Golf III 1.9tdi 1z veto loppuu kiihdyttäessä.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Boomtown
-
Viestit: 16
Liittynyt: 12.10.2013 14:39

Golf III 1.9tdi 1z veto loppuu kiihdyttäessä.

ViestiKirjoittaja Boomtown » 7.8.2015 13:54

Olen niin vähän aikaa ollut dieselin omistaja etten tie mistä vilaa lähtee hakemaan.
Vitos vaihteella täys kaasu kiihdytyksellä kierrokset nousee hyvää tahtia ylös kunnes päästään 2500-2850 ja veto loppuu kun seinään. Tuntuu että turbo hyppäis kokonaan pelistä pois ja yrittää "vaparina" kiihtyä. Tätä on tehnyt nyt pari kertaa. Muilla vaihteilla saa vetää tappiin asti ja kiihtyy normaalisti mutta vitosella tulee välillä seinä vastaan.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 7.8.2015 14:16

Yleensä tällaisissa tapauksissa ahtopaine karkaa yli softan sallimien rajojen. Vian diagnosoiminen vaatii yleensä tietokoneen, tälle osaavan käyttäjän ja mm. letkujen kunnon tutkimista.

Boomtown
-
Viestit: 16
Liittynyt: 12.10.2013 14:39

ViestiKirjoittaja Boomtown » 7.8.2015 15:34

Lisätään vielä sen verran et tohon on laitettu joku "tehoboksi". Saakos vagcomilla noin vanhaan mitään yhteyttä?

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 7.8.2015 18:34

Vagcom (VCDS) on erinomainen apu.
Kuten Power kirjoitti, todennäköisesti ahtopaine nousee liian korkeaksi. N75 venttiili, tai sen letkut todennäköiset aiheuttajat.

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

ViestiKirjoittaja HuHu » 8.8.2015 8:07

Oisko ohjainlaitteelle menevä letku vähän huonossa kunnossa.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 8.8.2015 8:17

Oisko ohjainlaitteelle menevä letku vähän huonossa kunnossa.

Tuskin. Silloin ecun tunnistama ahtopaine olisi pienempi kuin todellinen, ei ainakaan yliahtamisen takia pitäisi mennä vikatilaan.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 8.8.2015 11:41

Muistettakoon että toistaiseksi ei ole tietoa mikä vikatilan aiheuttaa.. yliahtaminen oli vain olettamus ; )

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 9.8.2015 6:54

Jos eculle menevä letku on rikki tai irti, todellisuudessa yliahtaa mutta menee samalla aliahtamisesta vikatilaan.

Boomtown
-
Viestit: 16
Liittynyt: 12.10.2013 14:39

ViestiKirjoittaja Boomtown » 9.8.2015 18:43

Missäs tää letku sitten on?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 10.8.2015 11:29

Sieltä se menee konehuoneesta eculle, myös ecun sisällä oleva letkunpätkä voi olla rikki. Mutta aivan turhaan lähdet summassa arvailemaan ongelmaa ennen vian diagnosointia, sinä tarvitset siihen ihan oikeasti sen koneen ja henkilön joka osaa sitä tulkita oikein, ettei tarvitse puolta vuotta vaihdella osia.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 11.8.2015 6:26

Onko se "tehoboksi" mallia säädettävä eli voiko sitä ruuvailla eli ns vastusarvoa säätää? Jos on niin kokeileppa muuttaa säätöä ja testailla muuttuuko käytös


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 79 vierailijaa