ALH Suutinten päivitys
Valvoja: ffp jäsenet
ALH Suutinten päivitys
Miten mahtaa toimia ALH motissa isommat suuttimet, noin niinku esim. AEL:n kärjet muuten vakio kokoonpanolla? Saako iq:ta säätämällä vielä "normaali-ajettavan"?
Kyllähän tuon kokoisten vielä pitäisi toimia ihan hyvin. IQ:lla sitten vähän alaspäin jos savuttaa liikaa. Toki ohjelman päivitys olisi hyödyksi niin saa ahdot ja syötöt sopivaan suhteeseen. Arviolta jotain 140-150 hv sieltä kai olisi saatavilla järkevästi, ahdinta päivittämällä vähän enemmänkin....
Itsellä saman suuntaisia ajatelmia ollut jo kauan ja vähän jo osiakin tullut haalittua muutoksiin kun tuo mun AGR on pienemmällä ahtimena kuin ALH :)
Itsellä saman suuntaisia ajatelmia ollut jo kauan ja vähän jo osiakin tullut haalittua muutoksiin kun tuo mun AGR on pienemmällä ahtimena kuin ALH :)
Ilmeisesti kuitenkin audin 2.5tdi kärjet ovat täysin yhteensopivat alh:n alkup. runkoihin? Onko operaatiossa muuta erityistä huomioitavaa? Auto olisi tarkoitus käyttää dieselpajalla jossa katsovat avautumispaineet ym. Entäs audin rungot sitten? Eli jos löytyy kokonaiset suutinrungot käykö ne ongelmitta boraan?
Täysin yhteensopivat keskenään. Täällä AEL:n päät runkoineen kiinni ja ei niillä kyllä savua tule yhtään peilistä kuikuilemalla. IQ siinä kolmosen pintaan, pieni ero persdynolla vakioihin. EVRY lähellä "rynkytysrajaa" sitten eroa hieman tuntuvammin mutta savuakin tulee vain pikkusen ennen kuin ahdot nousee. Jälkikäteen olen katunut monasti että ei mennyt suoraan pykälää isompiin, esim HFLOX 2.30.
Tämä tavallaan liittyy aiheeseen; tutkin vcds-litellä ahtoja vnt-mekanismin puhdistuksen jälkeen (mr muscle), kuuluuko näyttää ahtoja tyhjäkäynnillä 996mb, motti heitti kuitenkin tyhjäkäynnin rynkytyksen & tyhjäkäynti-vislailun pois joka aiemmin vaivasi. Paljonko kuuluis olla normi ahto tyhjäkäynnillä? Olis hyvä tietää ennen kuin alkaa suuttimien kokoa kasvattaan.
Väliaika-tietoja: isommat 0.216 reikäkoon suuttimet kiisseli-huollossa tarkastuksessa, soittivat että kaikki kusee, tarvii uudet kärjet. Ehdottivat p502, jotka nyt sitten varmaan tulevat, hinta muistaakseni runkoihin paikoilleen laitettuina + säädettynä n.300e. Mites muualla Suomessa, onko hintatasossa eroja?
Pieni korjaus paikallaan; eihän se iq arvo pysynyt samana, vcds:n mukaan näytti 1.8mg isommilla kärjillä. Ahdot piikkaa melko hervottomasti 2- ja 3 vaihteilla käy yli 2400mbar, 5-vaihteella pitemmässä vedossa yli 2000mbar asettuu sitten johonkin 1800n paikkeille ja kun kaasun päästää laskee kyllä välittömästi pyydetylle tasolle.
Pienensin iq:n 3.6mg, ei savua eikä eroa kiihtyvyydessä, kaasuvaste meni ehkä miellyttävämmäksi ilman sellaista "nykäisyä" aiheuttavaa pykälää. Olisko neuvoja miten voisin olla tappamatta turboa näillä 0.216 kärjillä?
Edit: ei mene limppiin
Edit-edit: minkälaisia arvoja teillä on ollut ahdoissa jos on samantyyppinen konfigurointi kyseessä, ja ovatko nuo jo ahtimen elinikää huomattavasti lyhentäviä lukuja?
Pienensin iq:n 3.6mg, ei savua eikä eroa kiihtyvyydessä, kaasuvaste meni ehkä miellyttävämmäksi ilman sellaista "nykäisyä" aiheuttavaa pykälää. Olisko neuvoja miten voisin olla tappamatta turboa näillä 0.216 kärjillä?
Edit: ei mene limppiin
Edit-edit: minkälaisia arvoja teillä on ollut ahdoissa jos on samantyyppinen konfigurointi kyseessä, ja ovatko nuo jo ahtimen elinikää huomattavasti lyhentäviä lukuja?
Homma selkeni. Sain lukkomutterin auki ja siitä pyälletystä säätöosasta pyörittelin pitemmäksi. Osimoilleen 5-6 kierrosta pidensin, mikä tuntuu aika paljolta. Olisiko joku entisistä omistajista joskus pyöritelly lyhyemmäksi..... Nyt mitattuna: lusikka pohjassa pyynti 1948mbar, piikkaa 2000mb ja laskee melkein heti pyydetylle tasolle. Pienemmissä vedoissa käy toteutunut ahto 30-40mbar korkeampana ja laskee välittömästi pyydettyyn. Väittäisin että se on siinä. Yhtälailla kiihtyy, ehkä vedon aikainen ääni muuttui, pörinä väheni. Kiitoksia vinkeistä jälleen
Kompurakotelon kyljessä pitäis olla kyltti tai kaiverrus josta tiedot näkyy.
Sitä en tiedä onko niillä mitään käytännön eroa kumpi siellä on...
Noita molempia noissa on vakiona ollut, mulla on hyllyssä puhdistettuna tuo gt-1749v odottamassa töihin pääsyä tuon hukkispillerin (gt-1544s) tilalle.
Sitä en tiedä onko niillä mitään käytännön eroa kumpi siellä on...
Noita molempia noissa on vakiona ollut, mulla on hyllyssä puhdistettuna tuo gt-1749v odottamassa töihin pääsyä tuon hukkispillerin (gt-1544s) tilalle.
Viimeksi muokannut pete73, 6.9.2015 14:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mites ne eroaa toiminnaltaan toisistaan? Mulla oli joskus pumppari-pasuunassa muistaakseni vnt-15 ja sille oli määritelty tosiaan keston kannalta joku 1.3bar ahtoja max. Tosin se söi jo ennen 300tkm öljyä samaan tahtiin naftan kans. Mutta liikkui kohtuudella. Onko tuo gt1749v sitten kestävämpi? ja pystyykö vcds:llä päätteleen lukuarvoista kumpi puhallin siellä on? Tuonne konehuoneeseen ku ei turbolle oikein meinaa nähä.
En osaa yksityiskohtaisia eroja sanoa se jääköön "viisaammille"
Hyvin lähellä toisiaan kuitenkin ovat ,1749v käsitääkseni hieman uudempi kehitysversio ja ehkä hivenen isompi. -VA (130hv) ja -VB (150hv) versiot sitten hieman isommilla siivillä
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=18095
Tuolla noista on juttua....
Hyvin lähellä toisiaan kuitenkin ovat ,1749v käsitääkseni hieman uudempi kehitysversio ja ehkä hivenen isompi. -VA (130hv) ja -VB (150hv) versiot sitten hieman isommilla siivillä
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=18095
Tuolla noista on juttua....
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa