Afn vw passat tdi

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

juhisboyy
-
Viestit: 29
Liittynyt: 14.4.2015 7:57

Afn vw passat tdi

ViestiKirjoittaja juhisboyy » 22.9.2015 16:45

Elikkäs autossa ei ole enää vikakoodeja, starttaa nätisti, saa polttoainetta ainakin suuttimille asti ,suuttimet on ehjät toimivasta autosta, johdot ja muut on oikeissa paikoissa ja kulkee virta, mutta ei käynisty ja eikä työnnä edes minkäänlaista savua. Voiko olla mahdollista että avaimessa olisi vikaa, mutta silloihan sen pitäisi lyödä ajonesto päälle? Voiko olla se sähköboksi rikki kone huoneesta, antaako se vikakoodin? Kokeiltiin yhtä toisen auton boksia mutta se löi heti ajoneston päälle, pitääkö jotain muuta samalla vaihtaa jos sen a vaihtaa? Virtalukko? Alkaa tunnustamaan jo ihmeelliseltä tuon auton vika.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 22.9.2015 17:09

Kannattaisi varmaan kirjoittaa saman aloituksen alle koko "tarina", niin jollakin voisi olla mahdollisuuksia pysyä mukana kokonaisuudesta. Nyt kun ilmeisesti samaa ongelmaa varten on useita aloituksia eikä missään kunnolla kerrota mitä on tutkittu ja mitä löydetty/korjattu niin aika huonosti löytyy ideoita. Saati intoa yrittää ratkaista ongelmaa.

Aiheeseen sen verran, että Ajonestolaite antaa kyllä auton käynnistyä mutta sammuttaa sen noin sekunnin-parin kuluttua. Eli tuskin siitä johtuu....

juhisboyy
-
Viestit: 29
Liittynyt: 14.4.2015 7:57

ViestiKirjoittaja juhisboyy » 22.9.2015 17:39

En jaksa etsiä tuolta tuhansien juttujen takaa. No siis passatti rupesi joku kolme neljä kuukautta sitte huonosti lähtemään käyntiin. Vaihdettiin hehkut, mutta ei auttanut. Sitten se meni jo niin huono käyntiseksi että piti vetää käyntiin ja sitten se jonkun ihmeen takia heitti jakopään sekasin ja volkkarin huonnosti käynnistykseen löytyi syy suutin oli menny. Suutin vaihdettiin, vaihettiin jakopään kiristäjä, merkit kohilleen ja käyntiin ajelin jonkun aikaan ja rupesi hirveä vikinä kuulumaan. Purin keulan ja yritin etsiä syytä mutta ei löytyny. Laittoin keulan takaisin kasaan ja lähdin ajelemaan mutta, matka loppu lyhyeen taas jako heitti ja takaisin auto talliin ja selvisi että kiila oli menny alahihnapyörästä, vaihdoin sen ja merkit kohilleen, mutta ei lähteny käyntiin. Venttiilit käytettiin pöydällä ja pari pakoventtiiliä piti irroittaa vähän väkivaltaa käyttäen ja laittaa takaisin, mutta ei ollu männissä jälkeä. Sen jälkeen se ei työntänyt enää polttoainetta suuttimille ja ostin koko auton kun halvalla sain vähemmän ajetun. Käytettiin pumppua vanhassa moottorissa,mutta ei käyntiin ja nyt on se "uusi"moottori paikallaan ja siihen ei olla vaihettu mitään muuta kuin hihnat ja se oli käyntiin lähtevä auto. Mutta ei lähde nyt käyntiin ja ei ole koodeja tai ei ainakaan anna tuommonen lukija kuin maxidiag eu702. Jos nyt yhtään selveni auton huolto hommeli

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 22.9.2015 18:02

Varmaan seuraavaksi olisi hyvä lukea vikakoodit vcds:llä ja samalla myös katsella sillä mitä se ecu tekee tai yrittää tehdä startatessa. Yleismalliset vikakoodinlukijat kun eivät näytä kuin pienen osan siitä mitä merkkikohtainen testeri.

Perusasiat olet todennäköisesti tarkistanut jo noin 100 kertaa...
Tosin jokin asia on silti voinut jäädä systemaattisesti huomioimatta

juhisboyy
-
Viestit: 29
Liittynyt: 14.4.2015 7:57

ViestiKirjoittaja juhisboyy » 22.9.2015 18:14

Jep, olen kyllä tarkistanu... pitää kait varmaan kohta jo ammattilaiseen turvautua kun alkaa itellä loppua taidot, tiedot ja laitteet..niin sitä ei tiedä.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 22.9.2015 19:01

Kun se "uusi" kone on ollut toimiva, laita ajoitukset kohdalleen. Pumpunhan olit käyttänyt siitä irti? Käytitkö telineineen toisessa koneessa, vai käytitkö hihnapyörän irti?
Onko pumpun akselilla kiila paikallaan, onko kiila hihnapyörän kiilaurassa?

- Onko sulla oikeat ajoitustyökalut ja merkit selvillä? Eli, vauhtipyörältä kampiakselin ajoitusmerkki, nokka-akselin takapäähän lukituslevy ja pumpulle tappi?

juhisboyy
-
Viestit: 29
Liittynyt: 14.4.2015 7:57

ViestiKirjoittaja juhisboyy » 22.9.2015 19:06

Hihnapyörän käytin irti ja on kiila paikallaan. Kyllä on ja niitten mukaan se on pyöritetty kohilleen, pumppu oli jonkun 180 astetta pielessä mutta kaveri kävi joka on vähän enemmän rassaillu diesel koneita niin pyörittämässä pumpun kohilleen.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 22.9.2015 20:58

Olethan ilmannut kunnolla?

Kokeilepa kääntää pumppua aikaisemmalle, eli vasten pyörimissuuntaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 51 vierailijaa