Afn vw passat tdi
Valvoja: ffp jäsenet
Afn vw passat tdi
Elikkäs autossa ei ole enää vikakoodeja, starttaa nätisti, saa polttoainetta ainakin suuttimille asti ,suuttimet on ehjät toimivasta autosta, johdot ja muut on oikeissa paikoissa ja kulkee virta, mutta ei käynisty ja eikä työnnä edes minkäänlaista savua. Voiko olla mahdollista että avaimessa olisi vikaa, mutta silloihan sen pitäisi lyödä ajonesto päälle? Voiko olla se sähköboksi rikki kone huoneesta, antaako se vikakoodin? Kokeiltiin yhtä toisen auton boksia mutta se löi heti ajoneston päälle, pitääkö jotain muuta samalla vaihtaa jos sen a vaihtaa? Virtalukko? Alkaa tunnustamaan jo ihmeelliseltä tuon auton vika.
Kannattaisi varmaan kirjoittaa saman aloituksen alle koko "tarina", niin jollakin voisi olla mahdollisuuksia pysyä mukana kokonaisuudesta. Nyt kun ilmeisesti samaa ongelmaa varten on useita aloituksia eikä missään kunnolla kerrota mitä on tutkittu ja mitä löydetty/korjattu niin aika huonosti löytyy ideoita. Saati intoa yrittää ratkaista ongelmaa.
Aiheeseen sen verran, että Ajonestolaite antaa kyllä auton käynnistyä mutta sammuttaa sen noin sekunnin-parin kuluttua. Eli tuskin siitä johtuu....
Aiheeseen sen verran, että Ajonestolaite antaa kyllä auton käynnistyä mutta sammuttaa sen noin sekunnin-parin kuluttua. Eli tuskin siitä johtuu....
En jaksa etsiä tuolta tuhansien juttujen takaa. No siis passatti rupesi joku kolme neljä kuukautta sitte huonosti lähtemään käyntiin. Vaihdettiin hehkut, mutta ei auttanut. Sitten se meni jo niin huono käyntiseksi että piti vetää käyntiin ja sitten se jonkun ihmeen takia heitti jakopään sekasin ja volkkarin huonnosti käynnistykseen löytyi syy suutin oli menny. Suutin vaihdettiin, vaihettiin jakopään kiristäjä, merkit kohilleen ja käyntiin ajelin jonkun aikaan ja rupesi hirveä vikinä kuulumaan. Purin keulan ja yritin etsiä syytä mutta ei löytyny. Laittoin keulan takaisin kasaan ja lähdin ajelemaan mutta, matka loppu lyhyeen taas jako heitti ja takaisin auto talliin ja selvisi että kiila oli menny alahihnapyörästä, vaihdoin sen ja merkit kohilleen, mutta ei lähteny käyntiin. Venttiilit käytettiin pöydällä ja pari pakoventtiiliä piti irroittaa vähän väkivaltaa käyttäen ja laittaa takaisin, mutta ei ollu männissä jälkeä. Sen jälkeen se ei työntänyt enää polttoainetta suuttimille ja ostin koko auton kun halvalla sain vähemmän ajetun. Käytettiin pumppua vanhassa moottorissa,mutta ei käyntiin ja nyt on se "uusi"moottori paikallaan ja siihen ei olla vaihettu mitään muuta kuin hihnat ja se oli käyntiin lähtevä auto. Mutta ei lähde nyt käyntiin ja ei ole koodeja tai ei ainakaan anna tuommonen lukija kuin maxidiag eu702. Jos nyt yhtään selveni auton huolto hommeli
Varmaan seuraavaksi olisi hyvä lukea vikakoodit vcds:llä ja samalla myös katsella sillä mitä se ecu tekee tai yrittää tehdä startatessa. Yleismalliset vikakoodinlukijat kun eivät näytä kuin pienen osan siitä mitä merkkikohtainen testeri.
Perusasiat olet todennäköisesti tarkistanut jo noin 100 kertaa...
Tosin jokin asia on silti voinut jäädä systemaattisesti huomioimatta
Perusasiat olet todennäköisesti tarkistanut jo noin 100 kertaa...
Tosin jokin asia on silti voinut jäädä systemaattisesti huomioimatta
Kun se "uusi" kone on ollut toimiva, laita ajoitukset kohdalleen. Pumpunhan olit käyttänyt siitä irti? Käytitkö telineineen toisessa koneessa, vai käytitkö hihnapyörän irti?
Onko pumpun akselilla kiila paikallaan, onko kiila hihnapyörän kiilaurassa?
- Onko sulla oikeat ajoitustyökalut ja merkit selvillä? Eli, vauhtipyörältä kampiakselin ajoitusmerkki, nokka-akselin takapäähän lukituslevy ja pumpulle tappi?
Onko pumpun akselilla kiila paikallaan, onko kiila hihnapyörän kiilaurassa?
- Onko sulla oikeat ajoitustyökalut ja merkit selvillä? Eli, vauhtipyörältä kampiakselin ajoitusmerkki, nokka-akselin takapäähän lukituslevy ja pumpulle tappi?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 51 vierailijaa