aaz -> ahu
Valvoja: ffp jäsenet
aaz -> ahu
Golf III aaz lopetti toimintansa... Ja nyt tuossa ois 3b passatista kotoisin oleva ahu tilalle.
Mitähän kaikkea tossa joutuu soveltaa, aaz.tan pumppu kytkin laturi ja ohjaustehostin ainakin. Mitenkäs sitten öljypohja/ öljypumppu, nekin aaz.tasta?
Kaikki hyvät ja paremmat vinkit otetaan vastaan..
Mitähän kaikkea tossa joutuu soveltaa, aaz.tan pumppu kytkin laturi ja ohjaustehostin ainakin. Mitenkäs sitten öljypohja/ öljypumppu, nekin aaz.tasta?
Kaikki hyvät ja paremmat vinkit otetaan vastaan..
Niin, no minä olen vaihtanut 35i Facelift--Passatiin 1Z:n tilalle pitkittäisen AFN:n.
Apulaitekannattimen kiinnitys ei ole samanlainen noissakaan, lohkoa joutuu työstämään.
Mekaanisella pumpulla menee tietenkin vähemmällä sähkötyöllä.
Pakosarja ja turbo ovat kuitenkin erilaiset pitkittäisessä ja poikittaisessa koneessa, mutta sehän ei ole kuin pultata.
Apulaitekannattimen kiinnitys ei ole samanlainen noissakaan, lohkoa joutuu työstämään.
Mekaanisella pumpulla menee tietenkin vähemmällä sähkötyöllä.
Pakosarja ja turbo ovat kuitenkin erilaiset pitkittäisessä ja poikittaisessa koneessa, mutta sehän ei ole kuin pultata.
Itse vaihtelin mk3 1.8 tilalle cordobasta ahu moottorin. Suosittelen kyseistä muutosta mieluummin. Suurin sovittaminen oli moottorin johtosarja koska cordobassa ecu kuskin puolella tuulilasin alla ja mk3 kaukalon keskellä ja johtosarja kiertää apparin puolelta keskelle niin pituudessa aika iso ero.
Moottori istahti ihan pulttaa kiinni tyyliin ja vaihteisto samaten sekä välitykset paljon paremmat kuin AAZ lootassa (oli aikaisemmin AAZ:lla vento)
-Johtosarja istui muuten suht kivuttomasti suoraan mk3 sulaketauluun.
-Valojen korkeussäätö piti vähä muuttaa liittimien puolesta.
-Ajonesto meni yhden johdon muutoksella ja VCDS:llä sopeutus
-Nopeussignaali piti vetää mittaristolta eculle että sai vakkarin toimimaan.
-Välijäähy tuli 3B passatista ja ahtoputkisto pääosin Cordoban ahtoputkia muokaten.
AAZ ja AHU moottoreissa on ainakin erilaiset kytkimet. En tiedä miten sopivat ristiin. Voi olla että menee vauhtiksen vaihdolla tai sitten ei..
Moottori istahti ihan pulttaa kiinni tyyliin ja vaihteisto samaten sekä välitykset paljon paremmat kuin AAZ lootassa (oli aikaisemmin AAZ:lla vento)
-Johtosarja istui muuten suht kivuttomasti suoraan mk3 sulaketauluun.
-Valojen korkeussäätö piti vähä muuttaa liittimien puolesta.
-Ajonesto meni yhden johdon muutoksella ja VCDS:llä sopeutus
-Nopeussignaali piti vetää mittaristolta eculle että sai vakkarin toimimaan.
-Välijäähy tuli 3B passatista ja ahtoputkisto pääosin Cordoban ahtoputkia muokaten.
AAZ ja AHU moottoreissa on ainakin erilaiset kytkimet. En tiedä miten sopivat ristiin. Voi olla että menee vauhtiksen vaihdolla tai sitten ei..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 72 vierailijaa