havaittavissa ihan selkeä löpön tai öljyn haju, Moottori ei syö öljyä normaalia enempää. Vedot on vehkeessä kyllä tallessa ja käy hyvin ilman sivu ääniä. Ollut muutemassa vw pajassa ihmeteltävänä ja aikamoiseksi arvailuksi menee. Yksi epäili kansivikaa ja toinen turboa ja suuttimia. Tässä vähän listaa mitkä asiat on tarkastettu. Itsellä alkaa ideat loppumaan. Ei viitsisi summassa tehdä kansipokaa vaihtaa suuttimia ja turboa.
-tandem ja siirtopumppu.
-löpö linjat "ei ilmaa".
-suodatin vaihdettu.
-vikakoodit luettu
-hehkut.
-moottorinlämpötila tunnistin vaihdettu

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 3.2.2016 19:42

Suuttimien tiivisteet voi vuotaa ja jako voi olla vähän pielessä.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 3.2.2016 20:19

Oisko moottorikoodia heittää?

Pumppareissahan näkee suuttimien korjausarvot testerillä.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 4.2.2016 6:24

Käytä venttiilikoppa auki ja tarkasta nokka-akseli ja nostimet.

wiilllee
-
Viestit: 3
Liittynyt: 3.2.2016 19:11

ViestiKirjoittaja wiilllee » 4.2.2016 11:14

Täytyy katsoa nokka ja nostimet. Moottori koodi on ARL.

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 5.2.2016 9:24

Turbo ei käynnistä moottoria. Nokat ja ajoitus tarkasteluun, jos tandemi on ok. Kansivikojakin on ollut.

Jabe
-
Viestit: 268
Liittynyt: 23.12.2005 14:23

ViestiKirjoittaja Jabe » 5.2.2016 19:06

Käytätkö jotain lisäaineita polttoaineessa?
Huomasin että jos öljyä laittaa liikaa polttoaineeseen nähden, niin saa pyörittää pitkään, kun tuli kokeiltua vanhaa dieselistien kikkaa 2T öljyä polttoaineen sekaan ja kaadoin sen puoleen tankkiin ja sitten vasta menin tankkaamaan täyteen, sai pyörittää pitkään muutamat seuraavat startit.
Jos pumpun ajoitus heittää, niin se aiheuttaa myös pitkiä startteja, sen saa tarkistettua esim. VCDS:llä.

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 5.2.2016 20:51

Pyöriikö startti tarpeeksi kovaa? Pitää olla muistaakseni min. 280 rpm.

wiilllee
-
Viestit: 3
Liittynyt: 3.2.2016 19:11

ViestiKirjoittaja wiilllee » 25.2.2016 17:30

Täytyy varmaan tehdä suuttimien perus-säätöjen tarkastus. VCDC.llä katteltiin suuttimien arvoja ja kaikki oli kyllä scaalan sisällä, mutta heittoja oli suuttimien kesken. Jakopään hihna tuossa menee vaihtoon niin samalla tarkastaa onko ajoitus kondiksessa. En käytä mitään lisäaineita löpön seassa. Ainut ongelma ei enää ole käyntiin lähteminen. Alkanut pukkaamaan ihan prkl harmaata savua pellolle. Mystisiä hommia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 64 vierailijaa