Ajattelin ostaa Seattiini letkulämmittimen öljypohjan säteilijän tilalle. Onko muilla kokemuksia letkulämmittimistä ARL moottorissa? Defan sivuilta ei merkkikohtaista letkulämmitintä löydy, mutta esim. TT-thermoa löytyisi kiertovesipumpun kanssa.
Olen vaan kuullut, että jotkut moottorit ovat tarkkoja asennuspaikan suhteen, ettei koneen lämpötila-anturi sekoa etcetc.
1.9 ARL:ään letkulämmitin
Valvoja: ffp jäsenet
Ei kai lämpötila-anturi tuolla TT-Thermolla mitään sekoile, kun se kierrättää sitä nestettä siellä = lämpö jakautuu tasaisemmin. Normaali vastus tulee auton vasemmalta puolelle ylösnousevaan letkuun(ainakin jakajapumpullinen ASV-kone). TT-Thermohan suositellaan laitettavaksi sisätilankennolle menevään letkuun. Mutta miksei se kävisi muuallekin..?
Itse laitoin vuosi sitten Octavia 2 BXE koneelliseen TT-Thermon öljyn jäähdyttimen ja kannenpäädyn välisen letkun väliin. Asennukseen tarvitsi 3kpl 90° kulmaa, irto kulmina jotta suoraosuus riittää, lisäksi yksi letkujatko ja RST-klemmareita. Kiinnitys onnistui hyvin startin vieressä olevaan johtosarjan kiinnitysrautaan.
Lämppärin teho on 500W ja alkuperäinen öljypohjassa oleva säteilyvastus on myös käytössä, normaaleilla lämmitysajoilla kone lämpiää hyvin ja joka paikasta. 1000W malli oli vaihtoehtona, mutta silloin olisi pitänyt öljynpohjan säteily vastus jättää pelistä pois, jotta autoa voi pitää lämmitystolpissakin huoletta kiinni.
Lämppärin teho on 500W ja alkuperäinen öljypohjassa oleva säteilyvastus on myös käytössä, normaaleilla lämmitysajoilla kone lämpiää hyvin ja joka paikasta. 1000W malli oli vaihtoehtona, mutta silloin olisi pitänyt öljynpohjan säteily vastus jättää pelistä pois, jotta autoa voi pitää lämmitystolpissakin huoletta kiinni.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa