touaregin webasto

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

MEga3
-
Viestit: 19
Liittynyt: 17.4.2007 16:11

touaregin webasto

ViestiKirjoittaja MEga3 » 16.1.2016 14:36

moi! onko kellään tietua tuollasesta touaregistä että onko siinä akkujen välissä erotusrele? käynnistys akun laitoin just uuden mutta kun laittaa webaston päälle se käy noin 10min ja sammuu, siinä ajassa hävittää autosta kaikki virrat? jos ei käytä webastoa niin jaksaa kyllä sahailla... mikähän tuossa vois olla vikana?

Sami Tuominiemi

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 16.1.2016 18:09

Se kakkosakku kannattaa myös testata ja vaihtaa tarvittaessa.

- Tuleeko sinne kakkosakulle latausta ollenkaan?

Onko auto alun perin kahdella akulla, onko lämmitin vakiona?

Vikamuistit kannattaisi lukea koko järjestelmästä.

Täydessä latingissa oleva akku jaksaa kyllä Webastoa käyttää useamman tunnin; onko autossasi lataus ja se uusi akku kunnossa ja oikeanlainen? Itse Webasto kuluttaa reilun 40W, puhallin toki enemmän.

MEga3
-
Viestit: 19
Liittynyt: 17.4.2007 16:11

ViestiKirjoittaja MEga3 » 16.1.2016 18:41

on ollu alunperinki kahella akulla ja webastolla, täytyy mittoa tuo kakkos akku ja mitata se lataus samalla. autossahan on mittari virralle ja se ainaki näyttäs että lataa normaalisti. koodit on luettu ja putsattu ku oli webasto lukossa, eikä ollu mitään koodeja lataukseen tai muuhun sellaseen. muita koodeja on kyllä ku tuo auto sekuaa pakkasesta täysin(ilma alusta)... tuo vaan ihmetytti ku tuo lämmitin tuntu imasevan niin kolokosti virtaa... vai onkohan tuo v10 kuinka tarkka virroista? tosiaan jos ei käytä lämmitintä niin jaksaa veivata...

dmn
-
Viestit: 55
Liittynyt: 8.1.2007 12:11

ViestiKirjoittaja dmn » 18.1.2016 8:11

v10:n pitäis startissa käyttää molempia akkuja. Tietysti jos tuo "käyttöakku" menee laakista tyhjäksi niin ei varmaan riitä virtaa enää kytkemään starttiakkua piiriin.

Jakke78
-
Viestit: 477
Liittynyt: 26.8.2003 9:36

ViestiKirjoittaja Jakke78 » 18.1.2016 23:17

Olisiko kakkosakku niin finaalissa, että syö lämmityksessä myös starttiakun tyhjäksi?

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 22.1.2016 7:03

Volkkarin korjausoppaassa puhutaan Battery Isolator:ista eli akut ovat eritelty toisistaan etteivät tee hallaa jos toinen akuista "huono".

Kyseinen osa löytyy 2 akun lähettyviltä. jos "eristin" on rikki ja lisä akku huono voi se myös suht nopeasti rappeuttaa uuden akun.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa