t4 transporterin kytkimestä kysymyksiä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

-roope
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 30.1.2016 20:54

t4 transporterin kytkimestä kysymyksiä

ViestiKirjoittaja -roope » 30.1.2016 21:22

elikkä potilaana tollanen 11/94 mallinen 2.4diisseli padalla oleva pornstartteri.
kytkin täristää jonkun verran liikkeellelähdössä mutta ei tunnu luistavan eikä täristä isommassa vauhdissa, vaihteetkin pelaa niinkuin kuuluu. poljin tuntuu että menee vähän asteittain pohjaan eli liike ei oo tasanen ja sulava. Onko tota kytkintä mahdollista säätää jollain tavalla? onko tollasessa vaijeri vai nestekytkin? mietin jos vaijeri on vähän ruostunut ja kuivunut kuoreensa niin voisko aiheuttaa tollasta? pahin pelko tietysti on että koko kytkimen saa laittaa uusiksi ja sitä ei oikein tekis mieli. Ideoita saa antaa, olis kiva saada tosta edes vähän mukavampi käyttää, nyt on melkonen vibraattori liikkeellelähdössä.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 31.1.2016 13:41

Villi veikkaus, että tuossa on jo nestekytkin. Selviää parhaiten, kun katsot meneekö siihen kytkinkäpälään vaijeri, vai onko siinä nestesylinteri. Kummempia säätöjä noissa ei taida olla. Asetelma riskaa?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 31.1.2016 15:50

Lähes ominaisuus, täritti liikkelähtiessä monta vuotta ei mikään hajonnut, nosta vähän nopeammin kytkin ;)

htm
-
Viestit: 405
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 2.2.2016 10:52

Samoilla linjoilla kuin sa. Ko. ominaisuuden voi hyväksyä ja ajaa satoja tuhansia, tai sitten voi vaihtaa levyn ja ehkä vähän muutakin. Vähän reilummalla kaasunkäytöllä tärinä vähenee.

Syy voi olla ehkä hiukan lasittuneessa levyssä (miksi se ei sitten luista - en osaa sanoa). Raskaan kuorman ja kärryn kanssa tuollaisen tärisevän kytkimen saa aikaan.

Veikkaan/muistelen, että tuossa on nestekytkin, kun laatikko on 02A-sukuinen, mutta en mene varmaksi sanomaan, kun ei ole pitkään aikaan tarvinnut tuollaisen pellin alle vilkuilla. Toisaalta, jos on vaijeri, niin se on luultavasti automaattisäätöinen, eli tod.näk. säätöjä ei ole.

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

ViestiKirjoittaja jaketech » 2.2.2016 18:08

93:ssa ainakin on nestekytkin. ravisti mullakin ja levyn vaiholla loppu. levyssä ei muuta vikaa ollut ku jouset kuolentuneet/kuluneet nii paljon että keskiö helisi levyn sisällä. rasvaa polkimen nivelet ja tapin pään mikä tulee pääsylinteriltä polkimeen ni voi auttaa nykimiseen.

Naxxu
-
Viestit: 226
Liittynyt: 28.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja Naxxu » 3.2.2016 7:27

Tuo ravistaminen on tosiaan melko normaalia autoilla joilla on viety raskaita kuormia.

Caravellet ym bussipohjaiset yleensä nestekytkimellä kun taas peikko perus umpipakut vaijerikytkimellä


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa