Eli T4-portterissa meni öljyt ja nesteet sekaisin. Kannen irrottamisen jälkeen paljastui tämmöinen näky:
Kuvassa on huonoin sylinteri. Tuo esikammion ja imuventtiilin välinen halkeama tuntuu sormeenkin varsin selvästi. Muissa pytyissä on myös halkeamaa venttiilien välissä. Selvitäänkö tässä pelkällä tiivisteen vaihdolla vai onko tuo kansi nyt entinen?
AAB halkeamat kannessa
Valvoja: ffp jäsenet
Nestettä siis katoaisi edelleen tiivisteen vaihdon jälkeenkin. Tämähän oireili alkuun hävittämällä jäähdytysnestettä ja sen jälkeen alkoi mennä öljyt ja vedet sekaisin. Mikäs tässä olisi edullisin ratkaisu, jos kuntoon haluaisi laittaa? Toista kantta metsästämään vai tämän kiikuttaminen koneistamolle hitsaukseen?
Miten tuossa on venttiilit noin sisällä? Venttiileissä kuitenkin lautaset vielä jälellä. Onko tuola seetejä ollenkaan? :)
Onko jaketech varma, että tuo esikammion ja venttilin välinen halkeama menee vesitilaan? Muistelisin, että itse laitoin aikoinaan tuollaisen halkeaman omaavan kannen paikoilleen ja se kyllä toimi. Sitä siinä aprikoin, että esikammiot noista tippuu varmaan juuri tuollaisen halkeaman takia. Muistini voi toki pettää, on siitä muutama vuosi aikaa.
Onko jaketech varma, että tuo esikammion ja venttilin välinen halkeama menee vesitilaan? Muistelisin, että itse laitoin aikoinaan tuollaisen halkeaman omaavan kannen paikoilleen ja se kyllä toimi. Sitä siinä aprikoin, että esikammiot noista tippuu varmaan juuri tuollaisen halkeaman takia. Muistini voi toki pettää, on siitä muutama vuosi aikaa.
Netissä myyvät korjattuja kansia kaikki osat paikoillaan, vanhan joudut lähettämään tilalle, jos kiinan kannen ostat joudut vanhasta siirtää hilppeet, siinäkin oma työ ja kaikki ei edes osaa sitä tehdä, tai purkukansi purkamoilta olisi ehkä halvin, n. 500e taisi korjattu maksaa ja väännät suoraan paikoilleen ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa