Terve!
Osaisiko joku auttaa mitä pitäisi katella kun otsikon mukainen BlueMotion vilkuttaa aika ajoin tuota hehkun merkkivaloa. Valo syttyy hetkeksi yleensä kun moottorijarrulla tulee vaikka liikennevaloihin ja kone jää tyhjäkäynnille. Auto tekee tuota satunnaisesti ja aina kun olen ite ollut liikenteessä piuhan ja tietokoneen kanssa niin toimii hienosti.
Vikakoodi tulee VCDS:llä luettaessa, Olen liittimet katsonut tuosta turbon päältä ja akun vierestä sekä alipaineletkut, jotka on mielestäni ehjät. VCDS testit tein (11) ja olen seurannut miten ahdot käyttäytyy, eli siinä mielessä tuo ohjaus ja alipainekello olisi muka kunnossa. Mitä olen googlannut niin monessa kohtaa on puhuttu noista alipaineletkuista että vuotava letku voisi saada samankaltaisi ongelmia.
Olisko kellään antaa vinkkiä vai pitääkö auto kiikuttaa marmorille ?
1 Fault Found:
009571 - Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit
P2563 - 000 - Implausible Signal - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 39
Reset counter: 255
Mileage: 167699 km
Time Indication: 0
Date: 2010.03.20
Time: 08:06:55
Freeze Frame:
RPM: 782 /min
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 14.36 V
Temperature: 114.0°C
Lambda: -30.0 %
Bin. Bits: 00001110
Voltage: 1.824 V
3c passat 2.0 TDI BM vilkuttaa hehkun merkkivaloa ajaessa
Valvoja: ffp jäsenet
Testasin tuon turbon alipainekellon ja se ei vuotanut eli piti alipaineet.
Mistä tuon egr:n alipaineletkun löytää, mulle tämä auto on ollut kovin vieras eikä tuolle ole iskareiden vaihtoa kummempaa tarvinnut tehdä.
Käytiin ajelemassa 20 minuuttia niin että läppäri oli minulla sylissä ja seurasin arvoja VCDS:llä Measuring block 11 ja 34 missä 34.2 ja 34.3 pitäisi kertoa pyydetyn ja toteutuneen arvon tuolla ahtojen ohjaukselle.
Tietysti tuo vikakoodi ei tullut nyt kun ajeltiin, ainoa tilanne missä nuo 34:n 2 ja 3 arvot poikkes toisistaa noin 8% oli siinä kun tuli kytkin pohjassa jarruttaen risteykseen ja auto kävi siinä tyhjäkäyntiä. Tuo sopisi niihin tilanteisiin missä tuo hehkun merkkivalo on alkanut vilkkua.
Ahdoissa näyttää olevan noin 50 mbar ero lähes kokoajan pyydetyn ja todellisen välillä.
Alkaa vaikuttaa siltä että ajellaan meneen ja katotaan paheneeko tuo ongelma. Käy aina kerran viikossa kuittaan MIL valon pois ja kattoo että DPF poltto toimii.
Mistä tuon egr:n alipaineletkun löytää, mulle tämä auto on ollut kovin vieras eikä tuolle ole iskareiden vaihtoa kummempaa tarvinnut tehdä.
Käytiin ajelemassa 20 minuuttia niin että läppäri oli minulla sylissä ja seurasin arvoja VCDS:llä Measuring block 11 ja 34 missä 34.2 ja 34.3 pitäisi kertoa pyydetyn ja toteutuneen arvon tuolla ahtojen ohjaukselle.
Tietysti tuo vikakoodi ei tullut nyt kun ajeltiin, ainoa tilanne missä nuo 34:n 2 ja 3 arvot poikkes toisistaa noin 8% oli siinä kun tuli kytkin pohjassa jarruttaen risteykseen ja auto kävi siinä tyhjäkäyntiä. Tuo sopisi niihin tilanteisiin missä tuo hehkun merkkivalo on alkanut vilkkua.
Ahdoissa näyttää olevan noin 50 mbar ero lähes kokoajan pyydetyn ja todellisen välillä.
Alkaa vaikuttaa siltä että ajellaan meneen ja katotaan paheneeko tuo ongelma. Käy aina kerran viikossa kuittaan MIL valon pois ja kattoo että DPF poltto toimii.
Magneettiventtiili joka ohjaa tuota egr jäähdytintä on siinä moottorin etupuolella, öljynsuodatinkotelon / imusarjan vieressä(näin nyt ulkomuistista heitettynä magneettivenan paikka).
Siitä lähtee alipaineletku joka menee venttiilikopan päältä turbon imuputken vierestä alas moottorin takapuolelle egr jäähdyttimelle. Lähtevä alipaineletku ei ole yhtenäinen, vaan turbon vierestä alas mentäessä on pätkä metalliputkea välissä ennen alipainekelloa.
Siitä lähtee alipaineletku joka menee venttiilikopan päältä turbon imuputken vierestä alas moottorin takapuolelle egr jäähdyttimelle. Lähtevä alipaineletku ei ole yhtenäinen, vaan turbon vierestä alas mentäessä on pätkä metalliputkea välissä ennen alipainekelloa.
Eli luultavasti tuon arvasin oikein kun arvoin mikä se voisi olla eli tässä videossa tuo N75 kohdassa.
https://www.youtube.com/watch?v=1CztBcMtlrw
Tuohon sain jonkinlaisen alipaineen pumpattua mutta en niin selkeästi, pitää huomenna testata uudestaan.
Kiitos neuvoista.
--Pasi
https://www.youtube.com/watch?v=1CztBcMtlrw
Tuohon sain jonkinlaisen alipaineen pumpattua mutta en niin selkeästi, pitää huomenna testata uudestaan.
Kiitos neuvoista.
--Pasi
Nyt tuli viimein katottua nuo alipaineet ja ei tuolla egr coolerin puolella pysy alipaineet. Letkut näyttää olevan kaikki ehjiä sen mitä isompia purkamatta pysty katsomaan.
Vikatilanne tulee tyhjäkäynnillä ilmeisesti alipaineet tippuu, VCDS:llä näke että 34.2 ja 3 arvot kun poikkeaa 10% niin sitten alkaa hehkuvalo vilkkua.
Nyt on varmaan pakko luovuttaa ja marssia timanttitiskille , ei itellä aika ja hermo riitä alkaa enempää tonkimaan.
Selvisi muuten että tuon turbon alipainekellon jännite arvo löytyy VCDS 120.4 kohdalta ja kun alipainetta on 17 inc hg niin arvo pitää olla noin 0,7 v, ilman alipainetta noin 3.5 v.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/000175
Vikatilanne tulee tyhjäkäynnillä ilmeisesti alipaineet tippuu, VCDS:llä näke että 34.2 ja 3 arvot kun poikkeaa 10% niin sitten alkaa hehkuvalo vilkkua.
Nyt on varmaan pakko luovuttaa ja marssia timanttitiskille , ei itellä aika ja hermo riitä alkaa enempää tonkimaan.
Selvisi muuten että tuon turbon alipainekellon jännite arvo löytyy VCDS 120.4 kohdalta ja kun alipainetta on 17 inc hg niin arvo pitää olla noin 0,7 v, ilman alipainetta noin 3.5 v.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/000175
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa